SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2016 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door McTwente op 02-06-2016 19:21:52 ]![]()
Zou ik dan ook bij de Afsluitdijk kunnen?32,8 km.
En je mag me wel weghalen bij de wedstrijd van 3 juli. Wordt anders te veel van het goede.❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Iemand hier ervaring met de Garmin Forerunner 225? En dan vooral het optisch meten van de hartslag. Werkt dat een beetje?Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn![]()
Iemand ervaring met GPS routes op Garmin horloges?<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Hoe bedoel je? En wat wil je weten?quote:Op woensdag 25 mei 2016 12:57 schreef MaleDuck het volgende:
Iemand ervaring met GPS routes op Garmin horloges?![]()
Ik zou graag een GPS route (gpx file) uploaden op mijn Garmin 405, maar kan bij Garmin Connect geen plek vinden waar ik die kan uploaden naar mn horloge...quote:Op woensdag 25 mei 2016 13:19 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? En wat wil je weten?<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Met de fenix3 doe ik het volgende. koppel mjn fenix3 gewoon aan de computer en sleep de gpx file naar het mapje new files en klaar ben ik. Het mapje new files is waarschijnlijk een verbogen map. Deze moet je dus eerst te voorschijn halen.quote:Op woensdag 25 mei 2016 13:24 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Ik zou graag een GPS route (gpx file) uploaden op mijn Garmin 405, maar kan bij Garmin Connect geen plek vinden waar ik die kan uploaden naar mn horloge...
Gpx file maak ik meestal gewoon aan met afstandmeten.nl.![]()
OK, ik gebruik met de 405 nog die ANT stick... en volgens mij is dus mijn horloge niet direct met mijn computer verbonden...quote:Op woensdag 25 mei 2016 13:37 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Met de fenix3 doe ik het volgende. koppel mjn fenix3 gewoon aan de computer en sleep de gpx file naar het mapje new files en klaar ben ik. Het mapje new files is waarschijnlijk een verbogen map. Deze moet je dus eerst te voorschijn halen.
Gpx file maak ik meestal gewoon aan met afstandmeten.nl.<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Thanks, ik zal eens kijken op welke manier ik kan importeren binnen Garmin Expressquote:Op woensdag 25 mei 2016 13:50 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
misschien heb je hier wat aan. http://www.runningronald.(...)je-garmin-forerunner
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Kennissen van me lopen mee bij de Muskathlon in Uganda een benefietmarathon (21, 42 of 63 km)
Ook een leuk hoogteprofieltwitter:4eMusketier twitterde op woensdag 25-05-2016 om 13:57:23Het parcours van de #Muskathlon morgen in Uganda. Tiemen Westerduin: "Dit wordt de zwaarste en mooiste ooit!" https://t.co/1ESUFKWdeK reageer retweet
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Voor het eerst sinds tijden weer eens een echte intervaltraining afgewerkt, en ik vond het niet eens vreselijk![]()
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Garmin doet tegenwoordig erg lastig hiermee. Je moet de route volgens mij in garmin Connect aanmaken om hem erop te kunnen zetten. Een gpx-je van afstandmeten trekken en erin zetten gaat dus niet meerquote:Op woensdag 25 mei 2016 14:05 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Thanks, ik zal eens kijken op welke manier ik kan importeren binnen Garmin Express(tenzij deze stommigheid al Is opgelost inmiddels).
In gc moet je dan gewoon verzenden naar toestel kiezen. Dan garmin express laten updaten geloof ik en klaar is kees. Soms een paar keer proberen omdat ie niet pakt. Ze hebben bij garmin echt een blik goede softwareontwikkelaars nodig
Horloge verbinden kan met snoertje of met ant stick. Snoertje werkt meestal beter. Ant+
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
quote:Op woensdag 25 mei 2016 18:23 schreef hatsaflats het volgende:
[ afbeelding ]
Meer Kinvara, meer beter![]()
Hoe gaat t lopen bij jou tegenwoordig? Met zoveel schoenen moet het lekker gaan, lijk me![b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Pfffffff, het komt met bakken uit de hemel, maar na vandaag zie ik erg uit naar een lang loopje met de club![]()
Ja doei.![]()
De paarse zijn retired maar heb ik tijdens mijn laatste grote schoonmaak/weggooironde (6 vuilniszakken kleding en schoenenquote:Op woensdag 25 mei 2016 18:35 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]![]()
Hoe gaat t lopen bij jou tegenwoordig? Met zoveel schoenen moet het lekker gaan, lijk me!) geen afstand van kunnen doen, en de 2 paar gele zijn nu mijn main running shoes. Naast nog een paar voor als ik ga "trailen"
Maar rennen gaat steeds een beetje beter. Snelheid komt er weer een beetje in, en heb nu vooral als doel om het weer leuk te gaan vinden. Dus geen wedstrijdjes, maar gewoon rennen en ouwehoeren. Bevalt wel![]()
![]()
Dat is ook het belangrijkste, het weer leuk gaan vindenquote:Op woensdag 25 mei 2016 18:50 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
De paarse zijn retired maar heb ik tijdens mijn laatste grote schoonmaak/weggooironde (6 vuilniszakken kleding en schoenen) geen afstand van kunnen doen, en de 2 paar gele zijn nu mijn main running shoes. Naast nog een paar voor als ik ga "trailen"
Maar rennen gaat steeds een beetje beter. Snelheid komt er weer een beetje in, en heb nu vooral als doel om het weer leuk te gaan vinden. Dus geen wedstrijdjes, maar gewoon rennen en ouwehoeren. Bevalt wel
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
En als je gewoon de gpx file in de map new files op je garmin zet? Deze map is wel eerst verborgen op je garmin. Dus gewoon even de verborgen mappen toonbaar maken.quote:Op woensdag 25 mei 2016 18:22 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Garmin doet tegenwoordig erg lastig hiermee. Je moet de route volgens mij in garmin Connect aanmaken om hem erop te kunnen zetten. Een gpx-je van afstandmeten trekken en erin zetten gaat dus niet meer(tenzij deze stommigheid al Is opgelost inmiddels).
In gc moet je dan gewoon verzenden naar toestel kiezen. Dan garmin express laten updaten geloof ik en klaar is kees. Soms een paar keer proberen omdat ie niet pakt. Ze hebben bij garmin echt een blik goede softwareontwikkelaars nodig
Horloge verbinden kan met snoertje of met ant stick. Snoertje werkt meestal beter. Ant+
Ik weet alleen niet of de 405 gpx files ondersteund.![]()
Ja, zekerquote:Op woensdag 25 mei 2016 18:55 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Dat is ook het belangrijkste, het weer leuk gaan vindenMaar weer wat sneller worden - tijdens baantrainingen dan vooral - helpt daar wel heel erg bij.
Dankjewel. Er mist stiekem nog een paar grijze 4's, maar die liggen nog in de auto.quote:![]()
Woensdag intervaldag, bij mij ook straks. Ik zag dat je stukjes snel en stukjes supersnel liep. Pittig! Ik pak straks wel wat meer rust tijdens de pauze stukjes.quote:Op woensdag 25 mei 2016 17:40 schreef Guard het volgende:
Voor het eerst sinds tijden weer eens een echte intervaltraining afgewerkt, en ik vond het niet eens vreselijk![]()
![]()
Irritant... ik heb ook al zitten kijken... maar kan inderdaad in Garmin Express geen optie vinden om iets te versturen en zie in connect ook geen import optiequote:Op woensdag 25 mei 2016 18:22 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Garmin doet tegenwoordig erg lastig hiermee. Je moet de route volgens mij in garmin Connect aanmaken om hem erop te kunnen zetten. Een gpx-je van afstandmeten trekken en erin zetten gaat dus niet meer(tenzij deze stommigheid al Is opgelost inmiddels).
Die wel maar de nieuwere klokjes en de recente software nietquote:Op woensdag 25 mei 2016 18:55 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
En als je gewoon de gpx file in de map new files op je garmin zet? Deze map is wel eerst verborgen op je garmin. Dus gewoon even de verborgen mappen toonbaar maken.
Ik weet alleen niet of de 405 gpx files ondersteund.
ik upload gewoon gpx files naar de fenix 3.quote:Op woensdag 25 mei 2016 21:55 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Die wel maar de nieuwere klokjes en de recente software niet![]()
Ik heb vanavond voor het eerst van m'n leven een Coopertest gelopen. Gezien mijn huidige lichamelijke staat moet ik denk ik maar tevreden zijn met de 2896 meter...F means you're fucked![]()
Je huidige lichamelijk staat?quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:27 schreef YUR het volgende:
Ik heb vanavond voor het eerst van m'n leven een Coopertest gelopen. Gezien mijn huidige lichamelijke staat moet ik denk ik maar tevreden zijn met de 2896 meter...
Dat klinkt alsof je op het punt staat om doormidden te breken oid.....Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Nog last van Schotland? Of andere probleempjes?quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:27 schreef YUR het volgende:
Ik heb vanavond voor het eerst van m'n leven een Coopertest gelopen. Gezien mijn huidige lichamelijke staat moet ik denk ik maar tevreden zijn met de 2896 meter...
Maar toch een mooie afstand, kom je al bijna op 15 per uur toch? 4'09/km ofzo?![]()
![]()
4:08 om precies te zijn. Merk dat mijn hamstrings nog wel problemen geven.
En om eerlijk te zijn, de laatste keer dat ik dergelijk kort snel werk heb gedaan was...ehhh...2012 ofzo, een verdwaalde 5k
F means you're fucked![]()
Heeft iemand de Utrechtse Heuvelrug Trail als logje in Garmin Connect staan? Zo ja, zou je daar dan een segment van kunnen maken, volgens mij kan ik die dan als koers opslaan op mn Garmin
Gisteravond weer een nieuwe ervaring: wedstrijdje met de rem erop...
De voor mij inmiddels jaarlijkse Stationloop over 10EM gelopen met de opdracht om niet te hoog in hartslag te komen had ik voor mezelf dan maar op 1:20 gegokt, zo'n 4:50 per kilometer.
Na de eerste kilometer kon ik mijn tempo redelijk makkelijk vasthouden, maar het niet meelopen met de andere lopers die me inhaalden koste met name mentaal wat moeite. Al met al wel lekker gelopen, de omstandigheden waren perfect (niet te warm, weinig wind, de onverharde delen waren goed begaanbaar). Uiteindelijk op 1:17:51 geëindigd, hartslag grotendeels onder de 160 kunnen houden. Missie geslaagd dus, maar toch een iets minder bevredigend gevoel na afloop dan wanneer je echt tot het gaatje bent gegaan.
Maar geen centje pijn en eigenlijk een hele mooie tijd, dus niet miepen!
Volgende week is mijn afspraak, dus hoop dan meer duidelijkheid te krijgen. Sowieso voor mijn volgende loopje, de Halve van Zwolle op 11 juni, hopen dat ik dan iets meer gas mag geven.![]()
Mooi dat je er een goed gevoel aan over hebt gehouden.quote:Op donderdag 26 mei 2016 12:49 schreef indepoeier het volgende:
De voor mij inmiddels jaarlijkse Stationloop over 10EM gelopen met de opdracht om niet te hoog in hartslag te komen had ik voor mezelf dan maar op 1:20 gegokt, zo'n 4:50 per kilometer.
Na de eerste kilometer kon ik mijn tempo redelijk makkelijk vasthouden, maar het niet meelopen met de andere lopers die me inhaalden koste met name mentaal wat moeite. Al met al wel lekker gelopen, de omstandigheden waren perfect (niet te warm, weinig wind, de onverharde delen waren goed begaanbaar). Uiteindelijk op 1:17:51 geëindigd, hartslag grotendeels onder de 160 kunnen houden. Missie geslaagd dus, maar toch een iets minder bevredigend gevoel na afloop dan wanneer je echt tot het gaatje bent gegaan.
Volgende week is mijn afspraak, dus hoop dan meer duidelijkheid te krijgen. Sowieso voor mijn volgende loopje, de Halve van Zwolle op 11 juni, hopen dat ik dan iets meer gas mag geven.
Maar loop je dan niet de hele tijd krampachtig op je hartslagmeter te kijken? Lijkt me erg lastig inderdaad...It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice![]()
Je kunt je horloge toch laten piepen als ie onder of boven bepaalde hartslagen komt?quote:Op donderdag 26 mei 2016 13:29 schreef Cynic het volgende:
[..]
Mooi dat je er een goed gevoel aan over hebt gehouden.
Maar loop je dan niet de hele tijd krampachtig op je hartslagmeter te kijken? Lijkt me erg lastig inderdaad...F means you're fucked![]()
Ik begin zelf ook al te piepen als ik boven bepaalde hartslagen kom.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
je begint nu wel een beetje ongeloofwaardig te worden. Vanaf welke startplaats?quote:Op donderdag 26 mei 2016 12:47 schreef MaleDuck het volgende:
Heeft iemand de Utrechtse Heuvelrug Trail als logje in Garmin Connect staan? Zo ja, zou je daar dan een segment van kunnen maken, volgens mij kan ik die dan als koers opslaan op mn Garmin![]()
Boven de 40?quote:Op donderdag 26 mei 2016 13:41 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik begin zelf ook al te piepen als ik boven bepaalde hartslagen kom.F means you're fucked![]()
Neuh, rond de 200 ongeveer.quote:Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ben ook totaal ongeloofwaardig...quote:Op donderdag 26 mei 2016 13:47 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
je begint nu wel een beetje ongeloofwaardig te worden. Vanaf welke startplaats?
Vanaf Driebergen-Zeist
Hmm, ja, dat kan inderdaad wel. Maar dan moet ik weer opzoeken hoe dat werkt, en ik wist vooraf nog niet helemaal zeker welke grens ik voor mezelf zou trekken qua max. Als ik 150 als te hoog had ervaren was ik daaronder gaan zitten.quote:Op donderdag 26 mei 2016 13:38 schreef YUR het volgende:
[..]
Je kunt je horloge toch laten piepen als ie onder of boven bepaalde hartslagen komt?
En echt heel krampachtig kijken valt wel mee hoor. Zo af en toe even een snelle blik als ik het gevoel had dat het te hard ging.![]()
Maleduck die een onverharde route over ongeveer 31,5 km in zijn klokje wil zetten.quote:Op donderdag 26 mei 2016 14:04 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Ben ook totaal ongeloofwaardig...
Vanaf Driebergen-Zeist![]()
Hier is de log en als het goed is heb ik er net ook een segment van gemaakt.
https://connect.garmin.com/modern/activity/676847447![]()
Bedankt! Alleen een beetje gek doen, doe ik wel vaker...quote:Op donderdag 26 mei 2016 14:40 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Maleduck die een onverharde route over ongeveer 31,5 km in zijn klokje wil zetten.![]()
Hier is de log en als het goed is heb ik er net ook een segment van gemaakt.
https://connect.garmin.com/modern/activity/676847447
Ik wil die route gaan lopen met een groep mannen en om de weg niet kwijt te raken is het handig om zo de route kunnen volgen
Tenzij je een andere suggestie hebt om die route te lopen
ik zag hem al voorbij komen op Strava, vond het een bescheiden tempo voor je normale doenquote:Op donderdag 26 mei 2016 12:49 schreef indepoeier het volgende:
Volgende week is mijn afspraak, dus hoop dan meer duidelijkheid te krijgen. Sowieso voor mijn volgende loopje, de Halve van Zwolle op 11 juni, hopen dat ik dan iets meer gas mag geven.
Met gpx kun je ook nog de weg kwijt rakenquote:Op donderdag 26 mei 2016 15:08 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Bedankt! Alleen een beetje gek doen, doe ik wel vaker...
Ik wil die route gaan lopen met een groep mannen en om de weg niet kwijt te raken is het handig om zo de route kunnen volgen
Tenzij je een andere suggestie hebt om die route te lopen![]()
Maar om nu met paar a4-tjes met uitgeprinte routebeschrijving te gaan lopen is ook weer zo wat..Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Hallo allemaal, ik kom hier weer eens kijken![]()
Het afgelopen jaar is voor mij nogal kwakkelend verlopen. Eerst een paar maanden uit running door een gescheurde enkelband, vervolgens weer opgebouwd naar de Asselronde bij de Midwintermarathon. Daarna een sterfgeval in de familie waardoor ik weer een maand niet liep, een kaakontsteking, en ineens had ik niet echt meer de motivatie...
Maar nu ben ik dan toch weer aan het lopen en is ook het plezier weer aan het terugkomen. En aangezien dit forum me de afgelopen 5 jaar vaak gemotiveerd heeft...
In september wil ik in ieder geval weer de Halve van Hoogland lopen (tenslotte mijn thuiswedstrijd) en als het plezier dan weer helemaal terug is... wie weet weer Rotterdam in april.
[ Bericht 0% gewijzigd door GlenHighland op 26-05-2016 16:18:18 ]![]()
Welkom terug!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Even een beetje teruggelezen: Ik zie mooie tijden, grootse prestaties, diverse trail-avonturiers en helaas ook wat blessures.
Er is nog niets veranderd dus![]()
![]()
Welkom terug!quote:Op donderdag 26 mei 2016 16:32 schreef GlenHighland het volgende:
Even een beetje teruggelezen: Ik zie mooie tijden, grootse prestaties, diverse trail-avonturiers en helaas ook wat blessures.
Er is nog niets veranderd dus
Ja doei.![]()
Hardlopen? Oh ja, dat deed ik vroeger ook nog wel eens...Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Ik heb gisteren voor het eerst samen met iemand gelopen, iemand die flink langzamer was dan ik en ik vond het eigenlijk wel fijn. Gewoon op mijn gemakkie gelopen in plaats van altijd maar sneller en beter te willen.We liepen dus ook maar 4km met een gemiddelde van 6.12min/km. Ik doe nog even een paar dagen rustig aan na mijn avontuur in Leiden van afgelopen zondag. Daar had ik toch wel een beetje spierpijn aan overgehouden namelijk.
![]()
![]()
Lekker op de baan getraind weer
Zondag onze beider eerste Vestingloop
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ik heb de OP aangepast, uit mijn hoofd:
- mensen toegevoegd voor de Afsluitdijkloop en marathon Eindhoven
- mensen verwijderd bij de Veluwezoomtrail en een loop-zwemwedstrijd
Ik hoop dat ik nu alles verwerkt heb, zo niet: geef even een gil.
Ik zit vanaf 8 uur al op mijn werk en nu nog steeds, dus ik sluit niet uit dat ik ergens iets vergeten ben![]()
![]()
Wat is er misgegaan?quote:Op donderdag 26 mei 2016 18:10 schreef flipsen het volgende:
Hardlopen? Oh ja, dat deed ik vroeger ook nog wel eens...Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Kliekjesvorming in [LIF]quote:![]()
Knie protesteerde een hele tijd, dus maar even pauze. En die pauze bevalt eigenlijk wel
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Nou, ik heb de avondvierdaagse er op zitten. (Heeft niets met hardlopen te maken). Dat gebeuren is tegenwoordig volledig gesponsord door jamin en de tandartsen...![]()
Voor ik op vakantie ga wil ik ook weer nieuwe schoenen.quote:Op woensdag 25 mei 2016 18:23 schreef hatsaflats het volgende:
[ afbeelding ]
Meer Kinvara, meer beterIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Zo ik denk dat ik inmiddels helemaal hersteld ben van de inspanning van Hamburg.
Ochtendloopje gedaan op een heerlijk lage hartslag.
"Even" anderhalve maand dit zien vast te houden
Ah, jammer! Maar wie weet ga je het op een gegeven moment weer heel erg missen..quote:Op donderdag 26 mei 2016 23:12 schreef flipsen het volgende:
[..]
Kliekjesvorming in [LIF]![]()
Knie protesteerde een hele tijd, dus maar even pauze. En die pauze bevalt eigenlijk wel
Ik in ieder geval wel!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Tegenwoordig? Dat was toen ik hem liep ook al één groot snoepfestijn, de enige reden om mee te lopenquote:Op donderdag 26 mei 2016 23:38 schreef steffelonio het volgende:
Nou, ik heb de avondvierdaagse er op zitten. (Heeft niets met hardlopen te maken). Dat gebeuren is tegenwoordig volledig gesponsord door jamin en de tandartsen...
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Maar nu is het wel heel erg... ben helaas zelf opgegroeid in een tijd dat snoep uit de mode was.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 08:50 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Tegenwoordig? Dat was toen ik hem liep ook al één groot snoepfestijn, de enige reden om mee te lopen![]()
![]()
Vandaag knoop door gehakt, geen marathon meer voor mij in 2016.
Kan mijn lol nog wel op de TdF en het NK (klinkt zoveel stoerder dan Duinentrail) en eventueel de St Pietersbear trail als 30+ wedstrijden.
Maar wel ingeschreven voor de HM in Eindhoven, als het allemaal een beetje naar wens gaat in het najaar wil ik daar een poging wagen om de 90 minuten barriere te slechten.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Die barrière slecht ik al iedere keer bij een halve marathon...quote:Op vrijdag 27 mei 2016 11:50 schreef Guard het volgende:
Vandaag knoop door gehakt, geen marathon meer voor mij in 2016.
Kan mijn lol nog wel op de TdF en het NK (klinkt zoveel stoerder dan Duinentrail) en eventueel de St Pietersbear trail als 30+ wedstrijden.
Maar wel ingeschreven voor de HM in Eindhoven, als het allemaal een beetje naar wens gaat in het najaar wil ik daar een poging wagen om de 90 minuten barriere te slechten.F means you're fucked![]()
Dat is mij ook nog altijd gelukt!!quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:13 schreef YUR het volgende:
[..]
Die barrière slecht ik al iedere keer bij een halve marathon...![]()
Ik zit nog te twijfelen tussen de HM van Eindhoven (lekker dichtbij, snel parcours) of de diepe hel holterbergloop (in de buurt van mijn ouders, mooie omgeving).![]()
Ik zie dat er drie weken zitten tussen Eindhoven en holterbergloop.
Zit Eindhoven vaak vol vlak voor de startdatum? Zo niet, dan schrijf ik me in voor de holterbergloop en wacht ik nog even met Eindhoven.![]()
Eindhoven ken ik niet, maar de DHH heeft wel een erg mooi parcours. Al heb ik het nog niet gelopen sinds de laatste aanpassing. Maar de omgeving is sowieso top.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:33 schreef steffelonio het volgende:
Ik zit nog te twijfelen tussen de HM van Eindhoven (lekker dichtbij, snel parcours) of de diepe hel holterbergloop (in de buurt van mijn ouders, mooie omgeving).![]()
Die is toch het ene jaar van A naar B en het jaar daarop van B naar A?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:48 schreef McTwente het volgende:
[..]
Eindhoven ken ik niet, maar de DHH heeft wel een erg mooi parcours. Al heb ik het nog niet gelopen sinds de laatste aanpassing. Maar de omgeving is sowieso top.
Ik wil hem ook ooit nog eens lopen.![]()
De afstanden zijn pas aangepast, was 5EM en 10EM. Nu is dat uit mijn hoofd 10 en 20km.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:32 schreef GlenHighland het volgende:
[..]
Die is toch het ene jaar van A naar B en het jaar daarop van B naar A?
Ik wil hem ook ooit nog eens lopen.
Om het jaar is de start of in Holten of in Nijverdal. "Vroeger" liep je hen en weer tot een keerpunt, nu is de 10km inderdaad een A naar B. de langste afstand, 20km, gaat nog steeds tot een keerpunt en weer terug.
Maar zeker een aanrader, zeker in die tijd met de herfstkleuren op de Holterberg.![]()
Geen idee maar doorgaans komen er nog wel startnummers beschikbaar vlak voor zo'n groot evenement, mocht het uitverkocht zijn.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:43 schreef steffelonio het volgende:
Ik zie dat er drie weken zitten tussen Eindhoven en holterbergloop.
Zit Eindhoven vaak vol vlak voor de startdatum? Zo niet, dan schrijf ik me in voor de holterbergloop en wacht ik nog even met Eindhoven.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Vorig jaar was Eindhoven niet uitverkocht volgens mij..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Dat dacht ik ook, eigenlijk. Volgens mij was het toen zelfs dat je bij na-inschrijven sneller je startnummer kreeg (kortere rij) dan als je je had vooringeschreven.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 16:00 schreef La_Tramposa het volgende:
Vorig jaar was Eindhoven niet uitverkocht volgens mij..![]()
Goedemorgen. Straks Stuwwalloop. Pas om 19:00 uur starten, dat is ook gek
Veel plezier vanavond! Lijkt me pittig!
Straks voor nieuwe hardloopschoenen kijken en heel misschien vanmiddag aan de trappistenloop meedoen. Mossel zou hem lopen, maar die heeft een hardloopdip. En ik weet nog niet of ik zin heb, laat het denk ik van het weer afhangen.![]()
Het weer gaat denk ik behoorlijk nat wordenIk moet trouwens om 19:20 uur starten zie ik nu. Ook goed
Ben benieuwd naar het parcours. Vorig jaar wezen kijken en nu wil ik ook wel eens zelf lopen.
Overigens ook nog een nieuwtje van de Posbankloop. Het parcours gaat anders worden aan het begin en het einde: http://losseveter.nl/2016/05/26/posbankloop-route-aan/[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Veel plezier voor iedereen die gaat lopen dit weekend!
Ik heb de hele week nog niet gelopen in verband met mijn werk. Ach ja, ik houd het maar op tapen voor Amersfoort.![]()
![]()
4.7km in 26:01.
We zijn er bijna..[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.![]()
Wat is een beetje acceptabele tijd voor een 5k wedstrijdje? Geen top ofzo, maar meer zodat ik niet als allerallerlaatste finish terwijl iedereen al aan de koffie mrt koekjes zit.[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Als je eerdergenoemde tijd met gemak kan lopen, hoef je niks te vrezen. Er finishen bij een standaard 5km loop mensen na 15 minuten en ook na 45.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 09:12 schreef MutedFaith het volgende:
Wat is een beetje acceptabele tijd voor een 5k wedstrijdje? Geen top ofzo, maar meer zodat ik niet als allerallerlaatste finish terwijl iedereen al aan de koffie mrt koekjes zit.
Het weer is broeierig, bewolkt, en blijft hopelijk droog tot tenminste een uur of 2, zin in de Trappistenloop straks.![]()
![]()
Lopen in de regen is best oké
Cool, thanks. Dat moet wel goedkomen dan.[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Om mij toch nog een beetje aan de topictitel te houden. 30 km windkracht 3 a 4 alleen maar tegen is niet leuk. Een brug die vlak voor je neus open gaat na 25 km tegen de wind in lopen is niet leuk. Gaf redelijk wat kramp in de kuiten. Boven op de dijk lopen in het versegemaaide gras was achteraf niet zo leuk. Behalve dat het zwaarder lopen is kwam al dat gras in mijn schoenen. De tip dat ik ook nog langs de waterlijn kon lopen zag er van bovenaf totaal niet verlijdelijk uit. Stukken weg alleen maar rechtuit en dingen aan de horzon wat amper dichtbij lijkt te komen. Als er al iets aan de horizon wat dichterbij kon komen.
Aan het eind was ik er goed klaar mee met alleen maar wind tegen. Het stukje kromming wat ik had gehoopt dat mij een beetje uit de wind ging houden deed dat ook al niet. Om vervolgens vol tegen de wind weer in te draaien voor het laatste stuk.
Kortom de afsluitdijk wat je ervan verwacht. Je zet je auto in zurich bij het bustation neer, neemt voor ¤6,05 de bus naar den oever en je loopt vervolgens weer terug. Zo simpel is het.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1186289341![]()
Ik heb me vorig jaar ook pas op het laatste moment ingeschreven voor de marathon in Eindhoven. En ook daarna de Diepe Hel Holterbergloop gedaan. Prachtig! Een PR gelopen op de 10, dat was toen wel de goede kant op. Dit jaar is het zwaarder.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 09:33 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Kortom de afsluitdijk wat je ervan verwacht. Je zet je auto in zurich bij het bustation neer, neemt voor ¤6,05 de bus naar den oever en je loopt vervolgens weer terug. Zo simpel is het.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1186289341![]()
![]()
Het mag iets langer droog blijven van mij, ben van plan om de volle 3 rondes te lopen.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 09:15 schreef Cee het volgende:
[..]
Als je eerdergenoemde tijd met gemak kan lopen, hoef je niks te vrezen. Er finishen bij een standaard 5km loop mensen na 15 minuten en ook na 45.
Het weer is broeierig, bewolkt, en blijft hopelijk droog tot tenminste een uur of 2, zin in de Trappistenloop straks.![]()
Vandaag part I van "rondjes om de Brouwerij", en volgende week zondag deel II.
Zin in
Het ziet er naar uit dat ik morgen mijn nieuwe waterproof jas goed kan uitproberen
Zeer mooie tijd!quote:
Net onder de 30 min op de 5 waarschijnlijk, das bij de meeste loopjes gemiddeld. Bij loopjes van een club niet overigens(Was vorig jaar met 26.22 op 5 na laatste ofzo)
Fuck!quote:Op zaterdag 28 mei 2016 09:33 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Om mij toch nog een beetje aan de topictitel te houden. 30 km windkracht 3 a 4 alleen maar tegen is niet leuk. Een brug die vlak voor je neus open gaat na 25 km tegen de wind in lopen is niet leuk. Gaf redelijk wat kramp in de kuiten. Boven op de dijk lopen in het versegemaaide gras was achteraf niet zo leuk. Behalve dat het zwaarder lopen is kwam al dat gras in mijn schoenen. De tip dat ik ook nog langs de waterlijn kon lopen zag er van bovenaf totaal niet verlijdelijk uit. Stukken weg alleen maar rechtuit en dingen aan de horzon wat amper dichtbij lijkt te komen. Als er al iets aan de horizon wat dichterbij kon komen.
Aan het eind was ik er goed klaar mee met alleen maar wind tegen. Het stukje kromming wat ik had gehoopt dat mij een beetje uit de wind ging houden deed dat ook al niet. Om vervolgens vol tegen de wind weer in te draaien voor het laatste stuk.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1186289341
Ernstige twijfels over 4 sept
quote:![]()
Wat had je dan verwacht
Bochten en bosquote:
Nee grapje. Kweetniet. Ik ga wel muziek meenemenSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Die zitten er beide dan ook in hoor. Voor het bos moet je dan wel even een klein uitstapje maken.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 10:18 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Bochten en bos
Nee grapje. Kweetniet. Ik ga wel muziek meenemen![]()
Het was best warm om te lopen! Misschien toch eens iets aanschaffen om water mee te nemen op lange loopjes..
Buiten de warmte om wel lekker gelopen. Eindelijk weer eens 16 km en hartslag is na de eerste km constant 165-170 geweest bij een gemiddelde snelheid van 5.27/km![]()
![]()
Pff die 17km LLD viel toch een beetje tegen qua temperatuur, het is benauwd buiten!“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik zit met de organisatie aan de tafel in de tuin van de brouwerij. Er worden al serieus plannen gemaakt voor mogelijk onweer rond 14:00. De "wedstrijd" kan ieder moment gestaakt worden indien het te erg wordt...Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Morgen eindelijk mn eerste wedstrijd! Iemand nog wat laatste tips? Zijn er nog mensen die bij de royal ten de 5 km gaan lopen?![]()
Vergeet in ieder geval je schoenen en startnummer niet (geloof me, je zult niet de eerste zijn). Kleed je niet te warm. Doe geen dingen die je anders ook niet gedaan hebt. En bovenal niet de tip van Guard vergeten: genieten!quote:Op zaterdag 28 mei 2016 12:08 schreef DHRunner86 het volgende:
Morgen eindelijk mn eerste wedstrijd! Iemand nog wat laatste tips? Zijn er nog mensen die bij de royal ten de 5 km gaan lopen?[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Thanks, denk dat ik gewoon in hardloopkloffie en schoenen naar de start fiets, volgens mij wordt het warm zat morgen, dus dat zit wel goed!quote:Op zaterdag 28 mei 2016 12:24 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Vergeet in ieder geval je schoenen en startnummer niet (geloof me, je zult niet de eerste zijn). Kleed je niet te warm. Doe geen dingen die je anders ook niet gedaan hebt. En bovenal niet de tip van Guard vergeten: genieten!![]()
Waarom ben je niet andersom gaan lopen dan? Of komt het dan niet goed uit met de bus?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 09:33 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
https://connect.garmin.com/modern/activity/1186289341
Heel veel respect in ieder geval, maar leuk lijkt mij het ook niet
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Rondje bij de paters was weer genieten, zo erg genieten dat ik hem 3X heb gelopen, Gogo en Mossel nog gesproken en traditioneel hebben Cee en ik elkaar niet gegroet![]()
Paar glaasjes trappist er in gooien en dan naar huis, herstellen voor morgenMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan. Als je hem toch gaat lopen dan maar meteen goed.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 13:25 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Waarom ben je niet andersom gaan lopen dan? Of komt het dan niet goed uit met de bus?
Heel veel respect in ieder geval, maar leuk lijkt mij het ook niet![]()
Zo, dat was de Trappistenloop 2016.
Het was benauwd en halverwege de eerste ronde probeerde ik mezelf ervan te overtuigen dat ik het maar beter bij 5km kon houden. Gelukkig niet naar mezelf geluisterd en doorgegaan voor een tweede ronde, die is ook leuker omdat het rustiger is. Bij de kikkervijver liep ik even alleen en dat geluid van die beesten.Net alsof je door een sprookje loopt. Ik werd er een beetje zemelig van. Enfin, binnen het uur de twee rondes voltooid, binnen een minuut m'n gratis consumptie-munt kwijt geraakt en nog een tijdje met de medelopers en supporters wat gedronken en gegeten in de tuin. Code geel, welke Code geel?
Guard, ik heb je niet eens gezien dit keer!![]()
![]()
Morgen dan toch echt m'n eerste halve! Hoop dat het ietsje minder warm is dan vandaag.
Hoe deel je zoiets normaal gesproken in? Ik wil proberen 1:30 te lopen, is het dan gewoon een kwestie van zo vlak mogelijk 4:15 min/km lopen? Ik ben niet zo van de negatieve splits dus ik vermoed dat dit het beste idee is.
Heb ook nog wel zin om eerst 's ochtends toch een uurtje survivaltraining mee te pakken (zware wedstrijd volgend weekend) maar da's dan waarschijnlijk weer niet zo'n goed plan.It has to mean something
Ingeschreven voor een lokale 5 km wedstrijd. Geen idee waarom![]()
Deze keer is de 5 km de hoofdafstand, dus zal ik de regionale kleppers wel snel aan de horizon zien verdwijnen.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Lijkt me een goed plan! Vooral de eerste 3-5 km even checken wat je tempo is, aangezien het HM-tempo dan vaak voelt als heel erg inhouden. Daarna gewoon op gevoel gaan lopen. Succes alvast!quote:Op zaterdag 28 mei 2016 16:42 schreef Cynic het volgende:
Morgen dan toch echt m'n eerste halve! Hoop dat het ietsje minder warm is dan vandaag.
Hoe deel je zoiets normaal gesproken in? Ik wil proberen 1:30 te lopen, is het dan gewoon een kwestie van zo vlak mogelijk 4:15 min/km lopen? Ik ben niet zo van de negatieve splits dus ik vermoed dat dit het beste idee is.
Heb ook nog wel zin om eerst 's ochtends toch een uurtje survivaltraining mee te pakken (zware wedstrijd volgend weekend) maar da's dan waarschijnlijk weer niet zo'n goed plan.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
ruim 250.000 inschrijvingen voor de ballot voor London 2017
Ook ik heb een leuke middag gehad bij de trappistenloop. Rustig aan gelopen, doel was om geen wandelpauzes te nemen. Na drie kilometer werd het zwaar, maar ik was (onbedoeld) Haas voor iemand en daardoor bleef ik lopen. Na de drankposten even lekker achter die dames aangehobbeld en uiteindelijk dus zonder wandelen uitgelopen. Was een heel leuk rondje, en inderdaad, die kikkers.Ook nog een flesje speciale Trappist mee naar huis genomen, met extra duur en extra lekker (denk ik). Leuke middag gehad!
![]()
Eigenlijk zou je moeten wachten totdat ze het mooie gladde asfalt van de snelweg opengooien voor lopers.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 09:33 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Boven op de dijk lopen in het versegemaaide gras was achteraf niet zo leuk. Behalve dat het zwaarder lopen is kwam al dat gras in mijn schoenen. De tip dat ik ook nog langs de waterlijn kon lopen zag er van bovenaf totaal niet verlijdelijk uit.
Maar prima gedaan TWC! Ik kijk er ennorm naar uit.![]()
Wat is je langste afstand tot nu toe?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 16:42 schreef Cynic het volgende:
Heb ook nog wel zin om eerst 's ochtends toch een uurtje survivaltraining mee te pakken (zware wedstrijd volgend weekend) maar da's dan waarschijnlijk weer niet zo'n goed plan.
Ik heb vaak niet een uitgesproken tactiek. Ik begin vaak gewoon, meestal te hard om mijn positie een beetje te veroveren, zodat ik niet meer achter te langzame lopers zit. Na een km of 2 ontdek ik dat ik iets te hard ga en zal af naar m'n voorgenomen tempo, blijf daar onbewust vaak toch iets boven hangen en kijk dan of ik dat (net) kan volhouden of dat ik eventueel de laatste 2-3 km's nog iets over heb.
Zoals al ik zei, geen tactiek, gewoon goed luisteren/voelen.![]()
Ik dacht dat jij officieel allergisch was voor rondjes?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 14:27 schreef Guard het volgende:
Rondje bij de paters was weer genieten, zo erg genieten dat ik hem 3X heb gelopen, Gogo en Mossel nog gesproken en traditioneel hebben Cee en ik elkaar niet gegroet![]()
Paar glaasjes trappist er in gooien en dan naar huis, herstellen voor morgen
Ik snap het wel hoor: bier maakt veel goed!![]()
Alvorens ik aan mijn verslagje begin een oproep aan iedereen:
Zouden jullie alsjeblieft dat medische paspoort achterop de startnummers in willen vullen? Hoe goed getraind je ook bent, hoe jong en gezond je ook bent, er kan altijd iets gebeuren.
/moedermodus uit
De Stuwwalloop in Oosterbeek (bij Arnhem) dus. Ik had me voor de Stuwwaltrail 10k ingeschreven, maar begin deze maand verrekte ik mijn enkel. Ik kan er nu weer prima mee lopen, maar ik word toch wat ouder en wijzer. Dus gevraagd of het omgezet kan worden naar de Stuwwalloop XXL (17,7k). Die mail is niet helemaal goed aangekomen en de trail start 2,5 uur voor de XXL, dus ik ben er toch maar naartoe gegaan met twee sets kleren/schoenen voor het geval ik niet meer kon wijzigen. Gelukkig kon dat wel. Daar op dat moment twijfelde ik toch nog heel erg ... uiteindelijk bleek ik inderdaad toch wijzer! De trail 10 uitgezwaait (de 20 was al eerder weggegaan), toen naar de kidsruns gekeken. Die gaan zo hard! Zo schattig, sommige moesten aan de hand mee, en huilden wat, anderen renden alsof hun leven ervan af hing.
Van vorig jaar wist ik nog dat ze daar kraampjes met lekker eten hadden, pasta, gebak, hartige taart, soep, pannenkoeken.Dus daar laat geluncht met een preitaart. Guppy kwam er toen bij en we hebben in de zon gezeten, heerlijk weertje! De eerste trailers kwamen al binnen, maar het bleek dat ze verkeerd waren gelopen. We zagen Jero nog heel relaxed binnenkomen.
Daarna een klein buitje, gelukkig, want we hadden last van de pollen, en het gaf ook wat meer zuurstof.
Uiteindelijk mocht ikom 19:00h starten, en ook wij liepen verkeerd, na nog geen 50 meter al.We liepen te vroeg het sportveld af. De voorfietser kreeg verkeerde instructies en was heel boos. Verder ging het prima, alles was netjes aangegeven, er stonden veel vrijwilligers. En ze waren heel enthousiast, wat een lieverds. De XXL had 3 pittige klimmetjes: de eerste vond ik de zwaarste, de tweede was op de Italiaanseweg, een haarspeldbocht omhoog, en de laatste was aan het eind, die was ok.
Ik startte te snel, ik weet gewoon niet meer wat mijn tempo is. Ben een beetje in de war sinds de marathon. Ik loop de lange afstanden alsof ik een PR op de 10 wil lopen, en dan ga ik niet kapot na de 10, maar al na 2 km. Eerlijk is eerlijk, ik ben de laatste weken ook heel slecht getraind. De snelheid zit wel in de benen, maar de conditie is matiger, en mijn longen hebben moeite met het weer en de pollen. Ach, ach. Al snel zakte ik dus terug, maar goed, gewoon doorlopen dus.
Bij de laatste 2k kwam er nog een oudere dame langslopen met wie ik meekon! Met nog 1.5k te gaan lag er iemand op de grond, helemaal bleek. Er waren gelukkig al mensen toegesneld, er werd ook al een ambulance gebeld. Hij kon nog net goed genoeg bijblijven om zijn naam en geboortedatum door te geven. Ik ben gebleven tot de ambulance kwam, dat duurde nog wel even.
Daarna toch maar dat laatste stukje uitlopen. Ergens bij een bocht vertelde een vrijwilliger me dat ik een stukje had afgesneden, blijkbaar hadden ze in de tussentijd de bordjes al weggehaald omdat ze niet door hadden dat ik de laatste was. Geen probleem. Er liepen in de verte nog twee mensen voor me die het rustig aan deden, die heb ik dus ingehaald. Nét niet laatste geworden.![]()
Vlakbij de finish stond Guppy nog op me te wachten, heel lief!
Oh, en de medaille! Die is leuk. Van hout, aan een touwtje!![]()
![]()
Wow, wat een verhaal.. Heb je nog gehoord hoe het nu met die man gaat?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 23:40 schreef wyccie het volgende:
Zouden jullie alsjeblieft dat medische paspoort achterop de startnummers in willen vullen? Hoe goed getraind je ook bent, hoe jong en gezond je ook bent, er kan altijd iets gebeuren.
/moedermodus uit
De Stuwwalloop in Oosterbeek (bij Arnhem) dus. Ik had me voor de Stuwwaltrail 10k ingeschreven, maar begin deze maand verrekte ik mijn enkel. Ik kan er nu weer prima mee lopen, maar ik word toch wat ouder en wijzer. Dus gevraagd of het omgezet kan worden naar de Stuwwalloop XXL (17,7k). Die mail is niet helemaal goed aangekomen en de trail start 2,5 uur voor de XXL, dus ik ben er toch maar naartoe gegaan met twee sets kleren/schoenen voor het geval ik niet meer kon wijzigen. Gelukkig kon dat wel. Daar op dat moment twijfelde ik toch nog heel erg ... uiteindelijk bleek ik inderdaad toch wijzer! De trail 10 uitgezwaait (de 20 was al eerder weggegaan), toen naar de kidsruns gekeken. Die gaan zo hard! Zo schattig, sommige moesten aan de hand mee, en huilden wat, anderen renden alsof hun leven ervan af hing.
Van vorig jaar wist ik nog dat ze daar kraampjes met lekker eten hadden, pasta, gebak, hartige taart, soep, pannenkoeken.Dus daar laat geluncht met een preitaart. Guppy kwam er toen bij en we hebben in de zon gezeten, heerlijk weertje! De eerste trailers kwamen al binnen, maar het bleek dat ze verkeerd waren gelopen. We zagen Jero nog heel relaxed binnenkomen.
Daarna een klein buitje, gelukkig, want we hadden last van de pollen, en het gaf ook wat meer zuurstof.
Uiteindelijk mocht ikom 19:00h starten, en ook wij liepen verkeerd, na nog geen 50 meter al.We liepen te vroeg het sportveld af. De voorfietser kreeg verkeerde instructies en was heel boos. Verder ging het prima, alles was netjes aangegeven, er stonden veel vrijwilligers. En ze waren heel enthousiast, wat een lieverds. De XXL had 3 pittige klimmetjes: de eerste vond ik de zwaarste, de tweede was op de Italiaanseweg, een haarspeldbocht omhoog, en de laatste was aan het eind, die was ok.
Ik startte te snel, ik weet gewoon niet meer wat mijn tempo is. Ben een beetje in de war sinds de marathon. Ik loop de lange afstanden alsof ik een PR op de 10 wil lopen, en dan ga ik niet kapot na de 10, maar al na 2 km. Eerlijk is eerlijk, ik ben de laatste weken ook heel slecht getraind. De snelheid zit wel in de benen, maar de conditie is matiger, en mijn longen hebben moeite met het weer en de pollen. Ach, ach. Al snel zakte ik dus terug, maar goed, gewoon doorlopen dus.
Bij de laatste 2k kwam er nog een oudere dame langslopen met wie ik meekon! Met nog 1.5k te gaan lag er iemand op de grond, helemaal bleek. Er waren gelukkig al mensen toegesneld, er werd ook al een ambulance gebeld. Hij kon nog net goed genoeg bijblijven om zijn naam en geboortedatum door te geven. Ik ben gebleven tot de ambulance kwam, dat duurde nog wel even.
Daarna toch maar dat laatste stukje uitlopen. Ergens bij een bocht vertelde een vrijwilliger me dat ik een stukje had afgesneden, blijkbaar hadden ze in de tussentijd de bordjes al weggehaald omdat ze niet door hadden dat ik de laatste was. Geen probleem. Er liepen in de verte nog twee mensen voor me die het rustig aan deden, die heb ik dus ingehaald. Nét niet laatste geworden.![]()
Vlakbij de finish stond Guppy nog op me te wachten, heel lief!
Oh, en de medaille! Die is leuk. Van hout, aan een touwtje!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
ja,en gelijk had hij.quote:Op woensdag 25 mei 2016 09:14 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Dat is toch die beruchte dijk waar je hardloopgod een hekel aan had?
Eindeloos leek hij te duren 3 jaar geleden toe ik naar de helft liep.
Guard, ik ben van 20 juli tot 15 augustus in NL, met een 4 daags verblijf in Praag tussendoor'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Nee, maar ik mail morgen de organisatie wel even om te vragen hoe het is. Ben er niet helemaal gerust op.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 23:43 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Wow, wat een verhaal.. Heb je nog gehoord hoe het nu met die man gaat?![]()
Wat erg Wyccie. Snap dat je er nu niet gerust op bent. Dat zou ik ook niet zijn denk ik.
Dat medische paspoort vul ik dus altijd in. Online word ook al je ICE nummer gevraagd als je je inschrijft. Ik weet alleen niet welke bloedgroep ik heb![]()
.
![]()
YUR, van harte gefeliciteerd en happy miles maar weer dit jaar!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Dat asfalt zag er niet veel gladder uit dan dat fietspad waarop de rest van die dijk ben gaan lopen. Brandstof werd nu betaald. Enige kosten was een busritje van net ¤6, je bent nederlander of niet.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 21:41 schreef pijll het volgende:
[..]
Eigenlijk zou je moeten wachten totdat ze het mooie gladde asfalt van de snelweg opengooien voor lopers.
Maar prima gedaan TWC! Ik kijk er ennorm naar uit.![]()
Toch zie ik het verschil niet met de afsluitdijk, en daar hoorde je hem dan weer niet over. Zal wel te maken hebben gehad dar de ene op het begin en de andere tegen het eind van zijn rondjes was.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 23:47 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ja,en gelijk had hij.
Guard, ik ben van 20 juli tot 15 augustus in NL, met een 4 daags verblijf in Praag tussendoor
Maar goed misschien loop ik ook wel mee om het verschil tussen de twee dijken te zien.![]()
Je hebt helemaal gelijk! Doe het ook altijd, al voelt het soms wat overdreven.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 23:40 schreef wyccie het volgende:
/moedermodus uit
En moet nog steeds zo'n SOS armband bestellen... want wat geldt voor een wedstrijd geldt ook voor je trainingsloopjes natuurlijk.
Goed dat je hebt kunnen helpen, wat de uitkomst ook is.![]()
Ik heb gelukkig niet veel hoeven doen. Vooral geruststellen en zorgen dat hij bijbleef.
Hulde aan de twee mannen die de hele tijd zijn benen hoog hielden.![]()
Dit was nog wel een leuk rondje, en ik wilde toch wel de 15 km volmaken, samen met de 38 van vandaag heb ik dan een goed aantal km's in de benen dit weekend, als voorbereiding op de Eiger.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 23:07 schreef indepoeier het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij officieel allergisch was voor rondjes?
Ik snap het wel hoor: bier maakt veel goed!
Maar het was niet makkelijk, iedere keer vlak voor de passage/finish rook je heel duidelijk een witte trappist lucht, die je leek te roepen: "loop naar rechts, onder de finishboog van bierkratjes en neem een biertje"
We kijken wel of we via FB een datum kunnen prikken, ok?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 23:47 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ja,en gelijk had hij.
Guard, ik ben van 20 juli tot 15 augustus in NL, met een 4 daags verblijf in Praag tussendoorMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Volgens buienradar blijft het bij de RoyalTen in Den Haag droog en gaat het onweer ons vanmiddag zuidelijk voorbij. Hopelijk krijgen ze gelijk.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 12:05 schreef Guard het volgende:
Ik zit met de organisatie aan de tafel in de tuin van de brouwerij. Er worden al serieus plannen gemaakt voor mogelijk onweer rond 14:00. De "wedstrijd" kan ieder moment gestaakt worden indien het te erg wordt...![]()
Ik weet iig zeker dat ik vandaag zeer nat wordt in Z-Limburg...quote:Op zondag 29 mei 2016 07:21 schreef BlueT het volgende:
[..]
Volgens buienradar blijft het bij de RoyalTen in Den Haag droog en gaat het onweer ons vanmiddag zuidelijk voorbij. Hopelijk krijgen ze gelijk.
riviertje?quote:Op zondag 29 mei 2016 07:27 schreef Guard het volgende:
[..]
Ik weet iig zeker dat ik vandaag zeer nat wordt in Z-Limburg...![]()
Dat weet ik niet eens, maar de hemelsluizen zullen daar openstaan vandaag:quote:En meer zuidoostelijk dan Vaals kun je in Nederland niet komenquote:Geleidelijk raakt het bewolkt en vanuit het zuidoosten, dus vanuit Duitsland, komen regen- en onweersbuien (met kans op hagel) opzetten of het gaat langere tijd regenen. De buien trekken langzaam over, waardoor er veel regen kan vallen met kans op wateroverlast.
quote:Op zondag 29 mei 2016 07:19 schreef Guard het volgende:
[..]
We kijken wel of we via FB een datum kunnen prikken, ok?
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Wyccie, heftig verhaal zeg.
Hopelijk is het gedrag afgelopen.
Ik vul ook altijd het medisch paspoort in, maar ik ken mijn bloedgroep ook niet. En ik hè bijna altijd mijn telefoon mee met ICE gegevens er in en als ik er aan denk ook mijn rijbewijs voor het geval dat... dan weten ze mijn naam en geboortedatum in ieder geval. Mits ze mijn telefoon uit de armhouder halen, want daar stop ik hem achter.![]()
Dat je je bloedgroep niet weet geeft niet, dan geven ze gewoon 0- mocht het nodig zijn.quote:Op zondag 29 mei 2016 08:57 schreef McTwente het volgende:
Wyccie, heftig verhaal zeg.
Hopelijk is het gedrag afgelopen.
Ik vul ook altijd het medisch paspoort in, maar ik ken mijn bloedgroep ook niet. En ik hè bijna altijd mijn telefoon mee met ICE gegevens er in en als ik er aan denk ook mijn rijbewijs voor het geval dat... dan weten ze mijn naam en geboortedatum in ieder geval. Mits ze mijn telefoon uit de armhouder halen, want daar stop ik hem achter.
Ik denk dat het in de meeste gevallen ook wel snel duidelijk is bij een evenement wie er onwel is geworden, eigenlijk is het een veel groter risico om tijdens je trainingsrondjes zonder persoonsgegevens te lopen. Sommige mensen hebben zo'n chip of zo'n armband met gegevens om..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
O- kan altijd natuurlijk.quote:Op zondag 29 mei 2016 11:49 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat je je bloedgroep niet weet geeft niet, dan geven ze gewoon 0- mocht het nodig zijn.
Ik denk dat het in de meeste gevallen ook wel snel duidelijk is bij een evenement wie er onwel is geworden, eigenlijk is het een veel groter risico om tijdens je trainingsrondjes zonder persoonsgegevens te lopen. Sommige mensen hebben zo'n chip of zo'n armband met gegevens om..
Ik heb zo'n chip van de marathon in Amsterdam. Maar dan moet ik hem even aanmelden en invullen.
Daarnaast moet je ze met een QR scanner uitlezen en ik zou ze dan iedere keer in andere schoenen moeten vereren. En ik loop vrij weinig alleen de laatste tijd...![]()
Ja, ik heb het ook niet hoor. Ik denk ook niet echt na over die risico's. Maar zo'n verhaal als dat van wyccie zet je wel weer aan het denken.quote:Op zondag 29 mei 2016 12:38 schreef McTwente het volgende:
[..]
O- kan altijd natuurlijk.
Ik heb zo'n chip van de marathon in Amsterdam. Maar dan moet ik hem even aanmelden en invullen.
Daarnaast moet je ze met een QR scanner uitlezen en ik zou ze dan iedere keer in andere schoenen moeten vereren. En ik loop vrij weinig alleen de laatste tijd...Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Vandaag de Vestingloop in Den Bosch gelopen. Echt keigeweldige sfeer en leuk parcours.
Mijn tijd was 32:50! Ben er zeeeeer blij mee. Zit maar een halve minuut boven mijn PR!
![]()
![]()
![]()
Mijn trainer was ook wezen kijkenHij maakte ook een leuke foto ( al zeg ik het zelf
) En ik zweef zelfs!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Okay, eerste HM lopen in 1:30 is niet helemaal gelukt.
Na 12 km was het op. Uiteindelijk in 1:32:40 gefinisht, volgende keer beter!
Moet toch maar wat meer duurlopen doen denk ik.
https://www.endomondo.com/workouts/736251137/14083692It has to mean something
Onze Vestingloop was ook tof! 15km PR van hoe-die-nie aangescherpt naar 1:28:23Wederom hand in hand gefinisht. Onderweg, rond de 7/8km lag er ook iemand op zijn zijn omringd door mensen. Later kwamen daar twee ehbo-ers op af.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Goed gelopen allemaal, zelfs die 1:32.![]()
Vandaag moe, te weinig gedronken.
En de lies is een beetje gevoelig. Ik moet maar gauw weer regelmatiger gaan trainen.![]()
Leuke startnummers bij de vestingloop, met die 5hoekjes![b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Hij droeg ook lekker:quote:Op zondag 29 mei 2016 17:29 schreef Guppyfriend het volgende:
Leuke startnummers bij de vestingloop, met die 5hoekjes!
Niet zo'n enorme lap op je borst/buik.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Je hangertje raakt volquote:Op zondag 29 mei 2016 18:11 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Hij droeg ook lekker:
[ afbeelding ]
Niet zo'n enorme lap op je borst/buik.
En da's alleen het <20km hangertjequote:
Viel toch niet mee met de 10km in de Royal Ten in Den Haag. Was weggegaan op 55 minuten en lag na 5 km nog op schema 27:20, maar het was toch te warm en benauwd voor me. Tweede 5 ging in 31 minuten en hoefde nog net niet te wandelen.
Ben benieuwd hoe de anderen het ervaren hebben.![]()
Vandaag lekker geploeterd in Nederland, Duitsland en België...
De Vaalserbergtrail was mooi en pittig: 39 km en 1100 Hm.
Eigenlijk was dit een veredelde training voor de Eiger, dus rustig aan gedaan en zeker de tweede helft voornamelijk hikend naar boven. Gelukkig bleef het voorspelde Armageddon (qua weer) uit, wat regen gehad, maar dat was eigenlijk wel lekker, want ook in Limburg was het benauwd.
Ik had al even de eerste paar km's met de BananaRunner gelopen, maar hij ging te snel voor me.
Ik kwam hem weer tegen bij ravito #3 en we besloten samen de laatste 10 km te lopen.
Dat was fijn, want ik liep tussen ravito #2 en #3 zo goed als alleen. Niemand voor me te zien en niemand achter me te zien. Dat is toch wel (mentaal) zwaar.
Onderweg naar de finish pikten we ook nog een Belg op waar ik in het begin ook al mee had lopen kletsen.
De Belg is in training voor de TdF 65 km en had het zwaar in de laatste kilometers, veel kramp.
BR en ik hadden het redelijk rustig aangedaan dus we hadden niet echt veel last maar we waren wel redelijk gaar inmiddels.
In de laatste paar km's werden we nog ingehaald door wat aan de finish de 2e vrouw bleek. Die liep nog fris, en opmerkelijker nog, ze rook ook nog bijzonder fris. Wij niet natuurlijk, wij stonken![]()
Uiteindelijk met zijn 3-en gezamenlijk over de finish op plek 34 t/m 36. Leuke dag gehad weer, en natuurlijk weer een nieuwe buff... ik kan er bijna een deken van maken, zoveel van die dingen heb ik al![]()
Oh en nieuwe racevest is goedgekeurd![]()
Volgend jaar eens kijken of het in te passen valt om het hele weekend te lopen...Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
En de rest dan? Hebben die een eigen hangertje?quote:[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Lekker gelopen allemaal!!Jij had gisteren ook gelopen toch? Hoe was het?quote:Op zondag 29 mei 2016 19:44 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
En de rest dan? Hebben die een eigen hangertje?![]()
Ik ruik nooit aan mensen als ik loop.![]()
Mooie training, zwaar weekend.
Ik ben gewoon al kapot van gisteren.![]()
Ik ruik ook niet aan mensen, maar als er iemand na een km of 36 langskomt met een wolk eau de toilette dan kan ik toch niet anders dan dat opmerken...quote:Op zondag 29 mei 2016 19:58 schreef wyccie het volgende:
Ik ruik nooit aan mensen als ik loop.![]()
Mooie training, zwaar weekend.
Ik ben gewoon al kapot van gisteren.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Toffe foto xMissi!
Ondanks dat het niet was wat je in gedachten had van de voren heb je toch een prima tijd neergezet op de HM Cynic.![]()
En hoe-die-nie een nieuw PR. Nice!
Wyccie ik kan me voorstellen dat je door zo'n gebeurtenis even van pad bent. Fingers crossed dat het goed gaat met de persoon in kwestie.
Guard wat een eind weer. Ik doe het je niet na.Knap gedaan!
![]()
![]()
Nou, dat zal ik je zeggen.quote:Op zondag 29 mei 2016 19:01 schreef BlueT het volgende:
Viel toch niet mee met de 10km in de Royal Ten in Den Haag. Was weggegaan op 55 minuten en lag na 5 km nog op schema 27:20, maar het was toch te warm en benauwd voor me. Tweede 5 ging in 31 minuten en hoefde nog net niet te wandelen.
Ben benieuwd hoe de anderen het ervaren hebben.
Vandaag dus Royal Ten. Vooraf stelde ik me er niet veel van voor. Ik train nog nauwelijks op snelheid, heb niet zo'n goede vorm, en bij de CPC liep ik de 10 in ruim 58 minuten; voor mij een slechte tijd. Maar goed, je moet altijd hoop houden, dus ging ik nu voor een tijd van ergens rond de 55.
De eerste paar honderd meter was langzaam, door drukte op het parcours. De tweede km ging dan weer te snel, uit overcompensatie. Daarna stabiliseerde mijn tempo op ongeveer 5:35. Maar wat was het warm! Ik wist zeker dat ik dat niet ging volhouden, en ging proberen om een nog respectabele 57-er eruit te slepen.
Halverwege begon het wat te regenen, zo ongeveer toen we het bos ingingen. Dat was wel lekker. Het tempo bleef wonder boven wonder constant tot aan 8km. Het zakte de 9e km nog wel wat in, maar ik passeerde het 9km-punt in 49:30. Op het randje of ik de 55 minuten nog kon halen. Afwisselend dacht ik aan versnellen om onder de 55 te duiken of rustiger aan doen, zodat ik aan het eind niet hoefde te sprinten...
Maar dat moest ik toch. Vanaf de laatste bocht voor de finish heb ik de laatste 30 seconden afgeteld; een eindsprint was nodig, en na de finish drukte ik mijn horloge wat te laat in. Dus wachten op de uitslagen: 54:57! Heel blij mee; dit is wel wat ik nu kan. In ieder geval met dit weer.![]()
Qua lopen? Verschrikkelijkquote:Op zondag 29 mei 2016 19:47 schreef Gogo83 het volgende:
Lekker gelopen allemaal!!
[..]
Jij had gisteren ook gelopen toch? Hoe was het?het was veel te warm, plakkerig en benauwd en helaas niet kunnen uitlopen zonder te wandelen. Nou kwam dat voor een deel doordat ik een stukje meegewandeld heb met een man die liep te zwalken, maar dat bleek (gelukkig) alleen een pijnlijke knie te zijn. Maar goed, ik kan de beste man niet alleen de schuld geven
![]()
Maar! Ik heb ook genoten van de omgeving, die is prachtig. Vorig jaar was ik al eens gaan kijken bij deze loop en besloten dat ik ook wilde lopen hier. De sfeer is bijzonder, de organisatie van de randzaken rondom de loop is in handen van de lokale rotary. En dus zijn er diverse standjes met heerlijk eten, zijn er gezellige dames bij de tassenafgifte en worden er gratis appels uitgedeeld.
Samen met wyccie heb ik heerlijk in de zon gezeten en gekeken naar de binnenkomst van de trailers. Toen ik eenmaal zelf weer gefinisht was en m'n superleuke medaille gekregen had, heb ik een leuk plekje langs het parcours gezocht en heb ik de lopers van de 10km en de 17,7 binnengehaald.
Geslaagde en gezellige dag![]()
Alleen kan de leuke houtje-aan-een-touwtje-medaille niet meer aan m'n medaillehanger, hij is nu echt vol... Van de week dus even langs de bouwmarkt voor een nieuwe douchegordijnstang, want nu ligt ie maar een beetje te liggen op tafel
Deze: https://ultimatedirection.com/pb-adventure-vest-3-0/quote:Op zondag 29 mei 2016 20:13 schreef steffelonio het volgende:
Mooie prestaties weer!!![]()
Die Vaalserberg trail lijkt me een taaie! En Guard, welk racevest heb je?
Kost wa maar dan hedde ok wa
Lekker gelopen allemaal! Vandaag dan mijn eerste wedstrijd, 5k op de royal ten. Ging voor een tijd onder de 22 minuten. Eerste 2 kilometers veel te snel, dus tweede helft ging een stuk langzamer, had ook last van de warmte. Uiteindelijke officiele tijd was 20:47, dus dik tevreden. Wel vreemd dat mijn polar maar 4.75 km aangaf.![]()
Zitten de stokken erbij?![]()
Mooi racevest. Wat moet je allemaal mee voor de Eiger?
Gisteren heb ik wel gemerkt dat je ook best aan Nordic Walking kunt doen zonder de stokken.De steile stukken heb ik niet gewandeld, maar dat scheelde eigenlijk niks.
![]()
Lekker weekendje weer zo te zien. Na het loopje van gisteren maar rustig aan gedaan. Kwam achteraf goes uit, want had het al weer druk genoeg vandaag..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Mooi racevest. Hoe deed je dat tijdens je lange marathon trainingen trouwens? Zonder racevest of had je toen een andere?quote:Op zondag 29 mei 2016 20:26 schreef Guard het volgende:
[..]
Deze: https://ultimatedirection.com/pb-adventure-vest-3-0/
Kost wa maar dan hedde ok wa![]()
Respect Pijll !quote:Op zondag 29 mei 2016 20:16 schreef pijll het volgende:
[..]
Nou, dat zal ik je zeggen.
Vandaag dus Royal Ten. Vooraf stelde ik me er niet veel van voor. Ik train nog nauwelijks op snelheid, heb niet zo'n goede vorm, en bij de CPC liep ik de 10 in ruim 58 minuten; voor mij een slechte tijd. Maar goed, je moet altijd hoop houden, dus ging ik nu voor een tijd van ergens rond de 55.
De eerste paar honderd meter was langzaam, door drukte op het parcours. De tweede km ging dan weer te snel, uit overcompensatie. Daarna stabiliseerde mijn tempo op ongeveer 5:35. Maar wat was het warm! Ik wist zeker dat ik dat niet ging volhouden, en ging proberen om een nog respectabele 57-er eruit te slepen.
Halverwege begon het wat te regenen, zo ongeveer toen we het bos ingingen. Dat was wel lekker. Het tempo bleef wonder boven wonder constant tot aan 8km. Het zakte de 9e km nog wel wat in, maar ik passeerde het 9km-punt in 49:30. Op het randje of ik de 55 minuten nog kon halen. Afwisselend dacht ik aan versnellen om onder de 55 te duiken of rustiger aan doen, zodat ik aan het eind niet hoefde te sprinten...
Maar dat moest ik toch. Vanaf de laatste bocht voor de finish heb ik de laatste 30 seconden afgeteld; een eindsprint was nodig, en na de finish drukte ik mijn horloge wat te laat in. Dus wachten op de uitslagen: 54:57! Heel blij mee; dit is wel wat ik nu kan. In ieder geval met dit weer.
Blijkbaar erg verstandig om bijtijds doelstelling bij te stellen en niet te hard vast te houden aan beoogde tijd.
Dat het je dan toch nog gelukt is, is alleen maar des te mooier.
Volgende keer toch maar wat behoudender starten..
.. maar dat heb ik afgelopen keren ook al mezelf voorgenomen![]()
![]()
Hier ook de Royal Ten gelopen, helaas te ver naar achteren gestart. Iets te laat het startvak in gegaan. Ik heb inmiddels wel voldoende ervaring om te weten hoe laat het is als je om je heen kijkt en mensen met truien, joggingbroeken, regenjassen, mutsen en handschoenen met dit weer om je heen ziet.
Dat worden lastige eerste kilometers dan helemaal om het doel van 51 minuten te halen. Daar heb ik ook een hoop energie verspeeld, pas toen we de bezuidenhoutseweg op liepen werd het enigszins wat rustiger. (was er voorgaande jaren niet een versmalling voor de start? nu helaas niet). Eerste 5 km liep ik in 26:05 volgens de endomondo. Het bos in draaien en over 2 km versnellen was het idee, maar net als de vorige jaren was het benauwd in het bos. Waardoor het al lastig zat was om het tempo vast te houden.
Eenmaal uit het bos heb ik de laatste km wel proberen te versnellen, maar erg veel heeft dit niet uitgehaaldUiteindelijk 51:36 gelopen, 5 seconden boven mijn PR.
Pijnlijk want als ik verder naar voren in het startvak stond had ik een PR gelopen, maar weer het eea geleerd over mezelf. En stiekem toch wel een mooie tijd gelopen.Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.![]()
Nee stokken heb ik gelukkig kunnen lenen van Yur, duur spul allemaal...quote:Op zondag 29 mei 2016 21:34 schreef wyccie het volgende:
Zitten de stokken erbij?![]()
Mooi racevest. Wat moet je allemaal mee voor de Eiger?
Gisteren heb ik wel gemerkt dat je ook best aan Nordic Walking kunt doen zonder de stokken.De steile stukken heb ik niet gewandeld, maar dat scheelde eigenlijk niks.
Verplichte gear tijdens de Eiger: wp jasje, lange broek, thermo shirt, noodverband, isolatie deken
, pet/muts (lees: buff), zonnebril, fluitje, phone en water. Dat paste niet in mijn oude vest, dus moest er een nieuwe komenMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Super gelopen!! Fijn dat het eindelijk weer kanquote:Op zondag 29 mei 2016 15:39 schreef xMissi het volgende:
Vandaag de Vestingloop in Den Bosch gelopen. Echt keigeweldige sfeer en leuk parcours.
Mijn tijd was 32:50! Ben er zeeeeer blij mee. Zit maar een halve minuut boven mijn PR!
![]()
Hopelijk heb je vandaag geen pijntjes...
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
McTwente, mogen we in de op?
1
2
3[code] [b] 26-6-2016 - [url=http://www.omloopvanempel.nl/]Omloop van (Empel)[/url][/b]
[*] SEMTEX - 10km
[*] hoe-die-nie - 10kmKierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Empel... Jullie komen ook overal met die loopjes die jullie doenMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Jaja, de bruisende metropool Empelquote:Op maandag 30 mei 2016 14:06 schreef Guard het volgende:
Empel... Jullie komen ook overal met die loopjes die jullie doen
McTwente,
als je de OP nog kan wijzigen, mag ik erbij op 26 juni, de HM van Roosendaal? (HM).
Ik heb me gisteravond ingeschreven.
Thanks!![]()
Vandaag een klein uurtje door de regen gebaggerd. Met petje op een regenjas aan ging dat prima.
#noexcuses
![]()
![]()
Vanaf dat ik thuis ben gekomen volgen de onweersbuien elkaar in rap tempo op. Genoeg excuses voor mijquote:Op maandag 30 mei 2016 20:32 schreef steffelonio het volgende:
Vandaag een klein uurtje door de regen gebaggerd. Met petje op een regenjas aan ging dat prima.
#noexcuses
![]()
![]()
Het onweerde hier. Dus ik hoefde niet
Heerlijk gelopen, maar het heerlijke gevoel werd wat verpest omdat Wolve weer zijn knie voelt
Ja doei.![]()
Dat is bij ons om de hoek! Al zijn we zelf dat weekend in Zeeland.quote:Op maandag 30 mei 2016 12:27 schreef SEMTEX het volgende:
[ code verwijderd ]![]()
Voor de twijfelaars: de vroegboekkorting van de marathon van Eindhoven is nog tot en met morgen.
Ik ga me zo maar inschrijven voor wat motivatie.
Guard, volgens mij passen al jouw Eigerspullen wel in mijn racevest, maar dan zie ik er wel uit als een schildpad. En dat is dan ook wel weer typerend.![]()
![]()
Ik was echt net op zoek naar een wedstrijdje op die datum. Mijn neefje wilt ook een keer meedoen en hij is dat weekend bij ons dus kan hij mooi mee. Hoop dat hij het leuk vind dan kan ik vaker met hem lopenquote:Op maandag 30 mei 2016 12:27 schreef SEMTEX het volgende:
[ code verwijderd ]. Thanks iig Semtex, daar ga ik dus ook heen ! ( Dus McTwente wil je mij met 5 km erbij zetten?)
Verder, mijn knie heeft vandaag ontzettend vervelend gedaan. Maargoed dat is niet anders& ik moest ook ontzettend veel heen en weer lopen op het werk..![]()
Inschrijven voor de hele?quote:Op maandag 30 mei 2016 21:33 schreef wyccie het volgende:
Voor de twijfelaars: de vroegboekkorting van de marathon van Eindhoven is nog tot en met morgen.
Ik ga me zo maar inschrijven voor wat motivatie.
Guard, volgens mij passen al jouw Eigerspullen wel in mijn racevest, maar dan zie ik er wel uit als een schildpad. En dat is dan ook wel weer typerend.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ik ben gisteren wel binnen gebleven... van die moessonregens en onweer hielden me binnen. Dan vanavond maar weer hobbelen....quote:Op maandag 30 mei 2016 20:32 schreef steffelonio het volgende:
#noexcuses
Gewon vanochtend gegaan, beetje om de plassen heen gelopen...Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Heey leute,
Ik ben ondertussen ook lekker aan het lopen. Het gaat de laatste tijd waanzinnig goed. Gisteren een 10k gelopen in 43:40 wat een dik nieuw PR voor mij is. Daar wordt ik blij van!
Maar ik heb mezelf voorgenomen dit jaar nog een marathon te lopen, ergens in het buitenland. Nu is mijn oog geland op de Nottingham Marathon (25 september). Wat betreft de recensies ziet het er goed uit. Mensen vinden het een mooie marathon, 'relatief' vlak voor Engelse begrippen en goed georganiseerd. Heeft iemand hier deze marathon al eerder gelopen?
Wat planning betreft komt deze perfect uit tussen werk en vakanties. Dat geeft mij 4 maanden de tijd om weer afstanden op te bouwen. En als 'kers op de taart' kan ik dan op 4 september de Afsluitdijk-open lopen (33 km) als laatste lange duurloop, om daarna rustig aan te taperen.
Goed idee, of denken jullie hier anders over?![]()
Klinkt als een weldoordacht plan hoor! Ik zou die afsluitdijk-loop dan wel echt als duurloop doen en niet op marathontempo, of eventueel alleen de laatste 5 of 10km op marathontempo.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 11:16 schreef Doncamatic het volgende:
Heey leute,
Ik ben ondertussen ook lekker aan het lopen. Het gaat de laatste tijd waanzinnig goed. Gisteren een 10k gelopen in 43:40 wat een dik nieuw PR voor mij is. Daar wordt ik blij van!
Maar ik heb mezelf voorgenomen dit jaar nog een marathon te lopen, ergens in het buitenland. Nu is mijn oog geland op de Nottingham Marathon (25 september). Wat betreft de recensies ziet het er goed uit. Mensen vinden het een mooie marathon, 'relatief' vlak voor Engelse begrippen en goed georganiseerd. Heeft iemand hier deze marathon al eerder gelopen?
Wat planning betreft komt deze perfect uit tussen werk en vakanties. Dat geeft mij 4 maanden de tijd om weer afstanden op te bouwen. En als 'kers op de taart' kan ik dan op 4 september de Afsluitdijk-open lopen (33 km) als laatste lange duurloop, om daarna rustig aan te taperen.
Goed idee, of denken jullie hier anders over?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Notthingham heb ik niet zoveel ervaringen mee/over gehoord, maar York Marathon schijnt ook erg leuk/mooi te zijn. Ook ergens rond die tijdquote:Op dinsdag 31 mei 2016 11:16 schreef Doncamatic het volgende:
Heey leute,
Goed idee, of denken jullie hier anders over?
Ja doei.![]()
quote:Op dinsdag 31 mei 2016 11:27 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Notthingham heb ik niet zoveel ervaringen mee/over gehoord, maar York Marathon schijnt ook erg leuk/mooi te zijn. Ook ergens rond die tijdMooi, ga me gewoon maar eens inschrijven voor beide evenementen dan binnenkort. Hopelijk kan ik in Notthingham eindelijk onder de 4:00:00 finishen. In Rotterdam is het anderhalve maand geleden namelijk niet gelukt in 4:07:00.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 11:24 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Klinkt als een weldoordacht plan hoor! Ik zou die afsluitdijk-loop dan wel echt als duurloop doen en niet op marathontempo, of eventueel alleen de laatste 5 of 10km op marathontempo.
Ik zag in de reglementen van de Nottingham Marathon wel het volgende staan:
8. Can I wear earphones/listen to music during the race?
For health and safety reasons, earphones or any device which may impede hearing/listening to instructions both before and during the race are not allowed. Anyone seen wearing earphones will be asked to remove them and may be disqualified from the race.
Ik ben benieuwd of jullie ervaring hebben met dit soort regels. Geen idee wat de regels voor Rotterdam en Eindhoven hiervoor waren, maar ik heb altijd met muziek op gelopen. Zonder muziek zou voor mij de lol er af zijn om eerlijk te zijn. Het hoort voor mij gewoon bij het hardlopen. No way dat ik van zo'n marathon ga genieten zonder muziek begeleiding, dus als ze hier echt streng op controleren kan deze marathon alsnog een probleem worden voor mij...![]()
![]()
Er zijn hier in het VK heel veel events waar je niet met muziek mag lopenniet allemaal, maar wel best veel. Wij hebben het onlangs ook in de regelementen van onze clubloopjes op laten nemen.
Ja doei.![]()
Daar ging de discussie hier laatst nog over! Ik vind het eigenlijk wel logisch dat het bij evenementen verboden is, ik loop zelf evenementen ook nooit met muziek. Ik denk dat je te snel concludeert dat de lol er dan vanaf is, je loopt in een nieuwe en prachtige omgeving, vol met adrenaline en support en goede vibe van mededeelnemers en mensen langs de kant. Dat mis je juist allemaal als je met oordopjes in in je eigen wereld loopt. Ik zou het gewoon eens proberen!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Zo goed als alle problemen die ik onderweg gehad heb, kwamen door mensen met muziek op.Trek eens aan mijn vinger?
Het is ook hinderlijk als marshals niet tot mensen door kunnen dringen, je mensen niet hoort naderen en gewoon in je eigen wereldje loopt. Loop dan een marathon in je eigen vrije tijd ofzo, denk ik dan. Tijdens een evenement ook een tijdje terug, was er iemand met oordoppen in, die had 't moeilijk. Ik haalde hem bij, en wilde 'm aanmoedigen om door te lopen, zou desnoods wel een stukje meehobbelen, zo rol ik. Hij keek me geërgerd aan, boos bijna, wees naar z'n oordoppen en ging weer door met strompelen. Nou ja, dan niet.
Ja doei.![]()
Nouja ik weet ook niet of dat per se door die oordoppen komt, niet iedereen kan het waarderen als je bijgehaald wordt door iemand die duidelijk frisser loopt dan jij die dan jou wil pushen om meer te geven, al is het met goede bedoelingen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 11:55 schreef motorbloempje het volgende:
Het is ook hinderlijk als marshals niet tot mensen door kunnen dringen, je mensen niet hoort naderen en gewoon in je eigen wereldje loopt. Loop dan een marathon in je eigen vrije tijd ofzo, denk ik dan. Tijdens een evenement ook een tijdje terug, was er iemand met oordoppen in, die had 't moeilijk. Ik haalde hem bij, en wilde 'm aanmoedigen om door te lopen, zou desnoods wel een stukje meehobbelen, zo rol ik. Hij keek me geërgerd aan, boos bijna, wees naar z'n oordoppen en ging weer door met strompelen. Nou ja, dan niet.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ach, het gebeurt vaker dat mensen zeggen 'nah, komt goed, loop maar door!', maar ook dat mensen net dat beetje vinden om te blijven hobbelen. Da's allemaal prima. Ik probeer het gewoon altijd, op een non-pushy manier. Maar het wijzen naar de oordoppen en ze er niet eens uithalen, dat vind ik gewoon stom.Ja doei.![]()
Voor mij is het heel simpel: Niet eens met de regels van de organisatie? Of je past je aan, of je kiest een marathon met regels die wel naar je zin zijnquote:Op dinsdag 31 mei 2016 11:42 schreef Doncamatic het volgende:
[..]
[..]
Mooi, ga me gewoon maar eens inschrijven voor beide evenementen dan binnenkort. Hopelijk kan ik in Notthingham eindelijk onder de 4:00:00 finishen. In Rotterdam is het anderhalve maand geleden namelijk niet gelukt in 4:07:00.
For health and safety reasons, earphones or any device which may impede hearing/listening to instructions both before and during the race are not allowed. Anyone seen wearing earphones will be asked to remove them and may be disqualified from the race.
Ik ben benieuwd of jullie ervaring hebben met dit soort regels. Geen idee wat de regels voor Rotterdam en Eindhoven hiervoor waren, maar ik heb altijd met muziek op gelopen. Zonder muziek zou voor mij de lol er af zijn om eerlijk te zijn. Het hoort voor mij gewoon bij het hardlopen. No way dat ik van zo'n marathon ga genieten zonder muziek begeleiding, dus als ze hier echt streng op controleren kan deze marathon alsnog een probleem worden voor mij...
En dat. Je loopt ook nog eens het risico om gediskwalificeerd te worden, ookal word je er pas net voor de finish na 25.9 mijl uitgepikt.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 12:25 schreef YUR het volgende:
[..]
Voor mij is het heel simpel: Niet eens met de regels van de organisatie? Of je past je aan, of je kiest een marathon met regels die wel naar je zin zijnJa doei.![]()
Dit ja. Ik zou me hier niet inschrijven, want ik wil graag met muziek lopenquote:Op dinsdag 31 mei 2016 12:25 schreef YUR het volgende:
[..]
Voor mij is het heel simpel: Niet eens met de regels van de organisatie? Of je past je aan, of je kiest een marathon met regels die wel naar je zin zijn[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Jullie staan erbij!quote:Op maandag 30 mei 2016 12:27 schreef SEMTEX het volgende:
[ code verwijderd ]Deze is ook toegevoegd.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:20 schreef steffelonio het volgende:
McTwente,
als je de OP nog kan wijzigen, mag ik erbij op 26 juni, de HM van Roosendaal? (HM).
Ik heb me gisteravond ingeschreven.
Thanks!![]()
Ik heb jou ook toegevoegd.quote:Op maandag 30 mei 2016 21:48 schreef xMissi het volgende:
[..]
Ik was echt net op zoek naar een wedstrijdje op die datum. Mijn neefje wilt ook een keer meedoen en hij is dat weekend bij ons dus kan hij mooi mee. Hoop dat hij het leuk vind dan kan ik vaker met hem lopen. Thanks iig Semtex, daar ga ik dus ook heen ! ( Dus McTwente wil je mij met 5 km erbij zetten?)
Verder, mijn knie heeft vandaag ontzettend vervelend gedaan. Maargoed dat is niet anders& ik moest ook ontzettend veel heen en weer lopen op het werk..![]()
Hier nog niet.. Ben benieuwdquote:Op dinsdag 31 mei 2016 12:38 schreef DeLuna het volgende:
Startnummer van de Zwolse HM binnen, 741Mooi op tijd ook
Als je de 10 in 43 min loopt, dan moet de M zeker onder de 4 uur kunnenquote:Op dinsdag 31 mei 2016 11:42 schreef Doncamatic het volgende:
[..]
[..]
Mooi, ga me gewoon maar eens inschrijven voor beide evenementen dan binnenkort. Hopelijk kan ik in Notthingham eindelijk onder de 4:00:00 finishen. In Rotterdam is het anderhalve maand geleden namelijk niet gelukt in 4:07:00.
Ik ben benieuwd of jullie ervaring hebben met dit soort regels. Geen idee wat de regels voor Rotterdam en Eindhoven hiervoor waren, maar ik heb altijd met muziek op gelopen. Zonder muziek zou voor mij de lol er af zijn om eerlijk te zijn. Het hoort voor mij gewoon bij het hardlopen. No way dat ik van zo'n marathon ga genieten zonder muziek begeleiding, dus als ze hier echt streng op controleren kan deze marathon alsnog een probleem worden voor mij...
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Het is een veel voorkomende regel in het VK, maar wordt slechts weinig gehandhaafd. En dus is het meteen groot nieuws als de organisatie opeens de regels strikt volgt: http://www.runnersworld.c(...)eadphones/14909.htmlquote:Op dinsdag 31 mei 2016 11:42 schreef Doncamatic het volgende:
Misschien kan je hier in dit forum meer info vinden over hoe ze er in Nottingham mee omgaan: http://www.runnersworld.c(...)arphones/292272.html![]()
Thanks voor de reacties. Het wordt gewaardeerd! Ikzelf ben geen voorstander van de regel, zeker bij de lange afstanden zorgt een goed gekozen playlist voor rust in je hoofd, wat het makkelijker maakt om je tempo te bewaken.
Maar ik snap dat het afgeschaft wordt. Het gaat in zekere zin wel ten koste van veiligheid, wat natuurlijk het belangrijkste blijft. Ongeacht deze regel zal ik me wel in gaan schrijven. Had liever gelopen met muziek, maar zoals jullie al zeiden: het zal ook leuk zijn zonder. Zeker omdat het in het VK is geeft het een extra dimensie om lekker de omgeving te kunnen horen (kan niet wachten op al de 'fucks' en de 'bollocks')
Die links zijn ook leuk om te lezen. Het diskwalificeren van mensen die met muziek lopen lijkt me wat ver gaan, maar goed. Nu weet ik in ieder geval dat het serieus genomen wordt!![]()
7089 hierzoquote:Op dinsdag 31 mei 2016 12:38 schreef DeLuna het volgende:
Startnummer van de Zwolse HM binnen, 741Mooi op tijd ook
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 14:23 schreef Doncamatic het volgende:
(kan niet wachten op al de 'fucks' en de 'bollocks')
Ja doei.![]()
Iemand die mij nog kan voorzien van het totale 'Running Coach Renate Wennemars' kan voorzien, klaar met Evy. Via DM/PM natuurlijk....
![]()
Ik heb 'm ook, 7985.quote:![]()
Mag alleen ook dan niet volgas lopen.![]()
Dus als iemand nog een haas nodig heeft voor een tijd rond de 1:50-1:55... Ik denk dat ik probeer daar op aan te sturen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:52 schreef indepoeier het volgende:
[..]
Ik heb 'm ook, 7985.![]()
Mag alleen ook dan niet volgas lopen.![]()
Dus als iemand nog een haas nodig heeft voor een tijd rond de 1:50-1:55... Ik denk dat ik probeer daar op aan te sturen.1:50-1:55 klinkt wel aantrekkelijk. Even over nadenken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
2 nieuwe tights gekocht. Een korte (huu, ik haat het eigenlijk, maar soms is het te warm voor 3/4) en een mooie Karrimor 3/4 Xlite. Mijn god, dat ding zit als een tweede huidwat een tof ding.
Ja doei.![]()
Moet je je nog inschrijven voor de afsluitdijk? Zo ja, zou je het dan een probleem vinden om mijn startbewijs over te nemen? De overschrijving betaal ik dan uiteraard. Maar ik Had me ingeschreven zonder me te realiseren dat mijn moeder op 3 sept 65 wordt dus dan ben ik daar en wordt om 4 uur op de afsluitdijk staan een beetje moeilijkquote:Op dinsdag 31 mei 2016 14:23 schreef Doncamatic het volgende:
Thanks voor de reacties. Het wordt gewaardeerd! Ikzelf ben geen voorstander van de regel, zeker bij de lange afstanden zorgt een goed gekozen playlist voor rust in je hoofd, wat het makkelijker maakt om je tempo te bewaken.
Maar ik snap dat het afgeschaft wordt. Het gaat in zekere zin wel ten koste van veiligheid, wat natuurlijk het belangrijkste blijft. Ongeacht deze regel zal ik me wel in gaan schrijven. Had liever gelopen met muziek, maar zoals jullie al zeiden: het zal ook leuk zijn zonder. Zeker omdat het in het VK is geeft het een extra dimensie om lekker de omgeving te kunnen horen (kan niet wachten op al de 'fucks' en de 'bollocks')
Die links zijn ook leuk om te lezen. Het diskwalificeren van mensen die met muziek lopen lijkt me wat ver gaan, maar goed. Nu weet ik in ieder geval dat het serieus genomen wordt!
Nooooooooooo! Daar gaat mijn vervoer naar de startstreep!quote:Op dinsdag 31 mei 2016 17:58 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Moet je je nog inschrijven voor de afsluitdijk? Zo ja, zou je het dan een probleem vinden om mijn startbewijs over te nemen? De overschrijving betaal ik dan uiteraard. Maar ik Had me ingeschreven zonder me te realiseren dat mijn moeder op 3 sept 65 wordt dus dan ben ik daar en wordt om 4 uur op de afsluitdijk staan een beetje moeilijk
Nee hoor, ik red me wel!![]()
![]()
Heuj! doe es niet! Slecht voor mijn ego!quote:Op dinsdag 31 mei 2016 17:02 schreef DeLuna het volgende:
[..]
1:50-1:55 klinkt wel aantrekkelijk. Even over nadenken.
Ja, sorryquote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:03 schreef pijll het volgende:
[..]
Nooooooooooo! Daar gaat mijn vervoer naar de startstreep!
Nee hoor, ik red me wel!
Geen probleem! Je hebt een goed excuus.quote:
En we gaan nog wel eens een keer samen Lelystad-Enkhuizen lopen, of zo![]()
![]()
Gezellig. Wel met meewindquote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:05 schreef pijll het volgende:
[..]
Geen probleem! Je hebt een goed excuus.
En we gaan nog wel eens een keer samen Lelystad-Enkhuizen lopen, of zo
Ik heb me vanmorgen nog maar ingeschreven voor Amersfoort. Op het nippertje, want om 12 uur sloot de inschrijving en er is geen na-inschrijving. Het is de halve geworden.
Ik ga niet volle bak lopen, het lijkt veel te warm te worden. Dus ik zoek wel een paar leuke, niet te snelle dames op omeerweg.![]()
![]()
Ik heb me vanmorgen nog maar ingeschreven voor Amersfoort. Op het nippertje, want om 12 uur sloot de inschrijving en er is geen na-inschrijving. Het is de halve geworden.
Ik ga niet volle bak lopen, het lijkt veel te warm te worden. Dus ik zoek wel een paar leuke, niet te snelle dames op onderweg.![]()
![]()
Vorig jaar was het ook al zo warm tijdens de marathon in Amersfoort. Zo'n brandde toen behoorlijk.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:20 schreef McTwente het volgende:
Ik ga niet volle bak lopen, het lijkt veel te warm te worden. Dus ik zoek wel een paar leuke, niet te snelle dames op onderweg.![]()
quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:54 schreef Cee het volgende:
Da's een dubbelpost McTwente, nu wordt het een hele marathon.![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:03 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Heuj! doe es niet! Slecht voor mijn ego!![]()
We moeten wel een beetje scherp blijven hè.❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Wat heb jij op de 25 km staan?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 20:47 schreef DeLuna het volgende:
[..]![]()
We moeten wel een beetje scherp blijven hè.
* Murmeli mag zondagSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Klopt, het jaar daarvoor was het ook al warm. Ik ben heel blij dat ik zondag niet de hele loop. Ondanks Cee's suggestie...quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:00 schreef Voccar het volgende:
[..]
Vorig jaar was het ook al zo warm tijdens de marathon in Amersfoort. Zo'n brandde toen behoorlijk.
[ Bericht 0% gewijzigd door McTwente op 01-06-2016 00:47:23 ]![]()
Net een lekkere 5x 400p400 op 4:50 min/km gelopen. Vroegah deed ik dat moeiteloos met 10 repetities, maar dat komt vanzelf wel weer
Heb de smaak weer te pakken![]()
![]()
Mei was een maand zonder een meter hardlopen, dat is toch wel erg lang geleden dat dat voor het laatst was. Wel 600km op de racefiets en daarnaast nog spinning en krachttrainen, en hopelijk donderdag van de fysio de goedkeuring om weer rustig op te bouwen..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Zo, een hele maand! Gelukkig heb je niet bepaald stilgezeten en is je conditie zeker niet achteruitgegaan. Mis je het lopen daardoor ook minder?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:54 schreef La_Tramposa het volgende:
Mei was een maand zonder een meter hardlopen, dat is toch wel erg lang geleden dat dat voor het laatst was. Wel 600km op de racefiets en daarnaast nog spinning en krachttrainen, en hopelijk donderdag van de fysio de goedkeuring om weer rustig op te bouwen..
Duimen dan maar donderdag!![]()
Deze maand voor het eerst meer dan 200km gelopen (207). Recordmaand was 168km. Ging best prima, ik begin een goede basis te krijgen.![]()
Mja meer nog zelfs, de laatste week april deed ik ook al niets meer, dit is de zesde week zonder lopen. En ik voel me fysiek en mentaal wel veel beter als ik sport dus wat dat betreft scheelt het wel, maar ik mis het lopen wel hoor. Fietsen vind ik eigenlijk alleen leuk als het heel mooi weer is en ik heel veel tijd heb voor verre tochten naar nieuwe plekken. En de sportschool is meer een noodzakelijk kwaad om fit te blijven en mijn energie kwijt te kunnenquote:Op dinsdag 31 mei 2016 23:26 schreef indepoeier het volgende:
[..]
Zo, een hele maand! Gelukkig heb je niet bepaald stilgezeten en is je conditie zeker niet achteruitgegaan. Mis je het lopen daardoor ook minder?
Duimen dan maar donderdag!maar ik ben stiekem toch wel bang dat er heel wat conditie verloren is gegaan.. Het is lastig dezelfde belasting pakken op de fiets..
Doncamatic, als je besluit de Nottingham marathon te lopen zou ik je wel aanraden om ook eens een trainingsduurloop zonder muziek te doen om te kijken hoe dat is. De Afsluitdijk Open zou daar wel ideaal voor zijn, want dan is het ook tijdens een evenement en niet te saai (behalve dan het parcours zelf!).
Ik twijfel nog steeds over de Afsluitdijk. Ik vind het te duur, maar nu ik toch een LDL nodig heb voor mijn marathon komt dat wel goed uit. Maar het probleem is dat ik het niet zie zitten om er in de nacht naartoe te rijden. En het vroege opstaan natuurlijk.Ja, je moet toch ergens je vrije tijd aan besteden, hè.quote:Het wordt een vaste gewoonte. Blij dat ik dit jaar ook nog Molenhoeks Makkie kan doen, dat viel de voorgaande jaren op dezelfde dag.
Vandaag heb ik een slechte meimaand afgesloten met een redelijke intervaltraining. De benen willen sneller, maar hart/long nog niet zo. Op de net-boven-omslagpunt loop ik veel trager dan voorheen. Voortaan maar weer braaf mijn conditie rustig opbouwen.
Maar het was superfijn weer, en ik had práchtig uitzicht hier over de verschillende nieuwe bruggetjes, met een ondergaande zon. Dit is mijn New York.Ik zou het jullie allemaal willen laten zien. Maar ik had geen telefoon bij me. En je moet het in levende lijve meemaken.
![]()
Volgens mij is ie verplaatst naar dezelfde datum als de 30 van Amsterdam Noord. Dat is een leuke gemoedelijke wedstrijd met een 15 en een 30, kortom ideaal voor de marathon. Ik raad je die dan ook zeker aan ipv die afsluitdijk wedstrijd. Ook start die op een veel menselijker uur, zeker voor avondmensen..quote:Op woensdag 1 juni 2016 00:20 schreef wyccie het volgende:
Ik twijfel nog steeds over de Afsluitdijk. Ik vind het te duur, maar nu ik toch een LDL nodig heb voor mijn marathon komt dat wel goed uit. Maar het probleem is dat ik het niet zie zitten om er in de nacht naartoe te rijden. En het vroege opstaan natuurlijk.
[..]![]()
De inschrijving voor de Zevenheuvelenloop en -nacht is open!![]()
Hij staat al in de OP, dus alleen de mededeling van je deelname aan de loop of de nacht is voldoende om jullie toe te voegen.![]()
OK.quote:Op woensdag 1 juni 2016 01:13 schreef McTwente het volgende:
Hij staat al in de OP, dus alleen de mededeling van je deelname aan de loop of de nacht is voldoende om jullie toe te voegen.
Ik loop 'm dit jaar wèl. Alle 15 kilometers![]()
Ik zou dan denk ik een B&B zoekwn in de buurt zodat je nog een beetje kan slapenquote:Op woensdag 1 juni 2016 00:20 schreef wyccie het volgende:
Doncamatic, als je besluit de Nottingham marathon te lopen zou ik je wel aanraden om ook eens een trainingsduurloop zonder muziek te doen om te kijken hoe dat is. De Afsluitdijk Open zou daar wel ideaal voor zijn, want dan is het ook tijdens een evenement en niet te saai (behalve dan het parcours zelf!).
Ik twijfel nog steeds over de Afsluitdijk. Ik vind het te duur, maar nu ik toch een LDL nodig heb voor mijn marathon komt dat wel goed uit. Maar het probleem is dat ik het niet zie zitten om er in de nacht naartoe te rijden. En het vroege opstaan natuurlijk.
[..]
Ja, je moet toch ergens je vrije tijd aan besteden, hè.Het wordt een vaste gewoonte. Blij dat ik dit jaar ook nog Molenhoeks Makkie kan doen, dat viel de voorgaande jaren op dezelfde dag.
Vandaag heb ik een slechte meimaand afgesloten met een redelijke intervaltraining. De benen willen sneller, maar hart/long nog niet zo. Op de net-boven-omslagpunt loop ik veel trager dan voorheen. Voortaan maar weer braaf mijn conditie rustig opbouwen.
Maar het was superfijn weer, en ik had práchtig uitzicht hier over de verschillende nieuwe bruggetjes, met een ondergaande zon. Dit is mijn New York.Ik zou het jullie allemaal willen laten zien. Maar ik had geen telefoon bij me. En je moet het in levende lijve meemaken.
Waar is hier? Een Fok! running meet in de maak?quote:Op woensdag 1 juni 2016 00:20 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ja, je moet toch ergens je vrije tijd aan besteden, hè.Het wordt een vaste gewoonte. Blij dat ik dit jaar ook nog Molenhoeks Makkie kan doen, dat viel de voorgaande jaren op dezelfde dag.
![]()
Ik heb echt heel lang getwijfeld of ik in E'hoven de hele ging doen, maar uiteindelijk toch maar niet.
Nog genoeg 30+ km trails op het programma dit jaar. en die zijn toch ook best zwaar (heb ik afgelopen weekend weer mogen ervaren).
Voorlopig mijn BQ-plannetje in de kast. Misschien volgend jaar op de marathon Tilburg, dat wordt natuurlijk ook een razend snel parcours.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Heb me ingeschreven voor de Tilburg ten miles en de HM van Eindhoven.
Vreemd dat ik bij de ttm geen verwachte eindtijd moest opgeven. Misschien omdat ik me via de Rabobank heb opgegeven? Hoop dat ik nu wel in een goed startvak wordt ingedeeld.
En bij Eindhoven moest ik mijn verwachte eindtijd opgeven, en de datum en plaats van mijn beste prestatie. Maar mijn verwachte eindtijd ligt stuk sneller dan mijn beste prestatie. Ben benieuwd hoe ik dan wordt ingedeeld.![]()
30 van Noord is toch ook diezelfde dag? Die beviel toch ook goed vorige keer?quote:Op woensdag 1 juni 2016 00:20 schreef wyccie het volgende:
[..]
Pfoe, een hele maand alweerquote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:54 schreef La_Tramposa het volgende:
Mei was een maand zonder een meter hardlopen, dat is toch wel erg lang geleden dat dat voor het laatst was. Wel 600km op de racefiets en daarnaast nog spinning en krachttrainen, en hopelijk donderdag van de fysio de goedkeuring om weer rustig op te bouwen..
Mei was voor mij de maand dat ik weer rustig ben gaan opbouwen45 km in totaal
Gisteren ook een afspraak gemaakt bij de podoloog, op aanraden van mn fysio
Wie weet kan hij wat gekke dingen vinden in mijn voeten...
Over 2 weken is hier in de buurt een wedstrijd, ik had gehoopt die te kunnen lopen, maar ga toch verstandig zijn en pas over wedstrijden nadenken als ik klaar ben met opbouwen en een paar souplessetrainingen achter de rug heb
quote:Op dinsdag 31 mei 2016 17:58 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Moet je je nog inschrijven voor de afsluitdijk? Zo ja, zou je het dan een probleem vinden om mijn startbewijs over te nemen? De overschrijving betaal ik dan uiteraard. Maar ik Had me ingeschreven zonder me te realiseren dat mijn moeder op 3 sept 65 wordt dus dan ben ik daar en wordt om 4 uur op de afsluitdijk staan een beetje moeilijk![]()
Ik wist niet dat dat ding om 04:00 al begint... Dan ga ik hem ook laten schieten. Dus ik kan je ticket niet overnemen, sorry.
Heb gekeken naar die 30km van Noord Amsterdam, en dat ziet er gewoon perfect uit ook, dus zal daar dan wel van de partij zijn!
Zal me vandaag inschrijven voor de M van Nottingham, ZIN IN!![]()
Oh, het is de Robin Hood M. Ja, die hebben mensen hier van de club wel gelopen. PB course voor wat clubgenoten ook. Wel wat duur, een van de duurdere Ms.
Je mag ook niet op stelten lopen. Dat je 't even weet.Ja doei.![]()
Dat ga ik misschien wel doen. Heeft het zin om met een paar Fokkers samen een 4- of 6-persoonshuisje te huren voor 1 of 2 nachten? DeLuna, BlueT, wyccie misschien?quote:Op woensdag 1 juni 2016 06:51 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ik zou dan denk ik een B&B zoekwn in de buurt zodat je nog een beetje kan slapen![]()
Waarom is de tabel met gelopen kilometers uit de OP?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
2:19:46.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 21:52 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Wat heb jij op de 25 km staan?
* Murmeli mag zondag
Ik loop de 15km.quote:Op woensdag 1 juni 2016 01:13 schreef McTwente het volgende:
Hij staat al in de OP, dus alleen de mededeling van je deelname aan de loop of de nacht is voldoende om jullie toe te voegen.
15KM present. Gaan weer met een grote touringcar van de club vanuit Amsterdam.quote:Op woensdag 1 juni 2016 01:13 schreef McTwente het volgende:
Hij staat al in de OP, dus alleen de mededeling van je deelname aan de loop of de nacht is voldoende om jullie toe te voegen.Jaarlijkse traditie geworden.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Al die klote regels ook..quote:Op woensdag 1 juni 2016 08:39 schreef motorbloempje het volgende:
Oh, het is de Robin Hood M. Ja, die hebben mensen hier van de club wel gelopen. PB course voor wat clubgenoten ook. Wel wat duur, een van de duurdere Ms.
Je mag ook niet op stelten lopen. Dat je 't even weet.![]()
![]()
Misschien kan iemand de OP fixen?quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:38 schreef Jor_Dii het volgende:
Waarom is de tabel met gelopen kilometers uit de OP?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 1 juni 2016 12:23 schreef steffelonio het volgende:
[..]
Misschien kan iemand de OP fixen?Als het goed is, staat het schema nu weer in de OP. Er stond alleen nog een link naar het schema...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik heb de volgende mensen toegevoegd aan de Zevenheuvelenloop:
- Vork
- DeLuna
- Ajaxfan
Er zijn nog wat meer wedstrijden genoemd, maar ik heb daar niemand toegevoegd.
Als dat de bedoeling is, graag nog even melden en in het geval de wedstrijd nog niet in de OP staat, graag inclusief de codes.![]()
Ik denk dat ik de 15km bij de 7^^ ook wel weer ga lopen, dus zet mij er ook maar bij (met potlood)
En zou je voor mij ook de Halve van Hoogland willen toevoegen?
1
2[b] 18-9-2016 - [url=http://www.halvevanhoogland.nl/]Halve van Hoogland (Hoogland)[/url][/b]
[*] GlenHighland - HM![]()
He's back! Ik ga je toevoegen bij beide evenementen.quote:Op woensdag 1 juni 2016 16:40 schreef GlenHighland het volgende:
Ik denk dat ik de 15km bij de 7^^ ook wel weer ga lopen, dus zet mij er ook maar bij (met potlood)
En zou je voor mij ook de Halve van Hoogland willen toevoegen?
[ code verwijderd ]![]()
Yes, alive and running!quote:Op woensdag 1 juni 2016 17:48 schreef McTwente het volgende:
[..]
He's back! Ik ga je toevoegen bij beide evenementen.![]()
![]()
Hier is Nijmegen.quote:Op woensdag 1 juni 2016 07:09 schreef Guard het volgende:
[..]
Waar is hier? Een Fok! running meet in de maak?![]()
Ik heb echt heel lang getwijfeld of ik in E'hoven de hele ging doen, maar uiteindelijk toch maar niet.
Nog genoeg 30+ km trails op het programma dit jaar. en die zijn toch ook best zwaar (heb ik afgelopen weekend weer mogen ervaren).
Voorlopig mijn BQ-plannetje in de kast. Misschien volgend jaar op de marathon Tilburg, dat wordt natuurlijk ook een razend snel parcours.
Er is 1 juli een Eiland Run over de bruggetjes.
Is de M in Tilburg 1 of 2 rondjes?![]()
Geen sorry nodigquote:Op woensdag 1 juni 2016 08:19 schreef Doncamatic het volgende:
[..]![]()
Ik wist niet dat dat ding om 04:00 al begint... Dan ga ik hem ook laten schieten. Dus ik kan je ticket niet overnemen, sorry.
Heb gekeken naar die 30km van Noord Amsterdam, en dat ziet er gewoon perfect uit ook, dus zal daar dan wel van de partij zijn!
Zal me vandaag inschrijven voor de M van Nottingham, ZIN IN!ik snap je.
En leuk, je marathonplannensucces vast met trainen enzo
Hier ligt een inschrijving klaar voor een 10km loopje in oktoberEn ga er wrsch nog wel een paar doen als het zo goed blijft gaan.
Ja doei.![]()
Ohhhh dat ga ik zeker niet halen. Dat Is volgens mij het tempo van mijn hm pr en toen was het veel beter weer.quote:Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
2 rondjes.quote:Op woensdag 1 juni 2016 18:27 schreef wyccie het volgende:
[..]
Hier is Nijmegen.
Er is 1 juli een Eiland Run over de bruggetjes.
Is de M in Tilburg 1 of 2 rondjes?
Ondanks mijn afkeer van rondjes kan ik toch niet de eerste editie editie van een "thuismarathon" overslaan....
Nadeel is dan weer wel dat het redelijk dicht op twee andere zit die ook hoog op het lijstje staan.
Keuzes, keuzes, keuzes.....Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
quote:Op woensdag 1 juni 2016 18:37 schreef motorbloempje het volgende:
Hier ligt een inschrijving klaar voor een 10km loopje in oktoberEn ga er wrsch nog wel een paar doen als het zo goed blijft gaan.
Goed nieuws!
Zeker, het gaat weer heel erg goed met rennen. Ik houd me netjes aan de maximale afstand van 10km tot aan december, en hoop ergens, als het dan nog steeds goed gaat, in april weer een HM of een leuke 10-mijler te lopen. Heb nu ook een beetje meer door wat m'n lichaam wel en niet wil/leuk vindt. Bijvoorbeeld core-oefeningen doen is slecht gebleken TIJDENS pijn. Dat heeft het wrsch (n=1) juist meer in stand gehouden. Ben daar even mee gestopt, rust gehouden, en ga er binnenkort weer mee aan de gang icm krachttraining omdat de pijn nu weg is. Heb laatst al een 'trial' gedaan, en dat ging ook goed. Geen exrta pijn na oefeningen, dus ben hoopvol voor de rest van 't jaar en het herstel!quote:Zo fijn
En het is vandaag Global Running Day, overigens. Dusrennen
Alleen jammer dat Wolve weer een blessure voelt aankomen, andere knie weer dit keer, en niet eens door veel rennen
Ja doei.![]()
Ik heb mijn global running day plicht al gedaan.
Al had het ook global swimming day kunnen zijn....Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Het is hier vooral koud, verwarming staat zelfs aanmaar voor rennen is het wel lekker, deze temperatuur
Ja doei.![]()
Koud was het hier zeker niet, het was vies plakkerig benauwd, tempo loopje was misschien niet zo'n heel goed plan, en dus ook maar wat geminderd halverwege...
De stortbui daarna was wel lekker, en het geeft je zo'n heerlijk "fuck yeah" gevoel al je je medelopers groet die ook lekker doorbuffelenondanks het weerMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ik sla global running day eens over dit jaar.
Gisteren en eergisteren al gelopen, benen willen vandaag een dagje vrij.
Gaat goed moblo! Mooi!(alleen weer balen voor Wolve..
)
![]()
Jaja en dan straks toch 2:18 lopen zeker. Succes in ieder gevalquote:Op woensdag 1 juni 2016 18:39 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ohhhh dat ga ik zeker niet halen. Dat Is volgens mij het tempo van mijn hm pr en toen was het veel beter weer.![]()
wie zegt dat je moet kiezen.quote:Op woensdag 1 juni 2016 18:47 schreef Guard het volgende:
[..]
2 rondjes.
Ondanks mijn afkeer van rondjes kan ik toch niet de eerste editie editie van een "thuismarathon" overslaan....
Nadeel is dan weer wel dat het redelijk dicht op twee andere zit die ook hoog op het lijstje staan.
Keuzes, keuzes, keuzes.....![]()
![]()
Haha dat zou een leuke stunt zijn, maar ik ga al weg boven de 6.00/km dus dat wordt hem niet.quote:Op woensdag 1 juni 2016 19:25 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Jaja en dan straks toch 2:18 lopen zeker. Succes in ieder geval![]()
Ik vrees dat je me inmiddels wel voorbij bent qua wat je kan met lopen. Watje ikke
Volgens mij heb ik een nieuwe favoriete baantraining. 10x400m, p=60sec. Constant 1m40 per rondje, mooi ingehouden gelopen
En zaterdag geef ik mn eerste echte training bij de clubFartlek
show off!quote:Op woensdag 1 juni 2016 22:52 schreef YUR het volgende:
Volgens mij heb ik een nieuwe favoriete baantraining. 10x400m, p=60sec. Constant 1m40 per rondje, mooi ingehouden gelopen
En zaterdag geef ik mn eerste echte training bij de clubFartlek
2:02 hierTrek eens aan mijn vinger?
#GlobalRunDay volbracht met een gezellige 9.xkm club run zonder problemenhad wel de verkeerde schoenen aan. City trails, gingen we ineens enkel over verharde paden
Maar het was lekker, en ik mag zaterdag weer trailen
Ja doei.![]()
Gister mijn eerste officiele 5k gedaanWas heel benauwd en warm helaas, maar wel een tijd van 19:36
ik denk dat het parcour te kort was, want als training ren ik meestal 21:30.
leef de leven![]()
Heel nette tijd, zeker in zo'n benauwd weer.quote:Op donderdag 2 juni 2016 07:24 schreef RRuben het volgende:
Gister mijn eerste officiele 5k gedaanWas heel benauwd en warm helaas, maar wel een tijd van 19:36
Was het parcours gecertificeerd?Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Je hoort ook langzamer te gaan in trainingenquote:Op donderdag 2 juni 2016 07:24 schreef RRuben het volgende:
supersnelle tijd hoor!
Dat weet ik eigenlijk niet. Was een rondje over de campus georganiseerd door de universiteit. Wel heel professioneel met chips enzo.quote:Op donderdag 2 juni 2016 07:43 schreef Guard het volgende:
[..]
Heel nette tijd, zeker in zo'n benauwd weer.
Was het parcours gecertificeerd?leef de leven![]()
dat kloptquote:Op donderdag 2 juni 2016 08:29 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Je hoort ook langzamer te gaan in trainingensupersnelle tijd hoor!
maar ik heb wel eens een training in 21:30 gedaan en toen ging ik helemaal kapot
Ik ga even na meten met google mapsleef de leven![]()
Hmm ik heb echt weer tegenstrijdige berichten.
De fysio heeft mijn voet behandeld en gevoeld dat er nog steeds een verdikking of ontsteking of ciste bij het botvlies of bot zat, hij zei dat hij niet kon inschatten wat dat was dus dat de sportarts moest inschatten of er een MRI/echo/foto gemaakt moest worden.
Toen belde ik de sportarts en die zei dat de fysio eigenlijk helemaal niet aan de voet had moeten zitten want dat dat juist extra irritatie oplevert, dat hij alleen het bekkengewricht moet mobiliseren. Volgens haar kon ik me ook gewoon aan het behandelplan blijven houden dus vanavond 3 tot 5 keer een minuut proberen te hardlopen met brace om. Zij zegt dat je op de foto nu toch nog niks ziet, als het opbouwen niet goed gaat en ik eind juni nog pjin heb zou er dan een foto gemaakt kunnen worden.
Dus tja ik weet nu ook niet echt wat ik moet. Denk dat ik het maar ga proberen met brace vanavond, 6 weken rust is wel echt veel dus dan weet ik in ieder geval weer waar ik aan toe ben. Als het niet gaat kan ik weer overleggen met de sportarts of zo..
Maar mehh, toen ik van de fysio wegreed heb ik echt een potje lopen janken op de fietsIk had nog beter een been kunnen breken, daar ben je sneller vanaf.
![]()
Balen LT!
Ik hoop voor je dat het lekker gaat vanavond en dat je snel weer lekker aan de slag kan!<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Bedankt!quote:Op donderdag 2 juni 2016 11:26 schreef MaleDuck het volgende:
Balen LT!
Ik hoop voor je dat het lekker gaat vanavond en dat je snel weer lekker aan de slag kan!
Dit is echt wat ik nu voel:
Ik heb alle wedstrijddoelen etc. voor de komende tijd echt wel losgelaten maar ik heb zoveel stress nu op mijn werk en het zou zo fijn zijn om gewoon even een halfuurtje of uurtje ontspannen te kunnen lopen na een lange werkdag. Omdat ik met fietsen toch weer moet nadenken over het weer, eventuele hongerkloppen en lekke banden, slecht weer, dat het donker wordt, en vooral het autoverkeer wat me elke keer bijna dood wil hebben geeft dit toch niet zoveel ontspanning. En je moet het toch wel zo'n 2 uur doen om het gevoel te hebben dat je echt een lekkere training gehad hebt. Volgens mijn fysio moet ik gaan mountainbiken, geeft dit meer de voldoening die hardlopen geeft, ook als je kortere tijd weg bent.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Heel herkenbaarquote:Op donderdag 2 juni 2016 12:03 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Bedankt!
Dit is echt wat ik nu voel:
[ afbeelding ]
Ik heb alle wedstrijddoelen etc. voor de komende tijd echt wel losgelaten maar ik heb zoveel stress nu op mijn werk en het zou zo fijn zijn om gewoon even een halfuurtje of uurtje ontspannen te kunnen lopen na een lange werkdag. Omdat ik met fietsen toch weer moet nadenken over het weer, eventuele hongerkloppen en lekke banden, slecht weer, dat het donker wordt, en vooral het autoverkeer wat me elke keer bijna dood wil hebben geeft dit toch niet zoveel ontspanning. En je moet het toch wel zo'n 2 uur doen om het gevoel te hebben dat je echt een lekkere training gehad hebt. Volgens mijn fysio moet ik gaan mountainbiken, geeft dit meer de voldoening die hardlopen geeft, ook als je kortere tijd weg bent.Ik hoop dat je snel wat andere manieren van ontspanning kan vinden
Je hebt er verder niets aan maar sterkte met je herstel.quote:Op donderdag 2 juni 2016 10:51 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Maar mehh, toen ik van de fysio wegreed heb ik echt een potje lopen janken op de fietsIk had nog beter een been kunnen breken, daar ben je sneller vanaf.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wat een ellende met al die blessures!It has to mean something
![]()
LT.... echt zo zonde... Ik verheugde me voor deze blessure op je snelle tijden enzo
![]()
Sterkte...
Hoi, ik heb er nog twee voor in de lijst.
1
2[b] 19 juni 2016 - [url=http://www.overbetuweloop.nl]MHB Overbetuweloop (Elst)[/url][/b]
[*] Vork - 5 km
1
2[b] 11 september 2016 - [url=http://bridgetobridge.nl/]Bridge to Bridge (Arnhem)[/url][/b]
[*] Vork - 6 em![]()
Vervelend zeg, van die vage klachten ook. Ik ben heel blij dat ik ze nu even niet heb. hardlopen is wat dat betreft wel een rotsport, voor je het weet heb je weer iets overbelast. Ik ben ook een beetje jaloers op iedereen die met grote stappen vooruit gaat en binnen no-time ik weet niet wat voor afstanden kunnen lopen. Alsof er geen klachten bestaan.![]()
Tja, eigenlijk heb ik dat juist heel lange tijd gehad hoor! Heb bijna 3 jaar vrijwel zonder blessures hardgelopen waarbij ik de afstanden en snelheden best opgevoerd heb. Maar bedankt allemaal voor de mentale support, heb ik wel iets aan hoor!quote:Op donderdag 2 juni 2016 15:13 schreef Vork het volgende:
Vervelend zeg, van die vage klachten ook. Ik ben heel blij dat ik ze nu even niet heb. hardlopen is wat dat betreft wel een rotsport, voor je het weet heb je weer iets overbelast. Ik ben ook een beetje jaloers op iedereen die met grote stappen vooruit gaat en binnen no-time ik weet niet wat voor afstanden kunnen lopen. Alsof er geen klachten bestaan.![]()
Het is gewoon een beetje jammer dat ik nu met gemengde gevoelens die 5 minuutjes ga lopen vanavond, in de wetenschap dat het misschien later weer fout kan gaan, ik had gehoopt op een soort van verlossend statement van: je bent ontslagen, je mag weer gaan hardlopen en zult geen pijn meer hebben hiephoi! Beetje onrealistisch misschien
Ik vrees sowieso dat 5x een minuut me niet echt de endorfine of ontspanning gaat geven waar ik op hoop, maar als het zonder pijn gaat is dat in ieder geval weer lopen!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Herkenbaar, al was bij mij dat loopje verre van ontspannend... was alleen maar bezig in mn hoofd met het idee of ik nog pijntjes voelde...quote:Op donderdag 2 juni 2016 15:20 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Tja, eigenlijk heb ik dat juist heel lange tijd gehad hoor! Heb bijna 3 jaar vrijwel zonder blessures hardgelopen waarbij ik de afstanden en snelheden best opgevoerd heb. Maar bedankt allemaal voor de mentale support, heb ik wel iets aan hoor!![]()
Het is gewoon een beetje jammer dat ik nu met gemengde gevoelens die 5 minuutjes ga lopen vanavond, in de wetenschap dat het misschien later weer fout kan gaan, ik had gehoopt op een soort van verlossend statement van: je bent ontslagen, je mag weer gaan hardlopen en zult geen pijn meer hebben hiephoi! Beetje onrealistisch misschien
Ik vrees sowieso dat 5x een minuut me niet echt de endorfine of ontspanning gaat geven waar ik op hoop, maar als het zonder pijn gaat is dat in ieder geval weer lopen!
https://www.endomondo.com/users/2924303/workouts/710931994
Bij mij was het eind april 6x2 minuten...
Vanavond of morgenavond staat 5x6 minuten op het programmavoor het eerst weer de 30 minuten hardlopen aantikken dit jaar
Flink tempo gelijk al weerquote:Op donderdag 2 juni 2016 15:23 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Herkenbaar, al was bij mij dat loopje verre van ontspannend... was alleen maar bezig in mn hoofd met het idee of ik nog pijntjes voelde...
https://www.endomondo.com/users/2924303/workouts/710931994
Bij mij was het eind april 6x2 minuten...
Vanavond of morgenavond staat 5x6 minuten op het programmavoor het eerst weer de 30 minuten hardlopen aantikken dit jaar
Was dat oke? Ik zie nu meer minuutjes voor me op heel langzaam inlooptempo maar waarom ook niet wat harder, is misschien wel lekkerder..
Maar dat opbouwen gaat wel langzaam dan zeg
Tempo is relatief weet je nogquote:Op donderdag 2 juni 2016 15:26 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Flink tempo gelijk al weerWas dat oke? Ik zie nu meer minuutjes voor me op heel langzaam inlooptempo maar waarom ook niet wat harder, is misschien wel lekkerder..
Maar dat opbouwen gaat wel langzaam dan zeg
Ik probeer zoveel mogelijk op souplesse te lopen. Ga als ik langzamer ga lopen alleen maar krampachtig lopen...
Ik kies nu ook echt voor een heel langzaam opbouwschema. Met ook echt maar 2 trainingen per week. De volgende stappen zullen voor mij zijn:
5x6 minuten
4x8 minuten
3x10 minuten
12-6-12 minuten
2x 15 minuten
30 minuten.
Waarbij ik sommige 2x ga doen, afhankelijk van hoe mijn benen voelen na de trainingen
Ja, tempo is relatief, maar volgens mij verschillen wij niet superveel van wedstrijdtempo dus je doet deze minuutjes toch op HM-M tempo ongeveerquote:Op donderdag 2 juni 2016 15:32 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Tempo is relatief weet je nog
Ik probeer zoveel mogelijk op souplesse te lopen. Ga als ik langzamer ga lopen alleen maar krampachtig lopen...
Ik kies nu ook echt voor een heel langzaam opbouwschema. Met ook echt maar 2 trainingen per week. De volgende stappen zullen voor mij zijn:
5x6 minuten
4x8 minuten
3x10 minuten
12-6-12 minuten
2x 15 minuten
30 minuten.
Waarbij ik sommige 2x ga doen, afhankelijk van hoe mijn benen voelen na de trainingenMaar inderdaad is op souplesse trainen wel slim, dan ga je ook meteen op de juiste techniek lopen. Ik weet alleen niet hoe het bij mij zit met de belasting op de voorvoet als ik op wat hoger tempo ga lopen.
En klinkt verstandig hoor, zo rustig opbouwen!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Nee dat is waar, maar geen idee wat mijn M tempo is, die heb ik nog nooit gelopen...quote:Op donderdag 2 juni 2016 15:33 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja, tempo is relatief, maar volgens mij verschillen wij niet superveel van wedstrijdtempo dus je doet deze minuutjes toch op HM-M tempo ongeveerMaar inderdaad is op souplesse trainen wel slim, dan ga je ook meteen op de juiste techniek lopen. Ik weet alleen niet hoe het bij mij zit met de belasting op de voorvoet als ik op wat hoger tempo ga lopen.
En klinkt verstandig hoor, zo rustig opbouwen!
Ik ga nu bewust zo rustig aan, ben vaak genoeg te snel gegaan met opbouwen. En ik heb over 2 weken een afspraak bij de podoloog, wie weet moet ik aan de zooltjes en daarmee ook weer opnieuw beginnen met opbouwen. Dus voor mij staan er ook nog geen wedstrijden op de radar. Eerst maar weer eens wedstrijdfit worden en blijven
Ik kan dat gevoel wel. Ik vertrek nog steeds van huis met het idee dat ik zomaar ineens weer last van iets kan krijgen en ieder pijntje gaat gepaard met een gevoel van "ai, straks ben ik weer wat aan het overbelasten". Ik ben bang dat dat nog wel even zo blijft.quote:Op donderdag 2 juni 2016 15:20 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Tja, eigenlijk heb ik dat juist heel lange tijd gehad hoor! Heb bijna 3 jaar vrijwel zonder blessures hardgelopen waarbij ik de afstanden en snelheden best opgevoerd heb. Maar bedankt allemaal voor de mentale support, heb ik wel iets aan hoor!![]()
Ik vrees sowieso dat 5x een minuut me niet echt de endorfine of ontspanning gaat geven waar ik op hoop, maar als het zonder pijn gaat is dat in ieder geval weer lopen!
Ik hoop iig voor jou dat je, hoe kort of weinig ook, bij de eerste stapjes iig geen pijn hebt. Het geeft iig weer een beetje gevoel dat lopen zonder pijn uiteindelijk ook gewoon weer tot de opties gaat behoren.![]()
Ekiden Eindhoven afgelast wegens te weinig belangstelling![]()
Inschrijvingen voor de Havenrun Antwerpen zijn geopend. Is een aanrader als een keer ergens anders wil lopen, en het parcours is echt leuk, door verlaten fabriekshallen en over havenkades onder de kranen en langs hoge stapels zee containers.
Parcours is 15 km, en dit jaar is er een ook estafette mogelijk: 3 x 5 km.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ik herken dat van het voor het eerst gaan lopen na een lange tijd. Ik was blij maar tegelijkertijd bang dat ik het oude pijntje weer begon te voelen.
Die angst heb ik nu nog steeds met die renknie en mijn 'gewone chronische' knieblessure . Ik voel hem nu ook weer een beetje die renknie. Maar ik ga zo wel trainen en kijken hoe het voelt.
Ook ik ben weer bij de sportarts geweest, omdat ik vind dat het niet genoeg beterd . En ja ik kan hardlopen enzo maar heb er normaal ook gewoon last van.
Ik word nu dus opgeroepen voor een krachtmetings test. Heb ik al eens eerder gehad alleen toen had ik geen kracht opgebouwd en geen conditie. Nu is dat anders dus ben benieuwd wat er uit zal komen![]()
![]()
Ze staan erin!quote:Op donderdag 2 juni 2016 15:07 schreef Vork het volgende:
Hoi, ik heb er nog twee voor in de lijst.
[ code verwijderd ]
[ code verwijderd ]![]()
Ik hoop dat het ging LT!![]()
@Murmeli, volgens mijn trainer ben ik gewoon iets te fanatiek. Ik moet die tractus illio banden/pezen toch nog sterker maken zodat ze de belasting aan kunnen. Dan komt het goed zegt hij.
Hardlopen![]()
![]()
Oh die dingen! Die liggen bij mij ook altijd dwars. Langzamer dan gemiddeld afstanden uitbouwen helpt bij mijquote:Op donderdag 2 juni 2016 20:43 schreef xMissi het volgende:
@Murmeli, volgens mijn trainer ben ik gewoon iets te fanatiek. Ik moet die tractus illio banden/pezen toch nog sterker maken zodat ze de belasting aan kunnen. Dan komt het goed zegt hij.
HardlopenSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Dinsdag door mijn enkel gegaan, twee dagen veel rustig gewandeld en vandaag weer voorzichtig wat kilometers gemaakt. Ging niet heel slecht. Alleen onverwachte bewegingen zijn niet fijn, maar dat is ook niet gek lijkt mij. Gelukkig niets gescheurd dus![]()
![]()
Jij iets te fanatiek?quote:Op donderdag 2 juni 2016 20:43 schreef xMissi het volgende:
HardlopenDat had ik nooit verwacht.
![]()
![]()
Nou, vanaf stap 1 voelde het landen al pijnlijk. Aan het einde leek het wel minder te worden doordat het warmer wordt, maar ik denk niet dat dat is waar je het van moet hebben. Dus ik weet weer niet hoe ik verder moet. In ieder geval, topic dicht!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: