Oh, ja, ik denk ook dat PalmRoyale het puur waardeoordeel-vrij schreef. Absoluut hoor.quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:30 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nou ik vind de gedachte dat als je stelt dat er een bevolkingsgroep meer kinderen krijgt dan een andere bevolkingsgroep de ene groep de andere overstijgt in aantallen behoorlijk redelijk en een volslagen logische gedachte.
Pas wanneer er een waardeoordeel aan wordt gehangen spreken we over racisme. Nu niet.
Ben helemaal niet bezig met de inhoud van PalmRoyale zijn post. Ik vind gewoon dat we moeten oppassen dat we ten eerste het woord racisme niet te pas en te onpas gaan inzetten en ten tweede het niet tot in den tweede uit te gaan melken dat er een groep mensen zwaar genoeg van krijgt en het als trofee gaat zien.quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Oh, ja, ik denk ook dat PalmRoyale het puur waardeoordeel-vrij schreef. Absoluut hoor.![]()
Echt interessant hoe je je best doet om zijn idiotie goed te praten.
Waar haal je jouw feiten vandaan? En wat is intelligentie volgens jouw?quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:20 schreef Dave94 het volgende:
[..]
Dit is bewezen door wetenschappelijke onderzoeken. Dit geldt ook voor het feit dat mensen met zwarte huidskleur gemiddeld genomen een lager IQ hebben. Dit is al in de vroege jaren '70 onderzocht en nog altijd accuraat.
quote:De jongere geboortecohorten Turkse en Marokkaanse vrouwen van beide generaties hebben dus nog steeds een hoger kindertal dan autochtone vrouwen. Bij vrouwen van Surinaamse en Antilliaanse herkomst geldt dat alleen voor de eerste generatie, de tweede generatie krijgt minder kinderen dan autochtone vrouwen.
Racisme is een instinctief, aangeboren component.quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:32 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dit is een racistische gedachte.
Maar uiteindelijk is dat natuurlijk het logische gevolg van onze technologische vooruitgang. De vraag is of je de natuur haar gang moet laten gaan of dat je het moet forceren.
Persoonlijk denk ik het eerste, maar we doen het tweede. Ben bang dat zo'n alchemisch experiment met rassen () nog wel eens kan gaan knallen.
Het is vooral primitief en hoort niet in een moderne samenleving thuis.quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:40 schreef Dave94 het volgende:
[..]
Racisme is een instinctief, aangeboren component.
Toch wel nieuwsgierig hoe je die in dit verhaal wilt toepassen.quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:29 schreef PalmRoyale het volgende:
Ik zou zeggen, begin eens te lezen over de Coudenhoven-Kalergi ideologie.
Mijn instinct zegt dat ik met een knuppel je hele hoofd aan diggels moet slaan om te laten zien dat ik het alfa-mannetje ben, maar in een beschaafde en ontwikkelde maatschappij hebben we zoiets als zelfbeheersing.quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:40 schreef Dave94 het volgende:
[..]
Er is bewijs dat racisme niet 'natuurlijk' is, dus stoppen met het maken van speculaties...quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:40 schreef Dave94 het volgende:
[..]
Het wordt als primitief beschouwd als een blanke iets over ras zegt. Niemand geeft er ene reet om als de Chinezen, Japanners, Arabieren, Eskimo's, Afrikanen of welk ander ras dan ook zeggen dat ze hun raciale, culturele en nationale identiteit willen behouden en dat ze die zullen beschermen. Dat mag allemaal, zelf extreemlinks haar je daar niet over. Het mag allemaal. Maar zodra je als blanke zegt dat je trots bent op je ras en de blanke cultuur dan ben je ineens een nazi. De enige die aangekeken wordt op "racisme" is de blanke mens.quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:42 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Het is vooral primitief en hoort niet in een moderne samenleving thuis.
IQ and the Wealth of Nations is best hard onderuit gehaald. Het is dan ook volkomen onwetenschappelijk om IQ-testen af te nemen bij twee groepen die op zo veel vlakken van elkaar verschillen en het dan allemaal op één factor te gooien. Zeker als er al andere factoren geïdentificeerd zijn die wel degelijk een invloed hebben.quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:20 schreef Dave94 het volgende:
[..]
Dit is bewezen door wetenschappelijke onderzoeken. Dit geldt ook voor het feit dat mensen met zwarte huidskleur gemiddeld genomen een lager IQ hebben. Dit is al in de vroege jaren '70 onderzocht en nog altijd accuraat.
Heus wel. Mijn UI komt bijv. uit een film die racisme in Japan aan de kaak stelt.quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:52 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Het wordt als primitief beschouwd als een blanke iets over ras zegt. Niemand geeft er ene reet om als de Chinezen, Japanners, Arabieren, Eskimo's, Afrikanen of welk ander ras dan ook zeggen dat ze hun raciale, culturele en nationale identiteit willen behouden en dat ze die zullen beschermen.
En zo is het ook. Je ras is niet je verdienste en dus niks om trots op te zijn, en cultuur is niet gekoppeld aan huidskleur.quote:Dat mag allemaal, zelf extreemlinks haar je daar niet over. Het mag allemaal. Maar zodra je als blanke zegt dat je trots bent op je ras en de blanke cultuur dan ben je ineens een nazi.
quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:52 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Het wordt als primitief beschouwd als een blanke iets over ras zegt. Niemand geeft er ene reet om als de Chinezen, Japanners, Arabieren, Eskimo's, Afrikanen of welk ander ras dan ook zeggen dat ze hun raciale, culturele en nationale identiteit willen behouden en dat ze die zullen beschermen. Dat mag allemaal, zelf extreemlinks haar je daar niet over. Het mag allemaal. Maar zodra je als blanke zegt dat je trots bent op je ras en de blanke cultuur dan ben je ineens een nazi. De enige die aangekeken wordt op "racisme" is de blanke mens.
Oh maar dit is natuurlijk gewoon baarlijke nonsensquote:Op woensdag 25 mei 2016 20:59 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. De linkse EU elite heeft van tevoren al zeer goed duidelijk gemaakt dat ze alleen van der Bellen als winnaar zullen accepteren en dat rechts van alles wordt uitgesloten. Als nu mocht blijken dat er idd verkiezingsfraude is gepleegd om van der Bellen aan de macht te krijgen dan is het niets ander dan een coup d'état gepleegd door de linkse elite.
Oh dus ik zou als blanke gewoon bij de black panthers aan de slag kunnen? Verder heeft daar een Somalier niets mee te maken omdat hij niet in de buurt van die groep woont. Die groep is racistischer dan racistisch omdat er alleen maar zwarten bij kunnen. Het gaat niet eens om nationaliteiten maar puur om huidskleur.quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Heus wel. Mijn UI komt bijv. uit een film die racisme in Japan aan de kaak stelt.
[..]
En zo is het ook. Je ras is niet je verdienste en dus niks om trots op te zijn, en cultuur is niet gekoppeld aan huidskleur.
(Je hebt wel woorden als 'black culture' maar dat is natuurlijk gewoon een of ander Amerikaans fenomeen. Pakweg een Somaliër heeft daar natuurlijk helemaal niks mee te maken. En in Nederland is het toch zowat onmogelijk om niet door te hebben dat er meer op de wereld is dan alleen de USA.)
Ik verzin het dan ook niet. Jij verzint nu vanalles wat ik nooit heb gezegd.quote:Op woensdag 25 mei 2016 23:06 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Oh dus ik zou als blanke gewoon bij de black panthers aan de slag kunnen? Verder heeft daar een Somalier niets mee te maken omdat hij niet in de buurt van die groep woont. Die groep is racistischer dan racistisch omdat er alleen maar zwarten bij kunnen. Het gaat niet eens om nationaliteiten maar puur om huidskleur.
Verder is het natuurlijk volslagen onzin dat iemand die dus trots op het blank zijn is een nazi is maar iemand die trots is op het arabier zijn niet. (of een trotse Turk, waar kennen we dat van?)
Echt ongelooflijk hoe verzin je het.
En hoe kun je jezelf in de spiegel aankijken.
Ik snap gewoon jouw logica niet hoe je onderscheid kunt maken in ras. Maar anderen racist noemt.quote:Op woensdag 25 mei 2016 23:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik verzin het dan ook niet. Jij verzint nu vanalles wat ik nooit heb gezegd.
Als donkere mensen trots zijn op hun huidskleur dan slaat dat ook nergens op nee.quote:Op woensdag 25 mei 2016 23:10 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ik snap gewoon jouw logica niet hoe je onderscheid kunt maken in ras. Maar anderen racist noemt.
Kijk als jij vindt dat een blanke niet trots mag zijn op zijn huidskleur maar een donkere wel. Dan ben jij de gene die racistisch is.
Of zijn donkere mensen die trots zijn op hun huidskleur nu ook nazi's? Ook prima maar als we al die voorvallen moeten gaan benoemen dan zijn we nog wel even bezig.
Dat wordt dan straks gezellig bij de politiebalie als we straks worden opgeroepen elk geval van racisme te melden.quote:Op woensdag 25 mei 2016 23:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Als donkere mensen trots zijn op hun huidskleur dan slaat dat ook nergens op nee.
Ik ben blij dat we dan toch nog ergens naar elkaar toe zijn gekomen in deze discussie en wens verder nog een goeie nacht.quote:Op woensdag 25 mei 2016 23:13 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dat wordt dan straks gezellig bij de politiebalie als we straks worden opgeroepen elk geval van racisme te melden.
Hetzelfdequote:Op woensdag 25 mei 2016 23:17 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik ben blij dat we dan toch nog ergens naar elkaar toe zijn gekomen in deze discussie en wens verder nog een goeie nacht.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |