Dat is geen uitspraak over cultuur.quote:Op zondag 29 mei 2016 18:31 schreef Aguia het volgende:
Het afstempelen van een dergelijk fenomeen als slechts "role-play" lijkt me ietwat te makkelijk.
[..]
Een assumptie die niet schroomt met het totaalplaatje van acceptatie/tolerantie.
Nee hoor, dat negeer ik niet.quote:Op zondag 29 mei 2016 18:31 schreef Aguia het volgende:
Het afstempelen van een dergelijk fenomeen als slechts "role-play" lijkt me ietwat te makkelijk.
Die gaat niet mank omdat je het gevoel van een pedoseksueel negeert.
Voel je vrij, maar besef tegelijkertijd wel dat mensen evenzo dachten voordat homoseksualiteit uit het lijstje met afwijkingen werd verwijderd.quote:Op zondag 29 mei 2016 18:31 schreef Molurus het volgende:
Ik kan me wel voorstellen dat het mogelijk is dat iemand oprecht gelooft dat hij een hond is. Het zal denk ik niet zo vaak voorkomen, maar ik kan het ook niet uitsluiten.
Toch zou ik dat wel degelijk als een geestesziekte uitleggen, daar waar ik een afwijkende seksuele identiteit niet zou uitleggen als een geestesziekte.
De grens tussen 'geestelijk gezond' en 'geestesziek' is uiteindelijk een beetje grijs, maar het is voor mij in deze twee gevallen wel duidelijk.
Er is bij mijn weten geen wetenschappelijke basis voor het idee dat mensen met de identiteit van een andere diersoort worden geboren, dus wat mij betreft is het roleplayen en/of geestesziekte.quote:Op zondag 29 mei 2016 18:32 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Is niet roleplayen dat heet otherkin
Meet "Otherkin," People Who Identify As Lions, Tigers, & Bears
Die kunnen dus ook de gender neutral bathroom op. Je komt daar van alles tegen als het maar geen hetero is.
En als aannemelijk wordt gemaakt dat mensen met de identiteit van een andere diersoort worden geboren ben ik met alle liefde bereid ze in dezelfde categorie te plaatsen. "Het tegendeel is niet bewezen" is voor mij ieg niet sterk genoeg.quote:Op zondag 29 mei 2016 18:35 schreef Aguia het volgende:
[..]
Voel je vrij, maar besef tegelijkertijd wel dat mensen evenzo dachten voordat homoseksualiteit uit het lijstje met afwijkingen werd verwijderd.
Aha dan is het opeens een geestesziekte, Uhuh. Says enough to me. Net wat Aguia ook al aangaf. Best hypocriet dan die regenboogmovement.quote:Op zondag 29 mei 2016 18:36 schreef Molurus het volgende:
[..]
Er is bij mijn weten geen wetenschappelijke basis voor het idee dat mensen met de identiteit van een andere diersoort worden geboren, dus wat mij betreft is het roleplayen en/of geestesziekte.
Hoe is het hypocriet om een onderscheid te maken op basis van een zeer reeel verschil tussen beide voorbeelden?quote:Op zondag 29 mei 2016 18:40 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Aha dan is het opeens een geestesziekte, Uhuh. Says enough to me. Net wat Aguia ook al aangaf. Best hypocriet dan die regenboogmovement.
Er is geen enkel verschil tussen de seksuele gevoelens van een pedoseksueel en die van een heteroseksueel. Het enige verschil is waartoe de persoon zich voelt aangetrokken. Het argument over onderlinge consensus heeft derhalve geen enkele relevantie als het aankomt op de seksualiteitsvorm.quote:
Ga je nog antwoord geven op je eigen vraag? Of vind je het zelf te lastig?quote:Op zondag 29 mei 2016 18:54 schreef Aguia het volgende:
"kinderachtige poging"![]()
En dat is dan alles waar ze mee kunnen komen om jezelf niet als hypocriet aan te merken en toe te geven dat die hele beweging rust op het idee: "we accepteren iedereen, als ze maar in ons straatje liggen". Dan ben je in feite het zout op de aardappelen niet eens waard.
"Role-play" - ik moet toegeven, aan creativiteit geen gebrek.
Wat is er creatief aan? Dat is het toch voor een groot deel ook gewoon? Met roleplayen is ook niets mis. Als iemand zich wil verkleden als een dier en wil blaffen, ga je gang. Maar als iemand zich echt een dier *voelt*, lijkt het me wat ernstiger.quote:Op zondag 29 mei 2016 18:54 schreef Aguia het volgende:
"kinderachtige poging"![]()
En dat is dan alles waar ze mee kunnen komen om jezelf niet als hypocriet aan te merken en toe te geven dat die hele beweging rust op het idee: "we accepteren iedereen, als ze maar in ons straatje liggen". Dan ben je in feite het zout op de aardappelen niet eens waard.
"Role-play" - ik moet toegeven, aan creativiteit geen gebrek.
Dus je verklaart homo's voor gek? Of denk je dat mensen die zich een hond voelen geestelijk gezond zijn?quote:Op zondag 29 mei 2016 19:08 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik zie niet in waarom iemand die zich identificeert met een dier erger is dan iemand die zich identificeert met iemand van het andere geslacht. Kromme gedachtegang en al helemaal niet zo tolerant dus. Hypocriet is het goede woord.
Dat verbaast mij niet.quote:Op zondag 29 mei 2016 19:08 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik zie niet in waarom iemand die zich identificeert met een dier erger is dan iemand die zich identificeert met iemand van het andere geslacht. Kromme gedachtegang en al helemaal niet zo tolerant dus. Hypocriet is het goede woord.
Maar als iemand opeens van geslacht wil veranderen, is dat vooraf biologisch bepaalt.quote:Op zondag 29 mei 2016 19:05 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat is er creatief aan? Dat is het toch voor een groot deel ook gewoon? Met roleplayen is ook niets mis. Als iemand zich wil verkleden als een dier en wil blaffen, ga je gang. Maar als iemand zich echt een dier *voelt*, lijkt het me wat ernstiger.
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik geloof dat zoiets niet 'opeens' gaat. Het andere zeg je ook alleen maar omdat je het eerste niet kan (of wil) begrijpen.quote:Op zondag 29 mei 2016 19:11 schreef Aguia het volgende:
[..]
Maar als iemand opeens van geslacht wil veranderen, is dat vooraf biologisch bepaalt.
In lijn met "role-play" lijkt het me dan eerder een uit de hand gelopen vorm van een transseksuele fetisj
Je snapt het. De rest blijft zich maar krampachtig vasthouden aan het biologisch bepaalt zijn inderdaad terwijl de otherkinnetjes geestesziek zijn. Waarom? Omdat ze zich een bepaald dier voelen dan ben je gek en een transgender niet? Hmzz. Beetje krom maar goed dat is nou social conditioning.quote:Op zondag 29 mei 2016 19:11 schreef Aguia het volgende:
[..]
Maar als iemand opeens van geslacht wil veranderen, is dat vooraf biologisch bepaalt.
In lijn met "role-play" lijkt het me dan eerder een uit de hand gelopen vorm van een transseksuele fetisj
Wat reageer je geagiteerd..?quote:Op zondag 29 mei 2016 19:18 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Je snapt het. De rest blijft zich maar krampachtig vasthouden aan het biologisch bepaalt zijn inderdaad terwijl de otherkinnetjes geestesziek zijn. Waarom? Omdat ze zich een bepaald dier voelen dan ben je gek en een transgender niet? Hmzz. Beetje krom maar goed dat is nou social conditioning.
Voila, daar hebben we het. Dat doe je nu dus evengoed met mensen die zich voelen opgesloten in het lichaam van een dier.quote:Op zondag 29 mei 2016 19:16 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik geloof dat zoiets niet 'opeens' gaat. Het andere zeg je ook alleen maar omdat je het eerste niet kan (of wil) begrijpen.
Heb je geen beter argument, dus dan weer gaan sneren? Natuurlijk niet. Losse flodder post, bovendien geagiteerd ben ik zeldenquote:Op zondag 29 mei 2016 19:21 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat reageer je geagiteerd..?
Oh wacht, jij gaat natuurlijk door het leven als tijgertje.
Het grote verschil tussen pedoseksualiteit en andere geaardheden is dat er bij pedoseksualiteit al snel wilsonbekwame individuen worden betrokken. Daar ligt voor mij een belangrijk onderscheid.quote:Op zondag 29 mei 2016 18:44 schreef Aguia het volgende:
[..]
Er is geen enkel verschil tussen de seksuele gevoelens van een pedoseksueel en die van een heteroseksueel. Het enige verschil is waartoe de persoon zich voelt aangetrokken. Het argument over onderlinge consensus heeft derhalve geen enkele relevantie als het aankomt op de seksualiteitsvorm.
Je snapt niet wat ik bedoel. Geeft niets hoor. Maar wil je me niet in hokjes plaatsen? Ik ben geen 'LGBT-er'.quote:Op zondag 29 mei 2016 19:23 schreef Aguia het volgende:
[..]
Voila, daar hebben we het. Dat doe je nu dus evengoed met mensen die zich voelen opgesloten in het lichaam van een dier.
Nogmaals, iedereen is welkom maar ze moeten wel in je straatje liggen. Alsdus de LGBT-er.
Als je even naar het PI kijkt, zie je dat het gewoon een grapje wasquote:Op zondag 29 mei 2016 19:24 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Heb je geen beter argument, dus dan weer gaan sneren? Natuurlijk niet. Losse flodder post, bovendien geagiteerd ben ik zelden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |