Dit laatste is nou precies wast ik bedoel met iedereen van vanalles beschuldigen. Je maakt op deze manier eigenlijk meteen je eigen antwoord belachelijk.quote:Op maandag 23 mei 2016 20:24 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Yup LGBT is een geestesziekte als je het zo wilt stellen. Ik geloof niet meer in als LGBT geboren worden. Ook daar ben ik al eerder voor uitgekomen. Happy now? Zet de brandstapel maar vast klaar.
quote:Op maandag 23 mei 2016 20:24 schreef controlaltdelete het volgende:
Yup LGBT is een geestesziekte als je het zo wilt stellen. Ik geloof niet meer in als LGBT geboren worden. Ook daar ben ik al eerder voor uitgekomen. Happy now? Zet de brandstapel maar vast klaar.
Waarom dit geknipt moest worden is me een raadsel. Fijne avond nog allemaalquote:
Vertel dat tegen alle homoseksuele dieren in de natuur denk ik danquote:Op maandag 23 mei 2016 20:37 schreef jogy het volgende:
[..], Je wil niet voor 'religekkie' uitgemaakt worden en dan kom je met dit soort uitspraken op de proppen. Tja.. Dat zou dus moeten zeggen dat geaardheid en seksuele identiteit volledig toe komt aan nurture en niet nature? Correct? Want het is 'maakbaar' tenslotte. Het maakbare is de spil in je betoog.
Het eeuwige boehoe gedrag er even uit geknipt. essnhills zei het eigenlijk ook al heel goed. "Dit laatste is nou precies wast ik bedoel met iedereen van vanalles beschuldigen. Je maakt op deze manier eigenlijk meteen je eigen antwoord belachelijk."quote:Op maandag 23 mei 2016 20:40 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Waarom dit geknipt moest worden is me een raadsel. Fijne avond nog allemaal
Bijvoorbeeld. Aan de andere kant, seksuele voorkeur en identiteit komt wel voort uit je hersenen lijkt me, net als de rest je persoonlijkheid. Alleen zijn sommige zaken 'hardcoded' en andere zaken minder, en hetgeen waar je wel of niet opgewonden van wordt of je lichaamsidentieit zitten volgens mij wel redelijk aan de basis. Afwijkende voorkeuren zijn net zo min een ziekte als de norm dat is.quote:Op maandag 23 mei 2016 20:44 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Vertel dat tegen alle homoseksuele dieren in de natuur denk ik dan
Ja, wat is het nou?quote:Op maandag 23 mei 2016 20:38 schreef controlaltdelete het volgende:
Het gaat hier toch over de agenda of niet? Ik kan me vergissen hoor![]()
P van panseksueel of pedofiel of... beiden?
Praktijk wijst toch anders uit.quote:Op maandag 23 mei 2016 20:18 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja nee, eens. Maar jij weet toch ook wel dat je er zo'n beetje niet meer aan ontkomt? En niet dat daar nou direct zoveel mis mee is; voor mijn part dansen ze de hele dag naakt en zijn er hele dagen liveverslagen, ík heb er geen probleem mee. Maar als ik me verplaats in mensen die er wel een probleem mee hebben, kan ik mij voorstellen dat het het probleem vergroot ipv verkleint.
Nou, als hetero ben je gewoon welkom bij een homoseksuele zwemclub.quote:Als jij een homoseksuele zwemclub opricht, ga ik er (misschien onterecht?) vanuit dat hetero's daar niet welkom zijn (zou ik zelf niet eens zo moeilijk over doen), maar ik weet zeker dat de wereld te klein is (en niet eens vanuit de homo gemeenschap) als ik een zwemclub opricht specifiek voor hetero's.
Het is uiteraard panseksueel, maar waar het hart van sommigen vol van is....quote:Op maandag 23 mei 2016 21:00 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ja, wat is het nou?
In het geval van panseksueel zie ik het probleem niet. Je zou de P best kunnen toevoegen, sommigen doen dat al. Ik kan er mee leven om panseksueel te classificeren als een variant op biseksueel of eventueel queer.
Heel simpel, precies zoals het in de DSM ook wordt aangeduid: iets is pas een stoornis als het je beperkt in het dagelijks leven. En als je anderen erbij betrekt dan moetem die partij uit vrije wil instemmen en daar ook de geestelijke vermogens voor hebben.quote:Op maandag 23 mei 2016 22:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Waar trekken we de lijn tussen geestesziek en normale seksuele voorkeur?
Er zijn mensen die opgewonden raken van het amputeren van een arm of been, is dit ook simpelweg een seksuele geaardheid, voorkeur of identiteit?
Of geestesziekte?
Het eten van uitwerpselen, bijzonder gevaarlijke activiteit maar sommige mensen raken er opgewonden van. Teken van serieuze psychologische problemen, of een normale voorkeur?
Wat Fixers zegt, verder heb je ook zat mensen die helemaal uit hun dak gaan bij het zien van de meest gewelddadige films en videogames, die zich graag blootstellen aan allerlei gevaren of denkbeeldige gevaren omdat ze dat een kick geeft, etc. etc.quote:Op maandag 23 mei 2016 22:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Waar trekken we de lijn tussen geestesziek en normale seksuele voorkeur?
Er zijn mensen die opgewonden raken van het amputeren van een arm of been, is dit ook simpelweg een seksuele geaardheid, voorkeur of identiteit?
Of geestesziekte?
Het eten van uitwerpselen, bijzonder gevaarlijke activiteit maar sommige mensen raken er opgewonden van. Teken van serieuze psychologische problemen, of een normale voorkeur?
Beperkt in je dagelijks leven in de zin van: voor jezelf kunnen zorgen en werken om te functioneren in de maatschappij.quote:Op maandag 23 mei 2016 22:25 schreef Fixers het volgende:
[..]
Heel simpel, precies zoals het in de DSM ook wordt aangeduid: iets is pas een stoornis als het je beperkt in het dagelijks leven. En als je anderen erbij betrekt dan moetem die partij uit vrije wil instemmen en daar ook de geestelijke vermogens voor hebben.
Dat zijn doorgaans mensen die meerdere trekken van sociopathische en/of psychopatische persoonlijkheidsstoornis hebben. Sensation-seeking, gebrek aan empathie, dat soort dingen. Deze mensen functioneren in de maatschappij maar vallen wel degelijk in een afwijkende categorie.quote:Op maandag 23 mei 2016 22:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat Fixers zegt, verder heb je ook zat mensen die helemaal uit hun dak gaan bij het zien van de meest gewelddadige films en videogames, die zich graag blootstellen aan allerlei gevaren of denkbeeldige gevaren omdat ze dat een kick geeft, etc. etc.
Maar kun je dan spreken van een geesteziekte?quote:Op maandag 23 mei 2016 22:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Is het niet tekenend dat Sodom en
[..]
Beperkt in je dagelijks leven in de zin van: voor jezelf kunnen zorgen en werken om te functioneren in de maatschappij.
Ik vind dat een zeer extreme benadering, omdat deze maatschappij-gericht is, en niet mens-gericht.
Hij houdt ook totaal geen rekening met het leed wat iemand die dergelijke afwijkende ideeen en gevoelens heeft meemaakt. Niet eens per se omdat de maatschappij het niet accepteert, maar omdat de mens zelf ook wel beseft dat er iets niet helemaal klopt.
Dat hangt wat mij betreft af van aan de hand van welke standaard je meet. DSMIV is wat dat betreft ook maar arbitrair, een product van de westerse sociaal-culturele geest. De criteria in de DSM veranderen ook met de tijd, en als gevolg van de mensen die met de scepter zwaaien in de APA.quote:Op maandag 23 mei 2016 22:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar kun je dan spreken van een geesteziekte?
Mja, maak je daarmee die categorie niet te groot? Bijv. first shooter games zijn razend populair. Maar om eenieder die vaak dat soort spellen nu te bestempelen als iemand met een sociophatische of psychopatische persoonlijkheidsstoornis...quote:Op maandag 23 mei 2016 22:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat zijn doorgaans mensen die meerdere trekken van sociopathische en/of psychopatische persoonlijkheidsstoornis hebben. Sensation-seeking, gebrek aan empathie, dat soort dingen. Deze mensen functioneren in de maatschappij maar vallen wel degelijk in een afwijkende categorie.
Ik vermoed dat er enorm veel mensen met persoonlijkheidsstoornissen rondlopen, maar zich hier zelf niet eens bewust van zijn en daarom ook nooit die diagnose krijgen, omdat ze niet eens hulp zoeken. Maar ondertussen pik ik ze er zelf steeds makkelijker uit, de narcisten, sociopaten, enzovoorts. Manipulatie, emotionele chantage, ego-maniakaal gedrag, het is soms zeer subtiel. Het zijn vaak alleen de meest extreme gevallen die belicht worden.quote:Op maandag 23 mei 2016 22:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Mja, maak je daarmee die categorie niet te groot? Bijv. first shooter games zijn razend populair. Maar om eenieder die vaak dat soort spellen nu te bestempelen als iemand met een sociophatische of psychopatische persoonlijkheidsstoornis...
Dus volgens jou is LGBT aan te leren...quote:Op maandag 23 mei 2016 22:39 schreef controlaltdelete het volgende:
Je zou daar LGBT ook onder kunnen scharen. maar dan is het born this way.
Ongetwijfeld, maar 100$ perfecte mensen bestaan uiteraard nietquote:Op maandag 23 mei 2016 22:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik vermoed dat er enorm veel mensen met persoonlijkheidsstoornissen rondlopen, maar zich hier zelf niet eens bewust van zijn en daarom ook nooit die diagnose krijgen, omdat ze niet eens hulp zoeken
Toch is het wel gek om homoseksualiteit een afwijkende seksuele voorkeur te noemen.quote:Op maandag 23 mei 2016 22:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik vermoed dat er enorm veel mensen met persoonlijkheidsstoornissen rondlopen, maar zich hier zelf niet eens bewust van zijn en daarom ook nooit die diagnose krijgen, omdat ze niet eens hulp zoeken. Maar ondertussen pik ik ze er zelf steeds makkelijker uit, de narcisten, sociopaten, enzovoorts. Manipulatie, emotionele chantage, ego-maniakaal gedrag, het is soms zeer subtiel. Het zijn vaak alleen de meest extreme gevallen die belicht worden.
Afwijkende seksuele voorkeuren lijken veel verband te hebben met identiteitsproblemen, door onveilige hechting en dergelijke.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |