Ja het ging het hele gesprek goed, gelachen enzo. Ze was enthousiast, want moest van te voren ook een test afnemen en had goed gescoord.quote:Op maandag 23 mei 2016 12:08 schreef deadprez het volgende:
[..]
nja je kunt er wel wat tegen doen en bedrijf kan daar volgens mij ook behoorlijk gezeik mee krijgen
maar kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt
Zo werkt het niet. Hoogstens in gevallen waar de veiligheid in het geding komt.quote:Op maandag 23 mei 2016 12:15 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Er zijn gewoon regels toch over hoofddeksels op werk? niet bij elke tak maar bij veel wel. Helemaal als je representatief moet zijn bijv.
Dan is een keppel, hoofddoek, pet, muts etc gewoon not done.
Niet mijn mening hoor, maar ik snap het heel goed.
Al vind ik bij sommige banen moet het gewoon kunnen. Helemaal als je niet in contact met klanten bijv. komt.
Dat snap jij niet? wel gek opzich.
Het bedrijf waar ik enkele jaren geleden mijn afstudeerstage heb gelopen, daar hoefde ik niet eens op gesprek te komen. Kreeg nadat ik een sollicitatie had gestuurd naar het secretariaat een mailtje van de directeur zelf terug met de vraag of *insert random naam* mijn vader was. Ik dit bevestigd in een mailtje terug en ik was aangenomenquote:Op maandag 23 mei 2016 12:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat is met alles in je leven zo, daarom ook vroeg beginnen met connecties maken
Zou dan gewoon die persoon van hoofdkantoor sturen dat het niet gelukt is bla blaquote:Op maandag 23 mei 2016 12:16 schreef Crip het volgende:
[..]
Ja het ging het hele gesprek goed, gelachen enzo. Ze was enthousiast, want moest van te voren ook een test afnemen en had goed gescoord.
En toen stelde ze de vraag over mn hoofddoek ''Ja hecht je daar veel waarde aan?'' Ik zeg gewoon zo van ja het is een onderdeel van mij. ''dus ja je wilt hem niet afdoen op werk?'' Ik zo ''nee''
''oke dan weet ik genoeg, ik bel je over een paar dagen en laat je wat weten''
Naja paar dagen later ''ja het is toch niet nodig alsnog bedankt voor het solliciteren''
Dag erna zag ik opeens dezelfde functie weer online bij vacatures
en ik had zelfs nog van te voren een sollicitatie met iemand van het hoofdkantoor en hij was ook heel enthousiast en zei van ja ik vind je goed binnen het bedrijf passen en ga er maar vanuit dat het goed is.
Maar de manager dacht daar opeens anders over. Ook toen ik daar aan kwam keek ze nogal van ''oh''
nogal ene verschil tussen ene nette hoofddoek, keppel en een petquote:Op maandag 23 mei 2016 12:15 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Er zijn gewoon regels toch over hoofddeksels op werk? niet bij elke tak maar bij veel wel. Helemaal als je representatief moet zijn bijv.
Dan is een keppel, hoofddoek, pet, muts etc gewoon not done.
Niet mijn mening hoor, maar ik snap het heel goed.
Al vind ik bij sommige banen moet het gewoon kunnen. Helemaal als je niet in contact met klanten bijv. komt.
Dat snap jij niet? wel gek opzich.
quote:Op maandag 23 mei 2016 12:16 schreef Crip het volgende:
[..]
Ja het ging het hele gesprek goed, gelachen enzo. Ze was enthousiast, want moest van te voren ook een test afnemen en had goed gescoord.
En toen stelde ze de vraag over mn hoofddoek ''Ja hecht je daar veel waarde aan?'' Ik zeg gewoon zo van ja het is een onderdeel van mij. ''dus ja je wilt hem niet afdoen op werk?'' Ik zo ''nee''
''oke dan weet ik genoeg, ik bel je over een paar dagen en laat je wat weten''
Naja paar dagen later ''ja het is toch niet nodig alsnog bedankt voor het solliciteren''
Dag erna zag ik opeens dezelfde functie weer online bij vacatures
en ik had zelfs nog van te voren een sollicitatie met iemand van het hoofdkantoor en hij was ook heel enthousiast en zei van ja ik vind je goed binnen het bedrijf passen en ga er maar vanuit dat het goed is.
Maar de manager dacht daar opeens anders over. Ook toen ik daar aan kwam keek ze nogal van ''oh''
Nee joh je moet gewoon een paar jaar meedraaien in de maatschappij, dan begrijp je dat wel.quote:Op maandag 23 mei 2016 12:17 schreef PeZu het volgende:
[..]
nogal ene verschil tussen ene nette hoofddoek, keppel en een pet
keppels en hooddoeken zijn meer kleddingstukken en een pet/hoed meet een hoofddeksel, die je simpel kan verwijderen
Dan nietquote:Op maandag 23 mei 2016 12:17 schreef deadprez het volgende:
[..]
Zo werkt het niet. Hoogstens in gevallen waar de veiligheid in het geding komt.
We hebben hier vrijheid van godsdienst, daar hebben bedrijven zich ook aan te houden.
Ja dan moet je bij de overheid zijn.quote:Op maandag 23 mei 2016 12:18 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Dan niet
Maar ik snap die bedrijven zeer zeker wel. Godsdienst hoeft niet alle regels etc. te negeren omdat het godsdienst is.
Haha die passieve agressiviteit omdat iemand anders denktquote:Op maandag 23 mei 2016 12:18 schreef deadprez het volgende:
[..]
Nee joh je moet gewoon een paar jaar meedraaien in de maatschappij, dan begrijp je dat wel.
ik heb genoeg gezien van onze sommige zo genaamde beschaafde maatschappijquote:Op maandag 23 mei 2016 12:18 schreef deadprez het volgende:
[..]
Nee joh je moet gewoon een paar jaar meedraaien in de maatschappij, dan begrijp je dat wel.
Het heeft in dit geval weinig met meningen te maken.quote:Op maandag 23 mei 2016 12:19 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Haha die passieve agressiviteit omdat iemand anders denkt
Ik hoef nergens te zijn. Geef gewoon mijn mening. Die kan je respecteren of belachelijk maken.quote:
Okéquote:Op maandag 23 mei 2016 12:20 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ik hoef nergens te zijn. Geef gewoon mijn mening. Die kan je respecteren of belachelijk maken.
Jij kiest het laatste. Prima toch
Het is wel discriminatie op grond van godsdienst en dat is verboden. Weten ze zelf ook wel, daarom vaak een smoesje.quote:Op maandag 23 mei 2016 12:18 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Dan niet
Maar ik snap die bedrijven zeer zeker wel. Godsdienst hoeft niet alle regels etc. te negeren omdat het godsdienst is.
Ik snap het welquote:Op maandag 23 mei 2016 12:21 schreef Kurovski het volgende:
[..]
Het is wel discriminatie op grond van godsdienst en dat is verboden. Weten ze zelf ook wel, daarom vaak een smoesje.
Ik heb dan op zich wel weer meer respect voor bedrijven die er gewoon eerlijk over zijn.quote:Op maandag 23 mei 2016 12:21 schreef Kurovski het volgende:
[..]
Het is wel discriminatie op grond van godsdienst en dat is verboden. Weten ze zelf ook wel, daarom vaak een smoesje.
Maar je kunt je toch ook wel voorstellen dat het in bepaalde functies alleen maar tegen je werkt als je met een boerka verschijnt?quote:Op maandag 23 mei 2016 12:21 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ik heb dan op zich wel weer meer respect voor bedrijven die er gewoon eerlijk over zijn.
Ja, dat valt daar dan ook buiten geloof ik. We hadden het over een hoofddoekquote:Op maandag 23 mei 2016 12:23 schreef Germano het volgende:
[..]
Maar je kunt je toch ook wel voorstellen dat het in bepaalde functies alleen maar tegen je werkt als je met een boerka verschijnt?
Ik niet. Het is schending van artikel 1 van de Nederlandse grondwet. Horen bedrijven op geen enkele manier mee weg te komen.quote:Op maandag 23 mei 2016 12:21 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ik heb dan op zich wel weer meer respect voor bedrijven die er gewoon eerlijk over zijn.
Ik wilde gewoon even een voorbeeld noemen zodat iedereen zich er wel iets bij kan voorstellen.quote:Op maandag 23 mei 2016 12:23 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ja, dat valt daar dan ook buiten geloof ik. We hadden het over een hoofddoek
Nee, dat bedoel ik niet, ze moeten er ook niet mee wegkomen maar ik heb liever dat men gewoon eerlijk zegt wat de reden is dan dat ze allerlei smoesjes verzinnen.quote:Op maandag 23 mei 2016 12:24 schreef Kurovski het volgende:
[..]
Ik niet. Het is schending van artikel 1 van de Nederlandse grondwet. Horen bedrijven op geen enkele manier mee weg te komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |