abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162431943
Bizar hier al die voorstanders van een vorm van lijfeigendom, zolang er maar voordelen aan verbonden zijn
  Moderator maandag 23 mei 2016 @ 12:46:17 #127
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_162431945
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 12:42 schreef D1990 het volgende:
Dit is overigens een interessant artikel, voor degene die voor een burgermilitie zijn:

[..]

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)litie-gekraakt.dhtml
Leefbaar-types die een knokploeg willen, je verwacht het niet zeg.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_162432032
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 12:32 schreef D1990 het volgende:

[..]

Helaas is de mensheid niet zo rationeel. Het motto "zij die macht hebben zijn bang om hun macht te verliezen" is niet enkel van toepassing bij dictators. Maar ook in onze samenleving. Of denk jij dat de bezetter de politici, ambtenaren en journalisten zoals Pauw nog steeds laten werken voor de bezetter? Nee, die zijn hun baantjes en status dan kwijt. Dus denk je dat ze ook maar een moment zullen twijfelen om andere de dood in te sturen, in een poging hun status te behouden?
Kom op zeg, wie moet ons aanvallen, IS soms? Dan doen ze dat lekker. Liever een bezetting dan dat onschuldige mensen dood moeten omdat Nederland zonodig verdedigd moet worden.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_162432049
De opschorting teniet doen, binnen 48 uur alles weer actief maken, niet perse een militaire dienstplicht; sociale dienstplicht is ook prima!
pi_162432110
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 12:49 schreef Berk-24 het volgende:

[..]

Kom op zeg, wie moet ons aanvallen, IS soms? Dan doen ze dat lekker. Liever een bezetting dan dat onschuldige mensen dood moeten omdat Nederland zonodig verdedigd moet worden.
Geen idee, mijn glazen bol doet het niet. Er is nog nooit een periode geweest in de mensheid waarbij de gehele wereld in vrede is. En soms escaleren oorlogen op dermate niveau dat de gehele regio wordt meegesleurd in de oorlog.

En IS is volgens mij geen land, dat is meer een taak voor de politie, dan voor het leger.

Ja, maar nogmaals. De staat heeft het leger, politie, rechtbanken etc onder controle. Jij denkt dat het hun boeit of jij het ermee eens bent of niet? Ben je werkelijk zo naïef?
-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-<br />John F Kennedy
<a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank">http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/</a>
pi_162432149
We kunnen onze krijgsmacht ook gewoon afschaffen. De minister heeft erkend dat ze hun taken niet langer uit kunnen voeren, dus dan kan je de miljarden er net zo goed uit terug trekken.
pi_162432374
Dienstplicht wordt teveel geromantiseerd. Drank en drugsmisbruik daar stond de dienstplicht bol van. Overdag vervelen en na 17.00 uur zuipen, hoeren en snuiven. 14 maanden down the drain.
  Moderator maandag 23 mei 2016 @ 13:17:06 #133
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_162432962
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 12:53 schreef Kaas- het volgende:
We kunnen onze krijgsmacht ook gewoon afschaffen. De minister heeft erkend dat ze hun taken niet langer uit kunnen voeren, dus dan kan je de miljarden er net zo goed uit terug trekken.
Defensie mag van mij wel wat centjes erbij krijgen. Dan hoeven we ook geen dienstplicht in te voeren en blijven types als TS, godzijdank, uit de buurt van wapens.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 23 mei 2016 @ 13:47:49 #134
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_162433793
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 23:22 schreef Tja..1986 het volgende:
1: we komen geen mensen te kort voor het leger.
2: gaan we dat bij alle beroepen doen die nodig zijn en waar we mensen te kort komen?

Kortom, meer mensen nodig? Betere voorwaarden, zoals bijvoorbeeld het salaris.
Precies. Het leger in de VS biedt naar het schijnt ook behoorlijk goede voorwaarden en een goed salaris. Daar kiezen dan ook veel mensen uit zichzelf voor.

Gedwongen dienstplicht ben ik enorm op tegen. Dat is gewoon slavernij.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 23 mei 2016 @ 14:53:12 #135
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_162435687
Hier zit toch geen hond op de te wachten, ook Defensie niet.
De capaciteit benodigd om dienstplichtigen te huisvesten, opleiden, trainen en in te zetten zijn jaren geleden definitief van de hand gedaan.

Er is behoefte aan beroepsmilitairen, niet aan dienstplichtigen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')