Ik denk in elk geval niet dat je in een fatsoenlijk land als Nederland anno nu een geweer op je hoofd gezet krijgt bij dienstweigering.quote:Op maandag 23 mei 2016 00:35 schreef D1990 het volgende:
[..]
Ja, en? Dit is geen Antarctica nee. Mensen denken wel heel erg simplistisch over dit onderwerp. Daar sta je dan, als individu tegen een leger. Juist ja, hun komen je ophalen om in dienst te treden, jij zegt nee. En jij denkt dat die MP's weg zullen lopen en jou niet verder lastig vallen? Juist ja.
Je klinkt als een Amerikaan, waarom woon je hier eigenlijk? Ik denk dat jij je veel meer op je gemak zou voelen in Michigan, dan hier in Nederland. Aangezien die op dezelfde manier denken als jijzelf. Althans, de conservatieve Amerikanen denken hetzelfde als jij.quote:Op maandag 23 mei 2016 00:37 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Nee, ik heb gezegd dat ik burgermilities boven een dienstplicht prefereer. Áls er dan gestreden moet worden om het grondgebied te verdedigen, dan liever door gemotiveerde vrijwilligers die in vredestijd hebben kunnen trainen, dan door onwillig kanonnenvoer.
Tevens hebben burgermilities het voordeel dat ze tegen een eventuele tirannieke overheid kunnen optreden, waardoor je de zelfbeschikking bij het volk houdt. Daar waar een dienstplicht slechts vóór die overheid zou pleiten, en dus tegen het volk zou werken in zo'n situatie.
Niet in vredestijd nee, lijkt me logisch. Maar denk niet dat een beroepsmilitair er zo van gediend is als hij de vijand moet gaan bevechten, voor dat hongerloontje wat hij krijgt. Terwijl jij lekker veilig thuis zit. Of denk jij dat hij niet emotioneel wordt als zijn peloton net is weggevaagd, en jij weigert bij te dragen aan de verdediging van het land?quote:Op maandag 23 mei 2016 00:39 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik denk in elk geval niet dat je in een fatsoenlijk land als Nederland anno nu een geweer op je hoofd gezet krijgt bij dienstweigering.
Waarom woon jij hier terwijl je overal voor revoluties pleit? Voel jij je niet beter op je gemak in Oekraïne?quote:Op maandag 23 mei 2016 00:40 schreef D1990 het volgende:
[..]
Je klinkt als een Amerikaan, waarom woon je hier eigenlijk? Ik denk dat jij je veel meer op je gemak zou voelen in Michigan, dan hier in Nederland. Aangezien die op dezelfde manier denken als jijzelf. Althans, de conservatieve Amerikanen denken hetzelfde als jij.
Ik heb ook wanhopig geprobeerd me aan te kunnen sluiten bij 1 van de strijdende facties met wie ik ideologisch overeenkom. Maar die nemen geen buitenlanders aan, en voordat die beslissing werd genomen namen ze enkel buitenlanders aan met militaire ervaring.quote:Op maandag 23 mei 2016 00:46 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Waarom woon jij hier terwijl je overal voor revoluties pleit? Voel jij je niet beter op je gemak in Oekraïne?
Ik vind dit alles echt zo onrealistisch als het maar zijn kan.quote:Op maandag 23 mei 2016 00:42 schreef D1990 het volgende:
[..]
Niet in vredestijd nee, lijkt me logisch. Maar denk niet dat een beroepsmilitair er zo van gediend is als hij de vijand moet gaan bevechten, voor dat hongerloontje wat hij krijgt. Terwijl jij lekker veilig thuis zit. Of denk jij dat hij niet emotioneel wordt als zijn peloton net is weggevaagd, en jij weigert bij te dragen aan de verdediging van het land?
Dat zelfde land dat ervoor heeft gezorgd dat jou leven zo goed is etc.
Dus? Je bent gewoon niet verder gekomen dan stickers verzamelen en doet nu niks anders dan je frustraties uiten in tal van onzinnige topics.quote:Op zondag 22 mei 2016 23:28 schreef D1990 het volgende:
[..]
Ik wilde onderofficier worden, geen soldaat. En volgens mij reageren mensen gewoon rustig en redelijk in dit topic, zelfs de mod doet mee. Of wil je zeggen dat elk topic dat niet positief is over het leger op slot moet? Heel democratisch van je.
quote:Op zondag 22 mei 2016 23:17 schreef Rezania het volgende:
Ja dag, ik ga toch zeker niet het leger in als ik ook kan studeren?
Wat deze man zegt.quote:Op zondag 22 mei 2016 23:21 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja, en daarom ben ik tegen. Verplicht worden om te werken voor de overheid, kom nou. Ze zoeken het maar uit. Als er niet genoeg geschikt personeel bij ze terecht komt is dat duidelijk hun probleem, verplichte arbeid invoeren is niet de oplossingen. Zit je met een hoop ongemotiveerd personeel.
Wat is die fascinatie met stikkers verzamelen? Aangezien je grote vriend Achja ook de hele tijd dat zegt.quote:Op maandag 23 mei 2016 00:49 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Dus? Je bent gewoon niet verder gekomen dan stickers verzamelen en doet nu niks anders dan je frustraties uiten in tal van onzinnige topics.
Daarnaast ben ik de laatste die enkel positief is over defensie. Ik heb ook niet gezegd dat dit topic op slot moest.
Maar je blaat weer een hoop onzin in je reacties hierzo.
Tuurlijk knul. En ga bij het korps dan.quote:Op maandag 23 mei 2016 00:51 schreef D1990 het volgende:
[..]
Wat is die fascinatie met stikkers verzamelen? Aangezien je grote vriend Achja ook de hele tijd dat zegt.
En ben je aan het projecteren? Enkel omdat jij een levenslange vete hebt als iemand jou iets aandoet, betekent niet dat ik het ook heb. Als dat zo was zou ik aanmoedigen om heel defensie op te heven. Maar ik ben juist wel positief over het Korps Mariniers. Dus die drogreden van "je bent jaloers omdat je bent afgewezen" of "je verzamelt stickers" slaat kant noch wal.
Een hoop mensen zullen behoorlijk teleurgesteld worden in de realiteit als er echt een oorlog uitbreekt. Daar staan ze dan tegen een MP "maar...maaaar....maar ik wil niet vechten....IK WIL NIET!!!!", blijkbaar denken mensen dat dienstplicht voor de lol zo heet. We praten over een existentiële dreiging, alsof de staat daar luchtig over gaat doen. We praten niet over een uitzending naar Afghanistan.quote:
Nou nee, ten eerste wil ik het niet. En ten tweede zou ik de keuring niet eens halen. Zo goed is me conditie nou ook weer niet.quote:Op maandag 23 mei 2016 00:53 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Tuurlijk knul. En ga bij het korps dan.
Wehe, serieus? En, hoe voelt dat om door de AIVD gevolgd te worden?quote:Op maandag 23 mei 2016 00:48 schreef D1990 het volgende:
[..]
Ik heb ook wanhopig geprobeerd me aan te kunnen sluiten bij 1 van de strijdende facties met wie ik ideologisch overeenkom. Maar die nemen geen buitenlanders aan, en voordat die beslissing werd genomen namen ze enkel buitenlanders aan met militaire ervaring.
Dus vertel, wat is jou excuus om niet naar Amerika te gaan?
Maar nou en, er is hier geen oorlog. En hoe je exact zou reageren in het onrealistische scenario dat we in oorlog zijn laat zich niet voorspellen dus daf is ook een weinig zinvolle exercitie. Enige wijze waarop wij in oorlog zouden kunnen geraken is via de NAVO.quote:Op maandag 23 mei 2016 00:53 schreef D1990 het volgende:
[..]
Een hoop mensen zullen behoorlijk teleurgesteld worden in de realiteit als er echt een oorlog uitbreekt. Daar staan ze dan tegen een MP "maar...maaaar....maar ik wil niet vechten....IK WIL NIET!!!!", blijkbaar denken mensen dat dienstplicht voor de lol zo heet. We praten over een existentiële dreiging, alsof de staat daar luchtig over gaat doen. We praten niet over een uitzending naar Afghanistan.
Het is niet illegaal, maar hier geil jij dus op. Om mensen te trollen en te hopen dat ze problemen krijgen met de politie of AIVD? Ben je zo'n triest mannetje? Wel grappig, komend van iemand die zo bang is voor een tiranische regering.quote:Op maandag 23 mei 2016 00:56 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Wehe, serieus? En, hoe voelt dat om door de AIVD gevolgd te worden?
Ik heb geen excuus om niet naar Amerika te gaan. Ik heb echter ook geen enkele reden om naar Amerika te gaan.
Ja, want de Eerste Wereldoorlog zag men zeker ook al in 1900 aankomen? Die dingen zijn nogal onvoorspelbaar.quote:Op maandag 23 mei 2016 00:56 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Maar nou en, er is hier geen oorlog. En hoe je exact zou reageren in het onrealistische scenario dat we in oorlog zijn laat zich niet voorspellen dus daf is ook een weinig zinvolle exercitie. Enige wijze waarop wij in oorlog zouden kunnen geraken is via de NAVO.
Hoe kom je daar nu weer bij? Wat heb je een agressieve houding in al je topics man, doe toch eens kalm.quote:Op maandag 23 mei 2016 00:58 schreef D1990 het volgende:
[..]
Het is niet illegaal, maar hier geil jij dus op. Om mensen te trollen en te hopen dat ze problemen krijgen met de politie of AIVD? Ben je zo'n triest mannetje? Wel grappig, komend van iemand die zo bang is voor een tiranische regering.
Ik denk niet dat dit nog gaat gebeuren in ons mensenleven. Denk niet dat mensen zich zoiets anno 2016 nog laten opdringen.quote:Op maandag 23 mei 2016 00:53 schreef D1990 het volgende:
[..]
Een hoop mensen zullen behoorlijk teleurgesteld worden in de realiteit als er echt een oorlog uitbreekt. Daar staan ze dan tegen een MP "maar...maaaar....maar ik wil niet vechten....IK WIL NIET!!!!", blijkbaar denken mensen dat dienstplicht voor de lol zo heet. We praten over een existentiële dreiging, alsof de staat daar luchtig over gaat doen. We praten niet over een uitzending naar Afghanistan.
Vind je het gek, met je smalende reactie over de AIVD. Ga je niet slachtoffertje spelen?quote:Op maandag 23 mei 2016 01:00 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nu weer bij? Wat heb je een agressieve houding in al je topics man, doe toch eens kalm.
Even onvoorspelbaar als hoe je je zou gedragen in een oorlog, wat het ietwat zinloos maakt om de vraag te stellen.quote:Op maandag 23 mei 2016 00:59 schreef D1990 het volgende:
[..]
Ja, want de Eerste Wereldoorlog zag men zeker ook al in 1900 aankomen? Die dingen zijn nogal onvoorspelbaar.
Dit is Nederland, waarom zouden ze het niet laten opdringen? Enige wat men zal doen is zeiken op hun facebook tijdlijn, meer niet.quote:Op maandag 23 mei 2016 01:01 schreef nattermann het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dit nog gaat gebeuren in ons mensenleven. Denk niet dat mensen zich zoiets anno 2016 nog laten opdringen.
Wil ik nog wel eens zien.quote:Op maandag 23 mei 2016 01:03 schreef D1990 het volgende:
[..]
Dit is Nederland, waarom zouden ze het niet laten opdringen? Enige wat men zal doen is zeiken op hun facebook tijdlijn, meer niet.
Ik weet het al, machteloos. Je zal wel moeten he, als je opgehaald wordt. Of wil je het op gaan nemen tegen het Nederlands leger als de tijd zover is?quote:Op maandag 23 mei 2016 01:02 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Even onvoorspelbaar als hoe je je zou gedragen in een oorlog, wat het ietwat zinloos maakt om de vraag te stellen.
Wanneer was de laatste keer ook alweer dat er een revolutie of opstand is in Nederland? Zoals ze in Frankrijk tekeer gaan heb ik in Nederland nog niet gezien. Nederlanders zijn namelijk nogal een gehoorzaam en Calvinistisch volk, die pikken nogal erg veel. Zijn vrij passief.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |