Gewoon proberen en het is nu wel ideaal weer.quote:Op zondag 22 mei 2016 18:07 schreef Werkman het volgende:
Een paar pakken van gekregen voor onze nieuwe achtertuin.
Scheelt wel een enorme hap met de duurdere merken.
Is iemand hier bekend mee en is het een beetje kwalitatief spul?
Hoezo onkruidvrij? zit er zaad van bocht bij in die dozen dan?quote:Op zondag 22 mei 2016 18:09 schreef Hyaenidae het volgende:
Als het straks troep blijkt te zijn kun je compleet opnieuw beginnen voor een strak en onkruidvrij gazon.
Dat.quote:Op zondag 22 mei 2016 18:09 schreef Hyaenidae het volgende:
Waarom zou je op zoiets bezuinigen?
Als het straks troep blijkt te zijn kun je compleet opnieuw beginnen voor een strak en onkruidvrij gazon.
Ben je veel meer tijd en geld kwijt.
Je kunt wel snappen dat ze niet het beste en zuiverste zaad in die pakken stoppen.quote:Op zondag 22 mei 2016 18:12 schreef Werkman het volgende:
[..]
Hoezo onkruidvrij? zit er zaad van bocht bij in die dozen dan?
Voor als je (jonge) kinderen hebt: ga naar de lokale voetbalvereniging en 'koop' daar een paar kilo zaad. Voetbalgras is erg sterk en groeit regelmatig. Wel wat vaker maaien, maar het is wel super strak en je hebt nooit gezeik.quote:Op zondag 22 mei 2016 18:07 schreef Werkman het volgende:
Is iemand hier bekend mee en is het een beetje kwalitatief spul?
Alsof als je een kwaliteitsgazon zou hebben je uberhaupt zou twijfelen over actionzaad.quote:Op zondag 22 mei 2016 18:20 schreef Juup© het volgende:
[..]
Net zoiets als elk bier gewoon maar bier is
Geen idee, ik drink geen bier.quote:Op zondag 22 mei 2016 18:26 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Alsof als je een kwaliteitsgazon zou hebben je uberhaupt zou twijfelen over actionzaad.
Dit is meer ik drink altijd amstel, is schultebrau ook een beetje te drinken?
Het is voor mij inderdaad alleen maar opvulling en bedekking.quote:Op zondag 22 mei 2016 18:26 schreef Ticootje het volgende:
Alsof als je een kwaliteitsgazon zou hebben je uberhaupt zou twijfelen over actionzaad.
Gewoon doen.quote:Op zondag 22 mei 2016 18:29 schreef Werkman het volgende:
[..]
Het is voor mij inderdaad alleen maar opvulling en bedekking.
Het moet er gewoon staan en af en toe kort maaien en klaar.
Een echt kwaliteitsgazon zoals een golfbaan zoek ik niet.
Het voornaamste is dat ik het er niet voor niets inplant en dat er over aan paar weken amper wat staat.
Voetbalgras? weilandgras? siergras?quote:Op zondag 22 mei 2016 18:26 schreef goed_volk het volgende:
ga naar de lokale voetbalvereniging en 'koop' daar een paar kilo zaad. Voetbalgras is erg sterk en groeit regelmatig.
Tig soorten. Allemaal met verschillende eigenschappen. Je koopt toch ook niet 'een auto', maar een bepaald merk en type, vanwege de eigenschappen.quote:Op zondag 22 mei 2016 18:45 schreef Werkman het volgende:
[..]
Voetbalgras? Weilandgras? gazongras?
Hoeveel soorten heb je eigenlijk en wat maakt het uit?
Geen idee , ikzelf rijd al twintig jaar in mijn 1 op 5 zuipbak Ford Taunus.quote:Op zondag 22 mei 2016 18:47 schreef goed_volk het volgende:
Je koopt toch ook niet 'een auto', maar een bepaald merk en type, vanwege de eigenschappen.
Dan kun jij het er wel op wagenquote:Op zondag 22 mei 2016 18:29 schreef Werkman het volgende:
[..]
Het is voor mij inderdaad alleen maar opvulling en bedekking.
Een echt kwaliteitsgazon zoals een golfbaan zoek ik niet.
Het voornaamste is dat ik het er niet voor niets inplant en dat er over een paar weken amper wat staat.
Graszaad Action is daar goed genoeg voorquote:Op zondag 22 mei 2016 18:52 schreef Werkman het volgende:
[..]
Ikzelf heb echt geen specifieke eisen ik aan mijn tuin moet stellen behalve dat ik eens een keer zonder buiten op de stoel kan zitten en mijn honden er op kunnen pissen en schijten.
weilandgras moet je zeker niet nemen. Dat is vaak Engels en Italiaans raaigras gemengd met wat klaver voor de stikstof voorziening in de grond. Niet geschikt om op te lopen cq spelen en groeit vrij snel.quote:Op zondag 22 mei 2016 18:45 schreef Werkman het volgende:
[..]
Voetbalgras? weilandgras? siergras?
Hoeveel soorten heb je eigenlijk en wat maakt het uit?
Jaren moest er staan. Dat je je gras niet elke drie jaar opnieuw zaaitquote:
Ik heb ook gras, pleur dr gewoon t goedkoopste zaad op met wat kalk. Ligt er prima bij. Het is groen met hier en daar een paardenbloem. Het liefste zou ik madeliefjes erdoor hebben, maar geen idee hoe ik dat voor elkaar krijg.quote:Op zondag 22 mei 2016 19:12 schreef tiho1 het volgende:
[..]
ervaring knalt hieruit. Riet is ook gras. Bamboe ook. Big happy family.
madeliefjeszaad misschien ?quote:Op zondag 22 mei 2016 19:21 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik heb ook gras, pleur dr gewoon t goedkoopste zaad op met wat kalk. Ligt er prima bij. Het is groen met hier en daar een paardenbloem. Het liefste zou ik madeliefjes erdoor hebben, maar geen idee hoe ik dat voor elkaar krijg.
Echt geen verstand van zaad dusquote:Op zondag 22 mei 2016 19:21 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik heb ook gras, pleur dr gewoon t goedkoopste zaad op met wat kalk. Ligt er prima bij. Het is groen met hier en daar een paardenbloem. Het liefste zou ik madeliefjes erdoor hebben, maar geen idee hoe ik dat voor elkaar krijg.
Niet van bloemzaad nee.quote:
Klopt, maar als jij een pak koopt een je gras komt mooi op een je buurman besluit ook maar een pak te halen hoeft dat niet te betekenen dat dat ook goed opkomt.quote:Op zondag 22 mei 2016 22:38 schreef Piger het volgende:
Alsof er specifiek slechte kwaliteit zaad wordt geproduceerd voor de action. Action koopt gewoon goedkoop partijen in. De ene keer is dit beter dan de andere keer. Niet alles wat goedkoop is, is ook slecht.
Doe dat met alles wat je koopt en je betaalt overal de hoofdprijs.quote:Op zondag 22 mei 2016 22:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Klopt, maar als jij een pak koopt een je gras komt mooi op een je buurman besluit ook maar een pak te halen hoeft dat niet te betekenen dat dat ook goed opkomt.
Je v weet ook niet wat voor soort gras er in zit. Als Italiaans raaigras op dat moment het goedkoopste was heb je een leuk gazon.Koop voor een tientje een fatsoenlijk merk...
Het enige dat je verliest is je tijd om alles zaaiklaar te maken en het slechte gras eruit te halen. Valt idd best mee.quote:Op zondag 22 mei 2016 23:04 schreef Piger het volgende:
[..]
Doe dat met alles wat je koopt en je betaalt overal de hoofdprijs.
Juist als het zo goedkoop is kan je weinig verliezen.
Graszaad wordt streng gecontroleerd, speelgazon moet bepaalde soorten bevatten in juiste verhoudingen.quote:Op zondag 22 mei 2016 22:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Klopt, maar als jij een pak koopt een je gras komt mooi op een je buurman besluit ook maar een pak te halen hoeft dat niet te betekenen dat dat ook goed opkomt.
Je v weet ook niet wat voor soort gras er in zit. Als Italiaans raaigras op dat moment het goedkoopste was heb je een leuk gazon.Koop voor een tientje een fatsoenlijk merk...
Maar als je gewoon een stukje gras in je tuin hebt waar je kinderen af en toe over heen rennen en je honden kunnen schijten (goede combi), dan maakt het toch geen flikker uit?quote:Op zondag 22 mei 2016 22:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat dus, hier ook een berg Aldi zaad er op gepleurd. Het zal wel. Dan staat er weer een glijbaan op en heb je dorre plekken, vervolgens wordt er een berg zand neergeflikkerd, of zit er iemand niet ín maar náást de zandbak te graven. Ik geloof het wel, het hoeft geen biljartlaken te zijn.quote:Op maandag 23 mei 2016 09:35 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar als je gewoon een stukje gras in je tuin hebt waar je kinderen af en toe over heen rennen en je honden kunnen schijten (goede combi), dan maakt het toch geen flikker uit?
Het stuk gras in mn voortuin kan me echt helemaal niks schelen, zolang het maar groen is.
Niet alle soorten kunnen evengoed tegen 'belasting'. Een sportveld is heel anders dan een weiland wat een boer gebruikt om te maaien. En gras waar koeien lopen te grazen ook weer.quote:Op maandag 23 mei 2016 09:35 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar als je gewoon een stukje gras in je tuin hebt waar je kinderen af en toe over heen rennen en je honden kunnen schijten (goede combi), dan maakt het toch geen flikker uit?
Het stuk gras in mn voortuin kan me echt helemaal niks schelen, zolang het maar groen is.
NAK is daar vrij streng inquote:
quote:Binnen de EU mag alleen goedgekeurd en gecertificeerd zaaizaad in het verkeer worden gebracht. Voor goedkeuring moet het zaad voldoen aan de gestelde eisen
Kijk en dat bedoel ik.quote:Op maandag 23 mei 2016 09:35 schreef Ticootje het volgende:
en?quote:Op dinsdag 24 mei 2016 00:06 schreef Werkman het volgende:
[..]
Kijk en dat bedoel ik.
Mischien had ik de vraag in de OP anders moeten stellen als in ''komt het wel allemaal omhoog wat ik zaai?''
Het gaat me meer om de dichtheid dan om de kwaliteit in die zin dat ik geen dag voor jan lul ga werken.
Maar afijn, ik heb alles omgespit, ingezaaid en ingeharkt, daarna korrels gazonmest (eveneens van de action) er overheen gedonderd en daarna besproeid.
Kijken wat het word.
Ik ben de TS niet, maar ik heb 2 weken geleden graszaad van de Action gekocht om een aantal grote kale plekken in mijn gras te vullen. Het meerendeel van het graszaad is uitgekomen en er staat nu +- 5cm gras op die plekken. Ik ben geen kenner maar het oogt vergelijkbaar met het dure graszaad wat ik eerder heb gebruikt.quote:Op zondag 18 juni 2017 22:16 schreef spierbal het volgende:
k de vraag in de OP anders moeten stellen als in ''komt het wel allemaal omhoog wat ik zaai?''
Het gaat me meer om de dichtheid dan om de kwaliteit in die zin dat ik geen dag voor jan lul ga werken.
Maar afijn, ik heb alles omgespit, ingezaaid en ingeharkt, daarna korrels gazonmest (eveneens van de action) er overheen gedonderd en daarn
Die werken met grasrollen en zaaien niet zelf inquote:Op zondag 18 juni 2017 23:19 schreef Nico987 het volgende:
ik kreeg voorheen gras van een manager van een eredivisie club.
thnx.quote:Op zondag 18 juni 2017 22:40 schreef papillion het volgende:
[..]
Ik ben de TS niet, maar ik heb 2 weken geleden graszaad van de Action gekocht om een aantal grote kale plekken in mijn gras te vullen. Het meerendeel van het graszaad is uitgekomen en er staat nu +- 5cm gras op die plekken. Ik ben geen kenner maar het oogt vergelijkbaar met het dure graszaad wat ik eerder heb gebruikt.
dus wel.. rondom de goal zaaien ze steeds in even als de trainingsvelden.quote:Op maandag 19 juni 2017 00:07 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die werken met grasrollen en zaaien niet zelf in
1060 dagen later maar ik ben benieuwd. Gelukt met het gras of was het doffe ellende?quote:Op dinsdag 24 mei 2016 00:06 schreef Werkman het volgende:
[..]
Kijk en dat bedoel ik.
Mischien had ik de vraag in de OP anders moeten stellen als in ''komt het wel allemaal omhoog wat ik zaai?''
Maar afijn, ik heb alles omgespit, ingezaaid en ingeharkt, daarna korrels gazonmest (eveneens van de action) er overheen gedonderd en daarna besproeid.
Kijken wat het word.
Mooi grasveldje niks mis mee.quote:Op vrijdag 19 april 2019 11:11 schreef Sosa het volgende:
[..]
1060 dagen later maar ik ben benieuwd. Gelukt met het gras of was het doffe ellende?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |