abonnement Unibet Coolblue
pi_162440743
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 09:29 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ook dat van de Action?
NAK is daar vrij streng in
quote:
Binnen de EU mag alleen goedgekeurd en gecertificeerd zaaizaad in het verkeer worden gebracht. Voor goedkeuring moet het zaad voldoen aan de gestelde eisen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_162441394

Verder is speelgazongras gewoon speelgazongras en die van de action is net zo goed als die van de andere aanbieders. Ik heb zelf meerdere merken gehad en ik zie totaal geen verschil. Goed voorwerk en goede bemesting is veel belangrijker.
  Moderator maandag 23 mei 2016 @ 18:53:44 #53
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162441540
En regelmatig blijven bemesten als je het gras opvangt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_162450312
derp
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_162451432
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 09:35 schreef Ticootje het volgende:

Maar als je gewoon een stukje gras in je tuin hebt waar je kinderen af en toe over heen rennen en je honden kunnen schijten (goede combi), dan maakt het toch geen flikker uit?

Het stuk gras in mn voortuin kan me echt helemaal niks schelen, zolang het maar groen is.
Kijk en dat bedoel ik.
Mischien had ik de vraag in de OP anders moeten stellen als in ''komt het wel allemaal omhoog wat ik zaai?''
Het gaat me meer om de dichtheid dan om de kwaliteit in die zin dat ik geen dag voor jan lul ga werken.
Maar afijn, ik heb alles omgespit, ingezaaid en ingeharkt, daarna korrels gazonmest (eveneens van de action) er overheen gedonderd en daarna besproeid.
Kijken wat het word.
pi_171779349
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 00:06 schreef Werkman het volgende:

[..]

Kijk en dat bedoel ik.
Mischien had ik de vraag in de OP anders moeten stellen als in ''komt het wel allemaal omhoog wat ik zaai?''
Het gaat me meer om de dichtheid dan om de kwaliteit in die zin dat ik geen dag voor jan lul ga werken.
Maar afijn, ik heb alles omgespit, ingezaaid en ingeharkt, daarna korrels gazonmest (eveneens van de action) er overheen gedonderd en daarna besproeid.
Kijken wat het word.
en?
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_171779879
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 22:16 schreef spierbal het volgende:
k de vraag in de OP anders moeten stellen als in ''komt het wel allemaal omhoog wat ik zaai?''
Het gaat me meer om de dichtheid dan om de kwaliteit in die zin dat ik geen dag voor jan lul ga werken.
Maar afijn, ik heb alles omgespit, ingezaaid en ingeharkt, daarna korrels gazonmest (eveneens van de action) er overheen gedonderd en daarn
Ik ben de TS niet, maar ik heb 2 weken geleden graszaad van de Action gekocht om een aantal grote kale plekken in mijn gras te vullen. Het meerendeel van het graszaad is uitgekomen en er staat nu +- 5cm gras op die plekken. Ik ben geen kenner maar het oogt vergelijkbaar met het dure graszaad wat ik eerder heb gebruikt.
pi_171780503
ik kreeg voorheen gras van een manager van een eredivisie club.

dat ontkiemt al voordat het de grond raakt ongeveer en is super sterk.

er zit veel verschil in maar als je gewoon gras wilt prima gewoon doen. als je het intensief beloopt zal het gauw weg zijn.

ik gebruikte het op mijn werk vaak in de voetbalkooi voor de jongeren. in de vakanties gooide ik er zo'n pak overheen 2 weken later stond er redelijk wat gras. 2 uur daarna was het weer kaal.

[ Bericht 45% gewijzigd door Nico987 op 18-06-2017 23:28:08 ]
  Moderator maandag 19 juni 2017 @ 00:07:29 #59
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171781232
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 23:19 schreef Nico987 het volgende:
ik kreeg voorheen gras van een manager van een eredivisie club.

Die werken met grasrollen en zaaien niet zelf in :7
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_171782476
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 22:40 schreef papillion het volgende:

[..]

Ik ben de TS niet, maar ik heb 2 weken geleden graszaad van de Action gekocht om een aantal grote kale plekken in mijn gras te vullen. Het meerendeel van het graszaad is uitgekomen en er staat nu +- 5cm gras op die plekken. Ik ben geen kenner maar het oogt vergelijkbaar met het dure graszaad wat ik eerder heb gebruikt.
thnx.

Zag t bij ons ook voorbij komen voor 4 euro. Eens een keertje proberen dan maar.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_171782683
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 00:07 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Die werken met grasrollen en zaaien niet zelf in :7
dus wel.. rondom de goal zaaien ze steeds in even als de trainingsvelden.
  vrijdag 19 april 2019 @ 11:11:02 #62
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_186307599
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 00:06 schreef Werkman het volgende:

[..]

Kijk en dat bedoel ik.
Mischien had ik de vraag in de OP anders moeten stellen als in ''komt het wel allemaal omhoog wat ik zaai?''
Het gaat me meer om de dichtheid dan om de kwaliteit in die zin dat ik geen dag voor jan lul ga werken.
Maar afijn, ik heb alles omgespit, ingezaaid en ingeharkt, daarna korrels gazonmest (eveneens van de action) er overheen gedonderd en daarna besproeid.
Kijken wat het word.
1060 dagen later maar ik ben benieuwd. Gelukt met het gras of was het doffe ellende?
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_186308730
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 11:11 schreef Sosa het volgende:

[..]

1060 dagen later maar ik ben benieuwd. Gelukt met het gras of was het doffe ellende?
Mooi grasveldje niks mis mee.
  vrijdag 19 april 2019 @ 14:09:13 #64
120112 Me_dusa
Red een boom, eet een bever!
pi_186310086
Het gras van de Action komt veelal bij Barenbrug vandaan. Het bestaat uit een mengsel van soorten (zoals bijna iedere doos graszaad). Value for money is het prima maar het is geen Bar Power RPR of Rapide SV7.

Advies blijft dat zonder voeding en zon ook het beste graszaadmengsel een flut resultaat geeft. Ik zou zeggen; grasveld krijgt zon? Kopen! Weinig tot geen zon? Haal een speciaal schaduwmengsel.
"in de IT gaat alles automatisch maar niets vanzelf"
pi_186322280
En dan hoop maar niet dat ik ernaast woon, want dan gooi ik er vogelzaad bij. Hoef je alleen nog maar water te geven.
pi_186323655
op mijn werk ooit de kale plekken mee ingezaaid. dat ging prima. ook in de voetbal kooi. daar was het na 2 weken ook weer weg.

mijn oom werkt bij Roda JC daar ooit een zak van gekregen. ontkiemde erg snel en bleef ook beter staan. maar ook dat werkte niet in de voetbalkooi. dat werd zo intensief belopen en in het stadion is de ondergrond perfect zo ook de sproeitijden ed.
  woensdag 24 april 2019 @ 10:48:48 #67
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_186394186
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 12:37 schreef Werkman het volgende:

[..]

Mooi grasveldje niks mis mee.
ok
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  vrijdag 26 april 2019 @ 21:43:41 #68
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_186445764
Het zaad is je geringste uitgave. Om een gazon mooi te hebben moet je er veel werk in steken, kalk strooien, mesten, onkruid en mos bestrijden, maaien, verticuteren etc etc.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')