Op de cel in kwestie staan, rechtermuisknop > edit hyperlink?quote:Op zondag 3 juli 2016 20:50 schreef AlwaysConnected het volgende:
Hoe simpel reeds gemaakte hyperlinks te wijzigen
Er zit een dubbel stukje in wat er uit moet
Maar hoe?
Klop maar zit in meer dan 200 regels :-(quote:Op zondag 3 juli 2016 20:52 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Op de cel in kwestie staan, rechtermuisknop > edit hyperlink?
200* dat herhalen.quote:Op maandag 4 juli 2016 10:13 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Klop maar zit in meer dan 200 regels :-(
Nee helaas :-(quote:Op maandag 4 juli 2016 17:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
200* dat herhalen.
Misschien dat zoeken en vervangen kan werken?
met zoiets:quote:
1 | =HYPERLINK((LEFT(A1;19)&MID(A1;25;255))) |
Ga ik deze proberenquote:Op maandag 4 juli 2016 19:01 schreef The_vice het volgende:
[..]
met zoiets:
[ code verwijderd ]
zou je het kunnen herstellen (in voorbeeld worden karakters 20 t/m 24 weggehaald)
als je het daarna niet meer als formule wilt hebben, maar als waardes met hyperlink dan:
• kolom kopieren,
• plakken als waarden/values in lege kolom
dan of met:
• F2 + Enter in alle 200 cellen,
• of, middels vba alle cellen weer als hyperlink zetten.
Voor de datumnotatie heb je natuurlijk een volledige datum nodig. Alleen een jaar werkt daarom niet.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 20:41 schreef ganzenherder het volgende:
Hallo,
Ik heb een relatief eenvoudig probleem met excel waar ik maar niet uit kom:
Ik heb een databestand met een kolom met jaartallen (dus alleen het jaartal: jjjj). Deze zijn niet ingegeven als datum, maar gewoon als getal. Ik wil deze jaartallen converteren naar een serieel nummer/datanotatie waardoor ik deze jaartallen kan gebruiken voor grafieken. Hoe zet ik dit om?
De oplossingen die ik tot nu toe heb gevonden gaan uit van een dd/mm/jjjj notatie of iets soortgelijks. Maar ik heb alleen het jaartal, waardoor deze formules niet lijken te werken....
Wie redt me uit de brand?
Bedankt!quote:Op dinsdag 12 juli 2016 22:40 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Voor de datumnotatie heb je natuurlijk een volledige datum nodig. Alleen een jaar werkt daarom niet.
Wat je kunt doen is elk jaar eerst omzetten naar een datum (bijvoorbeeld 1 januari), en dan ben je eigenlijk al klaar. Dit kun je doen door als je jaartallen in kolom C staan, en beginnen bij cel C2 bijvoorbeeld, dan kun je ergens een nieuwe cel maken met daarin =DATE(C2;1;1), en dan los gaan met de vulgreep. Dan is het helemaal omgezet naar een datum en kun je alle berekeningen erop doen die je wil doen.
Overigens zou je met alleen jaartallen ook gewoon grafieken kunnen maken met de X-Y scatter plot, dan staan ze nogsteeds op de juiste afstand.
Er vanuit gaande dat je het hier over een pivottable hebt,quote:Op vrijdag 15 juli 2016 15:28 schreef Holy_Goat het volgende:
Vraagje. Ik heb een timeline slicer en nog een paar normale. Als ik een normale indruk zie je de andere slicers meeregeren: laat alleen zien wat bv in de selectie zit. Maar indien je de Time line instelt verandert de data wel maar de selectie mogelijkheden niet? Als ik bv neerslagtypen in een tabel heb per datum en alleen de maandjuni selecteer dan heb je nu nog steeds hagel als slicer optie.
Nee ik bedoel iets anders. Stel je hebt een tabel met 3 kolommen. Soort fruit of groente verkocht door een groenteboer (bv sinaasappels), of het groente of fruit is in kolom 2, en datum dat het artikel verkocht is. Elke dag verkoopt de groebteboer zo'n 500 stuks waardoor elke dag zo'n 500 regels heeft.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 19:41 schreef The_vice het volgende:
[..]
Er vanuit gaande dat je het hier over een pivottable hebt,
heb de ervaring dat filtermogelijkheden van pivot tables alleen uitbreiden en geen overbodige waarden lijken te deleten.
Niet getest, maar volgens mij staat hier wat uitgebreidere info.
http://stackoverflow.com/(...)-in-pivot-table-list
(binnenkort zelf eens proberen, doe het nu nog wat lomp)
De slicer voor 'soorten' laat banaan aardbei ? nog steeds zienquote:Op vrijdag 15 juli 2016 20:25 schreef Holy_Goat het volgende:
[..] Echter... De slicer voor 'soorten' laat banaan nog steeds zien , ook al zit aardbei duidelijk niet meer in de selectie van de data.
Is dat een bug?
Reagerend op timeline dus? Vaag. Welke versie office?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 21:10 schreef The_vice het volgende:
[..]
De slicer voor 'soorten' laat banaan aardbei ? nog steeds zien
Voor zover ik het kan repliceren laat Excel wel alle waarden zien, en maakt (netjes) vaag wat op basis van het selectie filter niet meer beschikbaar is.
(in dit geval bij totaal 4 kolommen, 1 als aantal in Values en 3 slicers voor de reseterende 3 kolommen.)
mmm, had maanden als nummer staan. Nu als datum, dan krijg ik hetzelfde effect als jij meldt.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:15 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Reagerend op timeline dus? Vaag. Welke versie office?
Ja precies wat jij doet idd. 2013 ook hierquote:Op zaterdag 16 juli 2016 13:31 schreef The_vice het volgende:
[..]
mmm, had maanden als nummer staan. Nu als datum, dan krijg ik hetzelfde effect als jij meldt.
Denk dat de timeline slicer een andere interpretatie heeft dan harde data slicer.
Als je voor je Datum veld naast de timeline slicer ook nog een "normale" slicer aanmaakt zie dat die ook die datum waardes niet vervaagt.
Lijkt me dus een Excel quirk. (Excel 2013 hier b.t.w.)
Volgens mij is dit eerder een gebrek aan elementaire rekenvaardigheden dan een probleem met Excel. Hoe dan ook, de tijd in minuten is 463027 : 1250.quote:Op donderdag 28 juli 2016 22:47 schreef capuchon_jongen het volgende:
Goed, 3 jaar geleden heb ik dit topic gepost in DIG. Toen vroeg ik wat hoe je afstand kan berekeen in meters per minuut.
DIG / excel berekening meters per minuut
Echter ben ik vergeten hoe je moet berekenen
Ik gebruik Libre ofice laatste versie in het Nederlands.
Ik heb de afstand, en de snelheid. Hoe bereken ik de tijd ervan?
voorbeeld:
Afstand: 463.027
snelheid: 1250 meters per minuut
Tijd: ??:??:??
Ik ben even de berekeningen vergeten in excel
Dat afstand (463027) delen door de snelheid (1250) ben ik zo ver:quote:Op donderdag 28 juli 2016 22:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens mij is dit eerder een gebrek aan elementaire rekenvaardigheden dan een probleem met Excel. Hoe dan ook, de tijd in minuten is 463027 : 1250.
In formule:
=Afstand/Snelheid, waarbij je zelf even de celverwijzingen in moet vullen. Daarna kun je het er via de celeigenschappen zo uit laten zien als je wil. (Dus als 370,42 minuten, of als 370:25, of als 6:10:25)
Het getal dat je ziet wanneer je die opmaakcode gebruikt is helemaal niet vreemd: 370,4216 = 8890,1184 uren (-> 0,1184 uur = 7.104 minuten --> 0,104 minuut = 6.24 seconden)quote:Op donderdag 28 juli 2016 23:44 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Dat afstand (463027) delen door de snelheid (1250) ben ik zo ver:
Heb in B1 de afstand geplaatst en in B2 de snelheid. in B3 kom ik het getal 370,4216 uit.
Die 370,4216 slaag ik er niet in om om te zetten in uren, minuten en seconden
[ afbeelding ]
Voor de duidelijkheid: ik maak gebruik van LibreOffice Calc
Als ik opmaakcode [UU]:MM:SS gebruik kom ik een heel vreemd uur ofzo
Bedankt Lieve FOK!kerquote:Op vrijdag 29 juli 2016 08:56 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Het getal dat je ziet wanneer je die opmaakcode gebruikt is helemaal niet vreemd: 370,4216 = 8890,1184 uren (-> 0,1184 uur = 7.104 minuten --> 0,104 minuut = 6.24 seconden)
1 = 1 dag
1/24 = 1 uur
1/24/60 = 1 minuut
1/24/60/60 = 1 seconde
370 minuten = 370 / 60 minuten / 24 uren = 0.2572372222222222 dag
En nu mag je zelf een formule bedenken.
Je kan dat toch gewoon in diezelfde cel verwerken? =b1/b2/60/24quote:Op vrijdag 29 juli 2016 20:16 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Bedankt Lieve FOK!ker![]()
Ik heb gewoon B3 "verborgen" en de formule in b4 gebruik: =b3/60/24. en dan de cellen opmaak in [uu]:mm:ss gezet
Daar was ik vlak na mijn post ook achter gekomenquote:Op vrijdag 29 juli 2016 21:52 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Je kan dat toch gewoon in diezelfde cel verwerken? =b1/b2/60/24
=HYPERLINK("[bestandsnaam.xlsx]C15";C15&" "&C16)quote:Op woensdag 17 augustus 2016 18:30 schreef wou het volgende:
Ik ben voor een buitenlandse organisatie een bestand aan het maken waarin de salarissen berekend worden (belastingen e.d.). Op een ander tabblad wil ik alle loonstroken onder elkaar laten komen. Bovenaan wil ik dan een hyperlink voor elk personeelslid en als je daar dan op de naam klikt dat je naar die loonstrook gaat.
Nu is er de mogelijkheid om een hyperlink te maken binnen een werkblad met ctrl K, maar dan kan je de naam niet via een formule geven. Via de hyperlink functie kan de naam wel via een formule gegeven worden, maar die kan niet binnen een werkblad (voor zover ik weet), als ik bijv. =HYPERLINK(C15;C15&" "&C16) doe dan geeft hij als foutmelding dat hij het bestand niet kan vinden. Wat ik zelf heb nagezocht is deze functie ook niet voor binnen een werkblad.
Vraag: is er een hyperlink functie waarmee ik kan verwijzen naar een cel in hetzelfde werkblad en waarmee ik de naam tot stand kan komen d.m.v. een formule? Graag niet via een macro, want degenen die het gaan gebruiken kunnen daar niet goed mee overweg.
Kan ook zonder hyperlinkquote:Op woensdag 17 augustus 2016 18:30 schreef wou het volgende:
Ik ben voor een buitenlandse organisatie een bestand aan het maken waarin de salarissen berekend worden (belastingen e.d.). Op een ander tabblad wil ik alle loonstroken onder elkaar laten komen. Bovenaan wil ik dan een hyperlink voor elk personeelslid en als je daar dan op de naam klikt dat je naar die loonstrook gaat.
Nu is er de mogelijkheid om een hyperlink te maken binnen een werkblad met ctrl K, maar dan kan je de naam niet via een formule geven. Via de hyperlink functie kan de naam wel via een formule gegeven worden, maar die kan niet binnen een werkblad (voor zover ik weet), als ik bijv. =HYPERLINK(C15;C15&" "&C16) doe dan geeft hij als foutmelding dat hij het bestand niet kan vinden. Wat ik zelf heb nagezocht is deze functie ook niet voor binnen een werkblad.
Vraag: is er een hyperlink functie waarmee ik kan verwijzen naar een cel in hetzelfde werkblad en waarmee ik de naam tot stand kan komen d.m.v. een formule? Graag niet via een macro, want degenen die het gaan gebruiken kunnen daar niet goed mee overweg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |