Whahaha! Inderdaad! Zo kan het ook opgevat worden!quote:Op vrijdag 20 mei 2016 16:48 schreef Woelwater het volgende:
Ik las de TT en dacht dat je met een groep vrienden de kop van dat beest had ondergekalkt met viltstift
Inderdaad behoorlijk gross ey?quote:
Ja ik begreep al dat de titel voor meerdere opvattingen geschikt is! Whahaha!quote:Op vrijdag 20 mei 2016 16:51 schreef spierbal het volgende:
Beertje bolleboos
Bij het lezen van de tt dacht ik dat iemand zijn kop vol had getekend ghehe.
Ja want ik moest een keer DNA uit een teek isoleren om te kijken of het een drager was van de ziekte van Lyme, krijg nu nog steeds kotsneigingen als ik denk aan zo'n viesdikke, vol met bloed gezogen teek. Bahquote:Op vrijdag 20 mei 2016 16:54 schreef MoonSpark het volgende:
[..]
Inderdaad behoorlijk gross ey?
Dankjewel! Bo is echt een superlieve hond, zou niet weten hoe ik zonder hem zou moeten leven!
Oh ik weet maar al te goed wat je bedoelt! Ik zat zo eens op het eind van een lange dag op mijn werk met letterlijk mijn hoofd in mijn hand, dacht ineens een hele bizar dikke korst te voelen net achter mijn haargrens tussen de haren. Ik pluk de korst eraf (dat is dan toch je neiging om te weten wat er is) en toen ik er naar keek, bleek ik dus een teek uit mijn hoofd te hebben getrokken.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 16:55 schreef erodome het volgende:
Ranzige beesten die teken. Maar ik maak me niet zoveel zorgen om mijn honden, die krijgen middelen waardoor ze 3 weken lang beschermt zijn tegen teken. Ik daarintegen heb zo'n middel niet!
Er zijn wel middelen voor mensen voor een dagje ofzo, maar geen fijne 3 weken je geen zorgen hoeven te maken. Die middelen zijn dan ook schofterig duur te noemen in verhouding.
Zo zat ik vandeweek lekker tv te kijken na een fijne boswandeling, voel ik wat kriebelen, is het een een wandelende teek![]()
Echt de hele avond helemaal paranoide geweest, voelde steeds kriebels en moest gelijk controleren of het een teek was.
Whahaha indirecte groepsverkrachting!quote:Op vrijdag 20 mei 2016 16:58 schreef Opsonisatie het volgende:
[..]
Ja want ik moest een keer DNA uit een teek isoleren om te kijken of het een drager was van de ziekte van Lyme, krijg nu nog steeds kotsneigingen als ik denk aan zo'n viesdikke, vol met bloed gezogen teek. Bah![]()
Bo heeft na deze indirecte groepsverkrachting wel een kluifje verdiend.
Goede post, controle is idd belangrijk. Controleer me elke dag dat ik op teek-risico plekken ben geweest. Maar toch schiet er weleens 1tje tussendoor.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 17:02 schreef MoonSpark het volgende:
[..]
Oh ik weet maar al te goed wat je bedoelt! Ik zat zo eens op het eind van een lange dag op mijn werk met letterlijk mijn hoofd in mijn hand, dacht ineens een hele bizar dikke korst te voelen net achter mijn haargrens tussen de haren. Ik pluk de korst eraf (dat is dan toch je neiging om te weten wat er is) en toen ik er naar keek, bleek ik dus een teek uit mijn hoofd te hebben getrokken.
Het scheelde geen haar meer of ik had de hele boel onder gespuugd!![]()
Sindsdien ben ik er ook erg paranoïde van hoor! Bomen met laaghangende takken enzo: ik blijf er mooi uit de buurt als het kan.
sidenote: Bescherming tegen teken is er inderdaad voor mens en dier, maar dat neemt niet weg dat je jezelf, je kinderen en je dieren toch echt regelmatig goed moet blijven controleren. Ik schrijf het er even bij voor het geval sommige mensen de tekenbescherming lezen als een klinkklare oplossing.
Amen!quote:Op vrijdag 20 mei 2016 17:19 schreef erodome het volgende:
[..]
Goede post, controle is idd belangrijk. Controleer me elke dag dat ik op teek-risico plekken ben geweest. Maar toch schiet er weleens 1tje tussendoor.
Vieze lepe beesten, je een beetje koest houden om dan later te gaan migreren naar een fijne huidplooi. Vorig jaar er 1 gehad die zijn vieze kop had ingegraven in mijn oksel en niet dat ik lekker met een blote oksel rond heb gehuppeld in het bos, sterker nog, heb meestal een lange broek e.d. aan als ik het bos betreed.
Sneaky pokkebeesten dat het zijn....
Dit dacht ik ook, maar dan met een stel kinderen met een viltstift.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 16:48 schreef Woelwater het volgende:
Ik las de TT en dacht dat je met een groep vrienden de kop van dat beest had ondergekalkt met viltstift
Er zijn natuurlijk ook altijd wel zulke mensen op fora: "Zo'n type met zwart haar die enorm zinloos gaat reageren op andermans topics..."quote:Op vrijdag 20 mei 2016 18:05 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik vind die hond ook wel smerig btw.
Zo'n type met vadsig vet haar dat enorm gaat stinken als het nat is geregend.
En dan zo'n vieze snor die overal inhangt en altijd nat is.
Zo'n hond waarvan je weet dat je vette stinkhanden krijgt als je hem aait.
quote:Op vrijdag 20 mei 2016 18:02 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dit dacht ik ook, maar dan met een stel kinderen met een viltstift.
Nou ja zeg... Zo'n schattige kleine ruwhaar die als je dat een beetje bijhoud (wat hoort en er ook zo uitziet bij de ts) juist een hele fijne vacht is.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 18:05 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik vind die hond ook wel smerig btw.
Zo'n type met vadsig vet haar dat enorm gaat stinken als het nat is geregend.
En dan zo'n vieze snor die overal inhangt en altijd nat is.
Zo'n hond waarvan je weet dat je vette stinkhanden krijgt als je hem aait.
Geeft niet hoor, laat maar gaan. Ik smeer mijn hond immers niet vol met Andrélon producten. Mijn hond ruikt gewoon naar hond en niks anders. Precies zoals ik het wil hebbenquote:Op vrijdag 20 mei 2016 18:51 schreef erodome het volgende:
[..]
Nou ja zeg... Zo'n schattige kleine ruwhaar die als je dat een beetje bijhoud (wat hoort en er ook zo uitziet bij de ts) juist een hele fijne vacht is.
Ik geloof dat je zo aardig mijn werkmethode hebt omschreven!quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:42 schreef Guppyfriend het volgende:
Oh góór!!![]()
Je hebt de teken toch wel minstens verdronken, ritueel verbrand, geplet én door de wc gespoeld?
Iew iew iew iew
Ik ben doodsbang voor teken
quote:Op vrijdag 20 mei 2016 21:21 schreef MoonSpark het volgende:
[..]
Ik geloof dat je zo aardig mijn werkmethode hebt omschreven!Ze zijn echt weg nu!
![]()
quote:Op vrijdag 20 mei 2016 21:27 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]![]()
Stiekum ben ik wel blij dat wij een konijn hebben, die geen teek gaat krijgenbrrrrr gore beesten
Dat is echt heel fijn! Knijp maar in je handjes!quote:Op vrijdag 20 mei 2016 22:36 schreef Dragonberry het volgende:
Ik ben zo blij dat ik niet in het bos woon. Vroeger ooit met schoolkamp in het bos geweest en toen had ik er ook gelijk eentje in mijn been hangennooit meer!!
Mijn honden hebben ze gelukkig nooit. *klopt af*
Oh wow! En ik maar denken dat mijn hoofd een nare plek was!quote:Op vrijdag 20 mei 2016 22:38 schreef Koettie het volgende:
Mijn vriend had er twee jaar terug een half achter z'n balzak.![]()
Raad eens wie dat moest weghalen?Teken
Wat voor hond was het?quote:Op zaterdag 21 mei 2016 11:52 schreef Sorella het volgende:
Jaren terug met mijn overleden hond naar het robbenoord bos geweest nou dat was 1 keer en nooit meer, het arme beest zat onder echt niet normaal, je zag ze gewoon lopen dus hup naar de dierenarts maar die wou er niets voor geven omdat het ras niet tegen die middelen kon (zei hij) dus bleef het bij een tekenband.
Hahaha hij was alles goed in de smiezen aan het houden, want in het bos werken we als een team!quote:Op zaterdag 21 mei 2016 08:55 schreef Moeraskat het volgende:
Bo is een baasje, het boeit hem allemaal geen flikker. Kijk hem staan, de sherrif.
Dat is wel een goed tekenverhaal inderdaad zeg! Na al die exposure toch nog nare gevoelens bij de teken ey?quote:Op zaterdag 21 mei 2016 11:23 schreef Candaasje het volgende:
Ik dacht laatst 'heuj, wat ligt daar nou, een koffieboon??' . Bleek het een volgezogen teek te zijn. *ril*
Ik vind niet snel dingen echt vies, maar teken![]()
Gelukkig hier konijnen, dus die verzamelen ze niet. Helaas doe ik dat zelf wel af en toe. Ooit eens 17 (!) teken in 1 weekend te pakken gehad. We verbleven die dagen in een tent zonder fatsoenlijk gaas, dus ik kon die smerige beesten letterlijk uit m'n slaapzak kloppen.
![]()
(Degene met de meeste teken na mij had er 'slechts' 5 ...). En ooit een keer tijdens een bergwandeling in the middle of nowhere een smerig dikke teek in m'n nek gehad. Helaas toen de tekentang/tekenhaakje vergeten, dus moest er nog 2 uur mee rondlopen(en daarna een veeeul te dure tekentang moeten kopen bij de plaatselijke apotheek)
Shetland sheepdogquote:Op zaterdag 21 mei 2016 12:53 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Wat voor hond was het?![]()
En een tekenband werkt op zich net zo goed als druppels; beide teken afwerend. Helemaal 100% voorkomen doe je helaas met geen enkel middel.
Ik ben ook wel benieuwd welk ras niet tegen die middelen kan! Bedoel je met middelen trouwens pipetjes of iets anders? Soms zijn ook bepaalde merken niet geschikt voor bepaalde rassen.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 11:52 schreef Sorella het volgende:
Jaren terug met mijn overleden hond naar het robbenoord bos geweest nou dat was 1 keer en nooit meer, het arme beest zat onder echt niet normaal, je zag ze gewoon lopen dus hup naar de dierenarts maar die wou er niets voor geven omdat het ras niet tegen die middelen kon (zei hij) dus bleef het bij een tekenband.Op zaterdag 21 mei 2016 12:53 schreef Candaasje het volgende:
Wat voor hond was het?![]()
En een tekenband werkt op zich net zo goed als druppels; beide teken afwerend. Helemaal 100% voorkomen doe je helaas met geen enkel middel.
Heb je de foto aan de het begin van de topic foto eens goed bekeken en ook gelezen? Ik denk dat je misschien ook parende teken tegen bent gekomen.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 14:15 schreef BarryOSeven het volgende:
Teken zijn echt extreem smerige beesten.
Vorig jaar had de teek van mijn kat zelfs een teek.
De ene teek had zich vast gebeten in het achterlijf van een andere teek.
Een soort van The Tick Centipede
Inderdaad daar heb ik ook al vaker van gehoord dat die erg gevoelig zijn, die shelties.quote:
Ik haal ze er zonder moeite uit, dat dan weer wel, maar ik blijf het echt ontzettend smerige beesten te vinden. Dat hele achterlijf volgezogen...iewl!quote:Op zaterdag 21 mei 2016 14:10 schreef MoonSpark het volgende:
[..]
Dat is wel een goed tekenverhaal inderdaad zeg! Na al die exposure toch nog nare gevoelens bij de teken ey?![]()
Lang geleden keek ik eens om het hoekje bij een hondenkennel, en de hele boel zat dus onder het bloed. Ik de betreffende hond-bewoner helemaal gecontroleerd op sneetjes en kon niks vinden. Zag ik een half uur later ergens in een hoekje een kapotte teek liggen. IEWHLL die had zijn diner ruim verspreid blijkbaar!![]()
Het laatste stukje van je avontuur doet me trouwens aan wat interessant advies denken;
WISTEN JULLIE DAT?
Als je nou een teek hebt opgelopen en je hebt geen tekentang (ik vouch nog steeds voor de ticktwister trouwens, ik zal later een plaatje toevoegen) OF je wilt/kunt zelf de teek niet verwijderen, ga dan niet naar de plaatselijke apotheek, maar naar de dierenarts! Die is veel meer ervaren in het verwijderen van teken en ook zijn de tangen/pincetten/twisters daar veel goedkoper dan bij de apotheek!
Ik hoop dat jullie hier allemaal iets aan hebben!
Ah, ja dat heb ik vaker gehoordquote:
De bordatella bacterie heeft 24uur nodig om over te stappen van teek naar dier/mens. Dus op zich heeft een afwerend middel wel nut, want het middel doodt de teek (als die er toch is gaan zitten) en die teek valt er vervolgens binnen enkele uren af. Dood je de teek niet, dan kan het zo 7 dagen duren voor 'ie z'n buikje rondgezogen heeft (en dan zich in jouw bed laat vallenquote:Op zaterdag 21 mei 2016 14:28 schreef MoonSpark het volgende:
[..]
Ik ben ook wel benieuwd welk ras niet tegen die middelen kan! Bedoel je met middelen trouwens pipetjes of iets anders? Soms zijn ook bepaalde merken niet geschikt voor bepaalde rassen.
Bepaalde bossen/plekken hoeven niet elk jaar helemaal afgeladen te zitten met teken trouwens, dat kan soms per seizoen ontzettend verschillen.
Inderdaad Candaasje: Voorkomen of oplossen is tot nog toe helaas volledig onmogelijk.
Ik vraag me wel eens af wat een tekenmiddel nu precies doet wat nuttig is. Borrelia/lyme kun je al mee besmet worden op het moment dat de teek bijt. Als de teek doodgaat door het middel kan het kwaad dus allang geschied zijn. Ook aan dat beetje bloed wat wij of onze dieren verliezen zal het vaak niet liggen.
Had inderdaad wat verder moeten lezenquote:Op zaterdag 21 mei 2016 14:30 schreef MoonSpark het volgende:
[..]
Heb je de foto aan de het begin van de topic foto eens goed bekeken en ook gelezen? Ik denk dat je misschien ook parende teken tegen bent gekomen.
Ahh interessant! Thanks!quote:Op zaterdag 21 mei 2016 14:34 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik haal ze er zonder moeite uit, dat dan weer wel, maar ik blijf het echt ontzettend smerige beesten te vinden. Dat hele achterlijf volgezogen...iewl!![]()
En jup, tekentangetjes zijn zeker handig! Het is nu weer echt de tijd voor het jaar, dus al heel wat honden/katten 'ontteekt' of hun eigenaren tips gegeven.
[..]
Ah, ja dat heb ik vaker gehoord. Moest laatst ook voor een shetland sheepdog een ander middel zoeken voor de ontworming.
[..]
De bordatella bacterie heeft 24uur nodig om over te stappen van teek naar dier/mens. Dus op zich heeft een afwerend middel wel nut, want het middel doodt de teek (als die er toch is gaan zitten) en die teek valt er vervolgens binnen enkele uren af. Dood je de teek niet, dan kan het zo 7 dagen duren voor 'ie z'n buikje rondgezogen heeft (en dan zich in jouw bed laat vallen) en dan heb je dus meer kans op lyme.
Ik ben niet heel erg bekend met fora, ik heb daarom wat moeite met die afkortingen soms.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 14:36 schreef Geralt het volgende:
Doe nog eens een fotootje posten van die leuke hond in de OP!
Haha! Okee dan! Dankjewel!quote:
Dit zeg ik allesbehalve om je bang te maken maar hou er rekening mee dat als jij een stukje buiten door je buurt loopt, je ook al kans loopt om er eentje op te pikken. Bijna niet te bevatten hoe vol kleine bosjes al kunnen zitten.quote:Op zondag 22 mei 2016 10:57 schreef Koettie het volgende:
Ben opeens zo blij dat kat een binnenkat is. Brrr.
Bij deze: Ik heb nog wat foto's aangevuld in de OP! (Nou vergeet ik niet meer wat het is, haha!)quote:Op zaterdag 21 mei 2016 14:36 schreef Geralt het volgende:
Doe nog eens een fotootje posten van die leuke hond in de OP!
Bij de weg: Ik vind teken die druk bezig zijn zich te vermenigvuldigen eigenlijk misschien nog wel net zo smerig als op elkaar parasiteren. Alleen het idee al dat door een zo'n paarsessie wel 1000 tot 2000 nieuwe teken het levenslicht zullen zien... Jakkes!quote:Op zaterdag 21 mei 2016 15:33 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Had inderdaad wat verder moeten lezenParende teken dus, minder goor dan op elkaar parasiterende teken maar toch:
Heb nu zo'n teken lasso voor mijn katten, dat werkt super goed.
quote:
Ziet er inderdaad ook heel handig uit! Desalniettemin blijf ik fan van de Twisterquote:Op dinsdag 24 mei 2016 13:02 schreef MutedFaith het volgende:
Wij gebruiken een tekenlepel trouwens. Werkt ook als een trein.
Jakkes!quote:Op dinsdag 24 mei 2016 12:57 schreef MutedFaith het volgende:
Grootste problem bij ons is op dit moment de teken die loslopen op onze honden, maar daar door de tekendruppels niet bijten. Ik ben nu elke dag onderhand net zo lang bezig met (3) honden helemaal uitkammen na 't uitlaten als met 't uitlaten zelf. En alsnog had afgelopen weekend een teek zijn weg naar de oksel van mijn vrouw gevonden.
Vooral bij de teken die zich al hebben vastgebeten vind ik het zelf prettig als ik zeker weet dat ik ze niet fijn knijp, en volledig, snel en "rustig" weg haal. Dat doet voor mij die twister heel goed. Klinkt misschien stom maar ik ben altijd blij als ik zie dat de verwijderde teek helemaal in orde en levend is... voordat ik het ding verplet, verbrand, verdrink en verban naar de eeuwige verdoemenisquote:Op maandag 30 mei 2016 11:16 schreef Dven het volgende:
Ik gebruik zelf over het algemeen gewoon een pincet. Heb inmiddels wel al een paar honderd tekenverwijderingen op m'n naam staan
Bij m'n eigen hond ooit 60 teken uit haar oren gehaald. Was één grote krioelende massa.
Met een pincet kan je ze dan ook gewoon perfect verwijderen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 08:10 schreef MoonSpark het volgende:
[..]
Vooral bij de teken die zich al hebben vastgebeten vind ik het zelf prettig als ik zeker weet dat ik ze niet fijn knijp, en volledig, snel en "rustig" weg haal. Dat doet voor mij die twister heel goed. Klinkt misschien stom maar ik ben altijd blij als ik zie dat de verwijderde teek helemaal in orde en levend is... voordat ik het ding verplet, verbrand, verdrink en verban naar de eeuwige verdoemenis![]()
Maar by all means: ieder zijn eigen ding/methode, er zijn immers veel wegen naar Rome!
tip van flip: bewerk je hond dan met zo'n harenweghaalroller van de ikea (om kleding te ontdoen van kattenhaar). al die wandelende miniteekjes blijven daaraan plakkenquote:Op dinsdag 24 mei 2016 12:57 schreef MutedFaith het volgende:
Grootste problem bij ons is op dit moment de teken die loslopen op onze honden, maar daar door de tekendruppels niet bijten. Ik ben nu elke dag onderhand net zo lang bezig met (3) honden helemaal uitkammen na 't uitlaten als met 't uitlaten zelf. En alsnog had afgelopen weekend een teek zijn weg naar de oksel van mijn vrouw gevonden.
Dat is een super handige tip! Dankjewel voor het meedenken!quote:Op dinsdag 31 mei 2016 08:29 schreef simmu het volgende:
[..]
tip van flip: bewerk je hond dan met zo'n harenweghaalroller van de ikea (om kleding te ontdoen van kattenhaar). al die wandelende miniteekjes blijven daaraan plakken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |