abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 mei 2016 @ 16:47:37 #1
456203 MoonSpark
Singer Songwriter
pi_162356693
Wat me dan nou gebeurt?! :?

Ik controleer mijn Border Terriër regelmatig op teken. Vandaag was de inspectie echter niet nodig want ik zie ineens een HUGE volgezogen teek tussen zijn ogen (Border Terriërs hebben een harde teekresistente vacht, dat betekent dat je teken vaak op de meest lullige plekken terug zult vinden waar de vacht zachter, dunner of afwezig is.)

Ik mijn ticktwister (dat is echt een superhandige teekverwijderaar) erbij gepakt en de teek weggehaald, zie ik dat er precies naast die eerste teek nog eentje zit!

Daarmee is de verbazing nog niet voorbij!

Ik leg namelijk de teken altijd even op wit papier zodat ik goed kan zien of alle pootjes e.d. nog aan de teek zitten. Zie ik hetvolgende:

Deze teken waren gewoon gezellig met zijn vieren een orgie aan het houden op 1 vierkante cm van mijn lieverd zijn kopje! Bah! Ik krijg gewoon de rillingen als ik er aan denk! Dit zijn parende teken blijkt dus en dat is meteen ook de uitleg waarom deze teken in zulk rap tempo zo groot zijn geworden. Na het paren zuigen de vrouwtjes zich namelijk meteen helemaal vol met bloed waardoor ze dus in nog veel kortere tijd erg groot worden. :r

De mannetjes blijven blijkbaar nog lekker even zitten op het vrouwtje. Nagenieten, sigaretje roken of in slaap vallen, wie zal het zeggen?! >:)

Onderzoekers willen blijkbaar geen teken meer voor onderzoek, ook niet de perverselingen die ik net vond. Al met al was dit wel een hele onfatsoenlijke en onsmakelijke ontmoeting met vier teken die na het posten van dit bericht hardhandig uitgeschakeld zullen worden en door de plee gespoeld worden. Wordt vast een bloederige bende! ~O>

Edit: Nou had ik ook nog nagelezen dat een teek wel 1000 tot 2000 eitjes kan leggen! Ben ik even trots dat mijn hond en ik de wereld hebben bespaard van zo'n 2004 tot 4004 teken!

En dan mijn hondje maar weer eens flink verwennen want hij staat het me toch maar steeds weer toe dat ik vlak naast zijn oog met allerlei instrumenten bezig ben! Mijn arme Beertje Bolleboos, ik ben zo trots op hem! Voor de nieuwsgierigen onder jullie hier is Bo Sylvano lekker in het bos:

---------------------------------------------------------------------------
Op verzoek nog een paar foto's van mijn Beertje Bolleboos:

En op indirect verzoek mijn favoriete manier om de etterbakjes weg te halen:

De TickTwister, of euhmm de officiële naam van deze is: O'Tom Tick Twister. Mijne zat in twee maten in het pakje: een voor de wat grotere en een voor de kleinere teken. Superhandig en heel klein (de grootste is de lengte van mijn duim) dus ontzettend makkelijk mee te nemen (past makkelijk in de broekzak of portemonnee).

Ik lees toevallig bij de officiële naam wat websites voor geïnteresseerden:
otom website en de tick twister website

[ Bericht 1% gewijzigd door MoonSpark op 23-05-2016 13:21:48 ]
Ach ja, wat valt er te vertellen..... Muziek!
  vrijdag 20 mei 2016 @ 16:48:51 #2
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_162356733
Ik las de TT en dacht dat je met een groep vrienden de kop van dat beest had ondergekalkt met viltstift :+
pi_162356758
GADVERDAMME IEUWL
Maar lueken hont.
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
pi_162356786
Beertje bolleboos :')

Bij het lezen van de tt dacht ik dat iemand zijn kop vol had getekend ghehe.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  vrijdag 20 mei 2016 @ 16:51:18 #5
456203 MoonSpark
Singer Songwriter
pi_162356791
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 16:48 schreef Woelwater het volgende:
Ik las de TT en dacht dat je met een groep vrienden de kop van dat beest had ondergekalkt met viltstift :+
Whahaha! Inderdaad! Zo kan het ook opgevat worden! _O-
  vrijdag 20 mei 2016 @ 16:54:49 #6
456203 MoonSpark
Singer Songwriter
pi_162356880
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 16:50 schreef Opsonisatie het volgende:
GADVERDAMME IEUWL
Maar lueken hont.
Inderdaad behoorlijk gross ey? :D

Dankjewel! Bo is echt een superlieve hond, zou niet weten hoe ik zonder hem zou moeten leven!
pi_162356891
Ranzige beesten die teken. Maar ik maak me niet zoveel zorgen om mijn honden, die krijgen middelen waardoor ze 3 weken lang beschermt zijn tegen teken. Ik daarintegen heb zo'n middel niet!

Er zijn wel middelen voor mensen voor een dagje ofzo, maar geen fijne 3 weken je geen zorgen hoeven te maken. Die middelen zijn dan ook schofterig duur te noemen in verhouding.

Zo zat ik vandeweek lekker tv te kijken na een fijne boswandeling, voel ik wat kriebelen, is het een een wandelende teek :r
Echt de hele avond helemaal paranoide geweest, voelde steeds kriebels en moest gelijk controleren of het een teek was.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 16:57:22 #8
456203 MoonSpark
Singer Songwriter
pi_162356937
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 16:51 schreef spierbal het volgende:
Beertje bolleboos :')

Bij het lezen van de tt dacht ik dat iemand zijn kop vol had getekend ghehe.
Ja ik begreep al dat de titel voor meerdere opvattingen geschikt is! Whahaha! :D
pi_162356969
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 16:54 schreef MoonSpark het volgende:

[..]

Inderdaad behoorlijk gross ey? :D

Dankjewel! Bo is echt een superlieve hond, zou niet weten hoe ik zonder hem zou moeten leven!
Ja want ik moest een keer DNA uit een teek isoleren om te kijken of het een drager was van de ziekte van Lyme, krijg nu nog steeds kotsneigingen als ik denk aan zo'n viesdikke, vol met bloed gezogen teek. Bah ;(

Bo heeft na deze indirecte groepsverkrachting wel een kluifje verdiend.
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
  vrijdag 20 mei 2016 @ 17:02:50 #10
456203 MoonSpark
Singer Songwriter
pi_162357081
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 16:55 schreef erodome het volgende:
Ranzige beesten die teken. Maar ik maak me niet zoveel zorgen om mijn honden, die krijgen middelen waardoor ze 3 weken lang beschermt zijn tegen teken. Ik daarintegen heb zo'n middel niet!

Er zijn wel middelen voor mensen voor een dagje ofzo, maar geen fijne 3 weken je geen zorgen hoeven te maken. Die middelen zijn dan ook schofterig duur te noemen in verhouding.

Zo zat ik vandeweek lekker tv te kijken na een fijne boswandeling, voel ik wat kriebelen, is het een een wandelende teek :r
Echt de hele avond helemaal paranoide geweest, voelde steeds kriebels en moest gelijk controleren of het een teek was.
Oh ik weet maar al te goed wat je bedoelt! Ik zat zo eens op het eind van een lange dag op mijn werk met letterlijk mijn hoofd in mijn hand, dacht ineens een hele bizar dikke korst te voelen net achter mijn haargrens tussen de haren. Ik pluk de korst eraf (dat is dan toch je neiging om te weten wat er is) en toen ik er naar keek, bleek ik dus een teek uit mijn hoofd te hebben getrokken.

Het scheelde geen haar meer of ik had de hele boel onder gespuugd! :r

Sindsdien ben ik er ook erg paranoïde van hoor! Bomen met laaghangende takken enzo: ik blijf er mooi uit de buurt als het kan. ;)

sidenote: Bescherming tegen teken is er inderdaad voor mens en dier, maar dat neemt niet weg dat je jezelf, je kinderen en je dieren toch echt regelmatig goed moet blijven controleren. Ik schrijf het er even bij voor het geval sommige mensen de tekenbescherming lezen als een klinkklare oplossing.

[ Bericht 11% gewijzigd door MoonSpark op 20-05-2016 17:10:17 ]
  vrijdag 20 mei 2016 @ 17:05:24 #11
456203 MoonSpark
Singer Songwriter
pi_162357170
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 16:58 schreef Opsonisatie het volgende:

[..]

Ja want ik moest een keer DNA uit een teek isoleren om te kijken of het een drager was van de ziekte van Lyme, krijg nu nog steeds kotsneigingen als ik denk aan zo'n viesdikke, vol met bloed gezogen teek. Bah ;(

Bo heeft na deze indirecte groepsverkrachting wel een kluifje verdiend.
Whahaha indirecte groepsverkrachting! :D Echt zo vreselijk fout hè! Ik ga lekker even met hem knuffelen en spelen en zeggen hoe veel ik van hem hou! O+

Edit: Ach, waarom ook niet, ik doe eens gek! Vandaag mag Beertje Bolleboos een extra pensstaafje. Kluiven kan hij altijd al op zijn prachtige stuk hertengewei ;)

[ Bericht 10% gewijzigd door MoonSpark op 20-05-2016 17:17:25 ]
  vrijdag 20 mei 2016 @ 17:19:00 #12
37769 erodome
Zweefteef
pi_162357516
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 17:02 schreef MoonSpark het volgende:

[..]

Oh ik weet maar al te goed wat je bedoelt! Ik zat zo eens op het eind van een lange dag op mijn werk met letterlijk mijn hoofd in mijn hand, dacht ineens een hele bizar dikke korst te voelen net achter mijn haargrens tussen de haren. Ik pluk de korst eraf (dat is dan toch je neiging om te weten wat er is) en toen ik er naar keek, bleek ik dus een teek uit mijn hoofd te hebben getrokken.

Het scheelde geen haar meer of ik had de hele boel onder gespuugd! :r

Sindsdien ben ik er ook erg paranoïde van hoor! Bomen met laaghangende takken enzo: ik blijf er mooi uit de buurt als het kan. ;)

sidenote: Bescherming tegen teken is er inderdaad voor mens en dier, maar dat neemt niet weg dat je jezelf, je kinderen en je dieren toch echt regelmatig goed moet blijven controleren. Ik schrijf het er even bij voor het geval sommige mensen de tekenbescherming lezen als een klinkklare oplossing.

Goede post, controle is idd belangrijk. Controleer me elke dag dat ik op teek-risico plekken ben geweest. Maar toch schiet er weleens 1tje tussendoor.

Vieze lepe beesten, je een beetje koest houden om dan later te gaan migreren naar een fijne huidplooi. Vorig jaar er 1 gehad die zijn vieze kop had ingegraven in mijn oksel en niet dat ik lekker met een blote oksel rond heb gehuppeld in het bos, sterker nog, heb meestal een lange broek e.d. aan als ik het bos betreed.

Sneaky pokkebeesten dat het zijn....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 17:28:10 #13
456203 MoonSpark
Singer Songwriter
pi_162357755
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 17:19 schreef erodome het volgende:

[..]

Goede post, controle is idd belangrijk. Controleer me elke dag dat ik op teek-risico plekken ben geweest. Maar toch schiet er weleens 1tje tussendoor.

Vieze lepe beesten, je een beetje koest houden om dan later te gaan migreren naar een fijne huidplooi. Vorig jaar er 1 gehad die zijn vieze kop had ingegraven in mijn oksel en niet dat ik lekker met een blote oksel rond heb gehuppeld in het bos, sterker nog, heb meestal een lange broek e.d. aan als ik het bos betreed.

Sneaky pokkebeesten dat het zijn....
Amen! _O_
pi_162358633
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 16:48 schreef Woelwater het volgende:
Dit dacht ik ook, maar dan met een stel kinderen met een viltstift.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 18:05:24 #15
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_162358701
Ik vind die hond ook wel smerig btw.
Zo'n type met vadsig vet haar dat enorm gaat stinken als het nat is geregend.
En dan zo'n vieze snor die overal inhangt en altijd nat is. ;(
Zo'n hond waarvan je weet dat je vette stinkhanden krijgt als je hem aait.
pindazakje
  vrijdag 20 mei 2016 @ 18:18:42 #16
456203 MoonSpark
Singer Songwriter
pi_162359080
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 18:05 schreef Hyaenidae het volgende:
Er zijn natuurlijk ook altijd wel zulke mensen op fora: "Zo'n type met zwart haar die enorm zinloos gaat reageren op andermans topics..." :D

Dan begrijp ik nu dus ook waarom jij Andrélon onder je posts hebt staan. ;)

Mijn beste advies is andere honden te gaan aaien, ruiken en te controleren op teken?
Zover ik begrijp heb ik je overigens ook überhaupt nooit uitgenodigd om dat bij mijn hond te komen doen, dus ik begrijp verder je probleem ook niet. :P
  vrijdag 20 mei 2016 @ 18:19:19 #17
456203 MoonSpark
Singer Songwriter
pi_162359090
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 18:02 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dit dacht ik ook, maar dan met een stel kinderen met een viltstift.
8-)
  vrijdag 20 mei 2016 @ 18:51:41 #18
37769 erodome
Zweefteef
pi_162359841
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 18:05 schreef Hyaenidae het volgende:
Nou ja zeg... Zo'n schattige kleine ruwhaar die als je dat een beetje bijhoud (wat hoort en er ook zo uitziet bij de ts) juist een hele fijne vacht is.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 19:23:31 #19
456203 MoonSpark
Singer Songwriter
pi_162360722
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 18:51 schreef erodome het volgende:

[..]

Nou ja zeg... Zo'n schattige kleine ruwhaar die als je dat een beetje bijhoud (wat hoort en er ook zo uitziet bij de ts) juist een hele fijne vacht is.
Geeft niet hoor, laat maar gaan. Ik smeer mijn hond immers niet vol met Andrélon producten. Mijn hond ruikt gewoon naar hond en niks anders. Precies zoals ik het wil hebben ;)
  Moderator vrijdag 20 mei 2016 @ 19:42:11 #20
155227 crew  Guppy
dus
pi_162361498
Oh góór!! :r

Je hebt de teken toch wel minstens verdronken, ritueel verbrand, geplet én door de wc gespoeld?

Iew iew iew iew :r

Ik ben doodsbang voor teken :@
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 20 mei 2016 @ 21:21:31 #21
456203 MoonSpark
Singer Songwriter
pi_162364979
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 19:42 schreef Guppyfriend het volgende:
Oh góór!! :r

Je hebt de teken toch wel minstens verdronken, ritueel verbrand, geplet én door de wc gespoeld?

Iew iew iew iew :r

Ik ben doodsbang voor teken :@
Ik geloof dat je zo aardig mijn werkmethode hebt omschreven! :D Ze zijn echt weg nu! *O*

Voor jouw geruststelling, deze gedachte helpt mij: Ik vind het altijd fijner om teken te zien en het liefst intact op mijn keukenrolletje zodat ik weet dat ze echt van mijn hond (of van wie dan ook) af zijn en ze binnen afzienbare tijd onderweg zijn naar de eeuwige teekvelden ~O>

Als ik ze namelijk niet zie, betekent dat natuurlijk niet dat ze afwezig zijn. Ik heb ze dan alleen nog niet gevonden. Stelletje klerelijers, die teken! :D
  Moderator vrijdag 20 mei 2016 @ 21:27:04 #22
155227 crew  Guppy
dus
pi_162365124
quote:
99s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 21:21 schreef MoonSpark het volgende:

[..]

Ik geloof dat je zo aardig mijn werkmethode hebt omschreven! :D Ze zijn echt weg nu! *O*

*O*

Stiekum ben ik wel blij dat wij een konijn hebben, die geen teek gaat krijgen O+ brrrrr gore beesten
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 20 mei 2016 @ 21:49:30 #23
369251 Geralt
of Rivia
pi_162365839
Toffe hond wel :Y
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 20 mei 2016 @ 22:09:47 #24
456203 MoonSpark
Singer Songwriter
pi_162366468
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 21:27 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

*O*

Stiekum ben ik wel blij dat wij een konijn hebben, die geen teek gaat krijgen O+ brrrrr gore beesten
;)
  vrijdag 20 mei 2016 @ 22:10:13 #25
456203 MoonSpark
Singer Songwriter
pi_162366483
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 21:49 schreef Geralt het volgende:
Toffe hond wel :Y
Dankjewel! :)
pi_162367190
Ik ben zo blij dat ik niet in het bos woon. Vroeger ooit met schoolkamp in het bos geweest en toen had ik er ook gelijk eentje in mijn been hangen ;( nooit meer!!
Mijn honden hebben ze gelukkig nooit. *klopt af*
pi_162367223
Mijn vriend had er twee jaar terug een half achter z'n balzak. :+

Raad eens wie dat moest weghalen? ;( Teken :r
  vrijdag 20 mei 2016 @ 23:01:45 #28
456203 MoonSpark
Singer Songwriter
pi_162367876
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 22:36 schreef Dragonberry het volgende:
Ik ben zo blij dat ik niet in het bos woon. Vroeger ooit met schoolkamp in het bos geweest en toen had ik er ook gelijk eentje in mijn been hangen ;( nooit meer!!
Mijn honden hebben ze gelukkig nooit. *klopt af*
Dat is echt heel fijn! Knijp maar in je handjes! :)
Ik heb er totaal 2 op mijn lijf gehad dus... De hond wel wat meer, maar in sommige gebieden zitten er gewoon ook veel meer dan in andere.

Edit: Overigens komen teken ook net zo goed in de stad voor hoor, ze hebben niet meer omgeving nodig dan een lullig struikje.

[ Bericht 6% gewijzigd door MoonSpark op 20-05-2016 23:10:20 ]
  vrijdag 20 mei 2016 @ 23:06:43 #29
456203 MoonSpark
Singer Songwriter
pi_162368037
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 22:38 schreef Koettie het volgende:
Mijn vriend had er twee jaar terug een half achter z'n balzak. :+

Raad eens wie dat moest weghalen? ;( Teken :r
Oh wow! En ik maar denken dat mijn hoofd een nare plek was! :?

De eerste op mijn hond was toen hij nog heel klein was en op zijn pielewiel, dat was ook lastig hoor, zo'n drukke pup en dan de teek verwijderen. Ik heb echt te doen met al die mensen die teken hebben (gehad) op van die episch foute plekken! :|W

Edit: En uiteraard heb ik net zoveel te doen met de mensen die ze daar moeten weghalen! ;)
  zaterdag 21 mei 2016 @ 08:55:03 #30
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_162374444
Bo is een baasje, het boeit hem allemaal geen flikker. Kijk hem staan, de sherrif.
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
pi_162375980
Ik dacht laatst 'heuj, wat ligt daar nou, een koffieboon??' . Bleek het een volgezogen teek te zijn. *ril*

Ik vind niet snel dingen echt vies, maar teken :X

Gelukkig hier konijnen, dus die verzamelen ze niet. Helaas doe ik dat zelf wel af en toe :') . Ooit eens 17 (!) teken in 1 weekend te pakken gehad. We verbleven die dagen in een tent zonder fatsoenlijk gaas, dus ik kon die smerige beesten letterlijk uit m'n slaapzak kloppen. :r
(Degene met de meeste teken na mij had er 'slechts' 5 ...). En ooit een keer tijdens een bergwandeling in the middle of nowhere een smerig dikke teek in m'n nek gehad. Helaas toen de tekentang/tekenhaakje vergeten, dus moest er nog 2 uur mee rondlopen ;( (en daarna een veeeul te dure tekentang moeten kopen bij de plaatselijke apotheek)
pi_162376367
Jaren terug met mijn overleden hond naar het robbenoord bos geweest nou dat was 1 keer en nooit meer, het arme beest zat onder echt niet normaal, je zag ze gewoon lopen dus hup naar de dierenarts maar die wou er niets voor geven omdat het ras niet tegen die middelen kon (zei hij) dus bleef het bij een tekenband.
pi_162377101
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 11:52 schreef Sorella het volgende:
Jaren terug met mijn overleden hond naar het robbenoord bos geweest nou dat was 1 keer en nooit meer, het arme beest zat onder echt niet normaal, je zag ze gewoon lopen dus hup naar de dierenarts maar die wou er niets voor geven omdat het ras niet tegen die middelen kon (zei hij) dus bleef het bij een tekenband.
Wat voor hond was het? :)
En een tekenband werkt op zich net zo goed als druppels; beide teken afwerend. Helemaal 100% voorkomen doe je helaas met geen enkel middel.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 14:00:19 #34
456203 MoonSpark
Singer Songwriter
pi_162378165
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 08:55 schreef Moeraskat het volgende:
Bo is een baasje, het boeit hem allemaal geen flikker. Kijk hem staan, de sherrif.
Hahaha hij was alles goed in de smiezen aan het houden, want in het bos werken we als een team! :D
  zaterdag 21 mei 2016 @ 14:10:42 #35
456203 MoonSpark
Singer Songwriter
pi_162378320
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 11:23 schreef Candaasje het volgende:
Ik dacht laatst 'heuj, wat ligt daar nou, een koffieboon??' . Bleek het een volgezogen teek te zijn. *ril*

Ik vind niet snel dingen echt vies, maar teken :X

Gelukkig hier konijnen, dus die verzamelen ze niet. Helaas doe ik dat zelf wel af en toe :') . Ooit eens 17 (!) teken in 1 weekend te pakken gehad. We verbleven die dagen in een tent zonder fatsoenlijk gaas, dus ik kon die smerige beesten letterlijk uit m'n slaapzak kloppen. :r
(Degene met de meeste teken na mij had er 'slechts' 5 ...). En ooit een keer tijdens een bergwandeling in the middle of nowhere een smerig dikke teek in m'n nek gehad. Helaas toen de tekentang/tekenhaakje vergeten, dus moest er nog 2 uur mee rondlopen ;( (en daarna een veeeul te dure tekentang moeten kopen bij de plaatselijke apotheek)
Dat is wel een goed tekenverhaal inderdaad zeg! Na al die exposure toch nog nare gevoelens bij de teken ey? :D

Lang geleden keek ik eens om het hoekje bij een hondenkennel, en de hele boel zat dus onder het bloed. Ik de betreffende hond-bewoner helemaal gecontroleerd op sneetjes en kon niks vinden. Zag ik een half uur later ergens in een hoekje een kapotte teek liggen. IEWHLL die had zijn diner ruim verspreid blijkbaar! :r

Het laatste stukje van je avontuur doet me trouwens aan wat interessant advies denken;

WISTEN JULLIE DAT?

Als je nou een teek hebt opgelopen en je hebt geen tekentang (ik vouch nog steeds voor de ticktwister trouwens, ik zal later een plaatje toevoegen) OF je wilt/kunt zelf de teek niet verwijderen, ga dan niet naar de plaatselijke apotheek, maar naar de dierenarts! Die is veel meer ervaren in het verwijderen van teken en ook zijn de tangen/pincetten/twisters daar veel goedkoper dan bij de apotheek!

Ik hoop dat jullie hier allemaal iets aan hebben!
  zaterdag 21 mei 2016 @ 14:15:43 #36
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_162378437
Teken zijn echt extreem smerige beesten.

Vorig jaar had de teek van mijn kat zelfs een teek.

De ene teek had zich vast gebeten in het achterlijf van een andere teek.

Een soort van The Tick Centipede

:r
pi_162378564
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 12:53 schreef Candaasje het volgende:

[..]

En een tekenband werkt op zich net zo goed als druppels; beide teken afwerend. Helemaal 100% voorkomen doe je helaas met geen enkel middel.
Shetland sheepdog
  zaterdag 21 mei 2016 @ 14:28:38 #38
456203 MoonSpark
Singer Songwriter
pi_162378660
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 11:52 schreef Sorella het volgende:

0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 12:53 schreef Candaasje het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd welk ras niet tegen die middelen kan! Bedoel je met middelen trouwens pipetjes of iets anders? Soms zijn ook bepaalde merken niet geschikt voor bepaalde rassen.

Bepaalde bossen/plekken hoeven niet elk jaar helemaal afgeladen te zitten met teken trouwens, dat kan soms per seizoen ontzettend verschillen.

Inderdaad Candaasje: Voorkomen of oplossen is tot nog toe helaas volledig onmogelijk.

Ik vraag me wel eens af wat een tekenmiddel nu precies doet wat nuttig is. Borrelia/lyme kun je al mee besmet worden op het moment dat de teek bijt. Als de teek doodgaat door het middel kan het kwaad dus allang geschied zijn. Ook aan dat beetje bloed wat wij of onze dieren verliezen zal het vaak niet liggen.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 14:30:55 #39
456203 MoonSpark
Singer Songwriter
pi_162378701
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 14:15 schreef BarryOSeven het volgende:
Teken zijn echt extreem smerige beesten.

Vorig jaar had de teek van mijn kat zelfs een teek.

De ene teek had zich vast gebeten in het achterlijf van een andere teek.

Een soort van The Tick Centipede

:r
Heb je de foto aan de het begin van de topic foto eens goed bekeken en ook gelezen? Ik denk dat je misschien ook parende teken tegen bent gekomen. :)
  zaterdag 21 mei 2016 @ 14:32:44 #40
456203 MoonSpark
Singer Songwriter
pi_162378739
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 14:23 schreef Sorella het volgende:

[..]

Shetland sheepdog
Inderdaad daar heb ik ook al vaker van gehoord dat die erg gevoelig zijn, die shelties.
pi_162378773
quote:
3s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 14:10 schreef MoonSpark het volgende:

[..]

Dat is wel een goed tekenverhaal inderdaad zeg! Na al die exposure toch nog nare gevoelens bij de teken ey? :D

Lang geleden keek ik eens om het hoekje bij een hondenkennel, en de hele boel zat dus onder het bloed. Ik de betreffende hond-bewoner helemaal gecontroleerd op sneetjes en kon niks vinden. Zag ik een half uur later ergens in een hoekje een kapotte teek liggen. IEWHLL die had zijn diner ruim verspreid blijkbaar! :r

Het laatste stukje van je avontuur doet me trouwens aan wat interessant advies denken;

WISTEN JULLIE DAT?

Als je nou een teek hebt opgelopen en je hebt geen tekentang (ik vouch nog steeds voor de ticktwister trouwens, ik zal later een plaatje toevoegen) OF je wilt/kunt zelf de teek niet verwijderen, ga dan niet naar de plaatselijke apotheek, maar naar de dierenarts! Die is veel meer ervaren in het verwijderen van teken en ook zijn de tangen/pincetten/twisters daar veel goedkoper dan bij de apotheek!

Ik hoop dat jullie hier allemaal iets aan hebben!
Ik haal ze er zonder moeite uit, dat dan weer wel, maar ik blijf het echt ontzettend smerige beesten te vinden. Dat hele achterlijf volgezogen...iewl! :D

En jup, tekentangetjes zijn zeker handig! Het is nu weer echt de tijd voor het jaar, dus al heel wat honden/katten 'ontteekt' of hun eigenaren tips gegeven.

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 14:23 schreef Sorella het volgende:

[..]

Shetland sheepdog
Ah, ja dat heb ik vaker gehoord :Y . Moest laatst ook voor een shetland sheepdog een ander middel zoeken voor de ontworming.

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 14:28 schreef MoonSpark het volgende:

[..]

Ik ben ook wel benieuwd welk ras niet tegen die middelen kan! Bedoel je met middelen trouwens pipetjes of iets anders? Soms zijn ook bepaalde merken niet geschikt voor bepaalde rassen.

Bepaalde bossen/plekken hoeven niet elk jaar helemaal afgeladen te zitten met teken trouwens, dat kan soms per seizoen ontzettend verschillen.

Inderdaad Candaasje: Voorkomen of oplossen is tot nog toe helaas volledig onmogelijk.

Ik vraag me wel eens af wat een tekenmiddel nu precies doet wat nuttig is. Borrelia/lyme kun je al mee besmet worden op het moment dat de teek bijt. Als de teek doodgaat door het middel kan het kwaad dus allang geschied zijn. Ook aan dat beetje bloed wat wij of onze dieren verliezen zal het vaak niet liggen.
De bordatella bacterie heeft 24uur nodig om over te stappen van teek naar dier/mens. Dus op zich heeft een afwerend middel wel nut, want het middel doodt de teek (als die er toch is gaan zitten) en die teek valt er vervolgens binnen enkele uren af. Dood je de teek niet, dan kan het zo 7 dagen duren voor 'ie z'n buikje rondgezogen heeft (en dan zich in jouw bed laat vallen :D ) en dan heb je dus meer kans op lyme.
pi_162378806
Doe nog eens een fotootje posten van die leuke hond in de OP!
  zaterdag 21 mei 2016 @ 15:33:22 #43
440653 BarryOSeven
pi_162379890
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 14:30 schreef MoonSpark het volgende:

[..]

Heb je de foto aan de het begin van de topic foto eens goed bekeken en ook gelezen? Ik denk dat je misschien ook parende teken tegen bent gekomen. :)
Had inderdaad wat verder moeten lezen :P Parende teken dus, minder goor dan op elkaar parasiterende teken maar toch: :r

Heb nu zo'n teken lasso voor mijn katten, dat werkt super goed.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 18:58:25 #44
456203 MoonSpark
Singer Songwriter
pi_162384733
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 14:34 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik haal ze er zonder moeite uit, dat dan weer wel, maar ik blijf het echt ontzettend smerige beesten te vinden. Dat hele achterlijf volgezogen...iewl! :D

En jup, tekentangetjes zijn zeker handig! Het is nu weer echt de tijd voor het jaar, dus al heel wat honden/katten 'ontteekt' of hun eigenaren tips gegeven.

[..]

Ah, ja dat heb ik vaker gehoord :Y . Moest laatst ook voor een shetland sheepdog een ander middel zoeken voor de ontworming.

[..]

De bordatella bacterie heeft 24uur nodig om over te stappen van teek naar dier/mens. Dus op zich heeft een afwerend middel wel nut, want het middel doodt de teek (als die er toch is gaan zitten) en die teek valt er vervolgens binnen enkele uren af. Dood je de teek niet, dan kan het zo 7 dagen duren voor 'ie z'n buikje rondgezogen heeft (en dan zich in jouw bed laat vallen :D ) en dan heb je dus meer kans op lyme.
Ahh interessant! Thanks! :)
  zaterdag 21 mei 2016 @ 19:00:49 #45
456203 MoonSpark
Singer Songwriter
pi_162384776
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 14:36 schreef Geralt het volgende:
Ik ben niet heel erg bekend met fora, ik heb daarom wat moeite met die afkortingen soms. :P OP wat is dat precies? Ik haal er zeker binnenkort wat meer foto's van Beertje Bolleboos bij *)
pi_162384858
Openingspost.

:)
  zondag 22 mei 2016 @ 10:38:53 #47
456203 MoonSpark
Singer Songwriter
pi_162398591
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 19:05 schreef Geralt het volgende:
Openingspost.

:)
Haha! Okee dan! Dankjewel!

Ik zal vandaag eens zien of ik nog meer leuke foto's vind van mijn fotogenieke hondje! Ik was er eerder nog niet aan toegekomen gisteren had ik een optreden namelijk. Vandaag lekker uitbrakken dan ga ik vast nog wel ff computeren! :)
pi_162398944
Ben opeens zo blij dat kat een binnenkat is. Brrr.
  maandag 23 mei 2016 @ 09:19:25 #49
456203 MoonSpark
Singer Songwriter
pi_162427513
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 10:57 schreef Koettie het volgende:
Ben opeens zo blij dat kat een binnenkat is. Brrr.
Dit zeg ik allesbehalve om je bang te maken maar hou er rekening mee dat als jij een stukje buiten door je buurt loopt, je ook al kans loopt om er eentje op te pikken. Bijna niet te bevatten hoe vol kleine bosjes al kunnen zitten.
  maandag 23 mei 2016 @ 11:12:12 #50
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_162429558
Ugh, nasty.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 23 mei 2016 @ 12:33:43 #51
456203 MoonSpark
Singer Songwriter
pi_162431579
quote:
8s.gif Op maandag 23 mei 2016 11:12 schreef Valerie. het volgende:
Ugh, nasty.
Ja hè, vieselijke krengen zijn het! Bluehh!
  maandag 23 mei 2016 @ 12:52:54 #52
456203 MoonSpark
Singer Songwriter
pi_162432120
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 14:36 schreef Geralt het volgende:
Bij deze: Ik heb nog wat foto's aangevuld in de OP! (Nou vergeet ik niet meer wat het is, haha!)
*O*
  maandag 23 mei 2016 @ 13:09:53 #53
456203 MoonSpark
Singer Songwriter
pi_162432740
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 15:33 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Had inderdaad wat verder moeten lezen :P Parende teken dus, minder goor dan op elkaar parasiterende teken maar toch: :r

Heb nu zo'n teken lasso voor mijn katten, dat werkt super goed.
Bij de weg: Ik vind teken die druk bezig zijn zich te vermenigvuldigen eigenlijk misschien nog wel net zo smerig als op elkaar parasiteren. Alleen het idee al dat door een zo'n paarsessie wel 1000 tot 2000 nieuwe teken het levenslicht zullen zien... Jakkes! :D

Ik ga eens opzoeken want een teken lasso heb ik nog niet van gehoord.

Ik maak bij deze een plaatje van mijn tekenverwijderingssysteem; de TickTwister, of euhmm de officiële naam van deze is: O'Tom Tick Twister. Mijne zat in twee maten in het pakje: een voor de wat grotere en een voor de kleinere teken. Superhandig en heel klein (de grootste is de lengte van mijn duim) dus ontzettend makkelijk mee te nemen (past makkelijk in de broekzak of portemonnee).

Ik lees toevallig bij de officiële naam wat websites voor geïnteresseerden:
otom website en de tick twister website

[ Bericht 1% gewijzigd door MoonSpark op 23-05-2016 13:22:17 ]
  maandag 23 mei 2016 @ 13:33:22 #54
440653 BarryOSeven
pi_162433424
Dit is de tekenlasso:

dinsdag 24 mei 2016 @ 12:57:28 #55
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_162459762
Grootste problem bij ons is op dit moment de teken die loslopen op onze honden, maar daar door de tekendruppels niet bijten. Ik ben nu elke dag onderhand net zo lang bezig met (3) honden helemaal uitkammen na 't uitlaten als met 't uitlaten zelf. En alsnog had afgelopen weekend een teek zijn weg naar de oksel van mijn vrouw gevonden.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 13:02:03 #56
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_162459870
Wij gebruiken een tekenlepel trouwens. Werkt ook als een trein.

[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  donderdag 26 mei 2016 @ 06:51:17 #57
456203 MoonSpark
Singer Songwriter
pi_162507349
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 13:33 schreef BarryOSeven het volgende:
Dit is de tekenlasso:
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 13:02 schreef MutedFaith het volgende:
Wij gebruiken een tekenlepel trouwens. Werkt ook als een trein.
Ziet er inderdaad ook heel handig uit! Desalniettemin blijf ik fan van de Twister :)
  donderdag 26 mei 2016 @ 06:52:51 #58
456203 MoonSpark
Singer Songwriter
pi_162507354
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 12:57 schreef MutedFaith het volgende:
Grootste problem bij ons is op dit moment de teken die loslopen op onze honden, maar daar door de tekendruppels niet bijten. Ik ben nu elke dag onderhand net zo lang bezig met (3) honden helemaal uitkammen na 't uitlaten als met 't uitlaten zelf. En alsnog had afgelopen weekend een teek zijn weg naar de oksel van mijn vrouw gevonden.
Jakkes! :'(
  maandag 30 mei 2016 @ 11:16:49 #59
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_162614650
Ik gebruik zelf over het algemeen gewoon een pincet. Heb inmiddels wel al een paar honderd tekenverwijderingen op m'n naam staan :')

Bij m'n eigen hond ooit 60 teken uit haar oren gehaald. Was één grote krioelende massa.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 31 mei 2016 @ 08:10:51 #60
456203 MoonSpark
Singer Songwriter
pi_162637311
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:16 schreef Dven het volgende:
Ik gebruik zelf over het algemeen gewoon een pincet. Heb inmiddels wel al een paar honderd tekenverwijderingen op m'n naam staan :')

Bij m'n eigen hond ooit 60 teken uit haar oren gehaald. Was één grote krioelende massa.
Vooral bij de teken die zich al hebben vastgebeten vind ik het zelf prettig als ik zeker weet dat ik ze niet fijn knijp, en volledig, snel en "rustig" weg haal. Dat doet voor mij die twister heel goed. Klinkt misschien stom maar ik ben altijd blij als ik zie dat de verwijderde teek helemaal in orde en levend is... voordat ik het ding verplet, verbrand, verdrink en verban naar de eeuwige verdoemenis :P

Maar by all means: ieder zijn eigen ding/methode, er zijn immers veel wegen naar Rome!
  dinsdag 31 mei 2016 @ 08:19:02 #61
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_162637363
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 08:10 schreef MoonSpark het volgende:

[..]

Vooral bij de teken die zich al hebben vastgebeten vind ik het zelf prettig als ik zeker weet dat ik ze niet fijn knijp, en volledig, snel en "rustig" weg haal. Dat doet voor mij die twister heel goed. Klinkt misschien stom maar ik ben altijd blij als ik zie dat de verwijderde teek helemaal in orde en levend is... voordat ik het ding verplet, verbrand, verdrink en verban naar de eeuwige verdoemenis :P

Maar by all means: ieder zijn eigen ding/methode, er zijn immers veel wegen naar Rome!
Met een pincet kan je ze dan ook gewoon perfect verwijderen. :P

Hier het oor van één van m'n honden. Uur bezig geweest alles te verwijderen :')

"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_162637431
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 12:57 schreef MutedFaith het volgende:
tip van flip: bewerk je hond dan met zo'n harenweghaalroller van de ikea (om kleding te ontdoen van kattenhaar). al die wandelende miniteekjes blijven daaraan plakken ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 8 juni 2016 @ 23:56:54 #63
456203 MoonSpark
Singer Songwriter
pi_162856923
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 08:29 schreef simmu het volgende:

[..]

tip van flip: bewerk je hond dan met zo'n harenweghaalroller van de ikea (om kleding te ontdoen van kattenhaar). al die wandelende miniteekjes blijven daaraan plakken ;)
Dat is een super handige tip! Dankjewel voor het meedenken!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')