abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 mei 2016 @ 16:47:37 #1
456203 MoonSpark
Singer Songwriter
pi_162356693
Wat me dan nou gebeurt?! :?

Ik controleer mijn Border Terriër regelmatig op teken. Vandaag was de inspectie echter niet nodig want ik zie ineens een HUGE volgezogen teek tussen zijn ogen (Border Terriërs hebben een harde teekresistente vacht, dat betekent dat je teken vaak op de meest lullige plekken terug zult vinden waar de vacht zachter, dunner of afwezig is.)

Ik mijn ticktwister (dat is echt een superhandige teekverwijderaar) erbij gepakt en de teek weggehaald, zie ik dat er precies naast die eerste teek nog eentje zit!

Daarmee is de verbazing nog niet voorbij!

Ik leg namelijk de teken altijd even op wit papier zodat ik goed kan zien of alle pootjes e.d. nog aan de teek zitten. Zie ik hetvolgende:

Deze teken waren gewoon gezellig met zijn vieren een orgie aan het houden op 1 vierkante cm van mijn lieverd zijn kopje! Bah! Ik krijg gewoon de rillingen als ik er aan denk! Dit zijn parende teken blijkt dus en dat is meteen ook de uitleg waarom deze teken in zulk rap tempo zo groot zijn geworden. Na het paren zuigen de vrouwtjes zich namelijk meteen helemaal vol met bloed waardoor ze dus in nog veel kortere tijd erg groot worden. :r

De mannetjes blijven blijkbaar nog lekker even zitten op het vrouwtje. Nagenieten, sigaretje roken of in slaap vallen, wie zal het zeggen?! >:)

Onderzoekers willen blijkbaar geen teken meer voor onderzoek, ook niet de perverselingen die ik net vond. Al met al was dit wel een hele onfatsoenlijke en onsmakelijke ontmoeting met vier teken die na het posten van dit bericht hardhandig uitgeschakeld zullen worden en door de plee gespoeld worden. Wordt vast een bloederige bende! ~O>

Edit: Nou had ik ook nog nagelezen dat een teek wel 1000 tot 2000 eitjes kan leggen! Ben ik even trots dat mijn hond en ik de wereld hebben bespaard van zo'n 2004 tot 4004 teken!

En dan mijn hondje maar weer eens flink verwennen want hij staat het me toch maar steeds weer toe dat ik vlak naast zijn oog met allerlei instrumenten bezig ben! Mijn arme Beertje Bolleboos, ik ben zo trots op hem! Voor de nieuwsgierigen onder jullie hier is Bo Sylvano lekker in het bos:

---------------------------------------------------------------------------
Op verzoek nog een paar foto's van mijn Beertje Bolleboos:

En op indirect verzoek mijn favoriete manier om de etterbakjes weg te halen:

De TickTwister, of euhmm de officiële naam van deze is: O'Tom Tick Twister. Mijne zat in twee maten in het pakje: een voor de wat grotere en een voor de kleinere teken. Superhandig en heel klein (de grootste is de lengte van mijn duim) dus ontzettend makkelijk mee te nemen (past makkelijk in de broekzak of portemonnee).

Ik lees toevallig bij de officiële naam wat websites voor geïnteresseerden:
otom website en de tick twister website

[ Bericht 1% gewijzigd door MoonSpark op 23-05-2016 13:21:48 ]
Ach ja, wat valt er te vertellen..... Muziek!
  vrijdag 20 mei 2016 @ 16:48:51 #2
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_162356733
Ik las de TT en dacht dat je met een groep vrienden de kop van dat beest had ondergekalkt met viltstift :+
pi_162356758
GADVERDAMME IEUWL
Maar lueken hont.
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
pi_162356786
Beertje bolleboos :')

Bij het lezen van de tt dacht ik dat iemand zijn kop vol had getekend ghehe.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  vrijdag 20 mei 2016 @ 16:51:18 #5
456203 MoonSpark
Singer Songwriter
pi_162356791
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 16:48 schreef Woelwater het volgende:
Ik las de TT en dacht dat je met een groep vrienden de kop van dat beest had ondergekalkt met viltstift :+
Whahaha! Inderdaad! Zo kan het ook opgevat worden! _O-
  vrijdag 20 mei 2016 @ 16:54:49 #6
456203 MoonSpark
Singer Songwriter
pi_162356880
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 16:50 schreef Opsonisatie het volgende:
GADVERDAMME IEUWL
Maar lueken hont.
Inderdaad behoorlijk gross ey? :D

Dankjewel! Bo is echt een superlieve hond, zou niet weten hoe ik zonder hem zou moeten leven!
pi_162356891
Ranzige beesten die teken. Maar ik maak me niet zoveel zorgen om mijn honden, die krijgen middelen waardoor ze 3 weken lang beschermt zijn tegen teken. Ik daarintegen heb zo'n middel niet!

Er zijn wel middelen voor mensen voor een dagje ofzo, maar geen fijne 3 weken je geen zorgen hoeven te maken. Die middelen zijn dan ook schofterig duur te noemen in verhouding.

Zo zat ik vandeweek lekker tv te kijken na een fijne boswandeling, voel ik wat kriebelen, is het een een wandelende teek :r
Echt de hele avond helemaal paranoide geweest, voelde steeds kriebels en moest gelijk controleren of het een teek was.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 16:57:22 #8
456203 MoonSpark
Singer Songwriter
pi_162356937
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 16:51 schreef spierbal het volgende:
Beertje bolleboos :')

Bij het lezen van de tt dacht ik dat iemand zijn kop vol had getekend ghehe.
Ja ik begreep al dat de titel voor meerdere opvattingen geschikt is! Whahaha! :D
pi_162356969
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 16:54 schreef MoonSpark het volgende:

[..]

Inderdaad behoorlijk gross ey? :D

Dankjewel! Bo is echt een superlieve hond, zou niet weten hoe ik zonder hem zou moeten leven!
Ja want ik moest een keer DNA uit een teek isoleren om te kijken of het een drager was van de ziekte van Lyme, krijg nu nog steeds kotsneigingen als ik denk aan zo'n viesdikke, vol met bloed gezogen teek. Bah ;(

Bo heeft na deze indirecte groepsverkrachting wel een kluifje verdiend.
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
  vrijdag 20 mei 2016 @ 17:02:50 #10
456203 MoonSpark
Singer Songwriter
pi_162357081
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 16:55 schreef erodome het volgende:
Ranzige beesten die teken. Maar ik maak me niet zoveel zorgen om mijn honden, die krijgen middelen waardoor ze 3 weken lang beschermt zijn tegen teken. Ik daarintegen heb zo'n middel niet!

Er zijn wel middelen voor mensen voor een dagje ofzo, maar geen fijne 3 weken je geen zorgen hoeven te maken. Die middelen zijn dan ook schofterig duur te noemen in verhouding.

Zo zat ik vandeweek lekker tv te kijken na een fijne boswandeling, voel ik wat kriebelen, is het een een wandelende teek :r
Echt de hele avond helemaal paranoide geweest, voelde steeds kriebels en moest gelijk controleren of het een teek was.
Oh ik weet maar al te goed wat je bedoelt! Ik zat zo eens op het eind van een lange dag op mijn werk met letterlijk mijn hoofd in mijn hand, dacht ineens een hele bizar dikke korst te voelen net achter mijn haargrens tussen de haren. Ik pluk de korst eraf (dat is dan toch je neiging om te weten wat er is) en toen ik er naar keek, bleek ik dus een teek uit mijn hoofd te hebben getrokken.

Het scheelde geen haar meer of ik had de hele boel onder gespuugd! :r

Sindsdien ben ik er ook erg paranoïde van hoor! Bomen met laaghangende takken enzo: ik blijf er mooi uit de buurt als het kan. ;)

sidenote: Bescherming tegen teken is er inderdaad voor mens en dier, maar dat neemt niet weg dat je jezelf, je kinderen en je dieren toch echt regelmatig goed moet blijven controleren. Ik schrijf het er even bij voor het geval sommige mensen de tekenbescherming lezen als een klinkklare oplossing.

[ Bericht 11% gewijzigd door MoonSpark op 20-05-2016 17:10:17 ]
  vrijdag 20 mei 2016 @ 17:05:24 #11
456203 MoonSpark
Singer Songwriter
pi_162357170
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 16:58 schreef Opsonisatie het volgende:

[..]

Ja want ik moest een keer DNA uit een teek isoleren om te kijken of het een drager was van de ziekte van Lyme, krijg nu nog steeds kotsneigingen als ik denk aan zo'n viesdikke, vol met bloed gezogen teek. Bah ;(

Bo heeft na deze indirecte groepsverkrachting wel een kluifje verdiend.
Whahaha indirecte groepsverkrachting! :D Echt zo vreselijk fout hè! Ik ga lekker even met hem knuffelen en spelen en zeggen hoe veel ik van hem hou! O+

Edit: Ach, waarom ook niet, ik doe eens gek! Vandaag mag Beertje Bolleboos een extra pensstaafje. Kluiven kan hij altijd al op zijn prachtige stuk hertengewei ;)

[ Bericht 10% gewijzigd door MoonSpark op 20-05-2016 17:17:25 ]
  vrijdag 20 mei 2016 @ 17:19:00 #12
37769 erodome
Zweefteef
pi_162357516
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 17:02 schreef MoonSpark het volgende:

[..]

Oh ik weet maar al te goed wat je bedoelt! Ik zat zo eens op het eind van een lange dag op mijn werk met letterlijk mijn hoofd in mijn hand, dacht ineens een hele bizar dikke korst te voelen net achter mijn haargrens tussen de haren. Ik pluk de korst eraf (dat is dan toch je neiging om te weten wat er is) en toen ik er naar keek, bleek ik dus een teek uit mijn hoofd te hebben getrokken.

Het scheelde geen haar meer of ik had de hele boel onder gespuugd! :r

Sindsdien ben ik er ook erg paranoïde van hoor! Bomen met laaghangende takken enzo: ik blijf er mooi uit de buurt als het kan. ;)

sidenote: Bescherming tegen teken is er inderdaad voor mens en dier, maar dat neemt niet weg dat je jezelf, je kinderen en je dieren toch echt regelmatig goed moet blijven controleren. Ik schrijf het er even bij voor het geval sommige mensen de tekenbescherming lezen als een klinkklare oplossing.

Goede post, controle is idd belangrijk. Controleer me elke dag dat ik op teek-risico plekken ben geweest. Maar toch schiet er weleens 1tje tussendoor.

Vieze lepe beesten, je een beetje koest houden om dan later te gaan migreren naar een fijne huidplooi. Vorig jaar er 1 gehad die zijn vieze kop had ingegraven in mijn oksel en niet dat ik lekker met een blote oksel rond heb gehuppeld in het bos, sterker nog, heb meestal een lange broek e.d. aan als ik het bos betreed.

Sneaky pokkebeesten dat het zijn....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 17:28:10 #13
456203 MoonSpark
Singer Songwriter
pi_162357755
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 17:19 schreef erodome het volgende:

[..]

Goede post, controle is idd belangrijk. Controleer me elke dag dat ik op teek-risico plekken ben geweest. Maar toch schiet er weleens 1tje tussendoor.

Vieze lepe beesten, je een beetje koest houden om dan later te gaan migreren naar een fijne huidplooi. Vorig jaar er 1 gehad die zijn vieze kop had ingegraven in mijn oksel en niet dat ik lekker met een blote oksel rond heb gehuppeld in het bos, sterker nog, heb meestal een lange broek e.d. aan als ik het bos betreed.

Sneaky pokkebeesten dat het zijn....
Amen! _O_
pi_162358633
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 16:48 schreef Woelwater het volgende:
Dit dacht ik ook, maar dan met een stel kinderen met een viltstift.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 18:05:24 #15
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_162358701
Ik vind die hond ook wel smerig btw.
Zo'n type met vadsig vet haar dat enorm gaat stinken als het nat is geregend.
En dan zo'n vieze snor die overal inhangt en altijd nat is. ;(
Zo'n hond waarvan je weet dat je vette stinkhanden krijgt als je hem aait.
pindazakje
  vrijdag 20 mei 2016 @ 18:18:42 #16
456203 MoonSpark
Singer Songwriter
pi_162359080
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 18:05 schreef Hyaenidae het volgende:
Er zijn natuurlijk ook altijd wel zulke mensen op fora: "Zo'n type met zwart haar die enorm zinloos gaat reageren op andermans topics..." :D

Dan begrijp ik nu dus ook waarom jij Andrélon onder je posts hebt staan. ;)

Mijn beste advies is andere honden te gaan aaien, ruiken en te controleren op teken?
Zover ik begrijp heb ik je overigens ook überhaupt nooit uitgenodigd om dat bij mijn hond te komen doen, dus ik begrijp verder je probleem ook niet. :P
  vrijdag 20 mei 2016 @ 18:19:19 #17
456203 MoonSpark
Singer Songwriter
pi_162359090
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 18:02 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dit dacht ik ook, maar dan met een stel kinderen met een viltstift.
8-)
  vrijdag 20 mei 2016 @ 18:51:41 #18
37769 erodome
Zweefteef
pi_162359841
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 18:05 schreef Hyaenidae het volgende:
Nou ja zeg... Zo'n schattige kleine ruwhaar die als je dat een beetje bijhoud (wat hoort en er ook zo uitziet bij de ts) juist een hele fijne vacht is.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 19:23:31 #19
456203 MoonSpark
Singer Songwriter
pi_162360722
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 18:51 schreef erodome het volgende:

[..]

Nou ja zeg... Zo'n schattige kleine ruwhaar die als je dat een beetje bijhoud (wat hoort en er ook zo uitziet bij de ts) juist een hele fijne vacht is.
Geeft niet hoor, laat maar gaan. Ik smeer mijn hond immers niet vol met Andrélon producten. Mijn hond ruikt gewoon naar hond en niks anders. Precies zoals ik het wil hebben ;)
  Moderator vrijdag 20 mei 2016 @ 19:42:11 #20
155227 crew  Guppy
dus
pi_162361498
Oh góór!! :r

Je hebt de teken toch wel minstens verdronken, ritueel verbrand, geplet én door de wc gespoeld?

Iew iew iew iew :r

Ik ben doodsbang voor teken :@
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 20 mei 2016 @ 21:21:31 #21
456203 MoonSpark
Singer Songwriter
pi_162364979
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 19:42 schreef Guppyfriend het volgende:
Oh góór!! :r

Je hebt de teken toch wel minstens verdronken, ritueel verbrand, geplet én door de wc gespoeld?

Iew iew iew iew :r

Ik ben doodsbang voor teken :@
Ik geloof dat je zo aardig mijn werkmethode hebt omschreven! :D Ze zijn echt weg nu! *O*

Voor jouw geruststelling, deze gedachte helpt mij: Ik vind het altijd fijner om teken te zien en het liefst intact op mijn keukenrolletje zodat ik weet dat ze echt van mijn hond (of van wie dan ook) af zijn en ze binnen afzienbare tijd onderweg zijn naar de eeuwige teekvelden ~O>

Als ik ze namelijk niet zie, betekent dat natuurlijk niet dat ze afwezig zijn. Ik heb ze dan alleen nog niet gevonden. Stelletje klerelijers, die teken! :D
  Moderator vrijdag 20 mei 2016 @ 21:27:04 #22
155227 crew  Guppy
dus
pi_162365124
quote:
99s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 21:21 schreef MoonSpark het volgende:

[..]

Ik geloof dat je zo aardig mijn werkmethode hebt omschreven! :D Ze zijn echt weg nu! *O*

*O*

Stiekum ben ik wel blij dat wij een konijn hebben, die geen teek gaat krijgen O+ brrrrr gore beesten
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 20 mei 2016 @ 21:49:30 #23
369251 Geralt
of Rivia
pi_162365839
Toffe hond wel :Y
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 20 mei 2016 @ 22:09:47 #24
456203 MoonSpark
Singer Songwriter
pi_162366468
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 21:27 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

*O*

Stiekum ben ik wel blij dat wij een konijn hebben, die geen teek gaat krijgen O+ brrrrr gore beesten
;)
  vrijdag 20 mei 2016 @ 22:10:13 #25
456203 MoonSpark
Singer Songwriter
pi_162366483
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 21:49 schreef Geralt het volgende:
Toffe hond wel :Y
Dankjewel! :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')