Bij deze: Ik heb nog wat foto's aangevuld in de OP! (Nou vergeet ik niet meer wat het is, haha!)quote:Op zaterdag 21 mei 2016 14:36 schreef Geralt het volgende:
Doe nog eens een fotootje posten van die leuke hond in de OP!
Bij de weg: Ik vind teken die druk bezig zijn zich te vermenigvuldigen eigenlijk misschien nog wel net zo smerig als op elkaar parasiteren. Alleen het idee al dat door een zo'n paarsessie wel 1000 tot 2000 nieuwe teken het levenslicht zullen zien... Jakkes!quote:Op zaterdag 21 mei 2016 15:33 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Had inderdaad wat verder moeten lezenParende teken dus, minder goor dan op elkaar parasiterende teken maar toch:
Heb nu zo'n teken lasso voor mijn katten, dat werkt super goed.
quote:
Ziet er inderdaad ook heel handig uit! Desalniettemin blijf ik fan van de Twisterquote:Op dinsdag 24 mei 2016 13:02 schreef MutedFaith het volgende:
Wij gebruiken een tekenlepel trouwens. Werkt ook als een trein.
Jakkes!quote:Op dinsdag 24 mei 2016 12:57 schreef MutedFaith het volgende:
Grootste problem bij ons is op dit moment de teken die loslopen op onze honden, maar daar door de tekendruppels niet bijten. Ik ben nu elke dag onderhand net zo lang bezig met (3) honden helemaal uitkammen na 't uitlaten als met 't uitlaten zelf. En alsnog had afgelopen weekend een teek zijn weg naar de oksel van mijn vrouw gevonden.
Vooral bij de teken die zich al hebben vastgebeten vind ik het zelf prettig als ik zeker weet dat ik ze niet fijn knijp, en volledig, snel en "rustig" weg haal. Dat doet voor mij die twister heel goed. Klinkt misschien stom maar ik ben altijd blij als ik zie dat de verwijderde teek helemaal in orde en levend is... voordat ik het ding verplet, verbrand, verdrink en verban naar de eeuwige verdoemenisquote:Op maandag 30 mei 2016 11:16 schreef Dven het volgende:
Ik gebruik zelf over het algemeen gewoon een pincet. Heb inmiddels wel al een paar honderd tekenverwijderingen op m'n naam staan
Bij m'n eigen hond ooit 60 teken uit haar oren gehaald. Was één grote krioelende massa.
Met een pincet kan je ze dan ook gewoon perfect verwijderen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 08:10 schreef MoonSpark het volgende:
[..]
Vooral bij de teken die zich al hebben vastgebeten vind ik het zelf prettig als ik zeker weet dat ik ze niet fijn knijp, en volledig, snel en "rustig" weg haal. Dat doet voor mij die twister heel goed. Klinkt misschien stom maar ik ben altijd blij als ik zie dat de verwijderde teek helemaal in orde en levend is... voordat ik het ding verplet, verbrand, verdrink en verban naar de eeuwige verdoemenis![]()
Maar by all means: ieder zijn eigen ding/methode, er zijn immers veel wegen naar Rome!
tip van flip: bewerk je hond dan met zo'n harenweghaalroller van de ikea (om kleding te ontdoen van kattenhaar). al die wandelende miniteekjes blijven daaraan plakkenquote:Op dinsdag 24 mei 2016 12:57 schreef MutedFaith het volgende:
Grootste problem bij ons is op dit moment de teken die loslopen op onze honden, maar daar door de tekendruppels niet bijten. Ik ben nu elke dag onderhand net zo lang bezig met (3) honden helemaal uitkammen na 't uitlaten als met 't uitlaten zelf. En alsnog had afgelopen weekend een teek zijn weg naar de oksel van mijn vrouw gevonden.
Dat is een super handige tip! Dankjewel voor het meedenken!quote:Op dinsdag 31 mei 2016 08:29 schreef simmu het volgende:
[..]
tip van flip: bewerk je hond dan met zo'n harenweghaalroller van de ikea (om kleding te ontdoen van kattenhaar). al die wandelende miniteekjes blijven daaraan plakken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |