Leuk om te horen van CSHRquote:Op maandag 27 juni 2016 06:28 schreef Beregd het volgende:
Terug van DTRH. Wat een feest waren Car seat headrest en courtney barnett live zeg
ja echt. Het begon redelijk lame in het eerste nr, maar vanaf het tweede nummer knalde het echt. De lang uitgesponnen versies van vincent en ballad of the costa concordia waren echt fantastisch. En something soon als slot. Ze hebben een hoop fans gewonnen daar.quote:
Ha, af en toe kan ik er wel om lachen, maar eentje in de review van ANOHNI was wel suf:quote:Op maandag 27 juni 2016 09:47 schreef Norrage het volgende:
Die "interview-recensies" van 3voor12 zeg, wat tenenkrommend weer. Die site wordt steeds slechter...
quote:Hij staat nogal bekend om visueel uitdagende shows. Hoe is dat nu?
Niet hij, zij! ...
iddquote:Op maandag 27 juni 2016 09:47 schreef Norrage het volgende:
Die "interview-recensies" van 3voor12 zeg, wat tenenkrommend weer. Die site wordt steeds slechter...
Ik krijg amper mee dat hij nog platen maaktquote:Op maandag 27 juni 2016 11:57 schreef Norrage het volgende:
Wt vinden we van die nieuwe DJ Shadow?
Since Endtroducing niks goeds meer gemaakt maar wellicht doet hij het weer??
Slecht h. Vaak ook zo slordig en amateuristisch. Dat is niet iets nieuws, al 10-15 jaar terug was het op festivals vooral een kwestie van backstage achter hun televisieschermpje een stream bekijken van wat 200 meter verderop in een tent gebeurde, zodat bij de eindnoot de recensie online kon staan. De comment-sectie onderaan waar de recensent in kwestie vaak feitelijk de oren gewassen wordt is vaak kostelijk. Maar de luiheid van sommigen viel me ook weer eens op bij de DTRH-stukjes.quote:Op maandag 27 juni 2016 09:47 schreef Norrage het volgende:
Die "interview-recensies" van 3voor12 zeg, wat tenenkrommend weer. Die site wordt steeds slechter...
quote:Op maandag 27 juni 2016 14:04 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Slecht h. Vaak ook zo slordig en amateuristisch. Dat is niet iets nieuws, al 10-15 jaar terug was het op festivals vooral een kwestie van backstage achter hun televisieschermpje een stream bekijken van wat 200 meter verderop in een tent gebeurde, zodat bij de eindnoot de recensie online kon staan. De comment-sectie onderaan waar de recensent in kwestie vaak feitelijk de oren gewassen wordt is vaak kostelijk. Maar de luiheid van sommigen viel me ook weer eens op bij de DTRH-stukjes.
Neem als voorbeeld Mac DeMarco. Jarenlange vaste rots in de show Pierce McGarry op bas is sinds deze tour afgevallen, nu vervangen door Rory McCarthy (Connan Mockasin/Beck). Samengevat als, quote: "De bassist is nieuw, het zou zelfs de allereerste keer zijn dat hij met de band mee speelt." Wees een journalist, dit is redelijk essentieel, gebruik het wereldwijde web, voeg een btje achtergrondinfo toe... Vervolgens: "De gitarist speelt al het langst bij Mac [..]" Neehee, de drummer speelt al jaren met Mac DeMarco, maar de huidige gitarist is er pas eind 2014 bijgekomen. Vervolgens, "[..] een behoorlijk ongepaste grap over een boot vol explosieven die bij het terrein ligt." Hier moet ik het voordeel van de twijfel toepassen, ik weet niet hoe het precies verwoord is. Maar anders zou ik zeggen: ken je klassiekers, Limp Bizkit, TRL 1999, Miami...
Maar ook bij de integriteit van 3VOOR12 valt af en toe vraagtekens bij te zetten. De favorieten op festivals kun je van tevoren al bij ze opschrijven: niet zelden gedweep met Nederlandse middelmaat van labels waar de hoofdredactie graag bij op label-feestjes aanschuift. Kritiekloos, want anders is het zo ongemakkelijk om Kees of Ferry daarna weer tegen te komen. Broederliefde van Top Notch boven Paul McCartney op Pinkpop in een lijstje, ja doeiiiii, dat kun je aan niemand met droge ogen verkopen. Helemaal niet als je weet dat een van de grootste Top Notch-fanboys, die soms al niet veel anders deed dan promo-berichten over dat label als journalistiek verkopen, zo vanuit z'n 3VOOR12-positie op de stoel van PR-man van dat label gleed. Iemand die zelfs in z’n nieuwe functie nog gewoon input kreeg in het journalistiek gedeelte. Nee, heel geloofwaardig allemaal.
Muziekjournalistiek anno 2016 is al behoorlijk beroerd - clickbait, "social commentary" er met de haren bijslepen, die vervelende half-ironische Generation Z meme-toon - maar in Nederland lijkt de “mainstream” media soms van gekkigheid al helemaal niet meer te weten hoe de aandacht te trekken. Zelfs OOR, die in mijn ogen altijd een zeer respectabele oude garde had, lijkt tegenwoordig stukjes te tikken om maar wat tongen los te maken. De een-tweetjes zijn ook om flauw van te worden. Atze zegt A, dus De Volkskrant is B van mening, dus A en B spreken elkaar op Twitter aan, en een stukje wederzijdse promo is geslaagd, allemaal zo doorzichtig. Lang leve het internet, met 100,000 alternatieve kanalen tot onze beschikking.
Ik vond die plaat met Hongaarse titel ook erg fijn. Z'n breakcore/noise stuff is niet echt bijzonder interessant.quote:Op maandag 27 juni 2016 17:19 schreef Gehenna het volgende:
Ik laat de nieuwe plaat van Venetian Snares al maanden links liggen, dat was dom van me, wat een heerlijke bak warme elektronica![]()
Het leunt wel heel erg tegen het oude werk van Aphex Twin aan, maar daar heb ik een zwak voor
Oh die Rossz nogwat nogwattes, ja die is wel fantastischquote:Op maandag 27 juni 2016 18:58 schreef bartrid het volgende:
[..]
Ik vond die plaat met Hongaarse titel ook erg fijn. Z'n breakcore/noise stuff is niet echt bijzonder interessant.
quote:Op maandag 27 juni 2016 19:52 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Oh die Rossz nogwat nogwattes, ja die is wel fantastisch![]()
Dit album vind ik wel weer tof, dit doet het goed op feestjes:
Haha wat een takkenherriequote:Op maandag 27 juni 2016 21:59 schreef DO2 het volgende:
Making Orange Things - samenwerking met Speedranch - blijft toch z'n absolute meesterwerk. - Inclusief briljante MJ sample. - Herrie zal nooit meer zo goed klinken:
plebquote:Op dinsdag 28 juni 2016 10:20 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Haha wat een takkenherrie![]()
Dan toch liever dit:![]()
Die track is eigenlijk een chilllout- momentje op het album:quote:Op dinsdag 28 juni 2016 10:20 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Haha wat een takkenherrie![]()
Dan toch liever dit:![]()
En ook hier is hij op te horen, onder begeleiding van een Japanse:quote:
Mooi!quote:Op dinsdag 28 juni 2016 18:32 schreef N.i.c.k het volgende:
[..]
En ook hier is hij op te horen, onder begeleiding van een Japanse:
Geweldig weer! Ik vind deze nieuwe richting die ze heeft gekozen heel tof.quote:
Ben benieuwd naar de plaat. Moet nog een beetje wennen aan deze stijl, maar intrigeert in ieder geval wel. Op het eerste gehoor had dit nummer best wel een minuutje korter mogen duren.quote:
Grappig, dacht vanochtend toevallig nog: Die moet ik weer eens opzettenquote:Op woensdag 29 juni 2016 19:50 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar de plaat. Moet nog een beetje wennen aan deze stijl, maar intrigeert in ieder geval wel. Op het eerste gehoor had dit nummer best wel een minuutje korter mogen duren.
De nieuwe Blood Orange is trouwens best lekker. Staan echt een paar sterke tracks op.
De bas en drums overheersten zwaar, waardoor veel piano- en gitaarmelodien echt compleet wegvielen. Dat was zonde, want Paak zelf zette een hele strakke show neer (die vent heeft meer energie in zijn lijf dan een bus Duracelkonijnen).quote:Op zondag 3 juli 2016 18:57 schreef Z het volgende:
Ik had een jaartje overgeslagen. Wat ging er mis bij het geluid van AP?
Om even het bruggetje van Mulvey naar Portico Quartet naar Mammal Hands te maken. Ken je laatstgenoemde band, Nor? Ze komen uit Manchester, en de Portico-invloeden zijn duidelijk hoorbaar, maar ze hebben toch wel echt een eigen sound. Hun nieuwe plaat werd me dit weekend aangeraden, en het klinkt echt heel goed. Heb 'm al een keertje of zes gedraaid nu.quote:Op maandag 4 juli 2016 11:33 schreef Norrage het volgende:
Nick Mulvey viel me een grote bak tegen gisteren zeg. Mist echt de band als ie solo speelt. Maar zijn voorprogramma was fantastisch: Samuel Ford. die had geen band nodig.
Ken die zeker. Goed bandjequote:Op maandag 4 juli 2016 23:31 schreef Maxerazzi het volgende:
Ja, die nieuwe Blood Orange is zeker aardig. Wel een pieken-en-dalen-plaat, vind ik.
[..]
Om even het bruggetje van Mulvey naar Portico Quartet naar Mammal Hands te maken. Ken je laatstgenoemde band, Nor? Ze komen uit Manchester, en de Portico-invloeden zijn duidelijk hoorbaar, maar ze hebben toch wel echt een eigen sound. Hun nieuwe plaat werd me dit weekend aangeraden, en het klinkt echt heel goed. Heb 'm al een keertje of zes gedraaid nu.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |