abonnement Unibet Coolblue
  maandag 27 juni 2016 @ 06:28:56 #251
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_163332664
Terug van DTRH. Wat een feest waren Car seat headrest en courtney barnett live zeg _O_
pi_163332699
Afgelopen zaterdag naar Naked Song geweest in Eindhoven.
Samenvatting: Luka Bloom en Max Meser waren gewoon goed, zoals verwacht. Douwe Bob viel best mee, Lucinda Williams viel nogal tegen. Sun Kil Moon helaas gemist doordat de kleine zaal vol zat. Iris Penning was geweldig, en voor zowel Max Jury als Damien Jurado geldt: ze maken mooie tot prachtige muziek, maar echte stageperformers zijn het niet.
pi_163333013
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 06:28 schreef Beregd het volgende:
Terug van DTRH. Wat een feest waren Car seat headrest en courtney barnett live zeg _O_
Leuk om te horen van CSHR :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 27 juni 2016 @ 08:28:23 #254
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_163333062
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 08:17 schreef Norrage het volgende:

[..]

Leuk om te horen van CSHR :)
ja echt. Het begon redelijk lame in het eerste nr, maar vanaf het tweede nummer knalde het echt. De lang uitgesponnen versies van vincent en ballad of the costa concordia waren echt fantastisch. En something soon als slot. Ze hebben een hoop fans gewonnen daar.

Jammer op DTRH was wel dat het geluid en de effecten op het hoofdpodium echt slecht waren. Pj harvey, the national, duede, het viel allemaal wat in het watee. Bij DTRH is muziek precies een bijzaak, en das toch jammer.
pi_163333917
Die "interview-recensies" van 3voor12 zeg, wat tenenkrommend weer. Die site wordt steeds slechter...
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 27 juni 2016 @ 10:14:10 #256
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_163334315
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:47 schreef Norrage het volgende:
Die "interview-recensies" van 3voor12 zeg, wat tenenkrommend weer. Die site wordt steeds slechter...
Ha, af en toe kan ik er wel om lachen, maar eentje in de review van ANOHNI was wel suf:
quote:
Hij staat nogal bekend om visueel uitdagende shows. Hoe is dat nu?
Niet hij, zij! ...
:').
  maandag 27 juni 2016 @ 11:00:28 #257
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_163335071
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:47 schreef Norrage het volgende:
Die "interview-recensies" van 3voor12 zeg, wat tenenkrommend weer. Die site wordt steeds slechter...
idd :')
pi_163335741
Beetje lieflijke Flume :)

pi_163336459
Wt vinden we van die nieuwe DJ Shadow?
Since Endtroducing niks goeds meer gemaakt maar wellicht doet hij het weer??
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 27 juni 2016 @ 13:17:25 #260
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_163338183
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2016 11:57 schreef Norrage het volgende:
Wt vinden we van die nieuwe DJ Shadow?
Since Endtroducing niks goeds meer gemaakt maar wellicht doet hij het weer??
Ik krijg amper mee dat hij nog platen maakt :P :@

Zijn live album 'In Tune and on Time' vond ik wel weer vrij briljant, maar de post-entroducing albums die ik hier en daar geluisterd heb, kon ik echt niets mee..

[ Bericht 0% gewijzigd door Gehenna op 27-06-2016 13:29:37 ]
nee, jij dan!
pi_163339145
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:47 schreef Norrage het volgende:
Die "interview-recensies" van 3voor12 zeg, wat tenenkrommend weer. Die site wordt steeds slechter...
Slecht hè. Vaak ook zo slordig en amateuristisch. Dat is niet iets nieuws, al 10-15 jaar terug was het op festivals vooral een kwestie van backstage achter hun televisieschermpje een stream bekijken van wat 200 meter verderop in een tent gebeurde, zodat bij de eindnoot de recensie online kon staan. De comment-sectie onderaan waar de recensent in kwestie vaak feitelijk de oren gewassen wordt is vaak kostelijk. Maar de luiheid van sommigen viel me ook weer eens op bij de DTRH-stukjes.

Neem als voorbeeld Mac DeMarco. Jarenlange vaste rots in de show Pierce McGarry op bas is sinds deze tour afgevallen, nu vervangen door Rory McCarthy (Connan Mockasin/Beck). Samengevat als, quote: "De bassist is nieuw, het zou zelfs de allereerste keer zijn dat hij met de band mee speelt." Wees een journalist, dit is redelijk essentieel, gebruik het wereldwijde web, voeg een béétje achtergrondinfo toe... Vervolgens: "De gitarist speelt al het langst bij Mac [..]" Neehee, de drummer speelt al jaren met Mac DeMarco, maar de huidige gitarist is er pas eind 2014 bijgekomen. Vervolgens, "[..] een behoorlijk ongepaste grap over een boot vol explosieven die bij het terrein ligt." Hier moet ik het voordeel van de twijfel toepassen, ik weet niet hoe het precies verwoord is. Maar anders zou ik zeggen: ken je klassiekers, Limp Bizkit, TRL 1999, Miami... :P

Maar ook bij de integriteit van 3VOOR12 valt af en toe vraagtekens bij te zetten. De favorieten op festivals kun je van tevoren al bij ze opschrijven: niet zelden gedweep met Nederlandse middelmaat van labels waar de hoofdredactie graag bij op label-feestjes aanschuift. Kritiekloos, want anders is het zo ongemakkelijk om Kees of Ferry daarna weer tegen te komen. Broederliefde van Top Notch boven Paul McCartney op Pinkpop in een lijstje, ja doeiiiii, dat kun je aan niemand met droge ogen verkopen. Helemaal niet als je weet dat een van de grootste Top Notch-fanboys, die soms al niet veel anders deed dan promo-berichten over dat label als journalistiek verkopen, zo vanuit z'n 3VOOR12-positie op de stoel van PR-man van dat label gleed. Iemand die zelfs in z’n nieuwe functie nog gewoon input kreeg in het journalistiek gedeelte. Nee, heel geloofwaardig allemaal.

Muziekjournalistiek anno 2016 is al behoorlijk beroerd - clickbait, "social commentary" er met de haren bijslepen, die vervelende half-ironische Generation Z meme-toon - maar in Nederland lijkt de “mainstream” media soms van gekkigheid al helemaal niet meer te weten hoe de aandacht te trekken. Zelfs OOR, die in mijn ogen altijd een zeer respectabele oude garde had, lijkt tegenwoordig stukjes te tikken om maar wat tongen los te maken. De een-tweetjes zijn ook om flauw van te worden. Atze zegt A, dus De Volkskrant is B van mening, dus A en B spreken elkaar op Twitter aan, en een stukje wederzijdse promo is geslaagd, allemaal zo doorzichtig. Lang leve het internet, met 100,000 alternatieve kanalen tot onze beschikking ^O^.
pi_163339485
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 14:04 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Slecht hè. Vaak ook zo slordig en amateuristisch. Dat is niet iets nieuws, al 10-15 jaar terug was het op festivals vooral een kwestie van backstage achter hun televisieschermpje een stream bekijken van wat 200 meter verderop in een tent gebeurde, zodat bij de eindnoot de recensie online kon staan. De comment-sectie onderaan waar de recensent in kwestie vaak feitelijk de oren gewassen wordt is vaak kostelijk. Maar de luiheid van sommigen viel me ook weer eens op bij de DTRH-stukjes.

Neem als voorbeeld Mac DeMarco. Jarenlange vaste rots in de show Pierce McGarry op bas is sinds deze tour afgevallen, nu vervangen door Rory McCarthy (Connan Mockasin/Beck). Samengevat als, quote: "De bassist is nieuw, het zou zelfs de allereerste keer zijn dat hij met de band mee speelt." Wees een journalist, dit is redelijk essentieel, gebruik het wereldwijde web, voeg een béétje achtergrondinfo toe... Vervolgens: "De gitarist speelt al het langst bij Mac [..]" Neehee, de drummer speelt al jaren met Mac DeMarco, maar de huidige gitarist is er pas eind 2014 bijgekomen. Vervolgens, "[..] een behoorlijk ongepaste grap over een boot vol explosieven die bij het terrein ligt." Hier moet ik het voordeel van de twijfel toepassen, ik weet niet hoe het precies verwoord is. Maar anders zou ik zeggen: ken je klassiekers, Limp Bizkit, TRL 1999, Miami... :P

Maar ook bij de integriteit van 3VOOR12 valt af en toe vraagtekens bij te zetten. De favorieten op festivals kun je van tevoren al bij ze opschrijven: niet zelden gedweep met Nederlandse middelmaat van labels waar de hoofdredactie graag bij op label-feestjes aanschuift. Kritiekloos, want anders is het zo ongemakkelijk om Kees of Ferry daarna weer tegen te komen. Broederliefde van Top Notch boven Paul McCartney op Pinkpop in een lijstje, ja doeiiiii, dat kun je aan niemand met droge ogen verkopen. Helemaal niet als je weet dat een van de grootste Top Notch-fanboys, die soms al niet veel anders deed dan promo-berichten over dat label als journalistiek verkopen, zo vanuit z'n 3VOOR12-positie op de stoel van PR-man van dat label gleed. Iemand die zelfs in z’n nieuwe functie nog gewoon input kreeg in het journalistiek gedeelte. Nee, heel geloofwaardig allemaal.

Muziekjournalistiek anno 2016 is al behoorlijk beroerd - clickbait, "social commentary" er met de haren bijslepen, die vervelende half-ironische Generation Z meme-toon - maar in Nederland lijkt de “mainstream” media soms van gekkigheid al helemaal niet meer te weten hoe de aandacht te trekken. Zelfs OOR, die in mijn ogen altijd een zeer respectabele oude garde had, lijkt tegenwoordig stukjes te tikken om maar wat tongen los te maken. De een-tweetjes zijn ook om flauw van te worden. Atze zegt A, dus De Volkskrant is B van mening, dus A en B spreken elkaar op Twitter aan, en een stukje wederzijdse promo is geslaagd, allemaal zo doorzichtig. Lang leve het internet, met 100,000 alternatieve kanalen tot onze beschikking ^O^.
Aldus.
  maandag 27 juni 2016 @ 15:24:46 #263
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_163340718
En dan heb je de aankondigingen op het festival nog niet gehoord. Ik dacht ff dat ik in een uitzending van idool zat :D .
  maandag 27 juni 2016 @ 17:19:01 #264
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_163343407
Ik laat de nieuwe plaat van Venetian Snares al maanden links liggen, dat was dom van me, wat een heerlijke bak warme elektronica O+

Het leunt wel heel erg tegen het oude werk van Aphex Twin aan, maar daar heb ik een zwak voor :Y
nee, jij dan!
  maandag 27 juni 2016 @ 17:29:40 #265
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_163343594
Oor :')
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  Moderator maandag 27 juni 2016 @ 17:31:58 #266
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_163345994
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 17:19 schreef Gehenna het volgende:
Ik laat de nieuwe plaat van Venetian Snares al maanden links liggen, dat was dom van me, wat een heerlijke bak warme elektronica O+

Het leunt wel heel erg tegen het oude werk van Aphex Twin aan, maar daar heb ik een zwak voor :Y
Ik vond die plaat met Hongaarse titel ook erg fijn. Z'n breakcore/noise stuff is niet echt bijzonder interessant.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  maandag 27 juni 2016 @ 19:52:30 #268
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_163348700
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 18:58 schreef bartrid het volgende:

[..]

Ik vond die plaat met Hongaarse titel ook erg fijn. Z'n breakcore/noise stuff is niet echt bijzonder interessant.
Oh die Rossz nogwat nogwattes, ja die is wel fantastisch :D

Dit album vind ik wel weer tof, dit doet het goed op feestjes:

_O-
nee, jij dan!
pi_163349135
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 19:52 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Oh die Rossz nogwat nogwattes, ja die is wel fantastisch :D

Dit album vind ik wel weer tof, dit doet het goed op feestjes:

_O-
_O_ _O_ _O_ dat nummer is zo geweldig

verder is meathole (album) van hem ook goed imo, en als je niet van die raardere absurde breakcorestijl houdt kun je ook songs about my cats luisteren, is meer idm-achtig
pi_163353943
Ja, die platen zijn ook prima ja.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  maandag 27 juni 2016 @ 21:59:04 #271
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_163354099
Making Orange Things - samenwerking met Speedranch - blijft toch z'n absolute meesterwerk. - Inclusief briljante MJ sample. - Herrie zal nooit meer zo goed klinken:

"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_163362101
Ken Glass Animals pas sinds kort, erg vet! Live op Best Kept Secret vond ik ze ook erg goed ^O^
  dinsdag 28 juni 2016 @ 10:20:54 #274
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_163362926
quote:
14s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:59 schreef DO2 het volgende:
Making Orange Things - samenwerking met Speedranch - blijft toch z'n absolute meesterwerk. - Inclusief briljante MJ sample. - Herrie zal nooit meer zo goed klinken:

Haha wat een takkenherrie :D
Dan toch liever dit:

O+ _O_
nee, jij dan!
pi_163364046
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 10:20 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Haha wat een takkenherrie :D
Dan toch liever dit:

O+ _O_
pleb :') niet eens het beste nummer op het album
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')