Game onquote:"In mei breekt hier de revolutie uit".
Herinnert u zich de Arabische Lente? Een volksopstand tegen regeringen van het Midden-Oosten en Noord-Afrika die in 2010 begon en werd veroorzaakt door werkloosheid, oneerlijke machtsverdeling en een bevolkingsexplosie? Welnu, gelijksoortige ingrediënten vormen ook een serieus geweldsprobleem binnen de Europese Unie anno 2016. Ik voorspel daarom voor mei van dit jaar het begin van een Europese Lente. Een succesvolle revolutie voldoet aan vijf factoren.
1. Een hechte club neemt de leiding
De eerste factor is een centrale commandostructuur, een hechte club die de leiding neemt. Nationalistische partijen over heel Europa, van het Franse Front National en Geert Wilders’ PVV tot Hongaarse en Poolse partijen met daarnaast tal van buitenparlementaire extreemrechtse groepen, werpen zich op als hoeders van de westerse waarden. Zij kunnen, onder andere door sociale media als Twitter en Facebook, sturing geven aan de onvrede die leeft onder de ruim 500 miljoen EU-burgers. Velen staan huiverig tegenover de komst van de door de Europese Commissie afgelopen najaar voorspelde drie miljoen asielzoekers tot eind 2016 en de demografische gevolgen, namelijk oprukkende islamisering en daarmee gepaard gaand herlevend conservatisme. Steeds openlijker storen Europeanen zich aan het lastigvallen door allochtonen van vrouwen, zoals tijdens de nieuwjaarsnacht in de Duitse stad Keulen, het beledigen en bedreigen van homo’s of andersgelovigen als christenen en joden, en moeten leven met angst voor een gecoördineerde terreuraanslag als op 13 november in Parijs met 130 doden.
2. Economische onvrede
Ook economische onvrede vormt een belangrijke drijfveer voor een opstand. De jeugdwerkloosheid bedraagt in EU-landen als Griekenland en Spanje bijna 50 procent. Laaggeschoolden voelen de concurrentie op de arbeidsmarkt door migranten. Wie in aanmerking wil komen voor sociale huisvestiging ziet zijn kansen voorlopig verkeken. Werkloosheidsuitkeringen en pensioenen staan door Europese regelgeving onder druk terwijl de kosten voor de asielopvang schrikbarend groeien. In Nederland verdubbelt sinds 2013 nagenoeg ieder jaar het aantal asielaanvragen, in 2015 tot zo’n 60.000 personen. Volgens cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek is het merendeel van de Somaliërs (68,9%) en Syriërs (62,2%) afhankelijk van een uitkering.
3. Gebrek aan leiderschap
De derde factor is een wijdverspreid gevoel van onzekerheid door gebrek aan daadkrachtig politiek bestuur. Vicevoorzitter van de Europese Unie Frans Timmermans waarschuwde afgelopen november in Amsterdam zelfs voor het voortbestaan van de 28 landen tellende Europese Unie als de vluchtelingencrisis en eurocrisis elkaar in een „perfecte storm”, versterken, zo groot is de twijfel bij de EU-top over de uitvoerbaarheid van het eigen beleid.
EU-maatregelen voor het aanpakken van het kernprobleem, de asielstroom, blijken een wassen neus. Het Europees Agentschap voor het beheer van de buitengrenzen, Frontex, heeft de laatste jaren geen enkele boot met opvarenden teruggestuurd naar Turkije of Libië, ook al is het vertrekpunt veilig. De zogenaamde grensbewakers maken het migranten juist makkelijker, door hulp bij registratie.
Ieder conflict begint met een incident. Onderschat de massaliteit van een mogelijke strijd niet
4. Een incident
Ieder conflict begint met een incident. Bij de Arabische lente was dat de zelfmoord door verbranding van de Tunesische marktkoopman Mohammed Bouazizi op 17 december 2010. De latente onvrede over corrupt bestuur en miskenning sloeg vervolgens als een steekvlam over naar zo’n tien andere landen in Noord-Afrika en het Midden-Oosten.
5. Gunstige weersomstandigheden
De Europese geschiedenis leert dat opstanden vooral beginnen wanneer de weersomstandigheden dat toelaten. Zelf schat ik mei 2016. Bovendien stijgt in het voorjaar de stroom migranten vanuit Turkije en Noord-Afrika opnieuw tot grote hoogte, de wind gaat liggen en het zeewater warmt op, wat een succesvolle boottocht verzekert. Reken tegen die tijd op ruim tienduizend personen per dag, tegen ongeveer vierduizend nu, die in Griekenland en Italië aan land komen. Die zullen ergens heen moeten. Uit angst voor een stuwmeer aan migranten controleert Zweden en Denemarken de grenzen. Terwijl Duitsland eigenlijk jaarlijks niet meer dan 200.000 vluchtelingen ordentelijk kan opvangen, volgens Horst Seehofer, minister-president van de Duitse deelstaat Beieren. Hongarije heeft al een fysieke barricade opgeworpen in de vorm van een hek. De kans is daarom reëel dat de eerste grote conflicten tussen plaatselijke autochtonen en opeengestapelde nieuwkomers uitbreken op de Balkan en in Griekenland. De Duitse bondskanselier Angela Merkel waarschuwde vorig jaar november in Darmstadt al voor „militaire conflicten” in die regio.
De strijd in het Midden-Oosten en Noord-Afrika richtte zich in eerste instantie tegen de dictatoriale machthebbers en ontspoorde vervolgens in gevechten tussen sjiieten en soennieten en radicale strijdgroepen onderling. Door gebrek aan sterk leiderschap zal de kladderadatsch in Europa vooral een confrontatie zijn tussen voorstanders en tegenstanders van een ruimhartig asielbeleid, tussen islamieten en christenen, joden, seculieren en tussen zwart en wit. Leger en politie staan in het midden.
Onderschat de massaliteit van een mogelijke strijd niet. Verhalen over grootschalige verkrachtingen of een terroristische aanslag kunnen de stoppen ieder moment laten doorslaan. Naast reguliere asielzoekers, die kans maken op een verblijfsstatus, zoals Syriërs, groeit ondertussen de stoet van honderdduizenden uitgeprocedeerde asielzoekers. Frustratie – wegens de afwijzing – en een gerucht over een koranverbranding vormen ook aan die kant een explosief mengsel.
De belangrijkste overeenkomst tussen de Arabische Lente en de Europese Lente – ongeacht uiteindelijk resultaat – blijft de les dat iedere rebellie ontstaat door gebrek aan kordaat, eerlijk leiderschap en het veronachtzamen van de eigen bevolking.
Briljant inderdaad hoeveel macht men deze heren toedichtquote:Op donderdag 19 mei 2016 14:41 schreef J.B. het volgende:
[..]
Verhofstadt en Van Baalen zijn "de EU"? Die twee boffen maar met zo'n fan als jou, ALDE is slechts de vierde partij in het parlement en is dus niet echt machtig. Die twee zijn niet Juncker of Schultz of zo
Wanhoop niet, we hebben nog 2 weken.quote:Op donderdag 19 mei 2016 14:50 schreef DustPuppy het volgende:
Gaat 'm niet meer worden. Was ook een beetje een rare uitspraak natuurlijk.
Nu impliceer je dat ik dat jammer vind.quote:
Of ik ze dat toedicht?quote:Op donderdag 19 mei 2016 14:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Briljant inderdaad hoeveel macht men deze heren toedicht
Doe eens wat aan je zwart-wit visie joh.quote:Op donderdag 19 mei 2016 14:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ohja, dat verzinsel krijgt inderdaad weinig aandacht.
Gelukkig hebben we de Russische staatspropaganda om ons hierover bij te praten.
Laten we of ik eerlijk zijn zoiets ziet men toch liever niet he!quote:Op donderdag 19 mei 2016 14:55 schreef TheJanitor het volgende:
Misschien dat deze vliegtuigaanslag aanzet tot een revolutie.
Wat moet je anders met alle popcorn en bier in huis?quote:Op donderdag 19 mei 2016 14:52 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nu impliceer je dat ik dat jammer vind.
Ik denk dat de degradatie van FC Twente een lont in een groter kruitvat is.quote:Op donderdag 19 mei 2016 14:55 schreef TheJanitor het volgende:
Misschien dat deze vliegtuigaanslag aanzet tot een revolutie.
twitter:TPOnl twitterde op donderdag 19-05-2016 om 21:22:49Journalist Le Figaro: ‘Pre-burgeroorlogklimaat in Frankrijk’ - https://t.co/99R9XoCYNL reageer retweet
Lekkere stemmingmakerijquote:Op donderdag 19 mei 2016 21:27 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:TPOnl twitterde op donderdag 19-05-2016 om 21:22:49Journalist Le Figaro: ‘Pre-burgeroorlogklimaat in Frankrijk’ - https://t.co/99R9XoCYNL reageer retweet
De verschillende partijen (overheid vs burger) is moeilijk te definiëren. Het is niet blank tegen zwart. Of: niet moslims tegen moslim.quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:27 schreef Houtenbeen het volgende:
Valt me op dat er veel kleur te bekennen is bij de Franse politie in tegenstelling tot Nederland bijv.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:53 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
De verschillende partijen (overheid vs burger) is moeilijk te definiëren. Het is niet blank tegen zwart. Of: niet moslims tegen moslim.
Ik zag bv een filmpje van een groep blanken die een politieauto in brand staken. En wie was de chauffeur van de politieauto die naar buiten kwam en de klappen van de blanke troepen ontweek. Een donker gekleurde.
Tsja het is wat: Al die blanken die al die zwarte politieagenten bestormen. Echte rassenrellen!
Het filmpje:
Weten ze eigenlijk wel wat een burgeroorlog is? Die term wordt te pas en te onpas rondgestrooid, maar het slaat werkelijk nergens op. Burgeroorlogen ontstaan op een hele andere manier.quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:27 schreef Houtenbeen het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
quote:Op vrijdag 20 mei 2016 20:26 schreef Gutmensch het volgende:
Waarschijnlijk breekt de revolutie komende week uit, als het vakantiegeld wordt uitgekeerd.En het was bij veel mensen minder dan voorgaande jaren aldus ADPSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je wel een blikopener?quote:Op zondag 22 mei 2016 12:48 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Europese lente, nog een paar dagen!
Wat doen jullie om jezelf te beschermen? Ik heb 3000 blikken conserveringsvoedsel ingeslagen en ca. 10000 liter water
Kom niet bij mij bietsen, ik heb jullie gewaarschuwd!
You're a lifesaverquote:
quote:Op zondag 22 mei 2016 14:13 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
You're a lifesaver
Net in mijn kogelvrijevest naar de Albert Heijn gerend om er een te halen
Dat wist Arnold Karskens toch ook wel. Dat is zo'n zelfgekroonde kosmopoliet, die neerkijkt op alle dorpsjournalisten die volgens hem niet internationaal genoeg georiënteerd zijn. Mooie blunder van Arnoldquote:Op zondag 22 mei 2016 12:38 schreef Infection het volgende:
Over 2 weken begint de ramadan, dan zal de revolutie ook wel beginnen.
Niet dat ik de nieuws berichten serieus neem, maar onderschat niet de kracht van een op hol geslagen menigte.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 12:00 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Weten ze eigenlijk wel wat een burgeroorlog is? Die term wordt te pas en te onpas rondgestrooid, maar het slaat werkelijk nergens op. Burgeroorlogen ontstaan op een hele andere manier.
Waar zijn trouwens de bewapende burgermilities die deze oorlog moeten ontketenen? Vooralsnog zijn het gewoon relletjes.
Dus je verwacht deze week nog de revolutie, zoals Arnold Karskens beweert.quote:Op zondag 22 mei 2016 16:26 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Niet dat ik de nieuws berichten serieus neem, maar onderschat niet de kracht van een op hol geslagen menigte.
De revolutie is al bezig in Frankrijk. Dagelijkse protesten en geweld (tegen politie) en de benzine is op.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 06:57 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Dus je verwacht deze week nog de revolutie, zoals Arnold Karskens beweert.
Het idee van een burgeroorlog is dat een groot deel van de bevolking bereid is om te vechten. Zelfs in Frankrijk zie je alleen in de buitenwijken rellen, waar veel groepen kansloze immigranten en allochtonen wonen. De meeste Fransen geven er geen fuck om.quote:Op zondag 22 mei 2016 16:26 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Niet dat ik de nieuws berichten serieus neem, maar onderschat niet de kracht van een op hol geslagen menigte.
Kortom: we hebben sinds het bestaan van de politie elke dag een revolutie gehad.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 07:02 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
De revolutie is al bezig in Frankrijk. Dagelijkse protesten en geweld (tegen politie) en de benzine is op.
Ze protesteren en staken in Frankrijk altijd alquote:Op dinsdag 24 mei 2016 07:02 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
De revolutie is al bezig in Frankrijk. Dagelijkse protesten en geweld (tegen politie) en de benzine is op.
Het Oosten is op voetbalgebied een emotioneel epicentrum op het moment.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 09:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
Is de revolutie zondag begonnen bij De Graafschap-Go Ahead? Daar ging het er aardig op na de wedstrijd. Dat het zou beginnen in de rustige Achterhoek, wie had dat gedacht?
Een beetje flauw. Met het drukken van gratis geld - iets wat Europa tot voor kort niet deed is de crisis weer tijdelijk gedempt. Niet dat er per se een crisis zou zijn uitgebroken maar het gooit natuurlijk wel roet in de aannames waarop zijn voorspelling gebaseerd waren. Ik denk dat zijn conclusie wat extreem was maar laten we hem wel krediet geven voor het feit dat hij analyseert dat Europa op dit moment een best grote crisis heeft: economisch en politiek, met daarbovenop de vluchtelingencrisis.quote:
De wonderen zijn de wereld nog niet uit.quote:
Iedere week is er wel een nieuwe onheilsprofeet. Arnold stelt niets nieuws en heeft geen nieuwe inzichten. Alle paniek ten spijt is de vluchtelingenstroom alweer flink ingedamd, zijn veel economische indicatoren weer wat positiever, hebben gigantische incidenten zoals in België niet geleid tot een revolutie, enzovoort.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 23:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een beetje flauw. Met het drukken van gratis geld - iets wat Europa tot voor kort niet deed is de crisis weer tijdelijk gedempt. Niet dat er per se een crisis zou zijn uitgebroken maar het gooit natuurlijk wel roet in de aannames waarop zijn voorspelling gebaseerd waren. Ik denk dat zijn conclusie wat extreem was maar laten we hem wel krediet geven voor het feit dat hij analyseert dat Europa op dit moment een best grote crisis heeft: economisch en politiek, met daarbovenop de vluchtelingencrisis.
Het is interessanter om daarop in te gaan dan om hem belachelijk te maken.
Arnold loopt, naar alle waarschijnlijkheid, valse voorspellingen te doen en hoeft hij niet zonder digitale pek en veren mee weg te komen. Die valt vanaf 1 juni dan helemaal niet meer serieus te nemen.quote:
Weet ik niet.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 23:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Met dank aan Verbeek?
quote:Op dinsdag 24 mei 2016 23:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Iedere week is er wel een nieuwe onheilsprofeet. Arnold stelt niets nieuws en heeft geen nieuwe inzichten. Alle paniek ten spijt is de vluchtelingenstroom alweer flink ingedamd, zijn veel economische indicatoren weer wat positiever, hebben gigantische incidenten zoals in België niet geleid tot een revolutie, enzovoort.
Gewoon weer de zoveelste ontmaskerde onheilsprofeet dus.
En wat vindt je van de valse profeten van de door jullie geliefde, eurofiele partijtjes? Want als ik het goed begrijp dan wordt het Verenigd Koninkrijk geteisterd door burgeroorlog, Ebola, Pest en Spaanse Griep bij een eventuele Brexit en veegt een atoomoorlog Europa van de kaart als de EU uit elkaar valt.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 23:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Arnold loopt, naar alle waarschijnlijkheid, valse voorspellingen te doen en hoeft hij niet zonder digitale pek en veren mee weg te komen. Die valt vanaf 1 juni dan helemaal niet meer serieus te nemen.
En die intimidatie van "Doe wat we willen of er komt geweld!!" daar trap ik in ieder geval niet in.
Dan begrijp je het niet goed. Wellicht tijd om je eens in te lezen in de materie voor je gaat roeptoeteren?quote:Op woensdag 25 mei 2016 08:10 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
[..]
En wat vindt je van de valse profeten van de door jullie geliefde, eurofiele partijtjes? Want als ik het goed begrijp dan wordt het Verenigd Koninkrijk geteisterd door burgeroorlog, Ebola, Pest en Spaanse Griep bij een eventuele Brexit en veegt een atoomoorlog Europa van de kaart als de EU uit elkaar valt.
Val je nou zomaar je leiders af?quote:Op woensdag 25 mei 2016 08:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dan begrijp je het niet goed. Wellicht tijd om je eens in te lezen in de materie voor je gaat roeptoeteren?
Het heeft weinig zin om tegen jouw zelfverzonnen argumenten in te gaan.quote:Op woensdag 25 mei 2016 08:10 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
[..]
En wat vindt je van de valse profeten van de door jullie geliefde, eurofiele partijtjes? Want als ik het goed begrijp dan wordt het Verenigd Koninkrijk geteisterd door burgeroorlog, Ebola, Pest en Spaanse Griep bij een eventuele Brexit en veegt een atoomoorlog Europa van de kaart als de EU uit elkaar valt.
Nee, dat hebben ze niet gezegd.quote:Op woensdag 25 mei 2016 08:23 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Val je nou zomaar je leiders af?De machtigste eurofiele politici in Nederland, Europa en Brussel hebben honderden keren gezegd dat alleen dankzij de EU het einde van de wereld nog niet nabij is.
Jij hebt nog nooit een interview gelezen of beelden gezien waar vooraanstaande eurofielen oftewel beweren dat WW-IV niet uitgebroken is dankzij de EU of WW-IV uitbreekt als de EU uit elkaar valt?quote:Op woensdag 25 mei 2016 08:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het heeft weinig zin om tegen jouw zelfverzonnen argumenten in te gaan.
Er wrdt gesteld dat het politiek en economisch zeer nadelig is.
Jij bent zo'n beetje de grootste onheilsprofeet van Fok. Alles waar je het niet mee eens bent verzin je de gekste apocalyptische theorieën voor.quote:
Dat is jouw probleem (tenminste, één van jouw problemen). Jij denkt zwart-wit, lekker eenvoudig. Té eenvoudig. Want nee, "Brexit could lead to war" is gewoonweg NIET hetzelfde als "WW IV breekt uit".quote:Op woensdag 25 mei 2016 08:44 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Jij hebt nog nooit een interview gelezen of beelden gezien waar vooraanstaande eurofielen oftewel beweren dat WW-IV niet uitgebroken is dankzij de EU of WW-IV uitbreekt als de EU uit elkaar valt?
Oke Cameron is niet bepaald een eurofiel maar heeft wel (gedwongen) de taak op zich genomen om het eurofiele standpunt uit te dragen en zei onlangs "Brexit could lead to war".
Mijn fout. Herstel: Een Brexit leidt alleen tot een Europese oorlog.quote:Op woensdag 25 mei 2016 09:12 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat is jouw probleem (tenminste, één van jouw problemen). Jij denkt zwart-wit, lekker eenvoudig. Té eenvoudig. Want nee, "Brexit could lead to war" is gewoonweg NIET hetzelfde als "WW IV breekt uit".
Nee.quote:Op woensdag 25 mei 2016 09:16 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Mijn fout. Herstel: Een Brexit leidt alleen tot een Europese oorlog.
Waarom BLIJF je zelf dingen erbij verzinnen? Cameron heeft dat niet gezegd. Je schrijft nota bene letterlijk zijn quote op?!quote:Op woensdag 25 mei 2016 09:16 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Mijn fout. Herstel: Een Brexit leidt alleen tot een Europese oorlog.
Wat heeft hij dan gezegd?quote:Op woensdag 25 mei 2016 09:18 schreef DonJames het volgende:
[..]
Waarom BLIJF je zelf dingen erbij verzinnen? Cameron heeft dat niet gezegd. Je schrijft nota bene letterlijk zijn quote op?!
Wat die zogenaamde eurofielen zeggen is voor hun rekening.quote:Op woensdag 25 mei 2016 08:44 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Jij hebt nog nooit een interview gelezen of beelden gezien waar vooraanstaande eurofielen oftewel beweren dat WW-IV niet uitgebroken is dankzij de EU of WW-IV uitbreekt als de EU uit elkaar valt?
Oke Cameron is niet bepaald een eurofiel maar heeft wel (gedwongen) de taak op zich genomen om het eurofiele standpunt uit te dragen en zei onlangs "Brexit could lead to war".
Je schreef het zelf nog geen uur geleden:quote:
Korsakov of Alzheimer?quote:Op woensdag 25 mei 2016 08:44 schreef Braindead2000 het volgende:
...Oke Cameron is niet bepaald een eurofiel maar heeft wel (gedwongen) de taak op zich genomen om het eurofiele standpunt uit te dragen en zei onlangs "Brexit could lead to war".
Dat stelt me nog niet helemaal gerust. Wat is de kans op oorlog? 0,0001%? 80%?quote:Op woensdag 25 mei 2016 09:30 schreef DonJames het volgende:
[..]
Je schreef het zelf nog geen uur geleden:
[..]
Korsakov of Alzheimer?
Daar ga ik geen getal aan hangen. Maar dit laat weer duidelijk jouw probleem zien: je begrijpt gewoonweg niet wat je leest. Ik schrijf nergens dat er geen oorlog komt. Dat maak jij ervan. Je moet echt beter je best doen, probeer eerst eens letterlijk te lezen wat iemand schrijft. Want iets vervolgens interpreteren gaat je niet best af..quote:Op woensdag 25 mei 2016 09:32 schreef Braindead2000 het volgende:
Dat stelt me nog niet helemaal gerust. Wat is de kans op oorlog? 0,0001%? 80%?
Los van de persoon Arnold (die ik niet goed genoeg ken om er een uitspraak over te doen) zijn er wel degelijk best wel grote problemen in Europa en in heel de 'westerse' wereld die niet 1-2-3 opgelost zullen worden en die de spanningen zullen doen toenemen indien er geen adequaat antwoord op komt. De economische crisis is niet opgelost, we hebben 'gratis' geld gedrukt om inflatie te verhogen: weer meer lucht in een zeepbeld die uiteindelijk gaat knappen. We hebben een gigantische politieke crisis in Europa: in alle hoeken van de EU is er de opkomst van populistisch rechts en ook de linkse flankpartijen doen het goed. Dat is natuurlijk geen toeval, het volk is ontevreden. De eigen bevolking die steeds minder over het eigen land te zeggen heeft aangezien de eigen politici steeds minder over hun eigen land te zeggen hebben, de bedrijven die de EU besturen (het zijn de multinationals die TTIP hebben geschreven, niet de politici, en ik hoef jou niet te vertellen hoe moeilijk het voor de EU-parlementariërs is om dat verdrag te bestuderen) en voor wiens duurbetaalde lobbygroeperingen de rode loper wordt uitgerold, een gigantische vluchtelingencrisis, Turkije wat Europa in de houdgreep heeft (we hebben al miljarden euro's betaald aan Turkije in ruil voor helemaal niets), al jarenlang veel spanningen bij de verliezers van de globaliseren wat culmineerde in o.a. Occupy en de rellen in Paris en London.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 23:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Arnold loopt, naar alle waarschijnlijkheid, valse voorspellingen te doen en hoeft hij niet zonder digitale pek en veren mee weg te komen. Die valt vanaf 1 juni dan helemaal niet meer serieus te nemen.
En die intimidatie van "Doe wat we willen of er komt geweld!!" daar trap ik in ieder geval niet in.
Jullie verwarren eurofiel weer eens met EU-fiel! Een EU-fiel is niet per se eurofiel en een eurofiel is niet per se een EU-fiel. Iemand die pro-EU is is een EU-fiel, iemand die het beste voorheeft met Europa is een eurofiel.quote:Op woensdag 25 mei 2016 08:44 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Tja ik ben gewoon niet zo'n pessimistisch ingesteld persoon om het even kort te stellen.quote:
Niks doen is toch niet echt revolutionair gedrag?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 14:17 schreef john2406 het volgende:
Die revolutie is allang aan de gang, echter niet zoals de meeste hem kennen, echter in de vorm van men blijft angstvallig op zijn geld zitten.
Maar dat is mijn mening hoor, uitzonderingen daar gelaten.
Je kunt niet uitgeven wat je niet hebt, hè.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 14:17 schreef john2406 het volgende:
Die revolutie is allang aan de gang, echter niet zoals de meeste hem kennen, echter in de vorm van men blijft angstvallig op zijn geld zitten.
Die zijn er natuurlijk ook helaas, en zelfs die lijden onder de hoger worden de lasten, denk ik of vermoed ik?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 14:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je kunt niet uitgeven wat je niet hebt, hè.
Volgens mij is dat niet niks doen, maar als jij het zo wil zien ga je gang!quote:Op zaterdag 28 mei 2016 14:24 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Niks doen is toch niet echt revolutionair gedrag?
Ik weet gewoon niet zo goed waar ik mn geld aan uit moet / wil geven. Wil wel graag meer reizen, maar met kinderen die leerplichtig zijn is dat wat moeilijk.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 14:17 schreef john2406 het volgende:
leerplicht afkopen een optie? Ambtenaartjes zijn wel te porren voor wat financiële meevallersquote:Op zaterdag 28 mei 2016 14:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik weet gewoon niet zo goed waar ik mn geld aan uit moet / wil geven. Wil wel graag meer reizen, maar met kinderen die leerplichtig zijn is dat wat moeilijk.
Als je niet weet of kan, vertik het dan om het uit te geven, zo eenvoudig is dat, daarmee geef je een seintje af dat je het niet eens bent met het beleid.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 14:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik weet gewoon niet zo goed waar ik mn geld aan uit moet / wil geven. Wil wel graag meer reizen, maar met kinderen die leerplichtig zijn is dat wat moeilijk.
Als ze het maar niet in hun hoofd halen 31 mei alsnog te gaan rebelleren want ik wil in alle rust de Witcher 3 uitbreiding spelen.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 19:13 schreef pinman het volgende:
Het is al 28 mei en ik heb nog niks van een revolutie gehoord![]()
Maar, dan boycot je je eigen economische uitgaven om een signaal af te geven dat je het niet eens bent met het beleid.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:36 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als je niet weet of kan, vertik het dan om het uit te geven, zo eenvoudig is dat, daarmee geef je een seintje af dat je het niet eens bent met het beleid.
Die mensen welke het het hards nodig hebben, die het dus uitgeven moeten, hebben het niet, die hebben hogere rekeningen zorgkosten en god weet nog wat meer.
En je kunt het immers niet uitgeven vanwege de kinderen, dan stort je het die toch op hun spaar rekening!
Of ben je eigen gericht als jij niet dan ook die niet?
Er waren vandaag anders genoeg demonstraties! TTIP. En van de week waren er demonstraties tegen Monsanto.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 19:13 schreef pinman het volgende:
Ik zag vandaag een onwijs lekker ding lopen met een tshirt waarop stond FUCK THE ECONOMY. Kon ik me helemaal achter scharen.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 19:26 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Maar, dan boycot je je eigen economische uitgaven om een signaal af te geven dat je het niet eens bent met het beleid.
Wat als je het ook niet eens bent met de volgende 3 kabinetten? Dat worden hele sombere jaartjes dan.
Je zei scharenquote:Op zaterdag 28 mei 2016 19:54 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik zag vandaag een onwijs lekker ding lopen met een tshirt waarop stond FUCK THE ECONOMY. Kon ik me helemaal achter scharen.![]()
![]()
![]()
Ja ja. Demonstraties. Dan heb je binnen 2 dagen een revolutie.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 19:52 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Er waren vandaag anders genoeg demonstraties! TTIP. En van de week waren er demonstraties tegen Monsanto.
Dat lijkt me sterk. We kennen Arnold immers als een uitermate betrouwbare profeet.quote:
Wist je dat er in Frankrijk al een maand lang enorme demonstraties plaats vinden? Heb je toen de demonstraties in Egypte gezien? En hoe die revolutie erop volgde?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 20:34 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ja ja. Demonstraties. Dan heb je binnen 2 dagen een revolutie.
Wist je dat er in Frankrijk al decennialang enorme demonstraties zijn?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 20:56 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wist je dat er in Frankrijk al een maand lang enorme demonstraties plaats vinden? Heb je toen de demonstraties in Egypte gezien? En hoe die revolutie erop volgde?
Wist je dat er in Frankrijk al een maand lang veel wijn wordt gedronken?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 20:56 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wist je dat er in Frankrijk al een maand lang enorme demonstraties plaats vinden?
Niet een maand lang en zo massaal.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 20:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wist je dat er in Frankrijk al decennialang enorme demonstraties zijn?
Bedankt voor deze nuttige bijdrage.............. :quote:Op zaterdag 28 mei 2016 20:58 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Wist je dat er in Frankrijk al een maand lang veel wijn wordt gedronken?
Wist je dat er in het Vaticaan al een maand lang veel katholieken rondlopen?
Wist je dat het op de Zuidpool al een maand lang vriest?
Oh jawel hoor, vele voorbeelden. Die in 95 waren bijvoorbeeld groter en langduriger en zo zijn er vele voorbeelden uit de Franse geschiedenis.quote:
Men .... (en dan met name de jongeren) .... doen altijd net alsof de huidige tijd zo bijzonder is. In werkelijkheid echter .... (en dat gelooft geen hond)..... hebben we nog nooit zo'n positieve hoopvolle, vredige, welvarende, gezonde, rustige tijd gehad als vandaag.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 21:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Oh jawel hoor, vele voorbeelden. Die in 95 waren bijvoorbeeld groter en langduriger en zo zijn er vele voorbeelden uit de Franse geschiedenis.
Mensen lijken vandaag de dag toch echt vrij weinig historisch besef te bezitten. Dat tegenwoordig elke bijeenkomst van meer dan drie mensen op Twitter, Facebook of YouTube staat betekent natuurlijk niet dat de situatie nu wezenlijk anders is.
Goh meneer kan ook googlen.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 21:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Oh jawel hoor, vele voorbeelden. Die in 95 waren bijvoorbeeld groter en langduriger en zo zijn er vele voorbeelden uit de Franse geschiedenis.
Mensen lijken vandaag de dag toch echt vrij weinig historisch besef te bezitten. Dat tegenwoordig elke bijeenkomst van meer dan drie mensen op Twitter, Facebook of YouTube staat betekent natuurlijk niet dat de situatie nu wezenlijk anders is.
Zoveel onzin in deze post dat ik niet weet waar ik moet beginnen. Denk dat ik me de moeite maar bespaar.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 21:56 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Men .... (en dan met name de jongeren) .... doen altijd net alsof de huidige tijd zo bijzonder is. In werkelijkheid echter .... (en dat gelooft geen hond)..... hebben we nog nooit zo'n positieve hoopvolle, vredige, welvarende, gezonde, rustige tijd gehad als vandaag.
Voorbeeld: Iedereen verwacht een aanslag uit de moslimhoek. En dat verwachten we al sinds 2004. De moord op van Gogh.
Nee, maar het komt, het komt.....
Terwijl in de 70'er er vele malen ergere etnische terreur was in NL, namelijk van de Zuid Molukkers. Maar jongelui weten daar niks van. Dus dat zal wel mee zijn gevallen destijds. Nee, de moslims zijn de all time enemy geweest, in het verleden, het heden, en de toekomst..
Terwijl het gewoon business as usual is. Een paar teringmarokkaantjes, en hier en daar een bom van één of andere groep. En dat zijn in dit decennium toevallig voornamelijk de moslims. Maar die waren er vroeger van allerlei linkse bewegingen, en Baskische en Ierse nationalisten e.d. En vele malen frequenter.
Niet overdrijven . Er waren een paar politieke acties die je terreur kunt noemen.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 21:56 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[
Terwijl in de 70'er er vele malen ergere etnische terreur was in NL, namelijk van de Zuid Molukkers.
Je hebt het hier dus niet over die Christelijke Molukse terroristen?quote:Maar jongelui weten daar niks van. Dus dat zal wel mee zijn gevallen destijds. Nee, de moslims zijn de all time enemy geweest, in het verleden, het heden, en de toekomst..
Meneer hoeft niet te googelen hoor, meneer heeft een prima algemene ontwikkeling. Verder ontbreekt het je nogal aan argumenten. Je roept maar dat het allemaal zo gigantisch is en zonder historisch precedent, maar onderbouwt dat niet. Op tegenvoorbeelden ga je niet in.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 22:04 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Goh meneer kan ook googlen.
En elke situatie is anders. Maar de vele stakingen die we in zo enorm veel landen hebben gezien de laatste jaren zijn toch wel behoorlijk bijzonder. Zelfs tot revoluties toe. Wie dat niet ziet heeft toch wel behoorlijke oogkleppen op.
Toch ben ik erg benieuwd. Wat is precies onzin. Feit is dat het altijd zo is dat....quote:Op zaterdag 28 mei 2016 22:04 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Zoveel onzin in deze post dat ik niet weet waar ik moet beginnen. Denk dat ik me de moeite maar bespaar.
... een paar politieke acties. Treinen kapen en de reizigers met wapens bedreigen. En zelfs schoolkinderen als gijzelaars gebruiken.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 22:09 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Niet overdrijven . Er waren een paar politieke acties die je terreur kunt noemen.
Verder was het gezellig Volop blowen., geen angst voor aids.
[..]
Je hebt het hier dus niet over die Christelijke Molukse terroristen?
Dus omdat jij 1 zinnetje inhoud geeft betekent dat een prima onderbouwing van je post?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 22:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Meneer hoeft niet te googelen hoor, meneer heeft een prima algemene ontwikkeling. Verder ontbreekt het je nogal aan argumenten. Je roept maar dat het allemaal zo gigantisch is en zonder historisch precedent, maar onderbouwt dat niet. Op tegenvoorbeelden ga je niet in.
Vervolgens herhaal je je claim en roep je dat iedereen die het daar niet mee eens is oogkleppen opheeft.
Discussiëren op de inhoud blijkt toch vaak erg lastig.
Dus jouw leven is pas niet somber als je geld kunt uitgeven?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 19:26 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Maar, dan boycot je je eigen economische uitgaven om een signaal af te geven dat je het niet eens bent met het beleid.
Wat als je het ook niet eens bent met de volgende 3 kabinetten? Dat worden hele sombere jaartjes dan.
Vind het leuk om geld uit te geven ja. En jij vindt het leuk om geen geld uit te geven om de regering te zieken. Ieder z'n ding toch? Vond het alleen een wonderlijk advies, dat was alles.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 23:00 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dus jouw leven is pas niet somber als je geld kunt uitgeven?
Als dat zo is lijkt me dat een heel zwaar leven wat jij lijdt, pas gelukkig of hoe je het noemen wilt als je geld kunt uitgeven?
Je vrouw?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 23:15 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Vind het leuk om geld uit te geven ja. En jij vindt het leuk om geen geld uit te geven om de regering te zieken. Ieder z'n ding toch? Vond het alleen een wonderlijk advies, dat was alles.
Denk dat meer is om het systeem te zieken. Persoonlijk geef ik ook weinig geld uit omdat het niet nodig is. Waarom elke paar jaar een nieuwe bank of auto als de oude het nog prima doet?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 23:15 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Vind het leuk om geld uit te geven ja. En jij vindt het leuk om geen geld uit te geven om de regering te zieken. Ieder z'n ding toch? Vond het alleen een wonderlijk advies, dat was alles.
Ik vind het ook leuk om geld uit te geven en we, hier in de familie, kunnen dat nog.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 23:15 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Wie zijn vrouw?quote:
Deels mee eens. Moet eerlijk zeggen dat ik electronica erg makkelijk vervang, als ik iets geweldigs zie wil ik het hebben. Geen geduld om te wachten tot de oude meuk kapot gaat.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 23:19 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Denk dat meer is om het systeem te zieken. Persoonlijk geef ik ook weinig geld uit omdat het niet nodig is. Waarom elke paar jaar een nieuwe bank of auto als de oude het nog prima doet?
Jij mag niet meer raden.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 23:23 schreef john2406 het volgende:
[..]
De man brengt het binnen met de kruiwagen en de vrouw rijdt het eruit met de vrachtwagen?
Je moet idd niet zo veel kopen en met alles jaren doen idd.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 23:32 schreef john2406 het volgende:
Zo als dat je iets nieuws koopt is er al iets nieuws voor op de markt, maar dat is mijn mening hoor.
Dus je loopt altijd achter dan zoals ik het bekijk, goed ik ben ook niet altijd zo geweest hoor, wou en moest ook altijd het beste hebben.
Sinds dat ik daar van af ben leef ik een stuk relaxter.
Ach ja ieder zijn meuk hoor, ik niet meer om verschillende redenen, als ik vroeger iets kocht was altijd het beste volgens de verkopers, nog geen maand er naar kwam iets beters?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 23:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je moet idd niet zo veel kopen en met alles jaren doen idd.
Ik verzin dan wel een denkbeeldige vrouw. De tijd dat ik van mijn vrouw kon spreken ligt best lang achter mij. Trouwen en scheiden: Misschien een ideetje voor de mensen die niet weten wat ze met het geld moeten doen. Dure aangelegenheid.quote:
Ach wat wil je een relatie veranderd ook best wel snel hoor, van neuken iedere minuut van de dag naar zo goed als niet?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 23:52 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik verzin dan wel een denkbeeldige vrouw. De tijd dat ik van mijn vrouw kon spreken ligt best lang achter mij. Trouwen en scheiden: Misschien een ideetje voor de mensen die niet weten wat ze met het geld moeten doen. Dure aangelegenheid.
Puur zakelijk gezien is die optie niet eens oninteressant inderdaadquote:Op zaterdag 28 mei 2016 23:55 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ach wat wil je een relatie veranderd ook best wel snel hoor, van neuken iedere minuut van de dag naar zo goed als niet?
Dat is je nu bespaard gebleven, en niet weten wat ze met het geld moeten doen, ik wist het wel hoor naar een hoer dan kan ik me hoe ik het wil uitzoeken.
En hoef of doe het niet altijd met dezelfde. Grapje hoor!
Waarschijnlijk wel goedkoper als een vrouw allimentatie en God mag weten wat nog meer?
Wie weet lurkt of post hij mee. Het is de tweede hit, de eerste is het originele artikel, als je googlet op 'Arnold Karskens revolutie'.quote:Op zondag 29 mei 2016 08:16 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Is Arnold de afgelopen maand wel eens geconfronteerd met zijn verwachting?
Ik gun het Arnold zo. Dat er serieus met zijn verwachting wordt omgegaan. Want ik ben er van overtuigd dat Arnold gelijk krijgt. Binnen 2 dagen zal de revolutie uitbreken. Wij zijn het aan Arnold verplicht hiervan getuige te zijn, en ik stel voor minstens ieder uur verslag te doen van het "komende gelijk" van Arnold, en dat één van ons dan een post plaatst over de gang van zaken. Dat zijn we wel aan hem verplicht. Tot meerdere eer en glorie aan Arnold.quote:Op zondag 29 mei 2016 08:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wie weet lurkt of post hij mee. Het is de tweede hit, de eerste is het originele artikel, als je googlet op 'Arnold Karskens revolutie'.
Geef eens voorbeelden.quote:Op zondag 29 mei 2016 14:44 schreef Braindead2000 het volgende:
Wel grappig dat dezelfde mensen in andere topics schreeuwen dat de wereld vergaat en hier beweren dat er niks aan de hand is.
Het vergaan van de wereld, of wel of niet een revolutie. Volgens mij zijn dat 2 hele andere onderwerpen. Het kan dus inderdaad heel goed dat mensen verschillend over die onderwerpen denken.quote:Op zondag 29 mei 2016 14:44 schreef Braindead2000 het volgende:
Wel grappig dat dezelfde mensen in andere topics schreeuwen dat de wereld vergaat en hier beweren dat er niks aan de hand is.
Ho ho, er is toevallig wel een Sylvana Simons Uitzwaaidag georganiseerd.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 19:13 schreef pinman het volgende:
Tsja. Maar hoeveel Texanen / (of Amerikanen) zijn er de laatste decennia slachtoffer geworden van wapengeweld?quote:Op zondag 29 mei 2016 15:48 schreef DrDentz het volgende:
Texanen weten hoe ze zich moeten verdedigen. Die laten zich niet uitroeien door haatbaarden.
Volgens mij begrijp je niet helemaal de gedachte achter de drang naar vrijheid van wapenbezit van amerikanen.quote:Op zondag 29 mei 2016 16:03 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Tsja. Maar hoeveel Texanen / (of Amerikanen) zijn er de laatste decennia slachtoffer geworden van wapengeweld?
En in vergelijking. Hoeveel Nederlanders?
Of je nu door een moslim wordt doodgeschoten, of een gestoorde ex-student, of een verdwaalde Gothic, of een redneck-cowboy op jacht die het allemaal niet meer zo goed kan onderscheiden: Een kogel is een kogel en dood is dood.
Maar goed: Het is stoer, het is Amerikaans, dus het is goed.
Nee die laten zich uitroeien door hun eigen stupidity helaas....quote:Op zondag 29 mei 2016 15:48 schreef DrDentz het volgende:
Texanen weten hoe ze zich moeten verdedigen. Die laten zich niet uitroeien door haatbaarden.
Mwah, ze moeten nog een beetje blijven oefenen wel. Ze zijn niet de enigen die zich bewapenen. Intussen zaten de moslims vredig in de moskeequote:Op zondag 29 mei 2016 15:48 schreef DrDentz het volgende:
In Finland en Noorwegen heb je de 'Soldiers of Odin';quote:Op zondag 29 mei 2016 15:48 schreef DrDentz het volgende:
Mooi: dat vrijheid van wapenbezit.quote:Op zondag 29 mei 2016 23:52 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je niet helemaal de gedachte achter de drang naar vrijheid van wapenbezit van amerikanen.
Heeft in ieder geval niks met stoer doen te maken.
Leg het dan eens uit, Japie! Anders blijven wij gokken naar de motieven van de Amerikanen.quote:Op zondag 29 mei 2016 23:52 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je niet helemaal de gedachte achter de drang naar vrijheid van wapenbezit van amerikanen.
Waarom iedereen die radicaliseert toch altijd sprookjesfiguren moet aanroepen om hun missie kracht bij te zetten is mij een raadsel. Doodgeschoten worden door aanhangers van Allah of door aanhangers van Odin, het is beiden even treurig.quote:
Welke schoolkinderen word hun recht van leven ontnomen?quote:Op maandag 30 mei 2016 07:02 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Mooi: dat vrijheid van wapenbezit.
Alleen jammer dat hier talloze schoolkinderen hun vrijheid en recht van leven wordt ontnomen.
- Vergeet je niet je bad vol met drinkwater te laten lopen.quote:Op maandag 30 mei 2016 12:12 schreef Toefjes het volgende:
Straks nog even naar de supermarkt. Maar ik verwacht ivm de onvermijdelijke revolutie enkel lege schappen.
Dankzij het feit dat iedereen een wapen kan kopen, heb je ook de mogelijkheid om het Amerikaanse maandelijkse school-uitmoord-quotum op peil te houden.quote:Op maandag 30 mei 2016 12:35 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Welke schoolkinderen word hun recht van leven ontnomen?
Toen ik kennis nam van deze maand heb ik me uiteraard goed voorbereid en een aflevering van doomsday preppers gekeken. Ik zit er warmpjes bij als het los gaatquote:Op maandag 30 mei 2016 12:35 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
- Vergeet je niet je bad vol met drinkwater te laten lopen.
- Voldoende kaarsen
- Radio op batterijen
- Zo'n lamp waar je aan kunt draaien (van de Action).
Die radio gaat de overheid digitale of analoge ramp uitzendingen verzorgen, of te wel heb ik een dab+ toestel nodig.quote:Op maandag 30 mei 2016 12:35 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
- Vergeet je niet je bad vol met drinkwater te laten lopen.
- Voldoende kaarsen
- Radio op batterijen
- Zo'n lamp waar je aan kunt draaien (van de Action).
Ik vind het allemaal treurig, of zo om of zo om, dat de ouderen hier niet mee de zorg krijgen en misschien een langzame dood krijgen vind ik ook treurig als niet treuriger, ze hebben er immers een verzekering voor afgesloten ooit!quote:Op maandag 30 mei 2016 12:25 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Waarom iedereen die radicaliseert toch altijd sprookjesfiguren moet aanroepen om hun missie kracht bij te zetten is mij een raadsel. Doodgeschoten worden door aanhangers van Allah of door aanhangers van Odin, het is beiden even treurig.
.quote:Op maandag 30 mei 2016 12:37 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Dankzij het feit dat iedereen een wapen kan kopen, heb je ook de mogelijkheid om het Amerikaanse maandelijkse school-uitmoord-quotum op peil te houden.
Raar artikel inderdaad. Ondertussen is het wel zo dat de onvrede en de onrust gestaag groeit binnen de EU. Sociale onrust in Frankrijk; onvrede met Merkel in Duitsland en opkomst van AFD; aanstaand Brexit referendum in GB, zo kun je nog wel even doorgaan.quote:Op donderdag 19 mei 2016 14:50 schreef DustPuppy het volgende:
Gaat 'm niet meer worden. Was ook een beetje een rare uitspraak natuurlijk.
Heb je een linkje niet dat ik het graag zou zien hoor, maar wat voor positiefs komt er nog uit de handen van het beleid?quote:Op maandag 30 mei 2016 12:51 schreef Wespensteek het volgende:
Het is begonnen hoor, in het zuiden is het gedonder flink aan de gang.
Gelukkig was het het niet meer dan een storm in een glas water.quote:Op maandag 30 mei 2016 12:51 schreef Wespensteek het volgende:
Het is begonnen hoor, in het zuiden is het gedonder flink aan de gang.
Die storm in dat glas water, volgens mij was de lockheed affaire er niks tegen?quote:Op maandag 30 mei 2016 12:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gelukkig was het het niet meer dan een storm in een glas water.
Politieke polarisatie is ook niks nieuws en blijkt tot nu toe veelal ook niet erg houdbaar op termijn. Ofwel, dat trekt wel weer bij.quote:Op maandag 30 mei 2016 12:45 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Raar artikel inderdaad. Ondertussen is het wel zo dat de onvrede en de onrust gestaag groeit binnen de EU. Sociale onrust in Frankrijk; onvrede met Merkel in Duitsland en opkomst van AFD; aanstaand Brexit referendum in GB, zo kun je nog wel even doorgaan.
Dat leidt alleen niet tot een revolutie maar tot democratische verschuivingen met een gepolariseerd EU tot gevolg.
Binnen welke tijd en hoeveel doden zou dat met zich meebrengen al dan niet direct of indirect?quote:Op maandag 30 mei 2016 13:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Politieke polarisatie is ook niks nieuws en blijkt tot nu toe veelal ook niet erg houdbaar op termijn. Ofwel, dat trekt wel weer bij.
Veelal gebaseerd op gedateerde ideeën over 'jezelf verdedigen tegen een tirannieke overheid'. Je begint natuurlijk met je pistooltje of automatische wapen ook bar weinig tegen een drone, Apache, M1 Abrams of B2 bommenwerper.quote:Op zondag 29 mei 2016 23:52 schreef Japie77 het volgende:
[..]
De trend laat juist zien dat het alleen maar erger word en zeker niet bijtrekt. Zie Podemos en Syriza. Ook in Nederland worden de machts partijen VVD, CDA en PvdA al decennia lang steeds minder.quote:Op maandag 30 mei 2016 13:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Politieke polarisatie is ook niks nieuws en blijkt tot nu toe veelal ook niet erg houdbaar op termijn. Ofwel, dat trekt wel weer bij.
Ik zou niet weten wat er gedateerd is aan de ideeen dat het recht op het dragen van een wapen een grondwet is.quote:Op maandag 30 mei 2016 13:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Veelal gebaseerd op gedateerde ideeën over 'jezelf verdedigen tegen een tirannieke overheid'. Je begint natuurlijk met je pistooltje of automatische wapen ook bar weinig tegen een drone, Apache, M1 Abrams of B2 bommenwerper.
Het ironische is ook dat het vooral boze, rurale blankmensen betreft die weinig te vrezen hebben van de overheid. Wat dat betreft zou het eerder logisch zijn wanneer bijvoorbeeld de zwarte bevolking zich om die reden massaal zou bewapenen tegen de overheid gezien de mate van politiegeweld waarmee ze van doen krijgen.
In de jaren '70 en '80 was de polarisatie hier veel erger dan nu. Daar zijn we ook weer uitgekomen.quote:Op maandag 30 mei 2016 13:38 schreef Japie77 het volgende:
[..]
De trend laat juist zien dat het alleen maar erger word en zeker niet bijtrekt. Zie Podemos en Syriza. Ook in Nederland worden de machts partijen VVD, CDA en PvdA al decennia lang steeds minder.
Aan de andere kant zijn VVD en PvdA steeds dichter bij elkaar gaan kruipen. Dus dat is weer "de-polarisatie".quote:Op maandag 30 mei 2016 13:38 schreef Japie77 het volgende:
[..]
De trend laat juist zien dat het alleen maar erger word en zeker niet bijtrekt. Zie Podemos en Syriza. Ook in Nederland worden de machts partijen VVD, CDA en PvdA al decennia lang steeds minder.
Dat komt omdat deze partijen gecorrumpeerd zijn door de macht. VVD was dat natuurlijk al langer maar PvdA en CDA zijn nu ook pure loopjongens voor Big Business geworden. En gelukkig zijn er redelijk wat mensen die dat doorhebben of door beginnen te krijgen. Zelfde verschijnsel zie je ook in andere landen over de hele wereld trouwens.quote:Op maandag 30 mei 2016 14:19 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Aan de andere kant zijn VVD en PvdA steeds dichter bij elkaar gaan kruipen. Dus dat is weer "de-polarisatie".
In de tijd van Den Uyl en Wiegel stonden de PvdA en VVD veel verder van elkaar.
Er werd ook veel meer gestaakt.
Vanwege dit "bij elkaar kruipen" (mogelijkheden van paarse kabinetten) zijn er weer extremere partijen zoals SP en PVV ontstaan.
Misschien moet je even lezen voordat je reageert. Ik stel dat het idee dat je jezelf met een geweer kunt verdedigen tegen een 'tirannieke overheid' volkomen gedateerd is aangezien dat tegenwoordig een volstrekt assymetrisch gevecht is, niet het idee dat het een grondrecht is. Het ging dus om de rechtvaardiging die veelal wordt gegeven voor dit grondrecht en niet om het grondrecht an sich.quote:Op maandag 30 mei 2016 13:41 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik zou niet weten wat er gedateerd is aan de ideeen dat het recht op het dragen van een wapen een grondwet is.
Het maakt helemaal niet uit of je nou veel of weinig begint tegen de "firepower" van een overheid, die is altijd al vele malen groter geweest. Het gaat erom dat de overheid (welke tegenwoordig de loopjongens zijn van Big Oil en Big Banking) niet zonder slag of stoot je vrijheid af kan pakken.
Zulk soort maatregelen zal de USA nooit tegen zijn eigen burgers gebruiken anders hebben ze gelijk een revolutie natuurlijk. Dus dan blijft het nog steeds een ambtenaar tegen een burger met een gun. Reken maar dat dat nog genoeg angst inboezemt bij die ambtenaar en dus nog net zoveel effect heeft als een paar eeuwen geleden.quote:Op maandag 30 mei 2016 14:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Misschien moet je even lezen voordat je reageert. Ik stel dat het idee dat je jezelf met een geweer kunt verdedigen tegen een 'tirannieke overheid' volkomen gedateerd is aangezien dat tegenwoordig een volstrekt assymetrisch gevecht is, niet het idee dat het een grondrecht is. Het ging dus om de rechtvaardiging die veelal wordt gegeven voor dit grondrecht en niet om het grondrecht an sich.
Een eeuw of twee geleden was dat natuurlijk heel anders. Uiteindelijk is het continentale leger dat de Britten verslagen heeft (zij het met wat hulp van o.a. de Fransen) ten tijde van de onafhankelijkheidsoorlog voortgekomen uit burgermilities. Die situatie is uiteraard heel anders als een mannetje met een druk op de knop van z'n joystick je hele militie aan gort kan blazen. Zo'n groepje recente relschoppers dat het hoofdkwartier van een natuurreservaat in Oregon had bezet had men natuurlijk ook gewoon weg kunnen vagen. Dat is ook wat echt tirannieke overheden doen. Saddam of pa Assad deden ook niet bepaald aan onderhandelingen met opstandige burgers omdat die toevallig een paar pistooltjes hebben.
De PvdA is steeds meer een technocratische partij geworden. BV Dijsselbloem. Ook Samson ziet ondanks zijn hippie verleden bij Greenpeace dat de naieve denkbeelden van het oude socialisme niet werken. Hierdoor valt hij electoraal gezien tussen wal en schip, en plukt de SP hiervan de vruchten.quote:Op maandag 30 mei 2016 14:36 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat komt omdat deze partijen gecorrumpeerd zijn door de macht. VVD was dat natuurlijk al langer maar PvdA en CDA zijn nu ook pure loopjongens voor Big Business geworden. En gelukkig zijn er redelijk wat mensen die dat doorhebben of door beginnen te krijgen. Zelfde verschijnsel zie je ook in andere landen over de hele wereld trouwens.
http://www.volkskrant.nl/(...)eroorzaken~a4310266/quote:Oostenrijker opgepakt die massaslachting onder asielzoekers wilde veroorzaken
De politie in Oostenrijk heeft een man opgepakt die dreigde met een massaslachting onder asielzoekers. In zijn huis zijn verscheidene wapens en munitie gevonden. Dit meldt persbureau AFP.
Uit je post kan ik opmaken dat je de VVD dus wel een partij vind die de juiste koers vaart? Aangezien het vooral een aanklacht is tegen links.quote:Op maandag 30 mei 2016 15:03 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
De PvdA is steeds meer een technocratische partij geworden. BV Dijsselbloem. Ook Samson ziet ondanks zijn hippie verleden bij Greenpeace dat de naieve denkbeelden van het oude socialisme niet werken. Hierdoor valt hij electoraal gezien tussen wal en schip, en plukt de SP hiervan de vruchten.
"gecorrumpeerd door macht" zeg je..
Zou kunnen. Maar dat is ook niet iets van de laatste jaren. Want als er één is die gecorrumpeerd door macht is, is het Wim Kok wel.
In de tijd van "Den Uyl" was hij vakbondsleider en trok hij het beleid nog verder naar links.
En in de huidige tijd (vele malen rechtser) zit hij in allerlei RvC netwerken te verdedigen dat allerlei CEO's meer bonussen moeten hebben.
Dus in zoverre is er niets nieuws onder de zon.
En: meneer Wilders is al helemaal niet te vertrouwen. Om bv tot een minuut voor de stembussluiting te beweren "65 is 65", en twee minuten later is het "geen breekpunt" meer.
En ik heb nog tal van andere voorbeelden.
Ik ben geen VVD'er. Ik heb er nooit op gestemd.quote:Op maandag 30 mei 2016 15:34 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Uit je post kan ik opmaken dat je de VVD dus wel een partij vind die de juiste koers vaart? Aangezien het vooral een aanklacht is tegen links.
Ik heb geen goed woord over voor het PvdA beleid van de laatste jaren maar het beleid van de VVD is natuurlijk nog vele malen erger. VVD-ers zitten sowieso in de zak van Big Business. Die zullen nooit voor een maatregel stemmen om de macht van Big Business aan banden te leggen omdat ze dan hun toekomstige carriere in de financiele wereld verspelen wat het uiteindelijke doel is van de meeste VVD-ers.
Een carrière in de financiële wereld. Daar zijn veel socialisten ook niet vies van. bv Wim Kok (net al even gememoreerd).quote:Op maandag 30 mei 2016 15:34 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Uit je post kan ik opmaken dat je de VVD dus wel een partij vind die de juiste koers vaart? Aangezien het vooral een aanklacht is tegen links.
Ik heb geen goed woord over voor het PvdA beleid van de laatste jaren maar het beleid van de VVD is natuurlijk nog vele malen erger. VVD-ers zitten sowieso in de zak van Big Business. Die zullen nooit voor een maatregel stemmen om de macht van Big Business aan banden te leggen omdat ze dan hun toekomstige carriere in de financiele wereld verspelen wat het uiteindelijke doel is van de meeste VVD-ers.
Geen enkele partij noch politicus die je noemt is socialistisch. Het valt allen onder de sociaaldemocraten, hetgeen iets totaal anders is. Dat sociaaldemocraten doorgaans jammerlijk zijn is een gegeven inderdaad.quote:Op maandag 30 mei 2016 15:49 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Een carrière in de financiële wereld. Daar zijn veel socialisten ook niet vies van. bv Wim Kok (net al even gememoreerd).
Wat dat betreft is zo iemand als Ruud Lubbers dan nog socialer met zijn carrière bij de VN.
En zo iemand als Gerrit Zalm was voor zijn VVD-tijd een PvdA'er. En was ook actievoerder/hippie. Zo'n anti-Vietnam nozem. Net zo één als Samson dus. Dus die Samson kon ook nog wel eens VVD'er worden.
Als je VVD'er bent, laat je gewoon zien dat je voor "het kapitaal" bent.
Maar een PvdA'er is vaak een Kast-kapitalist.
Als hij de kans krijgt kiest ie voor het grote geld, maar ondertussen politieke carrière maken dankzij arbeiders-stemmen.
Voorbeeld: Ayaan Hirischi Ali. Als vluchteling was ze zielig, en dus koos zij voor de barmhartige PvdA. Toen ze een beetje was ingeburgerd, de Nederlandse taal sprak, en er achter kwam waar Abraham de mosterd haalt, verliet zij de losers-partij PvdA, en zag ze een leuk opstapje bij de VVD, in combinatie met populaire anti-Islam-babbels op talkshows.
Bij de PvdA heb je in ieder geval nog de kans om iemand tegen te komen met bepaalde idealen. Bij de VVD is die kans een stuk kleiner.quote:Op maandag 30 mei 2016 15:49 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Een carrière in de financiële wereld. Daar zijn veel socialisten ook niet vies van. bv Wim Kok (net al even gememoreerd).
Wat dat betreft is zo iemand als Ruud Lubbers dan nog socialer met zijn carrière bij de VN.
En zo iemand als Gerrit Zalm was voor zijn VVD-tijd een PvdA'er. En was ook actievoerder/hippie. Zo'n anti-Vietnam nozem. Net zo één als Samson dus. Dus die Samson kon ook nog wel eens VVD'er worden.
Als je VVD'er bent, laat je gewoon zien dat je voor "het kapitaal" bent.
Maar een PvdA'er is vaak een Kast-kapitalist.
Als hij de kans krijgt kiest ie voor het grote geld, maar ondertussen politieke carrière maken dankzij arbeiders-stemmen.
Voorbeeld: Ayaan Hirischi Ali. Als vluchteling was ze zielig, en dus koos zij voor de barmhartige PvdA. Toen ze een beetje was ingeburgerd, de Nederlandse taal sprak, en er achter kwam waar Abraham de mosterd haalt, verliet zij de losers-partij PvdA, en zag ze een leuk opstapje bij de VVD, in combinatie met populaire anti-Islam-babbels op talkshows.
Dat is niet iets van de laatste jaren nee maar het is de laatste jaren natuurlijk wel een stuk noodzakelijker geworden als je kijkt naar de financiele crisis. Als banken Too big too fail worden dan heb je als maatschappij wel een probleempje...quote:Op maandag 30 mei 2016 15:41 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ik ben geen VVD'er. Ik heb er nooit op gestemd.
Maar volgens mij was de VVD altijd de partij voor "Big Business".
"de macht van Big Business" aan banden leggen? Nee, dat zal de VVD niet doen. Dat is nl iets voor de SP.
Dat lijkt me ook niet iets van de laatste jaren.
En dat Japie, is nou precies de reden dat we in de VS niet bepaald kunnen spreken van een tirannieke overheid en dat de bewapening van burgers tegen die tirannieke overheid een achterhaald concept is.quote:Op maandag 30 mei 2016 15:02 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Zulk soort maatregelen zal de USA nooit tegen zijn eigen burgers gebruiken anders hebben ze gelijk een revolutie natuurlijk. Dus dan blijft het nog steeds een ambtenaar tegen een burger met een gun. Reken maar dat dat nog genoeg angst inboezemt bij die ambtenaar en dus nog net zoveel effect heeft als een paar eeuwen geleden.
Denk overigens dat als de eerste rel-rednecks gaan schieten tegen ambtenaren de overheid ineens een hele andere opstelling gaat tonen en ik ben dan oprecht benieuwd welke kant het gros van het Amerikaanse volk gaat kiezen. Die van de redneck-gekkies of die van de overheid.quote:Op maandag 30 mei 2016 16:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
En dat Japie, is nou precies de reden dat we in de VS niet bepaald kunnen spreken van een tirannieke overheid en dat de bewapening van burgers tegen die tirannieke overheid een achterhaald concept is.
Het potentiële bezit van een wapen boezemt inderdaad angst in bij ambtenaren, die daarbij het zekere voor het onzekere nemen en negers maar gewoon afknallen voordat ze het tegendeel kunnen bewijzen.
Dat gebeurt zo nu en dan wel eens hoor. Dit was een recente kwestie die ik al aanhaalde. Is hier in Nederland ook nog wel in het nieuws geweest.quote:Op maandag 30 mei 2016 16:26 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Denk overigens dat als de eerste rel-rednecks gaan schieten tegen ambtenaren de overheid ineens een hele andere opstelling gaat tonen en ik ben dan oprecht benieuwd welke kant het gros van het Amerikaanse volk gaat kiezen. Die van de redneck-gekkies of die van de overheid.
Ah, dacht dat bij die wildlife refuge niet geschoten was, maar dus toch. Nadeel is dat die milities elkaar nu ook op facebook weten te vinden en elkaar aansteken. Helemaal met een ' neger' aan de macht en het voeren door de GOP met hun non-stop negativiteit. Dat gaat nog eens flink escaleren als een grote militie-groep -gebrainwashed door eenzijdige internetinfo en negatieve tea-party ads- echt wat engs gaan doen.quote:Op maandag 30 mei 2016 16:32 schreef Monolith het volgende:
Dat gebeurt zo nu en dan wel eens hoor. Dit was een recente kwestie die ik al aanhaalde. Is hier in Nederland ook nog wel in het nieuws geweest.
De situatie in Waco met de Branch Davidians sekte staat mij ook nog wel blij. Dat was ook wel een flink bloedbad uit '93.
Ik zie het nog niet direct zo gebeuren eigenlijk. En wat zou er moeten gebeuren? Een aanslag op overheidsgebouwen? Dat soort groepjes zit eerder in de isolationistische hoek, dus het zal hooguit een beetje in de lijn der verwachting liggen dat ze eens een gebied zullen claimen en onafhankelijk verklaren. Dan heb je eerder wat te vrezen van gestoorde loners. Timothy McVeigh's aanslag was ook deels een reactie op de gebeurtenissen in Waco en de wijze waarop de overheid daar optrad bijvoorbeeld.quote:Op maandag 30 mei 2016 16:35 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ah, dacht dat bij die wildlife refuge niet geschoten was, maar dus toch. Nadeel is dat die milities elkaar nu ook op facebook weten te vinden en elkaar aansteken. Helemaal met een ' neger' aan de macht en het voeren door de GOP met hun non-stop negativiteit. Dat gaat nog eens flink escaleren als een grote militie-groep -gebrainwashed door eenzijdige internetinfo en negatieve tea-party ads- echt wat engs gaan doen.
En dat Monolith is nogal een kromme redenering aangezien het dus zeker geen achterhaald concept is dat burgers wapens willen dragen om zodoende zichzelf te kunnen beschermen tegen ambtenaren. Je bevestigd mijn punt.quote:Op maandag 30 mei 2016 16:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
En dat Japie, is nou precies de reden dat we in de VS niet bepaald kunnen spreken van een tirannieke overheid en dat de bewapening van burgers tegen die tirannieke overheid een achterhaald concept is.
Het potentiële bezit van een wapen boezemt inderdaad angst in bij ambtenaren, die daarbij het zekere voor het onzekere nemen en negers maar gewoon afknallen voordat ze het tegendeel kunnen bewijzen.
Als ambtenaren mensen van hun land af proberen te jagen omdat ze geen groentes meer mogen kweken onder invloed van Big Business als Monsanto (zijn al voorbeelden van) denk ik dat het gros wel de kant van de burgers met wapens zullen kiezen.quote:Op maandag 30 mei 2016 16:26 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Denk overigens dat als de eerste rel-rednecks gaan schieten tegen ambtenaren de overheid ineens een hele andere opstelling gaat tonen en ik ben dan oprecht benieuwd welke kant het gros van het Amerikaanse volk gaat kiezen. Die van de redneck-gekkies of die van de overheid.
Ik probeer te polsen wat de "golddigger" Ayaan dacht over de PvdA.quote:Op maandag 30 mei 2016 16:00 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Waarom noem je de PvdA een "losers" partij eigenlijk?
Te veel blootstelling aan pesticiden heeft overduidelijk je basale mentale vermogens aangetast.quote:Op maandag 30 mei 2016 16:52 schreef Japie77 het volgende:
[..]
En dat Monolith is nogal een kromme redenering aangezien het dus zeker geen achterhaald concept is dat burgers wapens willen dragen om zodoende zichzelf te kunnen beschermen tegen ambtenaren. Je bevestigd mijn punt.
Tja daar heb ik ook helemaal niks mee natuurlijk. Ik snap ook nooit zo goed van mensen die als ze jong zijn idealen hebben en als ze ouder worden en carriere gaan maken die idealen opeens verliezen. Ik heb zo nog steed! Al zijn ze wel wat veranderd aangezien ik vroeger politiek links was en nu totaal geen vertrouwen meer heb in de landelijke of europese politiek in ieder geval. Alhoewel ik overweeg om toch weer eens op een wat grotere politieke partij te stemmen aangezien er nu 1 man is die eindelijk wel een stem opzet tegen Big Business en Big Banks en ik het gevoel heb dat hij zijn idealen niet zo snel zal verkwanselen.quote:Op maandag 30 mei 2016 16:57 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ik probeer te polsen wat de "golddigger" Ayaan dacht over de PvdA.
De PvdA was een leuke partij zolang zij ook min- of meer de mindere was, de kwetsbare. De vluchteling die een status wil.
En als dat allemaal geregeld is, dat kun je je beter aansluiten bij de rijken en machtigen.
Denk dat ik minder pesticiden binnen krijg dan jij maar goed. Lets agree to disagree.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Te veel blootstelling aan pesticiden heeft overduidelijk je basale mentale vermogens aangetast.
Je lijkt te denken dat je door je stelling tien keer te herhalen argumenten aandraagt, maar dat is toch echt niet het geval.
Klopt, maar het CDA werd ook afgeschilderd als een "big business"-partij.quote:
Tja helemaal mee eens. Grappig om te zien dat oud-politici als Wijffels (CDA) en Van Agt (CDA) juist de andere kant op zijn gedraaid. De meer activistische kant.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:05 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Klopt, maar het CDA werd ook afgeschilderd als een "big business"-partij.
En was toch de vertegenwoordiger van "Rechts" tov de PvdA, met als boegbeeld Wim Kok.
Wim Kok wou natuurlijk eindelijk wel eens cashen.
Als Nijenrode afgestudeerde moest hij natuurlijk met lede ogen aanzien hoe zijn ex-klasgenoten kapitalen binnenharkten in het bedrijfsleven, terwijl arme Wim in de bedrijfskantine vol met stakende werknemers met een maf petje het stakingslied moest meezingen.
Later moest hij de WAO afschaffen tijdens zijn regeercarrière en kreeg hij alle shit van zijn voormalige Kumpels over zich heen.
Logisch dat je daarna eens een keer wil schnabbelen aan het grote kapitaal der commisariaatjes.
Maybe the follow the money?quote:Op maandag 30 mei 2016 17:10 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Tja helemaal mee eens. Grappig om te zien dat oud-politici als Wijffels (CDA) en Van Agt (CDA) juist de andere kant op zijn gedraaid. De meer activistische kant.
Verkeerde land, maar vooruit.quote:
Beetje onsamenhangend verhaal. Verder speelt die Brexit natuurlijk al sinds Cameron verkozen is aangezien dat een verkiezingsbelofte was in 2013 van Cameron. Matige glazen bol Arnold. Het zou verder ook eerder duiden op een revolutie als de Fransen eens een paar maanden niet zouden staken. De FPÖ won in '99 al eens de echte verkiezingen in plaats van de verkiezingen voor een ceremoniële functie, dus ook dat is niet nieuw.quote:Op maandag 30 mei 2016 20:01 schreef Warsaw het volgende:
Kijk om je heen! Follow-up interview met Karskens
http://www.nrc.nl/next/20(...)-is-begonnen-1624569
Het is de reactie die je wist dat zou komen.quote:Op maandag 30 mei 2016 22:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Beetje onsamenhangend verhaal. Verder speelt die Brexit natuurlijk al sinds Cameron verkozen is aangezien dat een verkiezingsbelofte was in 2013 van Cameron. Matige glazen bol Arnold. Het zou verder ook eerder duiden op een revolutie als de Fransen eens een paar maanden niet zouden staken. De FPÖ won in '99 al eens de echte verkiezingen in plaats van de verkiezingen voor een ceremoniële functie, dus ook dat is niet nieuw.
Weinig overtuigend allemaal weer.
Een "plotselinge opstand" is het iig niet. Stakende Fransenquote:Een revolutie is een plotselinge opstand van het volk of verandering. Het is daarmee de tegenhanger van evolutie, wat een geleidelijke verandering is. Etymologisch komt het woord van het Latijnse revolutio, wat terugkeer (in de tijd) betekent. De term zelf komt oorspronkelijk uit de astronomie. Pas later (in 1660) werd hij gebruikt in zijn huidige betekenis bij de politieke restauratie in Engeland. Heden ten dage zijn historici het niet eens welke (historische) gebeurtenissen nu wel of niet de term 'revolutie' waardig zijn. Ook worden de termen revolutie en revolte soms door elkaar gebruikt.
Ja, je moet toch wat he...quote:Op dinsdag 31 mei 2016 07:22 schreef Braindead2000 het volgende:
Pas achteraf kan je concluderen of er een revolutie plaats heeft gevonden en zelfs dan is er geen datum op te plakken. Op welke dag begon de Franse revolutie, de Cubaanse, de Praagse lente? Vooralsnog heeft Arnold geen ongelijk dus.
quote:Op dinsdag 31 mei 2016 07:22 schreef Braindead2000 het volgende:
Pas achteraf kan je concluderen of er een revolutie plaats heeft gevonden en zelfs dan is er geen datum op te plakken. Op welke dag begon de Franse revolutie, de Cubaanse, de Praagse lente? Vooralsnog heeft Arnold geen ongelijk dus.
Omdat dat wel de lading dekt?quote:Op maandag 30 mei 2016 16:00 schreef Japie77 het volgende:
Waarom noem je de PvdA een "losers" partij eigenlijk?
De Praagse lente is geen revolutie, want het is niet "plotseling".quote:Op dinsdag 31 mei 2016 07:22 schreef Braindead2000 het volgende:
De Franse revolutiequote:Op 26 juli 1953 leidde Castro 119 rebellen bij een aanval op de Moncada kazerne in Santiago de Cuba. De aanval mislukte toen de colonne aanvallers opgemerkt werd door een legerpatrouille. Het effect van de verrassing was verloren en de aanval werd in de kiem gesmoord. 55 aanvallers, onder wie Abel Santamaría, werden gevat, gefolterd en vermoord door Batista’s troepen. Castro en een paar anderen ontsnapten naar de nabijgelegen bergen en werden slechts dankzij veel geluk terug gevat.
Veel geweld dus. Met een exacte datum.quote:Op 14 juli 1789 wordt de Bastille bestormd, het kruit buitgemaakt, de gouverneur van de Bastille beestachtig vermoord, en de paar gevangenen (vier valsemunters, twee gekken en de graaf van Solages, mogelijk een seksuele delinquent, opgesloten op kosten van zijn familie) triomfantelijk bevrijd (de gekken worden later weer opgesloten in het asile de Charenton).
Helaas, je zult nog ff geduld moeten hebben. Of een jaartje of 5 weten we of Arnold gelijk had.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 07:25 schreef Dven het volgende:
[..]![]()
![]()
Wees nu gewoon voor één keer op z'n minst een beetje een vent en trek die keutel hewoon weer lekker in.
'Pas achteraf kan je concluderen of er een revolutie heeft plaatsgevonden dus vooralsnog heeft Arnold geen ongelijk'![]()
Dat je jezelf nog serieus neemt zeg.
Per definitie had hij al ongelijk of er moeten vandaag nog bizarre dingen gebeuren.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 07:33 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Helaas, je zult nog ff geduld moeten hebben. Of een jaartje of 5 weten we of Arnold gelijk had.
Uh oke.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 07:33 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Helaas, je zult nog ff geduld moeten hebben. Of een jaartje of 5 weten we of Arnold gelijk had.
Ja maar het is zo'n wijze man die al zoveel heeft gezien en meegemaakt die weet het echt wel hoorquote:
Het was in ieder geval een mooie LOLreeks. Daar mogen we Arnie dankbaar voor zijn. Zijn gezwets heeft dit allemaal mogelijk gemaaktquote:Op dinsdag 31 mei 2016 07:42 schreef Gutmensch het volgende:
Vandaag is het Arnold Karskens uitzwaaidag
De TT dekt de inhoud onvoldoende. Dit is wat hij gezegd heeft: "Ik voorspel daarom voor mei van dit jaar het begin van een Europese Lente." En hij had het niet over Nederland maar over Europa.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 07:32 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
De Praagse lente is geen revolutie, want het is niet "plotseling".
Het was een democratiseringsproces. Het heet dan ook Praagse lente, en niet Praagse revolutie.
Je andere voorbeelden
De Cubaanse revolutie
[..]
De Franse revolutie
[..]
Veel geweld dus. Met een exacte datum.
Maar het kan vandaag nog gebeuren. Dus we wachten af.
Nu weten we zeker dat we die joker nooit meer serieus hoeven nemen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 08:01 schreef Dven het volgende:
[..]
Het was in ieder geval een mooie LOLreeks. Daar mogen we Arnie dankbaar voor zijn. Zijn gezwets heeft dit allemaal mogelijk gemaakt
Blijven draaien en piepen knulquote:Op dinsdag 31 mei 2016 08:02 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
De TT dekt de inhoud onvoldoende. Dit is wat hij gezegd heeft: "Ik voorspel daarom voor mei van dit jaar het begin van een Europese Lente." En hij had het niet over Nederland maar over Europa.
En ook dat is niet zo gelukt eigenlijk. Maar het is natuurlijk ook niet voor het eerst dat zijn doempredikken weinig met de realiteit te maken blijkt te hebben...quote:Op dinsdag 31 mei 2016 08:02 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
De TT dekt de inhoud onvoldoende. Dit is wat hij gezegd heeft: "Ik voorspel daarom voor mei van dit jaar het begin van een Europese Lente." En hij had het niet over Nederland maar over Europa.
Eigenlijk gokt die kerel er gewoon op een keertje in de buurt te zitten zodat hij na al die jaren "Zie je wel, ik had het al voorspeld" kan zeggen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 08:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En ook dat is niet zo gelukt eigenlijk. Maar het is natuurlijk ook niet voor het eerst dat zijn doempredikken weinig met de realiteit te maken blijkt te hebben...
Jij plaatst gemiddeld 1000 Godwins per maand als het over de opkomst van het rechts-populisme gaat en nu is er opeens niks aan de hand? Kijk, wat voor de 1 een lente is is voor de ander een herfst. Mag ik dan concluderen dat er ondanks je 1000 Godwins per maand toch geen Europese herfst bezig is? Maar waarom doe je dan altijd alsof het einde van de wereld nabij is?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 08:03 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nu weten we zeker dat we die joker nooit meer serieus hoeven nemen.
Ga lekker op Stormfront roepen, hier en in de rest van Nederland hebben we geen behoefta aan een revolutiequote:Op dinsdag 31 mei 2016 08:09 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Jij plaatst gemiddeld 1000 Godwins per maand als het over de opkomst van het rechts-populisme gaat en nu is er opeens niks aan de hand? Kijk, wat voor de 1 een lente is is voor de ander een herfst. Mag ik dan concluderen dat er ondanks je 1000 Godwins per maand toch geen Europese herfst bezig is? Maar waarom doe je dan altijd alsof het einde van de wereld nabij is?
http://www.nrc.nl/handels(...)evolutie-uit-1573894quote:Op dinsdag 31 mei 2016 08:02 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nou, men is er anders aardig op weg naar als men zo besluiteloos blijft doen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 08:13 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/handels(...)evolutie-uit-1573894
Dit artikel is toch van Arnold zelf?
Er staat wel degelijk: "revolutie", "volksopstand" en "een hechte groep neemt de leiding".
Vooral dat tweede zie ik absoluut nergens.
En volksopstanden?
Stakingen in Frankrijk.
Wanneer niet?
"aardig op weg"quote:Op dinsdag 31 mei 2016 08:15 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nou, men is er anders aardig op weg naar als men zo besluiteloos blijft doen.
Zo vaak komt het niet voor dat je je supermarktverslagen kwijt kunt in NWS. Dit was een ongekend leuke reeks.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 08:01 schreef Dven het volgende:
[..]
Het was in ieder geval een mooie LOLreeks. Daar mogen we Arnie dankbaar voor zijn. Zijn gezwets heeft dit allemaal mogelijk gemaakt
Die revolutie heb ik altijd al betwijfeld. Daarvoor is men weer te opportunistisch, te lui, lamlendig of moe voor.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 08:16 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
"aardig op weg"
de kwalificatie wordt steeds milder.
Er zou een revolutie plaatsvinden in mei 2016.
Bovendien "besluiteloosheid" is iets van alle tijden.
Of we hebben veel te veel te verliezen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 08:51 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Die revolutie heb ik altijd al betwijfeld. Daarvoor is men weer te opportunistisch, te lui, lamlendig of moe voor.
Dit nog het meest. De meeste mensen zijn gewoon gelukkig. Als puntje bij paaltje komt geeft de gemiddelde Nederlander zijn leven een cijfer hoger dan een 8. Dat soort mensen gaan geen revolutie starten. Revoluties zie je in Venezuela, waar mensen hun leven een dikke onvoldoende geven. Als je leven zo uitzichtloos is dat het gebruik van geweld een aanlokkelijke optie wordt, dat is wanneer je je druk moet maken over revoluties. In die uitzichtloze situatie zitten in Nederland maar heel weinig mensen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 08:52 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Of we hebben veel te veel te verliezen.
Ohh, als je teleurgesteld bent moeten het persé deze figuren zijn?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 08:53 schreef 99.999 het volgende:
Het is natuurlijk ook wel wat sneu dat boos en teleurgesteld Nederland het moet doen met voormannen als Jan Roos, Thierry Baudet, Arnold Karskens en Geert Wilders. Dan snap ik ook wel dat die revolutie zo moeizaam verloopt.
Daarom zeg ik ook; opportunisme. Men denkt met de portomonaie.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 08:52 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Of we hebben veel te veel te verliezen.
Wie heb je nog meer dan?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 08:59 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ohh, als je teleurgesteld bent moeten het persé deze figuren zijn?
Dat hoeft natuurlijk niet. Maar het zijn wel de figuren die zich als voorman hebben opgeworpen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 08:59 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ohh, als je teleurgesteld bent moeten het persé deze figuren zijn?
hoeze volgend jaar is het ook mei?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 07:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Per definitie had hij al ongelijk of er moeten vandaag nog bizarre dingen gebeuren.
Nee. Die zie ik niet.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 09:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat hoeft natuurlijk niet. Maar het zijn wel de figuren die zich als voorman hebben opgeworpen.
We kunnen het ook omdraaien, zie jij andere charismatische, potentiële, revolutionairen?
Ja en de afgelopen 2015 jaar is het ook steeds een keer mei geweest, zijn voorspelling was dit jaar.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 09:06 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
hoeze volgend jaar is het ook mei?
Maar geen 2016.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 09:06 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
hoeze volgend jaar is het ook mei?
Er zijn 2 partijen waarin ik me redelijk kan vinden. Maar ze hebben een uitstraling van 0.0.quote:
Welke?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 09:15 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Er zijn 2 partijen waarin ik me redelijk kan vinden. Maar ze hebben een uitstraling van 0.0.
Kijk, dit zijn zinnige bijdrages aan deze discussie. In Venezuela hebben ze dit soort aanbiedingen niet, en het gaat helemaal los daar.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 09:14 schreef ErwinRommel het volgende:
Ohh, btw, voordat ik het vergeet: 4 tompoezen in de aanbieding bij de Jumbo, ¤1.
Daarvoor ga ik geen revolutie starten.
Ik ga hier niet zeggen met welke partijen. Dan krijg ik alle hoon over me heen van de gehele goegemeente.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 09:17 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Welke?
En wanneer noem je een partij een "goede uitstraling" hebben?
quote:Op dinsdag 31 mei 2016 09:20 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik ga hier niet zeggen met welke partijen. Dan krijg ik alle hoon over me heen van de gehele goegemeente.
OK, moet je zelf weten.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 09:20 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik ga hier niet zeggen met welke partijen. Dan krijg ik alle hoon over me heen van de gehele goegemeente.
Ik vind Pechtold een hautain bijdehand mannetje.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 09:26 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
[..]
OK, moet je zelf weten.
Maar waarom vind je Pechtold geen uitstraling hebben?
Nou en, je bent toch anoniem.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 09:20 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
DENK & DENKquote:Op dinsdag 31 mei 2016 09:17 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Welke?
En wanneer noem je een partij een "goede uitstraling" hebben?
De storm in ons land is redelijk gaan liggen. Een aantal maanden geleden werden we nog overspoeld met berichten over anti-azc demonstraties die uit de hand liepen, maar momenteel hoor je daar nauwelijks meer iets over. Net zoals niemand meer ene fuck geeft om dat Oekraine-referendum.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 10:04 schreef BarryOSeven het volgende:
Wellicht geen revolutie in mei maar wellicht dat we een kleine meting kunnen doen om te bepalen of en in hoeverre er meer onrust is dan voorheen.
Dit bericht is geplaatst op 8 januari jongstleden
Om maar een voorbeeld te noemen:
De PVV had op dat tijdstip ongeveer een gelijk aantal virtuele zetels als nu, daar is niet echt veel olie op het vuur gegaan.
Op Europees niveau hebben we natuurlijk wat gezien. Er zijn veel besluiten ondemocratisch doorgedramd. Op de uitslag van het referendum wachten we nog steeds, net als op de rechtzaak tegen Rutte die ook tot na het referendum is uitgesteld. Dit kun je meer zien als olie op het voor bij de revolutionairen dan een vergroting van de frictie.
Wat we wel zien is dat het zowel en Frankrijk als in België onrustig is geworden. In Januari was er nog niet zoveel aan de hand maar nu liggen beide landen half op hun gat. Vanuit het volk, en dat is wel een kenmerk. Het is dan te bepalen of dit een normale staking is of dat dit daadwerkelijk meer voeten in de aarde heeft. Dit kun je doen door de lengte en hevigheid van vorige stakingen ernaast te leggen.
Vergeet vast een heleboel maar bij gebrek aan revolutie moeten we zelf maar wat schatten hoever we dan wel richting een revolte zitten.
In mijn optiek zijn we nog steeds aan het escaleren.
Arnold is feitelijk ook niet de eerste 'talking head' die er falikant naast zit met voorspellingen. Dat is eigenlijk meer regel dan uitzondering. Economen en politiek analisten zijn wat dat betreft ook notoire zondaars. De truc is doorgaans om te zorgen dat mensen de miskleunen vergeten, maar vooral blijven hameren op die paar keer dat je wel iets 'goed had voorspeld'. Goed voor je status als briljant analist en derhalve je inkomen als meninggever, maar feitelijk is het gewoon statistisch gezien onontkoombaar dat je vanzelf wel een keer een paar juist voorspellingen doet als je ze maar breed of vaag genoeg houdt en er voldoende doet.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 07:18 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Het is de reactie die je wist dat zou komen.
Er valt weinig toe te voegen aan bovenstaand verhaal.
Maar ja: Je moet wat, als Arnold. Het is natuurlijk een vrijblijvende kwalificatie "revolutie".
Zien wij hier iets van? Nee. Dergelijke clubs hebben geen wezenlijk andere positie dan ze een half jaar geleden al hadden.quote:De eerste factor is een centrale commandostructuur, een hechte club die de leiding neemt. Nationalistische partijen over heel Europa, van het Franse Front National en Geert Wilders’ PVV tot Hongaarse en Poolse partijen met daarnaast tal van buitenparlementaire extreemrechtse groepen, werpen zich op als hoeders van de westerse waarden.
Kijk je naar de indicatoren van Europees vertrouwen in de economie en werkloosheid, dan zie je duidelijk een stijgende lijn.quote:Ook economische onvrede vormt een belangrijke drijfveer voor een opstand. De jeugdwerkloosheid bedraagt in EU-landen als Griekenland en Spanje bijna 50 procent.
Kennelijk toch vrij effectief gebleken aangezien de stroom al weer flink is ingedamd. Het enige wat Arnold daar tegenover kan stellen is nieuwe onheilsvoorspellingen.quote:EU-maatregelen voor het aanpakken van het kernprobleem, de asielstroom, blijken een wassen neus.
Het is natuurlijk al niet al te nozel om de situatie in Europa (dat je ook niet volledig als één uniform geheel kunt beschouwen, maar goed) gelijk te stellen aan die in Noord-Afrika en het Midden-Oosten. Dat soort gebieden kennen in hun recente geschiedenis meer voorbeelden van revoluties en dictatoriale regimes. Dat vergelijken met relatief redelijk goed functionerende democratieën in Europa is een beetje wereldvreemd.quote:Ieder conflict begint met een incident. Bij de Arabische lente was dat de zelfmoord door verbranding van de Tunesische marktkoopman Mohammed Bouazizi op 17 december 2010. De latente onvrede over corrupt bestuur en miskenning sloeg vervolgens als een steekvlam over naar zo’n tien andere landen in Noord-Afrika en het Midden-Oosten.
De cijfers over april geven aan dat er 2700 migranten aangekomen zijn in Griekenland en 8370 in Italie. Dat is ongeveer 11000 totaal. Alleen is dat wel per maand en niet per dag. Slechts een factortje dertig verschil. Kan gebeuren Arnold.quote:De Europese geschiedenis leert dat opstanden vooral beginnen wanneer de weersomstandigheden dat toelaten. Zelf schat ik mei 2016. Bovendien stijgt in het voorjaar de stroom migranten vanuit Turkije en Noord-Afrika opnieuw tot grote hoogte, de wind gaat liggen en het zeewater warmt op, wat een succesvolle boottocht verzekert. Reken tegen die tijd op ruim tienduizend personen per dag, tegen ongeveer vierduizend nu, die in Griekenland en Italië aan land komen.
Volgens mij moeten de supermarkten de komende maanden elkaar op prijs beconcurreren. Nu ze niet met allerlei oranje voetbalshit op de proppen kunnen komen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 09:19 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Kijk, dit zijn zinnige bijdrages aan deze discussie. In Venezuela hebben ze dit soort aanbiedingen niet, en het gaat helemaal los daar.
quote:Wat voorafging: in het artikel In mei breekt hier de revolutie uit (08/01/2016) voorspelde oorlogsverslaggever Arnold Karskens dat in Europa een volksopstand zou uitbreken. Volgens Karskens kent een volksopstand vaste ingrediënten, die ook in Europa aanwezig zijn. „Herinnert u zich de Arabische Lente? Een volksopstand tegen regeringen van het Midden-Oosten en Noord-Afrika die in 2010 begon en werd veroorzaakt door werkloosheid, oneerlijke machtsverdeling en een bevolkingsexplosie? Welnu, gelijksoortige ingrediënten vormen ook een serieus geweldsprobleem binnen de EU anno 2016. Ik voorspel daarom voor mei het begin van een Europese Lente.”
http://www.nrc.nl/next/20(...)-is-begonnen-1624569quote:Kijk om je heen, die revolutie is begonnen
Gesprek met Arnold Karskens over de door hem voorspelde ‘Europese Lente’
Waar blijft uw revolutie?
„Die is allang begonnen. De opstand van de Europese burger tegen de Europese staat is gestart. Kijk naar Oostenrijk, waar de helft van de bevolking op de FPÖ stemt; naar Frankrijk, waar mensen massaal tegen de nieuwe arbeidswet staken; naar Groot-Brittannië, waar de Britten op een Brexit aansturen. En dan heb ik het nog niets eens over het eigen Oekraïne-referendum. Dat was uiteraard niet een referendum tegen Oekraïne, maar tegen Europa.”
Maar een Europese Lente is toch iets anders?
„Ik schreef het artikel in januari, en heb me toen gebaseerd op cijfers van de Europese Commissie. Die sprak toen over de komst van drie miljoen asielzoekers tot eind 2016. Op 18 maart is er een overeenkomst gesloten tussen Turkije en de Europese Unie. Dat was een uitruil: Turkije houdt de vluchtelingen tegen in ruil voor vrije visa, voor toenadering tot de EU. Maar die deal is een schijnoplossing. Kijk naar de stroom uit Libië. Dus is het gevaar niet geweken.”
Diskwalificeert het uitblijven van de revolutie u als opiniemaker?
„Nee, ik zeg je toch dat-ie is begonnen? Een revolutie gaat sluipenderwijs – het is geen honderd meter hordelopen met bijbehorend pistoolschot. Het verdwijnen van de tolerantie, zoals dat nu in Nederland en de rest van Europa gebeurt, is een eerste stap. Daarnaast hebben wij slechte Europese leiders. Als Erdogan de vluchtelingen niet langer tegenhoudt, kunnen onze leiders de daarop volgende ongecoördineerde vluchtelingenstroom niet aan. Bovendien zijn ze ook hypocriet. Vorig jaar mochten de vluchtelingen wel van Turkije naar Griekenland komen, toen was het humaan. En nu mogen ze niet komen, terwijl de situatie is verslechterd. Iedere logica ontbreekt. Denk je dat de bevolking dat pikt?
„Ik woon in Brussel, ik zie de Europese beleidsmakers iedere dag. Ze komen uit hun blanke wijken aangereden, parkeren hun auto onder het gebouw, gaan naar binnen en de rest van de dag komen ze er niet meer uit. En deze mensen moeten weten wat er aan de hand is in Europa?”
Uw artikel heeft veel kritiek geoogst, vooral op social media.
„Ach, ik zie dat ik steeds meer gelijk krijg. Kijk, de mensen twitteren iets vanuit de grachtengordel of een andere zeer comfortabele ruimte. Maar ik sta daar in Noord-Afrika, Calais en Turkije. Ik zie het, ik hoor het. En die twitteraars staan daar dus niet. Toen het jongetje Alan Kurdi op 2 september 2015 verdronk, wiens foto in alle kranten verscheen, heb ik gezegd: die vader had een zwemvestje moeten kopen. Dat is me niet in dank afgenomen. Maar ik sta daar, diezelfde nacht, op dat Turkse strand vanwaar die familie is vertrokken, en daar worden dus zwemvestjes verkocht, voor vijf euro. Ik mocht het niet zeggen, want dat jongetje werd het symbool van de mislukte EU-politiek, maar in werkelijkheid stond hij symbool voor de hebzucht van veel asielzoekers. Nogmaals, dat wordt me niet in dank afgenomen, maar I’m not in the business to be liked. Driekwart van de Nederlandse bevolking denkt zoals ik. En geloof me, dat zijn geen racisten maar mensen die terecht bezorgd zijn. Weet je wat racisme is? Erdogan die stelselmatig de Koerden bombardeert.”
Wilt u een nieuwe voorspelling doen?
„Ja, die wil ik best maken. Als Erdogan op 1 juli de sluizen openzet, als hij zegt: Alle vluchtelingen kunnen gaan, dan moet je eens zien wat er gaat gebeuren. Ons huidige Europa heeft geen passend antwoord op deze groeiende problematiek. Dat loopt dus spaak.”
Niet geloven in onze nieuwe demi-god.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 11:31 schreef Ludachrist het volgende:
Die nieuwe voorspelling ook.
"Als er onbeperkt vluchtelingen komen, dan moet je zien wat er gaat gebeuren". Dat is niet eens een voorspelling, Arnold.
Inderdaad. Als we dan een groot feest vieren met elkaar zegt hij "zie je wel, ik zei het toch!"quote:Op dinsdag 31 mei 2016 11:31 schreef Ludachrist het volgende:
Die nieuwe voorspelling ook.
"Als er onbeperkt vluchtelingen komen, dan moet je zien wat er gaat gebeuren". Dat is niet eens een voorspelling, Arnold.
We hebben altijd Rio nog. Het leek een groot gemis dat EK, maar het is een stuk leuker om naar Tess Wester en haar handbalvriendinnen te mogen kijken. Een succesvolle OS zou toch marketingtechnisch kansen moeten bieden.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 10:33 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Volgens mij moeten de supermarkten de komende maanden elkaar op prijs beconcurreren. Nu ze niet met allerlei oranje voetbalshit op de proppen kunnen komen.
quote:Op dinsdag 31 mei 2016 11:34 schreef GekkeGerrit- het volgende:
[..]
http://forum.fok.nl/user/history/215090
Zonder twijfel
Hij voorspelt dat de kans aanwezig is dat wij een medaille halen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 11:34 schreef Toefjes het volgende:
[..]
We hebben altijd Rio nog. Het leek een groot gemis dat EK, maar het is een stuk leuker om naar Tess Wester en haar handbalvriendinnen te mogen kijken. Een succesvolle OS zou toch marketingtechnisch kansen moeten bieden.
Zou Arnold Karskens ook een voorspelling hebben gedaan over het verloop van de sportzomer? Inzetten op het tegenovergestelde resultaat en je wordt schathemeltje rijk
Had zojuist in het andere topic al gelezen dat hij een stuk minder concreet durft te zijn. Jammer, hij laat hier toch een mooie kans liggen op een grote carriere als voorspeller des vaderlands.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 11:40 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hij voorspelt dat de kans aanwezig is dat wij een medaille halen.
Dat wel, maar zonder zelf in het furherschap te zitten van de revolutionaire beweging lijkt mij een exacte datum afgeven nogal voorbarig.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 11:43 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Had zojuist in het andere topic al gelezen dat hij een stuk minder concreet durft te zijn. Jammer, hij laat hier toch een mooie kans liggen op een grote carriere als voorspeller des vaderlands.
Ook daar lees ik niks over een Franse revolutie.quote:
Nu niet maar een maandje geleden met die filmpjes van rellende Fransen wel.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 12:09 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ook daar lees ik niks over een Franse revolutie.
Het erge is:quote:Op dinsdag 31 mei 2016 13:10 schreef Gutmensch het volgende:
Er is een flinke steek los aan doemdenker Karstens.
En gewoon z'n ongelijk toegeven is teveel gevraagd natiurlijk.
Wat een loser.
Ik kan me best verplaatsen in je zorgen. Maar wat in de huidige situatie doet jou geloven dat we rijp zijn voor een revolutie? Een revolutie is heel ingrijpend en die hebben we hier nog nooit gehad. Zelfs niet toen Troelstra het probeerde maar het totaal verkeerd had ingeschat. En ook dan hebben we het nog over de jaren '10. Honderd jaar geleden inmiddels.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 13:25 schreef BarryOSeven het volgende:
Vind het kwalijker dat er hier wordt gesteld dat alles wel los loopt.
Je hoeft maar een klein beetje te kunnen nadenken om door te hebben dat we toch wel in erg spannende tijden leven.
Dat er niet een soort van startschot is geweest waarna iedereen van de zolderkamer kwam om Rutte onder de guillotine te krijgen wil niet zeggen dat er niets aan de hand is.
Alleen al het feit dat de politiek blijkbaar (noodgedwongen?) haar eigen geloofwaardigheid te grabbel gooit laat al zien dat het absoluut niet goed gaat.
Stellen dat hij een loser of weet ik wat is, is net zo kansloos als de uitspraak van van Muiswinkel van eergisteren.
Verder kan ik me wel gewoon vinden in zijn verhaal dus blijkbaar is een verschil in perspectief ook van invloed op zijn loser-heid.
Verder het laatste argument:
Als er niets aan de hand is, waarom moet dit dan al 11 topics worden benoemd? Ga me nou niet vertellen dat Karskens zo belangrijk voor je is.
Omdat het in elk tijdsgewricht weer een terugkerend verschijnsel is. "De huidige tijd is heel bijzonder".quote:Op dinsdag 31 mei 2016 13:25 schreef BarryOSeven het volgende:
Als er niets aan de hand is, waarom moet dit dan al 11 topics worden benoemd? Ga me nou niet vertellen dat Karskens zo belangrijk voor je is.
Tsja, zoals de Nederlanders 10 jaar geleden Pim Fortuyn kozen tot grootste Nederlander ooitquote:Op dinsdag 31 mei 2016 13:48 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Omdat het in elk tijdsgewricht weer een terugkerend verschijnsel is. "De huidige tijd is heel bijzonder".
Noem eens een periode in de geschiedenis die niet bijzonder was.
Geheid: Als je de meningen in die periode zou peilen, zou men ook zeggen dat de periode heel spannend en heel bijzonder is.
Alles wat het laatste is gebeurt is altijd het meest bijzonder.
Men heeft in Engeland in het jaar 2000 (of daaromtrent) de bevolking in een enquete gevraagd: Wat vindt u de meest bijzondere gebeurtenis van de 20e eeuw. 20% antwoordde: de dood van prinses Diana.
Tsja, een gebeurtenis uit 1997.
Als er een prinses van vergelijkbare allure in 1903 zou zijn omgekomen onder vergelijkbare omstandigheden (wellicht met een koets) dan was het percentage een stuk lager geweest.
Precies: de waan van de dag.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 13:52 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Tsja zoals de Nederlanders 10 jaar geleden Pim Fortuyn kozen tot grootste Nederlander ooit
Net als jij, heb ik geen tijdmachine en weet ik niet hoe men toen gedacht zou moeten hebben.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 13:48 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Omdat het in elk tijdsgewricht weer een terugkerend verschijnsel is. "De huidige tijd is heel bijzonder".
Noem eens een periode in de geschiedenis die niet bijzonder was.
Geheid: Als je de meningen in die periode zou peilen, zou men ook zeggen dat de periode heel spannend en heel bijzonder is.
Alles wat het laatste is gebeurt is altijd het meest bijzonder.
Men heeft in Engeland in het jaar 2000 (of daaromtrent) de bevolking in een enquete gevraagd: Wat vindt u de meest bijzondere gebeurtenis van de 20e eeuw. 20% antwoordde: de dood van prinses Diana.
Tsja, een gebeurtenis uit 1997.
Als er een prinses van vergelijkbare allure in 1903 zou zijn omgekomen onder vergelijkbare omstandigheden (wellicht met een koets) dan was het percentage een stuk lager geweest.
Je kunt wél de kranten lezen uit die tijd.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 13:53 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Net als jij, heb ik geen tijdmachine en weet ik niet hoe men toen gedacht zou moeten hebben.
Er was ook geen internet natuurlijk, denk dat de dynamiek wel wat kan versnellen met deze technologische innovatie.
Maar goed we zullen zien, eerst maar eens die corrupte EU uit. Mag ook zonder revolutie. Graag zelfs.
Dat klopt dan ook wel weer. We zullen zien.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 13:58 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Je kunt wél de kranten lezen uit die tijd.
En ik ben op een leeftijd dat ik al wat andere tijden heb meegemaakt.
In de koude oorlog was de islam niet de vijand, maar
of het communisme
of de dreiging van kernwapens.
Veel geweld kwam van links-extremisten, Ierse en Baskische seperatisten e.d.
Tijdens de Balkanoorlog in de 90 er jaren waren de Bosnische moslims de slachtoffers, en de bandieten de Serviërs en (in iets mindere mate) de Kroaten.
In de 70 er jaren kwam er flinke etnische terreur van Molukkers.
En dan de Zwarte September. München 1972.
Te veel om op te noemen.
Verveling, leedvermaak en af en toe een melige bui. Dat waren mijn drijfveren.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 13:25 schreef BarryOSeven het volgende:
Verder het laatste argument:
Werkelijk? Nederland en Europa zijn eerder wat ingekakt en weinig enerverend op dit moment. Zo spannend is het allemaal niet hier.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 13:25 schreef BarryOSeven het volgende:
Vind het kwalijker dat er hier wordt gesteld dat alles wel los loopt.
Je hoeft maar een klein beetje te kunnen nadenken om door te hebben dat we toch wel in erg spannende tijden leven.
Tja, goedkoop vermaak en genieten van de almaar repeterende doempraat van bepaalde figurenquote:Verder het laatste argument:
Eet nog een lekkere bereide maaltijd, een goed rood wijntje erbij, een mooie vrouw en dan precies om 23:57 strek ik achter mijn bureau mijn vingers. Krak. Leg er een op een rode en glimmende knop. Ik zucht nog een keer en ik zeg, Karstens de revolutie gaat nu beginnen. Ik druk en ik start de revolutie. (wordt vervolgd in juni.........)quote:Op dinsdag 31 mei 2016 14:03 schreef Gutmensch het volgende:
Nog 8 post en dan is het klaar.
Daaaaaag Karstens
Zo goed dat Europa in haar broek schijt (oorlogs)vluchtelingen op te nemen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 13:27 schreef Gutmensch het volgende:
We hebben het veel te goed voor een revolutie, zowel in Nederland als in de rest van Europa, ja zelfs in Griekenland.
Wat een idiote wensdenker als Karstens ook loopt te blaten.
Zin in!quote:Op dinsdag 31 mei 2016 14:13 schreef Elzies het volgende:
[..]
Eet nog een lekkere bereide maaltijd, een goed rood wijntje erbij, een mooie vrouw en dan precies om 23:57 strek ik achter mijn bureau mijn vingers. Krak. Leg er een op een rode en glimmende knop. Ik zucht nog een keer en ik zeg, Karstens de revolutie gaat nu beginnen. Ik druk en ik start de revolutie. (wordt vervolgd in juni.........)
Ach, dat is is ook maar relatief allemaal.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 14:16 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Zo goed dat Europa in haar broek schijt (oorlogs)vluchtelingen op te nemen.
Ja dat hebben we gemerkt. De EU-leiders hebben daarom uit wanhoop dat gedrocht van een akkoord met Turkije geslotenquote:Op dinsdag 31 mei 2016 14:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ach, dat is is ook maar relatief allemaal.
Ach, ook dat is meer boos geframe dan werkelijkheid.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 14:23 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Ja dat hebben we gemerkt. De EU-leiders hebben daarom uit wanhoop dat gedrocht van een akkoord met Turkije geslotenen nu schijten ze hem in de broek of Erdo de sluis dicht houdt ja of nee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |