Toestel EgyptAir neergestort in Middellandse Zeequote:Op donderdag 19 mei 2016 07:33 schreef Sunri5e het volgende:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)23092.jpg]afbeelding[/url] ]
De SU-GCC in betere tijden op Schiphol.
quote:De oorzaak van de crash is nog onduidelijk. Aan boord van het toestel waren 66 mensen: 30 Egyptenaren, 15 Fransen, een Brit, een Canadees, een Belg en een Portugees.
Staat inmiddels op "Canceled".quote:Op donderdag 19 mei 2016 07:28 schreef Sunri5e het volgende:
Volgens Flightradar is hij netjes op tijd geland:
https://www.flightradar24.com/flight/ms804
Best wel, statistisch gezien wordt de kans dat er iets gebeurd welke dag groter. Nja, nu is de teller weer gereset en kun je met nog geruster hart in een vliegtuig stappenquote:Op donderdag 19 mei 2016 06:28 schreef akaQ het volgende:
[..]
Gerustellende gedachte, morgen vliegen...
Er is geen noodoproep gedaan wordt gemeld.....quote:Op donderdag 19 mei 2016 08:11 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Staat inmiddels op "Canceled".
Ben benieuwd wat de oorzaak is. Een A320 staat niet bekend als een toestel dat spontaan uit elkaar spat en de security op CDG lijkt me ook voldoende in orde om explosieven etc van boord te houden.
http://www.volkskrant.nl/(...)nen-vlucht~a4303632/quote:Op donderdag 19 mei 2016 08:30 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Er is geen noodoproep gedaan wordt gemeld.....
quote:Om 4.26 uur lokale tijd ontving het Egyptische leger een noodsignaal van het verdwenen toestel. Dat heeft het Egyptische ministerie voor Luchtvaart bekendgemaakt. Twee uur eerder was het vliegtuig van de radar verdwenen. Het betreft een automatisch uitgezonden signaal.
Ik zou het verschil ook niet herkennen denk ikquote:Op donderdag 19 mei 2016 08:32 schreef FredvZ het volgende:
De redactie van het RTL Nieuws heeft weer eens wat moeite met het verschil te zien tussen een A320 en B737.
Een noodsignaal zend een vliegtuig toch zelf uit?quote:Op donderdag 19 mei 2016 09:05 schreef Woods het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)nen-vlucht~a4303632/
[..]
Het enige waaraan ik het verschil goed kan zien is dat de Boeing een spitsere neus heeft en dat de cockpitruiten aan de zijkant schuin omhoog lopen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 09:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik zou het verschil ook niet herkennen denk ik![]()
http://travelskills.com/2(...)-737-vs-airbus-a320/quote:Op donderdag 19 mei 2016 09:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik zou het verschil ook niet herkennen denk ik![]()
Maar goed als er Lufthansa of Alitalia op staat roep ik Airbus en staat er KLM op Boeing
quote:Op donderdag 19 mei 2016 09:05 schreef derLudolf het volgende:
Ik zou het verschil ook niet herkennen denk ik![]()
De verschillen zijn inderdaad klein. De neuzen zijn inderdaad erg kenmerkend.quote:Op donderdag 19 mei 2016 09:08 schreef lyolyrc het volgende:
Het enige waaraan ik het verschil goed kan zien is dat de Boeing een spitsere neus heeft en dat de cockpitruiten aan de zijkant schuin omhoog lopen.
De winglets zijn waarschijnlijk wel het meest kenmerkend, alleen zitten die niet op alle vliegtuigen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 09:16 schreef FredvZ het volgende:
[..]
[..]
De verschillen zijn inderdaad klein. De neuzen zijn inderdaad erg kenmerkend.
Er zit ook een verschil in winglets (als die aanwezig zijn) en de A320 staat iets hoger op zijn wielen dan de B737.
Het is een ELT. Die kunnen geactiveerd door mensen of door water. Ze zitten vaak verwerkt in reddingvlotten (en dus ook in de glijbanen). Het zou kunnen betekenen dat er wrakstukken aan het wateroppervlakte drijven.quote:Op donderdag 19 mei 2016 09:05 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Een noodsignaal zend een vliegtuig toch zelf uit?
quote:Op donderdag 19 mei 2016 09:05 schreef derLudolf het volgende:
Ik zou het verschil ook niet herkennen denk ik![]()
Dat was me nog nooit opgevallenquote:Op donderdag 19 mei 2016 10:56 schreef Iemand91 het volgende:
Misschien beter hier verder?
NWS / Vliegtuig EgyptAir van Parijs verdwenen van radar
[..]
True, maar dit had ik ooit gemaakt om voor sommigen wat meer aanknopingspunten te geven om twinjets te kunnen onderscheiden.quote:Op donderdag 19 mei 2016 11:24 schreef FredvZ het volgende:
Dat was me nog nooit opgevallen![]()
Bij de A380/B747 is het trouwens andersom zie ik.
Als ze over vliegen herken je onmiddelijk het wat huilende geluid van een A320quote:Op donderdag 19 mei 2016 09:08 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Het enige waaraan ik het verschil goed kan zien is dat de Boeing een spitsere neus heeft en dat de cockpitruiten aan de zijkant schuin omhoog lopen.
Dat is me ook wel eens opgevallen. Ik hoor de A320's van Wizzair hier wel eens dalen en dan maken ze inderdaad een beetje een huilend geluid.quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:25 schreef spapaars het volgende:
[..]
Als ze over vliegen herken je onmiddelijk het wat huilende geluid van een A320
Das me echt nog nooit opgevallenquote:Op donderdag 19 mei 2016 10:56 schreef Iemand91 het volgende:
Misschien beter hier verder?
NWS / Vliegtuig EgyptAir van Parijs verdwenen van radar
[..]
Die herken je aan de zonnebril.quote:Op donderdag 19 mei 2016 14:35 schreef derLudolf het volgende:
A350 doet niet mee trouwens
[ afbeelding ]
Herhaling vanavond om 23:30 uur en komende zaterdagavond ook om 23:30 uur.quote:Documentaire waarin we alles te weten komen over hét presidentiële vliegtuig: de Air Force One. Het beroemdste en zeker het meest luxueuze vliegtuig ter wereld. Wat maakt dit toestel zo anders dan andere Boeings 747?
quote:SCHIPHOL - Het was donderdag 25 jaar geleden dat United Airlines voor het eerst op Schiphol landde. De Amerikaanse luchtvaartmaatschappij vierde dat jubileum door op alle vluchten vanaf Schiphol stroopwafels te serveren aan passagiers. United vliegt dagelijks vanaf Schiphol naar vier bestemmingen in de Verenigde Staten: Newark, Chicago, Washington en Houston.
United en het overgenomen Continental Airlines vervoerden in de afgelopen 25 jaar ruim acht miljoen passagiers op meer dan 50.000 vluchten van en naar Amsterdam.
In mei 1991 vertrok de eerste United-vlucht van Amsterdam naar de Verenigde Staten via Londen Heathrow. In die tijd onderhield de maatschappij met Boeing 727’s een Europees routenetwerk vanaf Londen. Passagiers konden op Heathrow overstappen op een transatlantische United-vlucht.
United opende vervolgens in 1993 een directe vlucht van Amsterdam naar Washington/Dulles en in 2001 naar Chicago/O’Hare. Continental, dat in 2012 definitief is opgegaan in United, introduceerde in 1999 een lijndienst naar New York/Newark en in 2002 naar Houston. Op al deze routes is United ook nu nog actief.
Rudy Horn, Senior Manager Sales Nederland bij United, zegt “ontzettend trots” te zijn op het 25-jarig jubileum ban United op Schiphol. “Ik wil graag iedereen van het United-team in Amsterdam, in het verleden en het heden, bedanken voor hun toegewijde service voor onze klanten in de afgelopen kwart eeuw.”
Dat passagiers op de vluchten vanuit Nederland stroopwafels kregen uitgereikt was geen unicum. Sinds 1 februari serveert United 's ochtends gratis Hollandse stroopwafels aan cconomy class-passagiers op vluchten binnen Noord-Amerika, naar Centraal-Amerika en tussen Honolulu en Guam.
Die engerd die nu president wil worden heeft toch ook zo'n verpooierde Boeing?quote:Op donderdag 19 mei 2016 20:50 schreef Iemand91 het volgende:
Om die regerings-Fokker maar even in het perspectief te plaatsen; nu op RTLZ (20:28 - 21:28 uur):
Z Doc: Meevliegen Met De Air Force One
[..]
Herhaling vanavond om 23:30 uur en komende zaterdagavond ook om 23:30 uur.
Jup:quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:25 schreef Sounddragon het volgende:
Die engerd die nu president wil worden heeft toch ook zo'n verpooierde Boeing?
Nee, maar haar man schijnt wel frequent flyer te zijn aan boord van privé 727 die gebruikt werd als vliegend bordeel door pedofielen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Die engerd die nu president wil worden heeft toch ook zo'n verpooierde Boeing?
quote:Op vrijdag 20 mei 2016 00:34 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Nee, maar haar man schijnt wel frequent flyer te zijn aan boord van privé 727 die gebruikt werd als vliegend bordeel door pedofielen.
Haar man?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 00:34 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Nee, maar haar man schijnt wel frequent flyer te zijn aan boord van privé 727 die gebruikt werd als vliegend bordeel door pedofielen.
Fillempie van de jet van Trumpquote:Op donderdag 19 mei 2016 22:25 schreef Sounddragon het volgende:
Die engerd die nu president wil worden heeft toch ook zo'n verpooierde Boeing?
quote:Op vrijdag 20 mei 2016 18:52 schreef zlotka het volgende:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)24514.jpg]afbeelding[/url] ]
Bron
![]()
Vind deze livery toch wel erg gaaf.
Dikke onzin sowieso dat die dikkop wordt opgeleid voor 737. Zou er weinig vertrouwen in hebben als zo'n zwakzinnige piloot zou zijn op een vlucht waar ik mee vlieg...quote:Op vrijdag 20 mei 2016 18:45 schreef inkjet het volgende:
Zoiets was te verwachten.
Of stoppen of omscholen naar Embraer of 737.
Die laatste zin weet ik niet wat ik daarvan moet denken...
Inderdaad. Als de koning omgeschoold wordt naar de 737 dan lijkt het onwaarschijnlijk dat de regering de Fokker vervangt door een ander toestel dan een 737 :-)
Of het is een 'cunning plan' natuurlijk.
Heb je het nou over onze Koning of mis ik effe wat?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 21:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dikke onzin sowieso dat die dikkop wordt opgeleid voor 737. Zou er weinig vertrouwen in hebben als zo'n zwakzinnige piloot zou zijn op een vlucht waar ik mee vlieg...
Sorry?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 21:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dikke onzin sowieso dat die dikkop wordt opgeleid voor 737. Zou er weinig vertrouwen in hebben als zo'n zwakzinnige piloot zou zijn op een vlucht waar ik mee vlieg...
Wim-Lex bestáát op onze kosten, maar je hebt idd wel een punt.. als hij zo nodig zijn vliegshizzle wil behouden, bijscholen, kan hij dat vast wel uit eigen zak betalen.. ik geloof er ook niks van dat hij zelf zou mogen vliegen in het staatsvliegtuig.. keertje mag vast wel, maar structureel zelf vliegen lijkt me niet wenselijk. Hij rijdt zichzelf toch ook niet in de rondte?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 22:21 schreef El_Grando101 het volgende:
Het is natuurlijk wel een beetje vreemd dat hij zijn uurtjes bijhoudt op onze kosten. Ik moet ook gewoon zelf voor mijn hobby vlieguurtjes betalen. Ander doel heeft het bij hem niet.
Precies dit. Als ik vlieguren wil maken en ik klop aan bij de KLM... Ze zien me al aankomen zekerquote:Op vrijdag 20 mei 2016 22:21 schreef El_Grando101 het volgende:
Het is natuurlijk wel een beetje vreemd dat hij zijn uurtjes bijhoudt op onze kosten. Ik moet ook gewoon zelf voor mijn hobby vlieguurtjes betalen. Ander doel heeft het bij hem niet.
Nee maar er komt toch wel een veel te dure BBJ voorzie ik. Ook al zal ie op zijn stoeltje achterin bruine rakkers zitten te tikken, op onze kosten zal toch wel wel de mogelijkheid moeten blijven bestaan voor hem om in het regeringstoestel te blijven vliegen.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 22:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wim-Lex bestáát op onze kosten, maar je hebt idd wel een punt.. als hij zo nodig zijn vliegshizzle wil behouden, bijscholen, kan hij dat vast wel uit eigen zak betalen.. ik geloof er ook niks van dat hij zelf zou mogen vliegen in het staatsvliegtuig.. keertje mag vast wel, maar structureel zelf vliegen lijkt me niet wenselijk. Hij rijdt zichzelf toch ook niet in de rondte?
Mwoah, WL is niet bepaald een helder licht en de pilotenopleiding niet bepaald makkelijk. Vandaar mijn twijfel, die achternaam helpt om ergens binnen te komen...quote:Op vrijdag 20 mei 2016 22:47 schreef NewHorizon het volgende:
Hij vliegt af en toe lijnvluchten bij KLM (cityhopper). En ik kan jullie vertellen dat hij wat dat betreft aan alle eisen voldoet, een prima man is om mee te vliegen en de KLM er geen belastinggeld voor krijgt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |