quote:FC Twente is een Nederlandse professionele voetbalvereniging uit Enschede die op 1 juli 1965 werd opgericht. Kernwaarden van FC Twente zijn 'voetbal, ambiance en solidariteit'. Tevens zijn dit de belangrijkste pijlers die de club probeert uit te dragen onder het motto 'meer dan een club'. De traditionele uitrusting van FC Twente bestaat uit een volledig rood tenue. De 'Tukkers' spelen hun thuiswedstrijden in De Grolsch Veste. Tot medio 1998 was Stadion Het Diekman de thuisbasis van de club.
Sinds de oprichting in 1965 speelt de club betaald voetbal. Met uitzondering van het seizoen 1983/84 kwam de club constant uit in de Eredivisie. Op de UEFA ranglijst van de beste voetbalclubs in Europa stond FC Twente voor het seizoen 2011/12 als vierde Nederlandse club op de 49e plaats.[3]. Op de eeuwige ranglijst van de Eredivisie bevond de club zich in 2011 op een vierde plaats. FC Twente werd voor het eerst in haar historie landskampioen in het seizoen 2009/10.
Openingspost is hier terug te vindenquote:1 Marsman, Nick (NED) Keeper
13 Plattel, Timo (NED) Keeper
16 Drommel, Joël (NED) Keeper
20 Stevens, Sonny (NED) Keeper
3 Uvini, Bruno (BRA) Verdediger
4 Katsikas, Giorgos (GRI) Verdediger
5 Schilder, Robert (NED) Verdediger
15 Andersen, Joachim (DEN) Verdediger
17 Ter Avest, Hidde (NED) Verdediger
25 Bijen, Peet (NED) Verdediger
28 Van der Lely, Jeroen (NED) Verdediger
8 Ebecilio, Kyle (NED) Middenvelder
10 Ziyech, Hakim (NED) Middenvelder
12 Hölscher, Tim (DUI) Middenvelder
19 Eghan, Shadrach (GHA) Middenvelder
21 Gutiérrez, Felipe (CHL) Middenvelder
22 Mokotjo, Kamohelo (ZAF) Middenvelder
23 Van der Heyden, Jelle (NED) Middenvelder
7 Ede, Chinedu (DUI), Aanvaller
9 Børven, Torgeir (NOR) Aanvaller
11 Agyepong, Thomas (GHA) Aanvaller
18 Zschusschen, Felitciano (NED) Aanvaller
19 Oosterwijk, Jari (NED) Aanvaller
26 Da Cruz, Alessio (NED) Aanvaller
27 Cabral, Jerson (NED) Aanvaller
?? El Azzouzi, Zakaria (NED) Aanvaller
twitter:knipping_tom twitterde op woensdag 18-05-2016 om 15:58:36Heb begrepen dat licentiecommissie geldboete voor twente te soft vindt, intrekken licentie blijft dan over. Jupiler League is handreiking reageer retweet
Ja dat had ik al gepost Hansquote:Op woensdag 18 mei 2016 16:33 schreef Elan het volgende:
Volgens de huidige reglementen van de bond is een degradatie naar de Jupiler League niet mogelijk. Dat bevestigt de directeur van NAC op Twitter. Ook bij Heracles was er volop verbazing, omdat de bond vorige week aankondigde het voorstel van degradatie bij de eerstvolgende vergadering betaald voetbal in te brengen.
Hé
Waarom praten we daar dan nog over? Blijkbaar kan terugzetten reglementair niet...quote:
In principe zouden ze de licentie moeten intrekken, ben benieuwd wat de clubs gaan doen waar dat wel bij is gebeurdquote:Op woensdag 18 mei 2016 16:32 schreef Smoofie het volgende:
Wat een onzin van de licentiecommissie. Mafkezen
Derksen zal wel bij Pauw zitten, nu VI er niet is moet hij toch zorgen dat hij iedere dag op tv is, want hij heeft een verschrikkelijke hekel aan dat vieze tv-wereldje.quote:Op woensdag 18 mei 2016 16:35 schreef superniger het volgende:
Jack van Gelder vanavond bij Humberto Tan.
Bij NAC en Heracles vinden ze dus dat FC Twente in de Eredivisie moet blijven óf gewoon compleet hun licentie moet kwijtraken als straf. Geen degradatie-compromissen mogelijk wat hun betreft.quote:Op woensdag 18 mei 2016 16:33 schreef Elan het volgende:
Volgens de huidige reglementen van de bond is een degradatie naar de Jupiler League niet mogelijk. Dat bevestigt de directeur van NAC op Twitter. Ook bij Heracles was er volop verbazing, omdat de bond vorige week aankondigde het voorstel van degradatie bij de eerstvolgende vergadering betaald voetbal in te brengen.
Hé
Ja daarom geloof ik het ook nog niet totdat ik het ze hoor zeggen zometeen, en de redenen waarom.quote:Op woensdag 18 mei 2016 16:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarom praten we daar dan nog over? Blijkbaar kan terugzetten reglementair niet...
Het lijkt me dat ze dit als een compromis hebben voorgesteld.quote:Op woensdag 18 mei 2016 16:38 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja daarom geloof ik het ook nog niet totdat ik het ze hoor zeggen zometeen, en de redenen waarom.
Tja, zou je in beroep gaan tegen deze straf met het risico dat je je licentie kwijt bent?quote:Op woensdag 18 mei 2016 16:38 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja daarom geloof ik het ook nog niet totdat ik het ze hoor zeggen zometeen, en de redenen waarom.
Kan ik me goed voorstellen ja. Aan de andere kant, als je dit niet bestraft geef je een vrijbrief aan iedere andere willekeurige clubquote:Op woensdag 18 mei 2016 16:39 schreef DonRaja het volgende:
Gewoon erg onrechtvaardig voor de supporters en de 'normale' medewerkers (niet de directie) van de club. Blijkbaar had het wel voorkomen kunnen worden, als een paar vorige bestuurders zich wat minder wereldvreemd hadden gedragen.
Er blijven eigenlijk geen andere sancties over. Of licentie kwijt, maar dat is helemaal kut.quote:Op woensdag 18 mei 2016 16:38 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Dit ja.quote:Op woensdag 18 mei 2016 16:39 schreef DonRaja het volgende:
Gewoon erg onrechtvaardig voor de supporters en de 'normale' medewerkers (niet de directie) van de club. Blijkbaar had het wel voorkomen kunnen worden, als een paar vorige bestuurders zich wat minder wereldvreemd hadden gedragen.
quote:Echter is met degradatie de toekomst van FC Twente nóg meer in gevaar dan het al was. Volgens Voetbal International lopen het eerder gesloten crediteurenakkoord alsmede de garantstellingen van de gemeente en het regionale bedrijfsleven gevaar. Zonder deze overeenkomsten is het bijna onmogelijk om te overleven.
Ik denk dat het in de juup ook einde verhaal is. Las al dat alle crediteuren akkoorden en dergelijke dan weer op losse schroeven staan.quote:Op woensdag 18 mei 2016 16:39 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Tja, zou je in beroep gaan tegen deze straf met het risico dat je je licentie kwijt bent?
Zou best kunnen ja, ook dan wordt het een lastig verhaalquote:Op woensdag 18 mei 2016 16:42 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik denk dat het in de juup ook einde verhaal is. Las al dat alle crediteuren akkoorden en dergelijke dan weer op losse schroeven staan.
Was een beetje een kip/ei verhaal inderdaad.quote:Op woensdag 18 mei 2016 16:42 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik denk dat het in de juup ook einde verhaal is. Las al dat alle crediteuren akkoorden en dergelijke dan weer op losse schroeven staan.
Dan kon het wel eens erg snel berg afwaarts gaan (faillissement, einde van de club)quote:Op woensdag 18 mei 2016 16:42 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Zou best kunnen ja, ook dan wordt het een lastig verhaal
Wellicht is het nog te doen als je snel terugkeertquote:Op woensdag 18 mei 2016 16:43 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Dan kon het wel eens erg snel berg afwaarts gaan (faillissement, einde van de club)
Maximale puntaftrek is al ook al opgelegd. Helemaal uit de lucht vallen komt zo'n bizar zware sanctie dus ook niet.quote:Op woensdag 18 mei 2016 16:41 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dit ja.
Maar geldboete is te soft. Het komt zo willekeurig op mij over zo.
"oh, wacht, dit is te soft, laten we dat andere manier doen, maar dat is te zwaar, dus eh, hebben we nog een straf over? oja".
In 1983/1984 ook geluktquote:Op woensdag 18 mei 2016 16:44 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Wellicht is het nog te doen als je snel terugkeert
Clubs tegen elkaar op laten bieden dmv een veilingmodel.quote:Op woensdag 18 mei 2016 16:44 schreef Tagliano het volgende:
Of Ziyech voor een goed bedrag verkoopt, maar de onderhandelingspositie is dramatisch natuurlijk
Ik denk dat ze nog niet alles op orde hadden, anders zou deze sanctie niet opgelegd worden. Volgens mij stond bijvoorbeeld de belastingschuld nog niet vast en was dit weer een voorwaarde voor een garantstelling.quote:Op woensdag 18 mei 2016 16:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Maximale puntaftrek is al ook al opgelegd. Helemaal uit de lucht vallen komt zo'n bizar zware sanctie dus ook niet.
Op een gegeven moment ben je ook wel klaar met waarschuwen lijkt me. Al is de timing belachelijk. Net nu ze de zaken op orde hebben zou je kneiterhard gaan ingrijpen
Moet Ziyech wel veilingmeester zijn anders heeft het geen zinquote:Op woensdag 18 mei 2016 16:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Clubs tegen elkaar op laten bieden dmv een veilingmodel.
Geloof het wel hoor. Deze straf is niet op basis van de laatste ingeleverde stukken dacht ik.quote:Op woensdag 18 mei 2016 16:46 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Ik denk dat ze nog niet alles op orde hadden, anders zou deze sanctie niet opgelegd worden. Volgens mij stond bijvoorbeeld de belastingschuld nog niet vast en was dit weer een voorwaarde voor een garantstelling.
Denk dat ze de host niet betaald hebbenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |