quote:
Het zou m.i. (ook het) ideaal zijn wanneer dat wel bijzaak zou zijn.quote:Op woensdag 18 mei 2016 16:07 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Niet werken betekent dat je óf doodgaat van de honger en dorst óf teert op de zak van een ander. Beide onwenselijk dus werken is niet zo vrijblijvend als sommige mensen hier doen overkomen. Alsof het maar bijzaak is.
Is dat werkelijk zo of is (je) dat aangeleerd...... of aangedaan ?quote:Newsflash, op wat narcistische wereldvreemde mensen hier na heeft het merendeel van de bevolking een hekel aan luie mensen die niet solliciteren op een baan en intussen leven op geld wat anderen bij elkaar verdiend hebben.
Het conepct staatschuld kan je met de grond gelijk maken wanneer je je realiseert dat er met verschillend maten wordt gemeten. Er is geen schuld anders dan wat de staat daar van maakt (of laat maken). Voor onze staat van denken is het natuurlijk gunstig dat we collectief schuldig zijn.quote:Ons land heeft geen assets maar debt, zoals bijna elk land , zoals in je gequote stukje staat.
Dus als je de staatsschuld wilt verdelen onder de bevolking: Be my guest. Het is ongeveer 30.000 euro per Nederlander en bijna 60.000 euro schuld per werkende nederlander.
....
Quatsch. De verkopers of opgelikte showrooms voegt totaal niets toe anders dan dat die - indien nodig - mijn wens tot (over)haalbaarheid weet te kietelen. Ik "snap" niet maar weet waarom een fabriek niet rechtstreeks aan mij (of desnoods onafhankelijke monteur) iets wil leveren.quote:Als die morgen verdwijnen wordt er geen auto meer verkocht. Direct kopen van de fabrikant kan namelijk niet omdat de fabrikant dat heeft uitbesteed aan het dealernetwerk. Op die manier kan de fabrikant namelijk kosten besparen door niet in elke middelgrote stad een eigen verkooppunt / reparatiepunt / garantiepunt op te zetten en kan de dealer wat verdienen door in zijn bedrijf auto's te verkopen en onderhouden.
mocht een fabrikant besluiten dit toch zelf te gaan doen dan zal de prijs veel hoger worden als bij de dealer omdat die immers met dezelfde kosten zit als de dealers. (pand huren, monteurs in dienst hebben, garantie verlenen etc) maar dat ook nog eens op heel veel plaatsen moet regelen wereldwijd. Niet alleen praktisch gezien niet erg haalbaar, ook financieel enorm dom.
Dus op die manier voegt het dealernetwerk héél veel toe voor de fabrikant én voor de consument. Immers: Lagere prijzen en grote beschikbaarheid.
De staatsschuld loopt elke seconde op met 480 euro. Niet bepaald een goed rendement.quote:Op woensdag 18 mei 2016 16:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
Kun je nog steeds wel rendementen vangen over je assets, ook al heb je voor die assets betaald met geleend geld.
Het gebrek aan economische kennis in een topic over economie is echt stuitend maar geeft ook direct de reden aan waarom mensen voorstander van gratis geld zijn.quote:Op woensdag 18 mei 2016 16:36 schreef Vallon het volgende:
Quatsch. De verkopers of opgelikte showrooms voegt totaal niets toe anders dan dat die - indien nodig - mijn wens tot (over)haalbaarheid weet te kietelen. Ik "snap" niet maar weet waarom een fabriek niet rechtstreeks aan mij (of desnoods onafhankelijke monteur) iets wil leveren.
Garantie verlenen is ook waanzin en basistaak van de fabriek die daarbij gewoon goede (imho onverslijtbare en maakbare) spullen moet maken.
De auto zou imho vanuit de fabriek op een trailer en voor de deur gezet kunnen worden. Doet de leasemaatschappij tegenwoordig ook standaard. Een monteur die het onderhoudt doet, haalt/brengt zoek ik dan wel in de buurt. Die monteur heeft daarvoor een werkplaats waarvoor je (zeker bij een dealer; heel dik) betaald.quote:Op woensdag 18 mei 2016 16:40 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Het gebrek aan economische kennis in een topic over economie is echt stuitend maar geeft ook direct de reden aan waarom mensen voorstander van gratis geld zijn.
Maar om even terug te komen op het voorbeeld: Stel BMW gaat direct leveren dan mag je voor aanschaf en garantie van je BMW naar Beieren. Ook het onderhoud moet daar dan maar plaatsvinden tijdens de garantieperiode.
Ideaal toch? Wordt je vast blij van als klant.
Of even rechtstreeks bij de Mac Donalds een frietje halen. Moet je wel even naar het hoofdkantoor in de VS maar dat vind je helemaal niet erg want die vervelende middelman moet weg volgens jou. Voegt helemaal niks toe. Wat doen ze hier eigenlijk. Straks bieden ze zelfs nog banen aan in de buurt ook. Jakkes.
Tis eigenlijk totaal niet interessant die staatsschuld, wie is de schuldenaar? Ah.. De inwoners, prima toch.quote:Op woensdag 18 mei 2016 16:37 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
De staatsschuld loopt elke seconde op met 480 euro. Niet bepaald een goed rendement.
Ga jij ff andere mensen vervelen.quote:Op woensdag 18 mei 2016 16:40 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Het gebrek aan economische kennis in een topic over economie is echt stuitend maar geeft ook direct de reden aan waarom mensen voorstander van gratis geld zijn.
Als mensen niet willen werken doen ze daarmee vooral zichzelf tekort bedoel ik eigenlijk. En er is niet echt een alternatief wat positief uitpakt.quote:Op woensdag 18 mei 2016 16:07 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Niet werken betekent dat je óf doodgaat van de honger en dorst óf teert op de zak van een ander. Beide onwenselijk dus werken is niet zo vrijblijvend als sommige mensen hier doen overkomen. Alsof het maar bijzaak is.
Als jij veel slimmer bent dan ik en op die manier een dik salaris bij elkaar weet te halen dan is het toch onzin om allerlei baantjes te gaan creëren om mij maar bezig te houden i.p.v. dat jij een ietsiepietsie afstaat zodat ik een sober leven kan leiden. Jij werkt, dan en nu, toch ook niet om je buurman maar een goed gevoel te geven als hij jou 's morgens naar je werk ziet vertrekken?quote:Op woensdag 18 mei 2016 16:07 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Niet werken betekent dat je óf doodgaat van de honger en dorst óf teert op de zak van een ander. Beide onwenselijk dus werken is niet zo vrijblijvend als sommige mensen hier doen overkomen. Alsof het maar bijzaak is.
[..]
Newsflash, op wat narcistische wereldvreemde mensen hier na heeft het merendeel van de bevolking een hekel aan luie mensen die niet solliciteren op een baan en intussen leven op geld wat anderen bij elkaar verdiend hebben.
[..]
Ons land heeft geen assets maar debt, zoals bijna elk land , zoals in je gequote stukje staat.
Dus als je de staatsschuld wilt verdelen onder de bevolking: Be my guest. Het is ongeveer 30.000 euro per Nederlander en bijna 60.000 euro schuld per werkende nederlander.
http://www.destaatsschuldmeter.nl/
[..]
Verhouding werkenden <> niet werkenden. De belastingdruk om iedereen 1000 euro te geven voor werkenden stijgt niet met 1000 euro maar misschien met 1500 euro. (getallen zijn fictief)
[..]
Als die morgen verdwijnen wordt er geen auto meer verkocht. Direct kopen van de fabrikant kan namelijk niet omdat de fabrikant dat heeft uitbesteed aan het dealernetwerk. Op die manier kan de fabrikant namelijk kosten besparen door niet in elke middelgrote stad een eigen verkooppunt / reparatiepunt / garantiepunt op te zetten en kan de dealer wat verdienen door in zijn bedrijf auto's te verkopen en onderhouden.
mocht een fabrikant besluiten dit toch zelf te gaan doen dan zal de prijs veel hoger worden als bij de dealer omdat die immers met dezelfde kosten zit als de dealers. (pand huren, monteurs in dienst hebben, garantie verlenen etc) maar dat ook nog eens op heel veel plaatsen moet regelen wereldwijd. Niet alleen praktisch gezien niet erg haalbaar, ook financieel enorm dom.
Dus op die manier voegt het dealernetwerk héél veel toe voor de fabrikant én voor de consument. Immers: Lagere prijzen en grote beschikbaarheid.
Dat doen we allemaal hier. Tegelijk werken we en bepaalt hoe goed we dat doen in welke mate we financieel profiteren van het werk van een ander, maar het idee dat je je brutoloon helemaal aan jezelf te danken hebt getuigt van een verblinding door eigenwaan.quote:Op woensdag 18 mei 2016 16:07 schreef Metro2005 het volgende:
Newsflash, op wat narcistische wereldvreemde mensen hier na heeft het merendeel van de bevolking een hekel aan luie mensen die niet solliciteren op een baan en intussen leven op geld wat anderen bij elkaar verdiend hebben.
quote:Op woensdag 18 mei 2016 18:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat doen we allemaal hier. Tegelijk werken we en bepaalt hoe goed we dat doen in welke mate we financieel profiteren van het werk van een ander, maar het idee dat je je brutoloon helemaal aan jezelf te danken hebt getuigt van een verblinding door eigenwaan.
Ga jij eerst eens even economie lessen nemen voor je het gaat hebben over maatschappij ontwrichtende veranderingen die een economie ten gronde gaan richten.quote:
quote:Op woensdag 18 mei 2016 18:34 schreef the-eye het volgende:
[..]
Als jij veel slimmer bent dan ik en op die manier een dik salaris bij elkaar weet te halen dan is het toch onzin om allerlei baantjes te gaan creëren om mij maar bezig te houden i.p.v. dat jij een ietsiepietsie afstaat zodat ik een sober leven kan leiden. Jij werkt, dan en nu, toch ook niet om je buurman maar een goed gevoel te geven als hij jou 's morgens naar je werk ziet vertrekken?
Het valt me op dat een aantal voorstanders van het basisinkomen hier banen zien als 'bezig houden' terwijl die banen echt niet bestaan als ze geen geld op zouden leveren voor de werkgever. Alsof die banen geen enkele toegevoegde waarde hebben. Alsof ze alleen maar bestaan om mensen van straat te houden. Kom op zeg.quote:Op woensdag 18 mei 2016 17:16 schreef Vallon het volgende:
Ten leste, prefereer ik een een zinnige baan die werkelijk toevoegt boven een baan die gemaakt is om mij gedwongen bezig en afhankelijk te (kunnen) houden.
Wat jij wilt bestaat al: Het heet leasen. Alles inbegrepen.quote:Op woensdag 18 mei 2016 17:16 schreef Vallon het volgende:
De auto zou imho vanuit de fabriek op een trailer en voor de deur gezet kunnen worden. Doet de leasemaatschappij tegenwoordig ook standaard. Een monteur die het onderhoudt doet, haalt/brengt zoek ik dan wel in de buurt. Die monteur heeft daarvoor een werkplaats waarvoor je (zeker bij een dealer; heel dik) betaald.
Dat gezegd hebbend, kan je je ook afvragen waarom je voor onderhoud van een product extra moet betalen. Immers je gebruikt het product conform het doel en alle kosten zouden in de aankoop moeten zitten. Een stap verder zijn de normale kosten voor verbruik en slijtage die m.i. heel goed in de totale aankoopkosten van een auto verwerkt zouden kunnen worden. De fabriek zorgt er dan gegarandeerd voor dat hun producten superzuinig en onderhoudsvrij zijn.
Ik snap het nut van een soort "uitgiftelocatie" voor auto's. Ik snap ook dat je het onderhoud wilt decentraliseren. In die zin zijn de vrachtwagenchauffeur die de auto's vervoert en de monteur die mijn auto op de weg houdt economisch heel waardevol. Ze voeren specialistisch werk uit wat 99% van de mensen niet zelf kan. Wat ik gewoon niet goed begrijp, is het nut van de verkoper. Wat doet die precies, anders dan mij een advies geven over welke auto ik moet aanschaffen? En is dat advies zó specialistisch dat ik het nooit zelf zou kunnen bedenken?quote:Op woensdag 18 mei 2016 16:07 schreef Metro2005 het volgende:
Als die morgen verdwijnen wordt er geen auto meer verkocht. Direct kopen van de fabrikant kan namelijk niet omdat de fabrikant dat heeft uitbesteed aan het dealernetwerk. Op die manier kan de fabrikant namelijk kosten besparen door niet in elke middelgrote stad een eigen verkooppunt / reparatiepunt / garantiepunt op te zetten en kan de dealer wat verdienen door in zijn bedrijf auto's te verkopen en onderhouden.
mocht een fabrikant besluiten dit toch zelf te gaan doen dan zal de prijs veel hoger worden als bij de dealer omdat die immers met dezelfde kosten zit als de dealers. (pand huren, monteurs in dienst hebben, garantie verlenen etc) maar dat ook nog eens op heel veel plaatsen moet regelen wereldwijd. Niet alleen praktisch gezien niet erg haalbaar, ook financieel enorm dom.
Dus op die manier voegt het dealernetwerk héél veel toe voor de fabrikant én voor de consument. Immers: Lagere prijzen en grote beschikbaarheid.
Zeer juist.quote:Op woensdag 18 mei 2016 18:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat doen we allemaal hier. Tegelijk werken we en bepaalt hoe goed we dat doen in welke mate we financieel profiteren van het werk van een ander, maar het idee dat je je brutoloon helemaal aan jezelf te danken hebt getuigt van een verblinding door eigenwaan.
Je volgt een onjuiste aanname dat iets niet zo kan zijn omdat het tegenovergestelde kennelijk de gewoonte is. Veel zg. noodzakelijk werk is onnodig wanneer je simpelweg de regels veranderd.quote:Op donderdag 19 mei 2016 09:06 schreef Metro2005 het volgende:
Het valt me op dat een aantal voorstanders van het basisinkomen hier banen zien als 'bezig houden' terwijl die banen echt niet bestaan als ze geen geld op zouden leveren voor de werkgever. Alsof die banen geen enkele toegevoegde waarde hebben. Alsof ze alleen maar bestaan om mensen van straat te houden. Kom op zeg.
Ook hier is dat niet waar. Ja een samenspel van mensen "runt" de bedrijven maar het is de beweging als spreeuwenzwerm die ongecontroleerd plaatsvind. Geen centrale coördinatie maar wel een schijnbaar gecontroleerde beweging omdat iedereen altijd naar links gaat wanneer iemand van rechts komt.quote:En dan de hele tijd dat gereutel over 'de elite' terwijl 99% van de bedrijven gewoon gerund wordt door mensen zoals jij en ik. Bovendien wordt er door niemand een pistool tegen je hoofd gezet om voor bv Shell of een corrupte bank te werken.
Precies en waarom is/heb ik dan nog een dealer met showroom en hoofdkantoor nodig ?quote:Wat jij wilt bestaat al: Het heet leasen. Alles inbegrepen.
Je kan een product wel degelijk duurzamer maken en het fabriceren dat het eenvoudiger om het door een willekeurig onafhankelijk ander, een lokale monteur, te onderhouden/maken is.quote:Je kan een product als een auto niet zo maken dat het nooit slijt of gerepareerd moet worden dus als een fabrikant dat moet garanderen betaal je domweg 2x zoveel voor je auto. Ook het ophalen en brengen van je auto zal echt geen probleem zijn hoor, alleen kost je dat elke keer weer flink wat euro's. Daarnaast ben je je auto langer kwijt omdat een fabrikant niet de capaciteit heeft om honderdduizenden auto's in eigen beheer te repareren en te onderhouden, op te halen en af te leveren dus zullen ze moeten uitbreiden wat doorberekent gaat worden aan jou, de consument.
Al met al ben je fors duurder uit als je een auto rechtstreeks bij een fabrikant gaat kopen, ben je je auto langer kwijt, ben je bij aanschaf aangewezen op de informatie uit de folder en heb je geen persoonlijk aanspreekpunt bij geschillen.
Klopt, ik ben wars van holle opsmuk maar betaal graag wanneer ik daar bewust in -en voor kan kiezen.quote:Dat jij dat voordeel niet inziet ligt meer aan jou dan aan de toegevoegde waarde van een dealernetwerk.
Ik geloof niet dat er in Nederland een collectieve haat jegens gepensioneerden of huisvrouwen / -mannen is.quote:Op woensdag 18 mei 2016 16:07 schreef Metro2005 het volgende:
Newsflash, op wat narcistische wereldvreemde mensen hier na heeft het merendeel van de bevolking een hekel aan luie mensen die niet solliciteren op een baan en intussen leven op geld wat anderen bij elkaar verdiend hebben.
Als je kijkt naar de financiële situatie van een rechtspersoon, dan is enkel kijken naar langlopend vreemd vermogen wel een erg beperkte blik. Wat betreft de staatschuld heb je al bruto en netto schulddefinities van het IMF, waarbij de netto schuld de bruto schuld minus financiële activa (exclusief aandelen en derivaten) is. Dan kom je voor Nederland al op ongeveer 35% BBP uit. Die is al een stuk lager. Dan heb je natuurlijk ook nog weer de waarde van allerhande andere active (gebouwen, infrastructuur, olie- en gasvoorraden, enzovoort). Het zou best al eens kunnnen zijn dat je met die verrekening al op een positief bedrag uitkomt. Wil je de vermogens van pensioenfondsen ook nog mee gaan rekenen, dan verdwijnt de schuld al helemaal als sneeuw voor de zon.quote:Ons land heeft geen assets maar debt, zoals bijna elk land , zoals in je gequote stukje staat.
Dus als je de staatsschuld wilt verdelen onder de bevolking: Be my guest. Het is ongeveer 30.000 euro per Nederlander en bijna 60.000 euro schuld per werkende nederlander.
Die leven dan ook niet van de gemeenschap.quote:Op donderdag 19 mei 2016 11:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat er in Nederland een collectieve haat jegens gepensioneerden of huisvrouwen / -mannen is.
Pardon? De AOW is afgeschaft? Zorg wordt tegenwoordig volledig privaat gefinancieerd?quote:Op donderdag 19 mei 2016 11:46 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Die leven dan ook niet van de gemeenschap.
Ik geef je net een hele rits redenen waarom het duurder is als je het bij de fabrikant zelf koopt. Daarna geef je zelf aan dat fabrikanten producten moeten maken die minder snel stuk gaan en waarbij alles onder garantie vervangen moet worden omdat de dealers dan weg kunnen. Guess what: DAT MAAKT HET DUURDER.quote:Op donderdag 19 mei 2016 11:28 schreef Vallon het volgende:
Ik zie niet hoe je kan stellen dat zonder dealers of distributienetwerk, een product fors duurder zal gaan worden. Sterker nog, rechtstreeks & direct bestellen levert sws al snel 5-10% (en meestal heel veel meer) korting op. De leverancier/fabriek hoeft immers aan mij geen geld te besteden om mij "te cultiveren" voor haar producten. Denk aan al die China-Shops.
AOW bouw je zelf op (niet helemaal gezien het omslagstelsel maar er is wel degelijk voor betaald), evenals pensioen en zorg hebben de meeste mensen ook hun hele leven verzekering voor betaald.quote:Op donderdag 19 mei 2016 11:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Pardon? De AOW is afgeschaft? Zorg wordt tegenwoordig volledig privaat gefinancieerd?
Nee hoor. Ook mensen die hun hele leven niet gewerkt hebben krijgen gewoon AOW. Zoals al eerder besproken is de arbeidsparticipatie jarenlang een stuk lager geweest en dan heb je ook nog een hele zooi part-timers die 2-3 daagjes in de week werkten.quote:Op donderdag 19 mei 2016 11:50 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
AOW bouw je zelf op (niet helemaal gezien het omslagstelsel maar er is wel degelijk voor betaald), evenals pensioen en zorg hebben de meeste mensen ook hun hele leven verzekering voor betaald.
Ik studeer economie op de universiteit, ga even elders dooddoende uitspraken makenquote:Op donderdag 19 mei 2016 09:06 schreef Metro2005 het volgende:
Ga jij eerst eens even economie lessen nemen voor je het gaat hebben over maatschappij ontwrichtende veranderingen die een economie ten gronde gaan richten.
Mijn doel is niet de dealer of (aanverwante) tussenhandel weg te halen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 11:49 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik geef je net een hele rits redenen waarom het duurder is als je het bij de fabrikant zelf koopt. Daarna geef je zelf aan dat fabrikanten producten moeten maken die minder snel stuk gaan en waarbij alles onder garantie vervangen moet worden omdat de dealers dan weg kunnen. Guess what: DAT MAAKT HET DUURDER.Tjongejonge hoe ingewikkeld kan je iets simpels maken.
Dat is dan niet te merken.quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik studeer economie op de universiteit, ga even elders dooddoende uitspraken maken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |