abonnement Unibet Coolblue
pi_162286351


Zo zo. Een eigen topic Hoe dat zo?

Nou.. het werd mij voorgelegd en ik heb er lang over nagedacht en uiteindelijk besloten het te doen want telkens het "Van sterrentent tot snackbar, waar heb jij gegeten?" topic vol spammen wordt ook afgezaagd.

Wordt het 1 grote FOK’s eigen ‘Ursul de Geer’ ”Het is hier fantastisch” ego-tripperij topic?

Zoveel mogelijk want tis en blijft tenslotte wel FOK! waar je post.(nee, natuurlijk niet!)

Wat kunnen we dan verwachten in dit topic?

Voornamelijk de plek waar je niet alleen mijn toekomstige horeca recensies kunt lezen maar ook mijn recensies van het verleden die je eerder in het "Van sterrentent tot snackbar,topic gewend was

Alfabetisch overzicht van recensies die eerder in het “ Van sterrentent tot snackbar,waar heb jij gegeten”topic waren verschenen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Verder ook:

• De plek waar je alles kan vragen over de Rotterdamse horeca,diens restaurants,toko's,uitbaters.
• De plek waar je volgens mij het beste,lekkerste en als het kan goedkoopst ook kan eten.
• De plek waar je komt te weten welke restaurants je het beste kan mijden en waarom..
• De plek waar je komt te weten welke belangrijke culinaire evenementen er weer op stapel staan.

En wat gebeurd er met wat je dagelijks zoal eet?

Die blijven gewoon in het "Wat eten en drinken we vandaag"topic verschijnen zodat ik nog iets van contact heb met de 'buitenwereld'

Vorige deel:

Het grote "Waar gaan we nu weer eten Iwanius" topic #5 Rotturdamm!


© Entree magazine 2016.


Note (Luchtcafe): Ik ben er geweest en het is maar goed dat het tot medio juni open blijft want boven vind je helemaal geen fraaie lunchplek zoals wordt beweert maar houten constructies ala Ikea waar jij je gemiddeld drankje die je overal kan krijgen kan kopen voor bijbehorende stevige (hoge!) prijs. Het uitzicht is leuk (en je kan stukje rondlopen langs de reling) maar is praktisch hetzelfde als dat je bij wijze van vanaf het terras van de Suicide Club naar beneden kijkt. Is dat nou de klim waard? Vergeet niet je moet ook weer naar beneden en dan denk je: Was dat het nou allemaal de moeite waard? Kortom het is een zoveelste hype dingetje,meer niet!



Waar?







Home Town Smaak
Botersloot 18a,
3011 HG, Rotterdam

Wat at / dronk je?





Impressies / Of op aanmerkingen

Een klein Chinees restaurant deze Home Town Smaak dat op de Botersloot zit aan het einde van de Meent en pal tegenover supermarkt Jumbo. Men voert er volgens eigen zegge een Noord-Oost Chinese keuken. Het is er netjes en je zit er prima. De kaart heeft authentieke gerechten die je niet op iedere (HK) Chinese kaart tegen komt en voor bezoekers van San San misschien wel bekender klinkt aangezien er veel gerechten opstaan die ook bij laatsgenoemde worden gevoerd. Ik koos voor hun sizzling beef gerecht en waar ik bij San San hevig teleurgesteld was gezien de vlakheid in smaak ,kreeg ik hier bij deze tot nu toe onbekende Chinees waar voor mijn geld. Sizzling zodat de tranen je in ogen kwamen en je neus ging lopen. Heerlijk! En het vlees? Gewoon mals en sappig.Top!

Wauw! Geen minpuntje?

Enig minpuntje is dat men er teveel tauge bij het bestelde gerecht flikkerde die voor mij niet had gehoeven en waar ik ze ook op attent maakte dat de volgende keer weg te laten.

Dus smulpaap: Jij hebt er een favoriet adresje bij?

Als het de sizzling beef betreft 100% en :W San San!

Cijfer
8,5
/ 10

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2016 01:22:04 ]
  woensdag 18 mei 2016 @ 05:32:12 #2
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_162287004
Dan moeten wij daar ook maar eens heen. Al diverse keren op het punt gestaan.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  woensdag 18 mei 2016 @ 07:50:37 #3
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_162287319
quote:
3s.gif Op woensdag 18 mei 2016 01:21 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]

Is dat nou de klim waard? Vergeet niet je moet ook weer naar beneden en dan denk je: Was dat het nou allemaal de moeite waard? Kortom het is een zoveelste hype dingetje,meer niet!

Oh, ik heb gewoon de lift genomen.
pi_162375770
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 05:32 schreef Isegrim het volgende:
Dan moeten wij daar ook maar eens heen. Al diverse keren op het punt gestaan.
Moet je zeker doen, ze zijn ook nog eens goedkoop, dus waar voor je geld. Probeer ook de chinese pannenkoek of de shanghainese dumpling, weliswaar niet traditioneel, maar toch wel lekker. Of de zoetzure garnaal, die zijn enorm groot. Bij de chinese rest in rdam zijn ze aanzienlijk kleiner.

Tip die ik je kan meegeven is dat de varkensvlees die ze daar gebruiken een heel sterk varkens-/wildsmaak heeft, niet iedereen houdt daarvan. Ik kan er zelf in ieder geval niet aan wennen en dan ben ik al heel wat vreemde smaken gewend.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 20:19:11 #5
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_162386644
We zitten er as we speak. :)
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_162386669
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 20:19 schreef Isegrim het volgende:
We zitten er as we speak. :)
Veel plezier en eet smakelijk.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 20:32:34 #7
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_162387013
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 20:19 schreef Isegrim het volgende:
We zitten er as we speak. :)
Ben benieuwd of jullie het de moeite voor ons waard vinden daar ook eens heen te gaan of het toch bij SanSan te houden qua originele smaken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 21 mei 2016 @ 20:56:16 #8
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_162387767
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 20:32 schreef golfer het volgende:

[..]

Ben benieuwd of jullie het de moeite voor ons waard vinden daar ook eens heen te gaan of het toch bij SanSan te houden qua originele smaken.
Voor zo'n groep is het wat klein. Geen leuke ronde tafel. :)

Het smaakt goed. Ik vind het in kwaliteit vergelijkbaar met SanSan. We komen zeker terug om meer gerechten te proeven.

De sterke varkenssmaak (ik proef 'm ook) vind ik lekker.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zaterdag 21 mei 2016 @ 21:09:07 #9
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_162388297
Ik zal de waterboiled beef (raar om dat sizzling beef te noemen, er sizzled echt niks in water) er ook eens gaan testen. Ik at dat meer dan eens per week destijds in China. Bij ons gewone lunch restaurant en het speciale Sichuan restaurant. Nooit met tauge, altijd met sla.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 21:30:57 #10
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_162389019
Bij SanSan noemen ze het ook sizzling beef.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_162389875
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 20:32 schreef golfer het volgende:

[..]

Ben benieuwd of jullie het de moeite voor ons waard vinden daar ook eens heen te gaan of het toch bij SanSan te houden qua originele smaken.
Prima keuze. Wat eenvoudigere gerechten dan Sansan, en wat we nu hadden juist wat milder (maar zoals je gemerkt hebt bij het tweede bezoek, moet je als hollander wel benadrukken daar dat het echt, écht pittig mag bij sansan).

Hoofdgerechten een euro of twee a drie goedkoper. Einde rekening valt wel fors lager uit, maar vooral door geen wijn (schenken geen alcohol). Leuke mensen, lekker eten. Je zit er wat korter dan bij Sansan, ik kan mij voorstellen dat dat voor jullie samen wel prettig is (jij trekt lang tafelen niet altijd toch?).
  zaterdag 21 mei 2016 @ 23:47:04 #12
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_162392957
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Prima keuze. Wat eenvoudigere gerechten dan Sansan, en wat we nu hadden juist wat milder (maar zoals je gemerkt hebt bij het tweede bezoek, moet je als hollander wel benadrukken daar dat het echt, écht pittig mag bij sansan).

Hoofdgerechten een euro of twee a drie goedkoper. Einde rekening valt wel fors lager uit, maar vooral door geen wijn (schenken geen alcohol). Leuke mensen, lekker eten. Je zit er wat korter dan bij Sansan, ik kan mij voorstellen dat dat voor jullie samen wel prettig is (jij trekt lang tafelen niet altijd toch?).
Oké. Ik hou het in gedachten, maar wil toch nog wel een keertje (met jullie?) naar Sansan.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_162393032
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 23:47 schreef golfer het volgende:

[..]

Oké. Ik hou het in gedachten, maar wil toch nog wel een keertje (met jullie?) naar Sansan.
Ik ben wel voor een nieuwe meet hoor :-)
pi_162398984
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 23:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ik ben wel voor een nieuwe meet hoor :-)
Ik schuif dan ook aan als het mag :)
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  zondag 22 mei 2016 @ 11:41:39 #15
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_162399920
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 21:30 schreef Isegrim het volgende:
Bij SanSan noemen ze het ook sizzling beef.
Ja, net zo idioot. De halve wereld bedoelt met sizzling beef beef op zo'n loeihete, gietijzeren plaat. Je weet wel, waarop het sizzlet als ze er saus op schenken. :-)
pi_162400026
Robin, hebben ze daar echt een lift? Ik kom wel trap op maar niet meer trap af dus daarom ben ik nog niet geweest.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  User die het meest klaagt 2022 zondag 22 mei 2016 @ 12:09:18 #17
414785 sirdanilot
pi_162400609
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 11:46 schreef mascara-klodder het volgende:
Robin, hebben ze daar echt een lift? Ik kom wel trap op maar niet meer trap af dus daarom ben ik nog niet geweest.
Je kunt gewoon het groot handelsgebouw in en dan daar met de lift.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_162400706
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 12:09 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Je kunt gewoon het groot handelsgebouw in en dan daar met de lift.
Tnx.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  User die het meest klaagt 2022 zondag 22 mei 2016 @ 12:21:58 #19
414785 sirdanilot
pi_162401033
quote:
14s.gif Op zondag 22 mei 2016 12:12 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Tnx.
'Zou overigens niet weten hoe je van de bovenste verdieping dan het dak op komt, misschien moet je dan wel met de trap, maar misschien kun je het ook aan de receptie vragen daar of wijst het zich vanzelf. Ik kom alleen in het groot handels gebouw voor de dingen ín het gebouw, ben het dak nooit op geweest :p
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_162401136
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 12:21 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

'Zou overigens niet weten hoe je van de bovenste verdieping dan het dak op komt, misschien moet je dan wel met de trap, maar misschien kun je het ook aan de receptie vragen daar of wijst het zich vanzelf. Ik kom alleen in het groot handels gebouw voor de dingen ín het gebouw, ben het dak nooit op geweest :p
Een paar trapjes red ik nog wel. Ik heb behoorlijk hoogtevrees dus het hele eind naar beneden lopen trek ik echt niet :')
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_162401201
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2016 12:25 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Een paar trapjes red ik nog wel. Ik heb behoorlijk hoogtevrees dus het hele eind naar beneden lopen trek ik echt niet :')
ik heb ook hoogtevrees maar dat is bij mij trap op al een probleem bij metalen constructies met gaatjes erin.
pi_162401315
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 12:27 schreef computergirl het volgende:

[..]

ik heb ook hoogtevrees maar dat is bij mij trap op al een probleem bij metalen constructies met gaatjes erin.
Ja die zijn het meest ellendig. Heb het vooral met trap af.

Ik heb jarenlang de loopbrug op Delft CS vermeden en gewoon een kilometer omgelopen :')
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  User die het meest klaagt 2022 zondag 22 mei 2016 @ 12:32:59 #23
414785 sirdanilot
pi_162401362
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2016 12:31 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Ja die zijn het meest ellendig. Heb het vooral met trap af.

Ik heb jarenlang de loopbrug op Delft CS vermeden en gewoon een kilometer omgelopen :')
Die loopbrug vond zelf ik niet zo prettig en ik heb niet eens hoogtevrees.
Gelukkig zit het nu in een tunnel.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zondag 22 mei 2016 @ 12:34:18 #24
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_162401405
Ja, gebouw binnen lopen en je loopt tegen de liften aan. Er zijn er 4.
Bovenin uitstappen. Dat is waar de trap ook uitkomt.
Om op het dak te komen en daar een rondje te lopen moet je nog 1 trap op. Maar dat is gewoon een vaste trap als elke trap.
pi_162401443
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 12:32 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Die loopbrug vond zelf ik niet zo prettig en ik heb niet eens hoogtevrees.
Gelukkig zit het nu in een tunnel.
Jaaaa het was het wachten waard. Nu hebben we echt een fucking mooi station.
Delft O+
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  donderdag 26 mei 2016 @ 21:20:48 #26
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_162526132
Iwanius vertoeft weer elders?
Ik mis al een tijdje z'n recensies. :{
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 26 mei 2016 @ 22:47:45 #27
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_162528623
Level was mwah.
Entrecote was zeldzaam taai.
Voor en na was wel okay.
Verder stom volk daar.
En de rook van alle paffers op het terras woei zo naar binnen.
Lang geleden dat mijn kleren zo naar rook stonken.
pi_162528737
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 22:47 schreef RobinOok het volgende:
Level was mwah.
Entrecote was zeldzaam taai.
Voor en na was wel okay.
Verder stom volk daar.
En de rook van alle paffers op het terras woei zo naar binnen.
Lang geleden dat mijn kleren zo naar rook stonken.
Haha, wat een kutavond voor jou.
  donderdag 26 mei 2016 @ 23:43:00 #29
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_162529918
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 22:47 schreef RobinOok het volgende:
Level was mwah.
Entrecote was zeldzaam taai.
Voor en na was wel okay.
Verder stom volk daar.
En de rook van alle paffers op het terras woei zo naar binnen.
Lang geleden dat mijn kleren zo naar rook stonken.
Huh? Waar was dat en wat heeft het met Iwanius te maken?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 27 mei 2016 @ 07:21:15 #30
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_162532029
Dacht dat we het er hier over gehad hadden. Maar kan het zo gauw niet meer terug vinden. :(

*edit* gevonden

quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 08:21 schreef Isegrim het volgende:
Level lijkt me ook wel een goeie voor zo'n etentje. Iwanius haat die tent geloof ik :P , maar wij komen er heel graag.
pi_162593459
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 22:47 schreef RobinOok het volgende:
Level was mwah.
Entrecote was zeldzaam taai.
Voor en na was wel okay.
Verder stom volk daar.
En de rook van alle paffers op het terras woei zo naar binnen.
Lang geleden dat mijn kleren zo naar rook stonken.
Ja maar bij Level moet je ook niet gaan eten. Is het de tent helemaal niet voor.
Gewoon cocktails en andere drank bestellen en ergens anders je maagje vullen.

quote:
5s.gif Op donderdag 26 mei 2016 21:20 schreef golfer het volgende:
Iwanius vertoeft weer elders?
Ik mis al een tijdje z'n recensies. :{
Klopt beetje verwaarloost vanwege bezigheden want er ligt nog e.e.a.aan foto's voor de nog te maken recensies van allerlei buitenlandse (Italië-Frankrijk) en binnenlandse (Rotterdam) bezoekjes. Ik ga komende week eens rustig beginnen e.e.a.uit te zoeken,te sorteren en vervolgens met tekst op te maken en dan proberen elke week weer 1 recensie te posten in mijn topic zodat het tempo van weleer er weer een beetje inkomt.



Waar?


© The SeafoodBar.



The Seafood Bar.
Van Baerlestraat 5
1071 AL Amsterdam

Wat at / dronk je?


Jeu..hun 'beste' fles. Nou... :{ hij was niet slecht i.c.m. de schaaldieren maar
bijzonder? Mwah..Weer is goed,zacht briesje,relaxte mode en dan is alles
al gauw oké en maak je nergens een punt van zolang het eten maar naar
wens is.



Kleine fruit de mer want ga straks ook weer eten en ik merk naarmate de
jaren voortschrijden je maag sneller vol zit dan voorgaande jaren.



Maar je moet natuurlijk je nou ook weer niet teveel gaan inhouden want dat is ook niet goed als je zoveel
seafood lekkers hebt gezien. Dat gebruiken we het avondeten maar iets later. ;)


Impressies / op of aanmerkingen

Nou,wat zal ik ervan zeggen?

Nou..heeft het gesmaakt? Was het bijzonder? Zou je wanneer in Amsterdam hier speciaal voor omrijden?

Ja,nee, als ik trek heb in schaaldieren e.d.en ik ben in de buurt ja hoor dan zou ik wel even een pitsstop maken.

Cijfer?

7
/ 10



Waar?


© Scripteq 2016.







Wat at / dronk je?


Sateeetju...bwah..gaat. Hap-slik-weg. :+


Oeh..deze is lekker! Echt lekker. Uitstekend vlees,nog betere pindasaus.(en ik zou dit portie nog 3x bestellen maar zonder rijst!)


Jeu...goed gefrituurd visje maar verder vond ik het vrij flauw in smaak.Weet niet. Deed het niet voor mij terwijl het een
vrij simpel gerechtje is wat wanneer je trek hebt gewoon smaakt.


Kijk..dit smaakte toch weer beter en lekkerder. Misschien dat mijn smaakpapillen meer op vlees
waren georiënteerd dan vis, dus als geheel een prima hapje.


Impressies / op of aanmerkingen

Nou..dit was mijn eerste keer in Den Haag op dit Festival en het was niet onaardig. Je moet het zo zien: Als culfoodie is het geen bijzonder Festival want het eten is bijzaak en beetje standaard wat je hier aantreft alleen in een Festival setting i.p.v. een Aziatische supermarkt, restaurant of Deli waar ze dit ook allemaal verkopen. Eigenlijk was het meer een beetje rondkijken,een hoop herkennen (stalletjes-producten e.d.) en gewoon her en der wat eten als je trek hebt en verder het hele Indonesische gebeuren ondergaan.

Is dit voor herhaling vatbaar?

Als ik toevallig in de buurt ben,trek heb in deze festiviteiten en ook wat wil eten dan wel, anders niet.

Cijfer?

7
/ 10

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2016 15:51:12 ]
pi_162698785
1 Recensie per week is echt te weinig hoor :'(
pi_162699102
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 18:46 schreef M-arijnn het volgende:
1 Recensie per week is echt te weinig hoor :'(
Daar ben ik het wel mee eens eigenlijk. We verwachten naast kwaliteit, ook een beetje kwantiteit :D
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_162701508
Misschien is hij aan het bezuinigen :+
pi_162701544
En dan ook nog recensies van saté'tjes :P
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_162701605
Of op dieet :+
  donderdag 2 juni 2016 @ 21:57:35 #37
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_162703353
Ik ben benieuwd naar de recensies van de Franse/Italiaanse trips :)
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_162733157
Heb geduld. Het is een hele kluif maar zodra het klaar is gooi ik het online.


Waar?




© FG restaurant





FG restaurant
Lloydstraat 204
3024 EA Rotterdam

Wat at / dronk je?


Jah..maar gelijk mijn terugkeer goed vieren met de beste cava ter wereld zoals
dat standaard geschonken werd bij wijlen El Bulli en wel de Cava Agusti Torello
Kripta Gran Reserva Brut
die ik al twee keer eerder bij die andere toko van die 'bolle
,Foodlabs, dronk. Heerlijk! en het goede begin is daar!



We gaan voor de verandering het vegetarische menu eens uitproberen ( was eigenlijk de suggestie van 'Miep' met
haar maatje zero) en omdat ik van oudsher een vlees en schaaldieren liefhebber ben zorg ik wel dat ik i.i.g op
drankgebied veilig ben door alleen maar top flessen uit te kiezen. Ja...het wordt weer zo een avond. *) V.w.b.
hierboven: Ik weet niet wat het was maar het was vegetarisch en smaakte best met die berg truffel erop.Maar
mijn Cava was lekkerder! :Y



Hee.'bolle' had jij laatst limbo's hier? Nee? klopt ze kwamen niet op tijd. _O- ;)
Jah...doe maar een berg van dat truffel weer op het volgende gerecht.



En dit is dat volgende gerecht.Ook vegetarisch. Wat het was weet ik niet meer maar was wel lekker.
Maarrr...m'n Cava was lekkerder. })


En toen viel mijn blik op een ander tafeltje met deze mongolen en hun selfiestick }:|


Kuthipsters die denken dat ze thuis zijn. Het is dat die 'bolle' zo coulant is want als het mijn toko was,
was het gelijk de rekening en eruit. Geen Yolanthe adepten hier met dit achterlijk gedoe.



En toen was het tijd om de volgende fles open te breken en wel deze Spaanse
Belondrade Y Lurton 2012 wijn. Complexe Spaanse wijn met hele sterke aroma's
en een lange afdronk. Velen zeiden al tegen mij dat dit een topper was
(mag ook wel voor die prijs!) en ze hebben geen ongelijk gekregen. Wat een wijn…madre mia!.



Na de Belondrade Y Lurton 2012 was het tijd voor de Vega Sicilia Unico
die in de neus duidelijk de aroma's van o.a.zwart fruit,cassis en honing heeft.
In de mond proef je duidelijk o.a.sappige, rijpe zwarte kersen en zelfs witte?
peper. Ook een toppertje (en in prijs zou later blijken) We kunnen verder garçon.



Het volgende 'veggie' gerecht dat nog even een na besprenkeling krijgt. Tja...wat smaakt die Vega Sicilia
Unico 2007 wijn goed hé })



En het volgende vegetarische gerecht. Wat het was weet ik niet maar ik zat erg te genieten van de Vega Sicilia
Unico 2007... :{ Chef...tijd voor verandering en gelijk beginnen bij het volgende gerecht als het mij betreft a.u.b.



Jaaa... now're talking. He he.. FG's eigen macaroni schotel die ik al uitgeprobeerd had tijdens een vorig bezoek
en prima beviel. En wat gaat die Vega Sicilia Unico 2007 wijn ineens hard hè. Macaroni FG stijl maakt dorstig :+



Boeja! *O* de volgende fles en wel deze Dom Pérignon Brut Rosé vintage
waarvan ik de Luminous Vintage (groen) al eerder tijdens het avond acclimatiseren
heb gedronken. Deze Brut Rosé vintage ziet er qua kleur in eerste instantie erg
donker,tegen robijnrood aan,uit.

In de neus erg complex en dat komt met name door de geuren van o.a. aardbeien
en vanille. Bij een eerste slok komt de champagne en al zijn mineralen je vol
tegemoet waardoor je niet alleen de complexiteit van deze champagne proeft
maar ook in een keer zijn volle rijpheid. Topper!



*O* *O* *O* En het wordt na de Dom Pérignon Brut Rosé vintage nog beter met deze drie dubbele
kreeft-kaviaar lievelingsschotel van mij. Oh wat zal dit zalige smaken i.c.m.met die Dom Pérignon Brut
Rosé vintage.Heeeerlijk! (met dank aan 'Miep' voor het schieten)



Tijd voor "the big guns" dus moet er even uit de speciale hoek het beste van
het beste worden gehaald in opdracht van moi.



De Salon! Bij 1 van de vorige bezoekjes ook al genomen en nu is het
weer het juiste moment om deze te nemen gewoon omdat het zo een avond is :')

Deze champagne is een fantastische champagne (mag ook wel voor die prijs)
maar is zo bijzonder i.m.o. omdat deze Blanc de Blanc zo goed gerijpt is dat
het bijna naar een Grand cru topwijn neigt. Deze champagne valt ook met name
op door zijn subtiliteit en intensiteit in zowel smaak als geur. Vol in de mond bij
een eerste slok en ook gelijk heel fris en licht. Echt een geweldige champagne!



En dit dessertje paste perfect bij de Salon champagne en was een mooie afsluiter van een geweldige avond!


Impressies / op of aanmerkingen

Tja,wat valt er nog meer te zeggen dan dat het een geweldige,leuke en succesvolle avond
weer was, waar met name de drank de show stal. Maar dat geeft niet want overall heb ik toch
weer genoten en die 'bolle' het meest denk ik als lachende derde na afloop toen de rekening
werd gepresenteerd. Ach het was het meer dan waard. Tot aan de overkant FG, bij de Hofbogen.

Cijfer
9 / 10
pi_162733638
Waarom een vegetarisch menu bestellen als je dat bij voorbaat al niets vind?

Ik vind het een beetje jammer om niet te weten wat je gegeten hebt.
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
  zaterdag 4 juni 2016 @ 08:23:04 #40
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_162733720
Was die selfiestickfoto niet al een langsgekomen?
Eten ziet er wel lekker uit. Hoe waren de smaken en structuren? Wijn is ook plantaardig en goed te beschrijven, dus dat moet ook wel lukken met het eten ;)
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_162734857
Die mensen van de selfiestick waren al in een eerdere review voorbijgekomen ja. En toen zei Iwanius dat het personeel er wat van had gezegd..

Wat doet kreeft trouwens op een vegetatisch menu?
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zaterdag 4 juni 2016 @ 11:40:25 #42
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_162736135
Vegetarische kreeft... :+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_162753766

Waar?




© FG restaurant





FG restaurant
Lloydstraat 204
3024 EA Rotterdam

Wat at / dronk je?



Deze fles werd aanbevolen dus doen we het maar. Niet teleurgesteld!



Jeu...mijn favoriet en wel 'mini-ijsjes'.. ;) Met deze champagne: "To die for!"



Daarna verhuist naar onze 'booth' voor het echte begin vd avond met deze
welbekende canelé met eendenlevermousse als starter..



"Mijnheer de chef beveelt u deze wijn aan."Nou...dan nemen we die toch?
Oeh die is lekker! Heeft die 'bolle' toch weer goed gedaan.



Jeu...bekend FG gerecht en altijd heerlijk om te verorberen.



Oeh..deze is ook wel heel erg lekker.Goede structuur ook ondanks dat
hij als gerecht erg druk lijkt.



FG's steaktartaar krokantje. Grappig en lekker. Wat een verwenboef is die 'bolle' toch.
Ja..er zit in de bloempot buikspek.dus dubbel vullend!



Zooo..mijn favoriete gerecht bij FG komt dit keer vroeg..Geeft niet,vroeg of later.Blijft altijd lekker met de drank erbij.



Hammahamma. lekker dit tonijn ceviche dat ook een FG klassieker is.




Wat is en blijft dit ook weer een soep die "to die for"is,zo rijkelijk gevuld met
het hele zee-arsenaal aan schaaldieren dat je dit gerecht ook overdag gewoon
als lunch alleen al kan hebben.En de bouillon is ook zo zacht en subtiel in smaak.
Ge-weldig! _O_



En als afsluiter deze 'zware' kost en wel FG's macaroni schotel. Poeh...het maagje is echt gevuld nu.


Impressies / op of aanmerkingen

Na het bezoek van gisteren,vandaag weer gewoon richting die 'bolle' aangezien zijn verhuizing
naar de Hofbogen toch een miljoenen investering is en hij dus wel een beetje financiële hulp
kan gebruiken d.m.v. frequentere bezoekjes door mij. ;)

Ja leuk Harry,hoe was het eten?

Top,gewoon top. Vooral die FG's vissoep was echt fantastisch in aanblik maar ook in smaak!

Maandag zit je er weer?

Nee,dit was het. Volgend bezoek is op de nieuwe locatie in de Hofbogen.

Cijfer?

9
/ 10

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2016 23:49:34 ]
  zondag 5 juni 2016 @ 00:43:45 #44
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_162754853
Haha. Gewoon 2 dagen achter elkaar een modaal maandsalaris even bij FG wegtikken. :D
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 5 juni 2016 @ 00:44:54 #45
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_162754872
Die ene is van een hele poos terug. :Y
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zondag 5 juni 2016 @ 01:09:06 #46
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_162755269
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 00:44 schreef Isegrim het volgende:
Die ene is van een hele poos terug. :Y
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 23:49 schreef Iwanius het volgende:

Na het bezoek van gisteren,vandaag weer gewoon richting die 'bolle' .
Dus? We worden genept?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 5 juni 2016 @ 01:18:56 #47
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_162755403
Nou ja, die selfiestickfoto is in elk geval niet recent.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zondag 5 juni 2016 @ 01:30:39 #48
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_162755539
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 01:18 schreef Isegrim het volgende:
Nou ja, die selfiestickfoto is in elk geval niet recent.
CUL / Van sterrentent tot snackbar, waar heb jij gegeten? #20
  zondag 5 juni 2016 @ 01:33:28 #49
6941 APK
Factual, I think.
pi_162755578
Zal wel door die uitzonderlijk goede wijnen komen :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zondag 5 juni 2016 @ 01:39:35 #50
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_162755656
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 01:09 schreef golfer het volgende:

[..]

[..]

Dus? We worden genept?
Joh.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  Knapste mannelijke user 2022 zondag 5 juni 2016 @ 01:40:37 #51
206731 Mortaxx
Doomer
pi_162755672
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 01:39 schreef static het volgende:

[..]

Joh.
en gelijk deze aarsvijand in het topic _O-
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zondag 5 juni 2016 @ 02:07:47 #52
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_162755914
Wat voor vijand? :D !
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_162757255
Laat die gek gaan.Die zie je niet als alles OK is maar alleen maar als hij weer kan stoken of een rel meent te moeten ontdekken.

quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 00:44 schreef Isegrim het volgende:
Die ene is van een hele poos terug. :Y
Klopt, maart? oid?

quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 01:09 schreef golfer het volgende:

Dus? We worden genept?
:? Waarom dat? Vanwege die regel? Nou... ga het uitmelken want we hebben al tijden geen rel meer gehad. Ik was eergisteren ook gewoon bij die 'bolle' en aangezien de batterij van mijn mobiel leeg was en dus geen foto's gemaakt konden worden, gewoon de recensie van weleer die ik nog had en toch moest posten,gebruikt. So what's your point.

Wat was het laatst? 1 recensie per week vonden de volgers wat karig? *) Je hebt er nu 2 dus?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2016 07:53:48 ]
pi_162757697
quote:
2s.gif Op zondag 5 juni 2016 07:46 schreef Iwanius het volgende:
Laat die gek gaan.Die zie je niet als alles OK is maar alleen maar als hij weer kan stoken of een rel meent te moeten ontdekken.

[..]

Klopt, maart? oid?

[..]

:? Waarom dat? Vanwege die regel? Nou... ga het uitmelken want we hebben al tijden geen rel meer gehad. Ik was eergisteren ook gewoon bij die 'bolle' en aangezien de batterij van mijn mobiel leeg was en dus geen foto's gemaakt konden worden, gewoon de recensie van weleer die ik nog had en toch moest posten,gebruikt. So what's your point.

Wat was het laatst? 1 recensie per week vonden de volgers wat karig? *) Je hebt er nu 2 dus?
Huh, je post dus foto's van verschillende bezoeken door elkaar in 1 verslag?
Make my day!
pi_162757730
wat maakt dat toch uit..steeds weer dat gezeik hierover. Het is toch gewoon leuk om te lezen en ik heb liever oude foto's erbij dan geen foto's erbij...het oog wilt ook wat ;)
  zondag 5 juni 2016 @ 09:57:47 #56
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_162757872
Gerechten boeit mij ook niet. Selfiefoto vind ik raar om twee x te plaatsen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 5 juni 2016 @ 12:34:36 #57
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_162760171
quote:
2s.gif Op zondag 5 juni 2016 07:46 schreef Iwanius het volgende:

Waarom dat? Vanwege die regel? Nou... ga het uitmelken want we hebben al tijden geen rel meer gehad. Ik was eergisteren ook gewoon bij die 'bolle' en aangezien de batterij van mijn mobiel leeg was en dus geen foto's gemaakt konden worden, gewoon de recensie van weleer die ik nog had en toch moest posten,gebruikt. So what's your point.
Zet er dan gewoon even bij dat je foto's plaatst van een paar maanden geleden. Voorkomt ook weer misverstanden en dan hoef je ook niet te doen alsof het foto's van je bezoek van eergisteren zijn.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_162760805
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 12:34 schreef golfer het volgende:

[..]

Zet er dan gewoon even bij dat je foto's plaatst van een paar maanden geleden. Voorkomt ook weer misverstanden en dan hoef je ook niet te doen alsof het foto's van je bezoek van eergisteren zijn.
Precies, of open lekker een eigen topic en doe daar alles wat je wil .... o wacht ... :')
pi_162761564
Maar waarom die selfie foto?
Heb je je er zo aan geërgerd, dat mensen dat doen?
Make my day!
  zondag 5 juni 2016 @ 14:29:23 #60
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_162762277
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 12:34 schreef golfer het volgende:

[..]

Zet er dan gewoon even bij dat je foto's plaatst van een paar maanden geleden. Voorkomt ook weer misverstanden en dan hoef je ook niet te doen alsof het foto's van je bezoek van eergisteren zijn.
Zoiets?

quote:
6s.gif Op zondag 29 mei 2016 15:42 schreef Iwanius het volgende:

... er ligt nog e.e.a.aan foto's voor de nog te maken recensies van allerlei buitenlandse (Italië-Frankrijk) en binnenlandse (Rotterdam) bezoekjes. Ik ga komende week eens rustig beginnen e.e.a.uit te zoeken,te sorteren en vervolgens met tekst op te maken en dan proberen elke week weer 1 recensie te posten in mijn topic zodat het tempo van weleer er weer een beetje inkomt.
  zondag 5 juni 2016 @ 14:38:59 #61
325896 Thezappa
Fok!dealer
pi_162762514
ik vind mooi om te zien...

lijkt me heerlijk eten ..

gewoon posten
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_162763749
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 09:44 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
wat maakt dat toch uit..steeds weer dat gezeik hierover. Het is toch gewoon leuk om te lezen en ik heb liever oude foto's erbij dan geen foto's erbij...het oog wilt ook wat ;)
Ja vind ik ook! Zonder foto's is een recensie altijd wat saaier om te lezen en het maakt mij niet uit of iemand de foto's zelf heeft gemaakt en of ze van een eerder bezoek waren.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_162766460
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2016 09:38 schreef agter het volgende:

Huh, je post dus foto's van verschillende bezoeken door elkaar in 1 verslag?
Ja want heb niet altijd zin of tijd om gelijk een paar uur later (na het gebeuren) een recensie te gaan schrijven. En dus laat ik het een tijdje liggen en dan pak ik het op en als ik 1 maal schrijf dan pak ik gelijk een stuk of drie gebeurtenissen met bijbehorende foto's en maak er dan 1 lang verslag van.

quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 12:34 schreef golfer het volgende:

Zet er dan gewoon even bij dat je foto's plaatst van een paar maanden geleden. Voorkomt ook weer misverstanden en dan hoef je ook niet te doen alsof het foto's van je bezoek van eergisteren zijn.
Begrijp wat je bedoelt maar vind het des te opmerkelijker (of ook niet want...FOK!) dat er toch weer lieden zijn,zoveel maanden na dato na zoveel andere geschreven ervaringen waar de authenticiteit toch vanaf spat,dat 1 verkeerd woord en gelijk ben je weer een fantast,leugenaar en al die aannames door dat kleine groepje idioten die blijft zoeken om te zoeken en het vervolgens uit te melken. Tekenend.Gelukkig laten ook 99% van mijn volgers dit links liggen anno 2016.



Waar?


© Tripadvisor NL.




Chili Time Blaak
Westblaak 27
3012 KD Rotterdam

Wat at / dronk je?


Thailand's eigen 'Heineken' bier. Lekker! (En ja mijn paffert is uit)



Twee hoofdgerechten,gewoon omdat het kan. Groene curry met kipfilet & rode
curry met spinazie en licht gefrituurde grote garnalen en witte rijst. Zaaalig!
Oh ja: Coke classic & glas gevuld met ijsblokjes.



Het bord gevuld met beide gerechten.Lekker!


Impressies / Op of aanmerkingen.
Nou er valt eigenlijk weinig te zeggen aangezien ik dit restaurant en diens kleinere
broertje in Kralingen aan de Oude Dijk, al langer dan vandaag ken en ik het kort
kan samenvatten als het al niet duidelijk was met de tekst onder de foto's.

Goed en lekker!

Cijfer
8 -
/ 10

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2016 18:33:52 ]
pi_162766858
Oh, daar heb ik gisteren met de lunch gegeten. Vond het wel lekker. :Y Ik had de rode curry met spinazie met noodles.
pi_162967127


Waar?


© Noorderzoneonline.











Pfff het is gewoon een zoveelste bradderie met voor mensen die normaliter nooit
op niveau uiteten,de zondagchinees als uiteten zien en dus zo een gebeuren als
dit bezoeken omdat...het een bradderie sfeer heeft waar je ook wat kan eten. Wat
is voor hen niet belangrijk,maar dat je er eten en kan drinken en onder de mensen
bent.



Joh... :|W en dat kan je nergens anders krijgen..ballen gehakt,worsten..



Langos..Hongaars..hmmm.tja..te hipsterachtig dus zal het eten wel niks zijn.



Jeu..is er tenminste nog iets goeds met deze in mijn ogen beste stand van
vorig jaar. Voldaan dus! ^O^


Wat at / dronk je?

Niks,helemaal niks zelfs niet bij de beste stand van vorig jaar en wel
de foodtruck grill van Voldaan die mij herkende en vroeg of ik wat wilde
eten van hem.

Impressies / Of op aanmerkingen

Tja,wat ik dus vreesde is bewaarheid en wel dat ook het Rrrollend Rotterdam
concept anno 2016 ten prooi is gevallen aan de commercie en niks anders dan
een commercieel gedrocht waar nu ook de kwantiteit,het marketing 'hype' verhaal
over Angus beef en burgers de boventoon voert i.p.v.waar het ooit mee begon nl:
goed geprijsde(laag dus) kwalitatieve en onderscheidende keukens voor de echte CUL
liefhebbers daar waar in 2016 de massa bedient moet worden die naar alles wat naar
Festival of Festiviteit ruikt,klinkt of stinkt langskomt en het "er zijn" het meest
belangrijke is i.p.v. waar zo een gebeurtenis voor staat. Oh ja en je kan alleen betalen
met muntjes! En de prijzen zijn stevig zoals een broodje balgehakt is 3,5 muntjes is ¤
7,-! :{

Cijfer:

6
/ 10

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2016 03:32:54 ]
pi_162967372
quote:
2s.gif Op maandag 13 juni 2016 03:31 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]

Waar?

[ afbeelding ]
© Noorderzoneonline.


[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Pfff het is gewoon een zoveelste bradderie met voor mensen die normaliter nooit
op niveau uiteten,de zondagchinees als uiteten zien en dus zo een gebeuren als
dit bezoeken omdat...het een bradderie sfeer heeft waar je ook wat kan eten. Wat
is voor hen niet belangrijk,maar dat je er eten en kan drinken en onder de mensen
bent.


[ afbeelding ]
Joh... :|W en dat kan je nergens anders krijgen..ballen gehakt,worsten..


[ afbeelding ]
Langos..Hongaars..hmmm.tja..te hipsterachtig dus zal het eten wel niks zijn.


[ afbeelding ]
Jeu..is er tenminste nog iets goeds met deze in mijn ogen beste stand van
vorig jaar. Voldaan dus! ^O^


Wat at / dronk je?

Niks,helemaal niks zelfs niet bij de beste stand van vorig jaar en wel
de foodtruck grill van Voldaan die mij herkende en vroeg of ik wat wilde
eten van hem.

Impressies / Of op aanmerkingen

Tja,wat ik dus vreesde is bewaarheid en wel dat ook het Rrrollend Rotterdam
concept anno 2016 ten prooi is gevallen aan de commercie en niks anders dan
een commercieel gedrocht waar nu ook de kwantiteit,het marketing 'hype' verhaal
over Angus beef en burgers de boventoon voert i.p.v.waar het ooit mee begon nl:
goed geprijsde(laag dus) kwalitatieve en onderscheidende keukens voor de echte CUL
liefhebbers daar waar in 2016 de massa bedient moet worden die naar alles wat naar
Festival of Festiviteit ruikt,klinkt of stinkt langskomt en het "er zijn" het meest
belangrijke is i.p.v. waar zo een gebeurtenis voor staat. Oh ja en je kan alleen betalen
met muntjes! En de prijzen zijn stevig zoals een broodje balgehakt is 3,5 muntjes is ¤
7,-! :{

Cijfer:

6
/ 10
Afgelopen weken al naar 3 food festivals geweest waarvan 1 goed was, de ander twee waren om te huilen. Vorig jaar vond ik rrollend ook al te commercieel en het eten was vooral flauw. Voor een redelijke hamburger kun je er meestal wel terecht.
pi_162971772
Prijs bij Rrrollend was dit jaar echt enorm hoog. Wat er ook voor zorgde dat er veel mensen een rondje liepen, om vervolgens weer zonder eten weg te gaan.
pi_162972311
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 11:48 schreef wc-bril het volgende:
Prijs bij Rrrollend was dit jaar echt enorm hoog. Wat er ook voor zorgde dat er veel mensen een rondje liepen, om vervolgens weer zonder eten weg te gaan.
Waar ligt zoiets aan?
Make my day!
pi_162972330
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 12:09 schreef agter het volgende:

[..]

Waar ligt zoiets aan?
Wat denk je zelf?
pi_162972362
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 12:09 schreef agter het volgende:

[..]

Waar ligt zoiets aan?
betalen met muntjes, hoge tarieven, betalen voor 'glas' en ook nog eens niet inwisselbaar (lees net Eten op Rolletjes; 2,50 voor een plastic wijnglas!), erg commercieel. Gaat ten koste van de charme :N
pi_162972403
Betalen voor een glas waar niet eens statiegeld op zit is echt superdebiel.
  maandag 13 juni 2016 @ 12:34:12 #72
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_162972871
De prijzen van foodtruckfestivals houden me tegen om ze tegenwoordig te bezoeken. Ik ben best wat gewend qua prijzen (ook qua uit eten), maar ik deel de mening van Iwanius dat je meestal onorigineel overpriced voedsel krijgt. Altijd hamburgers, pulled pork, bitterballen..

Maar wat ik nog erger vind is dat alles daar altijd allemaal zo wauw moet. Wauw, kijk deze ontzettend geile biologische pulled pork, ik heb het varken persoonlijk uitgekozen twee kilometer verderop, wauw, zo biologisch en zo lokaal.
Wauw, terrorbiologische frietjes van aardappels van boer Joop drie kilometer verderop, wauw, zo lokaal, zo eet met je hart, zo biologisch. :r

Ik steun het lokale ondernemen met ontzettend veel plezier, maar waarom moeten die hipsters nou altijd dat erin blijven wrijven, en waarom moeten ze alleen maar "wauw" en "zo origineel", of "net zoals in Berlijn" blijven roepen? Om de te hoge prijs te verantwoorden?

Laatste keer dat ik op zo'n festival was moest ik 12,50 afrekenen voor een simpel broodje hamburger. Mijn vraag of er zwaluwkots en bladgoud in verwerkt zat werd helaas niet gewaardeerd.
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_162972898
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 12:10 schreef MCH het volgende:

[..]

Wat denk je zelf?
Ik bedoelde meer: vragen die foodtrucks zelf de hoofdprijs, of is het de organisatie er achter die flink wat inkom wil, waardoor het doorwerkt.

Maar betalen voor plastic bekers.. Tja. Triest.
Make my day!
pi_162972913
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 12:34 schreef PierreTT het volgende:
De prijzen van foodtruckfestivals houden me tegen om ze tegenwoordig te bezoeken. Ik ben best wat gewend qua prijzen (ook qua uit eten), maar ik deel de mening van Iwanius dat je meestal onorigineel overpriced voedsel krijgt. Altijd hamburgers, pulled pork, bitterballen..

Maar wat ik nog erger vind is dat alles daar altijd allemaal zo wauw moet. Wauw, kijk deze ontzettend geile biologische pulled pork, ik heb het varken persoonlijk uitgekozen twee kilometer verderop, wauw, zo biologisch en zo lokaal.
Wauw, terrorbiologische frietjes van aardappels van boer Joop drie kilometer verderop, wauw, zo lokaal, zo eet met je hart, zo biologisch. :r

Ik steun het lokale ondernemen met ontzettend veel plezier, maar waarom moeten die hipsters nou altijd dat erin blijven wrijven, en waarom moeten ze alleen maar "wauw" en "zo origineel", of "net zoals in Berlijn" blijven roepen? Om de te hoge prijs te verantwoorden?

Laatste keer dat ik op zo'n festival was moest ik 12,50 afrekenen voor een simpel broodje hamburger. Mijn vraag of er zwaluwkots en bladgoud in verwerkt zat werd helaas niet gewaardeerd.
Dit gaat zich vanzelf backfiren.
pi_162973086
Hey Iwanius, waar moet ik in Rotterdam zijn voor het restaurant met de meeste *wow-factor* qua smaakcombinaties, gedurft, experimenteel maar natuurlijk ook gewoon heel erg lekker.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  maandag 13 juni 2016 @ 12:52:46 #76
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_162973298
Bij die Bolle natuurlijk!!!! Duhuh.
pi_162973395
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 12:52 schreef RobinOok het volgende:
Bij die Bolle natuurlijk!!!! Duhuh.
Ja daar had ik mijn geld al opgezet, maar ik dacht mischien kwam hij nog met iets anders aanzetten.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  maandag 13 juni 2016 @ 12:59:58 #78
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_162973458
Kan het me niet voorstellen.
pi_163011607


Waar?


© Rotterdam-Den Haag airport



Nou dat begint al lekker als je naar Rome wilt.Maar goed, eerste en laatste keer Iberia.


Waar?


© Raphael Hotel Rome.



FF een lokale en simpele nacht-pizza in het hotel doen en‘Miep’ heeft haar croutons gerechtje met vulling 0…Vrouwen…


Paffen!


Jeu..wandelingetje maken op het ‘Plein Navona’ want..de slaap kan nog niet gevat worden.



Een fraai panorama overzicht en ‘Miep’die naast mij staat en eigenlijk, gezien het
weer, naar binnen wil.




Beetje sightseeing en wel fraai allemaal al dat kunst..



Zo dan…mijn lievelingschampagne voor vele jaren in het restaurant van ons hotel..
Nou…voor mij kan het niet meer stuk de vakantie.











Impressie van de genoten gerechten gedurende ons verblijf in het hotel.


Waar?


Fraaie en zonnig weer dus in de huurauto naar 1 van Rome’s mooiste bezienswaardigheden
en wel het Villa Borghese Park.





Nieuwsgierige gans die dichterbij komt poseren zodat hij er goed opstaat.






Oase van schoonheid en rust!


Waar?


© Rentalo Waldorf Astoria Rome.



En zo beland je in de achtertuin van het befaamde Waldorf Astoria Hotel


Een duif die ons gadeslaat op het buitenterras van het Waldorf Astoria hotel.


Een bubbel voor mij en een koffie voor ‘Miep’.


En de bestelde kleine sandwiches i.c.m.patat.


Waar?



Fraai he dat meer bij het restaurant waar we naar toe gaan voor een drankje.



© Restaurant Pagnanelli.



Wijnkaarten op een kunstige wijze verpakt van restaurant Pagnanelli!





De wijnkaart die een paar fraaie exemplaren wijn heeft staan.


Deze werd aanbevolen en oké..geen top wijn imo maar prima voor
dit moment en lekker smeuïg.Straks toch nog even kijken in hun wijnkelder.


Wandel,wandel..


Oeh..now we’re talking…ik zie heul veul ‘mooie’jaren..


De gastvrouw die met mij meeliep.


Waar?


© Tripadvisor Girarrosto Fiorentino.




Jeu...aardig wat lekkers van die afstand in die flessen.



Menu-drank kaarten met vele opties.







Mwah…goed te doen. Niet geweldig en “oh..oh” maar maagje gevuld en
setting en gezelschap was goed dus geslaagd etentje.


Waar?









Bwah…erg magertjes voor zo een volgens zegge top restaurant..


Lijken bijna op FG zijn “cones”met die knettertjes alleen na een eerste hap
blijkt het mijlenver ervan verwijderd te zijn.


Jeu…de rekening wordt in een keer flink gespekt met deze keuze wijn.


Nou..in zowel aanzien als smaak vind ik het maar allemaal erg magertjes .



Jah…hap-slik-weg.Teveel tierlantijntjes.


Oeh…dit is wel lekker…mag ook wel gezien de hoeveelheid.


En we zakken weer in met dit stuk hert..nee..duidelijk niet.


En weer omhoog met dit gerecht. Lekker. Maarrrr.


Hey…is dat niet een bekende Nederlandse acteur?


Oeh…ben ik in Monaco waar wij ook gouden bestek kregen? Want…


Eerlijk is eerlijk: Het is een mooie afsluiter en zijn gouden bestek helemaal waard.



De ‘chef’komt ook even langs en vragen of alles OK was. Nee zei ik en ‘bolle’
was verbaast,vooral toen ik hem vertelde wat niet goed was en waarom.
‘Bolle’vond het jammer dat niet alles naar wens was en werd dus geregeld dat
de cocktails die wij nog zouden gaan nuttigen “on the house”waren.



De eerder geposte foto van de bar maar dan nu met onze cocktails en de velen die er nog zouden volgen.


Impressies / op of aanmerkingen

Tja ik was volgens mij vrij duidelijk in de onder de foto’s geschreven teksten en wel dat ik
eigenlijk helemaal niet onder de indruk ben geweest van dit restaurant die toch als een
nr.#1 in bijvoorbeeld een Tripadvisor staat genoteerd. Ik vond het allemaal erg gedateerd
en weinig origineel in opmaak en smaak allemaal. Mijn gekozen wijn was uitstekend en
lekker en zijn stevige prijs meer dan waard en overtrof i.m.o. alle gerechten op het toetje
na dat erg subtiel.mooi en smakelijk was.

Cijfer:


7
/ 10

Terug reis:


© Fiumicino.



Om de tijd te doden maar even op de laptop wat doen.


Al sedert ik het ken,+/-35+ jaren, vind ik het waar ter wereld ook niet te zuipen.
Nu is het ook maar: Bij gebrek aan echte bubbels,dan maar dit flesje bocht met wel
water erbij om de echte dorst te lessen en wat te spoelen.


[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2016 13:18:40 ]
  dinsdag 14 juni 2016 @ 18:57:05 #80
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_163012135
Hhhmmm, blijft toch allemaal wat gedateerd bij veel Italiaanse restaurants.
Hoewel de Osteria Francescana in Modena wel gisteren (weer?) is gekozen als beste restaurant ter wereld.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_163013154
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 18:57 schreef golfer het volgende:
Hoewel de Osteria Francescana in Modena wel gisteren (weer?) is gekozen als beste restaurant ter wereld.
Verleden jaar was osteria .......enz. tweede.
pi_163030993


Waar?


Staat goed aangeschreven dus nu we er toch even zijn,maar gelijk uitproberen.


Wat at/ dronk je?



Nou…laten we maar beginnen met deze aanbevolen wijn en bijbehorende knabbels. Mja..verkoelend en best verder.







Van boven naar beneden o.a.gnocchetti & steak tartaar & vis gerechten en
afgesloten met een bakkie ‘pleur’.


Impressies / op of aanmerkingen

Tja,ik zal gelijk maar met de deur in huis vallen. Totaal niet van onder de indruk.
Net zoals in Rome vond ik het allemaal verre van boeiend in smaak en opmaak
en alles waar men de Italiaanse keuken verder voor roemt. Ik verbaas mij dan
ook waarom zo een Jamie Oliver lyrisch is over de Italiaanse keuken als ik nu
twee steden heb bezocht die geen slechte naam hebben op culinair gebied
maar allebei mij geen “wauw”gevoel in smaak en opmaak wisten te geven,
zoals ik dat wel in andere landen en bijbehorende steden soms heb. Anders
gezegd: De gemiddelde Italiaan in Nederland op zijn minst goede dag zou dit
nog met gemak kunnen bereiden en uitserveren en hier hoef ik niet voor naar
een Genua te komen.

Cijfer


6
/ 10



Waar?



© Thalys Parijs


Wat at / dronk je?


Tja..wat moet je anders doen als je in de trein gezamenlijk zit..



En van de trein in de lokale taxi.




Even in de Michellingids een leuke toko uitzoeken en ja hoor, eentje gevonden
maar wat bleek?...volgeboekt nou ja,pech gehad..


Dus werd het:



© L’Atelier

Wat at / dronk je?


Dat ziet er allemaal erg goed uit.Weet je wat: We gaan ervoor!



Van het huis. Overheerlijke warme krokante broodjes i.c.m.deze warme
met o.a.garnalen gevulde ‘bitter’ballen. Heerlijk en gelijk nog een keer
uitgevraagd die ‘ballen’.



‘Miep’haar fles die we nog uit Monaco kennen. Toppertje in smaak.










En de volgende fles. Aanbevolen en goede keuze met zijn zacht,vrij romige
boquet van zwarte bessen.. Erg in balans allemaal en dus top voor ons!









Impressies / op of aanmerkingen

Nou, eerlijk is eerlijk: Ik heb genoten mocht dat niet zo blijken. Inrichting is modern
en typisch voor dit soort zaken maar het belangrijkste is dat het niet te dominant is
en niet te kitcherig zoals de meeste horeca zaken die modern willen zijn in Nederland,
dan vervolgens op de patsertoer gaan qua aankleding, en dus navenant publiek
aantrekken dat je eigenlijk niet wilt hebben in je zaak (Harbor Club)

Bediening was goed en voorkomend en het eten was allemaal goed.Goed op smaak
en zelfs op sommige momenten erg lekker zoals met het groene asperge gerecht
en de witte kaviaar erbij om maar te zwijgen van het gepocheerd ei (breed) met een
krokantje. Oh…to die for.

Dus je zou hier terugkomen?

Als het in Rotterdam zat,zou ik er vanwege de inriching alleen al elke dag zitten
borrelen/vertoeven. Vriend Francois had er dan een serieuze concurrent bij.

Cijfer :

8,5
/ 10

Waar?

© La Vinia

Yup we (ik) gaan shoppen!


Jaja…ik word al helemaal blij.


Wij zijn duidelijk niet de enigen die hier graag zijn.



Kijk nou.. die bolle zijn bubbels waar hij zijn FG logo op plakte alsof het zijn eigen was.



Oeh…ik word hier erg blij van en ik moet wat uitproberen voor ik koop!



Hoppa 2 topwijnen die opengemaakt worden voor mij en ik kan proeven en niemand die
naast of bij je komt staan uit angst dat je misschien de hele fles leegdrinkt zoals in Nederland.


Kijk waar je in Nederland zelfs in wijnhandels nooit bijvoorbeeld dit soort
topwijnen geopend kan krijgen om te proeven omdat “andere mensen-argument
= als ik het voor u doet dan moet ik het voor iedereen doen “) is het hier in
Frankrijk nooit een probleem aangezien men nog weet hoe het ‘heurt’.


Oke Harry,maar hoe smaakten de wijnen?


Hemels en dus top en het kopen kon beginnen en de creditcard maatschappij
is dan ook weer blij.


Op weg naar de uitgang “oeh….ook helemaal geweldig die Louis..” maar ken het al.



En weer in de Thalys op weg naar huis en terwijl ‘Miep’slaapt mijzelf achter de laptop nuttig maken.


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2016 13:23:22 ]
  woensdag 15 juni 2016 @ 13:54:05 #83
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_163031848
Die gerechten bij Atelier Joël Robuchon zagen er erg lekker uit. :9
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 15 juni 2016 @ 14:05:30 #84
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_163032110
De meeste mensen die lyrisch zijn over de Italiaanse keuken, bedoelen dan ook niet dit soort eten, maar de "simpele" pasta en pizza. Diepe, goeie smaken in (op het oog) relatief eenvoudige gerechten.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_163033717
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 18:41 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]

knip

Die gans O+ O+ O+
Ziet er goed uit, mooi leven.
pi_163039693
Dat laatste restaurant ziet er bijzonder lekker en origineel uit _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_163054996


Waar?


De hipsters uit de buurt hebben het alweer gevonden hoor met hun bestelde bakkie sla die ze normaliter altijd bij de Appie Heijn halen.



Tja,strak interieur maar zo kil als wat eerlijkheidshalve en een assortiment dat standaard is en helemaal niet op restaurant niveau zoals de gehypte Buik van…weer eens propageert.




Solfood
Pannekoekstraat 18a
3011LG Rotterdam

Wat at / dronk je?

Niks na het zien van het assortiment dat sowieso niet in de schaduw kan staan,laat staan overtreffen, van het verderop gelegen Treuren of zelfs het op De Meent gelegen Mellegers keurslagers. Bedoel praten over ‘restaurant’niveau producten zoals de gehypte Buik van weer eens propageert als je broodjes verkoopt die niet beter zijn dan die van het om de hoek gelegen Vlaamsch Broodhuys? Vleeswaren die je overal op De Meent al kan krijgen en kleine in standaard Parma ham gewikkelde miniscule ‘hapjes’zoals een tomaat & asperge combo die je thuis zelf zo kan maken,is dat ‘restaurant’niveau? Of kleine tomaatjes gevuld met een knoflook mouse acht ik nou niet van ‘restaurant’niveau.

Zo zo..je hebt het duidelijk niet op deze zaak.


Nee, niet echt vooral omdat ik langzamerhand klaar ben in dit land met die overexposure aan bullshit,one-liners op culinair gebied terwijl in de realiteit blijkt dat de kwaliteit en bijzonderheid ver achter blijft bij wat men aanprijst. Het is tegenwoordig alleen maar een product in marketingstijl ‘verkopen’i.p.v. aanprijzen aangezien een product zichzelf dient te verkopen en niet ‘verkocht’hoeft te worden.

Het is andermaal een eenheidsworst zaak hoeveel blabla men er ook tegenaan gooit dat het allemaal wat men heeft vers is (duh…en de rest van De Meent verkoopt zeker oude troep), duurzaam en biologisch verantwoord ( oh ja joh….johhhh) en ook nog eens eco/dier-vriendelijk (zo dan….ik ga jou voordragen voor de Marianne Thieme nobelprijs)


Cijfer:


5


[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2016 10:12:45 ]
pi_163055327
Toch een beetje matig. Iets recenseren (en afkraken) zonder er gegeten te hebben. En hoezo is die meid rechts op dat bankje een hipster? Lijkt mij een doorsnee Hollandse meid.
  donderdag 16 juni 2016 @ 10:39:42 #89
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_163055564
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 10:27 schreef MCH het volgende:
Toch een beetje matig. Iets recenseren (en afkraken) zonder er gegeten te hebben. En hoezo is die meid rechts op dat bankje een hipster? Lijkt mij een doorsnee Hollandse meid.
Hij kraakt het eten toch niet af?
Ik vind dat hij een punt heeft. Zo'n zaak wordt met een enorm budget gestart door een ondernemer met geld (het is niet goedkoop je zaak tip top op orde te hebben) en vervolgens sparen ze op keukenpersoneel en eten. Beetje raar voor een restaurant. Ik zie dan ook liever organische groei, waar je door culinair succes je inrichting op orde kunt brengen en zo kunt groeien.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_163055591
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 10:27 schreef MCH het volgende:
Toch een beetje matig. Iets recenseren (en afkraken) zonder er gegeten te hebben. En hoezo is die meid rechts op dat bankje een hipster? Lijkt mij een doorsnee Hollandse meid.
Het is ook geen recensie, idd.
Niet "Waar gaan we nu weer eten Iwanius", zoals het topic heet.
Maar "Wat zegt je onderbuik Iwanius". :+
Make my day!
pi_163055633
quote:
99s.gif Op donderdag 16 juni 2016 10:39 schreef XL het volgende:

[..]

Hij kraakt het eten toch niet af?
Ik vind dat hij een punt heeft. Zo'n zaak wordt met een enorm budget gestart door een ondernemer met geld (het is niet goedkoop je zaak tip top op orde te hebben) en vervolgens sparen ze op keukenpersoneel en eten. Beetje raar voor een restaurant. Ik zie dan ook liever organische groei, waar je door culinair succes je inrichting op orde kunt brengen en zo kunt groeien.
"Bedoel praten over ‘restaurant’niveau producten zoals de gehypte Buik van weer eens propageert als je broodjes verkoopt die niet beter zijn dan die van het om de hoek gelegen Vlaamsch Broodhuys? Vleeswaren die je overal op De Meent al kan krijgen en kleine in standaard Parma ham gewikkelde miniscule ‘hapjes’zoals een tomaat & asperge combo die je thuis zelf zo kan maken,is dat ‘restaurant’niveau? Of kleine tomaatjes gevuld met een knoflook mouse acht ik nou niet van ‘restaurant’niveau."

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2016 10:42:45 ]
  donderdag 16 juni 2016 @ 12:37:18 #92
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_163057931
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 10:42 schreef MCH het volgende:

[..]

"Bedoel praten over ‘restaurant’niveau producten zoals de gehypte Buik van weer eens propageert als je broodjes verkoopt die niet beter zijn dan die van het om de hoek gelegen Vlaamsch Broodhuys? Vleeswaren die je overal op De Meent al kan krijgen en kleine in standaard Parma ham gewikkelde miniscule ‘hapjes’zoals een tomaat & asperge combo die je thuis zelf zo kan maken,is dat ‘restaurant’niveau? Of kleine tomaatjes gevuld met een knoflook mouse acht ik nou niet van ‘restaurant’niveau."
Als ik die foto goed zie ligt daar eten in een vitrine en dan kun je dat zeggen. Die vitrine is dan ook het hele punt, als ik ergens ga eten wil ik vers en niet uit een vitrine. Want het verschil met een koeling bij AH wordt wel heel klein.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_163057987
quote:
99s.gif Op donderdag 16 juni 2016 12:37 schreef XL het volgende:

[..]

Als ik die foto goed zie ligt daar eten in een vitrine en dan kun je dat zeggen. Die vitrine is dan ook het hele punt, als ik ergens ga eten wil ik vers en niet uit een vitrine. Want het verschil met een koeling bij AH wordt wel heel klein.
Die dingen over restaurantniveau kun je inderdaad visueel inschatten maar een oordeel over broodjes die niet beter zijn dan elders zonder te proeven vind ik zwak.
  donderdag 16 juni 2016 @ 12:51:55 #94
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_163058167
Die keurslager op de Meent is echt volkomen ruk. :') Dus dan moet het wel erg slecht zijn.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_163077002
Tripjes zien er goed uit! Italie had ik toch wel meer van verwacht qua eten, zelf ben ik meer van de enorme borden en erg veel flessen wijn -gezelligheid alles eerlijk delen!. Prosecco niet te zuipen of alleen die fles niet? Er zijn toch wel een aantal flessen uit valdobiadene- Cartizze die prima te drinken zijn hoor!
pi_163077078
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 10:27 schreef MCH het volgende:
Toch een beetje matig. Iets recenseren (en afkraken) zonder er gegeten te hebben. En hoezo is die meid rechts op dat bankje een hipster? Lijkt mij een doorsnee Hollandse meid.
Als je gepokt en gemazzeld ben in het culinaire (40+? jaren) dan hoef ik niet alles te proeven om een uitgesproken
mening er op na te houden. Een leek zal dat misschien moeten doen omdat zijn smaak papillen anders zijn ontwikkelt
dan iemand die smaken en bij behorende smaakcombinaties i.c.m. produktkennis in zich heeft.



Waar?


© Google Maps






Restaurant SānSān
Hang 33
3011 GG Rotterdam

Wat at / dronk je?



Jeu…dumplings i.c.m. voor de verandering thee!.Goh ik ga toch niet op de health toer?



En daar hebben we de koude buikspek.Jeu..



Volgende schotel…mwah..gaat.



Aan daar is de ossenhaas.Ook goed en smakelijk.



En ook goed de varkenshaas reepjes. Gaat lekker zo voor de lunch.


Impressies / Op of aanmerkingen

Nou,ja,ik zei eerder dat ik niet meer bij San San zou komen gezien
het feit dat ik restaurant Home town smaak had ontdekt maar
aangezien deze nog niet voor de middag open was toen ik er
langs liep en toch trek had in een soortgelijke keuken,was San
San dus een goed alternatief. Geen spijt van gehad gezien de
gerechten die ik bestelde en met een voldaan gevoel ergens
wezen acclimatiseren met een verse paffert.

Cijfer :


7+
/ 10

Acclimatiseren:


Yup ff relaxen na de lunch en voor het avondeten.




Waar?








FG Food Labs
Katshoek 41
3032 AE Rotterdam

Wat at / dronk je?


Ongewoon voor mij maar eerlijk is eerlijk: Prima cava uit Catalonie.
Kleine bubbel,(erg ongewoon voor dit soort Cava’s) en evenwichtig in smaak.



‘Miep’haar glaasje is al gevuld en waarom zij nu het wijnboek voor zich heeft
is mij een raadsel aangezien ik al de drank keuze heb gemaakt.



En daar gaan we weer met Foodlabs zijn amuse plankje.



Oude bekende van de FG toko en wel deze canele met een eendenlever mouse. Altijd lekker.



Aanbevolen door die ‘bolle’deze naar later bleek top en zeer krachtige wijn.
In de neus duidelijk de geur van zwart en rood fruit(bessen,bramen?) en bij
een eerste slok proef je gewoon de intensiteit van dit alles wat dan
samenkomt in een lange afdronk.Topper!



Jeu..weer een oude bekende deze romige en smaakvolle bouillabaisse Foodlabs stijl.
Heerlijk!



En daar hebben we mijn favoriete Waygu beef i.c.m. de emulsion van knolselderij en de hele FG moestuin erbij.
Wat een feest weer bij die ‘bolle’.



En toen moesten wij ons tafeltje verlaten want die ‘bolle’had voor ons een dessert tafeltje bereidt
met bijbehorende dessertwijn. Man man…je kan merken dat die ‘bolle’van verwennen houdt.



Fantastische dessertwijn i.c.m.al die verschillende kazen en olijven en…speciaal voor mij –
omdat hij weet hoe gek ik erop ben - de welbekende canale met eendenlever mouse.


Impressies / Op of aanmerkingen

Tja,overbodig om te gaan strooien met loftuigingen want andermaal was het een
feest om bij Foodlabs te zijn op culinair gebied. Vooral de Cava en de Damana
5 waren aangename verrassingen op drankgebied en heb deze dan ook
onthouden voor eigen bestelling.

Zegge Harry,nu je toch weer hij die ‘bolle’bent geweest: Hoe gaat het met
zijn nieuwe FG restaurant?


Goed,kan er nog niet teveel over zeggen maar alles loopt prima op schema
en in augustus gaat de toko officieel open en zal dan ook het begin zijn van
een aantal weken met veel bedrijvigheid,uitgaande van het zomerse weer,
daar aan de Hofbogen. Je moet denken aan BBQ’s en pop-up noedel
barretje buiten zodat het een groot FG plaza wordt van gezelligheid
in vooral de avonduren.

Cijfer:


8,5
/ 10



Waar?





Noah
Wijnhaven 3a
3011 WG Rotterdam

Wat at / dronk je?




Impressies / Op of aanmerkingen

Tja, na zo te hebben genoten bij Foodlabs moet je natuurlijk nog
even zo een avond ondanks het weer afmaken d.m.v.een afzakkertje
en wel bij de beste cocktailbar van Nederland: Noah!

Cijfer :


7,5
/ 10

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2016 00:33:51 ]
pi_163096931


Waar?

© Lux Rotterdam


© Daily Inn


Lux Rotterdam
’s Gravendijkwal 133
3021 BK Rotterdam

Wat at / dronk je?


Volgende zegge hun beste fles en inderdaad lekker met een lange afdronk.
Nu maar hopen dat het ook klikt met de bestelde gerechten.




Nou…ben ik blij dat ik zo een goede wijn erbij heb want dit is gewoonweg flauw en smaakt naar niks,gewoon
niks. Geen smaak,geen structuur geen…ja,gewoon niks.



‘Miep’ kijkt vol spanning wat er van dat karretje komt.Bleek dus flauwekul te zijn want.



Verschillende vlees-ham-soorten plateau.Nou….duidelijk van de groothandel en wat jij en ik elke dag in de super ook kunnen kopen.



Pfff..bolletje vanillie ijs…nou nou…



Zo…he he…eindelijk iets normaals. Bakkie ‘pleur’.


Impressies / Op of aanmerkingen

Nou,waar zal ik beginnen als de teksten onder de geplaatste foto’s al niet
alles vertelden.

Ik ken deze locatie een ik had al van meerdere mensen gehoord dat het er
best goed was. Meestal word ik dan wanttrouwend want als de meesten
zeggen dat het goed is dan weet ik bijna voor 99% zeker dat het niks
voor mij is en wat blijkt? Het is ook niks. Het is gewoon een huiskamer
restaurant dat interessant oogt maar geen kwalitatieve gerechten
voorschoteld die je bij wijze van niet ergens anders ook zou kunnen
bestellen.

Het is allemaal erg voorspellend in opmaak (standaard) en qua
ingredienten allemaal duidelijk van de groothandel verkregen.
Niet erg maar dat is bijna wat ik ook zelf elke dag bij wijze
van bij de supermarkt zou kunnen halen en thuis bereiden.
Daar ga ik niet voor buiten de deur eten en mijn zuur verdiende
centjes uitgeven.

Enige wat mij erg beviel was de wijn. Die was echt top maar
kun je ook krijgen bij de specialistische wijnzaken.

Kortom: Fantasieloos,inspiratieloos en smaakloos.


Cijfer :

5
/ 10

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2016 20:58:31 ]
pi_163099312
Ik vind het er ook niet uitzien :o

pi_163099500
Oh ik vind Lux wel superchill. O+ Maar dit ziet er inderdaad wat teleurstellend uit.
pi_163100996
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 00:30 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Als je gepokt en gemazzeld ben in het culinaire (40+? jaren) dan hoef ik niet alles te proeven om een uitgesproken
mening er op na te houden. Een leek zal dat misschien moeten doen omdat zijn smaak papillen anders zijn ontwikkelt
dan iemand die smaken en bij behorende smaakcombinaties i.c.m. produktkennis in zich heeft.

[ afbeelding ]
[..]
ze profileren zich als een broodjeszaak plus.
Als ik qua lunch daar een broodje haal, lijkt me dat niet verkeerd.
Wellicht bieden ze niets meer dan de slager en bakker op de Meent.
En dat het 13 in een dozijn is, dat is iedereen hier ook wel duidelijk.
Maar waarom leg je ze langs je culinaire lat? Bakker Bart zal ook niet hoog scoren. Maar ben jij hun doelgroep?

Of was het belachelijk duur of zo? Want alle waar naar zijn prijs.. :)

[ Bericht 6% gewijzigd door agter op 17-06-2016 23:09:43 ]
Make my day!
pi_163120043
Als jij van de daken schreeuwt dat jij zo veel beter,anders bent dan je buurman en vervolgens voer jij een assortiment dat gewoonweg lachwekkend is in kwaliteit of verscheidenheid dan vertel ik je graag mijn mening.



Waar?


© Blog Bilderberg Hotel



Wanneer je via de ingang van het het restaurant de trap oploopt loop je tegen deze
onbemande balie voor als je naar het restaurant (linksaf)of de sigarenlounge wilt.



Links het halletje in, bij de balie bij binnenkomst met aan het einde een
andere ingang naar het restaurant.



Du moment je 1 stap zet in het halletje heb je aan je linkerhand een deur die toegang geeft tot het restaurant
en de glazen wijn vitrine.




De glazen vitrine kast met wijnen en champagnes. Mwah…weinig bijzonders.



En dan kom je uit bij o.a. deze ronde tafel voor meerdere gasten.



Deze ‘chef’s’ table voor de open keuken die wanneer bezet best wel dominant is in zowel positie
als geluid aangezien het vrij centraal is gelegen en het geluid van met name deze tafel heel erg aanwezig
is in de ruimte met overige gasten.



Wanneer je door loopt en rechts de hoek omgaat zie je deze lange vestibule waar men o.a. alle
koude gerechten prepareert om deze later uit te kunnen serveren.



Wanneer je nog verder doorloopt kom je deze setting tegen die gelijk is aan wat je ziet als je vanaf het begin,
wanneer je bij de ontvangstbalie staat, aan het einde van het halletje staat.



Achterin heb je ook nog een soort achterkamer met sofa’s indien je niet gestoord wilt worden en een beetje
uit het zicht wilt blijven.



© Google Maps


Bilderberg Park Hotel.
Westersingel 70
3015 LB Rotterdam

Wat at / dronk je?


Lunch:


Fles Laurent Perier rose bestelt i.c.m.deze amuse knabbels met een creme-freche-mayo dip.
Bwah.




Puree-achtige substantie van rode biet voor bij het ‘vlees’
plankje die duidelijk uit Groothandel spul bestaat. Is dit
de signatuur van Erik van Loo? Groothandelspul?



The Park’s clubsandwich plateau. Leuk gedaan alleen jammer dat de toast koud is en de
eitjes ook. De rest van de moestuin doet er niet meer toe. Jongens …jongens…dit kan toch niet?




Bon bon van MRIJ Rund gevuld met o.a.aardappelsalade,pancetta en parmazaanse kaas
en afgemaakt met een vinaigrette van basilicum.Erg dun gesneden dat MRIJ Rund waardoor
je niet eens het gevoel hebt iets van vlees in je mond te hebben.


Avondeten:


Zo…heeft de recessie toegeslagen? Erg magertjes dit als knabbel gebeuren.



Ravioli met binnenin kreeft i.c.m.gemengde groenten en een Thaise Tom Yam bouillon.
Bwah.dit was gewoon een heldere kippenbouillon en de ravioli was meer gevuld met groenten
dan met een stuk kreeft. Sterker nog: Geen stuk kreeft gezien,of waren het losse fijngemalen
stukken nep kreeft-krab van de Groothandel?




Aardappel-creme soep met krokant buikspek, gebakken gamba’s,knolselderij en beuken?zwammen met bieslook. Lekker! Maar kan niet
op tegen Parkheuvel’s eigen aardappel-creme soep die echt “to die for”is.



MRIJ Rund i.c.m. gele en rode biet,een creme van aardappel en long pepper jus.
Mwah….flauw,weinig verheffends.Zijn geld niet waard vind ik.


Impressies / Op of aanmerkingen

Nou…The Park maakt zijn naam en faam als het restaurant met de
signatuur van Erik van Loo wat mij betreft niet waar. De kwaliteit is
eigenlijk mijlenver verwijderd van wat Erik van Loo in Parkheuvel
bijvoorbeeld serveert. Wat zegt ik? The Park verdiend niet eens
de signatuur Park Heuvel light want het is meer hype (onder de
auspicien van Erik van Loo blabla) dan dat je echt kwalitatief goed
eten krijgt. De prijzen zijn op het niveau wat je van dit soort restaurants
mag verwachten maar de ingredienten/producten is allemaal mediocre,
die uitzonderingen daar gelaten…

Cijfer :


5
/ 10
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')