quote:Op dinsdag 17 mei 2016 22:42 schreef Mark het volgende:
[..]
Zonder in details te treden hebben we voldoende reden om aan te nemen dat dit idd serieus is.
Gelieve dit topic verder ook zo te behandelen.
Dit dus, wie blijft er na de eerste ¤1000 nou nog doorbetalen tot het totaal verlies opgelopen is tot ¤2000.quote:
Genoeg mensen die dat doen.quote:Op woensdag 18 mei 2016 09:52 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Dit dus, wie blijft er na de eerste ¤1000 nou nog doorbetalen tot het totaal verlies opgelopen is tot ¤2000.
En dat allemaal naar hetzelfde rekeningnummer.
Eens. Maar wordt TS ook niet afgeperst?quote:Op woensdag 18 mei 2016 09:50 schreef hottentot het volgende:
[..]
Het hele verhaal is ook niet logisch, want met logische verhalen krijg je nooit in zo'n kort tijdsbestek deze betalingen los op zo'n korte termijn. Je moet ook niet proberen het verhaal te begrijpen, men voelt TS aan en reageert op een manier waarvan men denkt dat hij erin meegaat, en aangezien hij overal in meeging voerde men het tempo zelfs flink op, en TS bleef maar betalen. Je ziet hoe rap ze het tempo omhoog gooien en het steeds minder nauw nemen met de logica, men begrijpt dat TS in het web zit en zal weigeren om in te zien dat hij bedonderd word. Als ze hem straks op zijn werk zouden bezoeken en vertellen dat als hij 450,- betaald zij uren vrij kunnen maken om dit uit te zoeken en recht te zetten, zal hij niet weten hoe hard naar een pinmachine te rennen.
Niet volgens de politie.quote:Op woensdag 18 mei 2016 09:56 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Eens. Maar wordt TS ook niet afgeperst?
¤1500 betalen om een lening van ¤500 terug te krijgen vind ik niet veel slimmer eigenlijk. Na drie keer tevergeefs ¤150 naar die "bewindvoerder" overgemaakt te hebben ga je toch andere stappen ondernemen dan maar klakkeloos te blijven betalen.quote:Op woensdag 18 mei 2016 09:53 schreef hottentot het volgende:
[..]
Genoeg mensen die dat doen.
Er zijn zelfs mensen die veel meer geld kwijtraken aan die Nigeriaanse prinsen, dat vind ik eigenlijk nog veel en veel dommer.
Wikipedia:quote:Op woensdag 18 mei 2016 09:58 schreef hottentot het volgende:
[..]
Niet volgens de politie.
Ja dat als hij niet betaalt zij onwaarheden gaat vertellen, dat is geen dreigement waar je in het recht iets mee kunt.
Dus ondanks dat TS vond van wel, dient het antwoord op die vraag nee te zijn.
Sowieso wie gaat er nou 500 aan een vreemde geven.quote:Op woensdag 18 mei 2016 09:52 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Dit dus, wie blijft er na de eerste ¤1000 nou nog doorbetalen tot het totaal verlies opgelopen is tot ¤2000.
En dat allemaal naar hetzelfde rekeningnummer.
Maar een groot verschil met afpersing is dat het een klachtdelict is, afdreiging is zelfs niet strafbaar binnen het huwelijk.quote:Op woensdag 18 mei 2016 10:03 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wikipedia:
In het dagelijkse spraakgebruik wordt afpersing vaak als synoniem voor chantage gebruikt. Het onwettig afdwingen van iets door bedreiging met openbaarmaking van ware of verzonnen feiten die de goede naam schade kunnen doen, in juridische zin (voor het Nederlandse Strafrecht) valt dit echter onder het delict afdreiging.
Geldt dus ook voor verzonnen feiten en dan heet het afdreiging.
?quote:Op woensdag 18 mei 2016 10:10 schreef hottentot het volgende:
[..]
Maar een groot verschil met afpersing is dat het een klachtdelict is, afdreiging is zelfs niet strafbaar binnen het huwelijk.
Dit is dus onzin. E.e.a. staat duidelijk in de OP.quote:Tevens word er niet met iets concreets gedreigd, onwaarheden is een zeer ruim begrip, misschien wilde ze wel zeggen dat de aarde plat is of dat God bestaat.
Waar staat dat dan, hier staat het niet. Er is een implicatie/opvatting dat het voor TS niet prettig is, niet meer, niet minder.quote:Op woensdag 18 mei 2016 10:12 schreef Boca_Raton het volgende:
Dit is dus onzin. E.e.a. staat duidelijk in de OP.
Wat is er wettelijk verboden aan om onwaarheden of nergens op slaande verhalen te vertellen? In het hele verhaal zal het meegewogen worden als er ooit een veroordeling zou komen, als feit lijkt het mij nergens op slaan.quote:Twee dagen later, op 13 mei, dreigt ze ineens mijn familie in de lichten met verhalen die nergens op slaan. Ze noemt de namen van mijn gezinsleden en vriendin, dreigt hun berichten te sturen vol met onwaarheden.
Ik snap niet waar je nou heen wil.quote:Op woensdag 18 mei 2016 10:14 schreef hottentot het volgende:
[..]
Waar staat dat dan, hier staat het niet. Er is een implicatie/opvatting dat het voor TS niet prettig is, niet meer, niet minder.
[..]
Wat is er wettelijk verboden aan om onwaarheden of nergens op slaande verhalen te vertellen? In het hele verhaal zal het meegewogen worden als er ooit een veroordeling zou komen, als feit lijkt het mij nergens op slaan.
quote:Twee dagen later, op 13 mei, dreigt ze ineens mijn familie in de lichten met verhalen die nergens op slaan. Ze noemt de namen van mijn gezinsleden en vriendin, dreigt hun berichten te sturen vol met onwaarheden.[...] Na veel geruzie over en weer nemen de dreigementen toe, ik besluit 50 euro over te maken. Daarmee zou het wel even gesust zijn..
- dit -quote:Op woensdag 18 mei 2016 10:06 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Sowieso wie gaat er nou 500 aan een vreemde geven.Hey we chatten al 2 weken. Hier heb je 500 euro.
Welk strafbaar feit is hier begaan? Wat is er strafbaar aan om onzin en onwaarheden te vertellen? Dat op zich is niet strafbaar, TS zal concreter moeten zijn, want hier kan men niets mee.quote:Op woensdag 18 mei 2016 10:17 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik snap niet waar je nou heen wil.
[..]
Neem het volgende: Ik eis dat jij mij 100,- Euro geeft, en anders vertel ik je familie onwaarheden.quote:Ik besluit de politie te bellen, zo radeloos dat ik ben. Want die dreigementen komen wel terug en ik denk dat ik mijn geld nooit meer zal terugzien. Ik bel het 0900 nummer van de politie, leg de situatie uit en vraag of ik een afspraak voor een aangifte van internetoplichting kan maken. Helaas is dat niet mogelijk, omdat ik het geld vrijwillig heb overgemaakt en de dreigementen 'slechts' berichten met onwaarheden bevatten. Daarbij zijn de dreigementen niet uitgevoerd. Ik word doorgeschakeld naar een juridisch bureau.
Kan dit niet gewoon ff op slot tot TS weer kan/wil reageren? Zo vermoeiend al dat oeverloze gespeculeer/gediscussieer zonder een bruikbare update.quote:
Het is de combinatie van: geef geld ánders...quote:Op woensdag 18 mei 2016 10:24 schreef hottentot het volgende:
[..]
Welk strafbaar feit is hier begaan? Wat is er strafbaar aan om onzin en onwaarheden te vertellen? Dat op zich is niet strafbaar, TS zal concreter moeten zijn, want hier kan men niets mee.
Zie ook dit:
[..]
Neem het volgende: Ik eis dat jij mij 100,- Euro geeft, en anders vertel ik je familie onwaarheden.
Succes met het indienen van een klacht
Laster, me dunkt?quote:Op woensdag 18 mei 2016 10:24 schreef hottentot het volgende:
[..]
Welk strafbaar feit is hier begaan? Wat is er strafbaar aan om onzin en onwaarheden te vertellen? Dat op zich is niet strafbaar, TS zal concreter moeten zijn, want hier kan men niets mee.
Zie ook dit:
[..]
Neem het volgende: Ik eis dat jij mij 100,- Euro geeft, en anders vertel ik je familie onwaarheden.
Succes met het indienen van een klacht
En waar ik heen wil, nou straks de stad in voor een lekker broodje op een terrasEn verder jij vroeg of TS werd afgeperst, ik probeer alleen maar aan te geven dat men hier verschillende definities op na kan houden en dat zoals TS het stelt in de OP er nog niets is wat concreet genoeg is aangaande afpersing/dreiging voor een zelfstandige vervolging.
Rechter: Wat wilde zij dan vertellen?quote:Op woensdag 18 mei 2016 10:26 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Het is de combinatie van: geef geld ánders...
Wat de politie zegt hoeft niet zaligmakend te zijn.
Lees die Wikipedia-pagina nou maar eens na, artikel 331.
En met onderstaande quote hou ik het ook even voor gezien:quote:Op woensdag 18 mei 2016 10:29 schreef hottentot het volgende:
[..]
Rechter: Wat wilde zij dan vertellen?
TS: Nou dingen die niet klopten.
Rechter: That's it, niets concreets.
TS: Nou neuh.
Rechter: Mooi dan kunnen we allemaal weer naar huis.
Verder ben ik wel klaar met dit stukje van de discussie.
Laster.quote:Op woensdag 18 mei 2016 10:24 schreef hottentot het volgende:
[..]
Wat is er strafbaar aan om onzin en onwaarheden te vertellen?
Laat dat maar aan de rechter over. Lijkt me stug dat TS open en bloot de onwaarheden gaat plaatsen en erbij gaat vertellen wat er onwaar aan is, dat weet TS zelf als beste.quote:Dat op zich is niet strafbaar, TS zal concreter moeten zijn, want hier kan men niets mee.
Dat de onwaarheden lasterlijk zijn is een opvatting hier welke geenzins gestaafd kan worden door de nu bekende feiten.quote:
Selectief lezen. Jij komt er wel.quote:Op woensdag 18 mei 2016 10:35 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dat de onwaarheden lasterlijk zijn is een opvatting hier welke geenzins gestaafd kan worden door de nu bekende feiten.
Noem dan 1 lasterlijk feit uit het verhaal van de OP welke bekend gemaakt zou worden?quote:Op woensdag 18 mei 2016 10:35 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Selectief lezen. Jij komt er wel.
Zucht. Waarom zou TS in godsnaam in de OP zetten welke onwaarheden het betreft en wat er onwaar aan is?quote:Op woensdag 18 mei 2016 10:37 schreef hottentot het volgende:
[..]
Noem dan 1 lasterlijk feit uit het verhaal van de OP welke bekend gemaakt zou worden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |