Ja zucht...quote:Op woensdag 18 mei 2016 10:40 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Zucht. Waarom zou TS in godsnaam in de OP zetten welke onwaarheden het betreft en wat er onwaar aan is?
Lekker boeiend dat jij wil weten hoe en wat, feit blijft dat het onwaar is.
Mee eensquote:Op woensdag 18 mei 2016 10:26 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Kan dit niet gewoon ff op slot tot TS weer kan/wil reageren? Zo vermoeiend al dat oeverloze gespeculeer/gediscussieer zonder een bruikbare update.
Wat begrijp je nou niet?quote:Op woensdag 18 mei 2016 10:44 schreef hottentot het volgende:
[..]
Maar nogmaals dan: Op welke grond is het strafbaar om aan te geven dat je onwaarheden gaat vertellen, en ga nu niet zelf dingen invullen die niet in de OP staan, maar neem het woord gewoon in de brede betekenis die het heeft.
Volgens mij weet TS wel wie de persoon in kwestie zelf is toch?quote:Op woensdag 18 mei 2016 10:48 schreef Sheffield het volgende:
Wel/geen laster/bedreiging maakt toch niet zo heel veel uit. Je weet helemaal niet met wie je te maken hebt?
Of gaat de Nigeriaanse/Deense/Noorse/Nederlandse politie wel even uitzoeken wie de oplichter is, om dan vervolgens stappen te ondernemen?
Als je wordt afgeperst hoeft de dreiging ook niet uitgevoerd te zijn.quote:Op woensdag 18 mei 2016 10:53 schreef Lienekien het volgende:
Het staat toch gewoon in de OP dat de politie niks wilde doen omdat de dreigementen niet waren uitgevoerd?
Dat lijkt me toch wat anders.quote:Op woensdag 18 mei 2016 10:55 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Als je wordt afgeperst hoeft de dreiging ook niet uitgevoerd te zijn.
Als je Nutricia dreigt met glas in babyvoer te doen tenzij er betaald wordt, hoef je dit dreigement niet tot uitvoer hebben gebracht om strafbaar te zijn.
Ja, dan kun je het ook wel gaan vergelijken met een dreiging om ergens een bom te plaatsen.quote:
Klopt. Het is de combinatie van geld/goederen etc. etc. eisen + repercussies als dat niet gegeven wordt.quote:Op woensdag 18 mei 2016 10:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dan kun je het ook wel gaan vergelijken met een dreiging om ergens een bom te plaatsen.
Onbegrijpelijk dan, dat de politie niks wilde doen!quote:Op woensdag 18 mei 2016 11:00 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Klopt. Het is de combinatie van geld/goederen etc. etc. eisen + repercussies als dat niet gegeven wordt.
Hoe simpel kan dit zijn mensen? Ik snap niet dat hier onduidelijkheid over is.
Datzelfde gevoel heb ikquote:Op woensdag 18 mei 2016 11:00 schreef Boca_Raton het volgende:
Hoe simpel kan dit zijn mensen? Ik snap niet dat hier onduidelijkheid over is.
Ik denk dat TS niet duidelijk is geweest. Hij snapt ook zelf nog niet dat ie helemaal is opgelicht. Plus het feit dat er veel meer fout is gegaan in het contact met die oplichtster.quote:Op woensdag 18 mei 2016 11:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk dan, dat de politie niks wilde doen!
onjuist zoals Renesite al vrij vroeg in het topic aangeeft.quote:Op woensdag 18 mei 2016 11:12 schreef MoneyTalks het volgende:
Dat hele BBIB is een niet-bestaande firma bedoeld om mensen op te lichten. Iedereen kan zo'n website starten.
quote:
voorlopig is het de vraag of aangifte nu al veel brengt... Probleem van de TS is vooral dat hij initieel vooral civielrechterlijke claims heeft, hij heeft geld uitgeleend dat hij nog niet teruggekregen heeft en betalingen gedaan voor diensten die hij niet ontvangen heeft.quote:Op woensdag 18 mei 2016 11:05 schreef Boca_Raton het volgende:
Als ie het zelf meer op een rijtje heeft weet ie ook waar hij aangifte van kan/moet doen.
Er zijn ontzettend veel brancheverenigingen in Nederland. Die zullen vast niet allemaal zuivere koffie zijn.quote:Op woensdag 18 mei 2016 11:14 schreef Nizno het volgende:
[..]
onjuist zoals Renesite al vrij vroeg in het topic aangeeft.
[..]
de opmerking ging niet over zuivere koffie maar over dat het niet zou bestaan.quote:Op woensdag 18 mei 2016 11:46 schreef eight het volgende:
[..]
Er zijn ontzettend veel brancheverenigingen in Nederland. Die zullen vast niet allemaal zuivere koffie zijn.
Ik geloof overigens niet dat het verhaal van ts waar is.
Ik heb er twee gecheckt die de BBIB op hun site noemt, en bij beide zijn ze daadwerkelijk geregistreerd. Lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat je zó veel moeite stopt in het optuigen van een site en die valide lijken door een sloot andere sites compleet in te richten met andere data.quote:Op woensdag 18 mei 2016 11:46 schreef eight het volgende:
[..]
Er zijn ontzettend veel brancheverenigingen in Nederland. Die zullen vast niet allemaal zuivere koffie zijn.
Ik geloof overigens niet dat het verhaal van ts waar is.
Er gaat inderdaad veel tijd en moeite inzitten om zo'n vereniging op te zetten. Ik verwacht eigenlijk ook wel dat dit in orde isquote:Op woensdag 18 mei 2016 11:55 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik heb er twee gecheckt die de BBIB op hun site noemt, en bij beide zijn ze daadwerkelijk geregistreerd. Lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat je zó veel moeite stopt in het optuigen van een site en die valide lijken door een sloot andere sites compleet in te richten met andere data.
Dit vraag ik me ook wel af. Heb je ook daadwerkelijk gereplied naar dat adres, en kijk eens goed wat er in je verzonden items bij de eigenschappen van dat adres staat... Ik heb het idee dat iemand zich uitgeeft als medewerker daar, en jij gewoon (onbewust) naar een ander domein zit te mailen.quote:Op woensdag 18 mei 2016 11:59 schreef t4rt4rus het volgende:
TS komt de mail van bbib.info of heb je daar ook echt naar gemaild?
Afzender is namelijk gewoon aan te passen. Ik kan ook een mail naar je versturen met ...@bbib.info als verzender.
Hoe krijg je zo iets voor elkaar joh?quote:Op woensdag 18 mei 2016 12:01 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dit vraag ik me ook wel af. Heb je ook daadwerkelijk gereplied naar dat adres, en kijk eens goed wat er in je verzonden items bij de eigenschappen van dat adres staat... Ik heb het idee dat iemand zich uitgeeft als medewerker daar, en jij gewoon (onbewust) naar een ander domein zit te mailen.
Je kan gewoon een ander reply to adres meegeven en bijvoorbeeld je display naam gewoon instellen als ben@bbib.info, gros van de mensen kijkt niet verder en zal bv. niet zien dat er voluit 'ben@bbib.info <oplichter101@gmail.com>' staat ofzo.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |