abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 mei 2016 @ 21:53:54 #251
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_162281614
quote:
5s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 20:17 schreef pfaf het volgende:

[..]

Zou jij me nog even willen uitleggen waarom Dany niet tegen vuur kan? Dat is langs me heen gegaan.
"[A] chance to clear up a common misconception. TARGARYENS ARE NOT IMMUNE TO FIRE! The birth of Dany's dragons was unique, magical, wonderous, a miracle. She is called The Unburnt because she walked into the flames and lived. But her brother sure as hell wasn't immune to that molten gold." - GRRM

"She will probably not be able to do it again." - GRRM

In de boeken niet. In de serie waarschijnlijk wel. Misschien heeft ze een vlamvertrager gebruikt in combinatie met haar natuurlijke tolerantie voor vuur. Misschien heeft ze wel gewoon een vorm van pyrokinese. Ik denk niet dat het de serieschrijvers nog een hol boeit. Alle goeie zooi zal in het vervolg van de acteurs moeten komen.
“An interesting thing is a good thing.”
  dinsdag 17 mei 2016 @ 21:54:13 #252
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_162281623
Net aflevering 4 gekeken. Erg goed seizoen tot nu toe.
Veel beter dan seizoen 5. :Y

Jon + Sansa reunited! ^O^
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_162281704
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 19:34 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

:D

Dat was het enige wat ik leuk vond, want voor de rest ergerde ik me wel een beetje aan die scène en dat iedereen voor haar ging buigen. Ik wist ook sowieso dat er bepaalde users hier over gingen zeiken :')
Weg met Dany JR.

Uit dat licht
  dinsdag 17 mei 2016 @ 21:57:08 #254
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_162281718
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 21:53 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

"[A] chance to clear up a common misconception. TARGARYENS ARE NOT IMMUNE TO FIRE! The birth of Dany's dragons was unique, magical, wonderous, a miracle. She is called The Unburnt because she walked into the flames and lived. But her brother sure as hell wasn't immune to that molten gold." - GRRM

In de boeken niet. In de serie waarschijnlijk wel. Misschien heeft ze een vlamvertrager gebruikt in combinatie met haar natuurlijke tolerantie voor vuur. Misschien heeft ze wel gewoon een vorm van pyrokinese. Ik denk niet dat het de serieschrijvers nog een hol boeit. Alle goeie zooi zal in het vervolg van de acteurs moeten komen.
Ja, ik herinner me nog wat Joffrey zei in die tombe in Kings Landing. Een of andere Targaryen die wildfire ging drinken in de hoop dat hij een draak zou worden, "He was wrong".
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 21:58:28 #255
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162281771
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 21:53 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Word of god voegt niets toe aan het verhaal en kan ook niets uitleggen over het verhaal. Het verhaal is het verhaal en wat GRRM daar achteraf over zegt had ie maar in de boeken moeten doen :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_162281889
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 20:04 schreef Nielsch het volgende:
Theorie: Peter Baelish is de man die achter de schermen zorgt / heeft gezorgd voor de strijd tussen Jon Snow & The Wildlings tegen Ramsay Bolton. Hij is degene die de Umbers gevraagd heeft Rickon aan House Bolton over te dragen, met daarbij de opdracht om - zodra het daar tijd voor is - weer tegen House Bolton te keren. Met de Wildlings, diverse huizen uit het Noorden en het leger van The Vale moet Bolton wel te verslaan zijn, helemaal als Bolton door enkele eigen manschappen (de Umbers) wordt verraden. Baelish zal proberen Bolton te doden, nog voordat Jon Snow dit kan doen.

Hiermee verenigd hij eigenlijk het hele Noorden achter zijn eigen leger, omdat hij dan kan claimen dat hij Winterfell heeft bevrijd van Ramsay, dat hij de nieuwe Lord of Winterfell (Rickon) heeft gered van de dood en dat hij de gruwelijke man van Sansa heeft vermoord. Na deze prestaties kan hij zelf met Sansa trouwen en heeft hij genoeg manschappen achter zich voor zijn einddoel: The Iron Throne.
Niet slecht :D
  dinsdag 17 mei 2016 @ 22:03:12 #257
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_162281925
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 21:58 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Word of god voegt niets toe aan het verhaal en kan ook niets uitleggen over het verhaal. Het verhaal is het verhaal en wat GRRM daar achteraf over zegt had ie maar in de boeken moeten doen :).
Daar zijn we het dan over eens. Dat is echter niet wat er hier aan de hand is: hij verduidelijkt alleen dat Danny's scene op de brandstapel (in zijn boeken) iets speciaals was. Iets dat ze normaliter niet zou overleven. En uit de tekst blijkt ook dat Targaryens hoogstens een verhoogde tolerantie voor warmte hebben. Zoals het voorbeeld (uit de serie) in de post boven de jouwe aantoont.
pi_162281974
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:02 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Niet slecht :D
Dany gaat doordraaien en wordt net als haar pa verraden door een vertrouweling. Lord Friendzone gaat te snel dood, dus ik gok op Tyrion.
BFF met GGMM
  dinsdag 17 mei 2016 @ 22:06:14 #259
133369 Jivis
Critikut
pi_162282012
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 20:04 schreef Nielsch het volgende:
Theorie: Peter Baelish is de man die achter de schermen zorgt / heeft gezorgd voor de strijd tussen Jon Snow & The Wildlings tegen Ramsay Bolton. Hij is degene die de Umbers gevraagd heeft Rickon aan House Bolton over te dragen, met daarbij de opdracht om - zodra het daar tijd voor is - weer tegen House Bolton te keren. Met de Wildlings, diverse huizen uit het Noorden en het leger van The Vale moet Bolton wel te verslaan zijn, helemaal als Bolton door enkele eigen manschappen (de Umbers) wordt verraden. Baelish zal proberen Bolton te doden, nog voordat Jon Snow dit kan doen.

Hiermee verenigd hij eigenlijk het hele Noorden achter zijn eigen leger, omdat hij dan kan claimen dat hij Winterfell heeft bevrijd van Ramsay, dat hij de nieuwe Lord of Winterfell (Rickon) heeft gered van de dood en dat hij de gruwelijke man van Sansa heeft vermoord. Na deze prestaties kan hij zelf met Sansa trouwen en heeft hij genoeg manschappen achter zich voor zijn einddoel: The Iron Throne.
Klinkt goed, vooral omdat die hele scene met Rickon en de Umbers me veel te simpel en te snel ging. Daar zit sowieso meer achter.

Op teh interwebs wordt ook gezegd dat de zogenaamde kop van shaggydog veel te klein is om van een direwolf te zijn.

Zou wel tof zijn als Ramsay in de val wordt gelokt en wordt verscheurd door een nog levende shaggydog _O_.
Amen.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 22:06:42 #260
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162282033
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:03 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Daar zijn we het dan over eens. Dat is echter niet wat er hier aan de hand is: hij verduidelijkt alleen dat Danny's scene op de brandstapel (in zijn boeken) iets speciaals was. Iets dat ze normaliter niet zou overleven. En uit de tekst blijkt ook dat Targaryens hoogstens een verhoogde tolerantie voor warmte hebben. Zoals het voorbeeld (uit de serie) in de post boven de jouwe aantoont.
Het blijft word of god. Het kan dus nog veranderen in de serie of in de boeken. GRRM zal niet de eerste zijn die zich in de vingers snijdt. 'ja maar je zei toch dat zus en zo' 'euh ja die verhalalijn liep niet lekker dus ik heb hem veranderd'
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_162282113
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:04 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Dany gaat doordraaien en wordt net als haar pa verraden door een vertrouweling. Lord Friendzone gaat te snel dood, dus ik gok op Tyrion.
Zal mooi zijn. Tyrion god _O_ Hij en Snow zouden elkaar perfect aanvullen. Beide bekijken het vanuit de politieke kant en zijn slim.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 22:11:26 #262
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_162282172
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 21:56 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Weg met Dany JR.

Uit dat licht
Oh wat hoop ik dat zij helemaal doordraait en uiteindelijk vermoord zal worden _O_ Misschien wel door Arya, of Bran die haar draak wargt en die haar gewoon opeet. Kan ze nog zo vuurbestendig zijn, dat overleeft ze niet.
Oh.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 22:12:00 #263
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_162282192
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:09 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Zal mooi zijn. Tyrion god _O_ Hij en Snow zouden elkaar perfect aanvullen. Beide bekijken het vanuit de politieke kant en zijn slim.
Waren ook vrienden in het begin, mooie scènes.

Oom en neef ;)
Oh.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 22:12:46 #264
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162282218
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:11 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Oh wat hoop ik dat zij helemaal doordraait en uiteindelijk vermoord zal worden _O_ Misschien wel door Arya, of Bran die haar draak wargt en die haar gewoon opeet. Kan ze nog zo vuurbestendig zijn, dat overleeft ze niet.
ze mag van mij wel blijven leven maar dan moet het haar veel moeilijker gemaakt worden. anders kan ze idd beter snel sterven, dan wordt GoT tenminste weer net zo leuk als het eerste seizoen waar niemand veilig was.
Een gedicht over Maanvis
pi_162282255
Net gekeken. Wat waardeloos het einde. Ik mag hopen dat grrm met iets beters komt
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 22:14:52 #266
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_162282278
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:12 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ze mag van mij wel blijven leven maar dan moet het haar veel moeilijker gemaakt worden. anders kan ze idd beter snel sterven, dan wordt GoT tenminste weer net zo leuk als het eerste seizoen waar niemand veilig was.
Ik zie haar sowieso nog wel doodgaan voor het echte einde (van de vijf zogenoemde met plotarmour). Net als Tyrion trouwens :{ Puur om ons te fucken. Maar dan wel de laatste aflevering
Oh.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 22:15:22 #267
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_162282292
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:06 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Het blijft word of god. Het kan dus nog veranderen in de serie of in de boeken. GRRM zal niet de eerste zijn die zich in de vingers snijdt. 'ja maar je zei toch dat zus en zo' 'euh ja die verhalalijn liep niet lekker dus ik heb hem veranderd'
Ik begrijp niet waar je naartoe wilt. Denk je dat George geheime geschiedenissen gaat schrijven waaruit blijkt dat Aegon Summerhall overleefde en Aerion Brightflame zijn Darwin Award zal moeten teruggeven?
  dinsdag 17 mei 2016 @ 22:17:34 #268
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162282357
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:15 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Ik begrijp niet waar je naartoe wilt. Denk je dat George geheime geschiedenissen gaat schrijven waaruit blijkt dat Aegon Summerhall overleefde en Aerion Brightflame zijn Darwin Award zal moeten teruggeven?
wat ik bedoel is dat als je iets achteraf uitlegt over een verhaal dat je geschreven hebt dat het dan geen verklaring is voor het verhaal of over hoe het verder zal verlopen. als het verhaal beter loopt als Dany nog een paar keer haar superkracht gebruikt dan zal GRRM dat ook gewoon doen, maar dan staat ie dus wel voor lul omdat ie eerst word of god heeft gepleegd.
Een gedicht over Maanvis
pi_162282450
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:12 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Waren ook vrienden in het begin, mooie scènes.

Oom en neef ;)
Nu je het zegt ja _O_ Enige die elkaar in hun waarde lieten ook
pi_162282469
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:06 schreef Jivis het volgende:

[..]
Zou wel tof zijn als Ramsay in de val wordt gelokt en wordt verscheurd door een nog levende shaggydog _O_.
Nog beter in tandem met Ghost. Direwolves: it's lunchtime })
mag het weten
  dinsdag 17 mei 2016 @ 22:24:35 #271
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
  dinsdag 17 mei 2016 @ 22:27:27 #272
202546 Baszh
The Dude abides
pi_162282718
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
  dinsdag 17 mei 2016 @ 22:28:42 #273
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_162282766
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:17 schreef Maanvis het volgende:

[..]

wat ik bedoel is dat als je iets achteraf uitlegt over een verhaal dat je geschreven hebt dat het dan geen verklaring is voor het verhaal of over hoe het verder zal verlopen. als het verhaal beter loopt als Dany nog een paar keer haar superkracht gebruikt dan zal GRRM dat ook gewoon doen, maar dan staat ie dus wel voor lul omdat ie eerst word of god heeft gepleegd.
Hij staat dan sowieso voor lul omdat hij dat al uitgebreid in de tekst vast gelegd heeft. Er is geen ruimte om die uitspraak terug te nemen zonder een hele boel te veranderen. Het is geen JK Roling: "ik heb nooit gezegd dat Hermelien geen donkere huid heeft" of "Perkamentus was eigenlijk al die tijd homo".

Grappig genoeg is al een kleine verwarring/controverse bestaan over wisselende beschrijvingen over Jeyne Westerling die eerst in Catelyns perspectief beschreven wordt als iemand met 'goeie baarheupen' en als ze later terugkomt in Jaime's perspectief heeft ze 'nauwe heupen.' Waar zich een hele heuse theorie over ontwikkeld heeft. Dat is altijd wel grappig om te zien.

http://awoiaf.westeros.org/index.php/Jeyne_Westerling/Theories
  dinsdag 17 mei 2016 @ 22:37:08 #274
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162283056
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:28 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Hij staat dan sowieso voor lul omdat hij dat al uitgebreid in de tekst vast gelegd heeft. Er is geen ruimte om die uitspraak terug te nemen zonder een hele boel te veranderen. Het is geen JK Roling: "ik heb nooit gezegd dat Hermelien geen donkere huid heeft" of "Perkamentus was eigenlijk al die tijd homo".

Grappig genoeg is al een kleine verwarring/controverse bestaan over wisselende beschrijvingen over Jeyne Westerling die eerst in Catelyns perspectief beschreven wordt als iemand met 'goeie baarheupen' en als ze later terugkomt in Jaime's perspectief heeft ze 'nauwe heupen.' Waar zich een hele heuse theorie over ontwikkeld heeft. Dat is altijd wel grappig om te zien.

http://awoiaf.westeros.org/index.php/Jeyne_Westerling/Theories
Zo belezen ben ik niet in de boeken, thanks voor de uitleg!
Wat ik ook altijd wel grappig vind is dat GoT fans enorm autistisch zijn. Als iets niet in de serie is gebeurd dan is het ook niet gebeurd in het GoT universum. Terwijl er ook veel buiten de serie gebeurt zonder dat wij het weten. Er wonen duizenden mensen die allemaal dingen doen terwijl we het niet zien :).
Een gedicht over Maanvis
pi_162283371
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:37 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Zo belezen ben ik niet in de boeken, thanks voor de uitleg!
Wat ik ook altijd wel grappig vind is dat GoT fans enorm autistisch zijn. Als iets niet in de serie is gebeurd dan is het ook niet gebeurd in het GoT universum. Terwijl er ook veel buiten de serie gebeurt zonder dat wij het weten. Er wonen duizenden mensen die allemaal dingen doen terwijl we het niet zien :).
Uh oke
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')