"[A] chance to clear up a common misconception. TARGARYENS ARE NOT IMMUNE TO FIRE! The birth of Dany's dragons was unique, magical, wonderous, a miracle. She is called The Unburnt because she walked into the flames and lived. But her brother sure as hell wasn't immune to that molten gold." - GRRMquote:Op dinsdag 17 mei 2016 20:17 schreef pfaf het volgende:
[..]
Zou jij me nog even willen uitleggen waarom Dany niet tegen vuur kan? Dat is langs me heen gegaan.
Weg met Dany JR.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 19:34 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]![]()
Dat was het enige wat ik leuk vond, want voor de rest ergerde ik me wel een beetje aan die scène en dat iedereen voor haar ging buigen. Ik wist ook sowieso dat er bepaalde users hier over gingen zeiken
Ja, ik herinner me nog wat Joffrey zei in die tombe in Kings Landing. Een of andere Targaryen die wildfire ging drinken in de hoop dat hij een draak zou worden, "He was wrong".quote:Op dinsdag 17 mei 2016 21:53 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
"[A] chance to clear up a common misconception. TARGARYENS ARE NOT IMMUNE TO FIRE! The birth of Dany's dragons was unique, magical, wonderous, a miracle. She is called The Unburnt because she walked into the flames and lived. But her brother sure as hell wasn't immune to that molten gold." - GRRM
"She will probably not be able to do it again." - GRRM
In de boeken niet. In de serie waarschijnlijk wel. Misschien heeft ze een vlamvertrager gebruikt in combinatie met haar natuurlijke tolerantie voor vuur. Misschien heeft ze wel gewoon een vorm van pyrokinese. Ik denk niet dat het de serieschrijvers nog een hol boeit. Alle goeie zooi zal in het vervolg van de acteurs moeten komen.
Word of god voegt niets toe aan het verhaal en kan ook niets uitleggen over het verhaal. Het verhaal is het verhaal en wat GRRM daar achteraf over zegt had ie maar in de boeken moeten doenquote:Op dinsdag 17 mei 2016 21:53 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
"[A] chance to clear up a common misconception. TARGARYENS ARE NOT IMMUNE TO FIRE! The birth of Dany's dragons was unique, magical, wonderous, a miracle. She is called The Unburnt because she walked into the flames and lived. But her brother sure as hell wasn't immune to that molten gold." - GRRM
"She will probably not be able to do it again." - GRRM
In de boeken niet. In de serie waarschijnlijk wel. Misschien heeft ze een vlamvertrager gebruikt in combinatie met haar natuurlijke tolerantie voor vuur. Misschien heeft ze wel gewoon een vorm van pyrokinese. Ik denk niet dat het de serieschrijvers nog een hol boeit. Alle goeie zooi zal in het vervolg van de acteurs moeten komen.
Niet slechtquote:Op dinsdag 17 mei 2016 20:04 schreef Nielsch het volgende:
Theorie: Peter Baelish is de man die achter de schermen zorgt / heeft gezorgd voor de strijd tussen Jon Snow & The Wildlings tegen Ramsay Bolton. Hij is degene die de Umbers gevraagd heeft Rickon aan House Bolton over te dragen, met daarbij de opdracht om - zodra het daar tijd voor is - weer tegen House Bolton te keren. Met de Wildlings, diverse huizen uit het Noorden en het leger van The Vale moet Bolton wel te verslaan zijn, helemaal als Bolton door enkele eigen manschappen (de Umbers) wordt verraden. Baelish zal proberen Bolton te doden, nog voordat Jon Snow dit kan doen.
Hiermee verenigd hij eigenlijk het hele Noorden achter zijn eigen leger, omdat hij dan kan claimen dat hij Winterfell heeft bevrijd van Ramsay, dat hij de nieuwe Lord of Winterfell (Rickon) heeft gered van de dood en dat hij de gruwelijke man van Sansa heeft vermoord. Na deze prestaties kan hij zelf met Sansa trouwen en heeft hij genoeg manschappen achter zich voor zijn einddoel: The Iron Throne.
Daar zijn we het dan over eens. Dat is echter niet wat er hier aan de hand is: hij verduidelijkt alleen dat Danny's scene op de brandstapel (in zijn boeken) iets speciaals was. Iets dat ze normaliter niet zou overleven. En uit de tekst blijkt ook dat Targaryens hoogstens een verhoogde tolerantie voor warmte hebben. Zoals het voorbeeld (uit de serie) in de post boven de jouwe aantoont.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 21:58 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Word of god voegt niets toe aan het verhaal en kan ook niets uitleggen over het verhaal. Het verhaal is het verhaal en wat GRRM daar achteraf over zegt had ie maar in de boeken moeten doen.
Dany gaat doordraaien en wordt net als haar pa verraden door een vertrouweling. Lord Friendzone gaat te snel dood, dus ik gok op Tyrion.quote:
Klinkt goed, vooral omdat die hele scene met Rickon en de Umbers me veel te simpel en te snel ging. Daar zit sowieso meer achter.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 20:04 schreef Nielsch het volgende:
Theorie: Peter Baelish is de man die achter de schermen zorgt / heeft gezorgd voor de strijd tussen Jon Snow & The Wildlings tegen Ramsay Bolton. Hij is degene die de Umbers gevraagd heeft Rickon aan House Bolton over te dragen, met daarbij de opdracht om - zodra het daar tijd voor is - weer tegen House Bolton te keren. Met de Wildlings, diverse huizen uit het Noorden en het leger van The Vale moet Bolton wel te verslaan zijn, helemaal als Bolton door enkele eigen manschappen (de Umbers) wordt verraden. Baelish zal proberen Bolton te doden, nog voordat Jon Snow dit kan doen.
Hiermee verenigd hij eigenlijk het hele Noorden achter zijn eigen leger, omdat hij dan kan claimen dat hij Winterfell heeft bevrijd van Ramsay, dat hij de nieuwe Lord of Winterfell (Rickon) heeft gered van de dood en dat hij de gruwelijke man van Sansa heeft vermoord. Na deze prestaties kan hij zelf met Sansa trouwen en heeft hij genoeg manschappen achter zich voor zijn einddoel: The Iron Throne.
Het blijft word of god. Het kan dus nog veranderen in de serie of in de boeken. GRRM zal niet de eerste zijn die zich in de vingers snijdt. 'ja maar je zei toch dat zus en zo' 'euh ja die verhalalijn liep niet lekker dus ik heb hem veranderd'quote:Op dinsdag 17 mei 2016 22:03 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Daar zijn we het dan over eens. Dat is echter niet wat er hier aan de hand is: hij verduidelijkt alleen dat Danny's scene op de brandstapel (in zijn boeken) iets speciaals was. Iets dat ze normaliter niet zou overleven. En uit de tekst blijkt ook dat Targaryens hoogstens een verhoogde tolerantie voor warmte hebben. Zoals het voorbeeld (uit de serie) in de post boven de jouwe aantoont.
Zal mooi zijn. Tyrion godquote:Op dinsdag 17 mei 2016 22:04 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Dany gaat doordraaien en wordt net als haar pa verraden door een vertrouweling. Lord Friendzone gaat te snel dood, dus ik gok op Tyrion.
Oh wat hoop ik dat zij helemaal doordraait en uiteindelijk vermoord zal wordenquote:
Waren ook vrienden in het begin, mooie scènes.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 22:09 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Zal mooi zijn. Tyrion godHij en Snow zouden elkaar perfect aanvullen. Beide bekijken het vanuit de politieke kant en zijn slim.
ze mag van mij wel blijven leven maar dan moet het haar veel moeilijker gemaakt worden. anders kan ze idd beter snel sterven, dan wordt GoT tenminste weer net zo leuk als het eerste seizoen waar niemand veilig was.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 22:11 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Oh wat hoop ik dat zij helemaal doordraait en uiteindelijk vermoord zal wordenMisschien wel door Arya, of Bran die haar draak wargt en die haar gewoon opeet. Kan ze nog zo vuurbestendig zijn, dat overleeft ze niet.
Ik zie haar sowieso nog wel doodgaan voor het echte einde (van de vijf zogenoemde met plotarmour). Net als Tyrion trouwensquote:Op dinsdag 17 mei 2016 22:12 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ze mag van mij wel blijven leven maar dan moet het haar veel moeilijker gemaakt worden. anders kan ze idd beter snel sterven, dan wordt GoT tenminste weer net zo leuk als het eerste seizoen waar niemand veilig was.
Ik begrijp niet waar je naartoe wilt. Denk je dat George geheime geschiedenissen gaat schrijven waaruit blijkt dat Aegon Summerhall overleefde en Aerion Brightflame zijn Darwin Award zal moeten teruggeven?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 22:06 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het blijft word of god. Het kan dus nog veranderen in de serie of in de boeken. GRRM zal niet de eerste zijn die zich in de vingers snijdt. 'ja maar je zei toch dat zus en zo' 'euh ja die verhalalijn liep niet lekker dus ik heb hem veranderd'
wat ik bedoel is dat als je iets achteraf uitlegt over een verhaal dat je geschreven hebt dat het dan geen verklaring is voor het verhaal of over hoe het verder zal verlopen. als het verhaal beter loopt als Dany nog een paar keer haar superkracht gebruikt dan zal GRRM dat ook gewoon doen, maar dan staat ie dus wel voor lul omdat ie eerst word of god heeft gepleegd.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 22:15 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waar je naartoe wilt. Denk je dat George geheime geschiedenissen gaat schrijven waaruit blijkt dat Aegon Summerhall overleefde en Aerion Brightflame zijn Darwin Award zal moeten teruggeven?
Nu je het zegt jaquote:Op dinsdag 17 mei 2016 22:12 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Waren ook vrienden in het begin, mooie scènes.
Oom en neef
Nog beter in tandem met Ghost. Direwolves: it's lunchtimequote:Op dinsdag 17 mei 2016 22:06 schreef Jivis het volgende:
[..]
Zou wel tof zijn als Ramsay in de val wordt gelokt en wordt verscheurd door een nog levende shaggydog.
Heerlijke scènesquote:Op dinsdag 17 mei 2016 22:20 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Nu je het zegt jaEnige die elkaar in hun waarde lieten ook
Hij staat dan sowieso voor lul omdat hij dat al uitgebreid in de tekst vast gelegd heeft. Er is geen ruimte om die uitspraak terug te nemen zonder een hele boel te veranderen. Het is geen JK Roling: "ik heb nooit gezegd dat Hermelien geen donkere huid heeft" of "Perkamentus was eigenlijk al die tijd homo".quote:Op dinsdag 17 mei 2016 22:17 schreef Maanvis het volgende:
[..]
wat ik bedoel is dat als je iets achteraf uitlegt over een verhaal dat je geschreven hebt dat het dan geen verklaring is voor het verhaal of over hoe het verder zal verlopen. als het verhaal beter loopt als Dany nog een paar keer haar superkracht gebruikt dan zal GRRM dat ook gewoon doen, maar dan staat ie dus wel voor lul omdat ie eerst word of god heeft gepleegd.
Zo belezen ben ik niet in de boeken, thanks voor de uitleg!quote:Op dinsdag 17 mei 2016 22:28 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Hij staat dan sowieso voor lul omdat hij dat al uitgebreid in de tekst vast gelegd heeft. Er is geen ruimte om die uitspraak terug te nemen zonder een hele boel te veranderen. Het is geen JK Roling: "ik heb nooit gezegd dat Hermelien geen donkere huid heeft" of "Perkamentus was eigenlijk al die tijd homo".
Grappig genoeg is al een kleine verwarring/controverse bestaan over wisselende beschrijvingen over Jeyne Westerling die eerst in Catelyns perspectief beschreven wordt als iemand met 'goeie baarheupen' en als ze later terugkomt in Jaime's perspectief heeft ze 'nauwe heupen.' Waar zich een hele heuse theorie over ontwikkeld heeft. Dat is altijd wel grappig om te zien.
http://awoiaf.westeros.org/index.php/Jeyne_Westerling/Theories
Uh okequote:Op dinsdag 17 mei 2016 22:37 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Zo belezen ben ik niet in de boeken, thanks voor de uitleg!
Wat ik ook altijd wel grappig vind is dat GoT fans enorm autistisch zijn. Als iets niet in de serie is gebeurd dan is het ook niet gebeurd in het GoT universum. Terwijl er ook veel buiten de serie gebeurt zonder dat wij het weten. Er wonen duizenden mensen die allemaal dingen doen terwijl we het niet zien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |