abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162220697
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 16:11 schreef Deezertje het volgende:

[..]

We hebben het hier puur over het delen van geld/materiële zaken, daar worstelen alle mensen mee, dus op zich niet verwonderlijk. En nu leef ik inderdaad nagenoeg zelfstandig. Zoals het woord aangeeft: ik ben niemand verantwoording schuldig, kan eten wat ik wil, kan zoveel slapen als ik wil, kan dagen op bed liggen of dagen in de stad doorbrengen. Mocht ik een relatie krijgen dan dien ik al meer dingen op te geven (en er andere dingen voor terug te krijgen) en in geval van samenwonen natuurlijk helemaal. Dus op zich zijn dit niet vreemde zaken. Genoeg stellen die na een periode samenwonen uit elkaar gaan omdat ze toch meer aan hun vrijheden zijn gehecht of niet willen aanpassen, dan gedacht.
Nee hoor, niet alle mensen hebben moeite met het delen van materiele zaken. Dat is de ASS die je voor de gek houdt.

En als mensen gaan samenwonen hebben ze het over het algemeen niet over wat ze moeten opgeven (jij wel, je kijkt er nu al tegenop) maar juist de positieve dingen.

En stellen gaan uit elkaar, voornamelijk, omdat de een te weinig rekening houdt met de ander en/of emotionele behoeftes niet (h)erkent bij de ander en/of gewoon slecht met elkaar communiceren (daar valt luisteren en moeite doen de ander te begrijpen ook onder en daar heb jij toch een partij moeite mee zo lijkt).
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_162220736
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 16:22 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Jij kiest er blijkbaar voor om 't te halen, ik kook zelf (en nee, geen diepvriespizza's, blegh!). Dus dat kan ik al aardig goed ;) Dus zorg goed voor mezelf iedere dag combi van rijst/aardappels, groenten, vlees. Soms hoor ik relaties waar mannen werkelijk waar nog nooit een pan hebben aangeraakt.. Over zelfstandigheid en afhankelijk zijn gesproken.
Newsflash: je kunt rauwe onderdelen van eten halen in de supermarkt. Dat heet boodschappen doen.
Probeer posts niet zo letterlijk op te vatten.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_162220773
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 16:25 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Newsflash: je kunt rauwe onderdelen van eten halen in de supermarkt. Dat heet boodschappen doen.
Probeer posts niet zo letterlijk op te vatten.
Dan zou ik boodschappen zeggen en niet 'eten halen'. ;)
  zondag 15 mei 2016 @ 16:29:22 #54
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_162220889
Maar mag je vriendin wel een sociaal leven hebben (los van jou) Mag ze met haar vrienden uit gaan. een avond bij iemand film kijken/eten enz?
pi_162220980
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 16:29 schreef gebakken-koekje het volgende:
Maar mag je vriendin wel een sociaal leven hebben (los van jou) Mag ze met haar vrienden uit gaan. een avond bij iemand film kijken/eten enz?
Tuurlijk, ik heb geen alleenrecht op alles.
pi_162220990
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 16:26 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Jij wel, anderen niet.
Jouw woorden zijn niet hun woorden.
Jouw waarheid is niet hun waarheid.
Jouw denkwereld is niet hun denkwereld.

En ik denk dat 99 van de 100 mensen 'eten halen' als 'boodschappen doen' zou vertalen. Zijn zij dan degene die zich aan moeten passen?
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_162221010
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 16:31 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Tuurlijk, ik heb geen alleenrecht op alles.
Hoe zou je dat vinden?
  zondag 15 mei 2016 @ 16:33:45 #58
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_162221059
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 16:32 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Hoe zou je dat vinden?
Dat is inderdaad meer wat ik bedoelde ja
pi_162221257
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 16:32 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Hoe zou je dat vinden?
Als ik wél alleenrecht zou hebben? Niet gezond natuurlijk
Als ze wél haar eigen ding doet? Prima. Als het goed is zie je elkaar alleen 's avonds of heel snel in de ochtend want ieder gaat naar zijn of haar werk toe dus wat ze daar uitspookt heb ik gewoon mee leren te leven. Of je moet bij hetzelfde bedrijf werken, maar dat lijkt mij ook niets wenselijks, dan blijft er weinig eigen tijd over.
  zondag 15 mei 2016 @ 16:48:23 #60
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_162221556
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 16:40 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Als ze wél haar eigen ding doet? Prima. Als het goed is zie je elkaar alleen 's avonds of heel snel in de ochtend want ieder gaat naar zijn of haar werk toe dus wat ze daar uitspookt heb ik gewoon mee leren te leven. Of je moet bij hetzelfde bedrijf werken, maar dat lijkt mij ook niets wenselijks, dan blijft er weinig eigen tijd over.
Dus dan ga je niet jaloers worden als ze met een vriend gaat eten of daar een film gaat kijken?
pi_162221840
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 16:48 schreef gebakken-koekje het volgende:

[..]

Dus dan ga je niet jaloers worden als ze met een vriend gaat eten of daar een film gaat kijken?
Jaloers niet, maar in het begin wel wat voorzichtiger als ik die ander niet ken.
pi_162221874
quote:

[..]

Als je een relatie op die manier beredeneert, waarom zou je het dan uberhaupt proberen? Een relatie is wel heel veel meer dan elkaar zien buiten werktijd om.

Dat doe je met vrienden. Maar die slapen ook niet in je bed.
pi_162221876
Wat een nutteloze vragen naar hypothetische situaties. Laat hem eerst maar eens normaal communiceren met zijn medemens, daarna binnen een relatie.
pi_162221883
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 16:26 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dingen te letterlijk nemen. ASS.

Is het een idee dat we je wat vaker erop gaan wijzen wanneer ASS je parten speelt? Ik heb het idee dat je een beetje onderschat hoe erg je dagelijks leven erdoor beinvloedt wordt?
  zondag 15 mei 2016 @ 16:58:29 #65
451157 MarieAlice
MarieAlice
pi_162221894
quote:

[..]

Het gaat dan ook niet over het feit dat ze gaat werken. Ik zou aannemen dat het vanzelfsprekend is dat ze dat wel doet, als ze dat wil. Het gaat erom of jij het okee gaat vinden als zij 's avonds, als het eigenlijk 'jullie-tijd' zal zijn, besluit dat ze toch liever een avondje met haar beste vriend naar de bios gaat, dan nog een drankje gaat doen en misschien om half twee 's nachts terug thuiskomt. Of dat ze met haar vriendinnen drie dagen op citytrip gaat. Zonder jou.

edit: je had al deels geantwoord. mooi :)

[ Bericht 5% gewijzigd door MarieAlice op 15-05-2016 16:59:33 (al beantwoord) ]
pi_162222550
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 16:56 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Jaloers niet, maar in het begin wel wat voorzichtiger als ik die ander niet ken.
Waarom voorzichtiger?
pi_162222787
Je eigen eten kunnen koken is natuurlijk niet het zelfde als zelfstandig zijn. Als je ouders thuis zijn, op welke manieren draag je dan bij? Kook je dan ook wel eens? Betaal je kostgeld? Doe je boodschappen en reken je die zelf af? Kortom: in hoeverre ben je nu echt zelfstandig (of beter gezegd: op weg naar zelfstandigheid, want bij je ouders wonen is imo niet erg zelfstandig op je 25e).
  zondag 15 mei 2016 @ 19:16:41 #68
416931 yats
(non) Average Joe
pi_162225281
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 16:56 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Waarom vind ik het moeilijk dit te geloven?
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_162231218
En wanneer ga je weer werken aan je gebrek aan aansluiting, Deezertje? Daar heb je nu voldoende tijd voor toch?
pi_162236188
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 16:17 schreef Deezertje het volgende:

[..]
Maar in principe leef ik zelfstandig, want geen vrienden, dus daar ook geen 'rekening' mee hoeven houden qua agenda's etc.
Wat heeft dat met zelfstandigheid te maken? :') Ik zie trouwens iemand die nog thuis woont bij zijn ouders, niet werkt en met zijn pet naar zijn studie gooit niet als een zelfstandig iemand. Lui is een beter woord denk ik.
  maandag 16 mei 2016 @ 02:36:39 #71
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_162236496
quote:

[..]

Daarom ook nagenoeg, nu zijn ze weken weg dus ik leef zelfstandig (overigens al jaren paar keer per jaar hoor) en als ik op mezelf ga dus altijd. Maar in principe leef ik zelfstandig, want geen vrienden, dus daar ook geen 'rekening' mee hoeven houden qua agenda's etc.
Zelfstandigheid heeft weinig te maken met af en toe voor jezelf koken.
pi_162237024
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 01:47 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Wat heeft dat met zelfstandigheid te maken? :') Ik zie trouwens iemand die nog thuis woont bij zijn ouders, niet werkt en met zijn pet naar zijn studie gooit niet als een zelfstandig iemand. Lui is een beter woord denk ik.
Voeg daar maar aan toe: iemand die niet in staat is een zinvolle dagstructuur te plannen voor zichzelf, niet vooruit kan kijken en weinig ziekte-inzicht heeft.
pi_162237141
quote:

[..]

Daarom ook nagenoeg, nu zijn ze weken weg dus ik leef zelfstandig (overigens al jaren paar keer per jaar hoor) en als ik op mezelf ga dus altijd. Maar in principe leef ik zelfstandig, want geen vrienden, dus daar ook geen 'rekening' mee hoeven houden qua agenda's etc.
Zelfstandig zijn is je eigen lasten kunnen betalen, voor jezelf zorgen naast een studie of werk en je ook sociaal kunnen redden, dwz niet als kluizenaar de hele dag binnen zitten. Het wel of niet hebben van vrienden heeft niks met zelfstandigheid te maken. Is er daar ook niet een cursus voor? Jouw definitie van zelfstandigheid is namelijk iets heel anders dan wat werkelijk te verwachten. Koken als je ouders op vakantie zijn is echt verre van "zelfstandig."
  maandag 16 mei 2016 @ 08:16:06 #74
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_162237275
En weg. Lees gewoon terug ipv hier te gaan lopen stoken.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_162238237
En alsof mensen die wél vrienden hebben minder zelfstandig zijn? Er wordt weer van alles bijgehaald om het ontbreken van je aansluiting goed te praten.
pi_162238367
En wat zijn je plannen voor vandaag, Deezertje?
pi_162238458
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 10:18 schreef MMunkun het volgende:
Ga je dit nu iedere dag vragen?
pi_162238461
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 10:18 schreef MMunkun het volgende:
Een paar films bekijken op Netflix?
pi_162238558
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 10:23 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Ja, in de hoop dat hij eens extra stilstaat bij bij het gebrek aan zinvolle invulling van zijn dagen...
pi_162238579
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 10:32 schreef MMunkun het volgende:

[..]

Ja, in de hoop dat hij eens extra stilstaat bij bij het gebrek aan zinvolle invulling van zijn dagen...
¤10,- als het je lukt én als je antwoord krijgt.
pi_162238648
quote:
9s.gif Op maandag 16 mei 2016 10:33 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
als je antwoord krijgt.
Ik vrees dat dit niet gaat lukken, nu het schoolopdrachten-leven voorbij is en zijn leven daardoor echt leeg is geworden, valt deze vraag waarschijnlijk ook in de categorie 'te confronterend => negeren'. ;(

Maar hij kan er dan wel even dagelijks over nadenken :)
pi_162238688
quote:

[..]

Is wel een vraag die ertoe doet. Misschien ziet hij dan hoe weinig invulling hij geeft aan zijn dagen.
pi_162238701
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 10:24 schreef syndroom het volgende:

[..]

Een paar films bekijken op Netflix?
Doet me hieraan denken:

http://speld.nl/2016/05/0(...)-over-heeft-netflix/

_O- _O-
pi_162238702
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 10:32 schreef MMunkun het volgende:

[..]

En jij gaat bepalen wat wel en niet zinvol is? Zijn genoeg mensen die genieten van het bekijken van series terwijl anderen zich eraan ergeren. Als hij zich daar prettig bij voelt, waarom zou hij dan iets anders moeten doen?
pi_162238808
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 10:43 schreef syndroom het volgende:

[..]

En jij gaat bepalen wat wel en niet zinvol is? Zijn genoeg mensen die genieten van het bekijken van series terwijl anderen zich eraan ergeren. Als hij zich daar prettig bij voelt, waarom zou hij dan iets anders moeten doen?
Hij zou ook bijvoorbeeld kunnen gaan werken, of iets anders nuttigs kunnen gaan doen. Zelfstandigheid enzo weet je.
pi_162238838
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 10:43 schreef syndroom het volgende:

[..]

Als hij zich daar prettig bij voelt, moet hij maar eens stoppen met dit soort topics te openen want het gaat om het ontbreken van aansluiting en daar moet hij wel wat voor doen.

Wat ben jij een stomme zuigende stinkttroll zeg :') Godallemachtig.
pi_162238859
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 10:52 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Hij zou ook bijvoorbeeld kunnen gaan werken, of iets anders nuttigs kunnen gaan doen. Zelfstandigheid enzo weet je.
Wat is nuttig? Als hij liever de hele dag films wil gaan kijken moet hij dat toch lekker zelf weten, het is zijn manier van chillen.
pi_162238870
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 10:41 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Is wel een vraag die ertoe doet. Misschien ziet hij dan hoe weinig invulling hij geeft aan zijn dagen.
Wat moet je anders doen dan? Deze 'feestdagen' zijn sowieso zinloos, dus kan je prima opvullen met films/series. Morgen begint het normale leven weer: naar de PO, wachten op cijfers en boodschappen halen.
  maandag 16 mei 2016 @ 10:58:35 #89
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_162238873
En ho maar weer.
Misschien is het slimmer te wachten totdat het onderwerp van al jullie gesprekken er zelf ook weer is.
  maandag 16 mei 2016 @ 10:58:46 #90
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_162238878
Kijk eens aan.
  maandag 16 mei 2016 @ 10:59:32 #91
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_162238890
Wachten of cijfers? Want die komen morgen? Dat is niet echt een zinvolle invulling. Dat is sowieso niet echt een invulling.
pi_162238891
Hoe ga je aansluiting zoeken als je de hele dag films en series kijkt? Denk niet dat je veel mensen ontmoet namelijk. Misschien tijd voor een nieuwe, socialere hobby? Je hebt er nu toch alle tijd voor.
  maandag 16 mei 2016 @ 10:59:57 #93
47102 Elvi
miemkwien
pi_162238898
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 10:58 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Wat moet je anders doen dan? Deze 'feestdagen' zijn sowieso zinloos, dus kan je prima opvullen met films/series. Morgen begint het normale leven weer: naar de PO, wachten op cijfers en boodschappen halen.
Maar heb je nu wat gedaan met die tips die ik aan het begin van dit topic deed of heb ik voor jan lul die cursussen uitgezocht? Je wilde een taalcursus doen, in het engels, zonder veel geld uit te geven. Ik geef je een link van een gratis taalcursus, gegeven door een engelse universiteit en je zegt er niks op.
pi_162238926
quote:

[..]

Dat is voor hem elke dag een verstandige vraag om zichzelf te stellen.
En dat iemand anders dat voor hem vraagt is alleen maar lief.

Eigenlijk zou hij zichzelf ook aan het eind van elke dag moeten afvragen wat goed ging ten opzichte van de vorige dag(en).
Helaas, zoiets als realistisch plannen maken en objectief reflecteren lijkt niet voor iedereen vanzelfsprekend te zijn.
pi_162238937
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 10:58 schreef Deezertje het volgende:

[..]

En verder? Een dag bestaat uit 24 uur.
pi_162238939
quote:
11s.gif Op maandag 16 mei 2016 10:59 schreef Copycat het volgende:
Wachten of cijfers? Want die komen morgen? Dat is niet echt een zinvolle invulling. Dat is sowieso niet echt een invulling.
Nee, officieel moet ik het vóór 1 juni horen, dus morgen is misschien al te vroeg gehoopt ;) Maar het bepaald voor een groot gedeelte wel hoe lang ik van deze 'break' kan genieten. 1 dikke onvoldoende = in touw klimmen om 't een voldoende te maken. Scriptie niet goed = aanpassen. Liever deze week dan straks binnen 3 dagen (officiële versie inleveren deadline is 1 juni). Dus daarom is wachten ook zeker niet aan te raden, maar ik kan ook niet 2 weken winterslaap houden hé..
pi_162238957
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 11:02 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nee, officieel moet ik het vóór 1 juni horen, dus morgen is misschien al te vroeg gehoopt ;) Maar het bepaald voor een groot gedeelte wel hoe lang ik van deze 'break' kan genieten. 1 dikke onvoldoende = in touw klimmen om 't een voldoende te maken. Scriptie niet goed = aanpassen. Liever deze week dan straks binnen 3 dagen (officiële versie inleveren deadline is 1 juni). Dus daarom is wachten ook zeker niet aan te raden, maar ik kan ook niet 2 weken winterslaap houden hé..
En als het een voldoende is, wat ga je dan doen? Heb je daar al over nagedacht?
pi_162238963
quote:
5s.gif Op maandag 16 mei 2016 10:59 schreef Elvi het volgende:

[..]

Maar heb je nu wat gedaan met die tips die ik aan het begin van dit topic deed of heb ik voor jan lul die cursussen uitgezocht? Je wilde een taalcursus doen, in het engels, zonder veel geld uit te geven. Ik geef je een link van een gratis taalcursus, gegeven door een engelse universiteit en je zegt er niks op.
Ik heb het inderdaad bekeken, die Italiaanse cursus zag er goed uit. Misschien koop/download ik een cursus. Eerst even bepalen welke taal ik écht wil: Russisch, Spaans, Zweeds of Italiaans.
pi_162238977
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 11:03 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik heb het inderdaad bekeken, die Italiaanse cursus zag er goed uit. Misschien koop/download ik een cursus. Eerst even bepalen welke taal ik écht wil: Russisch, Spaans, Zweeds of Italiaans.
Dan kun je vandaag daarover nadenken/op onderzoek uit, en aan het eind van de dag horen we welke taal je wil leren. Akkoord?
pi_162238984
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 11:02 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

En verder? Een dag bestaat uit 24 uur.
Klopt, maar elke dag komt op 't zelfde neer bij mij. Opstaan, ontbijten, wassen, je ding doen, lunchen, je ding doen, eten koken, je ding doen, wassen, slapen. En je ding doen is dus vrije tijd: series/films/sporten/lezen etc. Dus ik hoop dat die vrije tijd straks weer met school is ingevuld (moet sowieso nog wat dingen voorbereiden voor eindgesprek komende maand).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')