Ik had die post ook beter in dating stap 1 kunnen plaatsenquote:Op zondag 15 mei 2016 10:49 schreef MMunkun het volgende:
[..]
Kijk je ook nog even naar de post van Koral? Dat is een post die je echt kan helpen
Coursera zeker, heb er twee gedaan en die vond ik erg goed. De tweede was voor mij iets te makkelijk, maar dat lag aan mijzelf. Je kan er ook een certificaat voor krijgen, al moet je dan wel even 70 euro aftikken. Maar het kan erg nuttig zijn.quote:Op zondag 15 mei 2016 11:31 schreef -Strawberry- het volgende:
edX en Coursera bieden ook wel eens leuke cursussen aan op goed niveau.
Niet dat je ze gaat doen.
Ik denk dat mensen die zichzelf proberen te verbeteren en tips zoeken, het hier ook wel zullen vindenquote:Op zondag 15 mei 2016 11:24 schreef Koral het volgende:
Ik had die post ook beter in dating stap 1 kunnen plaatsen
Ik kende ze nog niet dus ik ga wel kijkenquote:Op zondag 15 mei 2016 11:31 schreef -Strawberry- het volgende:
edX en Coursera bieden ook wel eens leuke cursussen aan op goed niveau.
Niet dat je ze gaat doen.
Ik denk het eigenlijk ook wel. Vraag me af wat de mogelijkheden zijn qua begeleid wonen in zijn regio.quote:Op zondag 15 mei 2016 11:42 schreef Dimachaerus het volgende:
Hij heeft levenslange begeleiding nodig.
Delen is lastig. Ik koop omdat ik iets wil en niet voor een ander. Egoïstisch misschien, maar waarom zou je sociaal moeten delen als jij een koekje of chips eet bijvoorbeeld? Autisten weten niet wat te doen bij zo'n delen dilemma want als je het aanneemt ben je een profiteur maar als je weigert is dat niet aardig voor diegene want dan keur je zijn spullen af. Als ik een pak koekjes koop is mijn intentie ze zelf op te eten, niet te delen. behalve als ik vooraf weet visite te krijgen maar dan deel ik niet mijn favoriete smaak uit bijvoorbeeld. Geld geef ik aan tastbare dingen makkelijk uit maar ik ben ook recordhouder in geld terug acties en extra kortingen afdingenquote:Op zondag 15 mei 2016 11:45 schreef Harmankardon het volgende:
Ik bedacht me door de opmerkingen van Deezer dat alle, letterlijk alle, autisten die ik ken zuinig zijn en soms op het beschamende af. Positief gesteld geven ze geen geld uit aan allerhande onzin.
En hoe kijk je hier tegenaan als je een vriendin hebt?quote:Op zondag 15 mei 2016 12:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Delen is lastig. Ik koop omdat ik iets wil en niet voor een ander. Egoïstisch misschien, maar waarom zou je sociaal moeten delen als jij een koekje of chips eet bijvoorbeeld? Autisten weten niet wat te doen bij zo'n delen dilemma want als je het aanneemt ben je een profiteur maar als je weigert is dat niet aardig voor diegene want dan keur je zijn spullen af. Als ik een pak koekjes koop is mijn intentie ze zelf op te eten, niet te delen. behalve als ik vooraf weet visite te krijgen maar dan deel ik niet mijn favoriete smaak uit bijvoorbeeld.
Ga eens in op de suggesties die daarboven staan.quote:Op zondag 15 mei 2016 12:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Delen is lastig. Ik koop omdat ik iets wil en niet voor een ander. Egoïstisch misschien, maar waarom zou je sociaal moeten delen als jij een koekje of chips eet bijvoorbeeld? Autisten weten niet wat te doen bij zo'n delen dilemma want als je het aanneemt ben je een profiteur maar als je weigert is dat niet aardig voor diegene want dan keur je zijn spullen af. Als ik een pak koekjes koop is mijn intentie ze zelf op te eten, niet te delen. behalve als ik vooraf weet visite te krijgen maar dan deel ik niet mijn favoriete smaak uit bijvoorbeeld.
Dus als je onverwacht bezoek krijgt dan ga je in je eentje alle koekjes opeten? Lekker sociaal weer! Doe je dat ook als je vriendin onverwachts op bezoek komt?quote:Op zondag 15 mei 2016 12:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Delen is lastig. Ik koop omdat ik iets wil en niet voor een ander. Egoïstisch misschien, maar waarom zou je sociaal moeten delen als jij een koekje of chips eet bijvoorbeeld? Autisten weten niet wat te doen bij zo'n delen dilemma want als je het aanneemt ben je een profiteur maar als je weigert is dat niet aardig voor diegene want dan keur je zijn spullen af. Als ik een pak koekjes koop is mijn intentie ze zelf op te eten, niet te delen. behalve als ik vooraf weet visite te krijgen maar dan deel ik niet mijn favoriete smaak uit bijvoorbeeld. Geld geef ik aan tastbare dingen makkelijk uit maar ik ben ook recordhouder in geld terug acties en extra kortingen afdingen
Autisten die hulp zoeken, leren wat ze moeten doen bij zo'n dilemma.quote:Op zondag 15 mei 2016 12:58 schreef Deezertje het volgende:
Autisten weten niet wat te doen bij zo'n delen dilemma
Daar heeft hij te weinig levenservaring en voorstellend vermogen voor om die vraag te kunnen beantwoorden.quote:Op zondag 15 mei 2016 13:25 schreef Dimachaerus het volgende:
Wat zou je doen als je vriendin samen met een vriendin van haar, jouw ongeopende favoriete smaak koekjes hebben opgegeten?
Je wil nog niet eens geld uitgeven aan een taalcursus, dat is eigenlijk gewoon gierig, als je bakken geld op je rekening hebt staan...quote:Op zondag 15 mei 2016 12:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Delen is lastig. Ik koop omdat ik iets wil en niet voor een ander. Egoïstisch misschien, maar waarom zou je sociaal moeten delen als jij een koekje of chips eet bijvoorbeeld? Autisten weten niet wat te doen bij zo'n delen dilemma want als je het aanneemt ben je een profiteur maar als je weigert is dat niet aardig voor diegene want dan keur je zijn spullen af. Als ik een pak koekjes koop is mijn intentie ze zelf op te eten, niet te delen. behalve als ik vooraf weet visite te krijgen maar dan deel ik niet mijn favoriete smaak uit bijvoorbeeld. Geld geef ik aan tastbare dingen makkelijk uit maar ik ben ook recordhouder in geld terug acties en extra kortingen afdingen
Wel fijn voor je dat je er geen probleem ermee hebt om jaren uit de staatsruif te vreten mbt studiefinaciering.quote:Op zondag 15 mei 2016 12:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
100 euro per maand.. Zelfs een baantje levert meer opquote:Op zondag 15 mei 2016 14:24 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Wel fijn voor je dat je er geen probleem ermee hebt om jaren uit de staatsruif te vreten mbt studiefinaciering.
keer 12 maanden keer 5 jaar....quote:Op zondag 15 mei 2016 14:28 schreef Deezertje het volgende:
[..]
100 euro per maand.. Zelfs een baantje levert meer op
Hoe moet ik dat nu lezen? Je wilt niet als profiteur gezien worden omdat je iets aanneemt van een ander?quote:Op zondag 15 mei 2016 12:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Wat denk je wat er mis kan gaan als Deezer op kamers gaat of op zichzelf gaat wonen?quote:Op zondag 15 mei 2016 14:55 schreef Koral het volgende:
[..]
Hoe moet ik dat nu lezen? Je wilt niet als profiteur gezien worden omdat je iets aanneemt van een ander?
Je beseft toch wel dat dat volledig te maken heeft met je bekrompen gedachten over delen? Immers, als jij iets deelt kun je zonder schuldgevoel of angst om een profiteur te zijn dingen aannemen.
Dit gedrag van niet delen past bij een kind van 3 die haar speelgoed als zijn eigen bezit ziet en niemand anders mag aankomen. Om even het niveau van je mentale gesteldheid te duiden.
Als dit asociale gedrag aan de oppervlakte komt drijven omdat je alleen thuis bent, raad ik je aan om voorlopig nog maar niet uit huis te gaan want je bent de laatste dagen nog een graadje ergere onuitstaanbare hork geworden dan dat je al was.
Je kunt duidelijk niet met vrijheid omgaan. Die tip van begeleid wonen was zo gek nog niet. Heb nu al medelijden met je ouders, die je straks weer een beetje binnen het gangbare moeten zien te krijgen.
Je mist (alweer) het punt....quote:Op zondag 15 mei 2016 14:28 schreef Deezertje het volgende:
[..]
100 euro per maand.. Zelfs een baantje levert meer op
Je wordt zo een vreselijke partner. Ik ken een ASS'er die ruzie ging maken over geld met haar partner, terwijl zij door kanker stervende lag in haar bed. En uiteraard waren hun kinderen getuigen...quote:Op zondag 15 mei 2016 15:09 schreef Deezertje het volgende:
Aan eten en drinken geef ik graag geld uit, want tastbaar en lekker en gezond, voordeel leuk om uit zoeken, dus ik kan mezelf prima onderhouden. Alles om mij in fysiek in leven te houden bezuinig ik niet op, als ook persoonlijke verzorging etc.
Hij geeft zelf aan niet te kunnen delen?quote:Op zondag 15 mei 2016 15:00 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
Wat denk je wat er mis kan gaan als Deezer op kamers gaat of op zichzelf gaat wonen?
Misschien is het niet zo zwart/wit. Ik heb nog steeds moeite met delen, maar eigenlijk niet binnen mijn relatie.quote:Op zondag 15 mei 2016 15:39 schreef Koral het volgende:
[..]
Hij geeft zelf aan niet te kunnen delen?
Wat denk je hij moet delen als hij op zichzelf woont een relatie krijgt en gaat samenwonen? Zijn autonomie! Dat is gedoemd te mislukken met zijn houding.
Stel hij krijgt een relatie als hij nog thuis woont of ergens in een begeleid wonen iets zit, en hij krijgt dan een relatie? Dan is diezelfde relatie opeens een vooruitgang van zijn autonomie als hij gaat samenwonen.
Jij denkt al veel te ver. Je gaat er al meteen vanuit dat Deezer een relatie krijg en gaat samenwonen. Dat is niet waar. Van op jezelf wonen krijg je niet automatisch binnen een paar jaar een relatie en ga je ook niet binnen een paar jaar samenwonen. Er zijn zat mensen die op zichzelf wonen en geen relatie hebben/willen, ze willen dictator in eigen huis zijn.quote:Op zondag 15 mei 2016 15:39 schreef Koral het volgende:
[..]
Hij geeft zelf aan niet te kunnen delen?
Wat denk je hij moet delen als hij op zichzelf woont een relatie krijgt en gaat samenwonen? Zijn autonomie! Dat is gedoemd te mislukken met zijn houding.
Stel hij krijgt een relatie als hij nog thuis woont of ergens in een begeleid wonen iets zit, en hij krijgt dan een relatie? Dan is diezelfde relatie opeens een vooruitgang van zijn autonomie als hij gaat samenwonen.
Ik denk wel dat de extreme gierigheid niet echt bevordelijk is om ooit een relatie te krijgen. Maar de relatie is de top en we staan nog op de grond, dus niet te ver denken.quote:Op zondag 15 mei 2016 15:49 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Misschien is het niet zo zwart/wit. Ik heb nog steeds moeite met delen, maar eigenlijk niet binnen mijn relatie.
In een relatie ben ik al minder extreem, maar ik wil niet het gevoel hebben dat iemand steeds op mijn zak teert. De eerste dates met kosten delen is altijd zo'n verschrikkelijk gedrocht, maar je hebt er helaas ook meiden tussen zitten die niks betalen terwijl ze al weten geen volgende date te willen. Maar eenmaal in een serieuze relatie zou ik denk ik voorstander zijn van gezamenlijke rekening en misschien een eigen gedeelte waarover ik geen verantwoording hoef af te leggen.quote:Op zondag 15 mei 2016 15:55 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
Ik denk wel dat de extreme gierigheid niet echt bevordelijk is om ooit een relatie te krijgen. Maar de relatie is de top en we staan nog op de grond, dus niet te ver denken.
Zo n dictator zal hij ook worden dus evengoed kans nihil. Door ergens te wonen waar anderen zijn zal hij misschien gestimuleerd worden rekening te houden en ontwikkeld hij zich misschien nog iets in positieve zin. Met alleen op zichzelf gaat dat echt niet gebeuren.quote:Op zondag 15 mei 2016 15:53 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
Jij denkt al veel te ver. Je gaat er al meteen vanuit dat Deezer een relatie krijg en gaat samenwonen. Dat is niet waar. Van op jezelf wonen krijg je niet automatisch binnen een paar jaar een relatie en ga je ook niet binnen een paar jaar samenwonen. Er zijn zat mensen die op zichzelf wonen en geen relatie hebben/willen, ze willen dictator in eigen huis zijn.
De kans dat hij als hij thuis woont of begeleid woont een relatie krijgt in vrijwel nihil. De meeste meiden eisen toch wat zelfstandigheid, zeker op je 25ste.
Ik denk dat op zichzelf wonen goed is voor Deezer. Hij heeft zelfstandigheid hard nodig, zo blijkt.
Dan zijn wellicht studentenkamers een oplossing, maar het is wel lastig om als niet-student in een studentenkamer te geraken.quote:Op zondag 15 mei 2016 16:01 schreef Koral het volgende:
[..]
Zo n dictator zal hij ook worden dus evengoed kans nihil. Door ergens te wonen waar anderen zijn zal hij misschien gestimuleerd worden rekening te houden en ontwikkeld hij zich misschien nog iets in positieve zin. Met alleen op zichzelf gaat dat echt niet gebeuren.
Hij is nu alleen thuis, en zijn zelfstandigheid geestelijk is de afgelopen dagen alleen maar achteruit gehold. Ik had overigens voor die paar dagen hetzelfde idee als jou maar kom er dus op terug.
Misschien niet, misschien wel. Hangt een beetje van de gradatie af. Ik ken jou niet, maar je komt hier altijd wijs en sociaal over. Deezertje daarentegen toont eerder een grondige hekel aan alles wat naar delen neigt.quote:Op zondag 15 mei 2016 15:49 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Misschien is het niet zo zwart/wit. Ik heb nog steeds moeite met delen, maar eigenlijk niet binnen mijn relatie.
We hebben het hier puur over het delen van geld/materiële zaken, daar worstelen alle mensen mee, dus op zich niet verwonderlijk. En nu leef ik inderdaad nagenoeg zelfstandig. Zoals het woord aangeeft: ik ben niemand verantwoording schuldig, kan eten wat ik wil, kan zoveel slapen als ik wil, kan dagen op bed liggen of dagen in de stad doorbrengen. Mocht ik een relatie krijgen dan dien ik al meer dingen op te geven (en er andere dingen voor terug te krijgen) en in geval van samenwonen natuurlijk helemaal. Dus op zich zijn dit niet vreemde zaken. Genoeg stellen die na een periode samenwonen uit elkaar gaan omdat ze toch meer aan hun vrijheden zijn gehecht of niet willen aanpassen, dan gedacht.quote:Op zondag 15 mei 2016 16:05 schreef Koral het volgende:
[..]
Misschien niet, misschien wel. Hangt een beetje van de gradatie af. Ik ken jou niet, maar je komt hier altijd wijs en sociaal over. Deezertje daarentegen toont eerder een grondige hekel aan alles wat naar delen neigt.
Heb ik gemist dat je op jezelf woont?quote:Op zondag 15 mei 2016 16:11 schreef Deezertje het volgende:
[..]
We hebben het hier puur over het delen van geld/materiële zaken, daar worstelen alle mensen mee, dus op zich niet verwonderlijk. En nu leef ik inderdaad nagenoeg zelfstandig. Zoals het woord aangeeft: ik ben niemand verantwoording schuldig, kan eten wat ik wil, kan zoveel slapen als ik wil, kan dagen op bed liggen of dagen in de stad doorbrengen. Mocht ik een relatie krijgen dan dien ik al meer dingen op te geven (en er andere dingen voor terug te krijgen) en in geval van samenwonen natuurlijk helemaal. Dus op zich zijn dit niet vreemde zaken. Genoeg stellen die na een periode samenwonen uit elkaar gaan omdat ze toch meer aan hun vrijheden zijn gehecht of niet willen aanpassen, dan gedacht.
Jij weet niet echt wat zelfstandigheid inhoud. Zo lang je bij je ouders onder 1-dak woont en je eet gratis met de pot mee, noem ik dat niet echt zelfstandigheid. Echte zelfstandigheid is op jezelf wonen en financieel onafhankelijk zijn.quote:Op zondag 15 mei 2016 16:11 schreef Deezertje het volgende:
[..]
We hebben het hier puur over het delen van geld/materiële zaken, daar worstelen alle mensen mee, dus op zich niet verwonderlijk. En nu leef ik inderdaad nagenoeg zelfstandig. Zoals het woord aangeeft: ik ben niemand verantwoording schuldig, kan eten wat ik wil, kan zoveel slapen als ik wil, kan dagen op bed liggen of dagen in de stad doorbrengen. Mocht ik een relatie krijgen dan dien ik al meer dingen op te geven (en er andere dingen voor terug te krijgen) en in geval van samenwonen natuurlijk helemaal. Dus op zich zijn dit niet vreemde zaken. Genoeg stellen die na een periode samenwonen uit elkaar gaan omdat ze toch meer aan hun vrijheden zijn gehecht of niet willen aanpassen, dan gedacht.
Daarom ook nagenoeg, nu zijn ze weken weg dus ik leef zelfstandig (overigens al jaren paar keer per jaar hoor) en als ik op mezelf ga dus altijd. Maar in principe leef ik zelfstandig, want geen vrienden, dus daar ook geen 'rekening' mee hoeven houden qua agenda's etc.quote:Op zondag 15 mei 2016 16:13 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Heb ik gemist dat je op jezelf woont?
Of doen je ouders zoveel dingen fout?
Nee, true. Deezer lijkt het ook niet willen te veranderen om 'sociaal te doen'. Dat is wel een probleem.quote:Op zondag 15 mei 2016 15:55 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
Ik denk wel dat de extreme gierigheid niet echt bevordelijk is om ooit een relatie te krijgen. Maar de relatie is de top en we staan nog op de grond, dus niet te ver denken.
Dat maakt het in jouw geval nog lastiger om je te leren aanpassen, terwijl dat wel noodzakelijk is als je vrienden en een relatie wilt. Je moet dan juist niet te gewend raken aan alleen zijn en geen rekening houden met anderen. Word je asociaal van.quote:Op zondag 15 mei 2016 16:17 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Daarom ook nagenoeg, nu zijn ze weken weg dus ik leef zelfstandig (overigens al jaren paar keer per jaar hoor) en als ik op mezelf ga dus altijd. Maar in principe leef ik zelfstandig, want geen vrienden, dus daar ook geen 'rekening' mee hoeven houden qua agenda's etc.
Mijn ouders zijn ook soms een paar dagen weg en dan krijg ik geld om eten te halen. Is dat zelfstandigheid? Nee.quote:Op zondag 15 mei 2016 16:17 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Daarom ook nagenoeg, nu zijn ze weken weg dus ik leef zelfstandig (overigens al jaren paar keer per jaar hoor) en als ik op mezelf ga dus altijd. Maar in principe leef ik zelfstandig, want geen vrienden, dus daar ook geen 'rekening' mee hoeven houden qua agenda's etc.
Jij kiest er blijkbaar voor om 't te halen, ik kook zelf (en nee, geen diepvriespizza's, blegh!). Dus dat kan ik al aardig goedquote:Op zondag 15 mei 2016 16:19 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
Mijn ouders zijn ook soms een paar dagen weg en dan krijg ik geld om eten te halen. Is dat zelfstandigheid? Nee.
Ah, zelfstandigheid is voor jou je eigen agenda bepalen. (Wat voor jou neerkomt op films kijken volgens mij, evenwichtige daginvulling, datquote:Op zondag 15 mei 2016 16:17 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |