abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162186803
Daar ben ik nu in geïnteresseerd. Ik ken zelf helemaal niemand die op de PVV stemt en kan mezelf ook geen reden bedenken waarom iemand dat zou doen. Zogezegd verbaast het me! Nu weet ik dat er hier op dit forum genoeg mensen rondlopen die op de PVV stemmen. Let wel, ik wil hier geen PVV-bashtopic van maken (die zijn er al genoeg), ik probeer alleen een paar redenen bijeen te brengen waarom mensen dat doen.
Als jullie me dat zouden willen vertellen, dan dank. Dat mag heel kort. Simpelweg: 'Ik stem op de PVV omdat...'
Zelf stem ik op D66. Dat doe ik, omdat ik een grote waarde hecht aan burgerlijke vrijheden en ik meen dat D66 de partij is die zich daar de laatste jaren het meeste voor heeft ingezet (dit als voorbeeld).
Nou, brand los!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_162186825
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:20 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

De vlam slaat in Europa echt nog wel in de pan. En dan wordt snel en pijnlijk duidelijk dat jouw aardige moslim buren toch meer ophebben met hun thuisland dan met jou.
als de vlam in de pan slaat en de gaskamers weer worden ingericht, dan zijn het dit keer de moslims die vergast worden dat is 1 ding dat ik zeker weet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 14 mei 2016 @ 19:31:53 #3
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162186906
quote:
99s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:28 schreef Slayage het volgende:

[..]

als de vlam in de pan slaat en de gaskamers weer worden ingericht, dan zijn het dit keer de moslims die vergast worden dat is 1 ding dat ik zeker weet
Knap dat je dit zo zeker weet. Zijn we al aan het bouwen geslagen? Je klinkt nogal bang.
pi_162186991
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:23 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Die heeft al in de pan geslagen: zie Balkan oorlogen van de jaren 90.
de balkan oorlog was een nationalistische oorlog waarin de sloven/kroaten/serven/bosniers/macedoniers/albaneze elkaar aan het afmaken waren

hoe maak je de brug om ook daar een gemoslim issue van te maken
-Rabia Al-Basri
pi_162187089
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:31 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Knap dat je dit zo zeker weet. Zijn we al aan het bouwen geslagen? Je klinkt nogal bang.
ja ik ben bang voor wilders

minderheden delven altijd het onderspit in oorlogen, zeer zeker een verketterde groep, kijk maar naar de joden tijdens de 2e wereldoorlog, daarom verbaast het me dat iemand die lid is van een meerderheid, bang is voor een minderheid, daar snap ik echt niks van...
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 14 mei 2016 @ 19:39:25 #6
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_162187103
quote:
99s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:35 schreef Slayage het volgende:

[..]

de balkan oorlog was een nationalistische oorlog waarin de sloven/kroaten/serven/bosniers/macedoniers/albaneze elkaar aan het afmaken waren

Wow, lees je eens in over Bosnië ofzo :D Dat was wel degelijk óók moslim gerelateerd geweld.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_162187192
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:39 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Wow, lees je eens in over Bosnië ofzo :D Dat was wel degelijk óók moslim gerelateerd geweld.
:') :') :')

"aan moslim gerelateerd geweld" je klinkt echt als een kenner, dude sla wiki lekker open ajb...

gemoslim

gemoslim

gemoslim

zijn er nog andere redenen om op de PVV te stemmen?
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 14 mei 2016 @ 19:51:33 #8
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_162187412
quote:
99s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:43 schreef Slayage het volgende:

[..]

"aan moslim gerelateerd geweld" je klinkt echt als een kenner, dude sla wiki lekker open ajb...

gemoslim

gemoslim

gemoslim

Voor de rest van hun standpunten stem ik er niet op in elk geval. En iedereen met een half brein doet dat ook niet.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_162187478
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:51 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Voor de rest van hun standpunten stem ik er niet op in elk geval. En iedereen met een half brein doet dat ook niet.
zit je het beleid van de Fuhrer nou af te kraken? _O_
-Rabia Al-Basri
pi_162189033
quote:
99s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:28 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ik dacht dat de PVV-ers en andere kritische mensen die vergast gaan worden. Naast de joden natuurlijk, want die zijn sowieso altijd het zondebokje.
pi_162189056
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:31 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

ja dat is nou de onzekerheid en angst van hen die anti-PVV zijn, maar wel wijzen met hun vingertje dat het PVV-ers zijn die angstig en onzeker zijn. :D
pi_162189112
quote:
99s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:38 schreef Slayage het volgende:

[..]

Dat is echt nergens voor nodig, angstige kiezer. O+
pi_162189167
quote:

[..]

gemoslim

gemoslim

gemoslim

Ja:
- corruptie bij de gevestigde partijen
- betere verdeling van belastingscentjes
- tegen de bemoeienis van de (super)staat
- tegen het tolereren van zoveel misdaad
Gewoon hun site even lezen. :)
pi_162194886
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:44 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Lijkt vooral te focussen op bepaalde islamitische gemeenschappen
Nee, het gaat om het gemiddelde. En het gemiddelde daalt.

quote:
Al zouden we dit patroon doortrekken naar alle islamitische gemeenschappen, dan is het geboortecijfer alsnog veel te hoog. Islamitische gezinnen krijgen dus gemiddeld 1 kind meer dan niet-islamitische gezinnen als ik dat stukje goed lees. Dit is bij lange na niet genoeg om islamisering te stoppen.
Zoals gezegd; die cijfers trekken relatief snel bij.

quote:
Daarnaast focus je hiermee alleen op mijn claim dat de kans groot is dat 50%+ van de bevolking islamitisch is aan het einde van deze eeuw. Maar als je dat verwerpt, dan alsnog is het zeer aannemelijk dat het minstens 25%+ is.
Ook niet; want de secularisatie heeft ook invloed op moslims.

quote:
Bovendien zegt dit niets over immigratie van moslims. Ik kan me bijvoorbeeld goed voorstellen dat naarmate de islamitische bevolking toeneemt het aantrekkelijker wordt voor andere moslims om zich ook hier te vestigen. Dit zal vooral het geval zijn als islamitische gemeenschappen beter vertegenwoordigd worden in de politiek, zoals we nu bijvoorbeeld zien met de partij Denk.
Ik heb nog nooit gehoord dat mensen emigreren omdat het te islamitisch wordt hier. Voor de meeste mensen geldt dat ze om andere motieven vertrekken. En de mensen die hier vertrekken omdat ze niet met vrijheden om kunnen gaan ben ik liever kwijt dan rijk.

quote:
Een demograaf uit 2007 die wat voorspellingen doet over het aandeel moslims is niet zo indrukwekkend. Hij dacht bijvoorbeeld dat het aandeel Marokkanen van 2007 tot 2050 met ~120000 zou toenemen, maar tussen 2007 en 2013 was het al ~40000 toegenomen. Bovendien geeft hij zelf ook al aan dat het percentage moslims moeilijk te schatten is onder niet-westerse allochtonen. Het CBS heeft het aandeel moslims nooit goed kunnen voorspellen over een periode van 10 jaar, dus waarom zou ik moeten vertrouwen dat het wel kan over een periode van 30+ jaar?
Het blijven uiteraard prognoses, maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat de bevolking voor 25% uit moslims zal bestaan over een x aantal jaren.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 23:01:41 #15
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162198531
quote:
99s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:35 schreef Slayage het volgende:

[..]

Jij weet duidelijk helemaal niets over deze oorlog, dat is wel duidelijk....
  zaterdag 14 mei 2016 @ 23:03:04 #16
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162198626
quote:
99s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:38 schreef Slayage het volgende:

[..]

minderheden delven altijd het onderspit in oorlogen, zeer zeker een verketterde groep, kijk maar naar de joden tijdens de 2e wereldoorlog, daarom verbaast het me dat iemand die lid is van een meerderheid, bang is voor een minderheid, daar snap ik echt niks van...
Bang voor Wilders.... _O- _O- _O-
pi_162199155
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 22:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, het gaat om het gemiddelde. En het gemiddelde daalt.
Wat ik bedoel is dat bijvoorbeeld de Turkse gemeenschap nu nog een groot aandeel heeft in de totale islamitische gemeenschap en Turken sowieso al vrij lage geboortecijfers hebben. Wat dat artikel niet noemt is bijvoorbeeld het groeiende aandeel Somalische gemeenschappen die veel hogere geboortecijfers hebben, waardoor het gemiddelde minder snel zal dalen.

quote:
Zoals gezegd; die cijfers trekken relatief snel bij.
Nergens blijkt uit dat die cijfers snel genoeg bijtrekken om een percentage van 25 te voorkomen binnen 100 jaar, laat staan voor het kritieke punt.

quote:
Ook niet; want de secularisatie heeft ook invloed op moslims.
Moskeebezoek interesseert me niet zo veel. Het gaat me vooral om de normen en waarden die uit het geloof voortkomen. En als ik de normen en waarden dan vergelijk die wij hebben geërfd van het christendom met de normen en waarden prevalent in islamitische gemeenschappen dan kies ik voor de eerste set.

quote:
Ik heb nog nooit gehoord dat mensen emigreren omdat het te islamitisch wordt hier.
Ik ken weinig gezinnen die Kanaleneiland of de Schilderswijk als prettige leefomgeving voor hun kroost zouden bestempelen.

quote:
Voor de meeste mensen geldt dat ze om andere motieven vertrekken. En de mensen die hier vertrekken omdat ze niet met vrijheden om kunnen gaan ben ik liever kwijt dan rijk.
Dit punt snap ik niet. Wie kan niet met vrijheden om gaan?

quote:
Het blijven uiteraard prognoses, maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat de bevolking voor 25% uit moslims zal bestaan over een x aantal jaren.
Nergens heb je aangetoond waarom de huidige (en eventuele minder extreme toekomstige) trend in 100 jaar niet cultiveert tot een onacceptabel hoog percentage islamieten.
pi_162199660
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:27 schreef Slayage het volgende:
Daar ben ik nu in geïnteresseerd. Ik ken zelf helemaal niemand die op de PVV stemt en kan mezelf ook geen reden bedenken waarom iemand dat zou doen. Zogezegd verbaast het me! Nu weet ik dat er hier op dit forum genoeg mensen rondlopen die op de PVV stemmen. Let wel, ik wil hier geen PVV-bashtopic van maken (die zijn er al genoeg), ik probeer alleen een paar redenen bijeen te brengen waarom mensen dat doen.
Als jullie me dat zouden willen vertellen, dan dank. Dat mag heel kort. Simpelweg: 'Ik stem op de PVV omdat...'
Zelf stem ik op D66. Dat doe ik, omdat ik een grote waarde hecht aan burgerlijke vrijheden en ik meen dat D66 de partij is die zich daar de laatste jaren het meeste voor heeft ingezet (dit als voorbeeld).
Nou, brand los!
ik denk weinig zelfvertrouwen en verkeerd wereld beeld
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_162200174
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 20:45 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Dat is echt nergens voor nodig, angstige kiezer. O+
minder moslims was de bedoeling toch of heb ik het mis?
-Rabia Al-Basri
pi_162200443
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 23:01 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Jij weet duidelijk helemaal niets over deze oorlog, dat is wel duidelijk....
#watisdeze :D
-Rabia Al-Basri
pi_162200543
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 23:03 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Bang voor Wilders.... _O- _O- _O-
in de peilingen een fascistische partij op #1

ja we zouden allemaal bang moeten zijn. tenzij je onderdeel bent van het Herrenvolk uiteraard :7
-Rabia Al-Basri
pi_162201777
quote:
99s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 23:29 schreef Slayage het volgende:

[..]

minder moslims was de bedoeling toch of heb ik het mis?
Ja heb je mis :)
pi_162201833
quote:
99s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 23:35 schreef Slayage het volgende:

[..]

in de peilingen een fascistische partij op #1

ja we zouden allemaal bang moeten zijn. tenzij je onderdeel bent van het Herrenvolk uiteraard :7
Voor de fascisten moet je aan de linkerkant zoeken.
pi_162202434
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 23:53 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Ja heb je mis :)
dus geen minder-minder-minder?

en moslims mogen hun geloof belijden zoals ze blieven in hun gebedshuizen?
-Rabia Al-Basri
pi_162202539
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 23:54 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Voor de fascisten moet je aan de linkerkant zoeken.
ik zie de linker kant geen hele bevolkingsgroepen zwart maken
-Rabia Al-Basri
pi_162203200
quote:
99s.gif Op zondag 15 mei 2016 00:01 schreef Slayage het volgende:

[..]

dus geen minder-minder-minder?

en moslims mogen hun geloof belijden zoals ze blieven in hun gebedshuizen?
Wel minder-minder-minder, maar ging niet over moslims.

En moslims mogen hun geloof belijden, niet hun totalitaire ideologie. Ik zou niet weten waarom dat niet binnenshuis kan. Als men dat in gebedshuizen wil doen, dan moet men maar naar een land waar die gebedshuizen onderdeel zijn van de totalitaire ideologie. Lijkt mij dat wij niet terug moeten gaan naar de middeleeuwen en/of de verzuiling. Geen idee hoe de PVV daar wel/niet mee eens. Al zal ik Geert even een berichtje sturen. B-)

Maar jij vindt dat moslims hun geloof mogen belijden zoals ze blieven in hun gebedshuizen, ongeacht of dat een aanval in slow-motion is op onze rechtsstaat en democratie?
pi_162203490
quote:
99s.gif Op zondag 15 mei 2016 00:02 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik zie de linker kant geen hele bevolkingsgroepen zwart maken
_O-

Behalve alles wat links als racist/fascist bestempelt. En daarbij schuwen ze geen (oproep tot) geweld zoals ware fascisten alle andersdenkenden willen onderdrukken.

*even met Pim Fortuyn aan de telefoon om te vertellen dat links niemand zwart maakt*
pi_162203739
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 00:10 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Wel minder-minder-minder, maar ging niet over moslims.
aangezien marokanen zonder uitzondering moslim zijn kan je je afvragen. of het om de etniciteit gaat om het geloof.

quote:
En moslims mogen hun geloof belijden, niet hun totalitaire ideologie. Ik zou niet weten waarom dat niet binnenshuis kan. Als men dat in gebedshuizen wil doen, dan moet men maar naar een land waar die gebedshuizen onderdeel zijn van de totalitaire ideologie. Lijkt mij dat wij niet terug moeten gaan naar de middeleeuwen en/of de verzuiling. Geen idee hoe de PVV daar wel/niet mee eens. Al zal ik Geert even een berichtje sturen. B-)
ik heb nog nooit een moslim ontmoet die aangaf dat hij een totalitaire ideologie zou hebben, maar misschien heb jij andere ervaring met de moslims in jou omgeving

een gloof belijden doe je te allen tijde en meestal is dat thuis, aangezien je het meeste tijd van je leven thuis doorbrengt, maar je moet ook werken en boodschappen, dan ben je ook nog steeds moslim, je kan niet je moslim zijn thuis laten ofzo :P

quote:
Maar jij vindt dat moslims hun geloof mogen belijden zoals ze blieven in hun gebedshuizen, ongeacht of dat een aanval in slow-motion is op onze rechtsstaat en democratie?
zoals hindoes/christenen enz dat ook mogen idd ik wat dat betreft maak geen onderscheid tussen geloofsovertuigingen

hoe dat een slow-motion aanval is op onze rechtstaan en democratie mag je me uitleggen :s)
-Rabia Al-Basri
pi_162204040
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 00:14 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

_O-

Behalve alles wat links als racist/fascist bestempelt. En daarbij schuwen ze geen (oproep tot) geweld zoals ware fascisten alle andersdenkenden willen onderdrukken.

*even met Pim Fortuyn aan de telefoon om te vertellen dat links niemand zwart maakt*
je kan best specifieke mensen racist/fscist bestempelen als je dat kan onderbouwen, maar dat zie ik links niet doen naar hele bevolking groepen toe

elke vorm van oproep tot geweld verwerp ik, maakt me niet uit uit welke hoek het ook komt
zwart maken is de norm lijkt het tegenwoordig, daar heeft niemand monopoly op tegenwoordig

mord op pim is triest uiteraard.
-Rabia Al-Basri
pi_162205703
quote:
:D
Ok, volgens Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/Bosnian_mujahideen
quote:
Predominantly Shia Iran was one of the first Muslim countries to provide support for Bosniaks (who are mainly Sunni Muslim).
Iran supplied two-thirds of the total weapons and ammunition received by the Bosnian Muslim forces during the 1992-95 war. From May, 1994 to January, 1996, Iran transported over 5,000 tons of weapons and military equipment to Bosnia.
Iran not only sent supplies but also fighters.
http://fas.org/irp/congress/1996_cr/s960417b.htm
http://www.globalsecurity(...)1996_cr/s960514a.htm

Tot zover het "regionale" balkanconflict zonder inmenging van andere moslimlanden.....
pi_162206098
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 00:43 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

lekker selectief omgaan met de implosie van een multi etnische staat alleen maar om er een "moslim" conflict te maken :')

dit is wat wiki zegt over het uiteen vallen van joegoslavie...

quote:
De Joegoslavische oorlogen[1][2] of post-Joegoslavische oorlogen[3] vormen een reeks van gewapende conflicten binnen Joegoslavië, die zich vanaf 1991 ontwikkelde als gevolg van het uiteenvallen van de Socialistische Federale Republiek Joegoslavië. Nadat de federale staat in 1991 was uiteengevallen in Slovenië, Kroatië, Macedonië en romp-Joegoslavië (Bosnië en Herzegovina, Montenegro en Servië) ontstond in delen van Kroatië (Knin en Slavonië) en in Bosnië en Herzegovina een hevige burgeroorlog.

Inhoud

1 Voorgeschiedenis
2 De onafhankelijkheidsverklaringen
3 Slovenië
4 Kroatië
5 Macedonië
6 Bosnië en Herzegovina
7 Montenegro
8 Servië en Kosovo

Voorgeschiedenis

In 1980 overleed maarschalk Tito, die vijfendertig jaar lang als partizanenleider en regeringsleider de absolute heerser in Joegoslavië was geweest. In deze periode was het titoïsme de bindende kracht. De Kroaat Tito drukte elke vorm van nationalisme de kop in, en ontnam zelfs zijn eigen vrouw Jovanka om die reden haar officiële functies.

Tito, die besefte dat hij het eeuwige leven niet had, was ruim voor zijn dood begonnen een systeem op te zetten dat moest voorkomen dat de nationaliteiten elkaar in de toekomst naar de keel zouden vliegen. Een te grote Servische dominantie werd voorkomen door de tot dusver binnen Servië verblijvende provincies Kosovo en Vojvodina in 1974 autonomie te verlenen met een nagenoeg gelijke zelfstandigheid als gold voor de zes republieken. Samen met de zes deelrepublieken zouden deze ieder een stem krijgen in de Federatieraad, het belangrijkste besluitvormingsorgaan. Daarnaast was voorzien in een roulerend presidentschap.

In 1981 groeide een studentendemonstratie tegen het slechte eten in de universiteitsmensa van de universiteit van Pristina uit tot een Kosovaarse demonstratie voor meer autonomie. Terwijl de economie van Joegoslavië in snel tempo verslechterde, kwam het nationalisme op. Slobodan Milo¨ević, begonnen als communistisch partijleider van Belgrado, klom op tot partijleider in Servië in 1987, en werd boegbeeld van het Servische nationalisme. In 1988 werd de autonomie van Kosovo en Vojvodina wederrechtelijk opgeheven door Servië, waarbij de zetels in de Federatieraad rechtstreeks door Servië bezet werden. In 1989 wist Milo¨ević het Servisch nationalisme verder aan te wakkeren door een toespraak op het Merelveld te Kosovo. Dat jaar werd hij tevens president van Servië. Milo¨ević had nu, middels zijn aanhang in Montenegro, effectief vier van de acht stemmen in de Federatieraad in handen.

Intussen had dit irritatie opgewekt in Slovenië en Kroatië. Door het toerisme en de industrie waren deze deelrepublieken altijd al de welvarendste van de federatie geweest. Voor hun netto belastingafdrachten aan straatarme gebieden als Macedonië hadden deze republieken autonomie terug gekregen en nu dreigde die hen te worden ontnomen. Slechts door een coalitie te vormen met Bosnië en Herzegovina en Macedonië kon een tegengewicht aan Milo¨ević geboden worden.

Bij de verkiezingen in 1990 in deelrepublieken wonnen de nationalisten overal. In Macedonië werd weliswaar de nationalistische VMRO de grootste partij, maar deze kon geen dominante positie veroveren, terwijl in Bosnië en Herzegovina naar etnische scheidslijnen gestemd werd en Alija Izetbegović er de grootste partij leidde. Net op dit moment, toen de spanning op een hoogtepunt was, zou bovendien de Kroaat Stipe Mesic de Serviër Borisav Jović als president van Joegoslavië moeten vervangen. Joegoslavië stond op springen.
De onafhankelijkheidsverklaringen

Ondanks buitenlandse oproepen de eenheid te bewaren, verklaarde Slovenië zich op 25 juni 1991 onafhankelijk; nog dezelfde dag gevolgd door Kroatië.

Slovenië werd vrij snel opgegeven door Belgrado. In Kroatië reageerden de etnische Serviërs uit de Krajina en Slavonië door wegversperringen op te richten en met bescherming en wapens van het Volksleger een eigen republiek te stichten. In eerste instantie moest Kroatië deze gebieden opgeven, maar het was al naarstig begonnen met de opbouw van een eigen leger. Met ingekochte wapens werd de strijd tegen het Volksleger voortgezet, tot dit zich in 1992 uit Kroatië teruggetrokken had.

In september 1991 verklaart ook Macedonië zich onafhankelijk. Het werd door Belgrado ongemoeid gelaten.

In Bosnië en Herzegovina wenste een Kroatisch-Bosnische meerderheid onafhankelijkheid, waar de Bosnisch-Servische minderheid echter niets van wilde weten. In 1992 verklaarde Bosnië en Herzegovina zich alsnog onafhankelijk, waarop de Bosnische Serviërs met steun en goedkeuring van Belgrado een eigen republiek oprichtten en een burgeroorlog begonnen.

Milo¨ević van Servië en Tudjman van Kroatië leken antagonisten, maar werkten op een aantal punten ook samen. Op 24 maart 1991 hadden zij een geheime ontmoeting in Karadordjevo, het jachthuis van Tito. Hier werd een plan gesmeed om Bosnië en Herzegovina te verdelen tussen Servië en Kroatië. De ontwikkelingen zouden de uitvoering hiervan echter onmogelijk maken.
Slovenië

Na de Tiendaagse Oorlog, eindigend in het Akkoord van Brioni, trok het Joegoslavische Volksleger zich terug uit Slovenië. Belgrado besefte dat deze actie veel goodwill zou kosten, terwijl het beter was de machtspositie in het overblijvende deel van Joegoslavië te consolideren. Na een paar jaar malaise begon de toeristenindustrie weer aan te trekken, en kwam het land erbovenop. In 2004 trad het land toe tot de Europese Unie.
Kroatië
Voormalige Kroatische dorpen verwoest door het Servische leger

Dr. Franjo Tudjman werd de eerste Kroatische president. Zijn eerste daden vormden de zuiveringen van het bestuursapparaat van de buitenproportioneel vertegenwoordigde Serviërs, en de vorming van een Kroatisch leger. Sporadisch werd er nog op Kroatisch grondgebied gevochten, maar Milo¨ević had in 1991 de Kroatische Serviërs al laten vallen en had daarnaast al genoeg te stellen met Bosnië en zijn eigen land. Het nieuwe Kroatische leger won de strijd in West-Slavonië en de Krajina (1995). Onder internationale druk zou uiteindelijk ook Oost-Slavonië deel blijven uitmaken van het nieuwe Kroatië. Duizenden vluchtelingen vluchtten naar Servië of naar de Servische Republiek.

Stipe Mesić, de Kroaat die in 1991 president van Joegoslavië was geworden, zou uiteindelijk Tudjman als president vervangen, na diens overlijden in 1999. Hij tracht Kroatië klaar te stomen voor lidmaatschap van de EU. Na twijfel van Carla del Ponte, voorzitster van het Joegoslaviëtribunaal, over de samenwerking van Kroatië met het tribunaal in Den Haag werd in de nacht van 3 oktober 2005 toch besloten om Kroatië het statuut van kandidaat-lidstaat te geven. Dit gebeurde vooral onder druk van Oostenrijk dat Turkije het statuut niet wilde verlenen als Kroatië het niet verkreeg.
Macedonië

Nadat Macedonië zich na een referendum in 1991 onafhankelijk had verklaard, wist het tot 2000 aan de strijd te ontsnappen. Griekenland verzette zich in eerste instantie tegen onafhankelijkheid, omdat het bang was dat het nieuwe land aanspraak zou maken op Grieks Macedonië. Hierdoor kreeg Macedonië de ietwat gekunstelde naam Voormalige Joegoslavische Republiek Macedonië, afgekort VJR Macedonië (FYROM), hoewel de meesten het gewoon over Macedonië hebben.

In 2000-2001 beleefde het echter een Albanese opstand waarna een vredesproces in gang werd gezet, eerst onder toezicht van een NAVO-vredesmacht, later onder toezicht van de Europese Unie. Het Akkoord van Ohrid garandeerde autonomie voor de Albanese minderheid. Ondanks verdere kleine onlusten daarna kwam de opstand ermee tot een einde.
Bosnië en Herzegovina
Brandend gebouw van de Bosnische regering in 1992
1rightarrow blue.svg Zie ook het artikel Bosnische Oorlog.

In 1992 kwamen de Serviërs in dit land in opstand. Ze stichtten hun eigen onafhankelijke Republiek Srpska, en belegerden o.a. Sarajevo. Bemiddelingspogingen van de Europese Unie richtten weinig uit. VN-troepen (UNPROFOR) trachtten de bevolking te beschermen, maar bleken niet altijd even effectief. De Nederlandse troepen van Dutchbat konden de inname van Srebrenica (1995) niet verhinderen. De communicatie met de hoofdkwartieren was slecht en Dutchbat beschikte ingevolge het mandaat slechts over lichte wapens en had hiermee geen enkele kans tegen de zwaarbewapende troepen van Ratko Mladić. Ook de herhaaldelijk aangevraagde luchtsteun aan Franse troepen bleef uit. Na de inname volgde een massamoord en etnische zuivering waarbij meer dan 8.000 moslims systematisch werden vermoord. De Kroaten en Bosniakken voerden ook in hun gebieden regelmatig etnische zuiveringen uit.

De oorlog verliep steeds chaotischer. Vredesvoorstellen werden gedaan en verworpen. Een verdelingsplan mislukte omdat de Bosnische Serviërs, die bijna 70% van Bosnië in handen hadden, zich niet wilden terugtrekken. In het noordwesten, de Cazin of Bosanska Krajina, richtte de Bosnische zakenman Fikret Abdić een ministaatje op, dat hij met een privé-legertje van inwoners en deserteurs verdedigde. Het einde naderde toen een opstand tegen hem uitbrak, waarna Bosnische regeringstroepen de Cazin heroverden. De Kroaten en moslims bevochten soms samen de Serviërs, maar soms ook elkaar. Buitenlandse huurlingen vochten in Bosnië: islamitische strijders uit moslimlanden, Servische paramilitairen uit het eigenlijke Servië, huurlingen uit Oekraïne, Griekenland en meerdere Oost-Europese landen en zelfs een enkele Duitse neonazi.

In 1995 viel Mladic, na Srebrenica, ook Zepa aan. Toen hij zich tegen Gora¸de wilde richten, was de buitenwereld het beu, en werden onder VN-mandaat luchtaanvallen uitgevoerd door de NAVO om de Serviërs te dwingen een akkoord te ondertekenen. Dit ging gepaard met een groot Bosnisch-Kroatisch offensief, en de Republiek Srpska slonk tot 51% van het territorium. Om totale capitulatie te voorkomen werd eind 1995 met het Verdrag van Dayton formeel de burgeroorlog beëindigd, en kon een begin worden gemaakt met de wederopbouw.
Montenegro
1rightarrow blue.svg Zie ook het artikel Montenegro.

Montenegro had in de beginfase ook getracht zijn onafhankelijkheid te doen gelden. Vermoedelijk steunde Italië het Montenegrijnse streven naar onafhankelijkheid met financiële middelen. In Servië werd dat streven afgewezen. Uiteindelijk werd de onafhankelijkheid niet erkend en nietig verklaard. Wel werd Milo Đukanović, tegenstander van Milo¨ević, president. Hij bouwde zijn trouwe politie gestaag uit als tegengewicht tegen pro-Servische legereenheden, en trachtte zich zo onafhankelijk mogelijk op te stellen. Zolang Milo¨ević eigen nationale en internationale problemen had, kon deze het zich niet veroorloven om ook Montenegro aan te pakken. Een verlies van dit land zou bovendien een afsluiting van de zee betekenen. In juni 2006 werd Montenegro onafhankelijk.
Servië en Kosovo

Milo¨ević had in 1991 besloten dat de Joegoslavische Federatie niet meer houdbaar was, zelfs niet onder Servische dominantie. Een Groot-Servië zou eventueel wel toekomst hebben. Dit zou dan moeten bestaan uit Servië, Montenegro, en een deel van Bosnië en Herzegovina. De andere helft (bewoond door moslims en Kroaten) wilde hij met plezier aan Tudjman geven, dan was hij tenminste een kopzorg armer. Helaas voor Milo¨ević ontglipte ook Bosnië aan zijn greep. Klein-Joegoslavië, waar hij sinds 1997 president van was, raakte steeds meer geïsoleerd, terwijl de economie verder in het slop raakte. Demonstraties en pogingen van de oppositie om Milo¨ević uit het zadel te wippen mislukten echter. De belangrijkste oppositieleider, Vuk Draskovic, werd door Milo¨ević omgekocht met een belangrijke regeringspost.

Na de troebelen van 1991 werd het vrij stil in Kosovo. De wereld had de blik op andere gebieden, en ook Milo¨ević had, nu hij het de stem in de Federatieraad had afgepakt, Kosovo niet meer nodig. De Serviërs bleven echter dominante posities behouden. Steeds klemmender eisen voor autonomie werden door Belgrado genegeerd. Ten slotte ontwaakte het sluimerende Bevrijdingsleger van Kosovo (UCK). Onder leiding van de gematigde Ibrahim Rugova werd een ondergrondse parallelle overheid opgezet.

In 1998 dreigde Milo¨ević's positie onhoudbaar te worden. De Albanezen van Kosovo vormden de ideale zondebok. Milo¨ević stuurde zijn geheime politie, zijn leger, zijn militie en zijn paramilitairen naar Kosovo, "ter bescherming van de Servische minderheid". De Serviërs zuiverden hele gebieden in hun aanvallen op het UCK. Dit kostte hem echter zijn laatste goodwill bij het westen. Toen in 1999 een vredesplan was opgezet, waaraan Milo¨ević weigerde mee te werken, dreigde de NAVO met luchtaanvallen. Beide partijen manoeuvreerden zich in een situatie waaruit ze niet meer terug konden, en op 24 maart 1999 begon de NAVO met bombardementen op doelen in Servië en Kosovo.

De bombardementen hadden echter geen duidelijk doel. In eerste instantie hadden ze zelfs een averechts effect: Servië koos als één man voor Milo¨ević, en de paramilitairen concentreerden zich nu puur en alleen op zuiveringen. Duizenden vluchtten naar Montenegro en Macedonië. Ten slotte, na het bombarderen van elektriciteitscentrales en dergelijke, ebde de vechtlust weg en capituleerde Milo¨ević. Servië onderschreef het akkoord van Rambouillet. Kosovo kwam onder beheer van de Verenigde Naties en een NAVO-vredesmacht bezette Kosovo. Deze situatie duurt tot op de dag van vandaag voort, zij het dat het geen deel meer uitmaakt van Servië, maar ondertussen onafhankelijk is geworden.

Dit gezichtsverlies zou Milo¨ević niet meer te boven komen. Hij werd afgezet en werd ten slotte uitgeleverd aan het Joegoslaviëtribunaal te Den Haag. Op 1 april 2001 werd hij in zijn villa in Dedinje, een wijk van Belgrado, gearresteerd. Hij stond sinds 12 mei 2002 terecht voor het Joegoslavië-tribunaal in Den Haag, wegens verdenking van oorlogsmisdaden. Op zaterdag 11 maart 2006 overleed Milo¨ević in zijn VN-cel in het Penitentiair complex Scheveningen.
-Rabia Al-Basri
pi_162206531
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 23:12 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is dat bijvoorbeeld de Turkse gemeenschap nu nog een groot aandeel heeft in de totale islamitische gemeenschap en Turken sowieso al vrij lage geboortecijfers hebben. Wat dat artikel niet noemt is bijvoorbeeld het groeiende aandeel Somalische gemeenschappen die veel hogere geboortecijfers hebben, waardoor het gemiddelde minder snel zal dalen.
Somaliërs zijn dan ook veruit in de minderheid.

quote:
Nergens blijkt uit dat die cijfers snel genoeg bijtrekken om een percentage van 25 te voorkomen binnen 100 jaar, laat staan voor het kritieke punt.
Mwah, het aantal moslims - voor zover dat te peilen is - groeit niet bepaald sterk. Er zijn de afgelopen jaren zelfs dalingen gemeten. Tja.

quote:
Moskeebezoek interesseert me niet zo veel. Het gaat me vooral om de normen en waarden die uit het geloof voortkomen.
En laat dat nu wel verband houden met het moskeebezoek. Moslims die de moskee niet binnenkomen zullen het met de normen en waarden die worden voorgeschreven niet zo nauw nemen als moslims die wel wekelijks in een moskee komen.

quote:
Ik ken weinig gezinnen die Kanaleneiland of de Schilderswijk als prettige leefomgeving voor hun kroost zouden bestempelen.
Dat zijn niet bepaald de gezinnen voor wie emigratie tot de mogelijkheden behoort.

quote:
Dit punt snap ik niet. Wie kan niet met vrijheden om gaan?
Mensen die verhuizen omdat andere mensen andere keuzes maken.
pi_162208409
quote:
7s.gif Op zondag 15 mei 2016 01:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Somaliërs zijn dan ook veruit in de minderheid.
Nu nog wel.

quote:
Mwah, het aantal moslims - voor zover dat te peilen is - groeit niet bepaald sterk. Er zijn de afgelopen jaren zelfs dalingen gemeten. Tja.
Bron?

quote:
En laat dat nu wel verband houden met het moskeebezoek. Moslims die de moskee niet binnenkomen zullen het met de normen en waarden die worden voorgeschreven niet zo nauw nemen als moslims die wel wekelijks in een moskee komen.
Ik ben nooit een kerkganger geweest, maar heb wel typische christelijke normen en waarden. Zaken als Jodenhaat en afkeer jegens westerse landen die bommen gooien in het Midden-Oosten worden meer van huis uit meegegeven dan dat het in de moskee aangeleerd wordt, alhoewel sommige moskeeën niet brandschoon zullen zijn in die aspecten.

quote:
Dat zijn niet bepaald de gezinnen voor wie emigratie tot de mogelijkheden behoort.
Klopt, de lasten van de multiculturele samenleving komen disproportioneel terecht bij huishoudens met weinig middelen. Dit is dan ook waarom partijen als de PvdA hun achterban totaal hebben vervreemd.

Als je genoeg wijken als Molenbeek in je land hebt zullen ook gezinnen met middeninkomens eens gaan kijken in het buitenland. Vooral als we een paar decennia verder zijn en de wereld nog meer geïntegreerd is.

quote:
Mensen die verhuizen omdat andere mensen andere keuzes maken.
Snap ik nog steeds niet. Wat is je punt hiermee?
pi_162210690
quote:
99s.gif Op zondag 15 mei 2016 00:17 schreef Slayage het volgende:
aangezien marokanen zonder uitzondering moslim zijn kan je je afvragen. of het om de etniciteit gaat om het geloof.
Nope, gaat niet om geloof (mbt minderminder)
quote:
ik heb nog nooit een moslim ontmoet die aangaf dat hij een totalitaire ideologie zou hebben, maar misschien heb jij andere ervaring met de moslims in jou omgeving
Wow...
|:(
quote:
een gloof belijden doe je te allen tijde en meestal is dat thuis, aangezien je het meeste tijd van je leven thuis doorbrengt, maar je moet ook werken en boodschappen, dan ben je ook nog steeds moslim, je kan niet je moslim zijn thuis laten ofzo :P
Dus? Moet de maatschappij islamitisch ingericht worden voor moslims omdat ze hun moslim zijn niet thuis kunnen laten? Heb je wel begrepen dat er in het Westen een scheiding van kerk en staat is ontstaan?
quote:
zoals hindoes/christenen enz dat ook mogen idd ik wat dat betreft maak geen onderscheid tussen geloofsovertuigingen
Bij hindoes/christenen is er nog geen sprake van een aanval op rechtsstaat/democratie dmv gebedshuizen.
quote:
hoe dat een slow-motion aanval is op onze rechtstaan en democratie mag je me uitleggen :s)
Serieus? Ik was aan het discussiëren met iemand die totaal geen idee heeft waar het over gaat? Ga eerst maar wat meer lezen over islam als religie, islam als rechtsstaat, islam als regime, etc. Zoek ook eens op wat er zoal 'gepredikt' wordt in de gebedshuizen van de islam. Niet alleen in NL, maar over heel west Europa. En eindig je studie met de geschiedenis van West Europa en het Midden-Oosten.
pi_162210936
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 10:50 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Nope, gaat niet om geloof (mbt minderminder)
islam, de reden waarom de de meeste fokkers op pvv stemmen, heeft niks met minder minder te maken, maar dus een etnisch iets (mocros) dan maakt het racistisch imo, just sayin, maar misschien is bij sommigen een soort geuzen titel, die ze graag dragen op hun borst)

quote:
[quote]Wow...
|:(
niets zeggende reactie

quote:
Dus? Moet de maatschappij islamitisch ingericht worden voor moslims omdat ze hun moslim zijn niet thuis kunnen laten? Heb je wel begrepen dat er in het Westen een scheiding van kerk en staat is ontstaan?
islam wordt voornamelijk beleefd in de persoon zelf. als er gedrag wordt getoond naar de buitenwereld, dan is het voor de buitenstaander meestal niet eens aan te duiden als "islamitisch" gedrag.
zoals ik de beleving van de islam beschrijf, wat heeft de scheiding met het beleven ervan te maken, de sprong ontgaat mij in deze

quote:
Bij hindoes/christenen is er nog geen sprake van een aanval op rechtsstaat/democratie dmv gebedshuizen.
vertel...

quote:
Serieus? Ik was aan het discussiëren met iemand die totaal geen idee heeft waar het over gaat? Ga eerst maar wat meer lezen over islam als religie, islam als rechtsstaat, islam als regime, etc. Zoek ook eens op wat er zoal 'gepredikt' wordt in de gebedshuizen van de islam. Niet alleen in NL, maar over heel west Europa. En eindig je studie met de geschiedenis van West Europa en het Midden-Oosten.
ik had niet de indruk dat dit een discussie was. ik ben gewoon zoals de OP stelt (die overigens niet van mij is) nieuwsgierig waarom mensen PVV stemmen en dan kom ik als ik kijk naar de posters hier, angst voor de islam en angst voor moslims. en die angst is voor mij niet reeel als ik kijk naar de cijfers van demografie en zulks

een persoonlijke vraag, heb jij moslims in jouw omgeving, zo ja ga je dan in gesprek met hen over de dingen waar jij je zorgen over maakt? misschien zal dat helpen om je angsten onderuit te halen.
-Rabia Al-Basri
pi_162211030
quote:
99s.gif Op zondag 15 mei 2016 11:06 schreef Slayage het volgende:

[..]

islam, de reden waarom de de meeste fokkers op pvv stemmen, heeft niks met minder minder te maken, maar dus een etnisch iets (mocros) dan maakt het racistisch imo, just sayin, maar misschien is bij sommigen een soort geuzen titel, die ze graag dragen op hun borst)

[..]

niets zeggende reactie

[..]

islam wordt voornamelijk beleefd in de persoon zelf. als er gedrag wordt getoond naar de buitenwereld, dan is het voor de buitenstaander meestal niet eens aan te duiden als "islamitisch" gedrag.
zoals ik de beleving van de islam beschrijf, wat heeft de scheiding met het beleven ervan te maken, de sprong ontgaat mij in deze

[..]

vertel...

[..]

ik had niet de indruk dat dit een discussie was. ik ben gewoon zoals de OP stelt (die overigens niet van mij is) nieuwsgierig waarom mensen PVV stemmen en dan kom ik als ik kijk naar de posters hier, angst voor de islam en angst voor moslims. en die angst is voor mij niet reeel als ik kijk naar de cijfers van demografie en zulks

een persoonlijke vraag, heb jij moslims in jouw omgeving, zo ja ga je dan in gesprek met hen over de dingen waar jij je zorgen over maakt? misschien zal dat helpen om je angsten onderuit te halen.
quote:
  zondag 15 mei 2016 @ 11:24:48 #37
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_162211255
Samengevat Wilders aanhangers zijn bang voor moslims.

Deporteren of doodmaken? Zeg het maar jongens, wat gaan we ermee doen zodra jullie de macht hebben?
pi_162211897
quote:
hoe ik jou en de gemiddelde PVV stemmer met alle respect inschat

je hebt nog nooit een moslim gesproken (face to face) over dat wat je dwars zit
je hebt nog nooit objectief geprobeerd iets over de islam te leren (de media telt niet mee)
je bent nog nooit een islamitisch gebedshuis binnen gegaan om kennis op te doen

met andere woorden je hebt geen flauw benul waar jij het over hebt en toch ben je zo overtuigd van je beelden wat islam is en wat moslims doen, ik vind dat knap.

dit omdat je volledig met een angst bril kijkt naar deze dingen is het uiteraard niet opmerkelijk dat jij niet in staat bent om open/kritisch/creatief verder te kijken. één van de kenmerken van angst is dat het het de geest versmald. hierdoor is maar één ding belangrijk en dat is het overleven. als je achterna gezeten wordt door een tijger of iemand met een kapmes dan is het uiteraard belangrijk, dat je maar met één ding bezig bent OVERLEVEN dus, maar als het gevoel van dreiging voornamelijk in je hoofd zit en niet zo duidelijk aan te duiden is als die tijger of iemand met een kapmes dan is dat een grote uitdaging om uit de grip van die angst te komen.
om uit de grip van deze voornamelijk ingebeelde angsten te komen is "exposure" belangrijk, dus dat jij jezelf openstelt voor de dingen waar je bang voor bent, zoals ik hierboven stelde

-spreek een moslim (face to face) open over de dingen die je dwars zit
-probeer objectief iets over de islam te leren, een makkelijke instap is het boek mohamed van tarik ramadan
-ga een islamitische gebedshuis binnen om kennis op te doen wat ze zoal doen op een gemiddelde dag, het zal je verbazen dat het voornamelijk thee, koffie drinken is en het gesprek over voetbal gaat

dat was het wmb in deze reeks. fijne zondag nog fokkers ;)

overigens

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
;)
-Rabia Al-Basri
pi_162211954
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 11:24 schreef mcmlxiv het volgende:
Samengevat Wilders aanhangers zijn bang voor moslims.

Deporteren of doodmaken? Zeg het maar jongens, wat gaan we ermee doen zodra jullie de macht hebben?
ik meen dat wilders het had over miljoenen mensen deportren op de deense tv, maar was alweer een aantal jaar terug dus de herinnering zou vervormd kunnen zijn :P
-Rabia Al-Basri
  zondag 15 mei 2016 @ 12:03:47 #40
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_162211993
quote:
99s.gif Op zondag 15 mei 2016 12:01 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik meen dat wilders het had over miljoenen mensen deportren op de deense tv, maar was alweer een aantal jaar terug dus de herinnering zou vervormd kunnen zijn :P
Klopt. Ze zouden zelfs al verbannen worden als ze alleen maar aan dingen als Sharia zouden dénken.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_162212227
quote:
Zoveel valt daar ook niet te leren hoor.
Conscience do cost.
  zondag 15 mei 2016 @ 12:18:57 #42
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_162212269
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 12:16 schreef ems. het volgende:

[..]

Zoveel valt daar ook niet te leren hoor.
Op je zolderkamertje wel dan :D?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_162212309
quote:
2s.gif Op zondag 15 mei 2016 12:18 schreef Falco het volgende:

[..]

Op je zolderkamertje wel dan :D?
Mijn zolderkamer heeft toegang tot internet dus technisch gezien valt daar inderdaad meer te leren ;)
Conscience do cost.
pi_162212810
quote:
99s.gif Op zondag 15 mei 2016 11:59 schreef Slayage het volgende:
hoe ik jou en de gemiddelde PVV stemmer met alle respect inschat

je hebt nog nooit een moslim gesproken (face to face) over dat wat je dwars zit
je hebt nog nooit objectief geprobeerd iets over de islam te leren (de media telt niet mee)

met andere woorden je hebt geen flauw benul waar jij het over hebt en toch ben je zo overtuigd van je beelden wat islam is en wat moslims doen, ik vind dat knap.
Jouw inschattingsvermogen is compleet verkeerd en laat toch weer zien dat jij geen flauw benul hebt.
(ben verder gestopt met lezen van je onzin)
Dus:
quote:
:W :W :W
pi_162212850
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 12:21 schreef ems. het volgende:

[..]

Mijn zolderkamer heeft toegang tot internet dus technisch gezien valt daar inderdaad meer te leren ;)
_O-
pi_162212923
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 02:38 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Nu nog wel.
Oh, please. :')

quote:
Bron?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Islam_in_Nederland

quote:
Ik ben nooit een kerkganger geweest, maar heb wel typische christelijke normen en waarden. Zaken als Jodenhaat en afkeer jegens westerse landen die bommen gooien in het Midden-Oosten worden meer van huis uit meegegeven dan dat het in de moskee aangeleerd wordt, alhoewel sommige moskeeën niet brandschoon zullen zijn in die aspecten.
Dat zijn alleen niet echt typisch islamitische 'waarden'.

quote:
Klopt, de lasten van de multiculturele samenleving komen disproportioneel terecht bij huishoudens met weinig middelen.
Daarom is dat "mensen verhuizen vanwege de islam!11!!" ook gelul.

quote:
Als je genoeg wijken als Molenbeek in je land hebt zullen ook gezinnen met middeninkomens eens gaan kijken in het buitenland.
Ja, als m'n tante een piemel had was het m'n oom geweest.

quote:
Snap ik nog steeds niet. Wat is je punt hiermee?
Dat als er überhaupt al mensen zijn die verhuizen vanwege de islam of moslims ik die mensen liever kwijt dan rijk ben. Dat soort mensen gunnen namelijk anderen het licht in de ogen niet, enkel omdat er andere keuzes worden gemaakt.
pi_162213900
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 02:38 schreef KrappeAuto het volgende:
Ik ben nooit een kerkganger geweest, maar heb wel typische christelijke normen en waarden.
Homo's uitschelden, vrouwen haten en aan kleine jongetjes zitten?
pi_162213909
quote:
7s.gif Op zondag 15 mei 2016 12:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Oh, please. :')
Sterk argument.

quote:
Je hebt wel een beetje de neiging om zomaar wat linkjes neer te plempen zonder verder moeite te doen om je standpunten te onderbouwen.

''Tot in 2007 verwachtte het CBS dat het aantal moslims in Nederland de grens van 1 miljoen in 2006 zou passeren. Naar schatting waren er eind 2004 in Nederland 944.000 moslims, waarvan 6.000 autochtone Nederlanders. Daarbij werd het aantal allochtone moslims geschat met behulp van het percentage moslims in het land van herkomst. Bij nieuwere schattingen, die op basis van POLS-enquêtes werden opgesteld, kwam het CBS voor 2005 uit op 877.000 moslims en op 837.000 in 2006. Het aantal moslims daalde daarna verder tot zo'n 825.000 in 2008,[14] Dit is ongeveer 5% van de bevolking. Een miljoen moslims zullen er naar verwachting pas in 2017-2023 zijn.[15]''

Volgens die andere onderzoeker van je zouden er nu al 1,1 miljoen moslims in Nederland zijn. Zoals ik zei, het CBS is totaal niet geloofwaardig als het op schattingen van het aantal moslims aan komt. Misschien dat dit nu al verbeterd is, maar het spreekt niet in voordeel van jouw standpunt.

quote:
Dat zijn alleen niet echt typisch islamitische 'waarden'.
Dan ben je niet bekend met de term 'Jihad'.

quote:
Daarom is dat "mensen verhuizen vanwege de islam!11!!" ook gelul.
Nergens heb je aangetoond waarom niet. Zoals gewoonlijk roep je weer maar wat zonder onderbouwing. Ik snap dat het lastig wordt als de argumenten op zijn, maar stop dan gewoon met reageren.

Een land vol met Molenbeeks zal zeker een aantal gezinnen motiveren naar het buitenland te kijken, niet per se de gezinnen met lage inkomens. Er verhuizen nu al mensen uit Frankrijk vanwege ''het politieke klimaat''.

quote:
Ja, als m'n tante een piemel had was het m'n oom geweest.

Dat als er überhaupt al mensen zijn die verhuizen vanwege de islam of moslims ik die mensen liever kwijt dan rijk ben. Dat soort mensen gunnen namelijk anderen het licht in de ogen niet, enkel omdat er andere keuzes worden gemaakt.
Dit slaat nergens op. Mensen die verhuizen omdat het niet prettig leven is in bepaalde landen heeft niets te maken met anderen het licht niet gunnen. Zou jij in een land als Afghanistan of Saoudi-Arabie willen wonen? Zo niet, waarom gun je die mensen het licht in de ogen niet?
pi_162213960
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 13:34 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Homo's uitschelden, vrouwen haten en kleine jongetjes zitten?
Als je denkt dat homoseksuelen en vrouwen het beter hebben in islamitische omgevingen dan in christelijke omgevingen heb ik slecht nieuws voor je.
pi_162214144
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 13:34 schreef KrappeAuto het volgende:
Sterk argument.
Klopt, je doet net alsof het aantal Somaliërs ieder jaar exponentieel stijgt terwijl in sommige jaren het tegendeel het geval is. We kennen hier helemaal niet zulke grote Somalische gemeenschappen zoals dat in andere landen wel het geval is. Als je de afgelopen 10 jaar bekijkt zie je dat er jaren tussen zitten waarin het aantal Somaliërs in Nederland zelfs relatief snel is gedaald omdat Somaliërs naar het buitenland vertrekken om 'relatives' op te zoeken.

quote:
Je hebt wel een beetje de neiging om zomaar wat linkjes neer te plempen zonder verder moeite te doen om je standpunten te onderbouwen.
Het ging mij er om dat het aantal moslims in Nederland zowel stijgt als daalt. Dat kun je prima terugvinden op de betreffende pagina.

quote:
Dan ben je niet bekend met de term 'Jihad'.
Oh jawel; alleen is de afkeer jegens het Westen iets wat je bij iedere religie terugvindt en veel meer te maken heeft met de impact van Westerse interventies op het dagelijks leven dan een religieus ingegeven dogma ofzo.

quote:
Nergens heb je aangetoond waarom niet.
Omdat de meeste mensen emigreren om heel andere motieven; een beter klimaat, betere economische kansen, een partner, et cetera.

quote:
Een land vol met Molenbeeks zal zeker een aantal gezinnen motiveren naar het buitenland te kijken, niet per se de gezinnen met lage inkomens.
Leuk, alleen hebben we in Europa geen enkel land 'vol met Molenbeeks'.

quote:
Dit slaat nergens op. Mensen die verhuizen omdat het niet prettig leven is in bepaalde landen heeft niets te maken met anderen het licht niet gunnen. Zou jij in een land als Afghanistan of Saoudi-Arabie willen wonen? Zo niet, waarom gun je die mensen het licht in de ogen niet?
Vertel even hoe het niet prettig wonen is in Nederland. De criminaliteit daalt al jaren gestaag, de economie is redelijk stabiel, de welvaart is goed, de toegang tot scholing en gezondheidszorg zijn relatief goed en Nederlanders zijn zo ongeveer de meest tevreden wereldburgers. Als er mensen zijn die verhuizen omdat ze er niet tegen kunnen een hoofddoek op straat te zien moeten ze dat zelf weten. Ik ben dat soort mensen liever kwijt dan rijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')