abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162306525
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:55 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Ik vond er geen fuck aan man :') Heb er meer in de file gestaan dan gereden
Ja, je moet daar opletten dan je niet op je voorligger knalt als je opzij aan het kijken bent.
Leg dat maar eens uit aan je verzekering :@
pi_162306700
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:57 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Ja, je moet daar opletten dan je niet op je voorligger knalt als je opzij aan het kijken bent.
Leg dat maar eens uit aan je verzekering :@
Ook dat, man man man.. Die mensen daar rijden sowieso als maloten. Links inhalen, rechts inhalen, als ze een kruising oversteken niet naar links/rechts kijken, ze rijden echt op ik denk 5 cm van je bumper als ze hem er tussen gooien..
pi_162306954
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:01 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Ook dat, man man man.. Die mensen daar rijden sowieso als maloten. Links inhalen, rechts inhalen, als ze een kruising oversteken niet naar links/rechts kijken, ze rijden echt op ik denk 5 cm van je bumper als ze hem er tussen gooien..
Klopt ik rij veel in België en het went nooit. (gele platen op je auto zijn daarbij niet in je voordeel)

Het vreemdste/gevaarlijkste vind ik dat je bij een verkeerslicht met een pijl WEL verkeer kan verwachten uit de tegenovergestelde richting. Iets wat in Nederland nooit mogelijk is.
pi_162306993
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:08 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Klopt ik rij veel in België en het went nooit. (gele platen op je auto zijn daarbij niet in je voordeel)

Het vreemdste/gevaarlijkste vind ik dat je bij een verkeerslicht met een pijl WEL verkeer kan verwachten uit de tegenovergestelde richting. Iets wat in Nederland nooit mogelijk is.
Klopt inderdaad, dat vond ik ook echt heel gevaarlijk.
Maar ik vond het ook gevaarlijk dat de voetgangers daar gewoon zonder te kijken tussen auto's door schieten, heb zó verdomde vaak op m`n rem moeten staan daar, iedereen loopt naar elkaar te toeteren en gebaren te maken :')
pi_162307771
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 21:42 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Vandaag mijn retourtje Ardennen gedaan, maar wat ze daar juist NIET doen is linkshangen om je te gallen.. voor de rest zijn ze onvoorspelbaar en kun je echt van alles verwachten, maar ze gaan altijd naar rechts als ze hebben ingehaald.

Als je dan weer over de NL grens bent begint het grote linkshangen en schoolmeestergedrag; ik rijd op de linkerrijstrook, Jij mag hier 120, dat rijd ik, dus ik blijf lekker links hangen, ook al had ik al 6 keer naar rechts gekund. Echt, na nummertje 20 ofzo ben ik in staat om mijn hele koelbox leeg te pleuren op zijn voorruit als ik er eenmaal voorbij ben. Wat een ongelofelijk nare enge kwallen rijden er toch tussen zeg :') En het is niet dat ze je niet zien ofzo hoor, want als ik dan heel demonstratief naar rechts ga elke keer, zie je ze meteen én een tikkie gas bij geven omdat ze er gewoon op zitten te wáchten dat je het rechts gaat proberen, én ze komen een beetje naar rechts... ze zitten de boel gewoon te ziekstralen, echt zum kotzen :r :r :r :r :r
Ik had er vanmiddag ook zo eentje ja. Steeds om te zieken iets bijgassen en dan als ik weer naar links ging snelheid weer laten zakken. En echt, ik kleef niet, ik geef geen signalen of wat. Ik wil er gewoon langs met vmax, maar dat mocht niet.

Later werd ie nog mooier, want toen kreeg meneer telefoon en begon ie ook nog te zwalken bij het zieken, inmiddels bij iemand anders want ik vond het op een gegeven moment wel mooi geweest en ging onder de vmax rechts rijden een stukje achter hem. De ander ramde hem er uiteindelijk rechts langs, waarbij de treiterkop natuurlijk ook even gezellig quasi naar rechts kwam tijdens de manoeuvre :|W

Geen idee wat er mis is met dit soort mensen...
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_162308043
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:09 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Klopt inderdaad, dat vond ik ook echt heel gevaarlijk.
Maar ik vond het ook gevaarlijk dat de voetgangers daar gewoon zonder te kijken tussen auto's door schieten, heb zó verdomde vaak op m`n rem moeten staan daar, iedereen loopt naar elkaar te toeteren en gebaren te maken :')
Ik denk dat je ook te maken hebt gehad met het fenomeen 'nen ollander in België zijn'. Helaas is dat soms al reden genoeg om vereersagressie uit te lokken :)

Al moet ik zeggen dat ik zelf behoorlijk veel last heb van de Nederlanders die tijdens de spits paniekerig zitten te doen in Brussel en daardoor bijvoorbeeld op Meiser of Montgomery zolang staan te wachten dat ik denk dat ze verwachten dat er auto's uit de lucht gaan komen vallen. Of die dan staan te twijfelen over een bord 'déviation' of zo. Of niet naast een vrachtwagen durven of naast een bus. Of een audi Qzoveel
pi_162309571
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:08 schreef Mr.Ping het volgende:

Dat is niet waar. Jij een pijl rechtsaf, dan kan tegemoetkomend verkeer ook groen linksaf hebben.
pi_162309703
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:15 schreef Light het volgende:
En volgens mij stond je bij Gorinchem wel op een parkeerplek voor vrachtwagens.
Volgens mij heeft scheiwijk geen aparte vrachtwagen P.
pi_162310161
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:09 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Jij een pijl rechtsaf, dan kan tegemoetkomend verkeer ook groen linksaf hebben.
Nee, als jij een pijl rechtsaf hebt, dan heeft tegemoetkomend verkeer linksaf (wat dus dezelfde straat in wil) niet tegelijk met jou groen. Als je een pijl linksaf hebt, kan tegemoetkomend verkeer voor linksaf wel tegelijk met jou groen hebben. Dan kruis je voor elkaar langs.
pi_162310166
quote:

[..]

Lees dit dan.
  woensdag 18 mei 2016 @ 22:23:01 #111
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_162310270
quote:

[..]

Of zelfs gewoon kruisend verkeer met groen aan beide kanten, zoals in Eindhoven bij de kruising Leenderweg/Piuslaan/Leostraat
https://www.google.nl/map(...)7i13312!8i6656?hl=nl
Als je hier naar links wil heeft men aan de overkant ook groen. Dat staat daar dus ook regelmatig vast, want "ik heb groen, dus ik rij de kruising op ongeacht of ik ook weer van de kruising af kan".
pi_162310551
quote:
7s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:23 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Of zelfs gewoon kruisend verkeer met groen aan beide kanten, zoals in Eindhoven bij de kruising Leenderweg/Piuslaan/Leostraat
https://www.google.nl/map(...)7i13312!8i6656?hl=nl
Als je hier naar links wil heeft men aan de overkant ook groen. Dat staat daar dus ook regelmatig vast, want "ik heb groen, dus ik rij de kruising op ongeacht of ik ook weer van de kruising af kan".
Het zijn geen pijlen, dus dat kan dan.
  woensdag 18 mei 2016 @ 22:32:28 #113
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_162310754
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:28 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Het zijn geen pijlen, dus dat kan dan.
Oh het kan ook, maar het zorgt niet echt voor een lekkere doorstroming. Als het een beetje druk is staan er altijd wel een paar auto's elkaar in de weg midden op de kruising. En dan heb je die dodo's die bij groen niet even kijken of ze niet op de rijbaan vast blijven staan, dus dan krijgt de kruisende weg groen en kunnen die niet verder.
pi_162311001
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:20 schreef Mr.Ping het volgende:
Lees dit dan.
Afgesproken! Lees jij dit dan:
pi_162311516
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:37 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Afgesproken! Lees jij dit dan:
[ afbeelding ]
Heb het gelezen, maar je hoeft geen verkeer te verwachten waarmee je rekening moet houden en waaraan je voorrang aan moet verlenen. Dit is in België wel het geval.
pi_162311649
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:48 schreef Mr.Ping het volgende:
Heb het gelezen, maar je hoeft geen verkeer te verwachten waarmee je rekening moet houden en waaraan je voorrang aan moet verlenen.
Als dat nu mijn bewering of de jouwe was geweest zou ik me danig op mijn plek gezet voelen.
pi_162311721
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:54 schreef matthias24 het volgende:

[..]

het zal vast erg gezelig zijn bij jou in de auto. :')
Ik moet het wel gezellig maken. 9 van de tien keer zit ik alleen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_162311759
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:22 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Ja weet ik veel hoe je dat uitspreekt :')
Goorkhum. En die k een beetje zacht.
pi_162311795
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:53 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik moet het wel gezellig maken. 9 van de tien keer zit ik alleen.
aaahw oke.
  FOK!fotograaf donderdag 19 mei 2016 @ 00:59:31 #120
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_162315085
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:20 schreef Light het volgende:

[..]

Nee, als jij een pijl rechtsaf hebt, dan heeft tegemoetkomend verkeer linksaf (wat dus dezelfde straat in wil) niet tegelijk met jou groen. Als je een pijl linksaf hebt, kan tegemoetkomend verkeer voor linksaf wel tegelijk met jou groen hebben. Dan kruis je voor elkaar langs.
Echt wel. Dat kan prima en dat gebeurt ook.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_162315894
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 00:59 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Echt wel. Dat kan prima en dat gebeurt ook.
Niet als er ook een pijl in het verkeerslicht staat maar alleen op de weg.
Stond al duidelijk bij het plaatje dat ambertje90 postte:

donderdag 19 mei 2016 @ 08:39:18 #122
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_162316579
quote:
7s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:32 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Oh het kan ook, maar het zorgt niet echt voor een lekkere doorstroming. Als het een beetje druk is staan er altijd wel een paar auto's elkaar in de weg midden op de kruising. En dan heb je die dodo's die bij groen niet even kijken of ze niet op de rijbaan vast blijven staan, dus dan krijgt de kruisende weg groen en kunnen die niet verder.
Die is ook wel een stuk krapper voor mijn gevoel dan kruising Boutenslaan/Aalsterweg. Jammer dat sommige mensen niet snappen dat je daar OM elkaar heen gaat i.p.v. voor elkaar langs...
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_162316966
Smalle weg, gelijkwaardige kruising.
Ik stop om een auto van rechts voor te laten. Omdat deze linksaf slaat sorteer ik strak langs de stoeprand voor, want smalle weg.
De fietster die ik net had ingehaald was het daar niet mee eens en haalt mij links in en schiet nog net voor de juist indraaiende auto rechtdoor :X :X :|W
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  FOK!fotograaf donderdag 19 mei 2016 @ 09:49:04 #124
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_162317479
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 06:46 schreef vannelle het volgende:

[..]

Niet als er ook een pijl in het verkeerslicht staat maar alleen op de weg.
Stond al duidelijk bij het plaatje dat ambertje90 postte:

[ afbeelding ]
Zelfs daar ken ik er een van. Goed, niet helemaal eerlijk, want linksaf komt gedwongen op links terecht en rechtsaf gedwongen op de rechter rijstrook, maar wel gelijktijdig groen:
mapsje. Inmiddels is de situatie veranderd.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_162330403
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 09:49 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Zelfs daar ken ik er een van. Goed, niet helemaal eerlijk, want linksaf komt gedwongen op links terecht en rechtsaf gedwongen op de rechter rijstrook, maar wel gelijktijdig groen:
mapsje. Inmiddels is de situatie veranderd.
Dan wordt nog steeds voldaan aan de regel dat als je voor linksaf een pijl hebt, je geen last hebt van ander verkeer.
  donderdag 19 mei 2016 @ 22:04:00 #126
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_162336713
Tip van de dag: als je de binnendoorroute volgt die Flitsmeister aangeeft, hou dan rekening met het feit dat Flitsmeister géén rekening houdt met héle smalle boerenwegen en loslopende koeien. Dat kreng ging pas na enkele minuten en wat getoeter aan de kant. :D

Anti-irritatie: ik was alsnog flink sneller.
pi_162507678
Een klein irritatiefactortje op de snelweg. Flitsmeister die zichzelf afsluit omdat geconstateerd is dat ik niet meer onderweg ben... MILJAAR :( :r
pi_162508926
Grote irritatie: garage die na het verwisselen van de olie de vuldop er niet opdraait. Gisteren (drie weken later...) bij het oliepeil checken kom ik er pas achter. Er lijkt nauwelijks iets gelekt te zijn, wat een klein wonder is, maar ik ben best woest. Had de hele motor kunnen versjteren.

De merkgarage hier heeft er dus een klant bij. Kan natuurlijk nooit meer bewijzen dat de vorige dit heeft nagelaten dus ik denk niet dat het nog zin heeft om ruzie te gaan trappen bij de oude. Heb ze telefonisch medegedeeld dat ik er niet meer kom hierom en dat is het dan maar.

Heb ik weer... ;(
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  donderdag 26 mei 2016 @ 09:49:26 #129
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_162509206
Bij de laatste APK haalde de keurmeester een onderdeel van een afdekplaat af onder motor. Hebben een tijd staan te puzzelen wat het zou kunnen zijn, bleek het iets te zijn wat 2 jaar geleden tijdens het vervangen van de distributieriem was gevallen en nooit meer terug was gezet :+

Heb pas de monteur erop aangesproken, die gaf zijn fout toe en heeft het alsnog gemonteerd, no hard feelings verder.
pi_162509248
Een aantal jaar geleden was de garage in Den Haag vergeten de dop van de benzinetank goed te sluiten...

"Maar opgebaarde, wat deed jij dan bij die garage want jij woont daar totaal niet in de buurt?"
Nou, blijkbaar was de leiding in de brandstoftank losgeschoten, dus kreeg de motor geen brandstof

"ow wat spannend, dus je stond ineens stil?"
Klopt, scherp! Maar gelukkig stond ik voor een verkeersstoplicht en waren wij net vertrokken na een weekendje wezen coma-zuipen in Den Haag

"Maar een leiding die losschiet, kan dat dan?"
Blijkbaar, de garage die het euvel heeft verholpen en mijn standaard garage die hadden dit nog nooit meegemaakt of gehoord. Het is een zeldzaamheid werd mij verzekerd

"En toen, en toen, hoe kwam je er achter dat de dop niet goed vastgezet was?"
Ik was aan het tanken en ik tankte een paar liter meer dan ik dacht dat in de tank paste. Dus I was like :o mgbbq wtf en toen zag ik dat mijn schoenen nat werden.

"Vervelend man! Dus die paar liter extra benzine proberen te claimen?"
Jazekers maar de garage wilde er niet aan want ik kon niet bewijzen dat zij de dop niet goed hadden aangedraaid (lolol :') ) en omdat opgebaarde in een import auto rijdt kon het losschieten van de leiding niet gegooid worden op de zogenaamde garantie. En de week na dit gebeuren ben ik ANWB lid geworden want dan wordt je auto een soort van gratis weggesleept en nu kostte alleen het wegslepen al bijna ¤150

"Bedankt voor het delen, prachtig verhaal"
Ja ik maak wat mee joh
pi_162509617
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 09:34 schreef Jihawti het volgende:
Grote irritatie: garage die na het verwisselen van de olie de vuldop er niet opdraait. Gisteren (drie weken later...) bij het oliepeil checken kom ik er pas achter. Er lijkt nauwelijks iets gelekt te zijn, wat een klein wonder is, maar ik ben best woest. Had de hele motor kunnen versjteren.

De merkgarage hier heeft er dus een klant bij. Kan natuurlijk nooit meer bewijzen dat de vorige dit heeft nagelaten dus ik denk niet dat het nog zin heeft om ruzie te gaan trappen bij de oude. Heb ze telefonisch medegedeeld dat ik er niet meer kom hierom en dat is het dan maar.

Heb ik weer... ;(
Als ik het goed begrijp ben je uitgegaan van het feit dat ze bij die garage klootzakken zijn en heb je ze nooit de kans gegeven hun foutje te herstellen? Daarvoor hoef je toch niet meteen ruzie te gaan trappen?

Fijn dat er zoveel vertrouwen is in de mensheid hier in Nederland... ;(
pi_162509920
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 09:34 schreef Jihawti het volgende:

Heb ik weer... ;(
Ja, want bij een merkgarage werken robots die nooit fouten maken natuurlijk. :')
pi_162510795
Vanmorgen reed links naast mij een witte Ford (volgens mij) Focus, met dezelfde snelheid als ik. Achter die Ford zat een vrachtauto de boel op te duwen. Ik miste wat context, maar ik begreep dat de meneer in zijn Ford de vrachtautomeneer een beetje zat was. Ik was de meneer in zijn Ford ook zat, dus ik ben maar wat langzamer gaan rijden. Fordbestuurder zag toen de nuttloosheid van zijn actie in, gaf nog even de vinger aan de vrachtauto achter hem en gaf weer gas.

Werkelijk, zes uur in de ochtend, en dan al gaan stressen in het verkeer. Stelletje testosteronknuppels. Neandertalers. Bokito's.
pi_162511137
quote:
18s.gif Op donderdag 26 mei 2016 10:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp ben je uitgegaan van het feit dat ze bij die garage klootzakken zijn en heb je ze nooit de kans gegeven hun foutje te herstellen? Daarvoor hoef je toch niet meteen ruzie te gaan trappen?

Fijn dat er zoveel vertrouwen is in de mensheid hier in Nederland... ;(
Ik heb ze toch ook in eerste instantie opgebeld met het verhaal? De reactie was: "Dan moejje d'r een dop op doen."

Dus ik nog beleefd vragen of zij die nog hadden en hoe we dit verder op moesten lossen. Het antwoord was nee en dat ik maar naar de merkdealer moest gaan.

Dat heb ik dus gedaan, alwaar de dop al klaar lag tegen de tijd dat we m kwamen halen, kwartiertje later. Dat scoort dus punten bij mij. Ik heb niet de illusie dat ze daar nooit fouten maken natuurlijk. Ik weet nu wel dat ze andermans fouten vriendelijk en snel op kunnen lossen.
  donderdag 26 mei 2016 @ 11:19:50 #135
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_162511154
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 11:06 schreef Ridocar het volgende:
Ik was de meneer in zijn Ford ook zat, dus ik ben maar wat langzamer gaan rijden.

Werkelijk, zes uur in de ochtend, en dan al gaan stressen in het verkeer.
Waarom doe je dat dan ook, reed die Ford bestuurder links van je jou in de weg ofzo?
pi_162511171
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 11:19 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Ik heb ze toch ook in eerste instantie opgebeld met het verhaal? De reactie was: "Dan moejje d'r een dop op doen."
Oke, dat gedeelte ontbrak aan je oorspronkelijke verhaal, of althans, dat had ik er niet van begrepen, en lees ik er nu nog niet in als ik even terugkijk.
pi_162511594
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 11:20 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Oke, dat gedeelte ontbrak aan je oorspronkelijke verhaal, of althans, dat had ik er niet van begrepen, en lees ik er nu nog niet in als ik even terugkijk.
Nee klopt, maar dan nog is jouw gevolgtrekking dat ik dan dus mensen wel klootzakken zou vinden niet geheel lineair logisch zeg maar :P
pi_162511755
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 11:19 schreef Jihawti het volgende:
Een 710 dop?
pi_162511899
Man man man.

Laat ik vooropstellen dat ik prima vind als mensen rustig aan doen, zich netjes aan de snelheid houden, etcetera. Ik doe het zelf niet altijd, moet ik toegeven, maar toch.

Echter had ik net zo'n figuur voor me wat oprecht zat te treuzelen. 60 waar je 80 mag, voor elke bocht afremmen, alles en iedereen, ook van links, voorrang geven, vijf seconden stil gaan staan voor een stopstreep, etc. :{ Wat is dat irritant zeg
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  Moderator donderdag 26 mei 2016 @ 12:03:49 #140
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162512291
Mijn irritatie in het verkeer, laatste tijd al aantal keren gezien, mensen met oordopjes in. Op die fiets altijd al wat gestoord aan mensen die sloom fietsen en je niet horen als je belt als je er langs wilt, maar goed.

Maar ook in de auto. En dan staat de muziek zo hard dat ze hulpdiensten blijkbaar niet horen.

Laatst ook zo'n klungel bij de stoplichten. Twee banden om rechtdoor te gaan en een voor linksaf, daar stonden drie auto's. Helemaal rechts stond een auto. Komt er zo'n gast met oordopjes aan die hem vervolgens op de middelste strook zet ipv uiterst rechts, terwijl er op hoge snelheid een politiewagen naderde.

Als je er al voor kiest je zo te isoleren kijk dan gvd wel goed in de spiegels :(
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_162512317
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 11:44 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Een 710 dop?
Hahaha ik heb gegoogeld maar nu snap ik m. Ja, de 710 :P
pi_162512444
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 11:19 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Waarom doe je dat dan ook, reed die Ford bestuurder links van je jou in de weg ofzo?
Voor mij persoonlijk maakte het niks uit, maar zo kinderachtig doen om een punt te maken is ook een beetje raar. Ik probeerde alleen dit gedrag te doorbreken, en dat is mij aardig gelukt.

Let wel, ik had geen moeite met de bestuurders van Ford en vrachtauto, en het kan mij ook niet boeien waar ze ruzie over kregen, ik was het alleen zat dat van zo'n vete het achteropkomende verkeer ook last had. Stop dan bij een parkeerplaats en knok het daar uit.

[ Bericht 16% gewijzigd door Ridocar op 26-05-2016 12:16:04 ]
pi_162513203
Mooi opgelost!

Al moet ik zeggen dat een klevende vrachtauto me niets lijkt.
  Moderator donderdag 26 mei 2016 @ 12:44:51 #144
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162513286
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 12:40 schreef ambertje90 het volgende:
Mooi opgelost!

Al moet ik zeggen dat een klevende vrachtauto me niets lijkt.
Als vrachtauto's gaan kleven weet je dat je te langzaam rijdt
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_162513398
Daar valt over te discussieren, als je 85 rijdt waar je 80 mag heeft de truck nog altijd "over".
pi_162519180
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 12:50 schreef ambertje90 het volgende:
Daar valt over te discussieren, als je 85 rijdt waar je 80 mag heeft de truck nog altijd "over".
Als jij 85 rijdt en je wordt door een truck ingehaald dan deugt je teller niet.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_162519785
Klagen kan bij het amerikaanse ministerie van defensie, zij regelen de GPS
pi_162521299
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 12:44 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Als vrachtauto's gaan kleven weet je dat je te langzaam rijdt
Ik heb er regelmatig last van bij 75 op een 70km weg.
.
pi_162522253
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 11:51 schreef BlackLining het volgende:
Man man man.

Laat ik vooropstellen dat ik prima vind als mensen rustig aan doen, zich netjes aan de snelheid houden, etcetera. Ik doe het zelf niet altijd, moet ik toegeven, maar toch.

Echter had ik net zo'n figuur voor me wat oprecht zat te treuzelen. 60 waar je 80 mag, voor elke bocht afremmen, alles en iedereen, ook van links, voorrang geven, vijf seconden stil gaan staan voor een stopstreep, etc. :{ Wat is dat irritant zeg
Ik vind het niet prima. Ja, op rechts, daar is het voor bedoeld. Eerder vandaag reed ik een poos lang achter een wagen die op 120 bleef steken. Leek uit te wijken naar rechts, maar bleef in het midden hangen en weer terug naar links terwijl er zeeën van ruimte lag. Dat soort mensen erger ik mij kapot aan. Opgelost door rechts in te halen
pi_162532135
Oh hai libellelezeres met kort pittig kapsel in je koekblik. Het is wellicht een idee om te kijken waar je rijdt, in plaats van je telefoon midden voor je gezicht te houden. Zodat je de haaientanden voor je wielen en verkeer om je heen wel kan zien. Dan hoef je niet zo verontwaardigd te kijken als ik bijna op je motorkap lig.
pi_162575043
Wil ik vanmiddag wegrijden ligt er een briefje achter mijn ruitenwisser: "parkeren is een vak niet twee en anders parkeer je maar in de zij straat"

Waarschijnlijk moet ik hieruit opmaken dat mijn auto niet netjes in het parkeervak staat. Het probleem is alleen er zijn in die straat dus helemaal geen parkeervakken. Het is gewoon een straat waar je de auto naast de stoep kan zetten (zoals iedereen doet) zonder belijning.

Waarschijnlijk had had ik mijn auto niet netjes aangesloten achter de auto voor mij. Ik kan dat niet meer controleren omdat deze auto inmiddels was vertrokken. Ik heb het in ieder geval niet in de gaten gehad. Het kan ook zijn dat de auto voor me later is ingeparkeerd en zij dus de auto niet netjes hebben neergezet.

Dat laatste dat kan de briefjesschrijver alleen maar weten als zij/hij me zag inparkeren en dus weet waar ik woon. Daar zit voor mij dan ook de irritatie, bel dan gewoon even aan dan kunnen we het even bespreken. Als ik door mijn auto op te schuiven een plekje voor je kan maken dan wil ik dat ook nog wel doen. Of anders in ieder geval een huisnummer zodat ik even kan aanbellen. Maar zo'n laf boos tokkie briefje in het handschrift van een kind van 4 irriteert mij dan weer mateloos. Uit irritatie heb ik het briefje op straat laten liggen, dan is in ieder geval duidelijk dat dit niet de manier is.
pi_162575681
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 21:37 schreef 44rdbei het volgende:
"parkeren is een vak niet twee en anders parkeer je maar in de zij straat"
Maar zo'n laf boos tokkie briefje in het handschrift van een kind van 4 irriteert mij dan weer mateloos. Uit irritatie heb ik het briefje op straat laten liggen, dan is in ieder geval duidelijk dat dit niet de manier is.
Heb je ooit te maken gehad met een echte tokkie? Waarschijnlijk niet, als je dit al tokkie vindt.
Overigens vind ik het dan weer tokkie-gedrag dat je dat papier op straat pleurt. ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_162576402
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 21:55 schreef Messina het volgende:

[..]

Heb je ooit te maken gehad met een echte tokkie? Waarschijnlijk niet, als je dit al tokkie vindt.
Overigens vind ik het dan weer tokkie-gedrag dat je dat papier op straat pleurt. ;)
Ik vind het geen normaal gedrag in elk geval.

En dat papier was niet van mij, dat ze het op mijn auto kwakt maakt het niet mijn rotzooi.
  FOK!fotograaf zaterdag 28 mei 2016 @ 22:23:31 #154
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_162576773
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 22:13 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Ik vind het geen normaal gedrag in elk geval.

En dat papier was niet van mij, dat ze het op mijn auto kwakt maakt het niet mijn rotzooi.
Ach, mijn handen jeuken regelmatig om ook eens zo'n briefje achter te laten, als er weer eentje buiten de vakken staat of dubbel geparkeerd staat. Bij de parkeerplaats van ons vorige huis stonden ook geen streepjes, had je er eentje die hem steevast een halve autolengte vanaf het begin van de parkeerstrook zette en ook nog eentje die hem op een plek waar je er makkelijk 2 op zou krijgen, hem precies in het midden neerkwakte. Als dat hier ook het geval was, dan snap ik het wel. En dat hoeft dan niet eens aan jou gelegen te hebben, als jij, zoals je schetst, wel aangesloten hebt, maar dan bij zo'n "dubbelparkeerder".

Beide wel eens behoorlijk klem gezet door hem er strak tegenaan te zetten. Schijtgedrag, als ik mijn best doe zou ik er 6 auto's op krijgen, als zij bij de parkeerders hoorden, stonden er maximaal 3.
The summer is magic!

pi_162577317
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 22:23 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ach, mijn handen jeuken regelmatig om ook eens zo'n briefje achter te laten, als er weer eentje buiten de vakken staat of dubbel geparkeerd staat. Bij de parkeerplaats van ons vorige huis stonden ook geen streepjes, had je er eentje die hem steevast een halve autolengte vanaf het begin van de parkeerstrook zette en ook nog eentje die hem op een plek waar je er makkelijk 2 op zou krijgen, hem precies in het midden neerkwakte. Als dat hier ook het geval was, dan snap ik het wel. En dat hoeft dan niet eens aan jou gelegen te hebben, als jij, zoals je schetst, wel aangesloten hebt, maar dan bij zo'n "dubbelparkeerder".

Beide wel eens behoorlijk klem gezet door hem er strak tegenaan te zetten. Schijtgedrag, als ik mijn best doe zou ik er 6 auto's op krijgen, als zij bij de parkeerders hoorden, stonden er maximaal 3.
Pesterijtjes gaan natuurlijk ook niet helpen.
  FOK!fotograaf zaterdag 28 mei 2016 @ 22:37:01 #156
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_162577365
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 22:35 schreef 44rdbei het volgende:
Pesterijtjes gaan natuurlijk ook niet helpen.
Juist wel. Degene die zo'n eind vanaf het einde bleef staan, deed na 1 of 2x goed strak ervoor gestaan te hebben, hem wel keurig op het begin neerzetten. Na verloop van tijd stond ie weer verderaf, stond je er weer een keertje voor en dan stond hij weer aan het begin. :D
The summer is magic!

pi_162578180
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 22:37 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Juist wel. Degene die zo'n eind vanaf het einde bleef staan, deed na 1 of 2x goed strak ervoor gestaan te hebben, hem wel keurig op het begin neerzetten. Na verloop van tijd stond ie weer verderaf, stond je er weer een keertje voor en dan stond hij weer aan het begin. :D
Kan ook toeval zijn geweest. Als het echt een probleem is zou ik gewoon even aan bellen. Maar het is beter dan zo'n anoniem briefje daar irriteer ik me echt aan.
pi_162580925
Bij ons in de straat zijn ook geen belijningen voor het parkeren.
Iedereen parkeert zijn/haat auto tegen de stoeprand aan of met 2 banden net op de stoep om het rijdende verkeer in de straat wat ruimte te geven.
Nu staat er een Peugeot 105 met 2 banden op de stoep geparkeerd, maar wel zodanig dat de auto meer op de stoep staat dan op de straat en er op de stoep nog maar weinig ruimte is om er langs te lopen. :N :X
  zondag 29 mei 2016 @ 00:43:03 #159
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_162581329
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 00:19 schreef Magic-IRC het volgende:
Bij ons in de straat zijn ook geen belijningen voor het parkeren.
Iedereen parkeert zijn/haat auto tegen de stoeprand aan of met 2 banden net op de stoep om het rijdende verkeer in de straat wat ruimte te geven.
Nu staat er een Peugeot 105 met 2 banden op de stoep geparkeerd, maar wel zodanig dat de auto meer op de stoep staat dan op de straat en er op de stoep nog maar weinig ruimte is om er langs te lopen. :N :X
doen we hier ook, ze kúnnen ervoor bekeuren, maar als je er voor zorgt dat er ruim een rolstoel en/of kinderwagen langs kan, zullen ze dat niet snel doen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_162583661
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 00:43 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

doen we hier ook, ze kúnnen ervoor bekeuren, maar als je er voor zorgt dat er ruim een rolstoel en/of kinderwagen langs kan, zullen ze dat niet snel doen.
Als die ruimte er was zou ik het geen probleem vinden.
Maar er was nog geen 50 cm ruimte.
pi_162583841
Grootste probleem is dat ze tegen je spiegel rijden, daarom parkeer ik al jaren met de achterkant iets meer van de stoep af en het voorwiel er tegenaan. Dan rijden ze tenminste wel om je auto heen.
.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 29 mei 2016 @ 09:19:43 #162
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_162583951
Ik rijd gisteren door een woonwijk, zie rechts van me een man met een hond. Ik kijk voor de zekerheid even extra: hond aan de lijn. Mooi. Aan de andere kant van de straat zie ik een stel mensen bezig om een kinderwagen in een auto te zetten. Ik rijd rustig door, schiet er ineens vanachter de man met de hond een teckel vlak voor mijn wielen de straat over, richting die mensen met die kinderwagen. Ik vol op de rem. Hond crosst door en wordt vol vreugde aangehaald door de mensen *O*

Volgens mij hadden ze niet eens in de gaten dat het beest bijna doodgeknuffeld werd door mijn auto :(
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_162589256
Vanmorgen op de A58, van Bergen op Zoom richting Roosendaal, een Opel Corsa, drie of vier inzittenden. Toeterend werd ik ingehaald, vervolgens gingen er wat middelvingers in de auto omhoog. Waarom weet ik nog steeds niet. Ik heb nog wat beeld teruggekeken, maar ik kan nergens terugvinden waar ik mij de woede op de hals zou hebben gehaald.

Dafuq, stelletje opgefokte figuren.

[ Bericht 32% gewijzigd door Ridocar op 29-05-2016 13:48:21 ]
  FOK!fotograaf zondag 29 mei 2016 @ 13:48:25 #164
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_162589659
Gister bijna eentje binnen op de snelweg... Kwam eerst al zonder kijken naar links, mja, daaraan zijn we inmiddels wel gewend. Ging na de auto ingehaald te hebben naar rechts, zit ik al half ernaast, zit ie bijna in de zijkant. Weet ook waarom: Smartphone voor zijn snufferd, zoals een bejaarde dat doet. Dus niet omlaag kijken, maar telefoon omhoog houden op 10 centimeter van je gezicht. ;( ;(

Een ander besluit dat ie eraf moet. Dat doet ie niet door tussen de vluchtheuvels te gaan staan, zoals daar hoort, maar vanaf de doorgaande richting schuin in te draaien en de kont lekker op de andere helft te laten staan. Talentje hoor. |:( |:(
The summer is magic!

maandag 30 mei 2016 @ 11:48:51 #165
177940 Tunafish
met staart
pi_162615404
Eergisteren op de snelweg, was met 140 waar 130 mag een treintje auto's en busjes aan het inhalen. In mijn spiegels zie ik een of ander bestelbusje als een malle dichterbij komen, maar ik was gewoon nog bezig om die langzame figuren rechts van mij in te halen. Busje zit achter me, letter op iets van 3 meter van mijn achterwiel, druk heen en weer te slingeren, knipperlicht naar links aan en maar moeilijk doen enzo. Mij zo lopen opjagen helpt niet echt als je erlangs wil, dan ga ik niet ineens beter mijn best doen ofzo :') Ik ben aan het inhalen, ga snel zat, zodra ik weer naar rechts kan ga ik dat ook, niet zo zeuren.

Die vent zat een tijdje zo achter me tot ik weer naar rechts kon, meteen vol gas voorbij, 200 meter verderop hetzelfde doen bij zijn nieuwe voorligger. Triest figuur.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 31 mei 2016 @ 18:13:10 #166
13151 crew  Rewimo
pi_162649072
Okee, dit stukje had ik bijna niet kunnen posten :{

Ik bracht net onze zoon naar training, ik rijd op een voorrangsweg en van rechts komt een klein autootje, remt netjes af.

Van links komt een oranje gemeentebestelwagen die vrij fanatiek op de kruising afrijdt. Nu doen Duitsers dat wel vaker, die remmen pas laat af voor kruisingen. Deze remde dus helemaal niet maar karde gewoon door.

Dat ging dus alleen maar nèt goed omdat ik instinctief het gaspedaal indrukte waardoor hij achter me langsschoot in plaats van vol in mijn flank :o
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_162649122
Oh schrikken is dat! Je had m al in de smiezen gelukkig zodat je nog kon reageren.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 31 mei 2016 @ 18:16:22 #168
13151 crew  Rewimo
pi_162649158
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 18:14 schreef Jihawti het volgende:
Oh schrikken is dat! Je had m al in de smiezen gelukkig zodat je nog kon reageren.
Ja, al verwachtte ik dus wel enige remactie :+ Naar links had hij helemaal geen zicht op die hoek, als daar een auto had gereden was het echt niet te missen geweest :{ Naar rechts, waar ik reed, is alleen maar veld, dus waarom hij me niet gezien heeft/niet afremde is me een raadsel. Ik had sowieso voorrang op die weg maar kwam ook nog van rechts.
pi_162649346
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 18:16 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ja, al verwachtte ik dus wel enige remactie :+ Naar links had hij helemaal geen zicht op die hoek, als daar een auto had gereden was het echt niet te missen geweest :{ Naar rechts, waar ik reed, is alleen maar veld, dus waarom hij me niet gezien heeft/niet afremde is me een raadsel. Ik had sowieso voorrang op die weg maar kwam ook nog van rechts.
Pfff misschien een hele vermoeide Duitse ambtenaar die wel keek maar niet zag?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 31 mei 2016 @ 18:30:48 #170
13151 crew  Rewimo
pi_162649509
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 18:24 schreef Jihawti het volgende:
Pfff misschien een hele vermoeide Duitse ambtenaar die wel keek maar niet zag?
Geen idee. Ik had het hem graag willen vragen maar ik had het te druk met bijkomen en zoon geruststellen. Bovendien sjeesde hij gewoon door.
  Moderator woensdag 1 juni 2016 @ 09:23:06 #171
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_162662177
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 13:33 schreef Ridocar het volgende:
Vanmorgen op de A58, van Bergen op Zoom richting Roosendaal, een Opel Corsa, drie of vier inzittenden. Toeterend werd ik ingehaald, vervolgens gingen er wat middelvingers in de auto omhoog. Waarom weet ik nog steeds niet. Ik heb nog wat beeld teruggekeken, maar ik kan nergens terugvinden waar ik mij de woede op de hals zou hebben gehaald.

Het enige wat ik kan ontdekken, is dat je aan het begin van het filmpje een seconde of twee iets teveel naar links lijkt te gaan. En aangezien jij een grote vrachtwagen bent, en hun een klein lullig corsaatje, kan het zijn dat dat in hun ogen even eng en bedreigend overkwam.

Ik heb dat ook wel eens hoor (niet dat ik dan ging toeteren) maar dat ik tijdens het inhalen van een vrachtwagen merkte dat ie een beetje zwabberde richting mijn weghelft, en dan heb je al heuul snel zoiets van...GAST, doe dat niet!! ARGH!. Is nogal intimiderend :P

Maar dan nog is hun reactie zwaar overdreven, als dat al was waarom ze toeterden...
pi_162667540
Nou, de politiewagens (twee Qashqai's) in het Vlaamse mogen toch ook wel wat meer rechts houden. En wat die voorste op het einde nu bedoelde met z'n zwaailichten.....

pi_162667628
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 13:33 schreef Ridocar het volgende:

Kobus en Kwiebus nog gezien? :P
pi_162668373
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 13:22 schreef _VoiD_ het volgende:
Nou, de politiewagens (twee Qashqai's) in het Vlaamse mogen toch ook wel wat meer rechts houden. En wat die voorste op het einde nu bedoelde met z'n zwaailichten.....

Om de laatste vraag te beantwoorden: geen idee, misschien een poging om "dien 'Ollander" te intimideren.

Is dat van Breda naar Antwerpen?
pi_162668379
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juni 2016 13:26 schreef Juup© het volgende:

[..]

Kobus en Kwiebus nog gezien? :P
Wie?
pi_162668431
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 09:23 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Het enige wat ik kan ontdekken, is dat je aan het begin van het filmpje een seconde of twee iets teveel naar links lijkt te gaan. En aangezien jij een grote vrachtwagen bent, en hun een klein lullig corsaatje, kan het zijn dat dat in hun ogen even eng en bedreigend overkwam.

Ik heb dat ook wel eens hoor (niet dat ik dan ging toeteren) maar dat ik tijdens het inhalen van een vrachtwagen merkte dat ie een beetje zwabberde richting mijn weghelft, en dan heb je al heuul snel zoiets van...GAST, doe dat niet!! ARGH!. Is nogal intimiderend :P

Maar dan nog is hun reactie zwaar overdreven, als dat al was waarom ze toeterden...
Ik heb het gezien, maar ik kwam in heel het stuk niet eens over de belijning. Idd zwaar overdreven reactie als het daarom ging...
pi_162668730
Nou ja, je zou de vrachtwagenchauffeurs de kost moeten geven die buiten hun lijntjes rijden.
pi_162669447
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 14:03 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Om de laatste vraag te beantwoorden: geen idee, misschien een poging om "dien 'Ollander" te intimideren.

Is dat van Breda naar Antwerpen?
ja. Dagelijkse route, want ik woon in antwerpen en werk in nederland.
pi_162674065
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 14:03 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Wie?
Aan de andere kant van de weg, van R'Daal naar BoZ die 2 melkbussen ;)

pi_162679065
Nooit geweten dat die dingen een naam hadden.
  donderdag 2 juni 2016 @ 08:09:13 #181
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_162684831
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juni 2016 21:56 schreef Ridocar het volgende:
Nooit geweten dat die dingen een naam hadden.
Dit idd :D! Kom ze vaak tegen :Y.
  donderdag 2 juni 2016 @ 10:15:34 #182
450453 Charleville
Wat 'n wereld.
pi_162686724
Ik irriteer mij altijd aan Duitsers op een zaterdagmiddag ga ik vaak de grens over binnendoor om even wat drogisterij spullen te kopen, drank en even de auto vol te tanken.

Nu rijd ik binnendoor nooit harder dan 60 / 70 simpelweg omdat ik dat niet nodig vind om op een vrije dag te haasten

En dan gaan altijd de auto's met wit kenteken proberen om in te halen, of soms seinen ze, laatst wou er eentje inhalen terwijl er een verdrijvingsvlak aankwam, ik heb even naar links gestuurd om de auto te laten schrikken en gelijk van deze aardige meneer de middelvinger natuurlijk en meneer drukte even op de rem...

Ze kunnen beter zoals in Nederland obstakels in het midden zetten bij kruispunten dan kunnen ze niet inhalen in het midden.

Zo zie je dat de Duitse infrastructuur een stuk onveiliger is, je mag zelfs op de kleinste wegen inhalen waardoor je enorme aanrijdingen kan krijgen door inhalen, (frontaal).

Als je in het buitenland rijd dan waardeer je Nederland gelijk een stuk meer
Ook allemaal de duurste auto's, je kan zien dat Nederlanders een stuk minder materialistisch zijn, ik zou niet eens zo'n BMW willen, het onderhoud zou ik niet jaarlijks op willen hoesten
  donderdag 2 juni 2016 @ 10:47:15 #183
177940 Tunafish
met staart
pi_162687382
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 10:15 schreef Charleville het volgende:
Ik irriteer mij altijd aan Duitsers op een zaterdagmiddag ga ik vaak de grens over binnendoor om even wat drogisterij spullen te kopen, drank en even de auto vol te tanken.

Nu rijd ik binnendoor nooit harder dan 60 / 70 simpelweg omdat ik dat niet nodig vind om op een vrije dag te haasten
Dat jij niet doorrijdt, betekent niet dat anderen dan ook maar met 40 tot 30 km/u onder de limiet daar moeten rijden. Of blijf je zelf ook rustig achter iemand die 40 gaat op een 80-weg?

quote:
En dan gaan altijd de auto's met wit kenteken proberen om in te halen, of soms seinen ze
Ja, vind je het gek? :')
quote:
laatst wou er eentje inhalen terwijl er een verdrijvingsvlak aankwam, ik heb even naar links gestuurd om de auto te laten schrikken en gelijk van deze aardige meneer de middelvinger natuurlijk en meneer drukte even op de rem...
Naar mannetje :r

quote:
Ze kunnen beter zoals in Nederland obstakels in het midden zetten bij kruispunten dan kunnen ze niet inhalen in het midden.
[ afbeelding ]
Dat klopt, inhalen bij kruispunten is niet zonder gevaar.

quote:
Zo zie je dat de Duitse infrastructuur een stuk onveiliger is, je mag zelfs op de kleinste wegen inhalen waardoor je enorme aanrijdingen kan krijgen door inhalen, (frontaal).
Of, zo zie je dat sommige automobilisten gevaarlijk zijn, waar ze ook rijden. Je mag op verreweg de meeste Nederlandse kleine wegen ook gewoon inhalen, kun je ook tegen alles en iedereen botsen. Landelijk inhaalverbod dan maar?
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  donderdag 2 juni 2016 @ 10:54:59 #184
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_162687526
quote:

En dan gaan altijd de auto's met wit kenteken proberen om in te halen, of soms seinen ze, laatst wou er eentje inhalen terwijl er een verdrijvingsvlak aankwam, ik heb even naar links gestuurd om de auto te laten schrikken en gelijk van deze aardige meneer de middelvinger natuurlijk en meneer drukte even op de rem...

[ afbeelding ]

Als je in het buitenland rijd dan waardeer je Nederland gelijk een stuk meer
Ook allemaal de duurste auto's, je kan zien dat Nederlanders een stuk minder materialistisch zijn, ik zou niet eens zo'n BMW willen, het onderhoud zou ik niet jaarlijks op willen hoesten
Troll alert :')
pi_162687678
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 14:22 schreef ambertje90 het volgende:
Nou ja, je zou de vrachtwagenchauffeurs de kost moeten geven die buiten hun lijntjes rijden.
U wilt hiermee suggereren dat ik als chauffeur vaak over de lijntjes ga?
pi_162689610
In Duitsland is 100 km buiten de bebouwde kom,ik zou me ook ergeren aan iemand die dan daar dan 60 of 70 rijd.....
pi_162689749
-lees es wat de PTA faq over doodsverwensingen zegt...-

[ Bericht 96% gewijzigd door derLudolf op 02-06-2016 17:31:17 ]
pi_162691768
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:03 schreef Ridocar het volgende:
U wilt hiermee suggereren dat ik als chauffeur vaak over de lijntjes ga?
Ik wil zeggen dat je, met de ervaring in het achterhoofd dat er nogal eens een vrachtwagen botst op bijvoorbeeld stilstaande voertuigen op de vluchtstrook, best de claxon mag gebruiken om gevaar af te wenden als je een truck jouw rijstrook op, of in de richting van, ziet dwalen.

Je weet immers niet of er een oerhollands oplettende ridocar of een koffiezettende Litouwer aan het hoepeldraaien is.
  donderdag 2 juni 2016 @ 17:26:02 #189
450453 Charleville
Wat 'n wereld.
pi_162696634
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 12:56 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Heb geen problemen met inhalers, maar doe het dan niet op een voorsorteerstrook voor afslaand verkeer naar links.
En ik hou niet van gehaast rijden, de Belgen zijn misschien nog wel erger, die jagen je ook echt op, vooral in het Franstalige deel

[ Bericht 3% gewijzigd door derLudolf op 02-06-2016 17:31:48 ]
  FOK!fotograaf donderdag 2 juni 2016 @ 17:28:59 #190
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_162696723
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 17:26 schreef Charleville het volgende:

[..]

Heb geen problemen met inhalers, maar doe het dan niet op een voorsorteerstrook voor afslaand verkeer naar links.
En ik hou niet van gehaast rijden, de Belgen zijn misschien nog wel erger, die jagen je ook echt op, vooral in het Franstalige deel
Maximale snelheid rijden is alles behalve haasten. Jij gaat zeker ook leuk met 100 inhalen op de snelweg terwijl de rest 130 rijdt?

En serieus, bewust naar een ander toesturen om hem te laten schrikken? Ik hoop dat je dat eens doet in Zwitserland. Serieus.
The summer is magic!

pi_162696874
quote:
Jij rijd zeker ook altijd vooraan in de file.
pi_162698988
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 12:56 schreef SebbeSwensje het volgende:
-lees es wat de PTA faq over doodsverwensingen zegt...-
Lees eens wat hier eerst stond.
  donderdag 2 juni 2016 @ 19:04:26 #193
450453 Charleville
Wat 'n wereld.
pi_162699164
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 17:28 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Maximale snelheid rijden is alles behalve haasten. Jij gaat zeker ook leuk met 100 inhalen op de snelweg terwijl de rest 130 rijdt?

En serieus, bewust naar een ander toesturen om hem te laten schrikken? Ik hoop dat je dat eens doet in Zwitserland. Serieus.
Dat was inderdaad verkeerd van mij, ik moet mij er voortaan niet mee bemoeien wat een ander doet, hij haalde daar waarschijnlijk in, omdat hij in de verte alweer een tegemoetkomende auto zag.
Maar ik rij niet zo heel vaak, doordeweeks fiets ik naar mijn werk, en nu leende ik de auto van een van m'n ouders.

En wat gebeurd er in Zwitserland als je dat daar doet? Ik gok een hele hoge boete.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 2 juni 2016 @ 19:12:52 #194
13151 crew  Rewimo
pi_162699374
Mensen die 60/70 rijden (vaak met gele platen) in DLD buiten de bebouwde kom. Bijzonder irritant ja.

Wel leuk: degenen die hardnekkig 80 rijden, ook waar je 70 mag *flits*
pi_162699760
Het zijn eigenlijk altijd dezelfde merken die denken dat ze de snelweg gekocht hebben. Met hun bijtellingsknaller
pi_162701637
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 19:29 schreef masterbeuner het volgende:
Het zijn eigenlijk altijd dezelfde merken die denken dat ze de snelweg gekocht hebben. Met hun bijtellingsknaller
Yups, ik had vanmiddag een Mondeo die me het asfalt waarop ik de weg overstak niet gunde. Vlak achter me langs rijden op zo'n dwingende manier, zonder vaart minderen. Als hij gewoon richting had aangegeven, net zoals zijn voorganger, had ik nog even gewacht met oversteken.
  FOK!fotograaf donderdag 2 juni 2016 @ 21:17:04 #197
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_162702150
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 19:04 schreef Charleville het volgende:

[..]

Dat was inderdaad verkeerd van mij, ik moet mij er voortaan niet mee bemoeien wat een ander doet, hij haalde daar waarschijnlijk in, omdat hij in de verte alweer een tegemoetkomende auto zag.
Maar ik rij niet zo heel vaak, doordeweeks fiets ik naar mijn werk, en nu leende ik de auto van een van m'n ouders.

En wat gebeurd er in Zwitserland als je dat daar doet? Ik gok een hele hoge boete.
Zwitsers zijn een soort NSBers... Alleen dan alleen naar buitenlanders.

Maar serieus, ga gewoon rond de maximale snelheid rijden. Je kan het haasten vinden, maar je lokt daarmee gevaarlijk gedrag van de andere weggebruikers uit. En dingen als naar iemand sturen als ie inhaalt, je treft een keer de verkeerde die hem ofwel gewoon grof in de deur van jouw auto zet, of hem stil gooit en jou de auto uit trekt. En als je mazzel hebt, tref je politie die jouw rijbewijs innemen. Minste schade.
The summer is magic!

Moderator donderdag 2 juni 2016 @ 21:34:03 #198
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_162702646
Gisteravond op de snelweg ergens tussen Maastricht en Utrecht.

Was redelijk rustig op de weg en ik wilde graag naar huis dus ik reed (voor mijn doen) vrij hard door met 140 op de linkerbaan.
Komt er een pipo in een bestelbusje ingevoegd met, ik gok 90 km/u.....en gooit meteen zijn knipper aan om door te willen naar de linkerbaan.
Ik houd er totaal niet van om dat te doen maar ik heb direct even geseind met groot licht dat ie dat dus écht mooi niet moest gaan doen want dat was bloedjelink geworden.

Gelukkig veranderde hij daardoor op het laatste moment van gedachten want ik zag hem heel snel weer een stuurbeweging naar rechts maken naar zijn eigen rijbaan.
Voelde wel even fijn want ik weet niet of dat goed was afgelopen als hij zijn actie had doorgezet.

Echt, wat bezielt mensen om met zulke lage snelheden meteen door te willen gaan naar de linkerbaan |:(
  vrijdag 3 juni 2016 @ 09:31:12 #199
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_162709751
Vanochtend reed ik op de snelweg. Een stukje waar twee snelwegen samen worden gevoegd. Ik reed helemaal rechts.

Omdat ik achter een redelijk langzaam rijdende auto reed ging ik naar links om hem in te halen. Gezien de snelweg aan de linker kant nog niet invoegde (dubbele doorgetrokken streep) kon ik veilig inhalen. Wil het niet zo zijn dat op het moment ik daar net reed een wit busje over de doorgetrokken streep mij vol af sneed. Het is ook niet zo dat hij op volle snelheid reed dus moest ook nog eens hard op de rem duwen om niet geraakt te worden. Van 100/120 naar 80 met auto's achter je is ook niet echt handig... Natuurlijk ook op de toeter gedrukt van "pas op ik rijd hier ook" maar dat mocht niet baten en hij drukte zich gewoon verder door.. Sorry maar dan ben je voor mij echt mislukt als chauffeur..

Verder snappen sommige mensen echt niet dat als zij hun telefoon op luidspreker hebben staan maar wel vast hebben, dat dit niet handsfree bellen is..
Disturbed Mind
Het leven: Soms ben je de duif, soms het standbeeld.
pi_162722389
Godverdomme, ben je lekker aan het doorkarren links op de snelweg. Ga je een heuvel op dus je ziet niet wat erachter is... Zodra je weer zicht hebt zie je een auto op jouw rijstrook stil staan met alarmlichten aan :X

Dat was even schrikken :') Potverdorie.

Natuurlijk moet ik er rekening mee houden dat je na een heuvel niet ziet wat er staat, dat had ik beter kunnen doen... Maar we hebben ook nog zoiets als een gevarendriehoek, pauper :r (Mensen stonden netjes achter de vangrail te wachten, dus genoeg tijd om een gevarendriehoek neer te zetten..)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2016 19:30:55 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')