Die grap heeft eigenlijk best wel een baard, maar het geeft wel leuk visueel weer wat er mis is met het verwerpen van het bestaan van zwaartekracht.quote:
Ik zie de zogenaamde flat earth net als de hollow earth. Iets uit een boek van Jules Verne. Geweldige fantasie maar niet meer dan dat.quote:Op zondag 15 mei 2016 17:39 schreef Molurus het volgende:
[..]
Die grap heeft eigenlijk best wel een baard, maar het geeft wel leuk visueel weer wat er mis is met het verwerpen van het bestaan van zwaartekracht.
Of het werkelijk een kracht is is onderwerp van discussie onder wetenschappers, maar dat het bestaat lijkt me duidelijk.
Precies, dan opeens erkennen ze wel de aantrekkingskracht van de aarde.quote:Op zondag 15 mei 2016 17:19 schreef Molurus het volgende:
[..]
Je vraagt je af waarom zulke mensen een appartement op de 10e verdieping verlaten met de lift en niet via het balkon.
In zekere zin erkennen ze het bestaan van zwaartekracht volgens mij wel, alleen lijken ze andere ideeen te hebben over hoe het werkt.quote:Op zondag 15 mei 2016 18:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Precies, dan opeens erkennen ze wel de aantrekkingskracht van de aarde.
Maar daarmee kun je naar hun mening teveel fenomenen die we observeren verklaren, dus ze hebben een broertje dood aan zwaartekracht.
Bijv. waarom water niet van de bol af loopt: over het hele oppervlakte van de aarde zorgt zwaartekracht ervoor dat het water naar beneden wordt getrokken.
Dus dat loopt er niet af.
Bronquote:UK researchers have built a small device that measures tiny fluctuations in gravity, and could be used to monitor volcanoes or search for oil.
Such gravimeters already exist but compared to this postage stamp-sized gadget, they are bulky and pricy.
The new design is based on the little accelerometers found in smartphones.
To begin with, the team - from the University of Glasgow - tested it by measuring the Earth's tides over a period of several days.
Tidal forces, caused by the interacting pull of the Sun and Moon, not only drag the oceans up and down but slightly squash the Earth's diameter.
"It's not a very big squeeze, but it means that essentially Glasgow - or anywhere else on the Earth's crust - goes up and down by about 40cm over the course of 12-13 hours," said Richard Middlemiss, the PhD student who made the new instrument.
"That means that we get a change in gravitational acceleration - so that's what we've been able to measure."
Earth tides, measured by a silicon chip in a laboratory in Glasgow:
Carved from a sheet of silicon, the sensor contains a weight (the central slab) suspended by thin, curved shafts:
The shafts supporting the weight are one-tenth the width of human hair:
Ja, want anders worden we voor dogmatische geindoctrineerde globeheads uitgemaakt.quote:Op zondag 15 mei 2016 18:45 schreef Jigzoz het volgende:
Hé, mensen. Doe allemaal even een stapje naar achteren. Zijn jullie hier nu serieus bezig de vorm van de aarde te verdedigen?
Gravity is een doorn in het oog van flatearthers wanneer steeds opnieuw en opnieuw en opnieuw gravity gekoppeld wordt aan het FE model.quote:Op zondag 15 mei 2016 17:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Gravity is dan ook een doorn in het oog van de flat earthers...
Vandaar dat ze krampachtig proberen zwaartekracht te ontkennen.
Wat is precies de reden dat het onverstandig is om een appartement op de 10e verdieping via het balkon te verlaten, volgens FE'ers?quote:Op zondag 15 mei 2016 19:16 schreef francorex het volgende:
[..]
Zwaartekracht hoeft niet ontkent te worden.
Zwaartekracht ontkracht zichzelf.
Eén, het is een theorie.
Twee, het is nooit bewezen.
quote:Op zondag 15 mei 2016 19:18 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wat is precies de reden dat het onverstandig is om een appartement op de 10e verdieping via het balkon te verlaten, volgens FE'ers?
Dit topic staat bomvol argumenten dat het Globe model een leugenachtige theorie is.quote:Op zondag 15 mei 2016 17:16 schreef Wantie het volgende:
Maar 13 reeksen verder en nog altijd geen enkel bewijs voor de platte aarde.
Alles wijst vooralsnog naar de globe.
Oh nee?quote:Op zondag 15 mei 2016 17:05 schreef Wantie het volgende:
Klopt, maar dat spreekt niet voor of tegen een globemodel.
Observatie bewijst dat de Zon lokaal is.quote:[..]
Tja, jij negeert de waarneming dat het in december om 22:00 niet donker kan zijn in Canada als het op dat tijdstip nog licht is in Argentinie, aangezien volgens jouw moole Canada dichter bij de zon is.
[..]
Nee, observatie testen en experimenten leert ons wat de afstand van de zon is.
Het argument voor die afstand is gebaseerd op Kepler-Galileo-Newton-Einstein theorie.quote:En die is dus 93.000.000 mijl.
Geloof je dat zelf ?quote:Onder andere het feit dat zonnestralen bijna parallel van elkaar zijn toont dat aan.
Bewustwording dat het globe model een leugen is heeft een diepe spirituele inpakt.quote:Op zondag 15 mei 2016 17:10 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dit topic gaat niet over jou en je spirituele weg.
Ik dacht dat je solliciteerde om weg te gaan.quote:[..]
Het zou voor het eerst zijn als ik me door 1 clown laat wegjagen uit een topic.
Compleet ja. Kun je dat dan misschien uitleggen?quote:Op zondag 15 mei 2016 19:54 schreef francorex het volgende:
[..]
Bewustwording dat het globe model een leugen is heeft een diepe spirituele inpakt.
Maar ik begrijp dat dit jouw momenteel ontgaat.
En ik wijs jou op mijn beurt op exact hetzelfde.quote:Op zondag 15 mei 2016 19:54 schreef francorex het volgende:
[..]
Ik dacht dat je solliciteerde om weg te gaan.
Van mij ben je van harte welkom.
Ik wijs enkel op jouw onfatsoenlijk taalgebruik en opmerkingen ad hominem.
Zwaartekracht dient de functie van heliocentrisch glijmiddel.quote:Op zondag 15 mei 2016 17:19 schreef Molurus het volgende:
[..]
Je vraagt je af waarom zulke mensen een appartement op de 10e verdieping verlaten met de lift en niet via het balkon.
Heb je nu uberhaupt gelezen waar je op reageert? Of roep je maar wat?quote:Op zondag 15 mei 2016 20:04 schreef francorex het volgende:
[..]
Zwaartekracht dient de functie van heliocentrisch glijmiddel.
Voor de constructie van dit menselijk hersenspinsel.
Werkte alles in de natuur prima. Boven is boven en beneden is beneden.
Densiteit en buoyancy doen de rest.
Wetmatig precies.
Ik kan jouw nauwelijks wijsmaken dat er een alternatief bestaat voor je Global-indoctrinatie.quote:Op zondag 15 mei 2016 20:02 schreef Molurus het volgende:
[..]
Compleet ja. Kun je dat dan misschien uitleggen?
Oh ja?quote:[..]
En ik wijs jou op mijn beurt op exact hetzelfde.
Je verwijt mensen hier vanalles waar je jezelf veel meer schuldig aan maakt.
Totaal ongeloofwaardig.quote:Onfatsoenlijk taalgebruik, ad hominems,
Zie jij iemand anders in dit topic die dat wel doet?quote:een onvermogen om buiten het heliocentrische model te denken,
Ik doe mijn best. Aan anderen om daar het hunne van te denken.quote:een onvermogen om je eigen standpunt te formuleren en onderbouwen, enzovoort, enzovoort.
Ik sta open voor verschillende vormen en mogelijkheden binnen een model.quote:Het zou leuk zijn als je tenminste een poging zou doen om een platte aarde model te formuleren,
Bert en Ernie zijn grappig en ontwapenend.quote:dan hebben we eens iets anders om over te praten dan wie een flathead is, wie een globehead, en wat Bert en Ernie er precies van vinden.
Hallo Jigzoz.quote:Op zondag 15 mei 2016 18:45 schreef Jigzoz het volgende:
Hé, mensen. Doe allemaal even een stapje naar achteren. Zijn jullie hier nu serieus bezig de vorm van de aarde te verdedigen?
Observatie.quote:Op zondag 15 mei 2016 19:18 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wat is precies de reden dat het onverstandig is om een appartement op de 10e verdieping via het balkon te verlaten, volgens FE'ers?
Binnen het FE model vallen objecten naar beneden afhankelijk van densiteit van het object en de densiteit van de omgeving waarin het object zich bevindt.quote:Op zondag 15 mei 2016 20:06 schreef Molurus het volgende:
[..]
Heb je nu uberhaupt gelezen waar je op reageert? Of roep je maar wat?
Want ik heb niet de indruk dat dit een reactie is op wat ik daar schrijf: ongeacht de vorm van de aarde vallen dingen naar beneden.
Een helium ballon versnelt dan...opwaarts?quote:Anders gezegd: ze versnellen.
Het is geen kracht. Het is een theorie die claimt dat tijd en ruimte flexibel zijn.quote:En dat is zo ongeveer de definitie van een kracht: F = MA. Die kracht noemen we de zwaartekracht.
Inderdaad niet theoretisch. De verklaring die jij er voor geeft is bewijsbaar theoretisch.quote:En ongeacht wat die veroorzaakt, die is verre van hypothetisch.
Als je op de 10e verdieping van het balkon afstapt val je echt naar beneden. Daar is niks theoretisch aan.
Nee hoor.quote:Op zondag 15 mei 2016 20:50 schreef francorex het volgende:
Eén van de twee stellingen is de juiste. Welke denk jij?
Nee, tenzij er via een slang meer helium ingepompt word zodat er meer gas in zit!quote:Op zondag 15 mei 2016 20:50 schreef francorex het volgende:
[..]
Binnen het FE model vallen objecten naar beneden afhankelijk van densiteit van het object en de densiteit van de omgeving waarin het object zich bevindt.
Binnen het globemodel worden objecten aangetrokken naar het centrum van een theoretische bal.
Eén van de twee stellingen is de juiste. Welke denk jij?
[..]
Een helium ballon versnelt dan...opwaarts?
[..]
Het is geen kracht. Het is een theorie die claimt dat tijd en ruimte flexibel zijn.
[..]
Inderdaad niet theoretisch. De verklaring die jij er voor geeft is bewijsbaar theoretisch.
Maar we zijn akkoord de heliumballon valt niet naar beneden?quote:Op zondag 15 mei 2016 20:58 schreef theguyver het volgende:
[..]
Nee, tenzij er via een slang meer helium ingepompt word zodat er meer gas in zit!
inderdaad hoe kan dat?quote:Een vliegtuig is zwaarder en kan ook omhoog rara hoe kan dat!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |