Hou oud ben je? Die vraag bedoel ik normaal. Maar ik begrijp wat je zegt. Ik heb het bij neefjes en nichtjes al dat ik doodsbang ben dat er iets men hen gebeurt.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 22:43 schreef Isegrim het volgende:
De kans -hoe klein ook- om een kind te krijgen dat de rest van zijn/haar leven afhankelijk van je is, is voor mij wel één van de argumenten om er überhaupt niet aan te beginnen. Zeker niet het voornaamste (verre van), maar toch...
Ik stelde die vraag niet eerder volgens mij.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 22:49 schreef Isegrim het volgende:
Hoe vaak moet ik die vraag beantwoorden?
Ik ben nog steeds 38.
Nee hoor. Ik ben 47 en mij wordt nog wel eens gezegd dat ik best nog een tweede kan.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 23:29 schreef Isegrim het volgende:
Dat ('Komt nog wel') heb ik ook heel erg lang gehoord. Maar kennelijk ben ik die leeftijd nu gepasseerd.
Whut?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 23:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik ben 47 en mij wordt nog wel eens gezegd dat ik best nog een tweede kan.
In de beslotenheid van ons eigen bed mogen we natuurlijk onze gang gaanquote:Op zaterdag 14 mei 2016 23:37 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Whut?Volgens mij moet je daarvoor naar Italië.
![]()
Dan ben je 57 als het kind 10 is. Nah, dat vind ik ook gewoon niet fair.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 23:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In de beslotenheid van ons eigen bed mogen we natuurlijk onze gang gaan
Maar ik voel niet de behoefte, hoor. Voor mij is 47 wel ruim over de grens. Bovendien krijg ik nou juist weer mijn lijf terug en is een kind van 7 een stuk gemakkelijker dan een baby. Ik hoef niet meer zo nodig.
O ja, dat laatste zeker. Kijk, jij moet gewoon wel een kind willen, ik moet een tweede, want 1 is zielig, en mensen met drie of meer hadden eerder moeten stoppen. Vinden allerlei wijze mensen.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 23:43 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dan ben je 57 als het kind 10 is. Nah, dat vind ik ook gewoon niet fair.
Maar sommige mensen hebben gewoon last van onverbeterlijke bemoeizucht.
Het enige voordeel is dat je er dan steeds aan herinnerd wordt waarom je ze zelf niet hebt.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 20:06 schreef Njosnavelin het volgende:
Lijkt me juist leuk, kinderloos zijnde, om vrienden met kinderen te hebben
Sommige mensen moeten geen kinderen krijgen. Dat is idd een mening.quote:Op zondag 15 mei 2016 00:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O ja, dat laatste zeker. Kijk, jij moet gewoon wel een kind willen, ik moet een tweede, want 1 is zielig, en mensen met drie of meer hadden eerder moeten stoppen. Vinden allerlei wijze mensen.
Dan moet je misschien geen kinderen krijgen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 14:11 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Je hebt nog gelijk ook.Ik vond al mijn kinderen als baby doodsaai en de blérende exemplaren ( met name de oudste want dat was een huilbaby ) echt bloed irritant.
![]()
Ik weet nog steeds niet hoe snel ik een winkel uit moet rennen als er een blérkind in de zaak is.
En als ze ouder zijn en gaan praten kunnen ze vreselijk vervelende opmerkingen gaan maken en als ze in hun tienerjaren komen houd je dan maar helemaal vast !
quote:Op zaterdag 14 mei 2016 23:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik ben 47 en mij wordt nog wel eens gezegd dat ik best nog een tweede kan.
Dat lijkt mij ook een ultieme nachtmerrie; een kind met speciale behoeften die nooit op een normaal niveau zal functioneren.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 22:43 schreef Isegrim het volgende:
De kans -hoe klein ook- om een kind te krijgen dat de rest van zijn/haar leven afhankelijk van je is, is voor mij wel één van de argumenten om er überhaupt niet aan te beginnen. Zeker niet het voornaamste (verre van), maar toch...
Of ze hebben niet door dat ze 47 is.quote:
Het lijkt mij ook erg. Maar uiteindelijk hou je ervan en gaat dat wel werken. In een westers land tenminste.quote:Op zondag 15 mei 2016 08:54 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook een ultieme nachtmerrie; een kind met speciale behoeften die nooit op een normaal niveau zal functioneren.
Dat is dus klinkklare onzin.quote:Op zondag 15 mei 2016 10:31 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het lijkt mij ook erg. Maar uiteindelijk hou je ervan en gaat dat wel werken. In een westers land tenminste.
Niet altijd, mijn nichtje is meervoudig gehandicapt geboren, leven vol pijn gehad, meerdere operaties, ze kon niks, alleen lachen en huilen en het laatste deed ze het meeste.quote:Op zondag 15 mei 2016 10:31 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het lijkt mij ook erg. Maar uiteindelijk hou je ervan en gaat dat wel werken. In een westers land tenminste.
Zou dat moeten of denk je dat dat ook echt zo is?quote:Op zondag 15 mei 2016 10:45 schreef Jaroon het volgende:
Misschien ben ik te onduidelijk. Je krijgt een kind en die is mongool. Daar hou je van.
Ik weet niet of ik in zulke gevallen tegen infanticide ben.quote:Op zondag 15 mei 2016 10:46 schreef snakelady het volgende:
[..]
Niet altijd, mijn nichtje is meervoudig gehandicapt geboren, leven vol pijn gehad, meerdere operaties, ze kon niks, alleen lachen en huilen en het laatste deed ze het meeste.
ze is gestorven toen ze 20 was.
En ja, haar moeder hield van haar, zo erg dat ze er spijt van had ooit moeder te worden, want dit wil je niemand aan doen.
ik ook niet, het ergste is nog wel dat ze aan de beademing moest na haar geboorte, ze wilde haar daar af halen zodat ze kon sterven, maar toen kon ze uit zichzelf adem halen.quote:Op zondag 15 mei 2016 11:32 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik in zulke gevallen tegen infanticide ben.
Goed verzonnen johquote:Op donderdag 12 mei 2016 13:03 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Maar ik zou wel duidelijk zijn in verwachtingen als het daadwerkelijk zover komt. Ooms en tantes van mij worden zonder wikken of wegen 'opgenomen' in de planning mbt de zorg, en kinderen worden daar zonder pardon gedumpt op dagen dat ze niet naar de creche gaan. Er zijn zelfs hele ruzies om geweest toen een aangetrouwde een baan moest 'afzeggen' toen mijn tante zei dat ze echt niet elke x en x op y en z ging passen, en de aangetrouwde was daar mooi gewoon vanuit gegaan toen ze solliciteerde
Zoiets wens ik mijn ergste vijand niet toe, en dan te bedenken dat er zijn die spijt hebben dat ze kinderen hebben met wel alle teentjes en vingers?quote:Op zondag 15 mei 2016 10:46 schreef snakelady het volgende:
[..]
Niet altijd, mijn nichtje is meervoudig gehandicapt geboren, leven vol pijn gehad, meerdere operaties, ze kon niks, alleen lachen en huilen en het laatste deed ze het meeste.
En ja, haar moeder hield van haar, zo erg dat ze er spijt van had ooit moeder te worden, want dit wil je niemand aan doen.
Misschien moet je andere vrienden zoeken...quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:56 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Toch geeft het wel irritaties, al laat je dat niet merken. Wij hebben wel veel mensen met kinderen in de vriendengroep, maar ik baal er dan van dat als we een keer afspreken, het bij hen moet. Want ze moeten al zo vaak een oppas regelen. Met als gevolg dat ik altijd moet rijden en dan dus niks kan drinken, wat ik wel graag doe. Bovendien vind ik het ook heel leuk om mensen hier te ontvangen en lekkere dingen voor te zetten, maar etentjes gaan altijd bij anderen vanwege het oppas regelen.
En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat je de eerste twee uur, tot die jong naar bed zijn, geen fatsoenlijk gesprek kunt voeren.
En aan al dat gepraat er over stoor ik me wel. Ik heb zelf twee paarden en dat is echt 1 van mijn passies, maar daar ga ik echt niet over vertellen aan mensen van wie ik weet dat het ze geen reet interesseert. Mensen met kinderen doen dat wel.
Uiteraard laat ik dat niet merken, maar het stoort me wel. En het is wel meer dan dat beetje dat jij beschrijft. Maar dat komt misschien omdat het jongere kinderen zijn.
Wow, wat heb jij toch hilarische vriendinnen zeg.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:31 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
hier ook alleen echte vrienden die ook geen kinderen hebben. Zo werkt dat denk ik het beste. We waren toevallig op moederdag hier in Maart op pad met zijn vieren. Mijn vriendin bleef maar zeggen "happy not a mothersdaaaay"
Nee, niet als je doneert. Wel als je als man een van die vrouwen via seks zwanger had gemaakt.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 23:00 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ben maar blij dat het niet gepakt heeft dan zou ik zeggen, stel het stel ging uit mekaar geloof dat met de huidige wetgeving de verwerker alementatie komt aan het betalen dan?
Dat is dus precies het soort reactie waardoor mensen niet over zoiets durven te praten.quote:Op zondag 15 mei 2016 12:43 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zoiets wens ik mijn ergste vijand niet toe, en dan te bedenken dat er zijn die spijt hebben dat ze kinderen hebben met wel alle teentjes en vingers?
Maar goed dat is ieders eigen keus.
Praatjes vullen geen gaatjes!quote:Op zondag 15 mei 2016 13:17 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat is dus precies het soort reactie waardoor mensen niet over zoiets durven te praten.
Ik denk dat het voor de moeder 'bevrijdend' kan werken om er met iemand over te kunnen praten. Want je weet dan zelf ook wel dat het eigenlijk niet door de beugel kan, dat er nooit over wordt gepraat, dat er een taboe op ligt. Maar het is een last die steeds maar zwaarder wordt en je enorm kan opbreken (lijkt mij).quote:Op zondag 15 mei 2016 12:46 schreef Nielsch het volgende:
Met betrekking tot de TT: natuurlijk moet je dat als ouder wel kunnen zeggen. Vraag me alleen af wat het nut is. En van de daken schreeuwen lijkt me ook niet echt chill voor zo'n kind.
Ik zie niet wat de keus is. Alsof je voor de lol wrok koestert jegens je kind en zo in de spagaat zit met je gevoelens.quote:Op zondag 15 mei 2016 12:43 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zoiets wens ik mijn ergste vijand niet toe, en dan te bedenken dat er zijn die spijt hebben dat ze kinderen hebben met wel alle teentjes en vingers?
Maar goed dat is ieders eigen keus.
Daarom schrijf ik dat is ieders eigen keus!quote:Op zondag 15 mei 2016 13:30 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik zie niet wat de keus is. Alsof je voor de lol wrok koestert jegens je kind en zo in de spagaat zit met je gevoelens.
Jij hoeft niet te luisteren, tenzij het je werk is.quote:Op zondag 15 mei 2016 13:33 schreef john2406 het volgende:
[..]
Daarom schrijf ik dat is ieders eigen keus!
Zij willen er over praten net zo goed als ik MIJN oordeel vel erover.
Of is het een 1 richtings straat?
En mijn wil is geen wet en naar mijn idee ook andersom niet?
True, al zal het voor bijvoorbeeld psychologen echt geen taboe zijn om over dit onderwerp te praten. Hoop ik althans.quote:Op zondag 15 mei 2016 13:29 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor de moeder 'bevrijdend' kan werken om er met iemand over te kunnen praten. Want je weet dan zelf ook wel dat het eigenlijk niet door de beugel kan, dat er nooit over wordt gepraat, dat er een taboe op ligt. Maar het is een last die steeds maar zwaarder wordt en je enorm kan opbreken (lijkt mij).
Ik zou het idd niet van de daken schreeuwenMaar deze vrouwen (en mannen) moeten er wel met iemand over kunnen praten.
Wat krijg je opgedrongen dan?quote:Op zondag 15 mei 2016 13:47 schreef john2406 het volgende:
Klopt maar ik hoef ook niks opgedrongen te krijgen, en als het mij niet aanstaat hoef ik ook niet alleen maar te slikken of wel?
Dat is een heel moeilijk vraagstuk. Net als ALS.quote:Op zondag 15 mei 2016 10:46 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dit topic b.v ik kan het ook links laten liggen en niet reageren, laat het maar aan de droeftoeters over dan dus, iedereen roept maar iets.quote:Op zondag 15 mei 2016 13:57 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Wat krijg je opgedrongen dan?
Je praat echt in raadselen.
Vergelijken?quote:Op zondag 15 mei 2016 15:04 schreef motorbloempje het volgende:
Droeftoeters? En dan een kind met een hond vergelijken?
Laat ik jouw nou eens nemen zou jij voor je kind afstand doen van je motor?quote:Op zondag 15 mei 2016 15:08 schreef motorbloempje het volgende:
Het zou helpen als je wat begrijpelijker zou schrijven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |