Helemaal mee eens, ik heb dat zelf jaren gedaan als freelance fotografe, was heerlijk, maar nu zit ik zelf weer op school, even wat anders.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 10:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Precies. Hier zijn ze 21 en 23. Zitten nog allebei fulltime op school. Van ons mochten ze dit op hun eigen tempo doen. Ze gaan nu beide een richting in die aansluit bij hun hobby en interessegebied. Toch niets mooier dan van je hobby je beroep maken, toch.
Bij mij doet de oudste nu hbo fysio, na één jaar onderwijsassistent, 4 jaar mbo verpleegkunde, met diploma helpende, vanwege zijn ADD. Hij is zweminstructeur bij een reddinsbrigade hier in Helmond, waar hij op zijn elfde ging zwemmen toen hij ABC en zwemvaardigheid 1, 2 en 3 al had en nog meer wilde. Zit daar nu ook in ' t bestuur. Hoopt deze zomer ook vier weken te kunnen werken in Cadzand op het strand. Kortom, gaat geweldig.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 11:19 schreef snakelady het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, ik heb dat zelf jaren gedaan als freelance fotografe, was heerlijk, maar nu zit ik zelf weer op school, even wat anders.
Ik vind het inderdaad belangrijk dat ze zichzelf goed kunnen ontwikkelen op de manier waarop ze dat zelf willen.
Ze willen hier tot zo ver worden, hersenchirurg, dierenarts, politieagent en sport masseuse.
Ik vind het grappig dat ze wel allen iets willen doen wat met het helpen van anderen heeft te maken, maar dit zegt natuurlijk niks, kinderen veranderen net zo vaak van mening als het weer.
Wanneer zijn ze dan oud genoeg, maar dan zelfs waarom?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:17 schreef Chai het volgende:
Jammer dat er zoveel esthetische voorbeelden in het bronartikel worden gegeven. Vind dat het spijt hebben nogal bagatelliseren.![]()
Vraag me af in hoeverre het taboe is, want alleen publiekelijk uitspreken is niet echt een optie voordat de kinderen oud genoeg zijn om het in context te kunnen plaatsen.
Dat ze het in zo'n context kunnen plaatsen dat het gaat om spijt van de keuze en dat die volledig los staat van de liefde voor hen en het kunnen genieten van hun bestaan.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:50 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wanneer zijn ze dan oud genoeg, maar dan zelfs waarom?
De kinderen verwijten of uitspreken dat men zelf de nestdrang niet kon onderdrukken?
En inderdaad kinderen zijn geen bezit, ze zijn maar geleend vind ik!
Op de levens weg zijn heel veel paden die iemand van het pad kunnen afleiden, uiteindelijk zal men toch ergens uitkomen.
Lees eens terug wat ik geschreven heb, wat is liefde?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:53 schreef Chai het volgende:
[..]
Dat ze het in zo'n context kunnen plaatsen dat het gaat om spijt van de keuze en dat die volledig los staat van de liefde voor hen en het kunnen genieten van hun bestaan.
Maar dat snap jij ook nog niet, maak ik uit je post op...
Heb niet teruggelezen, want zat héél veel offtopic tussen.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:56 schreef john2406 het volgende:
[..]
Lees eens terug wat ik geschreven heb, wat is liefde?
Als de verantwoording er niet is, worden ze van liefde zat?
En inderdaad liefde kan ik niet ik houd nog niet van mezelf hoe moet ik dan anderen lief kunnen hebben?
Grapje uiteraard!
Snap niet dat men daar spijt van kan hebben van zoiets, het is het beste wat me ooit is overkomen!quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:58 schreef Chai het volgende:
[..]
Heb niet teruggelezen, want zat héél veel offtopic tussen.
Maar wat ik uit je posts opmaak, maak jij geen onderscheid tussen verantwoordelijkheid nemen voor je keuzes en er spijt van hebben. In mijn ogen gaat dat prima samen namelijk.
Dat jij het niet snapt zegt natuurlijk niets over hoe andere mensen zich hierover kunnen voelen.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:00 schreef john2406 het volgende:
[..]
Snap niet dat men daar spijt van kan hebben van zoiets, het is het beste wat me ooit is overkomen!
Toen ik dat hoopje in mijn armen kreeg, wist wel dat toen het serieuze leven ging beginnen.
Is die keuze dan wel goed overdacht geweest of in een bevlieging genomen?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:01 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat jij het niet snapt zegt natuurlijk niets over hoe andere mensen zich hierover kunnen voelen.
Als je dat niet voelt zeg het dan niet of krijg geen kinderen.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:01 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat jij het niet snapt zegt natuurlijk niets over hoe andere mensen zich hierover kunnen voelen.
Het gaat hier om mensen die dáchten wel kinderen te willen/ze wel kozen en achteraf er achter kwamen dat ze spijt hadden. Dan kun je op zich niet 'geen kinderen meer krijgen', al zou ik het er dan wel bij één laten; klagen en er dan nog 2 werpen is natuurlijk gewoon stom.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:05 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Als je dat niet voelt zeg het dan niet of krijg geen kinderen.
Weetikveel.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:05 schreef john2406 het volgende:
[..]
Is die keuze dan wel goed overdacht geweest of in een bevlieging genomen?
Rare aanname dat iemand die spijt heeft dat niet gevoeld heeft. Moeder in de OP vindt achteraf gezien dat de kosten(inspanningen) niet tegen de baten opwegen.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:05 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Als je dat niet voelt zeg het dan niet of krijg geen kinderen.
Stuur snel je comment op naar je vrouw. Misschien slaapt ze wel met je vanavond!quote:Op vrijdag 13 mei 2016 03:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Verzuurde onderdrukte man is verzuurd. "Haha, vrouwen denken dat ze het zwaar hebben maar wij mannen hebben het pas zwaar!"
Is het wel echt taboe dan? Dat je het achteraf gezien anders zou doen is niet per se een big deal natuurlijk.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:16 schreef Leandra het volgende:
Het maakt nogal wat uit hoe en wanneer je het uitspreekt... als je het op Facebookzet terwijl je kinderen amper kunnen lezen, en ze dat dus vrolijk kunnen vinden zodra ze wel kunnen lezen (of er op gewezen worden door anderen), vind ik dat gewoon ronduit dom.
Als je kinderen volwassen zijn en je zegt dat je het liever anders gedaan zou hebben vind ik dat van een andere orde, maar zolang je kinderen minderjarig zijn vind ik niet dat je ze het idee mag geven dat zij de oorzaak zijn van het feit dat jij je niet lekker in je vel voelt in het leven dat je leidt (of lijdt in dit geval)
Hoe kom je erbij dat 'het kunnen zeggen' direct op het kind moet slaan?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:33 schreef john2406 het volgende:
Denk dat het er ook mee te doen heeft of het kind of volwassen wel of niet sterk in zijn of haar schoenen staat?
Maar zou dat wel kunnen, denk dat ze onbewust dan toch voelen of ze gewenst zijn of niet?
Vraag ik nou te ver door of denk ik te ver?
Ik kan niet in een kinderhoofdje kijken, weet dus niet of en hoe ze met zoiets omgaan?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:38 schreef Chai het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat 'het kunnen zeggen' direct op het kind moet slaan?
En sluit me wat dat betreft bij Leandra aan. (#116)
quote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:44 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik kan niet in een kinderhoofdje kijken, weet dus niet of en hoe ze met zoiets omgaan?
Jij wel?
Ik had ook liever geen kanker gehad.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 16:47 schreef simmu het volgende:
ik vind eigenlijk de insteek over ouderschap fundamenteel verkeerd. niets is altijd helemaal top en gaaf, dus waarom ouderschap plots wel dan?
en nee; ik heb geen spijt, van geen van mijn kinderen. maar die periode dat mijn jongste 2 te vroeg geboren werden en er eentje zieker werd en doodging, ja, goh. dat had ik wel graag anders gezien ja.
Een sluit het ander niet per se uit.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 20:47 schreef Isegrim het volgende:
Mijn ouders hebben gelukkig geen behoefte aan kleinkinderen. Ze hebben altijd geroepen dat ze sowieso niet gingen oppassen.
hier ook alleen echte vrienden die ook geen kinderen hebben. Zo werkt dat denk ik het beste. We waren toevallig op moederdag hier in Maart op pad met zijn vieren. Mijn vriendin bleef maar zeggen "happy not a mothersdaaaay"quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:06 schreef Isegrim het volgende:
Weinig mensen met kinderen in onze vriendenkring. Maar dat gaat een beetje vanzelf denk ik. Je leidt zonder kinderen toch een heel ander leven.
Oh jee, het kiempje zit er. Weet niet of je nog heel jong bent? Misschien ook beïnvloed door andere kinderlozen die je de voordelen breed uitmeten.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:46 schreef Isegrim het volgende:
Mijn zusje heeft en wil ook geen kinderen trouwens. Ons geslacht sterft uit.
Ik ben een keer enkele weken zwanger geweest (daarna overtijdbehandeling) en dat was echt een ramp (zéér prikkelbaar en extreem pijnlijke borsten). Ik zou er niet aan moeten denken om dat negen maanden lang te moeten doen. Maar bevallingen fascineren mij wel omdat ik benieuwd zou zijn hoe het voelt om zo volledig te worden overgenomen door de natuur. Ik vind sommige bevallingsfilmpjes die ik tegenkom omdat ze viral gaan, erg ontroerend. En ik ga altijd onbewust meepersen.
Ik ben 38 en gesteriliseerd.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 22:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Oh jee, het kiempje zit er. Weet niet of je nog heel jong bent? Misschien ook beïnvloed door andere kinderlozen die je de voordelen breed uitmeten.
Wil je zeker niks aanpraten, maar neem je gevoelens goed onder de loep, voordat je spijt krijgt van 'geen kind gehad'.
ik wilde het niet zeggenquote:Op vrijdag 13 mei 2016 22:27 schreef Isegrim het volgende:
Het kiempje zát er, maar ik heb het vermoord.
Ben maar blij dat het niet gepakt heeft dan zou ik zeggen, stel het stel ging uit mekaar geloof dat met de huidige wetgeving de verwerker alementatie komt aan het betalen dan?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 22:38 schreef Isegrim het volgende:
Mijn partner heeft een keer sperma gedoneerd aan een bevriend lesbisch stel, dat vond ik wel superleuk. Ze zijn uiteindelijk zwanger geworden van iemand anders, maar ik had dat eigenlijk wel erg leuk gevonden. Niet om een belangrijke rol te spelen in het leven van dat kind, wel om te zien wat het resultaat zou zijn, qua uiterlijk en qua karakter.
38 is volgens mij het risico al wat groter?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 22:25 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik ben 38 en gesteriliseerd.Ik weet heel erg zeker dat ik geen kinderen wil, al mijn leven lang zo'n beetje.
Ik vind trouwfilmpjes ook ontroerend en wil ook niet trouwen. Zegt niet zoveel.
Sorry, maar zo neem ik geen beslissingen. Het was een daad van liefde voor een dierbare vriendin.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 23:00 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ben maar blij dat het niet gepakt heeft dan zou ik zeggen, stel het stel ging uit mekaar geloof dat met de huidige wetgeving de verwerker alementatie komt aan het betalen dan?
Heerlijk dit, vrouwen nemen de beslissingen voor de mannen.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 23:10 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Sorry, maar zo neem ik geen beslissingen. Het was een daad van liefde voor een dierbare vriendin.
Dus je was liever niet geboren?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 23:18 schreef Tyron het volgende:
mag ik ook zeggen dat ik liever geen moeder had gehad
quote:Op vrijdag 13 mei 2016 23:15 schreef john2406 het volgende:
[..]
Heerlijk dit, vrouwen nemen de beslissingen voor de mannen.
Dan kan het niet fout gaan of wel?
Of bedoel je inplaats van ik zo nemen we geen beslissingen?
sowieso, mannen die denken wat te zeggen te hebben over dat soort zaken.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 23:21 schreef Isegrim het volgende:
[..]Mijn partner heeft inderdaad geen eigen wil. Zo heb ik het graag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |