abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162154868
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 15:38 schreef Chai het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat 'het kunnen zeggen' direct op het kind moet slaan?

En sluit me wat dat betreft bij Leandra aan. (#116)
Ik kan niet in een kinderhoofdje kijken, weet dus niet of en hoe ze met zoiets omgaan?

Jij wel?
pi_162155368
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 15:44 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik kan niet in een kinderhoofdje kijken, weet dus niet of en hoe ze met zoiets omgaan?

Jij wel?
:')

Knap hoe je mijn punt telkens mist.

Doelde op het taboe van uitspreken buiten de kinderen om.

Dus stel ze zijn dood, maar je praat wel met je familie en vrienden erover dat je het de inspanningen (ook buiten hun uiteindelijke dood om) niet waard vond.
pi_162155613
Ik ken ook n moeder die dit zei.
ze had er nooit aan moeten beginnen, want ze vond t helemaal niet leuk en alleen maar een hoop gedoe en opoffering.
Ik vond dat naar om te horen moet ik bekennen, ook al denk ik niet dat haar kinderen dit ooit gehoord hebben.

Misschien dat dat ook komt omdat ik mijn leven alleen maar leuker vond met kinderen. Ik kan het me gewoon niet voorstellen dat je zo denkt :@
compact en kleverig.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 16:26:36 #124
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162155724
Ik kan me wel voorstellen dat het je tegenvalt als het uiteindelijk allemaal echt is, en die roze wolk toch niet zo roze blijkt te zijn en lekker blijkt te liggen, maar dan nog zijn er andere dingen in m'n leven waar ik veel meer spijt van heb, hoewel ze misschien veel minder impact hebben gehad.

Ik heb geen spijt van mijn kinderen, hoe zwaar het soms af en toe (vooral met de oudste, als alleenstaande ouder), ook was.
Met de kennis van nu zou ik zowel bij de oudste als bij de jongste dezelfde keuze hebben gemaakt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_162156137
ik vind eigenlijk de insteek over ouderschap fundamenteel verkeerd. niets is altijd helemaal top en gaaf, dus waarom ouderschap plots wel dan?

en nee; ik heb geen spijt, van geen van mijn kinderen. maar die periode dat mijn jongste 2 te vroeg geboren werden en er eentje zieker werd en doodging, ja, goh. dat had ik wel graag anders gezien ja.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_162156537
Edit

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2016 17:38:32 ]
  vrijdag 13 mei 2016 @ 20:45:38 #127
3542 Gia
User under construction
pi_162162413
Eens met Leandra en met John.
Het kan wel tegenvallen, maar echt zeggen dat je het de moeite niet waard vindt, je eigenlijk liever geen kinderen had gehad, vind ik, persoonlijk, te ver gaan. Gelukkig blijft ze anoniem hierover.

Ik kan me dit gevoel ook echt niet voorstellen en het opvoeden is hier niet altijd van een leien dakje gegaan. Maar mijn zonen zijn me al die problemen zeker waard.
Ik hoop, stiekem, ook wel oma te worden. Maar ja, zonen hè, de 'echte' oma is toch mama's mama.
pi_162162499
Mijn ouders hebben gelukkig geen behoefte aan kleinkinderen. Ze hebben altijd geroepen dat ze sowieso niet gingen oppassen. :D
  vrijdag 13 mei 2016 @ 20:58:02 #129
3542 Gia
User under construction
pi_162162852
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 16:47 schreef simmu het volgende:
ik vind eigenlijk de insteek over ouderschap fundamenteel verkeerd. niets is altijd helemaal top en gaaf, dus waarom ouderschap plots wel dan?

en nee; ik heb geen spijt, van geen van mijn kinderen. maar die periode dat mijn jongste 2 te vroeg geboren werden en er eentje zieker werd en doodging, ja, goh. dat had ik wel graag anders gezien ja.
Ik had ook liever geen kanker gehad.
Lieverd, dat is heel erg, maar kijk naar het geheel.
Had je liever geen kinderen gehad en dat verdriet dus ook niet?
Of was zelfs dit verdriet het geluk moeder te zijn, toch waard.

Van tegenslagen en verdriet leer je en groei je.

Mijn moeder raakte zwanger toen ze 20 was, moetje, trouwde op haar 21ste verjaardag en kreeg een 6 maanden kindje met spina bifida toen ze 2,5 maand getrouwd was. Mijn oudste zus heeft 3 weken geleefd, maar mijn moeder heeft haar niet mogen zien. Dat vond men toen beter voor de moeder. Nou ja!
Mijn vader heeft zelf het kistje gedragen. Da's echt zo heftig. Hij was 21.

Vorig jaar is mijn vader overleden, maar op het graflint van de kinderen en de rouwkaart, stond zij voorop vermeld als oudste zus.

Ik ben de derde, opgegroeid als middelste van drie levende, maar mijn oudste zus is er voor mij toch altijd een beetje bij.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gia op 13-05-2016 21:03:19 ]
  vrijdag 13 mei 2016 @ 21:02:26 #130
3542 Gia
User under construction
pi_162163015
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 20:47 schreef Isegrim het volgende:
Mijn ouders hebben gelukkig geen behoefte aan kleinkinderen. Ze hebben altijd geroepen dat ze sowieso niet gingen oppassen. :D
Een sluit het ander niet per se uit.
Ouder zijn, houdt niet in dat je je vastlegt als oppasoma.

Goede vriendin van mijn oudsye zoon is pas mama geworden. Heb haar op facebook en geniet van de foto's van haar en haar prachtige kindje. Dan kriebelt het wel al een beetje. Zij is de eerste van hun vriendenclub.

Mezelf kennende, poeh...geen woorden voor.
pi_162163140
Weinig mensen met kinderen in onze vriendenkring. Maar dat gaat een beetje vanzelf denk ik. Je leidt zonder kinderen toch een heel ander leven.
pi_162164093
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 21:06 schreef Isegrim het volgende:
Weinig mensen met kinderen in onze vriendenkring. Maar dat gaat een beetje vanzelf denk ik. Je leidt zonder kinderen toch een heel ander leven.
hier ook alleen echte vrienden die ook geen kinderen hebben. Zo werkt dat denk ik het beste. We waren toevallig op moederdag hier in Maart op pad met zijn vieren. Mijn vriendin bleef maar zeggen "happy not a mothersdaaaay" O+
Ja doei.
pi_162164690
Mijn zusje heeft en wil ook geen kinderen trouwens. Ons geslacht sterft uit. :+

Ik ben een keer enkele weken zwanger geweest (daarna overtijdbehandeling) en dat was echt een ramp (zéér prikkelbaar en extreem pijnlijke borsten). Ik zou er niet aan moeten denken om dat negen maanden lang te moeten doen. Maar bevallingen fascineren mij wel omdat ik benieuwd zou zijn hoe het voelt om zo volledig te worden overgenomen door de natuur. Ik vind sommige bevallingsfilmpjes die ik tegenkom omdat ze viral gaan, erg ontroerend. En ik ga altijd onbewust meepersen. :')
pi_162164803
Ik zie mijn zusje ook geen kinderen krijgen nee. Je zou zeggen dat we de meest afgrijselijke jeugd hebben gehad, maar dat is echt verre van het geval.

Bevallingsdingen blijf ik ver vandaan ;(
Ja doei.
pi_162165187
Hier hetzelfde. Ik heb juist een hele fijne jeugd gehad. Nog altijd een zeer prettige relatie met mijn ouders. Ouders nog samen en nog steeds erg verliefd.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 22:23:05 #136
3542 Gia
User under construction
pi_162166208
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 21:46 schreef Isegrim het volgende:
Mijn zusje heeft en wil ook geen kinderen trouwens. Ons geslacht sterft uit. :+

Ik ben een keer enkele weken zwanger geweest (daarna overtijdbehandeling) en dat was echt een ramp (zéér prikkelbaar en extreem pijnlijke borsten). Ik zou er niet aan moeten denken om dat negen maanden lang te moeten doen. Maar bevallingen fascineren mij wel omdat ik benieuwd zou zijn hoe het voelt om zo volledig te worden overgenomen door de natuur. Ik vind sommige bevallingsfilmpjes die ik tegenkom omdat ze viral gaan, erg ontroerend. En ik ga altijd onbewust meepersen. :')
Oh jee, het kiempje zit er. Weet niet of je nog heel jong bent? Misschien ook beïnvloed door andere kinderlozen die je de voordelen breed uitmeten.
Wil je zeker niks aanpraten, maar neem je gevoelens goed onder de loep, voordat je spijt krijgt van 'geen kind gehad'.
pi_162166291
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 22:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Oh jee, het kiempje zit er. Weet niet of je nog heel jong bent? Misschien ook beïnvloed door andere kinderlozen die je de voordelen breed uitmeten.
Wil je zeker niks aanpraten, maar neem je gevoelens goed onder de loep, voordat je spijt krijgt van 'geen kind gehad'.
Ik ben 38 en gesteriliseerd. ;) Ik weet heel erg zeker dat ik geen kinderen wil, al mijn leven lang zo'n beetje.

Ik vind trouwfilmpjes ook ontroerend en wil ook niet trouwen. Zegt niet zoveel.
pi_162166321
Ghehehe :')
Ja doei.
pi_162166353
Het kiempje zát er, maar ik heb het vermoord. :+
pi_162166373
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 22:27 schreef Isegrim het volgende:
Het kiempje zát er, maar ik heb het vermoord. :+
ik wilde het niet zeggen :D
Ja doei.
pi_162166702
Mijn partner heeft een keer sperma gedoneerd aan een bevriend lesbisch stel, dat vond ik wel superleuk. Ze zijn uiteindelijk zwanger geworden van iemand anders, maar ik had dat eigenlijk wel erg leuk gevonden. Niet om een belangrijke rol te spelen in het leven van dat kind, wel om te zien wat het resultaat zou zijn, qua uiterlijk en qua karakter.

[ Bericht 1% gewijzigd door Isegrim op 13-05-2016 22:44:42 ]
pi_162167411
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 22:38 schreef Isegrim het volgende:
Mijn partner heeft een keer sperma gedoneerd aan een bevriend lesbisch stel, dat vond ik wel superleuk. Ze zijn uiteindelijk zwanger geworden van iemand anders, maar ik had dat eigenlijk wel erg leuk gevonden. Niet om een belangrijke rol te spelen in het leven van dat kind, wel om te zien wat het resultaat zou zijn, qua uiterlijk en qua karakter.
Ben maar blij dat het niet gepakt heeft dan zou ik zeggen, stel het stel ging uit mekaar geloof dat met de huidige wetgeving de verwerker alementatie komt aan het betalen dan?
pi_162167430
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 22:25 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik ben 38 en gesteriliseerd. ;) Ik weet heel erg zeker dat ik geen kinderen wil, al mijn leven lang zo'n beetje.

Ik vind trouwfilmpjes ook ontroerend en wil ook niet trouwen. Zegt niet zoveel.
38 is volgens mij het risico al wat groter?
pi_162167795
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 23:00 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ben maar blij dat het niet gepakt heeft dan zou ik zeggen, stel het stel ging uit mekaar geloof dat met de huidige wetgeving de verwerker alementatie komt aan het betalen dan?
Sorry, maar zo neem ik geen beslissingen. Het was een daad van liefde voor een dierbare vriendin.
pi_162167960
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 23:10 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Sorry, maar zo neem ik geen beslissingen. Het was een daad van liefde voor een dierbare vriendin.
Heerlijk dit, vrouwen nemen de beslissingen voor de mannen.

Dan kan het niet fout gaan of wel?

Of bedoel je inplaats van ik zo nemen we geen beslissingen?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2016 23:16:05 ]
pi_162168002
Wat?
Ja doei.
pi_162168087
mag ik ook zeggen dat ik liever geen moeder had gehad
pi_162168134
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 23:18 schreef Tyron het volgende:
mag ik ook zeggen dat ik liever geen moeder had gehad
Dus je was liever niet geboren?
pi_162168180
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 23:15 schreef john2406 het volgende:

[..]

Heerlijk dit, vrouwen nemen de beslissingen voor de mannen.

Dan kan het niet fout gaan of wel?

Of bedoel je inplaats van ik zo nemen we geen beslissingen?
:') Mijn partner heeft inderdaad geen eigen wil. Zo heb ik het graag. :7
pi_162168239
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 23:21 schreef Isegrim het volgende:

[..]

:') Mijn partner heeft inderdaad geen eigen wil. Zo heb ik het graag. :7
sowieso, mannen die denken wat te zeggen te hebben over dat soort zaken. :')
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')