Zoveel mensen, zoveel meningen. Ik wildegraag een baby, maar vroeg me ook wel af of ik een ouder kind ook leuk zou vinden, of dat niet heel moeilijk zou zijn, etc. Ik genoot van mijn baby, die vond ik zeker niet saai, maar ik vind het opgroeiende kind ook heel erg leuk. Ik vind het erg leuk juist dat ze praat en een eigen mening krijgt en soms ook vervelende of bijdehante opmerkingen maakt. Ik vind de ontwikkeling echt misschien wel het allermooiste wat van het hebben van een kind; da tis ook iets wat ik vantevoren nooit gedacht had.quote:Op donderdag 12 mei 2016 14:11 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Je hebt nog gelijk ook.Ik vond al mijn kinderen als baby doodsaai en de blérende exemplaren ( met name de oudste want dat was een huilbaby ) echt bloed irritant.
![]()
Ik weet nog steeds niet hoe snel ik een winkel uit moet rennen als er een blérkind in de zaak is.
En als ze ouder zijn en gaan praten kunnen ze vreselijk vervelende opmerkingen gaan maken en als ze in hun tienerjaren komen houd je dan maar helemaal vast !
Ik dacht dat ik een baby erg leuk zou vinden. Heb daarvoor zondagschoolklas geleid e.d. Zelfs een vooropleiding gedaan om de kinderbescherming in te gaan. Plannen gemaakt om in een kindertehuis in Tanzanië te gaan werken....quote:Op donderdag 12 mei 2016 14:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zoveel mensen, zoveel meningen. Ik wildegraag een baby, maar vroeg me ook wel af of ik een ouder kind ook leuk zou vinden, of dat niet heel moeilijk zou zijn, etc. Ik genoot van mijn baby, die vond ik zeker niet saai, maar ik vind het opgroeiende kind ook heel erg leuk. Ik vind het erg leuk juist dat ze praat en een eigen mening krijgt en soms ook vervelende of bijdehante opmerkingen maakt. Ik vind de ontwikkeling echt misschien wel het allermooiste wat van het hebben van een kind; da tis ook iets wat ik vantevoren nooit gedacht had.
Dat laatste zou het taboe ook vanaf moeten. Dat schuldgevoel dat men zichzelf aanpraat, en waar anderen dan ook nog eens hard aan meedoen, als je iets in de omgang met je kind anders doet dan zij.quote:Op donderdag 12 mei 2016 14:51 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik een baby erg leuk zou vinden. Heb daarvoor zondagschoolklas geleid e.d. Zelfs een vooropleiding gedaan om de kinderbescherming in te gaan. Plannen gemaakt om in een kindertehuis in Tanzanië te gaan werken....
Ik wist me echt geen raad. De ouders van nu bestond toen nog niet zo lang. Dus daar ijverig goede raad gezocht. :
* Ga gezellig met je baby op een kleed op de vloer zitten met speeltjes. * O.k. ik doe dat dus. Daar zat ik dan dom naar die baby van een half jaar oud te kijken en me af te vragen * wat nu ? *![]()
ik voelde me vreselijk schuldig omdat ik er niks aan vond
Of alles om jouw kind draait of niet heb je zelf redelijk in de hand (tenzij je een kind krijgt met een aandoening, dan kun je soms niet anders). Het zijn keuzes. De beste keuze lijkt mij dat je ook deels voor jezelf blijft kiezen. Daar word je een gelukkiger mens van en kinderen hebben meer aan gelukkige ouders, dan depressieve ouders.quote:Op donderdag 12 mei 2016 13:31 schreef Metalfreak het volgende:
Dit is bij ons een beetje hetzelfde, alleen mijn vriendin begint langzaam meer naar een "ja" te neigen, waarbij ik nog steeds in mijn "nee" blijf hangen (dat zei ik op mijn twaalfde al). Maar ja, ik wil haar natuurlijk ook echt niet kwijt. Ik zie echt helemaal niets leuks aan een baby, ik vind baby's strontlelijk, ze maken lawaai, houden je uit je slaap, kunnen niet met je praten en zorgen ervoor dat je niets meer ongepland kan gaan doen.
Dat hele gebeuren dat ALLES om dat kind draait zoals ik zie bij een aantal vrienden vind ik ook maar niets. Ben je normaal met ze in gesprek over iets, zien ze vanuit hun ooghoek dat het kind een scheet laat, en moet dat meteen breed uitgemeten worden in alle geuren en kleurenHet moet altijd over dat kind gaan
Zit je lekker met z'n allen te BBQ-en, moet dat kind een potje Olvarit naar binnen geschoven hebben, nou, dan heb ik meteen gegeten en gedronken als ik dat ranzige gebeuren zie
Als een kind wat ouder is en zelf dingen kan en praten en zo, lijkt het me nog niet eens zo heel vervelend, maar die eerste jaren lijken me echt een enorme opgave.
Gelukkig wordt het steeds minder een taboe om hierover te spreken. Ik heb een mannelijke collega die gewoon eerlijk toegeeft dat hij een depressie heeft gehad toen zijn kind geboren was, hij vond het echt verschrikkelijk die eerste jaren. Nu het kind wat ouder is, is hij er wel blij mee overigensEn ik hoorde een andere vrouwelijke (wat oudere) collega laatst zeggen dat als ze nog een keer mocht kiezen, ze had gekozen om kinderloos te blijven.
24, veel wijsheid met deze informatiequote:Op donderdag 12 mei 2016 13:51 schreef Gunner het volgende:
Van de vrouwen die hier beweren posten dat ze geen kinderen willen ben ik wel eens benieuwd naar de leeftijd. Om het even in perspectief te plaatsen.
Ha, kwestie van tijd voordat de werpdrang opdoemt!quote:Op donderdag 12 mei 2016 16:45 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
24, veel wijsheid met deze informatie
Autorijden kan ook verkeerd aflopen en toch doe je dat waarschijnlijk iedere dag. Om nou rekening te houden met al wat eventueel mis zou kunnen gaan, ook al is de kans heel klein, lijkt mij een beetje overtrokken.quote:Op donderdag 12 mei 2016 17:01 schreef Polenbatser het volgende:
Hier 31 en ik wil ook geen kinderen. Daarbij wil ik wel een kanttekening plaatsen dat als ik een man tref voor wie het echt heel erg belangrijk is dat ik best open sta voor eventueel tóch een kind. Bij mij hangt het vooral op het feit dat ik het een grote aanslag vind op je lichaam. Dan heb ik het niet over striae trouwens, want die boeien me niet, maar zoals een user hier schreef dat ze een totaalruptuur had en een jaar bezig was met hersteloperaties.... brrr. Dat is het mij gewoon niet waard. Moet er niet aan denken blijvend incontinent te zijn door de bevalling.
Daarnaast lijkt het me een ontzettend naar gevoel dat er iets in je groeit. Denk niet dat ik van een zwangerschap kan genieten, eigenlijk denk ik dat angst overheerst. Mocht mijn partner toch heel graag een kind/kinderen willen zal daar dus goed over gepraat moeten worden, sowieso ga ik niet natuurlijk bevallen dus, maar zou het dan met een keizersnede moeten. Geen idee of dat mogelijk is op 'bestelling'. Ben er sowieso niet mee bezig en de kans is groot dat ik m'n tijd 'misloop'.
Oh, *ril* dat vind ik dus ook echt heel engquote:Op donderdag 12 mei 2016 17:01 schreef Polenbatser het volgende:
Daarnaast lijkt het me een ontzettend naar gevoel dat er iets in je groeit.
Nou, volgens mij zijn er maar weinig vrouwen die geen blijvende schade overhouden. Dat is bij autorijden wel anders.quote:Op donderdag 12 mei 2016 17:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Autorijden kan ook verkeerd aflopen en toch doe je dat waarschijnlijk iedere dag. Om nou rekening te houden met al wat eventueel mis zou kunnen gaan, ook al is de kans heel klein, lijkt mij een beetje overtrokken.
De meesten zijn na een paar dagen op de been en na enkele weken weer helemaal topfit. Of iig net zo fit als voorheen.
Mijn dochter is 40 + en die vind een bevalling ook maar niks. Dat was idd 1 van de redenen dat ze besloot geen kinderen te willen. Dat en omdat haar leven haar prima bevalt en ze er geen zin heeft om dit op zijn kop te laten zetten. Haar stelling is * een kind verdiend het allerbeste en ik weet dat ik dat niet kan opbrengen *quote:Op donderdag 12 mei 2016 17:01 schreef Polenbatser het volgende:
Hier 31 en ik wil ook geen kinderen. Daarbij wil ik wel een kanttekening plaatsen dat als ik een man tref voor wie het echt heel erg belangrijk is dat ik best open sta voor eventueel tóch een kind. Bij mij hangt het vooral op het feit dat ik het een grote aanslag vind op je lichaam. Dan heb ik het niet over striae trouwens, want die boeien me niet, maar zoals een user hier schreef dat ze een totaalruptuur had en een jaar bezig was met hersteloperaties.... brrr. Dat is het mij gewoon niet waard. Moet er niet aan denken blijvend incontinent te zijn door de bevalling.
Daarnaast lijkt het me een ontzettend naar gevoel dat er iets in je groeit. Denk niet dat ik van een zwangerschap kan genieten, eigenlijk denk ik dat angst overheerst. Mocht mijn partner toch heel graag een kind/kinderen willen zal daar dus goed over gepraat moeten worden, sowieso ga ik niet natuurlijk bevallen dus, maar zou het dan met een keizersnede moeten. Geen idee of dat mogelijk is op 'bestelling'. Ben er sowieso niet mee bezig en de kans is groot dat ik m'n tijd 'misloop'.
Ik heb vroeger eens een SF verhaal gelezen waarbij een vrouw werd opgezadeld met een alien in haar buik. Dat gaf nare problemen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 17:37 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Oh, *ril* dat vind ik dus ook echt heel enghet idee alleen al. Soort parasiet en het beweegt en doet en weetikveelwat op den duur. Nope nope nope. Een van de véle redenen waarom ik er vanaf zie. De rest van je verhaal ook. Totaalrupturen, aaaargh
Was ook wel extreem, hoor. Het probleem was vooral dat de totaalruptuur in eerste instantie niet onderkend werd. Reden? Binnen het maatschap was er onenigheid tussen de gynaecologen van dit ziekenhuis en die van een ander ziekenhuis, wat toen één maatschap vormde. De gyn die mijn bevalling verprutste, had mij over moeten dragen aan de gyn op de operatiekamer, zodat ik fatsoenlijk, ruggeprik en zo, gehecht kon worden.quote:Op donderdag 12 mei 2016 17:01 schreef Polenbatser het volgende:
Dan heb ik het niet over striae trouwens, want die boeien me niet, maar zoals een user hier schreef dat ze een totaalruptuur had en een jaar bezig was met hersteloperaties.... brrr. Dat is het mij gewoon niet waard. Moet er niet aan denken blijvend incontinent te zijn door de bevalling.
Hè bah, wat akelig. Nee, dan mankeer ik toch liever zelf wat.quote:Op donderdag 12 mei 2016 17:56 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik heb vroeger eens een SF verhaal gelezen waarbij een vrouw werd opgezadeld met een alien in haar buik. Dat gaf nare problemen.
Ik kreeg tijdens de zwangerschap van mijn 2 e kind van de HA een medicijn waar ik allergisch voor bleek te zijn. Dus ik was als de dood dat de foetus beschadigd was. Toen ik leven kon voelen zat dat wurm vaker in mijn buik heel regelmatig te tikken, héél eng.Ik wist niet dat t wurm de hik had. Na de bevalling bleek hij een forse schisis te hebben. Als je je mond niet dicht kunt houden en je ligt in vruchtwater dan kun je gemakkelijk de hik krijgen. Daar kwam ik dus pas veel later achter.
Dat vond ik nu juist geweldig, dat groeiende leven in je, die kleine vreemdeling.quote:Op donderdag 12 mei 2016 17:37 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Oh, *ril* dat vind ik dus ook echt heel enghet idee alleen al. Soort parasiet en het beweegt en doet en weetikveelwat op den duur. Nope nope nope. Een van de véle redenen waarom ik er vanaf zie. De rest van je verhaal ook. Totaalrupturen, aaaargh
Nu maak je het ook wel groter dan het is, ja er kan schade ontstaan, maar dat hoeft echt niet.quote:Op donderdag 12 mei 2016 17:44 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nou, volgens mij zijn er maar weinig vrouwen die geen blijvende schade overhouden. Dat is bij autorijden wel anders.
De moeders praten er alleen niet over, dat is een soort taboe. Soms zijn er van die clubjes vrouwen die dan op een forum of bijv. aan tafel bij Pauw gaan bespreken dat het echt niet allemaal een roze wolk is en vragen zich af waarom niemand hen heeft gewaarschuwd voor de incontinentie, nooit meer kunnen genieten van seks, blijvende lage rugpijn, etc, etc.
Ik dacht zelf dat vrouwen bijna altijd gewoon snel herstelden na een zwangerschap/bevalling, tot ik op een buurtfeest tussen mijn dronken buurvrouwen stond die er over aan het praten waren. :p
Een aantal jaren later heeft mijn directe buurvrouw echt een horrorbevalling meegemaakt van haar eerste kind.
Het is een taboe en je hoort overal dat je blij moet zijn met het wondertje. Op die manier worden die positieve gedachten je soort van opgedrongen, terwijl depressie tijdens de zwangerschap bijvoorbeeld ook best vaak voorkomt (wordt nauwelijks over gepraat).quote:Op donderdag 12 mei 2016 17:44 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nou, volgens mij zijn er maar weinig vrouwen die geen blijvende schade overhouden. Dat is bij autorijden wel anders.
De moeders praten er alleen niet over, dat is een soort taboe. Soms zijn er van die clubjes vrouwen die dan op een forum of bijv. aan tafel bij Pauw gaan bespreken dat het echt niet allemaal een roze wolk is en vragen zich af waarom niemand hen heeft gewaarschuwd voor de incontinentie, nooit meer kunnen genieten van seks, blijvende lage rugpijn, etc, etc.
Ik dacht zelf dat vrouwen bijna altijd gewoon snel herstelden na een zwangerschap/bevalling, tot ik op een buurtfeest tussen mijn dronken buurvrouwen stond die er over aan het praten waren. :p
Een aantal jaren later heeft mijn directe buurvrouw echt een horrorbevalling meegemaakt van haar eerste kind.
Ik krijg serieuze paniek als ik daaraan denk.quote:Op donderdag 12 mei 2016 17:37 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Er is inderdaad niemand die zegt dat het allemaal goed is gegaan. Maar dat is omdat dat ook de norm is.quote:Op donderdag 12 mei 2016 17:44 schreef Physsic het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat mijn verstand sterker is dan mijn oergevoelens.quote:Op donderdag 12 mei 2016 16:52 schreef ems. het volgende:
[..]
Ha, kwestie van tijd voordat de werpdrang opdoemt!
quote:Op donderdag 12 mei 2016 17:37 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Vind dat wel een goede redenatie van je dochter. Je moet aan het belang van het kind denken, is eigenlijk belangrijker dan je eigen belang.quote:Op donderdag 12 mei 2016 17:50 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Mijn dochter is 40 + en die vind een bevalling ook maar niks. Dat was idd 1 van de redenen dat ze besloot geen kinderen te willen. Dat en omdat haar leven haar prima bevalt en ze er geen zin heeft om dit op zijn kop te laten zetten. Haar stelling is * een kind verdiend het allerbeste en ik weet dat ik dat niet kan opbrengen *
Ik zelf had er ook moeite mee dat er zomaar iemand anders in mij aan t groeien was en borstvoeding ? echnieHet idéé alleen al. brrrr.......
quote:Op donderdag 12 mei 2016 18:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Was ook wel extreem, hoor. Het probleem was vooral dat de totaalruptuur in eerste instantie niet onderkend werd. Reden? Binnen het maatschap was er onenigheid tussen de gynaecologen van dit ziekenhuis en die van een ander ziekenhuis, wat toen één maatschap vormde. De gyn die mijn bevalling verprutste, had mij over moeten dragen aan de gyn op de operatiekamer, zodat ik fatsoenlijk, ruggeprik en zo, gehecht kon worden.
In plaats daarvan heeft hij me op de verloskamer, met een paar steekjes gehecht, met de verdoving die er nog zat van een veel te late knip.
Dit maatschap is twee jaar later, als gevolg van meerdere aanklachten, compleet ontslagen.
Had ik met de tweede, keizersnee dus. Werd op zondag opgenomen en kwam op een kamer waar een vrouw lag te kermen van de pijn. Ik dacht dus dat die pas bevallen was. Maar nee. Ze had op woensdag een keizersnede gehad en op zaterdag werd de 'ruggeprik' verwijderd, waardoor ze nog steeds pijnstilling had gehad. Schrok daar wel van.quote:Op donderdag 12 mei 2016 18:36 schreef erodome het volgende:
[..]
Nu maak je het ook wel groter dan het is, ja er kan schade ontstaan, maar dat hoeft echt niet.
Op een paar lichte streepjes op mijn buik die je alleen ziet als ik mijn buik blootstel aan zon heb ik er niets lichamelijks aan over gehouden. De meeste vrouwen met kinderen die ik ken hebben er weinig tot niets aan over gehouden.
Vrouwen hebben soms ook wel de neiging om vooral te praten over de horrorbevallingen. Alhoewel negatief praten over hoe je je voelt met het opvoeden van kinderen taboe is is het juist weer geen taboe om over horrorbevallingen te praten, daar hoor je meer over dan over bevallingen die wel meevielen.
Weet nog dat ik op kamer lag met een andere moeder, die zei tegen me, je wil vast niet nog een kind zo vlak na de bevalling. Waarop ik zei dat ik het juist mee vond vallen (na al die horrorverhalen was dat ook zo), dat geloofde ze gewoon niet.
Nee, helaas niet. Zit nog steeds in de wao. Is ook nog wel het eea bij gekomen, kunsthartklep, borstkanker, dus behoor niet meer tot de werkende klasse helaas.quote:Op donderdag 12 mei 2016 19:39 schreef Polenbatser het volgende:
Wat een ontzettend gepruts. Ben je hier niet heel erg kwaad over geweest? Als gevolg van een interne machtsstrijd heb jij dus een jaar lang onder het mes gekund. Bah, vervelend om te lezen. Hopelijk is het nu wel helemaal goed gekomen?
ROFLOL !!quote:Op donderdag 12 mei 2016 19:52 schreef Gia het volgende:
Liefst zou ik willen telewerken, in loondienst, maar dat zit er niet in; ben ook de jongste niet meer.
Ik ga, als de grote verbouwing hier achter de rug is, wel kijken of ik vrijwilligerswerk kan doen, gewoon thuis. Bijvoorbeeld nieuwkomers helpen met Nederlands, of huiswerkbegeleiding.
Nee geen oppasmoeder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |