Italië 1984 is niet alleen een prachtig nummer, maar ook legendarisch vanwege de rapeface van die gastquote:Op donderdag 12 mei 2016 07:28 schreef female81 het volgende:
Veel te laag geëindigd, vorig jaar.
(En Estland had wat mij betreft gewoon moeten winnen.)
Waarom dat stel blije eieren in 1984 won, en deze slechts vijfde werd, is ook een myserie.
Dit. Sowieso dit. Blijft wat mij betreft het beste Songfestivalnummer aller tijden. Ik denk echt dat er ergens met de stemmen is geknoeid / een vergissing is gemaakt dat jaar, alle toffe nummers lagen er vroeg uit. Zo ook Siren van Malcolm Lincoln (Estland). Enige jaar dat ik de finale gemist heb omdat ik letterlijk geen enkel nummer dat wél door was het luisteren waard vond.quote:Op woensdag 11 mei 2016 20:20 schreef TheArt het volgende:
Ook 2010. Stond in de top-5 bij de bookies, maar werd opeens pas 16e in de halve finale. Vraag me tot op de dag van vandaag nog steeds af waarom.
Dit lied kreeg zelfs helemaal geen punten van meer dan de helft van de vakjury's (waaronder uiteraard Nederland). Dat is achteraf inderdaad een zeer merkwaardige uitslag.quote:Op donderdag 12 mei 2016 07:28 schreef female81 het volgende:
Waarom dat stel blije eieren in 1984 won, en deze slechts vijfde werd, is ook een myserie.
Het is inderdaad heel jammer en vreemd van de nummers die je noemt. Die hadden zeker wel in de finale moeten staan. Maar dat je dat jaar geen enkel finale nummer het luisteren waard vond vind ik wel heel opmerkelijkquote:Op donderdag 12 mei 2016 10:57 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Dit. Sowieso dit. Blijft wat mij betreft het beste Songfestivalnummer aller tijden. Ik denk echt dat er ergens met de stemmen is geknoeid / een vergissing is gemaakt dat jaar, alle toffe nummers lagen er vroeg uit. Zo ook Siren van Malcolm Lincoln (Estland). Enige jaar dat ik de finale gemist heb omdat ik letterlijk geen enkel nummer dat wél door was het luisteren waard vond.
Hele rits middelmatige zooi die je daar noemt.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 03:09 schreef Redefine het volgende:
[..]
Het is inderdaad heel jammer en vreemd van de nummers die je noemt. Die hadden zeker wel in de finale moeten staan. Maar dat je dat jaar geen enkel finale nummer het luisteren waard vond vind ik wel heel opmerkelijk![]()
Uiteraard zijn er smaken die verschillen, maar 201 0 was het jaar van Satelite van Lena, Never Be the Same van MaNga, Playing With Fire van Ovi en Paula Seling, Tom Dice met Me and My Guitar. Voor mij is 2010 zelfs mijn meest favoriete jaar met nog een hele rits andere nummers die bij mijn top horen
Italie 1984 was ook de eerste die mij te binnen schoot, maar het heeft een uitstekende revanche gehad, want volgens mij was dit de veel grotere hit uiteindeljik.quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:35 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dit lied kreeg zelfs helemaal geen punten van meer dan de helft van de vakjury's (waaronder uiteraard Nederland). Dat is achteraf inderdaad een zeer merkwaardige uitslag.
Nee hoor, ik ben nog steeds een stiekeme fan van dit nummer. Ze had volgens mij de pech dat ze als eerste moest.quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:04 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
IK ben denk ik de enige die dit vindt
Door deze inzending kwam het songfestival bij het Uur van de wolf
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |