abonnement Unibet Coolblue
pi_162095758
De vaste gasten in dit topic (helaas):

Toto69
Aspergermeisje
Dolfijntje90
pi_162095789
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 18:20 schreef easy-t het volgende:

[..]

Ik denk dat bewegen toch wel heel goed voor je is als je maar niet tê veel spanning hebt. Hoest in Ierland?
Klopt. Ik ga nog fanatieker doen want ik zit echt veel te hoog qua vetpercentage. wat geen schande s gezien alles wat er gebeurd is, maar ik heb wel te lang te veel ongezond gegeten en te weinig bewogen merk ik nu.

Verder wel oke, werk is wel vermoeiend maar het verdient geld zullen we maar zeggen.
Hoe is het met jou verder?
pi_162840479
Toen mijn wond nog open was, merkte ik wel dat hij sneller sloot als ik ging bewegen. Maar de angst zat er teveel in toen ik dagen na de eerste operatie een wandelingetje ging maken en vier gaten ineens twee gaten waren geworden. ;( Dus het heeft heel lang geduurd voor ik besefte dat bewegen eigenlijk juist goed was.

Morgen naar het ziekenhuis voor controle. Bij de volgende afspraak wil ik graag de plastisch chirurg erbij om te overleggen over een wondverlegging. Ik 'hoop' dat ik dan in augustus geopereerd kan worden, als ik het zie zitten na dat gesprek.

Wat voor vragen zouden jullie stellen aan die chirurg en plastisch chirurg?
pi_162870167
Half juli staat die afspraak gepland. Hoop dat ze een beetje tijd voor me nemen. En anders moeten we die tijd maar afdwingen. Gelukkig gaat er iemand mee.
pi_163801724
Hey allemaal, hoe is het nu? Gaat alles een beetje ok of is het weer prut?
Gek? kan je dat eten?
pi_163804764
Thanks for asking. Hier nog altijd prut, loop rond met een wond van minstens 5 cm maar dat is geen nieuws. Ik probeer er maar gewoon mee te leven.
pi_163837015
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:56 schreef Toto69 het volgende:
Thanks for asking. Hier nog altijd prut, loop rond met een wond van minstens 5 cm maar dat is geen nieuws. Ik probeer er maar gewoon mee te leven.
Kut. gewoon kut. |:( Ik ben trouwens ook sinds heel kort lotgenoot. Soort van. Vind t stom om te zeggen, maar ik heb er dus ook een. Maar een heel klein wondje (nog geen cm in doorsnee en misschien net 1mm diep). Verwachting is ook dat t uiteindelijk uit zichzelf dichtgaat, maar ben igg door dit topic op m'n hoede en neem het verdomde serieus. :Y Dus, hoi lotgenootjes? _O-
Gek? kan je dat eten?
pi_163837314
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 19:58 schreef quickstepster het volgende:

[..]

Kut. gewoon kut. |:( Ik ben trouwens ook sinds heel kort lotgenoot. Soort van. Vind t stom om te zeggen, maar ik heb er dus ook een. Maar een heel klein wondje (nog geen cm in doorsnee en misschien net 1mm diep). Verwachting is ook dat t uiteindelijk uit zichzelf dichtgaat, maar ben igg door dit topic op m'n hoede en neem het verdomde serieus. :Y Dus, hoi lotgenootjes? _O-
:o echt, wat naar :r wel fijn dat je wond niet zo groot is en hopelijk loopt t bij jou wel goed :Y
pi_163837802
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 20:09 schreef Toto69 het volgende:

[..]

:o echt, wat naar :r wel fijn dat je wond niet zo groot is en hopelijk loopt t bij jou wel goed :Y
Ik was er als de kippen bij, wist door dit topic dat het wss zo'n cyste was en meteen naar de arts. Dat scheelt heel veel schijnbaar, er meteen bij zijn. We gaan het merken. Heb geen pijn bij normale dagelijkse dingen (moet alleen niet op de hometrainer kruipen, klotezadeltjes) dus zeer goed te managen op dit moment. En maar afwachten hoe het gaat!
Gek? kan je dat eten?
pi_163838004
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 20:26 schreef quickstepster het volgende:

[..]

Ik was er als de kippen bij, wist door dit topic dat het wss zo'n cyste was en meteen naar de arts. Dat scheelt heel veel schijnbaar, er meteen bij zijn. We gaan het merken. Heb geen pijn bij normale dagelijkse dingen (moet alleen niet op de hometrainer kruipen, klotezadeltjes) dus zeer goed te managen op dit moment. En maar afwachten hoe het gaat!
Heeft dit topic toch nog enigszins nut gehad _O_
Nee zo'n fietszadel is ook niks voor mij :') ik ben bezig met mn eeuwige queeste om zo breed te worden (qua spieren) dat mensen me nakijken

Tevergeefs ;(
pi_163862635
Ik ben enigszins in paniek op het moment. :'(

Gisteren die afspraak gehad met chirurg en plastisch chirurg. Was een hele prettige afspraak. Ze hebben het goed uitgelegd en ik kreeg de tijd om vragen te stellen. Enige waar ik over twijfel is de reconstructiemethode die ze toe willen passen. Ze gaan daarbij een flap huid van mijn bil gebruiken. Klonk ter plekke erg logisch, maar toen ik thuis was dacht ik: hoe moet ik dan zitten? Dat kan dan dus niet. Ze hadden het over minimaal een week opname in een zalmbed(?). Meestal nemen ze toch een flap vanaf je rug en niet van je bil?

Maargoed, nu waar de paniek over gaat... ik had al een paar dagen een rood, beetje pijnlijk vlekje op één bil. Maakte ik me geen zorgen over. Maar gisteravond werd het wel echt een bult en toen ik net keek en voelde liep en een dikke streep naartoe. :X Ik hoop hoop hoop dat dat een vouw van het zitten is, maar het lijkt me eigenlijk een sinus. ;( Ze waren gisteren heel positief over de slaagkans, omdat er geen actieve onsteking was. Maar als dit een sinus is, dan is er nu dus wel een actieve ontsteking en bovendien gaat een reconstructie dan moeilijk worden, omdat dit best wel uit de weg van het originele probleem zit.

Ik ben dit zo zat he... steeds die zorgen. Vandaar dat ik nu voor de extreme aanpak wil gaan, maar dan moet het niet ineens nog even erger worden. -O-
pi_163862957
Aspergermeisje, ik denk dat ze zandbed hebben gezegd. Das een bed om doorliggen te voorkomen en goede wondgenezing te bespoedigen

Verder dus goeie hoop, op die nieuwe plek na. Ik ga zo hard voor je duimen dat het toch een hardnekkige zitvouw is :Y
Gek? kan je dat eten?
pi_163863044
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:02 schreef quickstepster het volgende:
Aspergermeisje, ik denk dat ze zandbed hebben gezegd. Das een bed om doorliggen te voorkomen en goede wondgenezing te bespoedigen

Verder dus goeie hoop, op die nieuwe plek na. Ik ga zo hard voor je duimen dat het toch een hardnekkige zitvouw is :Y
Ah dank je, dat zal het zijn ja. Kon al niks vinden op zalmbed. :P
pi_163863072
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 19:48 schreef Aspergermeisje het volgende:
Ik ben enigszins in paniek op het moment. :'(

Gisteren die afspraak gehad met chirurg en plastisch chirurg. Was een hele prettige afspraak. Ze hebben het goed uitgelegd en ik kreeg de tijd om vragen te stellen. Enige waar ik over twijfel is de reconstructiemethode die ze toe willen passen. Ze gaan daarbij een flap huid van mijn bil gebruiken. Klonk ter plekke erg logisch, maar toen ik thuis was dacht ik: hoe moet ik dan zitten? Dat kan dan dus niet. Ze hadden het over minimaal een week opname in een zalmbed(?). Meestal nemen ze toch een flap vanaf je rug en niet van je bil?

Maargoed, nu waar de paniek over gaat... ik had al een paar dagen een rood, beetje pijnlijk vlekje op één bil. Maakte ik me geen zorgen over. Maar gisteravond werd het wel echt een bult en toen ik net keek en voelde liep en een dikke streep naartoe. :X Ik hoop hoop hoop dat dat een vouw van het zitten is, maar het lijkt me eigenlijk een sinus. ;( Ze waren gisteren heel positief over de slaagkans, omdat er geen actieve onsteking was. Maar als dit een sinus is, dan is er nu dus wel een actieve ontsteking en bovendien gaat een reconstructie dan moeilijk worden, omdat dit best wel uit de weg van het originele probleem zit.

Ik ben dit zo zat he... steeds die zorgen. Vandaar dat ik nu voor de extreme aanpak wil gaan, maar dan moet het niet ineens nog even erger worden. -O-
Ik heb ook zo'n flap gehad.
Gaat idd vanaf je bil en zitten is.. ja.. :').,

Hopelijk is je nieuwe plekje geen sinus. Dat zou het een hoop makkelijker maken
pi_163864752
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:06 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Ik heb ook zo'n flap gehad.
Gaat idd vanaf je bil en zitten is.. ja.. :').,

Hopelijk is je nieuwe plekje geen sinus. Dat zou het een hoop makkelijker maken
Ja, maar het is wel een andere flap dan jij hebt gehad. Geen Z-plastiek. Ze maken een soort V op z'n kant op één bil en trekken die over de wond heen. Dus echt óp een bil.

En tja, ik weet sowieso dat het onderhuids veel groter is dan wat er aan de oppervlakte te zien is. Maar dacht wel dat het allemaal gesitueerd was in het midden van mijn bilspleet/rug. Dit zit echt aan de zijkant op een bil.

Dat is ook nog een vraag die ik heb: wat als het tijdens de operatie nóg groter blijkt dan gedacht? Lijkt me echt vreselijk om wakker te worden met het idee dat alles dicht is en dat ze dan komen vertellen dat ze toch een deel opengelaten hebben. Daar gaat je herstel van 6 weken naar 6 maanden. :'(
pi_163864904
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:03 schreef Aspergermeisje het volgende:

[..]

Ja, maar het is wel een andere flap dan jij hebt gehad. Geen Z-plastiek. Ze maken een soort V op z'n kant op één bil en trekken die over de wond heen. Dus echt óp een bil.

En tja, ik weet sowieso dat het onderhuids veel groter is dan wat er aan de oppervlakte te zien is. Maar dacht wel dat het allemaal gesitueerd was in het midden van mijn bilspleet/rug. Dit zit echt aan de zijkant op een bil.

Dat is ook nog een vraag die ik heb: wat als het tijdens de operatie nóg groter blijkt dan gedacht? Lijkt me echt vreselijk om wakker te worden met het idee dat alles dicht is en dat ze dan komen vertellen dat ze toch een deel opengelaten hebben. Daar gaat je herstel van 6 weken naar 6 maanden. :'(
Dat heb ik ook gehad, geen Z-plastiek, maar precies wat jij beschrijft.
pi_163865245
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:07 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Dat heb ik ook gehad, geen Z-plastiek, maar precies wat jij beschrijft.
Ah ok. Een 'V-Y flap' heet het denk ik, na wat gezoek op Google.
pi_164683802
Gisteren bij de chirurg geweest om te zeggen dat ik de operatie wel wil en om hem te laten kijken naar die nieuwe ontsteking. Over dat laatste zei hij dat het waarschijnlijk niet uitmaakt voor het plan dat ze hadden. Ze snijden gewoon alles weg wat ze kunnen vinden en maken dat dicht met een flap. Hij heeft ook beloofd dat het dicht zal zijn als ik wakker word. Of het dicht blijft is natuurlijk de vraag...

Ik had eigenlijk verwacht dat ik mijn andere vragen ook zou kunnen stellen en dat we de operatie zouden kunnen plannen, maar blijkt dat de plastisch chirurg hoofdverantwoordelijk is. Wat ik op zich wel fijn vind, want dat was een ontzettend prettige man. Heel duidelijk en vriendelijk. Alleen moet ik nu dus ook nog op de poli bij hem komen om mijn laatste vragen te kunnen stellen. Hij moet de operatie ook inplannen. Had ik liever eerder geweten, maargoed.

Het gaat als het goed is eind september plaatsvinden. Wat me wel enigszins rust geeft is dat ik vrij veel controle heb over wanneer het plaatsvindt en hoe het zal gaan. Hoe lang ik opgenomen ga worden ga ik ook nog bespreken met de plastisch chirurg. Hij had het erover dat minimaal een week in zo'n zandbed optimaal was. Nou, dat doen we dan maar. Ik heb er alles voor over dat het hierna helemaal weg is. Bovendien lig ik liever in het ziekenhuis als die hechtingen gaan openscheuren enzo. ;(

Mijn vertrouwen en hoop is niet zo groot eigenlijk. Wat ik niet zo goed durf uit te spreken naar de mensen in mijn omgeving, want die zullen het toch niet snappen. Maar denk dat jullie het na het verhaal van Toto wel begrijpen. :*

Gelukkig gaat mijn begeleidster ook steeds mee naar de afspraken en die kan dus niet bagatelliseren wat ik zeg, want ze hoort zelf wat de arts zegt. Heeft het complete verhaal. Dat is wel fijn.
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 23:40:48 #19
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_164696450
Heftig Aspergermeisje! Ik hoop echt dat de operatie je gaat helpen, maar ik begrijp heel goed dat je niet zoveel vertrouwen hebt.
pi_164706613
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 23:40 schreef Voszje het volgende:
Heftig Aspergermeisje! Ik hoop echt dat de operatie je gaat helpen, maar ik begrijp heel goed dat je niet zoveel vertrouwen hebt.
Dank je. Ik hoop het ook. Ik ga een feestje geven als ik er daadwerkelijk na zes weken vanaf ben. :)
  zaterdag 20 augustus 2016 @ 13:38:53 #21
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_164706732
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 13:33 schreef Aspergermeisje het volgende:

[..]

Dank je. Ik hoop het ook. Ik ga een feestje geven als ik er daadwerkelijk na zes weken vanaf ben. :)
Ik duim voor je! :)
pi_164708595
ik duim mee.
pi_164712701
Dank jullie!
pi_164714695
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 13:38 schreef Voszje het volgende:

[..]

Ik duim voor je! :)
pi_164727334
Ik duim ook mee! in ieder geval fijn dat je zelf een klein beetje de regie kunt houden!

Update hier: Nog steeds stabiel, niet groter/kleiner. Komt alleen een beetje wondvocht uit, nooit bloed. Zolang ik niet op de hometrainer ga zitten ook geen last ervan. Dus eigenlijk best oke, ook al had ik gehoopt dat het misschien toch wat beter zou gaan.
Gek? kan je dat eten?
pi_164736429
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 09:33 schreef quickstepster het volgende:
Ik duim ook mee! in ieder geval fijn dat je zelf een klein beetje de regie kunt houden!

Update hier: Nog steeds stabiel, niet groter/kleiner. Komt alleen een beetje wondvocht uit, nooit bloed. Zolang ik niet op de hometrainer ga zitten ook geen last ervan. Dus eigenlijk best oke, ook al had ik gehoopt dat het misschien toch wat beter zou gaan.
Onthaar je/ontharen ze de plek? Kan zijn dat het daardoor niet verder dichtgroeit, als er haartjes op de wondrand groeien.

En zo'n klein plekje kan in die tijd in principe wel dichtgroeien, dus ik zou er anders binnenkort even naar laten kijken.
pi_164736847
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 16:43 schreef Aspergermeisje het volgende:

[..]

Onthaar je/ontharen ze de plek? Kan zijn dat het daardoor niet verder dichtgroeit, als er haartjes op de wondrand groeien.

En zo'n klein plekje kan in die tijd in principe wel dichtgroeien, dus ik zou er anders binnenkort even naar laten kijken.
Noted :) ga ik naar laten kijken!
Gek? kan je dat eten?
pi_164766891
Hoe gaat het met Toot?
pi_164772455
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 19:04 schreef Negentiendertig het volgende:
Hoe gaat het met Toot?
Op en af. Wond meh. Doorkomende verstandskies al een hele tijd.
Morgen skype interview als laatste onderdeel van de sollicitatieprocedure voor een baan in Praag. Ik hoop heel erg dat ik aangenomen word, ik kijk er erg naar uit en wil daar een hoop gaan proberen te zien en beleven. Dat heb ik hier niet meer.

Verder nog altijd aan het trainen, steeds wat zwaarder.
pi_164774436
Jemig, heb veel gemist. Zat je niet net in Belfast? Al kan ik me voorstellen dat je daar ook wel klaar bent, deprimerende stad :D maar Praag dus, wat gaaf. Leuke stad, leuk land ook wel. Brno is ook leuk, en je zit met de trein zo in veel andere leuke steden (Wenen, Bratislava O+ ) Hopelijk wordt het wat, zal voor je duimen.

Trots op je en blij voor je dat je dit allemaal doet :)
pi_164774623
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 23:05 schreef Negentiendertig het volgende:
Jemig, heb veel gemist. Zat je niet net in Belfast? Al kan ik me voorstellen dat je daar ook wel klaar bent, deprimerende stad :D maar Praag dus, wat gaaf. Leuke stad, leuk land ook wel. Brno is ook leuk, en je zit met de trein zo in veel andere leuke steden (Wenen, Bratislava O+ ) Hopelijk wordt het wat, zal voor je duimen.

Trots op je en blij voor je dat je dit allemaal doet :)
Bijna een half jaar alweer ;) tijd gaat snel.
Ja zo denk ik er ook over. Praag zelf, en Tsjechie, lijken me al awesome. En dan de trein naar al die mooie steden eromheen inderdaad :Y weekendje Boedapest, weekendje Belgrado, kan gewoon _O_

Thnx :) ben benieuwd morgen
pi_164774949
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 23:10 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Bijna een half jaar alweer ;) tijd gaat snel.
Ja zo denk ik er ook over. Praag zelf, en Tsjechie, lijken me al awesome. En dan de trein naar al die mooie steden eromheen inderdaad :Y weekendje Boedapest, weekendje Belgrado, kan gewoon _O_

Thnx :) ben benieuwd morgen
Bijna een half jaar? Voor m'n gevoel trok je 2 maanden geleden naar Tilburg :D

Ga je in Praag hetzelfde werk doen als in Belfast? Of iets heel anders?

En laat je weten hoe je Skype interview gegaan is?
pi_164775126
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 23:20 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Bijna een half jaar? Voor m'n gevoel trok je 2 maanden geleden naar Tilburg :D

Ga je in Praag hetzelfde werk doen als in Belfast? Of iets heel anders?

En laat je weten hoe je Skype interview gegaan is?
Dat is een jaar geleden _O-

Zelfde werk ander bedrijf. Maar wil na een tijd TEFL gaan doen. Lesgeven dus. Als het kan in Praag ook.

Ja, doe ik.
pi_164836523
Hoe ging je interview, Toto?

Ik zoek nog een ludieke naam voor een whatsappgroepje met updates voor als ik straks geopereerd word. Wie heeft suggesties? :+
  donderdag 25 augustus 2016 @ 10:30:18 #35
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_164836637
"Gat-bij-je-gat"? :D
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  donderdag 25 augustus 2016 @ 10:32:19 #36
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164836672
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 10:22 schreef Aspergermeisje het volgende:
Hoe ging je interview, Toto?

Ik zoek nog een ludieke naam voor een whatsappgroepje met updates voor als ik straks geopereerd word. Wie heeft suggesties? :+
Over Toto en zijn werk kun je hier bijlezen: KAA / Toto in Noord-Ierland (nog wel) #2
The love you take is equal to the love you make.
pi_164837028
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 10:22 schreef Aspergermeisje het volgende:
Hoe ging je interview, Toto?

Ik zoek nog een ludieke naam voor een whatsappgroepje met updates voor als ik straks geopereerd word. Wie heeft suggesties? :+
Goed thanks! aangenomen.

En ehmmm... Praatjes vullen geen gaatjes?
pi_164840197
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 10:55 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Goed thanks! aangenomen.

En ehmmm... Praatjes vullen geen gaatjes?
Wow, goed!

Haha, ik denk aan 'Praatjes over gaatjes'. :7
  donderdag 25 augustus 2016 @ 13:31:15 #39
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_164840764
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 10:22 schreef Aspergermeisje het volgende:
Hoe ging je interview, Toto?

Ik zoek nog een ludieke naam voor een whatsappgroepje met updates voor als ik straks geopereerd word. Wie heeft suggesties? :+
niet voor 1 gat te vangen?
pi_164862560
Gefeli Toot! Das een mooie stap, en je hebt er lang genoeg op moeten wachten. Wanneer mag je? Iig veel succes en plezier gewenst! O+

Nou, ik ben toch maar weer even langs de arts geweest op jullie aanraden :) bleek dat de wond toch echt wel een stukje dieper was de vorige keer dan wat ze me vertelden. Goed genoteerd in dossier, verkeerd verteld |:( Positieve nieuws is dat het wel al een stukje minder diep is, dus het geneest, zij het langzaam (maarja, wat verwacht je op zo'n rotplek). Voor nu dus zo doorgaan en goed in de gaten houden!

oh, en aspergermeisje, through the wormhole een goeie titel? Waarschijnlijk een beetje tè, maar toch :+
Gek? kan je dat eten?
pi_164863851
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 10:44 schreef quickstepster het volgende:
Gefeli Toot! Das een mooie stap, en je hebt er lang genoeg op moeten wachten. Wanneer mag je? Iig veel succes en plezier gewenst! O+

Nou, ik ben toch maar weer even langs de arts geweest op jullie aanraden :) bleek dat de wond toch echt wel een stukje dieper was de vorige keer dan wat ze me vertelden. Goed genoteerd in dossier, verkeerd verteld |:( Positieve nieuws is dat het wel al een stukje minder diep is, dus het geneest, zij het langzaam (maarja, wat verwacht je op zo'n rotplek). Voor nu dus zo doorgaan en goed in de gaten houden!

oh, en aspergermeisje, through the wormhole een goeie titel? Waarschijnlijk een beetje tè, maar toch :+
Hmm ok, dus het was dieper dan je aan de oppervlakte kon zien en is nu van binnenuit aan het dichtgroeien, als het goed is. Hoop dat dat gaat gebeuren.

Ben ook heel benieuwd wat ze bij mij allemaal tegen gaan komen. Chirurg was het wel met me eens dat het onderhuids veel groter gaat zijn dan je van buiten kan zien. Maar ik verwacht dat het nog wel groter gaat zijn dan hij verwacht. Hoop maar dat ze het goed kunnen herstellen.

Hehe, ik moet in ieder geval lachen om de suggesties. _O- :')
pi_165104928
Hmm, plastisch chirurg was een beetje erg optimistisch. Hij wil toch ineens een z-plastiek doen, waarna ik na één nachtje ziekenhuis naar huis mag met een drain in de wond. Ik heb gezegd dat ik dat niet zo zie zitten, na één nachtje naar huis.

Als het toch groter blijkt te zijn dan hij denkt (wat ik denk, maar hij niet) gaat hij er een enkele of dubbele xy-flap van maken en dan moet ik een week blijven, waarbij ik mezelf niet eens mag omdraaien in bed.

Ik kan daar niet zo goed tegen dat ik pas als ik wakker word weet wat er gebeurd is en hoe lang ik in het ziekenhuis moet blijven... ;(
  maandag 5 september 2016 @ 17:12:41 #43
92409 Twinky
Little star.
pi_165106640
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 15:47 schreef Aspergermeisje het volgende:
Hmm, plastisch chirurg was een beetje erg optimistisch. Hij wil toch ineens een z-plastiek doen, waarna ik na één nachtje ziekenhuis naar huis mag met een drain in de wond. Ik heb gezegd dat ik dat niet zo zie zitten, na één nachtje naar huis.

Als het toch groter blijkt te zijn dan hij denkt (wat ik denk, maar hij niet) gaat hij er een enkele of dubbele xy-flap van maken en dan moet ik een week blijven, waarbij ik mezelf niet eens mag omdraaien in bed.

Ik kan daar niet zo goed tegen dat ik pas als ik wakker word weet wat er gebeurd is en hoe lang ik in het ziekenhuis moet blijven... ;(
helpt het om twee plannen volledig uit te werken?
pi_165106666
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 17:12 schreef Twinky het volgende:

[..]

helpt het om twee plannen volledig uit te werken?
Er kan ook nog van alles tussenin zitten.

Maar dat is wel een idee ja. Mijn begeleidster heeft de chirurg de beide plannen al vrij gedetailleerd laten uitleggen, maar er moet ook een plan komen voor als ik na een dag alweer thuis ben en voor als ik na een week pas weer thuis ben.
pi_165110383
oh bah, dat is naar Aspergermeisje! Niet kunnen plannen is dodelijk voor ons auti's |:(
Gek? kan je dat eten?
pi_165111343
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 19:20 schreef quickstepster het volgende:
oh bah, dat is naar Aspergermeisje! Niet kunnen plannen is dodelijk voor ons auti's |:(
Ja. Gelukkig heb ik daar wel enigszins mee om leren gaan, doordat ik ook migraine heb, maargoed.

Had mijn moeder net aan de telefoon en die zei heel terecht dat ik om thuiszorg moet vragen. Chirurg kan wel zeggen dat het allemaal makkelijk is met die drain, maar er zal toch ook verband verwisseld moeten worden, wat ik echt niet zelf kan op die plek. En als ik na een nacht al thuis ben wil ik wel dat er elke dag iemand naar kijkt die er verstand van heeft, want chirurg had het over een week later weer terugkomen voor controle en dat is wel de meest cruciale week.
pi_165112588
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 19:58 schreef Aspergermeisje het volgende:

[..]

Ja. Gelukkig heb ik daar wel enigszins mee om leren gaan, doordat ik ook migraine heb, maargoed.

Had mijn moeder net aan de telefoon en die zei heel terecht dat ik om thuiszorg moet vragen. Chirurg kan wel zeggen dat het allemaal makkelijk is met die drain, maar er zal toch ook verband verwisseld moeten worden, wat ik echt niet zelf kan op die plek. En als ik na een nacht al thuis ben wil ik wel dat er elke dag iemand naar kijkt die er verstand van heeft, want chirurg had het over een week later weer terugkomen voor controle en dat is wel de meest cruciale week.
Je zat bij het diak toch? Vraag om thuiszorg van healing wounds and tender care. Serieus die hebben mijn abces fantastisch verzorgd. Ronald is een beetje apart maar het resultaat was echt goed.
pi_165112693
Zorg inderdaad voor goede thuiszorg, daar heb je recht op! *irony*

Veel sterkte, need anything let me know
pi_165114597
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 20:37 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Je zat bij het diak toch? Vraag om thuiszorg van healing wounds and tender care. Serieus die hebben mijn abces fantastisch verzorgd. Ronald is een beetje apart maar het resultaat was echt goed.
Klopt. Dank voor de tip!

Waar moet ik eigenlijk thuiszorg aanvragen? Bij de chirurg? Of hoeft die het alleen goed te keuren?
pi_165114734
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 21:34 schreef Aspergermeisje het volgende:

[..]

Klopt. Dank voor de tip!

Waar moet ik eigenlijk thuiszorg aanvragen? Bij de chirurg? Of hoeft die het alleen goed te keuren?
Vraag het je chirurg, je ziekenhuis kan dat sowieso voor je regelen en 't scheelt jou weer kopzorgen.
pi_165121736
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 21:38 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Vraag het je chirurg, je ziekenhuis kan dat sowieso voor je regelen en 't scheelt jou weer kopzorgen.
Ok dank je. Ga ik doen. Vanmiddag met mijn begeleidster even de vragen opschrijven die er nog liggen en dan volgende week even bellen met de plastisch chirurg.

Overigens ben ik nog steeds heel tevreden over die man hoor, na gisteren. Super geduldige arts die tijd neemt om uitleg te geven.
pi_165243242
Goed nieuws *O* het heeft lang geduurd, maar nu voel ik zelf ook dat de wond langzaamaan dicht groeit. Tot halverwege (van de binnenkant uit, aan mijn linkerkant) voel ik nu nieuw weefsel opkomen ipv alleen maar gat. Nu hopen dat het zo slow but steady doorgaat *O*

Zwaai naar Toot en aspergermeisje :W , hoop voor jullie ook progressie (al is het maar qua baan/operatieplanning enz :@ )
Gek? kan je dat eten?
pi_165269057
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 12:12 schreef quickstepster het volgende:
Goed nieuws *O* het heeft lang geduurd, maar nu voel ik zelf ook dat de wond langzaamaan dicht groeit. Tot halverwege (van de binnenkant uit, aan mijn linkerkant) voel ik nu nieuw weefsel opkomen ipv alleen maar gat. Nu hopen dat het zo slow but steady doorgaat *O*

Zwaai naar Toot en aspergermeisje :W , hoop voor jullie ook progressie (al is het maar qua baan/operatieplanning enz :@ )
Wat fijn! Klinkt goed! Ik hoop ook voor je dat het zo doorgaat.

Ik heb nog steeds geen datum. Dat vind ik erg irritant. Maargoed, deze week maar even bellen.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 12 september 2016 @ 13:15:07 #54
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_165270012
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 12:12 schreef quickstepster het volgende:
Goed nieuws *O* het heeft lang geduurd, maar nu voel ik zelf ook dat de wond langzaamaan dicht groeit. Tot halverwege (van de binnenkant uit, aan mijn linkerkant) voel ik nu nieuw weefsel opkomen ipv alleen maar gat. Nu hopen dat het zo slow but steady doorgaat *O*
Goed nieuws, hopelijk gaat het zo door. Dat je er zelf een goed gevoel bij hebt is al heel erg mooi!
pi_165340528
Dus ik dacht gisteren: laat ik het ziekenhuis maar eens bellen, aangezien ik nog steeds geen operatiedatum heb ontvangen. Nummer van de opnameplanner was niet bereikbaar. Toen maar via de assistente: 'Ja, onze opnameplanner is op vakantie.' 'Euh ok... en er is geen vervanger?' 'Nee.' :?

Ging ze in de operatieplanning kijken: 'De eerste mogelijkheid die ik zie dat de plastisch chirurg je kan opereren is 11 oktober. En dan moet de chirurg ook nog kunnen.' Whut?! Ik weet al zo'n twee maanden dat ik eind september geopereerd zou worden. Kon makkelijk zeiden ze. Dus ik ben dat al tijden aan het plannen, geen vervolgafspraken meer gemaakt met mensen... :'( Nu moet ik maandag terugbellen als de opnameplanner er weer is en hopen dat ze het dan heeft kunnen plannen en ik eindelijk een datum heb.
pi_165450666
Uiterlijk donderdag heb ik een datum als het goed is. Ik hoop op 11 oktober. De andere optie was 25 oktober, maar ik overweeg om het nog later te plannen als dat het geval is, omdat mijn begeleidster 25 oktober nog op vakantie is.
pi_165455426
oh damn, dat is zo oncool! Zeker als je er zoveel omheen moet regelen, moeten ze gewoon zorgen dat je gepland word wanneer ze dat aangeven, niet dit gezeur :N
Gek? kan je dat eten?
pi_165474766
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 18:37 schreef quickstepster het volgende:
oh damn, dat is zo oncool! Zeker als je er zoveel omheen moet regelen, moeten ze gewoon zorgen dat je gepland word wanneer ze dat aangeven, niet dit gezeur :N
Ja, heb ook nog eens een eigen bedrijf dus sla al een tijdje opdrachten af die in die tijd zouden zijn... ;( Niet dat ik afhankelijk ben van die inkomsten, maar dan nog.

Nog steeds geen datum overigens. Morgen gaat mijn begeleidster boos opbellen heeft ze beloofd.
pi_165577181
Ze kwamen met 25 oktober uiteraard. :'( Nu wordt het waarschijnlijk 8 november, maar dat weten ze pas 6 oktober ergens, omdat ze dan pas het rooster voor november hebben. Dus zit nog steeds in onduidelijkheid. -O-

Ondertussen heeft mijn begeleidster besloten donderdag op vakantie te gaan tot 8 november. Dus zou mijn operatie op haar eerste werkdag vallen en moet ik alles met iemand anders voorbereiden.

Er rust echt een vloek op die operatie. Maar hopelijk is dat dan de generale repetitie ofzo en gaat de operatie zelf heel goed. O-)
pi_165578005
Laten we hopen idd dat het nu een generale is, en dat de uitvoering straks perfect gaat! ^O^
Gek? kan je dat eten?
pi_165787324
Jeuj, ik heb een datum: 8 november. Dat is voor nu de beste uitkomst. ^O^

Toen mijn begeleidster gisteren belde, zeiden ze dat 25 oktober het sowieso niet zou worden en 8 november wisten ze nog niet. Dat was nog even stressen, want ze hadden eerder gezegd dat ze 25 oktober vast zouden laten staan voor als 8 november niet kon. Dus ik zag alweer een scenario in mijn hoofd dat 8 november ook niet kon en dat het naar december doorgeschoven moest worden. :'( Zou ik maandag pas antwoord op krijgen. Maar gelukkig nu al uitsluitsel. :)
pi_165791043
oh fijn! dus nu (mentaal) voorbereiden op die datum :Y ik ga iig duimen!
Gek? kan je dat eten?
pi_165791156
Fijn dat je 'n datum hebt nu :Y
pi_165927479
De vloek gaat nog even door... }:| Ik had zin om dingen te gaan plannen, maar de een na de andere begeleider viel uit vanwege ziekte. Gelukkig gisteravond een afspraak gehad. Ik had mijn agenda voor de komende vier weken uitgeprint en daar hebben we dingen die ik nog moet doen voor die tijd in weggezet.

Verder heb ik plotseling een nieuwe huisarts moeten zoeken, omdat de vorige medicijnen voor mijn migraine niet of nauwelijks wilde uitschrijven (en ontzettend nare dingen heeft gezegd). Dus ik bel voor een kennismakingsafspraak: 'Kan op 9 november.' 8)7 Ik: 'Ehm, ik word 8 november geopereerd dus het is wel belangrijk dat ik daarvoor kennis heb gemaakt met mijn nieuwe huisarts.' Na veel gepuzzel kon het op 31 oktober.

Ook het ziekenhuis gebeld voor thuiszorg. Plastisch chirurg is uiteraard ook afwezig de komende twee weken. |:( Dus die belt ook op 31 oktober om het daarover te hebben. Ik kan al voorspellen dat hij gaat zeggen dat het niet nodig is, dus ik moet nog even gaan bedenken hoe ik ga beargumenteren dat het wel nodig is.
pi_165928037
jeetje.... murphy's law is er niks bij. Hoop dat ondanks al het gedoe het toch de goeie kant op gaat nu :s) en dat dit het was qua moelijkheden...
Gek? kan je dat eten?
pi_165929168
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 11:33 schreef Aspergermeisje het volgende:

Ook het ziekenhuis gebeld voor thuiszorg. Plastisch chirurg is uiteraard ook afwezig de komende twee weken. |:( Dus die belt ook op 31 oktober om het daarover te hebben. Ik kan al voorspellen dat hij gaat zeggen dat het niet nodig is, dus ik moet nog even gaan bedenken hoe ik ga beargumenteren dat het wel nodig is.
Nee het ziekenhuis vindt het meestal niet nodig (maar wel gaan zeiken over wondvlies als het niet goed genoeg geneest....)

Probeer anders zelf even te bellen met healing wounds and tender care. Misschien kunnen ze zelf wel wat regelen.

Ik ben ook behandeld door hen terwijl het ziekenhuis de officiële aanvraag nog niet geregeld had. Deden ze niet moeilijk over.
pi_165929203
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 12:06 schreef quickstepster het volgende:
jeetje.... murphy's law is er niks bij. Hoop dat ondanks al het gedoe het toch de goeie kant op gaat nu :s) en dat dit het was qua moelijkheden...
Ja, hoop het ook. Zou fijn zijn als ik niet totaal uitgeput van het gedoe die operatie inga.
pi_165929227
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 13:21 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Nee het ziekenhuis vindt het meestal niet nodig (maar wel gaan zeiken over wondvlies als het niet goed genoeg geneest....)

Probeer anders zelf even te bellen met healing wounds and tender care. Misschien kunnen ze zelf wel wat regelen.

Ik ben ook behandeld door hen terwijl het ziekenhuis de officiële aanvraag nog niet geregeld had. Deden ze niet moeilijk over.
Ik heb hen inderdaad wel op het oog om die thuiszorg te verzorgen. Stelt me gerust dat ze gespecialiseerd zijn in wondverzorging en wat je erover vertelde klinkt prettig.
pi_166372897
Nog minder dan een week... Er komt geen thuiszorg, want plastisch chirurg vond het geen toegevoegde waarde hebben. Hij zegt dat als de ingreep goed gaat er geen wondverzorging nodig is, want dan is het gewoon een litteken. En als ik op een of andere manier twijfel heb over de heling van de wond, moet ik naar het ziekenhuis komen (wat dan een enorm gedoe is natuurlijk en je niet zomaar doet, maargoed) en dat dan alsnog thuiszorg ingeschakeld kan worden.

Hij is chronisch optimistisch die plastisch chirurg. Hij begon ooit over een vy-flap, maar heeft dat in de loop van de tijd veranderd naar een Rhomboid flap, omdat hij denkt dat het daar klein genoeg voor is (ja, van de buitenkant wel ja). Ik heb uitgelegd dat de chirurg het had over 15 centimeter, maar hij blijft zeggen van: 'Nee, ik ben echt overtuigd dat die Rhomboid flap gaat lukken en de vy-flap heb ik achter de hand.' Maarja, het is wel een verschil tussen 1 of 7 nachten in het ziekenhuis en een veel zwaarder herstel, dus als het die vy-flap wordt weet ik dat liever nu.

Maargoed, ik kan er nu weinig meer aan doen. We merken wel of hij te optimistisch was en zo niet, heb ik geluk, want ik hoop natuurlijk ook dat het die Rhomboid flap wordt. Maar als ik wakker word en ze komen met het verhaal dat ze 5 centimeter hebben weggehaald, dan weet ik zeker dat het ooit weer terugkomt, want ik weet tot hoe ver de gangetjes ongeveer lopen.

Hij zegt dat hij veel ervaring heeft enzo, maarja, ik heb ook veel ervaring met dit probleem inmiddels, dus er is weinig vertrouwen over.
pi_166374274
Probeer positief te blijven. Heel veel sterkte alvast en een goed herstel.
pi_166386534
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 18:53 schreef ekmef321 het volgende:
Probeer positief te blijven. Heel veel sterkte alvast en een goed herstel.
Dankjewel. Doe m'n best. :)
pi_166394511
Veel mensen hebben het erover dat ik met een zwemband o.i.d. vast wel kan zitten. Maar ik zie niet in hoe dat helpt, want zo'n zwemband zit dan toch precies op de wond? Dat zou zin hebben als je een fistel hebt, zodat je niet op je billen zit, maar met je stuitje doet dat alleen maar extra pijn heb ik het idee.

Heb na mijn vorige operaties een stuitkussen geprobeerd (met zo'n uitsparing voor je stuitje), maar ook dat deed meer pijn dan 'gewoon' zitten (ik ging dan meer op één bil zitten en dat ging beter).
pi_166844421
Ik heb net Healing Wounds en Tender Care opgebeld. Hij komt vandaag of morgen nog langs om de situatie te bekijken en om uit te leggen wat ik naar het ziekenhuis moet communiceren, zodat ze de thuiszorg goedkeuren. :)

De situatie is nu namelijk als volgt: twee weken geleden geopereerd, leek de eerste week goed te gaan. Alleen de drain liep nog veel en de wond was rood en opgezet. Weekje antibiotica gekregen. Alleen nadat de drain eruit ging begon de wond zelf wondvocht te lekken. ;( Hij is dus ergens open. Sommige stukjes van de wond beginnen ook een beetje te wijken, ondanks dat de hechtingen er nog in zitten. Plastisch chirurg vond de wondheling tegenvallen. Denkt dat het bovenste stukje flap gaat afsterven en dat dat dan van binnenuit weer moet dichtgroeien. Verwacht herstel: nu nog twee maanden. ;( Als het al goed komt, want daar heb ik natuurlijk weinig vertrouwen in.

Dus ik ga dit niet afwachten en een wat meer actieve houding aannemen. Twee keer per dag spoelen en verder niks gaat dit echt niet oplossen namelijk.
  woensdag 23 november 2016 @ 10:49:48 #74
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_166844518
Wat een tegenvaller, weer. Heel rot voor je.

Houd moed.
The love you take is equal to the love you make.
pi_166844915
:{ Sterkte ;(
pi_166846880
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 10:42 schreef Aspergermeisje het volgende:
Ik heb net Healing Wounds en Tender Care opgebeld. Hij komt vandaag of morgen nog langs om de situatie te bekijken en om uit te leggen wat ik naar het ziekenhuis moet communiceren, zodat ze de thuiszorg goedkeuren. :)
Beetje aparte kerel, maar kijk daar doorheen; hij gaat je echt beter helpen dan het ziekenhuis wat betreft wondverzorging. Alleen heb je de spullen nodig en daar moet het ziekenhuis dus een bestelling voor plaatsen...

Procedures, procedures....
pi_166847040
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 12:50 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Beetje aparte kerel, maar kijk daar doorheen; hij gaat je echt beter helpen dan het ziekenhuis wat betreft wondverzorging. Alleen heb je de spullen nodig en daar moet het ziekenhuis dus een bestelling voor plaatsen...

Procedures, procedures....
Haha, had ik al wel door ja. Maar hij gaf me ook wel meteen vertrouwen, omdat hij zei dat we alles uit gaan zoeken waar het misgaat. Daar hebben ze in het ziekenhuis nog nooit over nagedacht. Die zeggen dat alles vanzelf wel goed komt.

Maar verder wordt het allemaal wel vergoed toch? De behandeling zelf? Werd me namelijk niet helemaal duidelijk hoe het verder zou gaan, qua aanvraag of goedkeuring vanuit het ziekenhuis.

[ Bericht 5% gewijzigd door BlauwePhlox op 23-11-2016 13:21:24 ]
pi_166847207
Dank voor de sterktewensen. Ik had dit zelf in mijn gedachten al enigszins ingecalculeerd natuurlijk (mensen vonden me negatief, maar voor mij was het een nuttig beschermingsmechanisme, want ik ben nu niet totaal in paniek). Wat ooit een ver van mijn bed show was (het verhaal van Toto), lijkt steeds meer ook mijn verhaal te worden... ;( En ik denk van veel meer mensen met dit probleem. Heb nog nooit iemand gehoord die er simpel vanaf is gekomen.
pi_166847646
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 12:56 schreef Aspergermeisje het volgende:
Maar verder wordt het allemaal wel vergoed toch? De behandeling zelf? Werd me namelijk niet helemaal duidelijk hoe het verder zou gaan, qua aanvraag of goedkeuring vanuit het ziekenhuis.
Tja, ik denk/vermoed dat daar de doorverwijzing vanuit het ziekenhuis wel handig voor is... maar ik moet zeggen dat ik de rekening van hun voor 2015 nog steeds niet in mijn overzicht zie staan van mijn zorgverzekering. Dus of die kosten zijn via het ziekenhuis afgerekend, of helemaal niet. Ik heb niets betaald in ieder geval.

quote:
Heb nog nooit iemand gehoord die er simpel vanaf is gekomen.
Nou ja, ik dus. Eerst een abces verwijderd, twee weken later weer terug bleek er nog een veel groter abces te zijn. Weer geopereerd. Vervolgens bleek de wond niet snel te genezen en kreeg ik, dankzij mijn diabetes, een doorverwijzing naar de thuiswondzorg van Healing wounds. Daarna was het echt binnen een maand dichtgegroeid en kan ik alles weer. Sindsdien (oktober 2015) is het dichgebleven.

Ik sluit niet uit dat het een keer terugkomt, maar aangezien het binnen een jaar niet is teruggekomen heb ik goede hoop!

Ik hoop dat het met goede verzorging bij jou ook gaat lukken.

En bedenk maar zo; alle negatieve verhalen hoor je natuurlijk, maar de mensen waarbij het in één keer genas zullen niet zo heel snel dat op Internet zetten...
pi_166849136
Ok, ik ben blij. _O_ Hij heeft meteen contact gehad met de wondverpleegkundigen van mijn ziekenhuis. Daar heb ik morgen om 10.00 uur een telefonische afspraak mee. Hij heeft ze foto's gestuurd. Hij stond versteld dat ik daar na drie jaar nog nooit was geweest. Hij zei: 'Heb geduld. Maar het komt goed.' En dat was de eerste keer dat ik dat geloofde van iemand. :)
pi_166849774
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 15:03 schreef Aspergermeisje het volgende:
Ok, ik ben blij. _O_ Hij heeft meteen contact gehad met de wondverpleegkundigen van mijn ziekenhuis. Daar heb ik morgen om 10.00 uur een telefonische afspraak mee. Hij heeft ze foto's gestuurd. Hij stond versteld dat ik daar na drie jaar nog nooit was geweest. Hij zei: 'Heb geduld. Maar het komt goed.' En dat was de eerste keer dat ik dat geloofde van iemand. :)
Mooi om te horen; echt bij mij ging het toen hij eenmaal aan de slag was echt supersnel. Dat zal ongetwijfeld niet bij iedereen zijn, maar je bent nog jong, dus hopelijk wel!
pi_167006612
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 15:38 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Mooi om te horen; echt bij mij ging het toen hij eenmaal aan de slag was echt supersnel. Dat zal ongetwijfeld niet bij iedereen zijn, maar je bent nog jong, dus hopelijk wel!
Hij vond het helemaal mooi dat ik hem via een internetforum aangeraden had gekregen. Heeft 'ie zeker vijf keer gezegd. :)

Sowieso is de wondvochtproductie nu bijna gestopt na vijf dagen behandeling van hem. De zwelling is helemaal opgelost. Ik ben dit weekend in één keer gestopt met de pijnstillers, want dat was niet meer nodig. En ik merk dat er steeds minder beperkingen zijn. Dus ik ben tevreden tot nu toe en hij ook met de voortgang. :)

Hij was er net, zegt hij: 'Euh, weet de arts dat er nog een hechting in de wond zit?' (zijn er gisteren uitgegaan). Dus ik zei: 'Nee, was de bedoeling dat ze er allemaal uit gingen.' 'Dat is dan niet gelukt, want er zit er nog eentje in.' 'Godverrrr... sukkel!' flapte ik eruit. ;( Zoveelste foutje bedankt. Ik mag hopen dat de thuiszorg 'm eruit mag halen en dat ik niet helemaal naar het ziekenhuis hoef voor de derde extra keer. :(
pi_167282951
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 19:17 schreef Aspergermeisje het volgende:

[..]

Hij vond het helemaal mooi dat ik hem via een internetforum aangeraden had gekregen. Heeft 'ie zeker vijf keer gezegd. :)

Sowieso is de wondvochtproductie nu bijna gestopt na vijf dagen behandeling van hem. De zwelling is helemaal opgelost. Ik ben dit weekend in één keer gestopt met de pijnstillers, want dat was niet meer nodig. En ik merk dat er steeds minder beperkingen zijn. Dus ik ben tevreden tot nu toe en hij ook met de voortgang. :)

Hij was er net, zegt hij: 'Euh, weet de arts dat er nog een hechting in de wond zit?' (zijn er gisteren uitgegaan). Dus ik zei: 'Nee, was de bedoeling dat ze er allemaal uit gingen.' 'Dat is dan niet gelukt, want er zit er nog eentje in.' 'Godverrrr... sukkel!' flapte ik eruit. ;( Zoveelste foutje bedankt. Ik mag hopen dat de thuiszorg 'm eruit mag halen en dat ik niet helemaal naar het ziekenhuis hoef voor de derde extra keer. :(
Twee weken verder, wellicht nog te vroeg, maar hoe gaat het met de behandeling?
pi_167316228
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2016 17:36 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Twee weken verder, wellicht nog te vroeg, maar hoe gaat het met de behandeling?
Volgens hem goed. ;) Ik zie de verschillen niet zo, maar ik vertrouw wel erg op hem. Er zijn twee plekjes waar het nog open is. Eentje is nu bijna dicht, andere nog zo'n 2-3 centimeter. Wordt wel kleiner volgens hem. Wondvocht is er in ieder geval uit nu, dus het zou moeten gaan helen. :)

Ik vind het super fijn dat hij overal een logische uitleg voor heeft. Hij weet zoveel van wonden. Dus ik denk dat ik in de goede handen ben. Gaat volgende week ook mee naar mijn controle in het ziekenhuis.
pi_167320736
Wat voor speciale behandeling geeft deze kerel aan de wond?
pi_167326901
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 08:12 schreef Aspergermeisje het volgende:

[..]

Volgens hem goed. ;) Ik zie de verschillen niet zo, maar ik vertrouw wel erg op hem. Er zijn twee plekjes waar het nog open is. Eentje is nu bijna dicht, andere nog zo'n 2-3 centimeter. Wordt wel kleiner volgens hem. Wondvocht is er in ieder geval uit nu, dus het zou moeten gaan helen. :)

Ik vind het super fijn dat hij overal een logische uitleg voor heeft. Hij weet zoveel van wonden. Dus ik denk dat ik in de goede handen ben. Gaat volgende week ook mee naar mijn controle in het ziekenhuis.
dat laatste lijkt me enorm nuttig voor je
pi_167339760
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 13:42 schreef hebikweer het volgende:
Wat voor speciale behandeling geeft deze kerel aan de wond?
Grote verschil met het ziekenhuis is dat zij zeggen dat ik het 2x per dag moet spoelen en dat hij zegt dat het niet nat mag worden. :P

Wat hij doet elke dag is de wond schoonmaken met een spray, dan betadinegazen erop, grote absorberende pleister en plakkende folie er overheen. Het is dus hermetisch afgesloten van de buitenwereld/bacteriën.

Gisteren zag ik overigens zelf zichtbaar verschil op de foto's. :) Een hoekje van de wond was bijna helemaal opgevuld.
  donderdag 15 december 2016 @ 10:58:53 #88
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_167339789
Ik hoop het zo dat die dagelijkse verzorging het verschil gaat maken!
The love you take is equal to the love you make.
pi_167340329
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 10:56 schreef Aspergermeisje het volgende:

[..]

Grote verschil met het ziekenhuis is dat zij zeggen dat ik het 2x per dag moet spoelen en dat hij zegt dat het niet nat mag worden. :P

Wat hij doet elke dag is de wond schoonmaken met een spray, dan betadinegazen erop, grote absorberende pleister en plakkende folie er overheen. Het is dus hermetisch afgesloten van de buitenwereld/bacteriën.

Gisteren zag ik overigens zelf zichtbaar verschil op de foto's. :) Een hoekje van de wond was bijna helemaal opgevuld.
Echt hè, wat een verschil is dat (en dan had ik nauwelijks ervaring met wonden die niet genazen, ik kreeg toevallig redelijk snel die thuiszorg). Maar dat van binnenuit dicht laten groeien is echt de sleutel tot succes volgens mij.

Wat ik gewoon niet goed begrijp is dat men in ziekenhuizen lijken te verwachten dat dat vanzelf goed gaat, terwijl in de praktijk lijkt alsof dat dus niet zo is. Nu ben ik geen kenner, en zal de statistiek uitwijzen dat het uitspoelen misschien wel 9 van de 10 keer succesvol is, maar dat in jouw geval men er maar niet aan wil dat je wondverzorging nodig hebt, vind ik gewoon raar en zorgwekkend. Op mij komt het over dat artsen prima weten hoe het abces moeten draineren, maar daarna eigenlijk totaal geen idee hebben wat ze doen.

Let ook goed op bij de wondcontrole in het ziekenhuis. Ik ben een keer op controle gegaan en in het ziekenhuis hebben ze toen alles verwijderd wat Ronald had gedaan (uiteraard om te kijken) en toen hij de volgende dag terug kwam waren we weer een week terug in het herstel omdat ze hem open hadden gelaten.
pi_167347669
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 11:28 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Wat ik gewoon niet goed begrijp is dat men in ziekenhuizen lijken te verwachten dat dat vanzelf goed gaat, terwijl in de praktijk lijkt alsof dat dus niet zo is. Nu ben ik geen kenner, en zal de statistiek uitwijzen dat het uitspoelen misschien wel 9 van de 10 keer succesvol is, maar dat in jouw geval men er maar niet aan wil dat je wondverzorging nodig hebt, vind ik gewoon raar en zorgwekkend. Op mij komt het over dat artsen prima weten hoe het abces moeten draineren, maar daarna eigenlijk totaal geen idee hebben wat ze doen.

Dat is precies de vraag die ik heb. Ik ben ook van plan om een brief met verbeterpunten naar het ziekenhuis te sturen. Naar mijn idee moet je bij dit probleem super zorgvuldig zijn en moet je er snel bij zijn, omdat het anders gewoon niet goed heelt. Ik ben een keer in het ziekenhuis gekomen met een kattenhaar in de wond. Dan gaat zo'n wond natuurlijk nooit helen, maar hoe moet ik het zien? :? Het dichtstbij dat ik kan komen is met een foto, maar dan zie je zoiets nog niet. Er zaten toen drie weken tussen mijn controles. Dat is toch gewoon veel te lang met een open wond? Ze moeten veel pro-actiever zijn hiermee. Gaat het op een of andere manier niet volgens plan, meteen wondzorg inschakelen. Bij mij hebben ze dat dus drie jaar lang gelaten... -O-
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 25 december 2016 @ 10:37:25 #91
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167593154
Het is weer zover. Ik heb opnieuw een klein wondje dat niet dicht gaat, dit keer aan de achterkant van mijn oorschelp. :(

Ik weet niet eens hoe het is begonnen maar dat zal 2 maanden geleden zijn (tijdens kamperen). Het is een wondje van niks (misschien 8x4mm ofzo) maar het gaat dus niet dicht. Het wordt niet groter of kleiner. Er komt wel een korst op maar die gaat na een tijdje dan weer open. Ik denk dat het een infectie is maar ik heb twee spiegels nodig om het te zien...

Ik heb al alles geprobeerd (vooral goed schoonhouden en desinfecteren). Als het na nieuwjaar niet beter is dan moet ik misschien toch maar weer aan de antibiotica (wat ik eigenlijk wou vermijden). Met mijn vorige wond-gaat-niet-dicht episode (dat was een veel grotere/ diepere wond op mijn enkel) loste antibiotica het binnen een paar dagen op.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 4 januari 2017 @ 11:07:46 #92
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167874102
quote:
13s.gif Op zondag 25 december 2016 10:37 schreef SeLang het volgende:
Het is weer zover. Ik heb opnieuw een klein wondje dat niet dicht gaat, dit keer aan de achterkant van mijn oorschelp. :(

Ik weet niet eens hoe het is begonnen maar dat zal 2 maanden geleden zijn (tijdens kamperen). Het is een wondje van niks (misschien 8x4mm ofzo) maar het gaat dus niet dicht. Het wordt niet groter of kleiner. Er komt wel een korst op maar die gaat na een tijdje dan weer open. Ik denk dat het een infectie is maar ik heb twee spiegels nodig om het te zien...

Ik heb al alles geprobeerd (vooral goed schoonhouden en desinfecteren). Als het na nieuwjaar niet beter is dan moet ik misschien toch maar weer aan de antibiotica (wat ik eigenlijk wou vermijden). Met mijn vorige wond-gaat-niet-dicht episode (dat was een veel grotere/ diepere wond op mijn enkel) loste antibiotica het binnen een paar dagen op.
Afspraak gemaakt. Ik kan over 3 weken terecht.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_167874308
Misschien is het zo'n tip waar-je-niet-op-zit-te-wachten, maar heb je wel eens honingzalf geprobeerd? :)

Ik heb absoluut niet de problemen die jullie hebben, gelukkig, maar ik heel wel heeeeel slecht en traag. Honingzalf helpt. :Y
Sterkheidsbaas van alles.
pi_168038907
Mijn thuiszorg zei over honing dat je heel snel merkt of dat werkt of niet. En als je dus niet snel verschil merkt dat het dan geen zin heeft.

30 december kwam er weer slecht nieuws. ;( De wond is nog maar een centimeter groot, maar de plek waar het wondvocht uitkwam, nadat de drain was verwijderd, is nog steeds open. Hoe diep het is, is niet bekend, maar het is niet goed. Waarschijnlijk is het een gangetje naar een holte gevuld met wondvocht. De thuiszorg spoelt het nu en 16 januari moet ik weer naar het ziekenhuis (daar heeft hij op aangedrongen). Dus ik vroeg van: 'Wat is dan het vooruitzicht; wat kunnen zij voor mij doen?' Tja, dan wordt het toch weer een kleine operatie, waarbij ze kijken hoe diep de wond is en die weer een beetje openmaken, zodat er beter gespoeld kan worden. :'(

Ik was zo teleurgesteld. Ik was een week helemaal vlak; had weinig zin in dingen. Ik had namelijk zo gehoopt dat ik het nieuwe jaar met een goede gezondheid in kon gaan... Nu mag ik voorlopig niet fietsen, mag maar beperkt zitten, kan mijn werkuren niet uitbreiden... Hij vindt het inmiddels wel weer beter gaan, maar ik hoop zo dat ik niet weer overblijf met één gaatje wat niet dichtgaat.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 21:14:47 #95
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168039044
Ah, wat een tegenvaller. :{
The love you take is equal to the love you make.
pi_168043573
Balen! Dus de drain zit op een andere plek dan de wond zelf? En dat is nu het probleem?

Sterkte!
pi_168043621
Wat een ellende. Sterkte.

Helaas is dat wel hoe het gaat. Centimeter over. Bam. Nieuw gat. En weer een gangetje. Even snijden. En weer en weer en weer en weer en weer en weer
pi_168046737
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 23:10 schreef zatoichi het volgende:
Balen! Dus de drain zit op een andere plek dan de wond zelf? En dat is nu het probleem?

Sterkte!
Volgens de thuiszorg is de drain er te vroeg uitgehaald. Die ging er na een week uit, terwijl er nog 40ml vocht per dag uitkwam. Toen vroeg ik nog: 'Wat als dat vocht zich op gaat hopen onderhuids?' Toen zei de chirurg: 'In theorie is dat mogelijk, maar dan vindt het zich wel een weg naar buiten.' Theorie werd dus werkelijkheid, waardoor het litteken openging en er een stukje huid afstierf wat afgeknipt moest worden.

Toen Ronald begon had ik oedeem en kwamen er nog zeker twee weken enorme hoeveelheden wondvocht uit. Waar dat uitgekomen is, is dus nog niet dicht.
pi_168046757
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 23:11 schreef Toto69 het volgende:
Wat een ellende. Sterkte.

Helaas is dat wel hoe het gaat. Centimeter over. Bam. Nieuw gat. En weer een gangetje. Even snijden. En weer en weer en weer en weer en weer en weer
Ja, dat vrees ik ook. En dit keer mede doordat ze er in het ziekenhuis zo laks over hebben gedaan. Ze moeten maandag echt geen mooie praatjes gaan houden over dat ik vertrouwen moet hebben enzo, want dat heb ik niet meer. Die plastisch chirurg dacht dat hij het even op ging lossen. Komt van een koude kermis thuis. :')
pi_168046952
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 08:43 schreef Aspergermeisje het volgende:

[..]

Ja, dat vrees ik ook. En dit keer mede doordat ze er in het ziekenhuis zo laks over hebben gedaan. Ze moeten maandag echt geen mooie praatjes gaan houden over dat ik vertrouwen moet hebben enzo, want dat heb ik niet meer. Die plastisch chirurg dacht dat hij het even op ging lossen. Komt van een koude kermis thuis. :')
Ik wil je humeur niet vergallen, maar ik heb me er inmiddels redelijk bij neergelegd dat ik de rest van m'n leven elke dag sta te spoelen, met verband voor loop en moeilijk zit buk, niet kan zwemmen, en al dat meer. De koek is op na ruim vijf jaar. Wie gelooft er nou op den duur nog in? Ik probeer niet alles negatief in te zien maar ik moet realistisch zijn. Op den duur is het gewoon een keer klaar. Dan moet ik me er maar bij neerleggen.
pi_168047084
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 08:41 schreef Aspergermeisje het volgende:

[..]

Volgens de thuiszorg is de drain er te vroeg uitgehaald. Die ging er na een week uit, terwijl er nog 40ml vocht per dag uitkwam. Toen vroeg ik nog: 'Wat als dat vocht zich op gaat hopen onderhuids?' Toen zei de chirurg: 'In theorie is dat mogelijk, maar dan vindt het zich wel een weg naar buiten.' Theorie werd dus werkelijkheid, waardoor het litteken openging en er een stukje huid afstierf wat afgeknipt moest worden.

Toen Ronald begon had ik oedeem en kwamen er nog zeker twee weken enorme hoeveelheden wondvocht uit. Waar dat uitgekomen is, is dus nog niet dicht.
Is er wel progressie of ben je terug bij af? Hoe schat Ronald het in?

Ziekenhuizen, ik heb het al eerder genoemd, zijn er alleen maar om acute problemen op te lossen en snijden alleen maar weg. Wat betreft wondverzorging heb je niets aan artsen... in het Diak in ieder geval. Althans dat is mijn ervaring geweest. Ze richten zich totaal niet op het genezingsproces wat bij dit soort wonden in mijn optiek vele malen belangrijker is dan het openleggen van de wond...

De chirurgie heeft op dit vlak echt nog een lange weg te gaan helaas.
pi_168055756
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 09:03 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Ik wil je humeur niet vergallen, maar ik heb me er inmiddels redelijk bij neergelegd dat ik de rest van m'n leven elke dag sta te spoelen, met verband voor loop en moeilijk zit buk, niet kan zwemmen, en al dat meer. De koek is op na ruim vijf jaar. Wie gelooft er nou op den duur nog in? Ik probeer niet alles negatief in te zien maar ik moet realistisch zijn. Op den duur is het gewoon een keer klaar. Dan moet ik me er maar bij neerleggen.
Ik snap je en ik heb dat de laatste weken ook al gezegd: op een gegeven moment moet je accepteren dat het een chronische aandoening is en dat je ermee moet leven. Daar is het bij mij nu nog niet de tijd voor denk ik, maar ik ben wel dichtbij.

Wie had dat gedacht toen ik drie jaar geleden dit topic binnenkwam... Ik kende jouw verhaal en wist dat het niet makkelijk ging worden, maar dat het bij mij ook zo'n slopend verhaal ging worden had ik niet verwacht.
pi_168055792
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 09:14 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Is er wel progressie of ben je terug bij af? Hoe schat Ronald het in?

Ziekenhuizen, ik heb het al eerder genoemd, zijn er alleen maar om acute problemen op te lossen en snijden alleen maar weg. Wat betreft wondverzorging heb je niets aan artsen... in het Diak in ieder geval. Althans dat is mijn ervaring geweest. Ze richten zich totaal niet op het genezingsproces wat bij dit soort wonden in mijn optiek vele malen belangrijker is dan het openleggen van de wond...

De chirurgie heeft op dit vlak echt nog een lange weg te gaan helaas.
Er is wel progressie in de zin dat de wond nog steeds kleiner wordt. Terug bij af wordt ook niet gezegd, want volgens alle betrokkenen is dit een gevolg van de operatie en is het niet het oorspronkelijke probleem wat terug is. Dat hoop ik dan maar, maar geloven doe ik het niet 100%.
pi_168055955
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 09:03 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Ik wil je humeur niet vergallen, maar ik heb me er inmiddels redelijk bij neergelegd dat ik de rest van m'n leven elke dag sta te spoelen, met verband voor loop en moeilijk zit buk, niet kan zwemmen, en al dat meer. De koek is op na ruim vijf jaar. Wie gelooft er nou op den duur nog in? Ik probeer niet alles negatief in te zien maar ik moet realistisch zijn. Op den duur is het gewoon een keer klaar. Dan moet ik me er maar bij neerleggen.
als je je er al bij neergelegd hebt dat gat niet toch dichtgaat, waarom dan niet zwemmen etc? Dacht dat dat vooral was om zo droog mogelijk te houden om dichtgroeien te bevorderen
pi_168056002
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 17:25 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

als je je er al bij neergelegd hebt dat gat niet toch dichtgaat, waarom dan niet zwemmen etc? Dacht dat dat vooral was om zo droog mogelijk te houden om dichtgroeien te bevorderen
Denk meer kans op bacteriën die zich in de wond nestelen. Zwemwater is meestal niet het schoonste water.
pi_168056436
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 17:25 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

als je je er al bij neergelegd hebt dat gat niet toch dichtgaat, waarom dan niet zwemmen etc? Dacht dat dat vooral was om zo droog mogelijk te houden om dichtgroeien te bevorderen
Infectiegevaar.
pi_168208130
Gisteren was er geen gaatje meer om te spoelen. Maar dat was dus juist niet goed, omdat daaronder nog een gangetje zat. Dus vandaag in het ziekenhuis hebben ze het opengeschraapt. Zonder verdoving, maar gelukkig was alles nog genoeg verdoofd van de operatie, dus ik heb er weinig van gevoeld. Ze hebben de wanden van het gangetje ook schoongemaakt, zodat het goed dicht kan groeien. Volgens de thuiszorg moet het nu binnen 2-3 weken goed zijn.

Daar geloof ik uiteraard niet zomaar in. De plastisch chirurg snapte niet waarom ik nog negatief was: 'Je moet blij zijn! Over 2-3 weken ben je er eindelijk helemaal vanaf!' Ja, en als dat vervolgens niet zo blijkt te zijn stort ik in. Dus ik hoop er liever niet op. Dat is echt hetgene waar ik me het meest eenzaam door voel in dit hele proces; dat iedereen zo positief loopt te doen, terwijl er tot nu toe niks positiefs gebeurd is in principe. Het is tegenslag op tegenslag. Ik vind het super irritant dat iedereen zo positief is en dat ik 'beschuldigd' word van negatief denken, terwijl dat naar mijn idee eerder realistisch is.
pi_168208324
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 22:29 schreef Aspergermeisje het volgende:
Gisteren was er geen gaatje meer om te spoelen. Maar dat was dus juist niet goed, omdat daaronder nog een gangetje zat. Dus vandaag in het ziekenhuis hebben ze het opengeschraapt. Zonder verdoving, maar gelukkig was alles nog genoeg verdoofd van de operatie, dus ik heb er weinig van gevoeld. Ze hebben de wanden van het gangetje ook schoongemaakt, zodat het goed dicht kan groeien. Volgens de thuiszorg moet het nu binnen 2-3 weken goed zijn.

Daar geloof ik uiteraard niet zomaar in. De plastisch chirurg snapte niet waarom ik nog negatief was: 'Je moet blij zijn! Over 2-3 weken ben je er eindelijk helemaal vanaf!' Ja, en als dat vervolgens niet zo blijkt te zijn stort ik in. Dus ik hoop er liever niet op. Dat is echt hetgene waar ik me het meest eenzaam door voel in dit hele proces; dat iedereen zo positief loopt te doen, terwijl er tot nu toe niks positiefs gebeurd is in principe. Het is tegenslag op tegenslag. Ik vind het super irritant dat iedereen zo positief is en dat ik 'beschuldigd' word van negatief denken, terwijl dat naar mijn idee eerder realistisch is.
Ha dat herken ik wel, en ik had al helemaal geen reden om negatief te zijn aangezien bij mij het eerste gat gelijk is dichtgegroeid. Na anderhalf jaar ben ik nog dagelijks bang dat het teruggekeerd.

Kortom zelfs al gaat Ronald na drie weken weg en verklaart je voor genezen, dat gevoel gaat niet weg...
pi_168215273
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2017 22:35 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Ha dat herken ik wel, en ik had al helemaal geen reden om negatief te zijn aangezien bij mij het eerste gat gelijk is dichtgegroeid. Na anderhalf jaar ben ik nog dagelijks bang dat het teruggekeerd.

Kortom zelfs al gaat Ronald na drie weken weg en verklaart je voor genezen, dat gevoel gaat niet weg...
Klopt, daar ben ik me van bewust, dat dat gevoel niet weg zal gaan. Het zal sowieso altijd een zwakke plek blijven, dus altijd voorzichtig zijn met (teveel) zitten en fietsen.

Ronald raadt aan daarna één keer in de drie-zes weken het gebied te laten waxen. Doe jij dat ook? Of op een andere manier ontharen?
pi_168218436
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 11:10 schreef Aspergermeisje het volgende:

[..]

Klopt, daar ben ik me van bewust, dat dat gevoel niet weg zal gaan. Het zal sowieso altijd een zwakke plek blijven, dus altijd voorzichtig zijn met (teveel) zitten en fietsen.

Ronald raadt aan daarna één keer in de drie-zes weken het gebied te laten waxen. Doe jij dat ook? Of op een andere manier ontharen?
Nee dat is me ook niet verteld om te doen. Maar ik had dan ook geen haarnestcyste, maar gewoon een abces. Wellicht dat dat het verschil is.

Wel heb ik bij de tuinen van die vitamine E lippenbalsum voor die plek moeten kopen en heb ik tea tree oil gehaald (schijnt tegen ontstekingen te helpen).

sowieso had hij heel wat hulpmiddelen om gezond te zijn (heeft hij het al met je over geioniseerd water gehad?), daarvan heb ik dus alleen de balsem en olie gekocht aangezien ik er zelf niet zo'n aanganger van ben...
pi_168266129
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 13:41 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Nee dat is me ook niet verteld om te doen. Maar ik had dan ook geen haarnestcyste, maar gewoon een abces. Wellicht dat dat het verschil is.

Wel heb ik bij de tuinen van die vitamine E lippenbalsum voor die plek moeten kopen en heb ik tea tree oil gehaald (schijnt tegen ontstekingen te helpen).

sowieso had hij heel wat hulpmiddelen om gezond te zijn (heeft hij het al met je over geioniseerd water gehad?), daarvan heb ik dus alleen de balsem en olie gekocht aangezien ik er zelf niet zo'n aanganger van ben...
Ah ok, dat zal het verschil zijn inderdaad. Tea tree en lippenbalsem heb ik ook moeten kopen inderdaad. Geïoniseerd water nog niet ver gehoord.

Pleisterallergie is terug. :'( Was er altijd, maar wel onder controle. Nu nieuwe plekken. Ging hij er waterstofperoxide overheen gooien om het te ontsmetten. Prikte zo dat mijn benen begonnen te trekken. :') Nadeel is dat hij nu niet met de goed plakkende folie kon plakken, waardoor het na twee uur alweer los was.
  donderdag 19 januari 2017 @ 17:13:56 #112
414345 Jannuk2.0
Stuiterballie
pi_168271301
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 12:53 schreef Aspergermeisje het volgende:

[..]

Ah ok, dat zal het verschil zijn inderdaad. Tea tree en lippenbalsem heb ik ook moeten kopen inderdaad. Geïoniseerd water nog niet ver gehoord.

Pleisterallergie is terug. :'( Was er altijd, maar wel onder controle. Nu nieuwe plekken. Ging hij er waterstofperoxide overheen gooien om het te ontsmetten. Prikte zo dat mijn benen begonnen te trekken. :') Nadeel is dat hij nu niet met de goed plakkende folie kon plakken, waardoor het na twee uur alweer los was.
Vraag eens om siliconenpleisters. Ik ben allergisch voor alle pleisters, behalve de siliconen. Het verwijderen van je huid is ook minder belastend met siliconenpleisters.
Sterkte!
pi_168960807
Meh, ik heb het idee dat ik een beetje voor de gek gehouden word. Ik snap niet waarom hulpverleners dat doen, daar word ik ontzettend achterdochtig van.

Van de week hoorde ik ineens dat ik een wondinfectie had in het begin. Dat hebben ze toen nooit genoemd. Pas toen het weer verholpen was kreeg ik dat te horen.

Nu wordt er steeds gezegd van: 'Nee, je bent niet terug bij af, dit is gewoon het gevolg van de operatie.' Maar er is nu dus nog één gaatje over (wat er voor de operatie ook was), waarvan het 'epitheel' steeds naar binnen groeit, waarna het dan weer opengemaakt moet worden, zodat het de kans krijgt om plat dicht te groeien en niet in een kuiltje.

Nou was ik vanmorgen een beetje aan het lezen, omdat ik er een blog over aan het schrijven was, en dat is volgens mij gewoon de definitie van een sinus pilonidalis: dat het epitheel naar binnen groeit. Dus ik krijg het idee dat ik gewoon weer een sinus pilonidalis heb en dat ik dus wel terug bij af ben, maar dat dat me niet verteld wordt. Vanavond eens vragen aan de thuiszorg.
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 17 februari 2017 @ 15:54:53 #114
78918 SeLang
Black swans matter
pi_168962751
quote:
13s.gif Op zondag 25 december 2016 10:37 schreef SeLang het volgende:
Het is weer zover. Ik heb opnieuw een klein wondje dat niet dicht gaat, dit keer aan de achterkant van mijn oorschelp. :(

Ik weet niet eens hoe het is begonnen maar dat zal 2 maanden geleden zijn (tijdens kamperen). Het is een wondje van niks (misschien 8x4mm ofzo) maar het gaat dus niet dicht. Het wordt niet groter of kleiner. Er komt wel een korst op maar die gaat na een tijdje dan weer open. Ik denk dat het een infectie is maar ik heb twee spiegels nodig om het te zien...

Ik heb al alles geprobeerd (vooral goed schoonhouden en desinfecteren). Als het na nieuwjaar niet beter is dan moet ik misschien toch maar weer aan de antibiotica (wat ik eigenlijk wou vermijden). Met mijn vorige wond-gaat-niet-dicht episode (dat was een veel grotere/ diepere wond op mijn enkel) loste antibiotica het binnen een paar dagen op.
Na antibiotica en inmiddels het derde doktersbezoek is het er nog steeds en heb ik een afspraak in het ziekenhuis over 2 weken om te checken of het niet een of andere tropische parasiet is of huidkanker.

Wondje van niks en ik heb er verder geen last van maar het ziet er allemaal raar uit :{ En over een maand ga ik ruim 2 maanden in een tentje in de woestijn zonder goede wasgelegenheid (geen water -duh) en ik maak me dus wat zorgen dat ik daar de wond niet goed schoon kan houden en dat het daar misschien erger wordt.

Kutzooi :P
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_168962901
quote:
13s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 15:54 schreef SeLang het volgende:

[..]

Na antibiotica en inmiddels het derde doktersbezoek is het er nog steeds en heb ik een afspraak in het ziekenhuis over 2 weken om te checken of het niet een of andere tropische parasiet is of huidkanker.

Wondje van niks en ik heb er verder geen last van maar het ziet er allemaal raar uit :{ En over een maand ga ik ruim 2 maanden in een tentje in de woestijn zonder goede wasgelegenheid (geen water -duh) en ik maak me dus wat zorgen dat ik daar de wond niet goed schoon kan houden en dat het daar misschien erger wordt.

Kutzooi :P
Hmm vervelend. Ik hoop dat ze voor die tijd weten wat de oorzaak ervan is. En wel opvallend dat je al twee keer zo'n niet genezend wondje hebt gehad. Je zou dan zeggen dat er iets in je systeem niet helemaal lekker loopt waardoor het niet heelt ofzo.
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 17 februari 2017 @ 18:39:59 #116
78918 SeLang
Black swans matter
pi_168965875
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 16:00 schreef Aspergermeisje het volgende:

[..]

Hmm vervelend. Ik hoop dat ze voor die tijd weten wat de oorzaak ervan is. En wel opvallend dat je al twee keer zo'n niet genezend wondje hebt gehad. Je zou dan zeggen dat er iets in je systeem niet helemaal lekker loopt waardoor het niet heelt ofzo.
Ja ik ga dat natuurlijk wel even benadrukken als ik in het ziekenhuis ben. Toch denk ik dat het niet gerelateerd is. Die vorige wond was veel groter en dieper maar reageerde direct op de antibiotica en was na enkele dagen prachtig dicht. Dit wondje is maar klein en niet erg diep maar antibiotica heeft het tot nu toe niet gefixed. Wondje is open sinds de eerste helft van november.

Gelukkig heb ik er nauwelijks hinder van, in tegenstelling tot andere mensen met niet genezende wonden in dit topic. Ik ben alleen bang voor de mogelijkheid dat er een ernstiger onderliggende oorzaak is en/of dat het opeens een groot probleem wordt als ik weer eens ergens in the middle of nowhere zit.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_168966100
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 18:39 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ja ik ga dat natuurlijk wel even benadrukken als ik in het ziekenhuis ben. Toch denk ik dat het niet gerelateerd is.
is chronische eigenwijsheid niet jouw grootste probleem? Ga gewoon eens wat eerder naar een arts 8)7
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 18 februari 2017 @ 12:38:48 #118
78918 SeLang
Black swans matter
pi_168980295
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 18:53 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

is chronische eigenwijsheid niet jouw grootste probleem? Ga gewoon eens wat eerder naar een arts 8)7
Guilty as charged :Y

Al is het niet zozeer eigenwijsheid maar meer dat ik mezelf een aansteller vind en niet onnodig de gezondheidszorg wil belasten voor een piepklein wondje. Achteraf blijkt dan toch dat het best ernstig kan zijn en dat ik veel eerder een arts had moeten opzoeken. Langzaam aan begin ik dat nu te leren :P

Gisteren het derde doktersbezoek gehad en hij denkt aan Leishmaniasis, een vleesetende tropische parasiet die door sandflies wordt verspreid. Dat kan ernstig zijn afhankelijk van welke variant je hebt. Zelfs bij de minst schadelijke (en meest voorkomende) variant duurt de genezing maanden tot meer dan een jaar. Ik heb er vandaag wat op gegoogled en het lijkt er verdomd veel op. Gelukkig breidt het zich niet uit. In het ziekenhuis zullen ze wel kunnen vinden of het dat is of iets anders.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_168982533
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 12:38 schreef SeLang het volgende:

[..]

Guilty as charged :Y

Al is het niet zozeer eigenwijsheid maar meer dat ik mezelf een aansteller vind en niet onnodig de gezondheidszorg wil belasten voor een piepklein wondje. Achteraf blijkt dan toch dat het best ernstig kan zijn en dat ik veel eerder een arts had moeten opzoeken. Langzaam aan begin ik dat nu te leren :P

Gisteren het derde doktersbezoek gehad en hij denkt aan Leishmaniasis, een vleesetende tropische parasiet die door sandflies wordt verspreid. Dat kan ernstig zijn afhankelijk van welke variant je hebt. Zelfs bij de minst schadelijke (en meest voorkomende) variant duurt de genezing maanden tot meer dan een jaar. Ik heb er vandaag wat op gegoogled en het lijkt er verdomd veel op. Gelukkig breidt het zich niet uit. In het ziekenhuis zullen ze wel kunnen vinden of het dat is of iets anders.
foto bij dit artikel is behoorlijk ranzig :o https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Leishmaniasis
Hebben ze in UK ook zks die gespecialiseerd is in tropische ziektes?
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 18 februari 2017 @ 15:15:57 #120
78918 SeLang
Black swans matter
pi_168982780
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 15:00 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

foto bij dit artikel is behoorlijk ranzig :o https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Leishmaniasis
Hebben ze in UK ook zks die gespecialiseerd is in tropische ziektes?
Die foto's word je inderdaad niet blij van. Sommige zijn nog een stuk ranziger dan dat. Gelukkig is het bij mij maar een klein wondje en het is de laatste 3 maanden niet gegroeid. Veel foto's die ik vind lijken er echter wel op, evenals de omschrijving ervan (pijnloos, komt vocht uit, etc). In het ziekenhuis moeten ze in elk geval wel kunnen testen of het dit is of iets anders. Die parasieten kun je dacht ik gewoon zien onder de microscoop.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_169201243
Het is DICHT sinds donderdag. *O*

Morgen nog thuiszorg, donderdag voor controle naar het ziekenhuis, daarna als het goed is de pleister eraf en alleen nog controles van de thuiszorg. Pleaaase, ik smeek het universum dat het zo zal gaan.
pi_169201536
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 16:35 schreef Aspergermeisje het volgende:
Het is DICHT sinds donderdag. *O*

Morgen nog thuiszorg, donderdag voor controle naar het ziekenhuis, daarna als het goed is de pleister eraf en alleen nog controles van de thuiszorg. Pleaaase, ik smeek het universum dat het zo zal gaan.
^O^
  dinsdag 28 februari 2017 @ 17:15:01 #123
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_169202077
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 16:35 schreef Aspergermeisje het volgende:
Het is DICHT sinds donderdag. *O*

Morgen nog thuiszorg, donderdag voor controle naar het ziekenhuis, daarna als het goed is de pleister eraf en alleen nog controles van de thuiszorg. Pleaaase, ik smeek het universum dat het zo zal gaan.
*O*
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  dinsdag 28 februari 2017 @ 17:20:03 #124
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169202148
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 16:35 schreef Aspergermeisje het volgende:
Het is DICHT sinds donderdag. *O*

Morgen nog thuiszorg, donderdag voor controle naar het ziekenhuis, daarna als het goed is de pleister eraf en alleen nog controles van de thuiszorg. Pleaaase, ik smeek het universum dat het zo zal gaan.
Het moet! *O*
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 28 februari 2017 @ 17:26:30 #125
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_169202255
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 16:35 schreef Aspergermeisje het volgende:
Het is DICHT sinds donderdag. *O*

Morgen nog thuiszorg, donderdag voor controle naar het ziekenhuis, daarna als het goed is de pleister eraf en alleen nog controles van de thuiszorg. Pleaaase, ik smeek het universum dat het zo zal gaan.
*O* *O* *O*
pi_169204445
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 16:35 schreef Aspergermeisje het volgende:
Het is DICHT sinds donderdag. *O*

Morgen nog thuiszorg, donderdag voor controle naar het ziekenhuis, daarna als het goed is de pleister eraf en alleen nog controles van de thuiszorg. Pleaaase, ik smeek het universum dat het zo zal gaan.
Wat fijn. Nu goed boven smeren om het soepel te houden, en het wordt vanzelf steviger.

Je hebt vast al vitamin D lippenbalsam moeten kopen van Ronald niet? :)

[ Bericht 9% gewijzigd door zatoichi op 28-02-2017 19:26:44 ]
pi_169217583
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 19:20 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Wat fijn. Nu goed boven smeren om het soepel te houden, en het wordt vanzelf steviger.

Je hebt vast al vitamin D lippenbalsam moeten kopen van Ronald niet? :)
Yes, klopt. Vitamine E balsem bedoel je. ;)

Ik heb inmiddels een tafeltje vol staan met allemaal smeerseltjes, want ik blijk dus erg allergisch te zijn voor alle pleisters die hij gebruikte. Uiteindelijk heb ik een nu hydrocolloid-pleister, maar die blijft dan weer niet zitten. }:| Vaseline lijkt nog het beste te werken om mijn huid rustig te houden en de jeuk onder controle te houden.
pi_169218025
ohja E... ik gebruik het dus niet meer...

En als het dus goed is hoef je ook geen pleisters meer dus krijgt je huid ook weer rust?

In hoeverre weten ze, gezien jouw geschiedenis, of het ook echt van binnenuit dicht is? Wel fijn dat het nu eindelijk zover is. Al met al heeft het nog best een tijd geduurd...
pi_169220219
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 13:01 schreef zatoichi het volgende:
ohja E... ik gebruik het dus niet meer...

En als het dus goed is hoef je ook geen pleisters meer dus krijgt je huid ook weer rust?

In hoeverre weten ze, gezien jouw geschiedenis, of het ook echt van binnenuit dicht is? Wel fijn dat het nu eindelijk zover is. Al met al heeft het nog best een tijd geduurd...
Ja, ik hoop heel erg dat na mijn controle morgen de pleister eraf mag. Of misschien vandaag zelfs.

Hoe lang nadat het dicht was mocht jij weer douchen? Ik heb na drie maanden heel erg behoefte aan een warme douche. O+

Het kan heel goed dat er onderhuids nog een holte is. Ronald hoop dat het zich vanzelf oplost, omdat het volgens hem wel schoon is van binnen. Dat hopen we dan maar. Ik moet in ieder geval goed in mijn hoofd houden dat het heel kwetsbaar is en ik zal de komende tijd voorzichtig moeten blijven met zitten en bukken.
pi_169226774
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 15:06 schreef Aspergermeisje het volgende:

[..]

Ja, ik hoop heel erg dat na mijn controle morgen de pleister eraf mag. Of misschien vandaag zelfs.

Hoe lang nadat het dicht was mocht jij weer douchen? Ik heb na drie maanden heel erg behoefte aan een warme douche. O+

Het kan heel goed dat er onderhuids nog een holte is. Ronald hoop dat het zich vanzelf oplost, omdat het volgens hem wel schoon is van binnen. Dat hopen we dan maar. Ik moet in ieder geval goed in mijn hoofd houden dat het heel kwetsbaar is en ik zal de komende tijd voorzichtig moeten blijven met zitten en bukken.
Bij mij was het anders, ik kon gewoon douchen met de pleister (al is hij een keer losgegaan daardoor). Waarschijnlijk had ik ook gewoon een beter hechtende pleister. Ik kon er ook, me de pleister erop, alles doen; fietsen enzo was geen probleem.

Inderdaad juist toen hij dicht was en er dus geen pleister meer op zat heb ik een tijdje wat voorzichtiger moeten doen omdat het gevoelig was en, dacht ik althans, heel kwestbaar. Op een gegeven moment besef je dat het steviger is en durf je er veel meer mee.

Je blijf het wel voelen hoor, maar geen noemenswaardige pijn; hoogsten oncomfortabel af en toe.
pi_169236400
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 20:42 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Bij mij was het anders, ik kon gewoon douchen met de pleister (al is hij een keer losgegaan daardoor). Waarschijnlijk had ik ook gewoon een beter hechtende pleister. Ik kon er ook, me de pleister erop, alles doen; fietsen enzo was geen probleem.

Inderdaad juist toen hij dicht was en er dus geen pleister meer op zat heb ik een tijdje wat voorzichtiger moeten doen omdat het gevoelig was en, dacht ik althans, heel kwestbaar. Op een gegeven moment besef je dat het steviger is en durf je er veel meer mee.

Je blijf het wel voelen hoor, maar geen noemenswaardige pijn; hoogsten oncomfortabel af en toe.
Oh ok. Ja, bij mij was er risico van openscheuren van de wond als ik zou gaan fietsen, dus dat heb ik maar gelaten. ;)

De plek van de wond voel ik nog steeds nauwelijks. Wat tegelijkertijd een nadeel is, want dan weet ik ook niet zo snel of er iets mis is. Dat zal ik dan echt in de spiegel moeten bekijken.
pi_169256080
Toto, what's up? Lijkt het al ergens naar? Al 10 topics niet gevolgd of wat :)
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 3 maart 2017 @ 13:26:41 #133
78918 SeLang
Black swans matter
pi_169262614
quote:
13s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 15:54 schreef SeLang het volgende:

[..]

Na antibiotica en inmiddels het derde doktersbezoek is het er nog steeds en heb ik een afspraak in het ziekenhuis over 2 weken om te checken of het niet een of andere tropische parasiet is of huidkanker.

Wondje van niks en ik heb er verder geen last van maar het ziet er allemaal raar uit :{ En over een maand ga ik ruim 2 maanden in een tentje in de woestijn zonder goede wasgelegenheid (geen water -duh) en ik maak me dus wat zorgen dat ik daar de wond niet goed schoon kan houden en dat het daar misschien erger wordt.

Kutzooi :P
Net terug uit het ziekenhuis. Nog steeds geen conclusie. Zoals het eruit ziet hadden ze nog nooit eerder gezien. Ze vonden het niet op Leishmaniasis lijken, maar ze gaven toe daar weinig ervaring mee te hebben.

Ze hebben biopsie gedaan (twee stukjes weefsel afgesneden) en dat zal naar twee verschillende labs worden gestuurd. Ze hebben ook geconsulteerd met een tropisch lab over hoe ze de biopsie het beste konden doen (welke delen etc) en er zijn diverse foto's gemaakt.

Eerste sample gaat naar onderzoek naar mogelijke kanker/ tumor. Daar zou in de loop van volgende week een resultaat voor moeten zijn. De arts die mij onderzocht (en die specialist is op het gebied van huidkanker e.d.) vond niet dat het daar op lijkt, maar het moet worden uitgesloten dus dat wordt nu getest. Fingers crossed...

Tweede sample gaat naar een microbiologisch lab. Omdat ze die bacteriën of parasieten eerst moeten laten groeien zal de uitslag daarvan wekenlang duren maar als het zoiets is dan is het in elk geval minder ernstig.

Grote vraag voor mij is of mijn 2 maanden wildkampeer backpack trek door Arizona die ik over twee weken zou beginnen door kan gaan. Bij een kanker diagnose uiteraard niet, maar als dat kan worden uitgesloten dan ben ik van plan om wel gewoon te gaan.

Ow, en ik heb die infecties uit Ethiopië ook nog besproken en de littekens daarvan laten zien. De arts wist meteen wat het was en het is niet gerelateerd (wat ik ook niet dacht).

Ik ben wel wat bevreesd dat die biopsie de wonden natuurlijk groter heeft gemaakt en gaat dat gedeelte waar de biopsie is gedaan dan wel genezen?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 12 maart 2017 @ 23:02:45 #134
456593 Jinkx
It's Monsoon season!
pi_169474442
Wat ern onzekerheid. Weet je al meer, SeLang?
pi_169475635
quote:
99s.gif Op donderdag 2 maart 2017 23:51 schreef Nelvalhil het volgende:
Toto, what's up? Lijkt het al ergens naar? Al 10 topics niet gevolgd of wat :)
Denk 6-7 cm open. Veel wildvlees. Geen verandering. Thnz for asking
pi_169475718
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 13:26 schreef SeLang het volgende:

[..]

Net terug uit het ziekenhuis. Nog steeds geen conclusie. Zoals het eruit ziet hadden ze nog nooit eerder gezien. Ze vonden het niet op Leishmaniasis lijken, maar ze gaven toe daar weinig ervaring mee te hebben.

Ze hebben biopsie gedaan (twee stukjes weefsel afgesneden) en dat zal naar twee verschillende labs worden gestuurd. Ze hebben ook geconsulteerd met een tropisch lab over hoe ze de biopsie het beste konden doen (welke delen etc) en er zijn diverse foto's gemaakt.

Eerste sample gaat naar onderzoek naar mogelijke kanker/ tumor. Daar zou in de loop van volgende week een resultaat voor moeten zijn. De arts die mij onderzocht (en die specialist is op het gebied van huidkanker e.d.) vond niet dat het daar op lijkt, maar het moet worden uitgesloten dus dat wordt nu getest. Fingers crossed...

Tweede sample gaat naar een microbiologisch lab. Omdat ze die bacteriën of parasieten eerst moeten laten groeien zal de uitslag daarvan wekenlang duren maar als het zoiets is dan is het in elk geval minder ernstig.

Grote vraag voor mij is of mijn 2 maanden wildkampeer backpack trek door Arizona die ik over twee weken zou beginnen door kan gaan. Bij een kanker diagnose uiteraard niet, maar als dat kan worden uitgesloten dan ben ik van plan om wel gewoon te gaan.

Ow, en ik heb die infecties uit Ethiopië ook nog besproken en de littekens daarvan laten zien. De arts wist meteen wat het was en het is niet gerelateerd (wat ik ook niet dacht).

Ik ben wel wat bevreesd dat die biopsie de wonden natuurlijk groter heeft gemaakt en gaat dat gedeelte waar de biopsie is gedaan dan wel genezen?
Heb je al uitslag?
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 13 maart 2017 @ 15:31:37 #137
78918 SeLang
Black swans matter
pi_169484516
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 00:13 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Heb je al uitslag?
Nee. Maar ik vind wel dat het er de laatste dagen wat beter uit ziet, dus ik ben wat optimistischer geworden.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_169485191
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 15:31 schreef SeLang het volgende:

[..]

Nee. Maar ik vind wel dat het er de laatste dagen wat beter uit ziet, dus ik ben wat optimistischer geworden.
Duurt wel lang dan :o
maar fijn. hopelijk is het iig geen kanker
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 14 maart 2017 @ 12:01:28 #139
78918 SeLang
Black swans matter
pi_169505147
Zojuist een brief in de bus:

quote:
"I am writing about the initial results from the investigarion of the lump behind your right ear. The first thing to say is there is no sign of cancer.

We also looked at a number of infectious organisms as Leishman Meniere cysts and tuberculosis and cannot find any signs of those.

Further examination will take place but I thought you ought to know that we have ruled out cancer"
Het blijft dus een mysterie maar kanker is uitgesloten. Ik ga zaterdag dus met wat meer vertrouwen de wildernis in :)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 14 maart 2017 @ 12:02:51 #140
78918 SeLang
Black swans matter
pi_169505170
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 00:06 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Denk 6-7 cm open. Veel wildvlees. Geen verandering. Thnz for asking
Shit man dat gezeik is nu al 4 jaar ofzo bezig?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_169506578
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 12:01 schreef SeLang het volgende:
Zojuist een brief in de bus:

[..]

Het blijft dus een mysterie maar kanker is uitgesloten. Ik ga zaterdag dus met wat meer vertrouwen de wildernis in :)
Oh wat fijn voor je man! Kan je lekker zonder al te veel zorgen naar Arizona :) (reisverslag bitte!)
pi_169506587
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 12:02 schreef SeLang het volgende:

[..]

Shit man dat gezeik is nu al 4 jaar ofzo bezig?
Meer dan vijf jaar al zelfs. Eind 2011 begon het. Toen was ik gewoon pas zestien :')
pi_169508366
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 12:01 schreef SeLang het volgende:
Zojuist een brief in de bus:

[..]

Het blijft dus een mysterie maar kanker is uitgesloten. Ik ga zaterdag dus met wat meer vertrouwen de wildernis in :)
oh achter je oor, ik dacht weer op je been. Maar voorlopig goed nieuws dus.
pi_169613253
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 00:06 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Denk 6-7 cm open. Veel wildvlees. Geen verandering. Thnz for asking
Ah, kinderachtig :(

edit: wat doe je tegenwoordig, kan je naar school of wat?
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
pi_170806236
Het is nog steeds dicht bij mij! :D

Vorige week ben ik naar Amerika geweest. Ik was begin dit jaar zo bang dat het niet zou lukken om te gaan of met heel veel ongemak. Maar het ging vrij goed. Ja, 8 uur in het vliegtuig was vervelend, maar het ziet er volgens de thuiszorg nog steeds goed uit. *O*

Ik mag sinds een week of drie ook weer fietsen. Wat tegenvalt. Dus dat moet ik nog heel langzaam opbouwen.

Maar pff... ik hoop zo dat dit het was. Nooit meer gaasjes meeslepen, nooit meer onverwachtse bloedingen, geen nieuwe operaties meer hopelijk. _O_
pi_170806627
quote:
99s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 19:39 schreef Nelvalhil het volgende:

[..]

Ah, kinderachtig :(

edit: wat doe je tegenwoordig, kan je naar school of wat?
Ik werk idd.
pi_170806638
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 19:30 schreef Aspergermeisje het volgende:
Het is nog steeds dicht bij mij! :D

Vorige week ben ik naar Amerika geweest. Ik was begin dit jaar zo bang dat het niet zou lukken om te gaan of met heel veel ongemak. Maar het ging vrij goed. Ja, 8 uur in het vliegtuig was vervelend, maar het ziet er volgens de thuiszorg nog steeds goed uit. *O*

Ik mag sinds een week of drie ook weer fietsen. Wat tegenvalt. Dus dat moet ik nog heel langzaam opbouwen.

Maar pff... ik hoop zo dat dit het was. Nooit meer gaasjes meeslepen, nooit meer onverwachtse bloedingen, geen nieuwe operaties meer hopelijk. _O_
Wat fijn!!! Het is je heel hartelijk gegund en hopelijk kan je vanaf nu zonder wond genieten van het leven.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 19:44:31 #148
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_170806644
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 19:30 schreef Aspergermeisje het volgende:
Het is nog steeds dicht bij mij! :D

Vorige week ben ik naar Amerika geweest. Ik was begin dit jaar zo bang dat het niet zou lukken om te gaan of met heel veel ongemak. Maar het ging vrij goed. Ja, 8 uur in het vliegtuig was vervelend, maar het ziet er volgens de thuiszorg nog steeds goed uit. *O*

Ik mag sinds een week of drie ook weer fietsen. Wat tegenvalt. Dus dat moet ik nog heel langzaam opbouwen.

Maar pff... ik hoop zo dat dit het was. Nooit meer gaasjes meeslepen, nooit meer onverwachtse bloedingen, geen nieuwe operaties meer hopelijk. _O_
Wat fijn! O+
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 19:43 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Ik werk idd.
Neem dan ook eens een voorbeeld aan Aspergemeisje :(
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_170806669
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 19:44 schreef Maraca het volgende:

[..]

Wat fijn! O+

[..]

Neem dan ook eens een voorbeeld aan Aspergemeisje :(
-O-
  dinsdag 9 mei 2017 @ 19:46:22 #150
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_170806704
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 19:45 schreef Toto69 het volgende:

[..]

-O-
Knuffel? O+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_170806914
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 19:44 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Wat fijn!!! Het is je heel hartelijk gegund en hopelijk kan je vanaf nu zonder wond genieten van het leven.
Dank je! Het voelt wel enigszins alsof ik een nieuw leven kan beginnen. :)

Wat ook komt doordat ik verliefd ben. :P Ze heeft mijn litteken al gezien en dat veranderde niks, uiteraard, maar daar was ik wel een beetje bang voor natuurlijk.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 21:06:14 #152
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_170809526
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 19:30 schreef Aspergermeisje het volgende:
Het is nog steeds dicht bij mij! :D

Vorige week ben ik naar Amerika geweest. Ik was begin dit jaar zo bang dat het niet zou lukken om te gaan of met heel veel ongemak. Maar het ging vrij goed. Ja, 8 uur in het vliegtuig was vervelend, maar het ziet er volgens de thuiszorg nog steeds goed uit. *O*

Ik mag sinds een week of drie ook weer fietsen. Wat tegenvalt. Dus dat moet ik nog heel langzaam opbouwen.

Maar pff... ik hoop zo dat dit het was. Nooit meer gaasjes meeslepen, nooit meer onverwachtse bloedingen, geen nieuwe operaties meer hopelijk. _O_
Wat fijn!! En gefeliciteerd met je verliefdheid ;) O+
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_170812552
Goed nieuws aspergermeissie
pi_170824179
Ik heb al even niet gepost, want steeds geen veranderingen. Inmiddels goed nieuws, de sinus is "dicht". Onderaan is het net niet dicht, niet voelbaar, wel iets vochtafvoer. Misschien maar beter, want zo blijft het wss wel dicht. Heeft lang geduurd, maarrrr zonder medicatie/operatie/wat dan ook. Dus dankzij dit topic en de schoonhouden/Verzorgtips dus. Droog houden was echt hetgeen wat hielp.

Aspergermeisje, congrats met dichte sinus en verliefdheid :D
Gek? kan je dat eten?
pi_172866987
Geen nieuws is goed nieuws? Ik moest in eens weer aan dit topic denken omdat iemand in een ander topic (uitstralende) pijn vanuit de bil had waar ook een puist zat, zoals mijn abces ooit is begonnen.

Bij mij blijft het een gevoelige plek en aangezien het exact twee jaar geleden is begonnen heb ik in de zomer altijd de angst dat er weer een abces zit; het lijkt ook een stuk gevoeliger in de zomermaanden... Maar ik mag niet klagen, het is al bijna twee jaar dicht.

Hoe is het met iedereen?
pi_172867979
Mooi dat het nog dichtzit :)

Geen verandering hier, permanent 5-6-7 cm open met flinke hypergranulatie
pi_172869908
Hier ook same. Er blijft altijd een stukje open waar iets vocht uit komt. Zo niet, dan bouwt vocht/bloed op en knapt ie weer. Ik vind t wel best. Kan er zo alles mee behalve op hometrainer/racezadels zitten.
Gek? kan je dat eten?
pi_174600744
Hi all!

Ikzelf loop nu ook bijna 2 jaar met een Sinus Pilonidalis. Laatste paar weken is het wel erg snel kleiner geworden door een Antibiotica zalf. Maar blijft nu op het laatste kleine stuk open.
Moet dit de hele dag door drooggehouden worden? Met de zalf kan ik niet doorgaan, dit mag niet i.v.m. de antibiotica. (Te lang). Wellicht dat ik er over een tijdje meer mee mag beginnen?

En dan nog een vraagje, hoe doen jullie dit met werk? Ik werk nu halve dagen op kantoor, en de andere halve dag werk ik vanuit huis i.v.m. verzorging van de wond. Ook wilt mijn leidinggevende dat ik nu weer volledig op kantoor ga werken, in principe prima maar dan stopt waarschijnlijk de genezing helemaal.

Succes en thanks allemaal!
pi_174604422
Sterkte Stofbal, geen idee verder.

Ben wel benieuwd hoe het inmiddels met Toto is?
pi_174605055
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 11:55 schreef Stofbal het volgende:
Hi all!

Ikzelf loop nu ook bijna 2 jaar met een Sinus Pilonidalis. Laatste paar weken is het wel erg snel kleiner geworden door een Antibiotica zalf. Maar blijft nu op het laatste kleine stuk open.
Moet dit de hele dag door drooggehouden worden? Met de zalf kan ik niet doorgaan, dit mag niet i.v.m. de antibiotica. (Te lang). Wellicht dat ik er over een tijdje meer mee mag beginnen?

En dan nog een vraagje, hoe doen jullie dit met werk? Ik werk nu halve dagen op kantoor, en de andere halve dag werk ik vanuit huis i.v.m. verzorging van de wond. Ook wilt mijn leidinggevende dat ik nu weer volledig op kantoor ga werken, in principe prima maar dan stopt waarschijnlijk de genezing helemaal.

Succes en thanks allemaal!
Sterkte!
Ik werk ook gewoon op ' kantoor ', krijg wel eens te horen dat ik sterk ruik (ja wondvocht en bloed he, kan ik zo veel douchen en parfum spuiten als ik wil)
pi_174605085
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 14:46 schreef Negentiendertig het volgende:
Sterkte Stofbal, geen idee verder.

Ben wel benieuwd hoe het inmiddels met Toto is?
~10 centimeter open, veel wild vlees, eigenlijk geen positieve veranderingen de afgelopen jaren
pi_174665743
Toto ! Is dit niks voor jou!?

https://www.npo.nl/dokters-van-morgen/24-10-2017/AT_2084798
Over bacterie fagen.
pi_174665763
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:15 schreef Toto69 het volgende:

[..]

~10 centimeter open, veel wild vlees, eigenlijk geen positieve veranderingen de afgelopen jaren
je had wel verbetering nav thermen bezoek dacht ik?
pi_174669126
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:15 schreef Toto69 het volgende:

[..]

~10 centimeter open, veel wild vlees, eigenlijk geen positieve veranderingen de afgelopen jaren
Jeetje man -O- Kut.
pi_177586581
Hoi allemaal, hier is het nog steeds dicht!!! *O* Bijna een jaar nu. Ik krijg er dus ook steeds meer vertrouwen in dat het echt dicht gaat blijven, hoewel er altijd een risico blijft dat het opnieuw ontstaat.

Wat ik nu doe om het te voorkomen (voorschriften van de thuiszorg en ergotherapeut):
- Ik zit thuis op een speciaal kussen met lucht erin. Bedoeld als rolstoelkussen geloof ik, maar werkt prima op de bank en bureaustoel.
- Eén keer in de zes weken ga ik naar de ontharingssalon (vreselijk, niks voor mij ;( ), maarja, tot nu toe doet het z'n werk dus ik blijf maar braaf gaan.
- Letten op hoeveel ik zit en niet teveel fietsen.

Ik heb ook nog mijn verhaal kunnen doen aan het ziekenhuis. Heb verteld dat ik ontevreden was met de nazorg en dat de thuiszorg me echt gered heeft, maar wat als ik die niet hier op Fok! aangeraden had gekregen?! Was dat zatoichi die Ronald aanraadde? Ben diegene eeuwig dankbaar in ieder geval. *;
pi_177586950
Wat fijn Aspergermeisje!

Hier is het een soort cyclus. Het is open, groeit langzaamaan dicht, blijft even dicht. Dan verzameld er weer vocht/bloed onder, barst het weer open en begin ik van voor af aan.

Als het open is, is wel max 2-3 cm, dus ik laat het maar gaan. Ben veel te bang dat ingrijpen de boel verslechterd. Ik fiets idd niet meer uit voorzorg, om het niet erger te maken. En dan maar zien waar het schip strand....
Gek? kan je dat eten?
pi_177588756
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 21:27 schreef Aspergermeisje het volgende:
Ik heb ook nog mijn verhaal kunnen doen aan het ziekenhuis. Heb verteld dat ik ontevreden was met de nazorg en dat de thuiszorg me echt gered heeft, maar wat als ik die niet hier op Fok! aangeraden had gekregen?! Was dat zatoichi die Ronald aanraadde? Ben diegene eeuwig dankbaar in ieder geval. *;
Wat fijn dat het nog steeds goed gaat!

Ja, Ronald heeft mij ook zo goed geholpen, dat zou ik graag iedereen gunnen (al weet ik niet of hij ook echt iedereen kan helpen...) Ik vond ook dat het ziekenhuis zich totaal niet richt op de nazorg waar dat voor mij als patiënt eigenlijk het belangrijkste is. De zorg (ziekenhuizen) heeft echt nog veel stappen te gaan wat betreft wondzorg...

Ook bij mij is het dankzij de goede zorg van Ronald nog steeds dicht (twee jaar nu). Eerlijk gezegd doe ik er helemaal niets speciaals meer aan. Het blijft gevoelig en ik ben vaak bang dat het nog een keer terugkomt, maar misschien is dat ook niet te voorkomen bij een abces wat ik had.

Maar mocht iemand in de regio Utrecht/Amersfoort wonen en last van wonden hebben, dan heeft Ronald tot nog toe 100% succesrate bij Fok!ers 8-) (en nee ik heb geen financieel belang :) )
pi_177594319
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:24 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Wat fijn dat het nog steeds goed gaat!

Ja, Ronald heeft mij ook zo goed geholpen, dat zou ik graag iedereen gunnen (al weet ik niet of hij ook echt iedereen kan helpen...) Ik vond ook dat het ziekenhuis zich totaal niet richt op de nazorg waar dat voor mij als patiënt eigenlijk het belangrijkste is. De zorg (ziekenhuizen) heeft echt nog veel stappen te gaan wat betreft wondzorg...

Ook bij mij is het dankzij de goede zorg van Ronald nog steeds dicht (twee jaar nu). Eerlijk gezegd doe ik er helemaal niets speciaals meer aan. Het blijft gevoelig en ik ben vaak bang dat het nog een keer terugkomt, maar misschien is dat ook niet te voorkomen bij een abces wat ik had.

Maar mocht iemand in de regio Utrecht/Amersfoort wonen en last van wonden hebben, dan heeft Ronald tot nog toe 100% succesrate bij Fok!ers 8-) (en nee ik heb geen financieel belang :) )
Ik heb nog steeds een cirkel met een diameter van 10cm waar ik geen gevoel in heb. Komt ook niet meer terug. Heeft voordelen en nadelen. ;) Voordeel is dat ik dus niet de hele tijd denk: ohjee, wat voel ik nu, is dit wel goed? Nadeel is dat ik het niet kan voelen als er iets misgaat, of dat ik te lang zit.

Nou, wat ik wel weet is dat hij ontzettend volhardend is en niet zomaar loslaat. Hij had het toen over iemand die al 50 jaar een open wond had, die hij in behandeling ging nemen en het nieuwste van het nieuwste uit ging proberen, in de hoop dat hij daar verbetering in kon krijgen.

En bij mij bleef 'ie ook steeds zoeken naar dingen die beter werkten. Eerst denk je inderdaad: wow, excentriek persoon. :D Maar ik had geen beter iemand kunnen wensen om dagelijks verplicht mee door te brengen. Het was nooit ongemakkelijk, hij is altijd vrolijk (had nooit zin in dat 'ie kwam, wat duh, maar als 'ie er dan was viel het altijd weer mee). Inderdaad, de nazorg is zo belangrijk. Zeker bij dit probleem.
pi_177595576
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 11:55 schreef Stofbal het volgende:
Hi all!

Ikzelf loop nu ook bijna 2 jaar met een Sinus Pilonidalis. Laatste paar weken is het wel erg snel kleiner geworden door een Antibiotica zalf. Maar blijft nu op het laatste kleine stuk open.
Moet dit de hele dag door drooggehouden worden? Met de zalf kan ik niet doorgaan, dit mag niet i.v.m. de antibiotica. (Te lang). Wellicht dat ik er over een tijdje meer mee mag beginnen?

En dan nog een vraagje, hoe doen jullie dit met werk? Ik werk nu halve dagen op kantoor, en de andere halve dag werk ik vanuit huis i.v.m. verzorging van de wond. Ook wilt mijn leidinggevende dat ik nu weer volledig op kantoor ga werken, in principe prima maar dan stopt waarschijnlijk de genezing helemaal.

Succes en thanks allemaal!
Is bij mij nu 5 jaar dicht en bijna een jaar dat ik niet meer onthaar in die regio. Ik heb zelf een heleboel gehad aan het trainen van m'n bilspieren, dat extra beetje zitvlak lijkt een boel te schelen.
Heb zelf ook een kantoorbaan maar zorg wel dat ik elk uur even opsta en even minuutje rondloop voor zowel sinus als m'n rug.

Kan N=1 zijn maar misschien een tip.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_178417733
Hallo allemaal, wellicht dat ik mij ook maar moet melden bij deze leuke groep. Ook ik heb een sinus operatie gehad en nu inmiddels 12 weken verder nog steeds een openwond van ongeveer 1 cm lang. Dit laatste stuk wil maar niet dicht gaat helaas dus ik leg me erbij neer. Ik zoek lotgenoten en ik denk ze hier te gevonden hebben haha
pi_179331285
Kan ik vragen aan de mensen die het over ronald hebben (ik heb namelijk miet zo n zin om alle toppics te lezen) hoe je aan zo n persoon komt. ?
pi_179334827
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 21:27 schreef Aspergermeisje het volgende:
Hoi allemaal, hier is het nog steeds dicht!!! *O* Bijna een jaar nu. Ik krijg er dus ook steeds meer vertrouwen in dat het echt dicht gaat blijven, hoewel er altijd een risico blijft dat het opnieuw ontstaat.

Wat ik nu doe om het te voorkomen (voorschriften van de thuiszorg en ergotherapeut):
- Ik zit thuis op een speciaal kussen met lucht erin. Bedoeld als rolstoelkussen geloof ik, maar werkt prima op de bank en bureaustoel.
- Eén keer in de zes weken ga ik naar de ontharingssalon (vreselijk, niks voor mij ;( ), maarja, tot nu toe doet het z'n werk dus ik blijf maar braaf gaan.
- Letten op hoeveel ik zit en niet teveel fietsen.

Ik heb ook nog mijn verhaal kunnen doen aan het ziekenhuis. Heb verteld dat ik ontevreden was met de nazorg en dat de thuiszorg me echt gered heeft, maar wat als ik die niet hier op Fok! aangeraden had gekregen?! Was dat zatoichi die Ronald aanraadde? Ben diegene eeuwig dankbaar in ieder geval. *;
Waarom laat je niet ipl ontharen?
pi_181161147
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 00:12 schreef Mehm70 het volgende:
Kan ik vragen aan de mensen die het over ronald hebben (ik heb namelijk miet zo n zin om alle toppics te lezen) hoe je aan zo n persoon komt. ?
Ik heb hem uiteindelijk gewoon zelf gebeld, omdat ze in het ziekenhuis niet vonden dat ik thuiszorg nodig had. Maar de weg is volgens mij om een doorverwijzing te vragen naar een wondverpleegkundige en die kunnen een indicatie voor thuiszorg afgeven.
pi_181161272
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2018 11:05 schreef Ace1 het volgende:

[..]

Waarom laat je niet ipl ontharen?
Ben naar een kliniek geweest, maar daar zagen ze in één oogopslag dat laseren niet mogelijk was. Ik heb een hele lichte huid met witte donshaartjes.

Als iemand trouwens een methode weet waarmee het wel permanent kan dan hoor ik het graag!
pi_181163736
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 20:47 schreef Aspergermeisje het volgende:

[..]

Ben naar een kliniek geweest, maar daar zagen ze in één oogopslag dat laseren niet mogelijk was. Ik heb een hele lichte huid met witte donshaartjes.

Als iemand trouwens een methode weet waarmee het wel permanent kan dan hoor ik het graag!
Er schijnt een apparaat te zijn die ook donshaartjes verwijdert.
pi_181197292
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 21:56 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Er schijnt een apparaat te zijn die ook donshaartjes verwijdert.
Ja, heb ik ook weleens van gehoord, maar wie, waar, en vooral wat de kosten zijn... geen idee.
pi_181197514
Wat ik trouwens vergeet te vertellen is dat Ronald inmiddels mijn moeder ook helpt. Ze had een wond als gevolg van kanker en haar chirurg zei tegen haar dat ze moest accepteren dat het nooit meer dicht zou gaan. Dus ik vroeg aan haar of ik Ronald mocht bellen, want ik vond dat bericht nergens op slaan. Zonder verwachtingen, want mijn moeder woont in Groningen, wat natuurlijk ver buiten het werkgebied van Ronald is.

Maar pff, een week later hebben ze elkaar ontmoet in mijn huis en heeft hij van alles in gang gezet (nieuwe materialen, contact met haar artsen, e.d.). Hij zei: 'Ik geloof niet in wonden die nooit meer dichtgaan.' That's the spirit! *O*

Er wordt nu een MRI gemaakt en daarna volgt waarschijnlijk plastische chirurgie om te proberen om de wond te sluiten. Plastisch chirurg zei: 'Het is geen garantie, want dit kan ook weer open gaan.' Waarop mijn moeder zei: 'Ja, ik ken het van mijn dochter, maar haar thuiszorg heeft het uiteindelijk wel dicht gekregen.' Die chirurg was één en al oor, wilde graag weten wie dat was en hoe hij het deed. ;) Maargoed, mocht dat gebeuren dan komt Ronald dus weer in beeld. Echt, wat een held, ik wou dat iedereen die in de zorg werkt zo volhardend was. _O_
pi_181203007
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 09:39 schreef Aspergermeisje het volgende:

[..]

Ja, heb ik ook weleens van gehoord, maar wie, waar, en vooral wat de kosten zijn... geen idee.
Google even op just welness zitten in ehv maar dacht ook op meerdere plekken.
pi_183487677
Hoe is het met Toto eigenlijk??
  zondag 2 december 2018 @ 08:34:49 #180
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183488897
quote:
2s.gif Op zondag 2 december 2018 01:58 schreef Evertjan het volgende:
Hoe is het met Toto eigenlijk??
Die heeft zijn account door de shredder laten halen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_183489459
Oh echt? Jammer joh...

Hoe is het met de rest hier?
Gek? kan je dat eten?
pi_183489490
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 09:50 schreef Aspergermeisje het volgende:
Wat ik trouwens vergeet te vertellen is dat Ronald inmiddels mijn moeder ook helpt. Ze had een wond als gevolg van kanker en haar chirurg zei tegen haar dat ze moest accepteren dat het nooit meer dicht zou gaan. Dus ik vroeg aan haar of ik Ronald mocht bellen, want ik vond dat bericht nergens op slaan. Zonder verwachtingen, want mijn moeder woont in Groningen, wat natuurlijk ver buiten het werkgebied van Ronald is.

Maar pff, een week later hebben ze elkaar ontmoet in mijn huis en heeft hij van alles in gang gezet (nieuwe materialen, contact met haar artsen, e.d.). Hij zei: 'Ik geloof niet in wonden die nooit meer dichtgaan.' That's the spirit! *O*

Er wordt nu een MRI gemaakt en daarna volgt waarschijnlijk plastische chirurgie om te proberen om de wond te sluiten. Plastisch chirurg zei: 'Het is geen garantie, want dit kan ook weer open gaan.' Waarop mijn moeder zei: 'Ja, ik ken het van mijn dochter, maar haar thuiszorg heeft het uiteindelijk wel dicht gekregen.' Die chirurg was één en al oor, wilde graag weten wie dat was en hoe hij het deed. ;) Maargoed, mocht dat gebeuren dan komt Ronald dus weer in beeld. Echt, wat een held, ik wou dat iedereen die in de zorg werkt zo volhardend was. _O_
Wat goed om te horen, hoe is dat verder gelopen?
pi_183489542
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 10:07 schreef quickstepster het volgende:
Oh echt? Jammer joh...

Hoe is het met de rest hier?
Net als aapergermeisje ben ik geholpen door Ronald en is mijn wond drie jaar na dato nog steeds dicht.

Op sommige momenten is het gevoelig en dus altijd angstig dat het een keer terugkomt, maar dat beschouw ik vooral als een luxepositie...
pi_183489626
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 10:15 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Net als aapergermeisje ben ik geholpen door Ronald en is mijn wond drie jaar na dato nog steeds dicht.

Op sommige momenten is het gevoelig en dus altijd angstig dat het een keer terugkomt, maar dat beschouw ik vooral als een luxepositie...
Wat fijn! Ikzelf zit nog in een cyclus. Dan is het dicht, bouwt er op een bepaald moment weer druk op, gaat het open, is er weer even een klein gaatje, en dat groeit weer dicht.

Maar het is veel langer dicht dan open, de drukopbouw duurt ook steeds langer en de plaats waar het opengaat is opgeschoven en een stuk gunstiger. Daarnaast is het wondje dan een stuk kleiner dan het ooit was. Dus ik heb goede hoop dat het op deze manier ooit echt klaar is :Y
Gek? kan je dat eten?
pi_183570797
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 10:10 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Wat goed om te horen, hoe is dat verder gelopen?
Ze hebben nog steeds contact. Mijn moeder zou geopereerd worden, maar ze hebben besloten het nog even op een andere manier te proberen. Ronald adviseert nog steeds in verbandmiddelen en dergelijke, maar mijn moeder doet de verzorging zelf (met controles door een wondverpleegkundige). Hopen dat het langzaamaan toch geneest.

Hier is het anderhalf jaar later ook nog steeds dicht. :) Heel blij mee. Het hele gebeuren is echt een zware aanslag geweest op mijn lichaam, zie ik nu. Mijn conditie verbetert nog steeds, maar het gaat in kleine stapjes. Inmiddels ga ik weer fitnessen en het enige wat ik nog niet kan is buikspieroefeningen doen op mijn rug. Ik kan wel weer gewoon op mijn rug slapen en ik kan minstens een half uur achter elkaar fietsen (in de zomer moest ik nog afstappen onderweg).
pi_184528766
Ik word over een uurtje geopereerd aan mijn sinus, :{. Het is de eerste keer en deze bovenstaande verhalen maken me erg nerveus, :') ;(. Hopelijk wil het wel genezen en wordt het niet zo’n ellenlang proces. Ziekenhuis adviseert overigens twee keer per dag spoelen (en na ontslasting) met de douchekop. Niks over verband, thuiszorg en/of wondverpleegkundigen.
verfomfaaid en recalcitrant
pi_184528805
Succes Gerrit! Ik zou vooral zeggen, hou het heeeel goed in de gaten, let vooral op wat voor jou goed werkt (ook als dat afwijkt van wat ze zeggen) en ga desnoods meteen op zoek naar thuiszorg/een wondverpleegkundige als je je daar beter bij voelt.

Ik zal duimen *O*
Gek? kan je dat eten?
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 21 januari 2019 @ 11:22:26 #188
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_184528840
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 11:18 schreef GerritDeSlak het volgende:
Ik word over een uurtje geopereerd aan mijn sinus, :{. Het is de eerste keer en deze bovenstaande verhalen maken me erg nerveus, :') ;(. Hopelijk wil het wel genezen en wordt het niet zo’n ellenlang proces. Ziekenhuis adviseert overigens twee keer per dag spoelen (en na ontslasting) met de douchekop. Niks over verband, thuiszorg en/of wondverpleegkundigen.
Ik ben er ook aan geopereerd en bij mij is alles goed gegaan. Inderdaad 2x per dag spoelen en na elk toiletbezoek. En een moeilijk verband, of gewoon een goedkoop (= dik) maandverband in mijn onderbroek op de wond tot die dicht was. Bij mij is het nu 18 jaar geleden. Geen idee waar je nu dik maandverband kan kopen. Toen was het bij de Aldi te koop. Geen idee hoe dat nu is.

Succes!
pi_184528978
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 11:22 schreef qltel het volgende:

[..]

Ik ben er ook aan geopereerd en bij mij is alles goed gegaan. Inderdaad 2x per dag spoelen en na elk toiletbezoek. En een moeilijk verband, of gewoon een goedkoop (= dik) maandverband in mijn onderbroek op de wond tot die dicht was. Bij mij is het nu 18 jaar geleden. Geen idee waar je nu dik maandverband kan kopen. Toen was het bij de Aldi te koop. Geen idee hoe dat nu is.

Succes!
Pfiew, dit geeft me enigszins rust en een beetje hoop aangezien het voor jou al 18 jaar geleden is. Je wordt overal zo bang gemaakt met al die horrorverhalen, :').

Weet je nog hoe lang het voor jou duurde voor je weer kon gaan sporten?

Dank je!
verfomfaaid en recalcitrant
pi_184529093
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 11:20 schreef quickstepster het volgende:
Succes Gerrit! Ik zou vooral zeggen, hou het heeeel goed in de gaten, let vooral op wat voor jou goed werkt (ook als dat afwijkt van wat ze zeggen) en ga desnoods meteen op zoek naar thuiszorg/een wondverpleegkundige als je je daar beter bij voelt.

Ik zal duimen *O*
Dank voor de bemoedigende woorden! Ik zal het in de gaten houden. Hoe kom ik trouwens aan een wondverpleegkundige als het ziekenhuis dit niet niet nodig vind? En wordt zoiets dan vergoed eigenlijk?
verfomfaaid en recalcitrant
pi_184529382
quote:
11s.gif Op maandag 21 januari 2019 11:37 schreef GerritDeSlak het volgende:

[..]

Dank voor de bemoedigende woorden! Ik zal het in de gaten houden. Hoe kom ik trouwens aan een wondverpleegkundige als het ziekenhuis dit niet niet nodig vind? En wordt zoiets dan vergoed eigenlijk?
Als het ziekenhuis het niet nodig acht (ook na extra vraag), kun je het via je huisarts proberen.

Vergoeding zal o.a. aan de noodzaak liggen. Als jij er zelfstandig een inschakeld, zal er waarschijnlijk weinig/geen vergoeding zijn. Bij akkoord zkh of huisarts (grotendeels) wel. Verbandmiddelen kosten meestal ook wel een duit en worden weinig vergoed. Even je verzekering checken dus omna te gaan wat er specifiek voor jou van toepassing is. ;)
Gek? kan je dat eten?
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 21 januari 2019 @ 12:00:47 #192
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_184529546
quote:
9s.gif Op maandag 21 januari 2019 11:29 schreef GerritDeSlak het volgende:

[..]

Pfiew, dit geeft me enigszins rust en een beetje hoop aangezien het voor jou al 18 jaar geleden is. Je wordt overal zo bang gemaakt met al die horrorverhalen, :').

Weet je nog hoe lang het voor jou duurde voor je weer kon gaan sporten?

Dank je!
Nou, de huisarts gaf altijd aan hoe groot de wond nog was aan de hand van vruchten/noten. Begon geloof ik met een walnoot en werd steeds kleiner.. Zolang het open is, moet je erg voorzichtig zijn. En dan ineens was het bij mij dicht. Duurde wel een paar maanden. Ik ben volgens mij in april geopereerd en na de zomer was het dicht. Klein half jaar of zo.

Ik voel er soms nog wel eens iets van, het blijft uiteraard toch een litteken.
pi_184530667
Kraamverband halen dat blijft niet plakken je hebt er ook een van kotex die niet pakt zijn grotere pakken
pi_184571185
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 11:52 schreef quickstepster het volgende:

[..]

Als het ziekenhuis het niet nodig acht (ook na extra vraag), kun je het via je huisarts proberen.

Vergoeding zal o.a. aan de noodzaak liggen. Als jij er zelfstandig een inschakeld, zal er waarschijnlijk weinig/geen vergoeding zijn. Bij akkoord zkh of huisarts (grotendeels) wel. Verbandmiddelen kosten meestal ook wel een duit en worden weinig vergoed. Even je verzekering checken dus omna te gaan wat er specifiek voor jou van toepassing is. ;)
Beetje laat, maar ik denk dat het niet nodig zal zijn om de wondverzorging te laten doen. Het is best goed zelf te doen ben ik achter.
Wel aardig veel werk omdat het veel bloedt. Maar toch bedankt voor de tip. Misschien zal ik er nog iets aan hebben.
verfomfaaid en recalcitrant
pi_184571345
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:00 schreef qltel het volgende:

[..]

Nou, de huisarts gaf altijd aan hoe groot de wond nog was aan de hand van vruchten/noten. Begon geloof ik met een walnoot en werd steeds kleiner.. Zolang het open is, moet je erg voorzichtig zijn. En dan ineens was het bij mij dicht. Duurde wel een paar maanden. Ik ben volgens mij in april geopereerd en na de zomer was het dicht. Klein half jaar of zo.

Ik voel er soms nog wel eens iets van, het blijft uiteraard toch een litteken.
Mijn wond is verspreid over 3 plekken. Het is niet helemaal open gesneden maar van onder de huid weg gehaald.
Wel zijn er 3 open wonden verspreid door mijn hele bilnaad waar ik maandverband tegenaan heb gedrukt.
Ik heb geen gevoel meer in mijn billen en ik hoop dat dit weer terug komt. Eerder werd ergens gezegd dat iemand zijn gevoel ook verloren was en nog niet terug had na een lange tijd :')
Ik ben benieuwd hoe snel het zal genezen.
verfomfaaid en recalcitrant
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 23 januari 2019 @ 13:14:57 #196
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_184571385
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 13:12 schreef GerritDeSlak het volgende:

[..]

Mijn wond is verspreid over 3 plekken. Het is niet helemaal open gesneden maar van onder de huid weg gehaald.
Wel zijn er 3 open wonden verspreid door mijn hele bilnaad waar ik maandverband tegenaan heb gedrukt.
Ik heb geen gevoel meer in mijn billen en ik hoop dat dit weer terug komt. Eerder werd ergens gezegd dat iemand zijn gevoel ook verloren was en nog niet terug had na een lange tijd :')
Ik ben benieuwd hoe snel het zal genezen.
Ah, alweer een mannelijke maandverbandgebruiker.. Ik ben ook lang afnemer geweest van dat spul.. :)

Ik hoop uiteraard dat het snel geneest. Het klinkt wel goed dat ze het niet helemaal opengesneden hebben. Zou dus wel eens sneller kunnen gaan dan bij mij.
pi_184571388
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 13:16 schreef ferrari_rood het volgende:
Kraamverband halen dat blijft niet plakken je hebt er ook een van kotex die niet pakt zijn grotere pakken
Dank je wel voor de tip. Dat lijkt me een stuk prettiger zitten dan de maandverband die ik nu heb. Het proberen waard dus :s)
verfomfaaid en recalcitrant
pi_184571577
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 13:14 schreef qltel het volgende:

[..]

Ah, alweer een mannelijke maandverbandgebruiker.. Ik ben ook lang afnemer geweest van dat spul.. :)

Ik hoop uiteraard dat het snel geneest. Het klinkt wel goed dat ze het niet helemaal opengesneden hebben. Zou dus wel eens sneller kunnen gaan dan bij mij.
Hahaha ja ik heb een leverancier waardoor ik niet zelf af hoef te halen :)
Ik hoop dat het idee werkt en de wond nu ook echt sneller dicht gaat.
Alsnog is de grootste wond ongeveer 2cm. Volgens mij valt dat heel erg mee als ik voorgaande verhalen lees. Maar de grootste wond zit onder de huid. Dus ik zal er wel even voorzichtig mee moeten zijn.
verfomfaaid en recalcitrant
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 23 januari 2019 @ 13:25:48 #199
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_184571622
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 13:23 schreef GerritDeSlak het volgende:

[..]

Hahaha ja ik heb een leverancier waardoor ik niet zelf af hoef te halen :)
Ik hoop dat het idee werkt en de wond nu ook echt sneller dicht gaat.
Alsnog is de grootste wond ongeveer 2cm. Volgens mij valt dat heel erg mee als ik voorgaande verhalen lees. Maar de grootste wond zit onder de huid. Dus ik zal er wel even voorzichtig mee moeten zijn.
Ik heb mijn wond zelf nooit gezien, (en daar had ik ook geen behoefte aan) maar als ik de beschrijving zo hoor die mijn vrouw gaf, was de mijne wel een stuk groter, ja.
Onderhuidse wond lijkt me wel een risico trouwens. Bij mij is het mooi van binnen uit dichtgegroeid.
pi_184572068
Ik heb nog wel kraamverband liggen als iemand nog nodig heeft
pi_184576214
Mijn wond is trouwens schoon gespoeld met Fenol. Ik weet niet of iemand dit ook kent?
verfomfaaid en recalcitrant
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 23 januari 2019 @ 17:27:12 #202
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_184576244
Ik, als niet-patiënt (al nu wel de griep!), lurk met enige regelmaat in dit topic (trouwens, jammer dat toto op #ANONIEM is gegaan ;( ) maar hebben jullie je bilnaad ook permanent laten ontharen na jullie sinus operaties e.d.?
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_184576719
Ik heb dus morgen de operatie. Maak me geen zorgen over de operatie zelf. Maar over het herstel lees ik alleen maar horror verhalen. Daar maak ik me ontzettend druk om. Ik wil na de operatie zsm weer aan het werk.
Iedereen die mij quote, krijgt een DM van mij :)
pi_184576806
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 13:25 schreef qltel het volgende:

[..]

Ik heb mijn wond zelf nooit gezien, (en daar had ik ook geen behoefte aan) maar als ik de beschrijving zo hoor die mijn vrouw gaf, was de mijne wel een stuk groter, ja.
Onderhuidse wond lijkt me wel een risico trouwens. Bij mij is het mooi van binnen uit dichtgegroeid.
Was je niet benieuwd hoe je er aan toe was? Dan kun je zelf wel een beetje indenken hoe lang je hertel ongeveer gaat duren en wat er precies voor nodig is etc.

Ik was zelf aardig benieuwd hoe het er uit zag haha!
verfomfaaid en recalcitrant
pi_184576984
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 17:53 schreef Vluchteling het volgende:
Ik heb dus morgen de operatie. Maak me geen zorgen over de operatie zelf. Maar over het herstel lees ik alleen maar horror verhalen. Daar maak ik me ontzettend druk om. Ik wil na de operatie zsm weer aan het werk.
Succes ;) ik vond het reuze mee vallen. De operatie was snel achter de rug en de pijn valt ook heel erg mee. Nu herstellen.
En tot nu toe gaat het allemaal erg goed. Voldoende verschonen en het moet allemaal wel goed komen lijkt me!
Maar ik ga het mee maken.
De operatie zelf valt in ieder geval heel erg mee en de volgende dag zie je wel hoe groot de wond is en aan de hand daarvan kun je wel een beetje inschatten hoe veel tijd je nodig gaat hebben om te herstellen.

Ik mocht zelf kiezen of ik een open wond wilde of laten spoelen met Fenol en een kleinere wond met een klein beetje meer kans op dat het terug komt! Dus misschien iets om ook voor te stellen.

Ook laat ik mijn billen permanent ontharen waardoor in de toekomst dit minder snel weer zou kunnen gebeuren.
Misschien is dat dus ook goed om na de tijd te doen.

In ieder geval succes gewenst en ik zou me niet te veel zorgen maken. Dat deed ik ook en uiteindelijk was het nergens voor nodig!
verfomfaaid en recalcitrant
pi_184577217
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 18:06 schreef GerritDeSlak het volgende:

[..]

Succes ;) ik vond het reuze mee vallen. De operatie was snel achter de rug en de pijn valt ook heel erg mee. Nu herstellen.
En tot nu toe gaat het allemaal erg goed. Voldoende verschonen en het moet allemaal wel goed komen lijkt me!
Maar ik ga het mee maken.
De operatie zelf valt in ieder geval heel erg mee en de volgende dag zie je wel hoe groot de wond is en aan de hand daarvan kun je wel een beetje inschatten hoe veel tijd je nodig gaat hebben om te herstellen.

Ik mocht zelf kiezen of ik een open wond wilde of laten spoelen met Fenol en een kleinere wond met een klein beetje meer kans op dat het terug komt! Dus misschien iets om ook voor te stellen.

Ook laat ik mijn billen permanent ontharen waardoor in de toekomst dit minder snel weer zou kunnen gebeuren.
Misschien is dat dus ook goed om na de tijd te doen.

In ieder geval succes gewenst en ik zou me niet te veel zorgen maken. Dat deed ik ook en uiteindelijk was het nergens voor nodig!
Dank je :)

Ik word binnenkort 30 en volgens mijn chirurg krijgen mensen ouder dan 30 bijna nooit meer nieuwe. Weet niet of bij mij permanent ontharen nodig is. Maar als er geen nadelen zijn aan permanent ontharen, waarom niet.
Iedereen die mij quote, krijgt een DM van mij :)
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 23 januari 2019 @ 18:54:57 #207
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_184577931
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 18:20 schreef Vluchteling het volgende:

[..]

Dank je :)

Ik word binnenkort 30 en volgens mijn chirurg krijgen mensen ouder dan 30 bijna nooit meer nieuwe. Weet niet of bij mij permanent ontharen nodig is. Maar als er geen nadelen zijn aan permanent ontharen, waarom niet.
Ik heb vroeger IPL-behandelingen uitgevoerd en kan je vertellen dat er wat dit betreft geen nadelen aanzitten, hoor :). Je moet alleen een praktijk vinden die bij mannen de bilnaad onthaart (doen ze niet allemaal) maar dan is het een prima optie (is wel lastiger als je blonde of rode bilharen hebt). Wij kregen ook regelmatig mannen op advies van hun arts.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_184577983
quote:
17s.gif Op woensdag 23 januari 2019 18:54 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Ik heb vroeger IPL-behandelingen uitgevoerd en kan je vertellen dat er wat dit betreft geen nadelen aanzitten, hoor :). Je moet alleen een praktijk vinden die bij mannen de bilnaad onthaart (doen ze niet allemaal) maar dan is het een prima optie (is wel lastiger als je blonde of rode bilharen hebt). Wij kregen ook regelmatig mannen op advies van hun arts.
Waarom is het lastiger voor blond en rood haar? Omdat die kleuren niet genoeg energie absorberen?
Iedereen die mij quote, krijgt een DM van mij :)
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 23 januari 2019 @ 18:57:30 #209
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_184577986
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 17:53 schreef Vluchteling het volgende:
Ik heb dus morgen de operatie. Maak me geen zorgen over de operatie zelf. Maar over het herstel lees ik alleen maar horror verhalen. Daar maak ik me ontzettend druk om. Ik wil na de operatie zsm weer aan het werk.
Wat voor werk doe je, trouwens? Is het een zittend beroep? Want ik zou veel dingen doen, maar niet het overhaasten om weer aan het werk te gaan. Het open knappen of slechtere herstel van de wond zou ik helemaal niet op zitten te wachten, namelijk :X.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 23 januari 2019 @ 18:57:57 #210
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_184577995
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 17:57 schreef GerritDeSlak het volgende:

[..]

Was je niet benieuwd hoe je er aan toe was? Dan kun je zelf wel een beetje indenken hoe lang je hertel ongeveer gaat duren en wat er precies voor nodig is etc.

Ik was zelf aardig benieuwd hoe het er uit zag haha!
Nou nee.. Ik ben niet zo van de operatiewonden bekijken, en zeker niet als het behoorlijk open ligt..
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 17:53 schreef Vluchteling het volgende:
Ik heb dus morgen de operatie. Maak me geen zorgen over de operatie zelf. Maar over het herstel lees ik alleen maar horror verhalen. Daar maak ik me ontzettend druk om. Ik wil na de operatie zsm weer aan het werk.
Succes! Het is bij mij in elk geval erg goed gegaan. Aan het werk gaan zou lastig kunnen zijn, omdat je de wond enorm goed schoon moet houden. Na elk WC-bezoek moet je hem grondig (ik 10 minuten) uitspoelen en bij mijn werk was er daarvoor geen mogelijkheid. De Arbo-arts wilde wel dat ik dat met een fles deed, maar dat heb ik pertinent geweigerd, omdat dat nu niet echt een vervanging kan zijn van 10 minuten de douche erop.
pi_184578023
quote:
11s.gif Op woensdag 23 januari 2019 18:57 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Wat voor werk doe je, trouwens? Is het een zittend beroep? Want ik zou veel dingen doen, maar niet het overhaasten om weer aan het werk te gaan. Het open knappen of slechtere herstel van de wond zou ik helemaal niet op zitten te wachten, namelijk :X.
Ja 8 uur per dag zitten :')
Iedereen die mij quote, krijgt een DM van mij :)
pi_184578032
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 18:57 schreef qltel het volgende:

[..]

Nou nee.. Ik ben niet zo van de operatiewonden bekijken, en zeker niet als het behoorlijk open ligt..

[..]

Succes! Het is bij mij in elk geval erg goed gegaan. Aan het werk gaan zou lastig kunnen zijn, omdat je de wond enorm goed schoon moet houden. Na elk WC-bezoek moet je hem grondig (ik 10 minuten) uitspoelen en bij mijn werk was er daarvoor geen mogelijkheid. De Arbo-arts wilde wel dat ik dat met een fles deed, maar dat heb ik pertinent geweigerd, omdat dat nu niet echt een vervanging kan zijn van 10 minuten de douche erop.
Ook bij een kleine boodschap?
Iedereen die mij quote, krijgt een DM van mij :)
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 23 januari 2019 @ 18:59:43 #213
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_184578046
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 18:59 schreef Vluchteling het volgende:

[..]

Ook bij een kleine boodschap?
Nee, dan niet..
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 23 januari 2019 @ 19:00:15 #214
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_184578056
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 18:57 schreef Vluchteling het volgende:

[..]

Waarom is het lastiger voor blond en rood haar? Omdat die kleuren niet genoeg energie absorberen?
Ja, het gaat bij IPL en zulks om pigmentatie. Donkere haren absorberen meer warmte (denk aan een zwarte vs. witte auto qua warmteabsorptie etc.). Ze geleiden de energie dus beter. Want de straling moet wel naar het haarzakje komen. Er zijn tegenwoordig wel diode lasers en de Soprano ICE (krijgt goede reviews!) maar met beiden heb ik geen ervaring. Mocht je blond/rood haar hebben dan zou ik wel eens gaan kijken naar de diode lasers (let wel op loze beloftes van vele reguliere IPL-praktijken dat 'ook blond en rood haar' kan, want dat is dus niet zo). Maar diode werkt deels met radiofrequentie dus zou wel degelijk beter moeten werken, :). In welk gedeelte van het land woon je, als ik vragen mag?
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 23 januari 2019 @ 19:01:15 #215
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_184578075
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 18:58 schreef Vluchteling het volgende:

[..]

Ja 8 uur per dag zitten :')
Hmm, ja dat is wel een risicofactor. Ik zou dus echt niet te snel willen met evt. extra risico's van dien.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 23 januari 2019 @ 19:06:39 #216
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_184578194
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 18:59 schreef Vluchteling het volgende:

[..]

Ook bij een kleine boodschap?
Oh, als je die kleine boodschap zittend doet, zou ik het wel doen. Je wilt echt geen bacteriën in die wond.
pi_184581259
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 17:24 schreef GerritDeSlak het volgende:
Mijn wond is trouwens schoon gespoeld met Fenol. Ik weet niet of iemand dit ook kent?
Ik had een kleine sinus die ze op de polikliniek gespoeld hebben met fenol. Was na een paar weken dicht en geen last meer gehad. Ik onthaar om de zoveel tijd met ontharingscreme.. Heb nagedacht over permanente ontharing maar heb nog niet zo'n trek in 10 van die behandelingen.. Hoop nu gewoon dat het niet meer terug komt.
pi_184632765
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 18:20 schreef Vluchteling het volgende:

[..]

Dank je :)

Ik word binnenkort 30 en volgens mijn chirurg krijgen mensen ouder dan 30 bijna nooit meer nieuwe. Weet niet of bij mij permanent ontharen nodig is. Maar als er geen nadelen zijn aan permanent ontharen, waarom niet.
Oke dat lijkt me een raar verhaal van je chirurg. Haren groeien toch altijd gewoon door?
Maar als dat echt zo zou zijn dan juich ik dat alleen maar toe aangezien ik dit jaar 29 word. *O*
verfomfaaid en recalcitrant
pi_184632888
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 21:06 schreef Ace1 het volgende:

[..]

Ik had een kleine sinus die ze op de polikliniek gespoeld hebben met fenol. Was na een paar weken dicht en geen last meer gehad. Ik onthaar om de zoveel tijd met ontharingscreme.. Heb nagedacht over permanente ontharing maar heb nog niet zo'n trek in 10 van die behandelingen.. Hoop nu gewoon dat het niet meer terug komt.
Dat zal misschien een beetje hetzelfde zijn als ik heb nu. Maandag moet ik naar de wondpoli voor controle. Dus dan zie ik het wel. Maar ik ga ook wel uit van een week of 6 voor het een beetje hersteld is.
En wb ontharen met ontharingscrème, dat zou ik persoonlijk niet aan durven ivm het opnieuw ingroeien van haren.
Maar als dat voor jou werkt, dan scheelt dat wel aardig wat geld aangezien ik voor één behandeling ¤140,- betaal. :o En ik denk rond de 10 behandelingen nodig te hebben. Hopelijk minder :D
verfomfaaid en recalcitrant
pi_184632962
Ik heb vandaag trouwens meer last van mijn billen/wond dan alle dagen hiervoor (5 dagen). Is dat normaal? En hoe voorkom ik dat er haren in de wond gaan zitten want ze groeien er toch nog omheen, :@? Ik wil niet dat ze erin gaan steken, :'). Had ook het idee dat het gister wat puste maar ik kan het lastig zelf in de gaten houden, dus da’s nogal vervelend.

Vraag me daarnaast af wanneer de wond een beetje kleiner gaat worden en ik dus echte vooruitgang ga merken, oO<.
verfomfaaid en recalcitrant
pi_184633677
Ohja, hoe drogen jullie je billen na het spoelen? De wond moet natuurlijk wel droog blijven maar handdoeken ed wordt ‘m niet. Ik zet er steeds een koude of lauwwarme föhn op, :@ :'). Maar of dat nou het slimste idee is...
verfomfaaid en recalcitrant
pi_184633816
Ik werk in het ziekenhuis en heb gewoon 10x10cm gaasjes meegenomen. Maar die kun je vast bij de apotheek ook kopen. Daar droogde ik mee af en legde ik in m'n onderbroek.
pi_184720444
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 16:04 schreef Ace1 het volgende:
Ik werk in het ziekenhuis en heb gewoon 10x10cm gaasjes meegenomen. Maar die kun je vast bij de apotheek ook kopen. Daar droogde ik mee af en legde ik in m'n onderbroek.
Ik heb ook 10x10cm gaasjes aangeschaft. Dank je voor de tip. ;)
verfomfaaid en recalcitrant
pi_184720933
Even weer een update:

Ik had gisteren (8 dagen na de operatie) een afspraak bij de wondpoli en daar was ik blij om. Mijn linker bil was keihard en deed aardig pijn. Bleek dus dat de wond ontstoken was geraakt (blijkbaar doordat ik te weinig heb gerust)|:( en ik dus niet naar huis mocht voor dit van binnen schoon was gemaakt.
Er was een tekort aan bedden en de OK was bezet waardoor de chirurg even snel langs moest komen om terplekke tussendoor zonder verdoving het weer even snel open te snijden en met een katheter de boel weer schoon te spoelen. 8)7

Ik ben blij dat het niet open gesneden hoefde te worden en ik hoop dus dat het deze keer niet weer gaat ontsteken.
Om thuis te kunnen spoelen heb ik spuiten en katheters mee gekregen om de komende week zelf te spoelen en daarna zou het weer goed moeten kunnen helen.
Nu dus toch echt maar even rustig aan doen en hopen op het beste O~)
verfomfaaid en recalcitrant
pi_184782695
quote:
11s.gif Op woensdag 30 januari 2019 22:06 schreef GerritDeSlak het volgende:
Even weer een update:

Ik had gisteren (8 dagen na de operatie) een afspraak bij de wondpoli en daar was ik blij om. Mijn linker bil was keihard en deed aardig pijn. Bleek dus dat de wond ontstoken was geraakt (blijkbaar doordat ik te weinig heb gerust)|:( en ik dus niet naar huis mocht voor dit van binnen schoon was gemaakt.
Er was een tekort aan bedden en de OK was bezet waardoor de chirurg even snel langs moest komen om terplekke tussendoor zonder verdoving het weer even snel open te snijden en met een katheter de boel weer schoon te spoelen. 8)7

Ik ben blij dat het niet open gesneden hoefde te worden en ik hoop dus dat het deze keer niet weer gaat ontsteken.
Om thuis te kunnen spoelen heb ik spuiten en katheters mee gekregen om de komende week zelf te spoelen en daarna zou het weer goed moeten kunnen helen.
Nu dus toch echt maar even rustig aan doen en hopen op het beste O~)
Oh jeetje, dat is niet fijn dat er zo'n complicatie bij gekomen is. En een ontsteking door niet genoeg rusten... ik ben geen arts, maar dat klinkt niet heel logisch in mijn oren. Ik weet nog dat ze bij mij na de eerste twee operaties zeiden dat ik alles mocht en dat was achteraf gezien niet zo'n strak plan. :P Dus voldoende rust houden is wel belangrijk voor het herstel, maar ik hoop dat ze wel alle sinus meegepakt hebben dan bij de operatie. Goed in de gaten houden hoor, en anders toch om thuiszorg vragen. Wanneer moet je nu weer terug naar de wondpoli?
pi_184782861
Bij mij hebben ze het de eerste twee keer ook met fenol gespoeld ja. Ik had toen ook drie gaatjes, maar vijf dagen later was dat uitgescheurd tot één gat. :X Weten ze nog steeds niet hoe dat kan; chirurg had het nog nooit gezien.

Van dat geen gevoel hebben in het operatiegebied was ik ja. Nu 2 jaar later nog steeds verminderd gevoel, maar ik heb wel het idee dat het nog steeds verbetert! Vorig jaar september zei de chirurg dat ik geen verbetering meer moest verwachten, maar toen was er echt nog een plek waar ik niks voelde en nu voel ik wel overal weer wat, alleen verminderd. Laatst voelde ik de rand van mijn t-shirt zitten! Dat was een hele rare ervaring. :D

Qua ontharing laat ik het eens per zes weken waxen. Dat is me aangeraden door de thuiszorg. Ik ben op consult geweest voor een laserbehandeling, maar dat kon niet vanwege de lichte kleur en donsachtige haartjes. Is ook een raadsel waarom ik dit probleem überhaupt had, maargoed. Dat waxen kan me echt gestolen worden; ik vind het vreselijk. Maar het werkt tot nu toe, dus ik blijf het netjes doen.
pi_184810815
Het is inmiddels anderhalve week sinds mijn operatie. Van pijn en ongemak is er nauwelijks sprake geweest, daar ben ik in ieder geval blij om. Wondje is ook relatief klein. Volgens mij 4 cm hoog en 2 cm diep.

Echter valt het mij de laatste paar dagen op dat er iets wat ik het beste kan beschrijven als witte slijm zich opbouwt in de wond. Ik heb geen idee wat dat kan zijn. Kan dat een infectie zijn? Doet een infectie altijd pijn? Want ik voel eigenlijk geen pijn.

Heb 7 feb weer afspraak ter controle, maar twijfel of ik niet eerder langs moet gaan.
Iedereen die mij quote, krijgt een DM van mij :)
pi_184811171
Bellen! Vraag het aan de arts/assistent. Zij kunnen vast beter beoordelen wat het is en of je eerder langs moet komen :Y
Gek? kan je dat eten?
pi_184832589
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 22:16 schreef Aspergermeisje het volgende:

[..]

Oh jeetje, dat is niet fijn dat er zo'n complicatie bij gekomen is. En een ontsteking door niet genoeg rusten... ik ben geen arts, maar dat klinkt niet heel logisch in mijn oren. Ik weet nog dat ze bij mij na de eerste twee operaties zeiden dat ik alles mocht en dat was achteraf gezien niet zo'n strak plan. :P Dus voldoende rust houden is wel belangrijk voor het herstel, maar ik hoop dat ze wel alle sinus meegepakt hebben dan bij de operatie. Goed in de gaten houden hoor, en anders toch om thuiszorg vragen. Wanneer moet je nu weer terug naar de wondpoli?
Ik moet met mijn billen omhoog liggen zodat er geen druk op de wond komt te staan waardoor de wond gaat irriteren. Als je pijn hebt stuurt je lichaam witte bloedcellen naar de plaats van de pijn om die wond te genezen of om een bacterie te bestrijden. Als er een holte is waar deze witte bloedcellen op kunnen hopen en er een verzwakt immuunsysteem is door een grote wond dan kunnen de witte bloedcellen daar sterven en ophopen doordat er meer naar die beginnende ontsteking gestuurd worden. En zo krijg je een abces. Dat is me gisteren uitgelegd door de thuiszorg die ik toch maar heb aangevraagd *)
verfomfaaid en recalcitrant
pi_184832672
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 22:23 schreef Aspergermeisje het volgende:
Bij mij hebben ze het de eerste twee keer ook met fenol gespoeld ja. Ik had toen ook drie gaatjes, maar vijf dagen later was dat uitgescheurd tot één gat. :X Weten ze nog steeds niet hoe dat kan; chirurg had het nog nooit gezien.

Van dat geen gevoel hebben in het operatiegebied was ik ja. Nu 2 jaar later nog steeds verminderd gevoel, maar ik heb wel het idee dat het nog steeds verbetert! Vorig jaar september zei de chirurg dat ik geen verbetering meer moest verwachten, maar toen was er echt nog een plek waar ik niks voelde en nu voel ik wel overal weer wat, alleen verminderd. Laatst voelde ik de rand van mijn t-shirt zitten! Dat was een hele rare ervaring. :D

Qua ontharing laat ik het eens per zes weken waxen. Dat is me aangeraden door de thuiszorg. Ik ben op consult geweest voor een laserbehandeling, maar dat kon niet vanwege de lichte kleur en donsachtige haartjes. Is ook een raadsel waarom ik dit probleem überhaupt had, maargoed. Dat waxen kan me echt gestolen worden; ik vind het vreselijk. Maar het werkt tot nu toe, dus ik blijf het netjes doen.
Fijn dat bij jou het ontharen zo goed werkt. Liever dat dan weer een sinus oplopen inderdaad :')

Wel raar van je wond toentertijd die van 3 gaatjes ineens zomaar fuseerden tot 1 grote wond.
Gelukkig klinkt het alsof die ellende allemaal achter de rug is en zelfs je gevoel langzaam weer wat terug komt oO<
verfomfaaid en recalcitrant
pi_184832811
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 10:13 schreef Vluchteling het volgende:
Het is inmiddels anderhalve week sinds mijn operatie. Van pijn en ongemak is er nauwelijks sprake geweest, daar ben ik in ieder geval blij om. Wondje is ook relatief klein. Volgens mij 4 cm hoog en 2 cm diep.

Echter valt het mij de laatste paar dagen op dat er iets wat ik het beste kan beschrijven als witte slijm zich opbouwt in de wond. Ik heb geen idee wat dat kan zijn. Kan dat een infectie zijn? Doet een infectie altijd pijn? Want ik voel eigenlijk geen pijn.

Heb 7 feb weer afspraak ter controle, maar twijfel of ik niet eerder langs moet gaan.
Geen idee of dat normaal is. Ik zou zelf hebben gebeld. Ik ben al weer 2 keer terug gegaan omdat ik het niet vertrouwde.
De eerste keer was het ontstoken. Mijn bil was keihard, de wond was rood en het was aardig pijnlijk. Gisteren ben ik weer heen gegaan omdat onder mijn wond nu weer een nieuwe ontsteking vormt 8)7
Ik ben aardig ontstekingsgevoelig wat heel goed de reden kan zijn dat dit zo slecht geneest en steeds opnieuw gaat ontsteken.

Ook mijn volgende afspraak staat gepland op 7 feb. Dan gaan ze kijken of de nieuwe ontsteking weg trekt of dat het open gesneden moet worden. Ik hoop dus op het beste.

Hoe gaat het met jouw wond Vluchteling?
verfomfaaid en recalcitrant
pi_184834664
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 12:06 schreef GerritDeSlak het volgende:

[..]

Geen idee of dat normaal is. Ik zou zelf hebben gebeld. Ik ben al weer 2 keer terug gegaan omdat ik het niet vertrouwde.
De eerste keer was het ontstoken. Mijn bil was keihard, de wond was rood en het was aardig pijnlijk. Gisteren ben ik weer heen gegaan omdat onder mijn wond nu weer een nieuwe ontsteking vormt 8)7
Ik ben aardig ontstekingsgevoelig wat heel goed de reden kan zijn dat dit zo slecht geneest en steeds opnieuw gaat ontsteken.

Ook mijn volgende afspraak staat gepland op 7 feb. Dan gaan ze kijken of de nieuwe ontsteking weg trekt of dat het open gesneden moet worden. Ik hoop dus op het beste.

Hoe gaat het met jouw wond Vluchteling?
Mijn wond ziet er nog uit zoals net na de operatie. Nog geen verbetering dus. Maar echt 0 pijn.
Iedereen die mij quote, krijgt een DM van mij :)
pi_184840265
toen ik dat had moest ik een operatie doen waardoor ik wekenlang was uitgeschakeld in bed. Al m'n spiermassa was verdwenen omdat ik nauwelijks at. Dat was zo'n tien jaar terug. Er is nog een kleine wond/sneetje te zien maar valt niet echt op. Het is altijd wel stressen dat het niet terug komt, aangezien ik zo dom was om niet te ontharen het eerste jaar na mn operatie :') :|W |:( .
pi_184846426
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 13:49 schreef Vluchteling het volgende:

[..]

Mijn wond ziet er nog uit zoals net na de operatie. Nog geen verbetering dus. Maar echt 0 pijn.
Het is ook nog maar pas geleden natuurlijk. Dus veel verbetering kan er nog niet zichtbaar zijn lijkt me. Maar als je geen pijn hebt zal het vast goed zijn toch! Dat betekent in elk geval dat er geen ontsteking optreed.

Hoe vaak spoel je de wond op een dag? En spoel je alleen met de douchekop of ook met een katheter van binnenuit?
verfomfaaid en recalcitrant
pi_184846530
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 19:09 schreef topdeck het volgende:
toen ik dat had moest ik een operatie doen waardoor ik wekenlang was uitgeschakeld in bed. Al m'n spiermassa was verdwenen omdat ik nauwelijks at. Dat was zo'n tien jaar terug. Er is nog een kleine wond/sneetje te zien maar valt niet echt op. Het is altijd wel stressen dat het niet terug komt, aangezien ik zo dom was om niet te ontharen het eerste jaar na mn operatie :') :|W |:( .
Het is inderdaad niet heel erg bevorderlijk voor je spiermassa nee. Dat ervaar ik nu ook. De eerste week raakte het ontstoken waardoor ik koorts kreeg en ik ook amper kon eten. Hierdoor ben ik aardig wat gewicht kwijt geraakt.
Nu ik weer wat opknap en mijn ontsteking weg trekt en de koorts verdwenen is probeer ik zo veel mogelijk de schade te beperken door voldoende op mijn voeding te letten en de nodige eiwitten naar binnen te werken.

Hopelijk gaat de wond snel dicht zodat ik weer wat inspanning kan leveren om weer te kunnen sporten :')
verfomfaaid en recalcitrant
pi_184857138
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 23:17 schreef GerritDeSlak het volgende:

[..]

Het is ook nog maar pas geleden natuurlijk. Dus veel verbetering kan er nog niet zichtbaar zijn lijkt me. Maar als je geen pijn hebt zal het vast goed zijn toch! Dat betekent in elk geval dat er geen ontsteking optreed.

Hoe vaak spoel je de wond op een dag? En spoel je alleen met de douchekop of ook met een katheter van binnenuit?
Ik spoel het 2x per dag met een douchekop zoals geadviseerd door de chirurg. Jij?
Iedereen die mij quote, krijgt een DM van mij :)
pi_184871384
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:47 schreef Vluchteling het volgende:

[..]

Ik spoel het 2x per dag met een douchekop zoals geadviseerd door de chirurg. Jij?
Oke dat valt mee. Ik spoel het wat vaker (3a 4 keer per dag) omdat mijn wond open moet blijven zodat er met een slangetje van binnen gespoeld kan worden.

Vandaag om 15:00 uur heb ik weer een afspraak in het ziekenhuis en dan word bepaald of de wond goed geneest of dat de nieuwe ontsteking onder de wond open gesneden moet worden :')
verfomfaaid en recalcitrant
pi_184873336
quote:
11s.gif Op donderdag 7 februari 2019 10:44 schreef GerritDeSlak het volgende:

[..]

Oke dat valt mee. Ik spoel het wat vaker (3a 4 keer per dag) omdat mijn wond open moet blijven zodat er met een slangetje van binnen gespoeld kan worden.

Vandaag om 15:00 uur heb ik weer een afspraak in het ziekenhuis en dan word bepaald of de wond goed geneest of dat de nieuwe ontsteking onder de wond open gesneden moet worden :')


[ Bericht 18% gewijzigd door FoolWithMokey op 07-02-2019 14:15:48 ]
Sisco Certified
pi_185103482
Even weer een update.

Het is nu op 2 dagen na een maand geleden dat ik geopereerd werd aan mijn Sinus en ik kan weer een beetje zitten zonder mijn ringkussen.

De ontsteking die ik had opgelopen trekt redelijk weg nu en de wond is oppervlakkig zo goed als dicht. Alleen onderhuids is alles nog niet volledig genezen.
Ik deed een klein beetje olie op de wond om het litteken soepel te houden zodat het niet meteen open scheurde nadat het dicht gegroeid was.
Mijn gevoel is nog niet terug in mijn bil. Alles voelt nog doof aan.

De wond insmeren met babyolie doe ik nu nog èèn keer daags en daarmee hoop ik dat het goed geneest.

Het is nog niet weer open gegaan en dus denk ik dat dat voor de rest misschien ook wel een goed idee is aangezien er hier vaker littekens open zijn gescheurd nadat ze dicht gegroeid waren.

Wel Ben ik nog voorzichtig geweest tegen mijn werkgever en heb ik gezegd dat het nog wel een dikke maand kan duren voor het dicht gegroeid is en dat het herstel langzaam gaat.
Anders weet ik het wel, dan mag ik volgende week weer aan het werk. En ik wil geen risico lopen dat het weer open gaat en ik opnieuw dit alles mag doorstaan.

Hoe gaat het met het herstel van jullie?

[ Bericht 6% gewijzigd door GerritDeSlak op 19-02-2019 13:04:48 ]
verfomfaaid en recalcitrant
pi_185110936
Bij mij is het nu zonder ingrijpen al een poosje dicht en aardig rustig. Soms onderhuids even een wat harder stukje te voelen, maar niet meer de opbouw van vocht en weer openen.

Ik ben ondertussen bijna 30, en vanaf die leeftijd zijn nieuwe sinussen erg zeldzaam. Dus ik hoop stiekem dat als dit zich nog een poosje koest houdt, ik er aardig vanaf ben.

Nu was het bij mij klein genoeg om aardig te managen en een operatie voor mij geen optie was ivm de vele complicaties die vaak optreden. Maar dicht zou natuurlijk helemaal fantastisch zijn *O*
Gek? kan je dat eten?
pi_185156971
Fijn dat je er vanaf lijkt te zijn. Ik hoop dat je gelijk hebt en dat het ook weg blijft rond die leeftijd. Ik word zelf over een maandje 29 jaar en dus tik ik de 30 ook aan :')

Ook bij mij was het een vrij klein gaatje en dus is het littekenweefsel ook niet heel groot waardoor het open scheuren ook mee zou moeten vallen. Althans dat hoop ik.
verfomfaaid en recalcitrant
pi_186364766
Leeft dit topic nog en hoe gaat het met iedereen?

Edit: bij mij is alles geheeld (gok ik dan maar) maar mijn hele linkerbil is gevoelloos, :').
verfomfaaid en recalcitrant
  vrijdag 10 mei 2019 @ 23:12:54 #243
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_186754541
Hallo, ik kreeg eind december last van zwelling. Na al het lezen over de kwaal en de behandeling (waaronder deze reeks :') ), ben ik vol gegaan voor laserbehndeling. Gelukkig kon ik heel snel terecht in Lelystad. Na behandeling kon ik vrij snel alles weer, wondjes zijn 4 weken open gebleven en na dicht gaan 0 last.

Waar ik mij vooral over verbaasd heb, is dat ik met een duidelijk abces via de reguliere route moest wachten op behandeling tot het erger ging ontsteken, terwijl de laserbehandeling wel al kon. Erg blij mee, was zo veel minder invasief. Dus voor mensen die nu met de diagnose te maken krijgen zal ik zeker aanraden te bekijken of SiLac mogelijk is. Ze doen het ook in Dordrecht dacht ik.
  vrijdag 10 mei 2019 @ 23:13:38 #244
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_186754548
Oh, mijn sinus werd gediagnosticeerd toen ik 36 was, dus reken je niet rijk.
  vrijdag 10 mei 2019 @ 23:19:55 #245
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_186754680
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 23:13 schreef Bugno2 het volgende:
Oh, mijn sinus werd gediagnosticeerd toen ik 36 was, dus reken je niet rijk.
Hoe bedoel je dat in dit verband, ‘reken je niet rijk’?
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 10 mei 2019 @ 23:20:52 #246
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_186754700
quote:
5s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 23:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat in dit verband, ‘reken je niet rijk’?
Het lijkt alsof mensen hier denken dat je vanaf 30 veilig bent, that's all.
  vrijdag 10 mei 2019 @ 23:26:15 #247
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_186754806
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 23:20 schreef Bugno2 het volgende:

[..]

Het lijkt alsof mensen hier denken dat je vanaf 30 veilig bent, that's all.
Ja, ik zie het nu.
The love you take is equal to the love you make.
pi_186758163
Hier gaat t aardig. Soms gaat het nog open, maar minder dan 1x per twee maanden. De tijd ertussen blijft langer worden. En het is zo weer dicht in plaats van dat het open blijft. Ik vind het wel best *O*
Gek? kan je dat eten?
pi_189807356
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 23:12 schreef Bugno2 het volgende:
Hallo, ik kreeg eind december last van zwelling. Na al het lezen over de kwaal en de behandeling (waaronder deze reeks :') ), ben ik vol gegaan voor laserbehndeling. Gelukkig kon ik heel snel terecht in Lelystad. Na behandeling kon ik vrij snel alles weer, wondjes zijn 4 weken open gebleven en na dicht gaan 0 last.

Waar ik mij vooral over verbaasd heb, is dat ik met een duidelijk abces via de reguliere route moest wachten op behandeling tot het erger ging ontsteken, terwijl de laserbehandeling wel al kon. Erg blij mee, was zo veel minder invasief. Dus voor mensen die nu met de diagnose te maken krijgen zal ik zeker aanraden te bekijken of SiLac mogelijk is. Ze doen het ook in Dordrecht dacht ik.
Bij Schouten? Heb hier 1,5 week ook de operatie ondergaan na er 10 jaar mee rondgelopen te hebben. Drie wondjes zijn er overgebleven die ik dagelijks 1 keer open moet prikken. Van de onderste 2 geen last, de bovenste die op de plek zit waar de zwelling van de cyste zat is een ramp. Hij groeit goed dicht, maar wel zit er een dikke rode gezwollen rand omheen. Volgens de arts geen abces, maar gewoon zwak weefsel. Doet pijn als weetnietwat. Kan er soms wel van janken. In de nacht schiet er ook vaak kramp in.

De middelste wond begint nu ook te jeuken deze week, net of er een haartje inzit zeg maar. Ben als de dood dat de cyste terugkomt want ik wil niet snijden en loopt met 3 weken vrij nu al risico op ontslag, dus echt lekker is dit allemaal niet.

Maar: hoop dat het binnenkort voorbij is! Vrijdag op gesprek en hopelijk mogen de wondjes dan dichtgroeien.

Had jij ook dat je wondvocht naar afgefikte vis stonk? Mijn slaapkamer is precies zo’n vieze viszaak nu door de liters vocht die ik verlies.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 6 november 2019 @ 07:41:02 #250
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_189811419
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 22:58 schreef eduardboon het volgende:

[..]

Bij Schouten? Heb hier 1,5 week ook de operatie ondergaan na er 10 jaar mee rondgelopen te hebben. Drie wondjes zijn er overgebleven die ik dagelijks 1 keer open moet prikken. Van de onderste 2 geen last, de bovenste die op de plek zit waar de zwelling van de cyste zat is een ramp. Hij groeit goed dicht, maar wel zit er een dikke rode gezwollen rand omheen. Volgens de arts geen abces, maar gewoon zwak weefsel. Doet pijn als weetnietwat. Kan er soms wel van janken. In de nacht schiet er ook vaak kramp in.

De middelste wond begint nu ook te jeuken deze week, net of er een haartje inzit zeg maar. Ben als de dood dat de cyste terugkomt want ik wil niet snijden en loopt met 3 weken vrij nu al risico op ontslag, dus echt lekker is dit allemaal niet.

Maar: hoop dat het binnenkort voorbij is! Vrijdag op gesprek en hopelijk mogen de wondjes dan dichtgroeien.

Had jij ook dat je wondvocht naar afgefikte vis stonk? Mijn slaapkamer is precies zo’n vieze viszaak nu door de liters vocht die ik verlies.
Krijg je ook hulp van een wondverpleegkundige? Bij mijn vriend kwam er elke dag eentje langs (had hij aangevraagd) omdat hij zelf niet makkelijk kon spoelen. Maar dan heb je dus we iemand die elke avond er even goed naar kan kijken en ook inzicht heeft in evt. ontstekingen en hoe de heling gaat. Misschien een optie?
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_189811747
quote:
17s.gif Op woensdag 6 november 2019 07:41 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Krijg je ook hulp van een wondverpleegkundige? Bij mijn vriend kwam er elke dag eentje langs (had hij aangevraagd) omdat hij zelf niet makkelijk kon spoelen. Maar dan heb je dus we iemand die elke avond er even goed naar kan kijken en ook inzicht heeft in evt. ontstekingen en hoe de heling gaat. Misschien een optie?
Nee, heb ik niet. Wordt ook niet vergoed en ik had 2 weken voor de operatie net een nieuwe baan, dus kan ook niet zeggen dat ik veel spaargeld heb net na het afronden van de studie 😜. Nog een wonder dat ik niet in een kartonnen doos woon.

Mijn vriendin steekt de wondjes dagelijks open en houdt het wat bij. Spoelen doe ik vrij ruig; massagestraal op de naad en dan van onder naar boven. Voel je goed wanneer er warm water je lichaam inkomt. De arts beoordeelt elke 1,5 week hoe de wonden zijn en snijd waar nodig ter plekke wat bij, maar is nog niet nodig geweest.

Vooral last van de zwelling rond de bovenste wond, maar daar is helaas niks aan te doen. En dat kriebelen in de middelste baart wel wat zorgen, maar we hebben nog geen haar kunnen vinden. Het kan ook littekenweefsel zijn, vocht, huid, granulatie noem maar op.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 6 november 2019 @ 08:39:04 #252
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_189811835
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 08:28 schreef eduardboon het volgende:

[..]

Nee, heb ik niet. Wordt ook niet vergoed en ik had 2 weken voor de operatie net een nieuwe baan, dus kan ook niet zeggen dat ik veel spaargeld heb net na het afronden van de studie 😜. Nog een wonder dat ik niet in een kartonnen doos woon.

Mijn vriendin steekt de wondjes dagelijks open en houdt het wat bij. Spoelen doe ik vrij ruig; massagestraal op de naad en dan van onder naar boven. Voel je goed wanneer er warm water je lichaam inkomt. De arts beoordeelt elke 1,5 week hoe de wonden zijn en snijd waar nodig ter plekke wat bij, maar is nog niet nodig geweest.

Vooral last van de zwelling rond de bovenste wond, maar daar is helaas niks aan te doen. En dat kriebelen in de middelste baart wel wat zorgen, maar we hebben nog geen haar kunnen vinden. Het kan ook littekenweefsel zijn, vocht, huid, granulatie noem maar op.
Een wondverpleegkundige werd bij mijn vriend gewoon vergoed, :). Sterker nog, ik meen zelfs dat het uitgezonderd is van het eigen risico.

Hij vond het fijn om te weten dat alles in elk geval op de juiste manier werd gespoeld en er dagelijks een getraind oog op stond. De arts zag hij ook wel, maar het is toch anders.

Ik wens je in elk geval veel beterschap! Hopelijk verergert het inderdaad niet, :).
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_189858356
Vandaag controle gehad.

De wondjes herstellen goed volgens de chirurg en ik hoef ze niet meer open te prikken. Er zit genoeg vulling in. Tot nu toe is er geen cyste teruggekomen. Er komt nog veel wondvocht uit de wondjes en dat stinkt vreselijk, maar daar draag ik inlegkruisjes voor van de jumbo. Die snijden dan wel weer in je billen met de rand, dus een hele dag kan niet. Houd de boel wel droog.

Heb nu pas over een maand weer controle!
De bovenste wond met de zwelling erom is extra bekeken; de zwelling is een littekenknobbel die om de wond heen zit. Volgens de chirurg gaat die vanzelf weg en anders moet die weggesneden worden. Wilde hij nu niet doen vanwege het goede herstel van de wond zelf. Dat knobbelding is wel de oorzaak van alle pijn die ik nog heb.

Vanaf maandag moet ik gewoon weer werken. Van Leeuwarden naar Meppel. Kan natuurlijk nog niet autorijden als ik niet kan zitten, dus ik moet met het OV. Daar baal ik wel van, dat kost me bijna de helft van mijn maandsalaris :(. Dure bedoeling zo’n cyste.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 9 november 2019 @ 08:00:26 #254
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_189862265
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 22:41 schreef eduardboon het volgende:
Vandaag controle gehad.

De wondjes herstellen goed volgens de chirurg en ik hoef ze niet meer open te prikken. Er zit genoeg vulling in. Tot nu toe is er geen cyste teruggekomen. Er komt nog veel wondvocht uit de wondjes en dat stinkt vreselijk, maar daar draag ik inlegkruisjes voor van de jumbo. Die snijden dan wel weer in je billen met de rand, dus een hele dag kan niet. Houd de boel wel droog.

Heb nu pas over een maand weer controle!
De bovenste wond met de zwelling erom is extra bekeken; de zwelling is een littekenknobbel die om de wond heen zit. Volgens de chirurg gaat die vanzelf weg en anders moet die weggesneden worden. Wilde hij nu niet doen vanwege het goede herstel van de wond zelf. Dat knobbelding is wel de oorzaak van alle pijn die ik nog heb.

Vanaf maandag moet ik gewoon weer werken. Van Leeuwarden naar Meppel. Kan natuurlijk nog niet autorijden als ik niet kan zitten, dus ik moet met het OV. Daar baal ik wel van, dat kost me bijna de helft van mijn maandsalaris :(. Dure bedoeling zo’n cyste.
In elk geval positief nieuws! Maar kan je werk niet meedenken qua kosten? Het kost ze meer als je niet komt opdagen ivm ziekte.

Tip; koop een donut om op te zitten. Dat verlicht de druk wat. Zorg er wel voor dat t geen opblaasbare is maar echt een goede.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_189863373
quote:
17s.gif Op zaterdag 9 november 2019 08:00 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

In elk geval positief nieuws! Maar kan je werk niet meedenken qua kosten? Het kost ze meer als je niet komt opdagen ivm ziekte.

Tip; koop een donut om op te zitten. Dat verlicht de druk wat. Zorg er wel voor dat t geen opblaasbare is maar echt een goede.
Ik gebruik een opgerolde handdoek voor het sporadische zitten. Was ooit in Japan toen de hele zooi ging ontsteken en die knakkers krijgen deze kwaal nooit. Dus die dachten aan een Peri-anaal abces en wilden de endeldarm al gaan bewerken. Heb toen met antibiotica en een handdoek de vakantie verder gevierd.

Zo’n handdoek kan je precies leggen zoals je wilt. Maar op dit moment kan zitten gewoon echt niet. Minste druk veroorzaakt al scherpe pijn, zelfs het verschuiven van je dekbed als je op je buik ligt. Donuts heb ik ook al liggen, maar die hebben nooit gewerkt. Ik denk maar zo; als je niet pijnvrij op een toilet kan zitten kan je beter staan.

Mijn werk denkt al wat mee hoor, ik werk met veel agressie en daar wordt ik al bij weggehouden, ipv 36 uur werk ik 24 straks en ik hoef geen weekenden te doen. Ga uiteraard nog wel vragen of er een OV vergoeding kan komen. Met de auto kreeg ik 6 euro de dag vergoed en dat dekte een stukje, maar de trein alleen al is 13 euro enkele reis 😂
pi_189891313
Oef ik dacht dat het wel lekkerder zou gaan nu de boel dicht mag groeien. Maar ik houd last van krampen in het wondgebied als ik ga liggen en heb het gevoel dat er een stuk steen onder de huid zit als ik daarop ga liggen. Heb daar eerder oxycodon voor gekregen maar bleek daar allergisch voor en het haalde de pijn niet weg. Weet niet goed wat (en of) ik hier aan kan doen. Iemand tips?

Slaap nu met een warme kruik maar het zal 2-3 uur zijn eer ik in slaap val. Moet 5 uur al op de trein als werk weer start.
pi_189940700
Onderhand hamezepam gekregen, ook allergisch voor. Kreeg er meer kramp van en werd niet moe.

Nu krijg ik een spierverslapper :-). Kijken of ik dan kan slapen. Slaap nu 2 uur per nacht en werk 10 de dag. Dus lekker is het nog niet.

Heeft iemand een tipje voor de blaasjes die het maandverband in je billen snijden? Ik kan niet zonder gaas gaan werken ivm vocht en geur, maar elke dag door die pijn heenlopen is ook niet lekker.
pi_190023065
Updateee

Nog steeds niet zitten of rugliggen. De diazepam heeft wel de verkramping opgelost.
Ik draag geen verband meer vanwege de schaafwonden, maar aangekoekt wondvocht op de billen en 20km lopen per dag komt op hetzelfde neer helaas, kan daar echt niks aan doen als ik wil werken.

Hopelijk snel weer pijnloos (of met minder pijn) zitten. Iig een uur om naar werk te rijden en ik de middag een uur terug en ik kan weer leven.

Kan ik wondvocht op opvangen? De chirurg zegt dat ik amper verlies, maar wil hem wel eens laten zien wat er allemaal uitkomt aan bloed pus en rommel nog 😂
pi_190043838
Hallo allemaal, ben 21 jaar. Ik merkte een jaar geleden een ingegroeide haar en jeuk. Maar verder geen klachten echter heb ik nu eentje beetje irritatie en een rode kleine zwelling en zie ik een ingegroeide haar. Dus vermoedelijk een haarnestcyste. Denk dat ik binnenkort een afspraak ga maken bij de huisarts. Maar Heb een paar vragen: wordt een operatie vergoedt (met verwijzing van de huisarts). En is het slim om eerst met een ontharingscreme rondom de cyste te ontharen?
pi_190045409
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 21:27 schreef martinez23 het volgende:
Hallo allemaal, ben 21 jaar. Ik merkte een jaar geleden een ingegroeide haar en jeuk. Maar verder geen klachten echter heb ik nu eentje beetje irritatie en een rode kleine zwelling en zie ik een ingegroeide haar. Dus vermoedelijk een haarnestcyste. Denk dat ik binnenkort een afspraak ga maken bij de huisarts. Maar Heb een paar vragen: wordt een operatie vergoedt (met verwijzing van de huisarts). En is het slim om eerst met een ontharingscreme rondom de cyste te ontharen?
Zolang je weinig last hebt kan je best ontharen. Theorie is wel dat nieuwe haartjes makkelijker ingroeien dan al bestaande, dus het hangt wel van je situatie af. Zo mag ik absoluut niets weghalen tijdens mijn herstelproces. De operatie wordt vergoed, maar je betaald sowieso eerst je eigen risico.
pi_190050729
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 23:02 schreef eduardboon het volgende:

[..]

Zolang je weinig last hebt kan je best ontharen. Theorie is wel dat nieuwe haartjes makkelijker ingroeien dan al bestaande, dus het hangt wel van je situatie af. Zo mag ik absoluut niets weghalen tijdens mijn herstelproces. De operatie wordt vergoed, maar je betaald sowieso eerst je eigen risico.
Bedankt voor je antwoord. Hoelang is zo een herstelproces? Had je na de operatie pijn of moeite met zitten/slapen. Ik heb momenteel geen pijn als ik zit of beweeg maar het is wel gevoeliger rondom het plek. Dus ik denk dat ik ga wachten tot januari met de operatie (wegens de nieuwe verzekeringsjaar en eigen risico) en tot die tijd hopen dat het niet gaat ontsteken. Is er nog een zalf of middel om te gebruiken?
pi_190063148
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 12:35 schreef martinez23 het volgende:

[..]

Bedankt voor je antwoord. Hoelang is zo een herstelproces? Had je na de operatie pijn of moeite met zitten/slapen. Ik heb momenteel geen pijn als ik zit of beweeg maar het is wel gevoeliger rondom het plek. Dus ik denk dat ik ga wachten tot januari met de operatie (wegens de nieuwe verzekeringsjaar en eigen risico) en tot die tijd hopen dat het niet gaat ontsteken. Is er nog een zalf of middel om te gebruiken?
In Dordrecht en Almere kun je geopereerd worden met de nieuwe silac methode. Dan maken ze gebruik van bestaande gangetjes om de cyste te bestrijden, of als je echt net een cyste hebt wordt het met fethanol behandeld. Moet je even een afspraak voor maken. Ben zelf in Almere door Dr. Schouten behandeld. Fijne man.

Mijn operatie was zwaarder dan gemiddeld omdat ik al 10 jaar met de cyste doorliep. Heb nu na 1 maand pas wat pijnvermindering, terwijl het gemiddeld na 2 weken weer zitten is. Ik kan op dit moment nog niet zitten. Zalf heeft geen zin, de cyste zit onder je huid en de gangetjes naar buiten duwen alles eruit. Als je er wat in gaat stoppen krijg je een zwelling omdat het er niet meer uit kan.
pi_190065948
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 07:17 schreef eduardboon het volgende:

[..]

In Dordrecht en Almere kun je geopereerd worden met de nieuwe silac methode. Dan maken ze gebruik van bestaande gangetjes om de cyste te bestrijden, of als je echt net een cyste hebt wordt het met fethanol behandeld. Moet je even een afspraak voor maken. Ben zelf in Almere door Dr. Schouten behandeld. Fijne man.

Mijn operatie was zwaarder dan gemiddeld omdat ik al 10 jaar met de cyste doorliep. Heb nu na 1 maand pas wat pijnvermindering, terwijl het gemiddeld na 2 weken weer zitten is. Ik kan op dit moment nog niet zitten. Zalf heeft geen zin, de cyste zit onder je huid en de gangetjes naar buiten duwen alles eruit. Als je er wat in gaat stoppen krijg je een zwelling omdat het er niet meer uit kan.
Zo 10 jaar is wel wat ja. Bedank voor je antwoord en succes met herstellen. Ik denk dat ik nog een maandje wacht tot nieuwjaar daarna een afspraak maak bij de huisarts en ziekenhuis.
pi_190068525
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 12:09 schreef martinez23 het volgende:

[..]

Zo 10 jaar is wel wat ja. Bedank voor je antwoord en succes met herstellen. Ik denk dat ik nog een maandje wacht tot nieuwjaar daarna een afspraak maak bij de huisarts en ziekenhuis.
Ik raad je aan nu naar de huisarts te gaan voor een verwijzing. Je kan bij het ziekenhuis aangeven dat je pas in Januari kan. Dan is er in ieder geval een minder lange wachtlijst.
pi_190110014
Vraagje aan lotgenoten:

Rond 1 van de wondjes groeien allemaal nieuwe haren, die krullen ook allemaal de wond in. Morgenmiddag kan ik contact opnemen met het ziekenhuis, maar dit lijkt me niet gunstig voor het wondherstel. We hebben er al een paar uitgetrokken, maar het zijn er echt tientallen en dat is niet te doen. Ze groeien niet uit de wond, maar op de wondrand zeg maar, in de nieuwe huid. Wat is de beste actie hier?
pi_190195977
Nu een week weer aan het autorijden en het voelt alsof er een zwelling ontstaat. De wondjes zien er wel gewoon goed uit, en de chirurg zegt dat pijn te verwachten is. Dus mag er gewoon mee doorgaan (heb ook geen keuze, de locaties waar ik nu werk zijn niet bereikbaar met ov). Iemand vergelijkbare ervaringen?
pi_190213706
Vandaag bij de huisartsenpost geweest. Middelste pit stagneert volgens de huisarts daar en advies is alles maar wegsnijden.

Kwam hier om te vragen of het ontstoken was, omdat ik wilde autorijden. Dus het antwoord is een beetje raar. Noemde de laseroperatie kwakzalven en pappen en nathouden, groot fan van excisie blijkbaar.

Kortom: heb er niks aaaaaan
pi_190279699
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 15:09 schreef eduardboon het volgende:

[..]

Ik raad je aan nu naar de huisarts te gaan voor een verwijzing. Je kan bij het ziekenhuis aangeven dat je pas in Januari kan. Dan is er in ieder geval een minder lange wachtlijst.
Oh oke denk dat ik dan tijdend de kerstvakantie langs ga momenteel heb ik er nauwelijks last van,
pi_190408583
Nu 2 maanden verder, kan nog steeds niet zitten. De wonden schijnen goed te genezen en het wordt als abnormaal gezien dat ik nog zoveel pijn heb. Nog in de ziektewet en continue maar wachten op verbetering.

De chirurg heeft nu een MRI voor me geregeld om te kijken wat er nu verdorie gebeurd. Hij kan niets voelen en van buitenaf ook niets zien wat de (druk)pijn kan veroorzaken. Hij is bang dat er een nieuw abces of een nieuwe cyste groeit, of dat ik door het knietje dat ik tegen de wonden heb gehad misschien een bloeding heb gehad die een dichtgeschroeide fistelgang weer heeft opengemaakt. Het kan in ieder geval echt alles onder de zon zijn en niemand heeft een idee.

Nu ben ik dus aan het wachten op de oproep voor de MRI. Daarna moet ik wachten op een telefoontje van de chirurg voor de vervolgstappen. Moet er een operatie komen, dan wordt dat hem waarschijnlijk pas in Januari door de kerst. Mijn werk haat me op het moment, langer in de ziektewet dan uberhaupt aan het werk.

Ik zou het in ieder geval erg op prijs stellen als ik weer eens kan zitten. Het is best vermoeiend om zoveel te staan en mijn onderrug begint nu ook wel te klagen. De sportschool ziet me ook niet meer sinds ik de krachttraining niet meer kan doen (waardoor mijn rsi nu ook terugkomt). Ellendig man, zo'n cyste.
pi_190430696
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 22:49 schreef eduardboon het volgende:
Nu 2 maanden verder, kan nog steeds niet zitten. De wonden schijnen goed te genezen en het wordt als abnormaal gezien dat ik nog zoveel pijn heb. Nog in de ziektewet en continue maar wachten op verbetering.


De chirurg heeft nu een MRI voor me geregeld om te kijken wat er nu verdorie gebeurd. Hij kan niets voelen en van buitenaf ook niets zien wat de (druk)pijn kan veroorzaken. Hij is bang dat er een nieuw abces of een nieuwe cyste groeit, of dat ik door het knietje dat ik tegen de wonden heb gehad misschien een bloeding heb gehad die een dichtgeschroeide fistelgang weer heeft opengemaakt. Het kan in ieder geval echt alles onder de zon zijn en niemand heeft een idee.

Nu ben ik dus aan het wachten op de oproep voor de MRI. Daarna moet ik wachten op een telefoontje van de chirurg voor de vervolgstappen. Moet er een operatie komen, dan wordt dat hem waarschijnlijk pas in Januari door de kerst. Mijn werk haat me op het moment, langer in de ziektewet dan uberhaupt aan het werk.

Ik zou het in ieder geval erg op prijs stellen als ik weer eens kan zitten. Het is best vermoeiend om zoveel te staan en mijn onderrug begint nu ook wel te klagen. De sportschool ziet me ook niet meer sinds ik de krachttraining niet meer kan doen (waardoor mijn rsi nu ook terugkomt). Ellendig man, zo'n cyste.
Zo best kut man. Kan je niet op je buik liggen? Helemaal niet kunnen zitten lijkt me echt kut. Beterschap man
pi_190439345
Klote eduardboon! Da's de reden dat ik me niet laat opereren. Ik lees veel te vaak over mislukte operaties of meerdere maanden tot een jaar herstel... :N
Gek? kan je dat eten?
pi_190482227
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2019 17:14 schreef quickstepster het volgende:
Klote eduardboon! Da's de reden dat ik me niet laat opereren. Ik lees veel te vaak over mislukte operaties of meerdere maanden tot een jaar herstel... :N
Dit had 3 weken moeten duren. Tja ik had precies hetzelfde. Las al die horror en wilde het niet doen. En toen moest het ineens dringend allemaal. Komende zaterdag een MRI en eerste kerstdag een afspraak bij de chirurg. We zullen zien.
pi_190484074
Ik duim voor je!
Gek? kan je dat eten?
pi_190566527
De laatste dagen raak ik zwaar geïrriteerd door de cyste. Doet niet pijn maar als ik aan het werk ben (staand jeukt en prikt het veel (lichte prikkende pijn) ben bang dat het rustig aan begint met ontsteken. Komt ook wat bloed eruit. Volgende week een afspraak inprikken bij de huisarts, anders begint het zeker met ontsteken binnenkort? Ervaringen?
pi_190583850
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 22:49 schreef eduardboon het volgende:
Nu 2 maanden verder, kan nog steeds niet zitten. De wonden schijnen goed te genezen en het wordt als abnormaal gezien dat ik nog zoveel pijn heb. Nog in de ziektewet en continue maar wachten op verbetering.
Ik zou echt even vragen of je doorverwezen kan worden naar een wondverpleegkundige. Mijn ervaring is dat chirurgen niet veel van wonden en het herstel weten. Pus lijkt me echt niet normaal bij 'goed genezende wonden' en dat ze zeggen dat het abnormaal is dat je nog zoveel pijn hebt, klinkt een beetje als niet serieus nemen. Zo van: wij zien niks geks hoor, dus dat jij nog pijn hebt ligt helemaal aan jou. :{
pi_190583980
Hier nog steeds alles ok! Ik kan het af en toe nog steeds niet geloven, maar ik ben elke dag dankbaar.

Er is een steeds kleiner gebied gevoelloos en dat is ergens ook wel een beetje eng, want soms voel ik ineens iets nieuws en dan word ik een beetje bang dat het weer terug is.

Qua zitten heb ik nog wel een tip. Ik zit nu al een hele tijd op een kussen dat gevuld is met lucht (waardoor de druk van het zitten meer verdeeld wordt). Ik heb toentertijd ook van alles geprobeerd qua kussens en niks hielp. Uiteindelijk heb ik een ergotherapeut ingeschakeld en die heeft dat kussen aangevraagd. Het wordt vergoed door mijn zorgverzekering.
pi_190594738
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 21:46 schreef Aspergermeisje het volgende:

[..]

Ik zou echt even vragen of je doorverwezen kan worden naar een wondverpleegkundige. Mijn ervaring is dat chirurgen niet veel van wonden en het herstel weten. Pus lijkt me echt niet normaal bij 'goed genezende wonden' en dat ze zeggen dat het abnormaal is dat je nog zoveel pijn hebt, klinkt een beetje als niet serieus nemen. Zo van: wij zien niks geks hoor, dus dat jij nog pijn hebt ligt helemaal aan jou. :{
Gisterochtend een MRI gehad. Die viel wel mee. Krijg misschien voor kerst nog de uitslag, maar er word gedacht aan een nieuwe cyste.

Zo voelt het ook wel, stinkende vocht, jeuk, pijn. Alles lijkt hetzelfde als voor de operatie. Alleen heb ik nu geen gigantische fistels (die waren ook altijd al groot) maar ondiepe wondjes.

Het wondherstel staat ook al 2 weken stil. De onderste twee worden niet kleiner terwijl de bovenste nu helemaal dicht is. Mag geen Wondzorg aanvragen van mijn zorgverzekering omdat de chirurg een experimentele behandeling heeft toegepast en daarmee zelf verantwoordelijk is. Hij geeft ook geen wondverzorging. Dus tot de volgende operatie kan dat gewoon niet vergoed worden.

Wilde ook overstappen van zorgverzekeraar. Maar dat mag blijkbaar ook niet tijdens een ziekenhuisproces, dus kan ik niet eens aanspraak maken op collectiviteitekorting. Bah!

Mensen, ik heb spijt van de hele operatie. Voor het gebeuren kon ik namelijk nog zitten. Nu heb ik alle klachten die ik al had plus niet kunnen zitten.
pi_190599739
Hoe kan je rondom de cyste het beste ontharen? Scheren, trimmen, of zo een ontharingscreme van veet gebruiken?
pi_190608771
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2019 19:37 schreef martinez23 het volgende:
Hoe kan je rondom de cyste het beste ontharen? Scheren, trimmen, of zo een ontharingscreme van veet gebruiken?
Met veet inderdaad.

Kreeg hier de waarschuwing dat ontharen tijdens herstel wel een slecht idee is, omdat kleine nieuwe haartjes zomaar weer in kunnen groeien.
pi_190609231
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2019 14:47 schreef eduardboon het volgende:
Mag geen Wondzorg aanvragen van mijn zorgverzekering omdat de chirurg een experimentele behandeling heeft toegepast en daarmee zelf verantwoordelijk is. Hij geeft ook geen wondverzorging. Dus tot de volgende operatie kan dat gewoon niet vergoed worden.
Dit is toch ook bizar? En als de chirurg een verwijzing geeft voor wondzorg; dan kan de zorgverzekeraar dat toch niet weigeren?
pi_190619803
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 10:42 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Dit is toch ook bizar? En als de chirurg een verwijzing geeft voor wondzorg; dan kan de zorgverzekeraar dat toch niet weigeren?
De wondzorg bij deze wonden is “onbekend” dus er wordt meer schade dan goeds gedaan. Aldus VGZ. Ja je bedenkt het niet hè.
pi_190620983
Ik ga morgen dan maar effe ontharen en een afspraak maken bij de huisarts. Vandaag wat helder bloed gekomen uit de cyste en krijg nu al irritatie van zitten of lang lopen echt irritant. Hoop dat ik na de operatie snel genees. Btw er zit wat haar in de cyste. Moet ik die beter eruit trekken? Of gewoon laten?
pi_190621380
Btw eduard misschien eens proberen in Turkije? Ik las dat daar ook andere technieken zijn.
pi_190623529
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 21:23 schreef eduardboon het volgende:

[..]

De wondzorg bij deze wonden is “onbekend” dus er wordt meer schade dan goeds gedaan. Aldus VGZ. Ja je bedenkt het niet hè.
Volgens mij is het niet aan een zorgverzekeraar om te bepalen wat wel of niet een juiste behandeling is... maar of ze het vergoeden os een tweede...
pi_190625753
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 00:46 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Volgens mij is het niet aan een zorgverzekeraar om te bepalen wat wel of niet een juiste behandeling is... maar of ze het vergoeden os een tweede...
Achja heb altijd gezeik met ze gehad, heb in Japan ooit een keer een ziekenhuisbezoek moeten maken door de cyste en dat wilden ze ook niet vergoeden omdat ik van tevoren wist dat ik een cyste had. Gelukkig deed de reisverzekering niet moeilijk. Kan nu dus alleen niet overstappen omdat ik in een proces zit.

Vandaag komt de uitslag van de mri! Zullen we zien wat voor operatie eraan zit te komen.
pi_190625825
Bij het lezen van de TT moest ik ineens aan @toto69 denken. Lang niet meer gezien. Hoe is het afgelopen met hem? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_190625827
Mention werkt niet. Is die op ANONIEM gegaan of wat is deze? ;(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 24 december 2019 @ 09:55:47 #288
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_190625845
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 december 2019 09:51 schreef vosss het volgende:
Mention werkt niet. Is die op ANONIEM gegaan of wat is deze? ;(
Yes.
Kreeg relatie met Fripsel, toen gingen ze beiden lopen kutten, schoppen tegen fok. ANONIEM aangevraagd en nog even trollen voor een ban.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_190625856
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 09:55 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Yes.
Kreeg relatie met Fripsel, toen gingen ze beiden lopen kutten, schoppen tegen fok. ANONIEM aangevraagd en nog even trollen voor een ban.
Jammer. Hopelijk gaat het goed met hem. Fripsel zegt me niks. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_190633716
Ben zojuist terug van de huisarts. Hij heeft de haren uit de cyste getrokken en als advies gegeven om een echo scan te doen eerst en daarna vervolg stappen te nemen. Dus nu een echo afspraak maken, ben benieuwd. De haartjes waren best lang.
pi_190637776
Nou geen uitslag gekregen voor de MRI. Chirurg was te druk vandaag. Kan 2 januari bericht verwachten. Lekker dan. Nu lekker op een matrasje in de kamer kerst vieren, want zitten is nog steeds hels. Wondjes beginnen ook weer te bloeden.

Fijn kerstfeest hè 😂
  woensdag 25 december 2019 @ 00:13:19 #292
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_190637980
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 23:56 schreef eduardboon het volgende:
Nou geen uitslag gekregen voor de MRI. Chirurg was te druk vandaag. Kan 2 januari bericht verwachten. Lekker dan. Nu lekker op een matrasje in de kamer kerst vieren, want zitten is nog steeds hels. Wondjes beginnen ook weer te bloeden.

Fijn kerstfeest hè 😂
Ik kom even uit lurkstand. Kan je niet online uitslagen inzien bij jouw ziekenhuis?
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_190664255
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 00:13 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Ik kom even uit lurkstand. Kan je niet online uitslagen inzien bij jouw ziekenhuis?
Pas als de specialist het invoert. Ik mag zelf niet bij de MRI en een uitslag wordt pas gepubliceerd na overleg met de patiënt. Dus ik wordt helaas niets wijzer. Het is maar wachten, wachten en nog eens wachten.
  donderdag 26 december 2019 @ 16:37:06 #294
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_190664283
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 16:35 schreef eduardboon het volgende:

[..]

Pas als de specialist het invoert. Ik mag zelf niet bij de MRI en een uitslag wordt pas gepubliceerd na overleg met de patiënt. Dus ik wordt helaas niets wijzer. Het is maar wachten, wachten en nog eens wachten.
Balen zeg!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_190669504
Ik wil alleen maar even zeggen dat ik bewondering heb dat jullie dit zo vol houden, maar ja, jullie zullen wel moeten. Neem mijn pet af en vind het vreselijk voor jullie :{
pi_190729643
Heb nu een monitor naast mijn matrasje in de woonkamer gezet om wat te kunnen gamen op een Xbox. Maar o man wat is dat zwaar aan de schouder als je op je zij leunt hee. Op je buik liggen is ook niet lekker voor schouders armen en nek. Heeft iemand hier eerder al wat op bedacht? Dacht dat ik wel even wat leuks kon gaan doen, maar het is echt kiezen voor de ene of de andere pijn lijkt het.
  Moderator zondag 29 december 2019 @ 14:30:21 #297
155227 crew  Guppy
dus
pi_190737450
Op je buik liggen met een stapel kussens onder je borst is misschien nog een optie?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_190786063
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 14:30 schreef Guppy het volgende:
Op je buik liggen met een stapel kussens onder je borst is misschien nog een optie?
Helaas ook tintelende armen. Dan maar ff niet gamen :p

Ziekenhuis vandaag maar gebeld, krijg pas 6 januari uitslag met het verhaal dat de chirurg het vergeten is en nu op vakantie is. “Maar mevrouw ik kan niet zitten, niet werken, inkomen staat op het spel dit kan echt niet” niet zo brutaal en gewoon wachten. Hieperdepiep. Nog langer wachten.
  dinsdag 31 december 2019 @ 08:21:21 #299
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_190797462
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 22:39 schreef eduardboon het volgende:

[..]

Helaas ook tintelende armen. Dan maar ff niet gamen :p

Ziekenhuis vandaag maar gebeld, krijg pas 6 januari uitslag met het verhaal dat de chirurg het vergeten is en nu op vakantie is. “Maar mevrouw ik kan niet zitten, niet werken, inkomen staat op het spel dit kan echt niet” niet zo brutaal en gewoon wachten. Hieperdepiep. Nog langer wachten.
Wat slecht zeg :{
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_190903840
Update:

Uitslag! Geen nieuwe cyste.

Wel een fistel, vanuit een open wond, naar het staartbeen. Waar het bot ontstoken is.

shit.

Krijg nu sterke antibiotica en moet binnenkort op de OK om de boel schoon te maken. Daarna door met specifieke antibiotica en dan is het na 2-3 maanden *hopelijk* voorbij.

Waar komt dit weg? Nou de wondjes moesten opengeprikt worden, en dan komt er makkelijk even een bacterie in, die je er met het schoonspoelen verder inspoelt..

Huileeeen. Ik zie jullie in deel 32 weer denk ik 😂
pi_190936724
Wie opent een nieuw deel? Als ik vanavond niets zie neem ik die eer wel op mij.

Ik wordt over 2 weken geopereerd voor een operatie tot op het bot. Kijk er niet naar uit, maar weer zitten lijkt me hemels! Na het herstel moet ik ook weer gaan kijken naar laserontharing.

Dit is wel even een slecht financieel begin van het jaar, dag eigen risico!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')