abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184576214
registreer om deze reclame te verbergen
Mijn wond is trouwens schoon gespoeld met Fenol. Ik weet niet of iemand dit ook kent?
verfomfaaid en recalcitrant
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 23 januari 2019 @ 17:27:12 #202
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_184576244
Ik, als niet-patiënt (al nu wel de griep!), lurk met enige regelmaat in dit topic (trouwens, jammer dat toto op #ANONIEM is gegaan ;( ) maar hebben jullie je bilnaad ook permanent laten ontharen na jullie sinus operaties e.d.?
He who fucks nuns will later join the church.
~
the only heaven i'll be sent to
is when i'm alone with you
pi_184576719
Ik heb dus morgen de operatie. Maak me geen zorgen over de operatie zelf. Maar over het herstel lees ik alleen maar horror verhalen. Daar maak ik me ontzettend druk om. Ik wil na de operatie zsm weer aan het werk.
Iedereen die mij quote, krijgt een DM van mij :)
pi_184576806
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 13:25 schreef qltel het volgende:

[..]

Ik heb mijn wond zelf nooit gezien, (en daar had ik ook geen behoefte aan) maar als ik de beschrijving zo hoor die mijn vrouw gaf, was de mijne wel een stuk groter, ja.
Onderhuidse wond lijkt me wel een risico trouwens. Bij mij is het mooi van binnen uit dichtgegroeid.
Was je niet benieuwd hoe je er aan toe was? Dan kun je zelf wel een beetje indenken hoe lang je hertel ongeveer gaat duren en wat er precies voor nodig is etc.

Ik was zelf aardig benieuwd hoe het er uit zag haha!
pi_184576984
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 17:53 schreef Vluchteling het volgende:
Ik heb dus morgen de operatie. Maak me geen zorgen over de operatie zelf. Maar over het herstel lees ik alleen maar horror verhalen. Daar maak ik me ontzettend druk om. Ik wil na de operatie zsm weer aan het werk.
Succes ;) ik vond het reuze mee vallen. De operatie was snel achter de rug en de pijn valt ook heel erg mee. Nu herstellen.
En tot nu toe gaat het allemaal erg goed. Voldoende verschonen en het moet allemaal wel goed komen lijkt me!
Maar ik ga het mee maken.
De operatie zelf valt in ieder geval heel erg mee en de volgende dag zie je wel hoe groot de wond is en aan de hand daarvan kun je wel een beetje inschatten hoe veel tijd je nodig gaat hebben om te herstellen.

Ik mocht zelf kiezen of ik een open wond wilde of laten spoelen met Fenol en een kleinere wond met een klein beetje meer kans op dat het terug komt! Dus misschien iets om ook voor te stellen.

Ook laat ik mijn billen permanent ontharen waardoor in de toekomst dit minder snel weer zou kunnen gebeuren.
Misschien is dat dus ook goed om na de tijd te doen.

In ieder geval succes gewenst en ik zou me niet te veel zorgen maken. Dat deed ik ook en uiteindelijk was het nergens voor nodig!
pi_184577217
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 18:06 schreef GerritDeSlak het volgende:

[..]

Succes ;) ik vond het reuze mee vallen. De operatie was snel achter de rug en de pijn valt ook heel erg mee. Nu herstellen.
En tot nu toe gaat het allemaal erg goed. Voldoende verschonen en het moet allemaal wel goed komen lijkt me!
Maar ik ga het mee maken.
De operatie zelf valt in ieder geval heel erg mee en de volgende dag zie je wel hoe groot de wond is en aan de hand daarvan kun je wel een beetje inschatten hoe veel tijd je nodig gaat hebben om te herstellen.

Ik mocht zelf kiezen of ik een open wond wilde of laten spoelen met Fenol en een kleinere wond met een klein beetje meer kans op dat het terug komt! Dus misschien iets om ook voor te stellen.

Ook laat ik mijn billen permanent ontharen waardoor in de toekomst dit minder snel weer zou kunnen gebeuren.
Misschien is dat dus ook goed om na de tijd te doen.

In ieder geval succes gewenst en ik zou me niet te veel zorgen maken. Dat deed ik ook en uiteindelijk was het nergens voor nodig!
Dank je :)

Ik word binnenkort 30 en volgens mijn chirurg krijgen mensen ouder dan 30 bijna nooit meer nieuwe. Weet niet of bij mij permanent ontharen nodig is. Maar als er geen nadelen zijn aan permanent ontharen, waarom niet.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 23 januari 2019 @ 18:54:57 #207
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_184577931
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 18:20 schreef Vluchteling het volgende:

[..]

Ik word binnenkort 30 en volgens mijn chirurg krijgen mensen ouder dan 30 bijna nooit meer nieuwe. Weet niet of bij mij permanent ontharen nodig is. Maar als er geen nadelen zijn aan permanent ontharen, waarom niet.
Ik heb vroeger IPL-behandelingen uitgevoerd en kan je vertellen dat er wat dit betreft geen nadelen aanzitten, hoor :). Je moet alleen een praktijk vinden die bij mannen de bilnaad onthaart (doen ze niet allemaal) maar dan is het een prima optie (is wel lastiger als je blonde of rode bilharen hebt). Wij kregen ook regelmatig mannen op advies van hun arts.
~
pi_184577983
quote:
17s.gif Op woensdag 23 januari 2019 18:54 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Ik heb vroeger IPL-behandelingen uitgevoerd en kan je vertellen dat er wat dit betreft geen nadelen aanzitten, hoor :). Je moet alleen een praktijk vinden die bij mannen de bilnaad onthaart (doen ze niet allemaal) maar dan is het een prima optie (is wel lastiger als je blonde of rode bilharen hebt). Wij kregen ook regelmatig mannen op advies van hun arts.
Waarom is het lastiger voor blond en rood haar? Omdat die kleuren niet genoeg energie absorberen?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 23 januari 2019 @ 18:57:30 #209
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_184577986
quote:
Wat voor werk doe je, trouwens? Is het een zittend beroep? Want ik zou veel dingen doen, maar niet het overhaasten om weer aan het werk te gaan. Het open knappen of slechtere herstel van de wond zou ik helemaal niet op zitten te wachten, namelijk :X.
~
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 23 januari 2019 @ 18:57:57 #210
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_184577995
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 17:57 schreef GerritDeSlak het volgende:

[..]

Was je niet benieuwd hoe je er aan toe was? Dan kun je zelf wel een beetje indenken hoe lang je hertel ongeveer gaat duren en wat er precies voor nodig is etc.

Ik was zelf aardig benieuwd hoe het er uit zag haha!
Nou nee.. Ik ben niet zo van de operatiewonden bekijken, en zeker niet als het behoorlijk open ligt..
quote:
Succes! Het is bij mij in elk geval erg goed gegaan. Aan het werk gaan zou lastig kunnen zijn, omdat je de wond enorm goed schoon moet houden. Na elk WC-bezoek moet je hem grondig (ik 10 minuten) uitspoelen en bij mijn werk was er daarvoor geen mogelijkheid. De Arbo-arts wilde wel dat ik dat met een fles deed, maar dat heb ik pertinent geweigerd, omdat dat nu niet echt een vervanging kan zijn van 10 minuten de douche erop.
pi_184578023
quote:
11s.gif Op woensdag 23 januari 2019 18:57 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Wat voor werk doe je, trouwens? Is het een zittend beroep? Want ik zou veel dingen doen, maar niet het overhaasten om weer aan het werk te gaan. Het open knappen of slechtere herstel van de wond zou ik helemaal niet op zitten te wachten, namelijk :X.
Ja 8 uur per dag zitten :')
pi_184578032
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 18:57 schreef qltel het volgende:

[..]

Nou nee.. Ik ben niet zo van de operatiewonden bekijken, en zeker niet als het behoorlijk open ligt..

[..]

Succes! Het is bij mij in elk geval erg goed gegaan. Aan het werk gaan zou lastig kunnen zijn, omdat je de wond enorm goed schoon moet houden. Na elk WC-bezoek moet je hem grondig (ik 10 minuten) uitspoelen en bij mijn werk was er daarvoor geen mogelijkheid. De Arbo-arts wilde wel dat ik dat met een fles deed, maar dat heb ik pertinent geweigerd, omdat dat nu niet echt een vervanging kan zijn van 10 minuten de douche erop.
Ook bij een kleine boodschap?
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 23 januari 2019 @ 18:59:43 #213
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_184578046
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 18:59 schreef Vluchteling het volgende:

[..]

Nee, dan niet..
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 23 januari 2019 @ 19:00:15 #214
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_184578056
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 18:57 schreef Vluchteling het volgende:

[..]

Waarom is het lastiger voor blond en rood haar? Omdat die kleuren niet genoeg energie absorberen?
Ja, het gaat bij IPL en zulks om pigmentatie. Donkere haren absorberen meer warmte (denk aan een zwarte vs. witte auto qua warmteabsorptie etc.). Ze geleiden de energie dus beter. Want de straling moet wel naar het haarzakje komen. Er zijn tegenwoordig wel diode lasers en de Soprano ICE (krijgt goede reviews!) maar met beiden heb ik geen ervaring. Mocht je blond/rood haar hebben dan zou ik wel eens gaan kijken naar de diode lasers (let wel op loze beloftes van vele reguliere IPL-praktijken dat 'ook blond en rood haar' kan, want dat is dus niet zo). Maar diode werkt deels met radiofrequentie dus zou wel degelijk beter moeten werken, :). In welk gedeelte van het land woon je, als ik vragen mag?
~
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 23 januari 2019 @ 19:01:15 #215
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_184578075
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 18:58 schreef Vluchteling het volgende:

[..]

Ja 8 uur per dag zitten :')
Hmm, ja dat is wel een risicofactor. Ik zou dus echt niet te snel willen met evt. extra risico's van dien.
~
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 23 januari 2019 @ 19:06:39 #216
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_184578194
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 18:59 schreef Vluchteling het volgende:

[..]

Oh, als je die kleine boodschap zittend doet, zou ik het wel doen. Je wilt echt geen bacteriën in die wond.
pi_184581259
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 17:24 schreef GerritDeSlak het volgende:
Mijn wond is trouwens schoon gespoeld met Fenol. Ik weet niet of iemand dit ook kent?
Ik had een kleine sinus die ze op de polikliniek gespoeld hebben met fenol. Was na een paar weken dicht en geen last meer gehad. Ik onthaar om de zoveel tijd met ontharingscreme.. Heb nagedacht over permanente ontharing maar heb nog niet zo'n trek in 10 van die behandelingen.. Hoop nu gewoon dat het niet meer terug komt.
pi_184632765
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 18:20 schreef Vluchteling het volgende:

[..]

Oke dat lijkt me een raar verhaal van je chirurg. Haren groeien toch altijd gewoon door?
Maar als dat echt zo zou zijn dan juich ik dat alleen maar toe aangezien ik dit jaar 29 word. *O*
pi_184632888
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 21:06 schreef Ace1 het volgende:

[..]

Ik had een kleine sinus die ze op de polikliniek gespoeld hebben met fenol. Was na een paar weken dicht en geen last meer gehad. Ik onthaar om de zoveel tijd met ontharingscreme.. Heb nagedacht over permanente ontharing maar heb nog niet zo'n trek in 10 van die behandelingen.. Hoop nu gewoon dat het niet meer terug komt.
Dat zal misschien een beetje hetzelfde zijn als ik heb nu. Maandag moet ik naar de wondpoli voor controle. Dus dan zie ik het wel. Maar ik ga ook wel uit van een week of 6 voor het een beetje hersteld is.
En wb ontharen met ontharingscrème, dat zou ik persoonlijk niet aan durven ivm het opnieuw ingroeien van haren.
Maar als dat voor jou werkt, dan scheelt dat wel aardig wat geld aangezien ik voor één behandeling ¤140,- betaal. :o En ik denk rond de 10 behandelingen nodig te hebben. Hopelijk minder :D
pi_184632962
Ik heb vandaag trouwens meer last van mijn billen/wond dan alle dagen hiervoor (5 dagen). Is dat normaal? En hoe voorkom ik dat er haren in de wond gaan zitten want ze groeien er toch nog omheen, :@? Ik wil niet dat ze erin gaan steken, :'). Had ook het idee dat het gister wat puste maar ik kan het lastig zelf in de gaten houden, dus da’s nogal vervelend.

Vraag me daarnaast af wanneer de wond een beetje kleiner gaat worden en ik dus echte vooruitgang ga merken, oO<.
pi_184633677
Ohja, hoe drogen jullie je billen na het spoelen? De wond moet natuurlijk wel droog blijven maar handdoeken ed wordt ‘m niet. Ik zet er steeds een koude of lauwwarme föhn op, :@ :'). Maar of dat nou het slimste idee is...
pi_184633816
Ik werk in het ziekenhuis en heb gewoon 10x10cm gaasjes meegenomen. Maar die kun je vast bij de apotheek ook kopen. Daar droogde ik mee af en legde ik in m'n onderbroek.
pi_184720444
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 16:04 schreef Ace1 het volgende:
Ik werk in het ziekenhuis en heb gewoon 10x10cm gaasjes meegenomen. Maar die kun je vast bij de apotheek ook kopen. Daar droogde ik mee af en legde ik in m'n onderbroek.
Ik heb ook 10x10cm gaasjes aangeschaft. Dank je voor de tip. ;)
pi_184720933
Even weer een update:

Ik had gisteren (8 dagen na de operatie) een afspraak bij de wondpoli en daar was ik blij om. Mijn linker bil was keihard en deed aardig pijn. Bleek dus dat de wond ontstoken was geraakt (blijkbaar doordat ik te weinig heb gerust)|:( en ik dus niet naar huis mocht voor dit van binnen schoon was gemaakt.
Er was een tekort aan bedden en de OK was bezet waardoor de chirurg even snel langs moest komen om terplekke tussendoor zonder verdoving het weer even snel open te snijden en met een katheter de boel weer schoon te spoelen. 8)7

Ik ben blij dat het niet open gesneden hoefde te worden en ik hoop dus dat het deze keer niet weer gaat ontsteken.
Om thuis te kunnen spoelen heb ik spuiten en katheters mee gekregen om de komende week zelf te spoelen en daarna zou het weer goed moeten kunnen helen.
Nu dus toch echt maar even rustig aan doen en hopen op het beste O~)
pi_184782695
quote:
11s.gif Op woensdag 30 januari 2019 22:06 schreef GerritDeSlak het volgende:
Even weer een update:

Ik had gisteren (8 dagen na de operatie) een afspraak bij de wondpoli en daar was ik blij om. Mijn linker bil was keihard en deed aardig pijn. Bleek dus dat de wond ontstoken was geraakt (blijkbaar doordat ik te weinig heb gerust)|:( en ik dus niet naar huis mocht voor dit van binnen schoon was gemaakt.
Er was een tekort aan bedden en de OK was bezet waardoor de chirurg even snel langs moest komen om terplekke tussendoor zonder verdoving het weer even snel open te snijden en met een katheter de boel weer schoon te spoelen. 8)7

Ik ben blij dat het niet open gesneden hoefde te worden en ik hoop dus dat het deze keer niet weer gaat ontsteken.
Om thuis te kunnen spoelen heb ik spuiten en katheters mee gekregen om de komende week zelf te spoelen en daarna zou het weer goed moeten kunnen helen.
Nu dus toch echt maar even rustig aan doen en hopen op het beste O~)
Oh jeetje, dat is niet fijn dat er zo'n complicatie bij gekomen is. En een ontsteking door niet genoeg rusten... ik ben geen arts, maar dat klinkt niet heel logisch in mijn oren. Ik weet nog dat ze bij mij na de eerste twee operaties zeiden dat ik alles mocht en dat was achteraf gezien niet zo'n strak plan. :P Dus voldoende rust houden is wel belangrijk voor het herstel, maar ik hoop dat ze wel alle sinus meegepakt hebben dan bij de operatie. Goed in de gaten houden hoor, en anders toch om thuiszorg vragen. Wanneer moet je nu weer terug naar de wondpoli?
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')