#ANONIEM | woensdag 11 mei 2016 @ 14:10 |
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier. ![]() Wij doen aan Strava Onze D1, die in de Hemel zijt, Uw Hartslag worde geheiligd, Uw Cadans kome, Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel. Geef ons heden onze dagelijkse training en vergeef ons onze luiheid, zoals wij die vergeven aan onze medefokkers en breng ons niet in beproeving maar verlos ons van het bankhangen. Amen. Nuttige links: Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in Spanje Eerstvolgende meet-mogelijkheden: ![]() ![]() | |
ratatat | woensdag 11 mei 2016 @ 14:14 |
Lang niet gek, dan blijven de e-bikes ook weer netjes achter de geraniums. | |
#ANONIEM | woensdag 11 mei 2016 @ 14:15 |
Juist, lege fietspaden ![]() | |
Blik | woensdag 11 mei 2016 @ 14:19 |
Valt mee, weer is namelijk wel goed (zonnig). Daarbij is het Pinksteren, dus ik verwacht alsnog wel wat drukte op de wegen | |
Flipmoehoe | woensdag 11 mei 2016 @ 14:31 |
Ronde van Nijmegen dit weekend, had het graag wat warmer gehad als 13 graden ![]() | |
Flipmoehoe | woensdag 11 mei 2016 @ 14:32 |
vorige week shimano 105 shifters gekocht via marktplaats, alleen nog ff een kabeltje halen voor de achterrem en stuurlint plaatsen, dan is Flip zijn Giant defy sora waslijn vrij ![]() | |
MarcoD | woensdag 11 mei 2016 @ 15:00 |
12 graden super fantastisch toerweer | |
#ANONIEM | woensdag 11 mei 2016 @ 15:11 |
#600 trouwens!! Feestje! ![]() | |
Dagoduck | woensdag 11 mei 2016 @ 16:16 |
Deel 600, gefeliciteerd. Ik moet ook weer gaan fietsen, ben lui. ![]() | |
Captain_Fabulous | woensdag 11 mei 2016 @ 16:45 |
Je kan zo te zien vanuit Bedion dus een rondje maken over de Mont Ventoux, en weer op hetzelfde punt uitkomen. Iemand ervaring wat leuker is, klok mee, of tegen? | |
ddx | woensdag 11 mei 2016 @ 17:27 |
Alleen helaas wel regen zoals voorspellingen nu aangeven. Maargoed het zou vandaag ook gaan regenen. | |
ultra_ivo | woensdag 11 mei 2016 @ 18:00 |
6 graden 's nachts. Nog goed te doen om een nacht je door te halen. | |
Pruikmans | woensdag 11 mei 2016 @ 18:12 |
Maar goed dat ik dan dit weekend RopaRun heb.... | |
#ANONIEM | woensdag 11 mei 2016 @ 18:37 |
Waarom fiets je niet de minst steile kant van de Ventoux op en ga je de steile kant weer naar benee?! | |
buzz1291 | woensdag 11 mei 2016 @ 18:50 |
Vanuit Bedoin zou ik 'm tegen de klok in fietsen en in Malauchene onder de platanen op het terras van een Menthe à l'eau of een pint 1664 genieten. Want dan heb je dus ook gelijk de zwaarste beklimming achter je kiezen. Maar met de klok mee kun je het langst van de afdaling naar Sault genieten, al is dat niet een echt rondje natuurlijk. | |
Patroon | woensdag 11 mei 2016 @ 22:22 |
Gosse is lekker bezig: https://www.google.nl/sea(...)esentatie&aqs=chrome..69i57j69i60.219j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8 (bovenste link) | |
ratatat | woensdag 11 mei 2016 @ 22:28 |
Kan je de tekst ergens dumpen? Niet iedereen is lid van zo'n regionaal krantje. | |
buzz1291 | woensdag 11 mei 2016 @ 22:35 |
L E Z E N ratata, de bovenste link heeft het hele verhaal. | |
ratatat | woensdag 11 mei 2016 @ 22:39 |
Ze willen dat ik lid word.
| |
buzz1291 | woensdag 11 mei 2016 @ 22:42 |
Haha, typisch Gosse, mocht een paar WB wedstrijden U23 mee rijden en denkt nu zeker z'n Ford Tansit zonder ramen voor zo'n grote Telenet Fidea camper te kunnen inruilen.... Volgende stap een flatje in Monaco cker ![]() Aan de andere kant, bij TF stromen er nog al wat talenten door en met Sven Vantourenhout als coach, word je natuurlijk niet slechter. Als het TF is natuurlijk, want er zijn wel meer ploegskes waar de talenten zo doorgespoeld worden indien niet regelmatig voorin gereden wordt. Bedankt voor het artikel Patroon. | |
buzz1291 | woensdag 11 mei 2016 @ 22:44 |
Hier dan.
| |
ratatat | woensdag 11 mei 2016 @ 23:03 |
Wat een gast ![]() | |
Patroon | woensdag 11 mei 2016 @ 23:04 |
als ik die artikelen via Google benader kan ik het lezen zonder te registreren. Vandaar de Google link en niet rechtstreeks. | |
Tommeke | donderdag 12 mei 2016 @ 07:29 |
Wat een gast ![]() Hij is behoorlijk over het paard getild omdat z'n omgeving alleen maar loopt te roepen hoe goed hij wel niet is. | |
kaasplankje | donderdag 12 mei 2016 @ 07:34 |
vorig jaar heb die gosse toch wel een goed seizoen gereje tommek | |
Captain_Fabulous | donderdag 12 mei 2016 @ 09:08 |
De kale berg site geeft dit toch aan als de moeilijkste bekliming? Afgaand op wat ze daar bescrijven is met de klok mee beter omdat je daarwel wat steilere stukken hebt, maar het wordt ook af e toe wat vlakker, dus je kan je even hrvinden. Al is de Ventoux oner een enkele hoek natuurlijk makkelijk, dat snap ik ook wel. Vanuit Sault zou kennelijk het beste zijn voor een beginner, maar daar is geen camping zo te zien In Bedoin en Malauchene wel.. Edit beter geeken is kennelijk wel een municipal.... | |
Patroon | donderdag 12 mei 2016 @ 10:18 |
Koers moe.. Ik loop de laatste tijd een beetje tegen het 'probleem' aan dat ik niet zoveel goesting heb om te koersen. Vooral het idee, in de auto naar een koers te moeten, 1,5u knallen en dan weer terug...veel tijd kwijt, weinig fietsen, staat mij wat tegen. Zo heb ik nog wel gewoon goesting om te trainen en cyclo's of lange tochten te fietsen, maar dat 1,5u knallen niet meer zo.... Waarschijnlijk ga ik maandag ook gewoon lekker 260km elfstedentocht fietsen met mijn vriendin, ipv het district kampioenschap in Annen (auto heen, 1,5u knallen, auto terug, weg dag ![]() Geen idee hoe ik hier mee om moet gaan... ![]() | |
muzas | donderdag 12 mei 2016 @ 10:24 |
Als de sleur er in gaat zitten is het toch niet erg om ff wat anders te gaan doen? Waarom zou je tegen je zin doorgaan? | |
ratatat | donderdag 12 mei 2016 @ 10:25 |
Sportpsycholoog ![]() Je fietst toch omdat je het leuk vind? Als het koersen je dan niet meer zo aanstaat neem je er toch even afstand van? Dan komt de honger voor koersen vanzelf weer terug. Lijkt mij iig verstandiger dan door blijven koersen en er straks helemaal klaar mee zijn voor de rest van het seizoen. | |
Fretwork | donderdag 12 mei 2016 @ 10:26 |
Het uitmaken met je koers-ik, de koek is op. Of "on a break" zijn. | |
Patroon | donderdag 12 mei 2016 @ 10:27 |
Ja dat denk ik ook dat het juiste is... Zoals a.s. maandag dan is de elfstedentocht. Mijn vriendin rijdt die ieder jaar en mijn schoonpa ook. Ik kan gewoon met hun mee en de hele dag plezier hebben, of alleen in de auto stappen naar Annen en daar gaan koersen, met in mijn achterhoofd van 'had best gezellig met mijn vriendin willen fietsen'... | |
Patroon | donderdag 12 mei 2016 @ 10:30 |
Wat bedoel je precies? | |
Fretwork | donderdag 12 mei 2016 @ 10:33 |
Dat je het op een zelfde manier moet behandelen als andere zaken waar je even klaar mee bent. Kijken of je er echt klaar mee bent en je weekenden in gaan vullen met andere hobbies, of tijdelijk afstand nemen en kijken of het verlangen weer komt. | |
Captain_Fabulous | donderdag 12 mei 2016 @ 11:06 |
Lijkt me simpel, stel je deze vraag: als klein patroontje, was je droom - zoveel mogelijk koersen te rijden of - lekker fietsen, met mensen waar je graag tijd mee doorbrengt Als jij liever gaat koersen dan eens met je vriendin een mooie tocht te maken, moet je dat doen. Maar dat wil je dus niet kennelijk. En als ik van Gripper en Co hoor wat voor lieve meid dat is, zou ik je echt heel raar vinden als je haar alleen die elfsteden liet fietsen.Maar goed, ik ben ook zo competatief als een <insert iets wat niet met alle geweld het snelste wil zijn> dus dat zegt misschien weinig. Je neemt fietsen heel serieus, het er veel tijd en geld in geinvesteerd, dus misschien vind je het ergens iets van opgeven, of falen als je nu niet tot aan de winter elke koers afloopt die er is? In dat geval moet je zeker eens een stuk onstpannen met je vriendin fietsen denk ik. Even perspectief nemen. Ik vind het heel knap wat je doet, en hoe fanatiek je bent, dat wel, maar je bent soms een beetje heel gefocussed. Geef jezelf even vrij. Dan ram je weer heel snel je rondjes om de kerk denk ik,.Zonder tegenzin. | |
Blik | donderdag 12 mei 2016 @ 11:16 |
Ik kan niet me je mee omhoog. Ik postte het gisteren op Fok en nog geen 2 uur later werd ik al door mijn werk geclaimd om aanwezig te zijn op 6 juni. En aangezien ik nog geen vakantie had opgenomen (en mijn vriendin er ook geen zin in had), moet ik dus op kantoor zijn | |
kanovinnie | donderdag 12 mei 2016 @ 11:19 |
Dit is waarom ik eigenlijk niet zo veel koers. Het kost veel tijd om heen te gaan etc etc. En dan doe ik het nog niet zo serieus als jij het doet. | |
Captain_Fabulous | donderdag 12 mei 2016 @ 11:21 |
Was leuk geweest, maar ja. Ik zit te kijken nu, vanaf Sault is kennelijk de makkelijkste kant, langer maar minder steil. Maar ik kom vanaf Saint-Paul-Trois-Châteaux in de ochtend, dan is Malaucène een logscher stop qua camping en afstand. En van daaruit rij ik ook mooi weer door dan naar St Remy de Provence, voor m'n Van Gogh pelgrimage. | |
muzas | donderdag 12 mei 2016 @ 11:24 |
Ik zou (en ga) de bedoinkant pakken... Dat is toch de 'historische' klim zoals op tv enzulks... Als ik die heuvel dan doe wil ik dat de eerste ervaring ook meteen de 'echte' is als je begrijpt wat ik bedoel #olliebbommel En zal malaucene ook zeker nog wel pakken ws. zit toch in de buurt. | |
Blik | donderdag 12 mei 2016 @ 11:29 |
Als je er maar 1 dag bent zou ik ook de Bedoin kant doen. Maar begrijp CapFab wel, hij is uberhaupt bang dat die niet boven komt. Dus dan is het wel een goed idee om de makkelijke optie te pakken. | |
muzas | donderdag 12 mei 2016 @ 11:31 |
Gewoon veel foto's maken onderweg. Ga ik ook doen ![]() | |
ultra_ivo | donderdag 12 mei 2016 @ 11:46 |
Dat gevoel had ik op een gegeven moment ook bij schaatswedstrijden. Je was een halve middag en hele avond kwijt om ergens een 500 en een 1500m te rijden. Uiteindelijk ben ik een jaar te lang doorgegaan met als resultaat dat ik al twee winters m'n schaatsen niet heb aangeraakt. Het op tijd (tijdelijk) stoppen en anders gaan fietsen is een goed advies, ratatat heeft gelijk. | |
kaasplankje | donderdag 12 mei 2016 @ 11:50 |
Ach het seizoen is nog lang. | |
Captain_Fabulous | donderdag 12 mei 2016 @ 11:52 |
Ik weet zo niet wat ik moet verwachten daar inderdaad...gelukkig kan ik tot op de ochtend twijfelen, ik hoef pas te beslissen als ik uit Saint-Paul-Trois-Châteaux wegrij tenslotte. En gewoon onderweg bij het chalet enzo stoppen, en veel foto's maken. Ja, ik ben bang dat ik al voor Chalet Reynard af moet haken ofzo...maar juist daarom moet ik het proberen natuurlijk. M'n zelfvertrouwen/zelfbeeld wat opkrikken. | |
kanovinnie | donderdag 12 mei 2016 @ 11:54 |
Boven komen moet wel lukken toch? De vraag is hoe lang je er over doet. | |
ddx | donderdag 12 mei 2016 @ 11:56 |
Temperatuur prima (wel jammer zeker als het al hele week 20+ is) Maar voorpsellingen voor nu zijn zelf sneeuw in vroege ochtend op zondag in de Eifel. Ik wacht voorspellingen nog even af, moet wel leuk blijven ![]() | |
muzas | donderdag 12 mei 2016 @ 12:01 |
Dit dus. Ik maak me, ook al lijkt het soms zo, helemaal niet druk of ik die helling op kom...Maar vind het wel spannend of dat in een beetje acceptabele tijd kan ![]() Wel echt onwijs zin in. Bijna! | |
muzas | donderdag 12 mei 2016 @ 12:01 |
Over bijna gesproken... Wie komen er nou bier zuipen in #kampmuzas? | |
lammegiraf | donderdag 12 mei 2016 @ 12:03 |
Heb nooit een 'echte berg' opgefietst maar wat ik me voorstel is een soort van Gulpenberg maar dan 20x zo lang....Iets waar ik niet aan moet denken ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 12 mei 2016 @ 12:04 |
De eerste keer dat ik de Ventoux fietste was meteen de eerste keer dat ik een fatsoenlijke klim fietste. 600 kilometer getraind, en het was de bedoeling de 'mietjeskant' (Sault) te doen. Ik had alleen een foutje gemaakt; op de een of andere manier had ik in mijn hoofd dat Bedoin de gemakkelijke kant was. Toen we daar eenmaal waren en erachter kwamen hadden we geen zin om nog 50 kilometer naar Sault te rijden ![]() Toen maar de dag erop de 'echte' kant gedaan. Het deed wat meer pijn, maar als je maar blijft trappen kom je vanzelf boven. | |
#ANONIEM | donderdag 12 mei 2016 @ 12:04 |
Het voordeel van een echte berg is dat je in een ritme kan komen, als 'ie niet te onregelmatig is. | |
Patroon | donderdag 12 mei 2016 @ 12:08 |
Ja, al zou ik mijn vriendin nooit alleen laten rijden. Ze rijdt hem sowieso met haar pa, dus wat dat betreft maakt het niet uit. Maar ik weet dat ze het wel heel leuk zou vinden als ik mee zou gaan, al zou ze altijd zeggen 'nee joh, ga lekker koersen'. Ik kan vrij gefocussed zijn, maar ga er dit jaar al een stuk relaxter mee om dan vorig jaar, ik skip makkelijk een training en als ik geen zin heb om te koersen, ga ik niet..maar daardoor misschien die onzekerheid, hoe kan het dat ik zo makkelijk/laks ben geworden? ![]() Yep, had ik vroeger ook na 1 langebaan seizoen bij Thialf. 2 afstandjes rijden en weer terug, zelfs geen huldiging. Paar dagen later zag je de uitslag hangen bij de training. Vrij treurig allemaal. [ Bericht 0% gewijzigd door Patroon op 12-05-2016 12:55:21 ] | |
Captain_Fabulous | donderdag 12 mei 2016 @ 12:39 |
Ze is echt lief, je hebt mazzel met haar. Maar het versterkt jouw neiging om extreem te focussen natuurlijk wel. | |
buzz1291 | donderdag 12 mei 2016 @ 12:58 |
Ik begreep je vraag als vanuit Bedoin omhoog fietsen. Vanuit Bedoin naar Sault, dan omhoog, afdalen naar Malauchene en dan om de berg heen naar Bedoin is het "makkelijkste" rondje. Afdaling naar Bedoin is niet echt lekker want kan nog wel eens nat zijn in het bos ná Chalet Renard, vraag dat maar aan Bert Wagendorp! | |
Captain_Fabulous | donderdag 12 mei 2016 @ 13:10 |
Dit dus? https://goo.gl/maps/uDEH5xuQDsw | |
#ANONIEM | donderdag 12 mei 2016 @ 13:46 |
Vanavond? | |
Dagoduck | donderdag 12 mei 2016 @ 13:48 |
* Dagoduck heeft voor het eerst dit jaar een rondje gefietst Wat een wind. | |
muzas | donderdag 12 mei 2016 @ 14:01 |
Het liefst wel, maar ik doelde op 21 mei ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 12 mei 2016 @ 14:17 |
Is mijn moeder jarig ![]() En voetbaltoernooi vrijdag ![]() | |
muzas | donderdag 12 mei 2016 @ 14:20 |
Alvast gefeliciteerd | |
RealBizkit666 | donderdag 12 mei 2016 @ 15:17 |
Ik niet. ![]() | |
Gripper | donderdag 12 mei 2016 @ 15:46 |
De gripkip en ik zijn aanwezig Muzas! En vriend Jitze gaat ook mee | |
Najieto | donderdag 12 mei 2016 @ 17:32 |
Whehehe, ik had een front stear mount besteld bij barfly voor polar. Bleek die dus in backorder te staan (had ik niet gezien). En het duurde en duurde maar voordat die binnenkwam. Heb ik een geschil geopend via paypal, kreeg ik gisteren een e-mail dat de mount in backorder stond en of ik de order wou annuleren of een refund want het kon nog wel 2 tot 3 weken duren voordat de mount weer op voorraad was. Krijg ik tot mijn verbazing net het pakketje binnen met de mount erin ![]() ![]() | |
kaasplankje | donderdag 12 mei 2016 @ 17:47 |
mevrouw kaas moet werken en of meneer kaas der is dat valt nog te bezien, er is ook een criterium in Maartensdijk waar ik graag heen zou willen op dezelfde dag. Een van mijn favoriete rondjes. | |
muzas | donderdag 12 mei 2016 @ 18:06 |
![]() | |
kaasplankje | donderdag 12 mei 2016 @ 18:39 |
vorige keer had ik wel ome buzz als mistery supporter langs de kant ja. | |
kaasplankje | donderdag 12 mei 2016 @ 18:41 |
ik bedoel maar ff | |
kaasplankje | donderdag 12 mei 2016 @ 18:46 |
Tis eik alleen maar aanzetten en insturen | |
buzz1291 | donderdag 12 mei 2016 @ 18:51 |
Zo ken ik 'm niet. Wel vanuit Sault via D164 naar Chalet Reynard en dan de D974 langs het monument van Tommy Simpson naar de top, dat is de beklimming. D974 volgen tot in Malauchene is dé afdaling in de Tour voor een finish in Carpentras of Vaidon la Romaine. Die blauwe weg zegt me niets, deels een karrenspoor of wandelroute misschien? | |
Blik | donderdag 12 mei 2016 @ 19:02 |
Ik reed op een gegeven moment 22 km/u, volle bak wind tegen windkracht 5 | |
buzz1291 | donderdag 12 mei 2016 @ 19:06 |
Ik zou een setje nieuwe wielen kopen, nieuwe sokken en handschoenen. Beetje shinen langs die hele grote etalageruiten enzo. Moet je eens kijken hoe dat motiveert. Of natuurlijk 100 km bij je vriendin in het wiel en dan 3,5 uur de tijd hebben om te fantaseren hoe je dat bij thuiskomst eens zal gaan pakken. ![]() Maar ik begrijp het wel een beetje hoor. Zoveel focus en dat continue voor anderhalf uur koers, leuk misschien wanneer je 18 bent en denkt om een prof carriere na te kunnen streven, maar tegen de 30 verandert dat dus. Wacht maar totdat de Pampers in huize Patroon arriveren, dan snak je naar die fiets! Je mottur effuh doorheen. Geen paniek hé! ![]() | |
ratatat | donderdag 12 mei 2016 @ 19:12 |
Je moet ook niet volle bak tegen de wind in gaan. Gewoon de wind uitlachen, handjes op het stuur en lekker rustig fietsen. Zo krijg je veel meer waar voor je wind. | |
kanovinnie | donderdag 12 mei 2016 @ 19:14 |
Jij weet ook wel een hoop beter dan de rest zeg ratatat. | |
Dagoduck | donderdag 12 mei 2016 @ 19:17 |
Ik heb geen teller op mijn fiets maar ik schat dat ik niet sneller dan 10km/u ging tegen de wind in een duin op ![]() | |
ratatat | donderdag 12 mei 2016 @ 19:20 |
![]() | |
muzas | donderdag 12 mei 2016 @ 19:23 |
is ratatata nou zo slim.... | |
Blik | donderdag 12 mei 2016 @ 19:35 |
zal best, maar ik had een bepaalde finishtijd. De vrouw des huizes moest weg | |
kaasplankje | donderdag 12 mei 2016 @ 19:36 |
heb jij wel eens gewonnen bij de trimmers dan | |
MarcoD | donderdag 12 mei 2016 @ 20:32 |
leuk he die rondjes......... ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 12 mei 2016 @ 20:58 |
Zo, momentje van trots! Voor derailleur liep aan, zojuist zo gefixt dat deze dit niet meer doet ![]() TECHNISCHE LEON! | |
Patroon | donderdag 12 mei 2016 @ 21:46 |
Yep thanks Ik heb vanavond lekker 1,5u gefietst en eigenlijk dacht ik na 15min al, wat zit ik nou te zeiken...het gaat hardstikke lekker, heb alles wat ik wil en maak nog steeds progressie, alleen dat kwam er dit jaar nog niet helemaal uit in de koers wegens wat tegenslagen (lek, vallen, derailleur stuk) maar het zit straks ook wel weer eens mee. Zaterdag start ik gewoon in Bolsward tussen de elites en maandag in Annen voor het DK. Geen gezeik. | |
kanovinnie | donderdag 12 mei 2016 @ 21:54 |
Ik ben trots op je. Ik neem aan dat als je in Bolsward op het podium staat en een interview moet geven, je ons wel even bedankt he? ![]() | |
kaasplankje | donderdag 12 mei 2016 @ 22:04 |
![]() | |
ultra_ivo | donderdag 12 mei 2016 @ 22:19 |
Thialf was voor mij helemaal een absurde tijdsverhouding. De dag van te voren na het werk naar Friesland, meestal overnachtte ik dan in de StayOkay van Grouw. Soms hing er gewoon een briefje op de deur met een telefoonnummer omdat de receptie al naar huis was. De volgende ochtend naar Thialf, 2 lange baan wedstrijdjes bij de masters rijden en dan het hele stuk naar huis. En de volgende ochtend uiteraard weer werken, die Masterskoersjes waren altijd door de week. Was je ook nog een verlofdag kwijt. Dat hield ik maar een paar jaar vol. | |
RealBizkit666 | donderdag 12 mei 2016 @ 23:23 |
Training op de Veluwe van de afgelopen week heeft goed gedaan. Zowel het fietsen met de club (ik hoefde niet meer in het laatste wiel te hangen maar heb zelfs weer kopwerk gedaan) en hardlopen (niet meer hoeven te wandelen) gingen echt stukken beter. | |
Captain_Fabulous | vrijdag 13 mei 2016 @ 09:18 |
het was maar snel op Google maps gemaakt, die stuurt je wel vaker over voetpaden met de fiets. Jouw route zal wel de juiste zijn. | |
#ANONIEM | vrijdag 13 mei 2016 @ 10:29 |
De 'echte' beklimming begint in Bedoin. Of begrijp ik je verkeerd? | |
#ANONIEM | vrijdag 13 mei 2016 @ 11:07 |
Heeft iemand een goede tip voor een nieuwe koersbroek? Ik heb (naast de broek die aan vervanging toe is) nu een Castelli Velocissimo 2 waar ik heel tevreden over ben. Maar ja, ook weer 100 euro, en misschien zijn er wel broeken die beter / even goed zijn voor dat geld (of liever: minder geld)? Eisen: - Zwart - Goede zeem voor de gevoelige achterkant - Fijne grippers voor de benen, zodat m'n bovenbenen niet opbollen onder de gripper ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2016 11:09:38 ] | |
Tommeke | vrijdag 13 mei 2016 @ 11:21 |
Castelli Endurance X2! Welke maat zoek je? | |
Z | vrijdag 13 mei 2016 @ 11:28 |
Daar fiets ik ook mee. Goeie broek. Logo en letters laten wel snel los. | |
#ANONIEM | vrijdag 13 mei 2016 @ 11:29 |
Heb m'n Velocissimo in XL en die zit perfect. De Endurance is wel weer een stuk duurder. Is de Progetto-zeem zoveel fijner dan de Kiss2 die in de Velo zit? | |
Tommeke | vrijdag 13 mei 2016 @ 11:34 |
Ja, van wat ik hoor wel! | |
MarcoD | vrijdag 13 mei 2016 @ 11:35 |
Hier wel tevreden mee: http://www.vaneyckstore.b(...)n-lange-afstandszeem | |
kanovinnie | vrijdag 13 mei 2016 @ 11:41 |
Hoe vallen die trouwens tov Castelli? | |
Z | vrijdag 13 mei 2016 @ 11:43 |
Ze vallen ongeveer even snel. | |
#ANONIEM | vrijdag 13 mei 2016 @ 11:44 |
Hoe de broeken vallen weet ik niet, maar ik heb een shirtje van Vermarc in M. Dat is ook mijn normale kledingmaat voor shirtjes. Ik had laatst een Santini-wielershirt besteld, daarin was L nog te klein ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 13 mei 2016 @ 11:44 |
Ziet er ook goed uit. | |
MarcoD | vrijdag 13 mei 2016 @ 11:50 |
ik had broeken van castelli xl maar die werden wel iets te groot zit beetje tussen twee maten in. Van vermarc heb ik nu L en die is goed. Let wel! ze zitten lekker strak ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 13 mei 2016 @ 11:52 |
Kleding mag best strak zitten, maar wat ik vervelend vind is als ze bij je benen aan het uiteinde te strak zitten. Ik heb nu een broek waar m'n bovenbeen onderuit 'bolt' waar de broek ophoudt, als je begrijpt wat ik bedoel. Dat is me net te ![]() | |
muzas | vrijdag 13 mei 2016 @ 11:57 |
Vermarc zit goed ja. Verder slijt de boel natuurlijk altijd. Dat proseccozeem van castelli is wel fijn, maar ik heb bijvoorbeeld sindskort zo'n velocisicisimo erbij, en die zit beter dan de prosecco die ik al had, waarschijnlijk omdat ie nieuw is. Beide zemen zou ik niet aarselen (ghehe) om meerdere uren op te te zitten. Zijn gewoon prima. Maar volgens mij zijn broekjes/zemen ook wel persoonlijk... Je leest van assos bijvoorbeeld dat de een ze geweldig vind en de ander er niet aan kan wennen. | |
MarcoD | vrijdag 13 mei 2016 @ 12:02 |
Heb ik weinig last van, zijn van die brede grippersdus rekt gewoon goed mee beetje hetzelfde idee als bij castelli | |
MarcoD | vrijdag 13 mei 2016 @ 12:02 |
.. [ Bericht 99% gewijzigd door MarcoD op 13-05-2016 12:03:08 ] | |
Gripper | vrijdag 13 mei 2016 @ 12:44 |
Dan heb je weke spekpoten, als je keiharde stalen beenspieren hebt vormt de broek zich naar jou ipv andersom. Dus koop die dure broek, train je het schompes erin omdat je toch zonder pijn urenlang kan zitten, en dan puilt het vanzelf niet meer uit ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 13 mei 2016 @ 13:05 |
Er zit geen grammetje vet aan die benen. Allemaal onaangespannen spier. De broek is stiekem gewoon een maatje te klein. | |
Gripper | vrijdag 13 mei 2016 @ 13:31 |
Goedzo ![]() Dat telt ook wel mee, als het elastiek maximaal opgerekt is als je m alleen al aantrekt. Ik pas een castelli M, maar voor de stof zou het beter zijn om een L te kopen. beetje dat verhaal bedoel jij denk ik ook? | |
Andyy | vrijdag 13 mei 2016 @ 13:46 |
Vind de Velocissimo juist niet chill omdat die wat meer naden heeft die kunnen gaan schuren. Maar alle nieuwe Castelli broeken hebben brede grippers ipv een paar grippuntjes dacht ik | |
#ANONIEM | vrijdag 13 mei 2016 @ 13:47 |
Ja, inderdaad. Je ziet bij die oude broek ook dat de kleur wat valer wordt zodra ik hem aantrek omdat 'ie zo strak zit. De Castelli XL zit perfect. De Velo zit heel goed, ook bij de grippers. De mijne heeft die brede grippers ook. Heb je het over naden bij de zeem? [ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2016 13:50:36 ] | |
Gripper | vrijdag 13 mei 2016 @ 14:11 |
Ik ben blij te horen dat het vandaag over goeie grippers gaat. Aan een matige gripper heb je tenslotte niks. | |
#ANONIEM | vrijdag 13 mei 2016 @ 14:41 |
Weer eens wat anders dan lekkere wijven zo op de vrijdagmiddag. | |
Captain_Fabulous | vrijdag 13 mei 2016 @ 14:51 |
Ja sorry, geen tijd deze keer. Verjaardag van mn dochter aan het opzetten voor zometeen, ff geen tijd voor lekkere fietswijven zoeken voor jullie. | |
Gripper | vrijdag 13 mei 2016 @ 14:53 |
Ik heb nog wel wat anders geschikts voor de vrijdagmiddag. Vanavond ga ik zo'n ding op de BBQ gooien. Bavette, supermals stukje vlees met heel veel smaak. ![]() Nu al zin in ![]() | |
Tommeke | vrijdag 13 mei 2016 @ 15:52 |
Verdorie Gripster! Nu heb ik honger nondeju! | |
Gripper | vrijdag 13 mei 2016 @ 16:01 |
Oh en erbij krieltjes met rozemarijn en zeezout, en een gewone simpele salade met lekkere zure zelfgemaakte vinaigrette. En bearnaise saus. (nog nooit zelf gemaakt, ben benieuwd of t lukt) | |
kanovinnie | vrijdag 13 mei 2016 @ 16:01 |
Morgen giromeet dus? | |
muzas | vrijdag 13 mei 2016 @ 16:08 |
Morgen wordt het weer winterjas, skischoenen en bivakmuts. Dus vreet dat ding vanavond maar op grip! ![]() | |
Tommeke | vrijdag 13 mei 2016 @ 16:30 |
Heerlijk ![]() Vorig jaar vond ik in Luxemburg een vet goeie slager met heerlijk mals vlees. Na het fietsen lekker vlees vreten ![]() | |
buzz1291 | vrijdag 13 mei 2016 @ 17:00 |
Ja, dat begrijp je verkeerd, het ging in dit geval om de makkelijkste beklimming. En wat jij de 'echte' beklimming noemt is dan meestal wel zo in de Tour, maar in de Dauphine Liberé werd ook vaak via die normaal verderop afgesloten bosweg langs camping Belezy Provence naar boven gereden. Al geloof ik dat de legendarische klauterpartij van Eros Poli, wie kent 'm niet, ook over die bosweg ging. | |
buzz1291 | vrijdag 13 mei 2016 @ 17:04 |
Mooi, en lekker stukje vlees, maar noem het niet mals, want zelfs in La Douce France heb ik nog nooit een malse Bavette gegeten. Je krijgt er altijd wel een vlijmscherp mes bij, en dat is op zich dan al verdacht... Eet smakelijk, ik sla over want ga nu ff de weekend kilometers wegtrappen voordat het pleuris weer wordt. | |
muzas | vrijdag 13 mei 2016 @ 18:31 |
![]() HAHAHAHA wat een kutzooi! | |
RealBizkit666 | vrijdag 13 mei 2016 @ 18:37 |
Toch maar Shimano nemen. ![]() | |
ratatat | vrijdag 13 mei 2016 @ 19:14 |
Ik vind het knap als je dat tijdens het fietsen voor elkaar krijgt. | |
the_critic | vrijdag 13 mei 2016 @ 19:18 |
Ghehe crapynolo... Kaas, kom er maar in met de goedpraterss :-) | |
the_critic | vrijdag 13 mei 2016 @ 19:24 |
Eigenlijk erg eens met buzz.. Als er straks kleintjes rondrennen, is er minder mogelijkheid om te trainen en wedstrijden te rijden en zeker ook minder goesting om veel/lang van huis te zijn. Geen moraal is lastig, maar geniet ervan en pak nu nog de dingen die je kan. Doe keer iets anders, inderdaad de 11 steden ipv verplichte blokken. Weekendje heuvelrug of Veluwe, trainen in andere omgeving.. En inderdaad, niet je plezier laten onderdrukken door een paar pech gevallen. Een leuke envelop of podium wist dat meteen weer uit.. | |
Oksel | vrijdag 13 mei 2016 @ 19:31 |
Mijn crank kraakt als de ziekte.. is 5000km oud, dus lagers zullen 't niet zijn. Verwacht beetje schoonmaken enzo. Maar dan moet je 'm wel uit elkaar krijgen. Moet maatje 10 imbus is.. en dan draaien ofzo? Iemand enig idee? Campa Chorus. En gewoon van die draaibussen in 't frame zoals elke Chinees heeft. Was al bij de FM, maar die had geen tijd, en Mark heeft 3 kindjes dus ook geen tijd en Jan neemt z'n tel niet op. Anders ga ik maandag op t DK (donders mooi rondje!!) op de Bianchi ook goei. Dit is 't rondje van districtskampioenschappen Oost dit jaar. Supermooi, maar pittig door open vlakte en klimmen. Ga dus niet uitrijden ![]() https://www.strava.com/segments/4769920 | |
Oksel | vrijdag 13 mei 2016 @ 19:37 |
![]() | |
ratatat | vrijdag 13 mei 2016 @ 19:41 |
Is idd inbus maat 10, maar zou dat pas als laatst uit elkaar trekken. Bij mij is dat iig nooit de oorzaak van kraken geweest (n=1). Eerst kijken of het niet de pedalen / snelspanner / bladbouten is. Daar komen bij mij de meeste kraakjes vandaan. | |
Oksel | vrijdag 13 mei 2016 @ 19:43 |
Nee.. 't kraken komt daar echt uit. | |
the_critic | vrijdag 13 mei 2016 @ 19:48 |
Groot agelo.. Super mooi rondje!! Continu voorin zitten, anders rijd je op de kant. Waait overal.. | |
Oksel | vrijdag 13 mei 2016 @ 20:32 |
Ja.. alleen in de klimmetjes moet ik me laten afzakken, achteraan aanpikken, en in afdaling naar voren rijden. Dat lukt 1-3x, maar daarna is 't op. Dus ik hoop op verschrikkelijk veel wind, kan stuk beter waaier rijden (Gerrit jeweetz) dan klimmen, door de wind blijft 't hopelijk meer bij elkaar. | |
kaasplankje | vrijdag 13 mei 2016 @ 20:34 |
Campagnolo super record wordt niet gemaakt voor dikke toerders. Daar is het niet op berekend. | |
Oksel | vrijdag 13 mei 2016 @ 20:35 |
Gewoon iemand die op zn bek is gegaan.. anders kan dat niet. | |
kaasplankje | vrijdag 13 mei 2016 @ 20:37 |
Nah het carbon wordt gelamineerd (met matjes en hars ertussen) en vacuum getrokken en afgebakken. Er kunnen luchtbellen achterblijven tijdens dit proces waardoor een zwakke plek onstaat. Het zou dus ook een productiefout kunnen zijn imo. Iets van carbon maken is niet eenvoudig. | |
Oksel | vrijdag 13 mei 2016 @ 20:40 |
Kaas.. hoe kan ik m'n crank smeren? of die lagers in die bussen? | |
kaasplankje | vrijdag 13 mei 2016 @ 20:43 |
Tja is het wel je crank? Een kraak detecteren is trail & error, je kan dan het best beginnen met de simpelste klusjes waarvan je vermoed dat het kan zijn en steeds weer proberen. Je frame werkt als klankkast dus het geluid lijkt altijd uit de trapstel te komen, ook als dat niet zo is. | |
Oksel | vrijdag 13 mei 2016 @ 20:46 |
Als ik m'n trapper beweeg (en dus niet rond, maar zijwaarts zegmaar) dan kraakt 't. Dus komt echt uit die hoek. Dus ik wil die crankdingen eruit, en de lagercups eruit, alles schoonmaken, smeren, en terugzetten. | |
kaasplankje | vrijdag 13 mei 2016 @ 20:46 |
Je crank hoef je ook niet te smeren en de lagers in de bussen zijn onderhoudsvrij. Er moet wel een likje vet aan met de montage. | |
Oksel | vrijdag 13 mei 2016 @ 20:47 |
Dan zijn de lagers verrot. | |
kaasplankje | vrijdag 13 mei 2016 @ 20:48 |
Kan zijn dat je lagers kraken in de cups? Haal anders je ketting vd tandwielen en voel of de lagers nog mooi lopen met je knuisten. | |
Oksel | vrijdag 13 mei 2016 @ 20:49 |
Ja, die in de cups denk ik ja. Zal ff filmpje maken. | |
ultra_ivo | vrijdag 13 mei 2016 @ 21:46 |
Mooie foto's van de Alex Singer waarmee Victor Decouard Parijs Brest in minder dan 50 uur reed. Gewoon staal en buiscommandeurs: https://www.flickr.com/ph(...)m-72157647319545613/ | |
buzz1291 | vrijdag 13 mei 2016 @ 21:51 |
Goede Photoshop want dat kannie met Campa, onmogelijk ![]() | |
buzz1291 | vrijdag 13 mei 2016 @ 21:56 |
En hoe waar is dat. Ik heb wel eens een set bracket lagers vervangen omdat ik dacht dat daar de kraak in zat, en overtuigd he!!! Niet over dus, uiteindelijk als laatste de zadelpen eruit, schoonmaken, carbon montage pasta er op en nooit meer kraken. Dank U. | |
Blik | vrijdag 13 mei 2016 @ 22:12 |
De overschoenen heb ik thuis gelaten, maar de lange broek, thermo en armstukken zijn wel mee voor het ritje van morgen | |
Gripper | zaterdag 14 mei 2016 @ 08:21 |
Dat vlees was supermals hoor buzz ![]() Grainfed dry aged Australische koeien; niet van die taaie ouwe Franse melkbeesten. alleen m'n bearnaise was te dun, volgende keer nog harder kloppen denk ik. | |
Captain_Fabulous | zaterdag 14 mei 2016 @ 08:25 |
Ouwe melkkoeien zijn toch heel erg lekker? | |
#ANONIEM | zaterdag 14 mei 2016 @ 10:40 |
Die komt van fiets.nl toch? Crank van dik twee jaar oud, perfect opgelost door Campagnolo. Gratis en voor niks. | |
janatwork | zaterdag 14 mei 2016 @ 10:42 |
Te dunne Bearnaise komt meestal doordat je eigeel niet gaar genoeg is voordat je de boter toevoegt. Vooral dus langer op het vuur, van harder kloppen krijg je alleen een lamme arm. | |
Tommeke | zaterdag 14 mei 2016 @ 10:52 |
Tips van de pro voor Grippie! Nog veel aan 't fietsen Jan? | |
Oksel | zaterdag 14 mei 2016 @ 11:30 |
Ik gok van niet.. ![]() | |
Oksel | zaterdag 14 mei 2016 @ 11:32 |
Ik deed vorig jaar 9000km. Dit jaar zit ik pas op 2000. Dus ik maakte me zorgen. Maar als ik grafiek bekijk, zit ik maar 400km of 12 uur achterop vorig jaar. En dat komt dus precies door 't voorjaar waarin ik door val met schouderblessure zat. Vandaag en morgen rust. | |
Patroon | zaterdag 14 mei 2016 @ 11:33 |
PANNECOUCKE Wesley Dit blijft gewoon de mooiste naam voor een wielrenner ![]() http://www.lacharlygaul.lu/Francais/2015F/gaul15a.pdf 33th in Charly Gaul 2015 | |
Oksel | zaterdag 14 mei 2016 @ 11:34 |
Bestaat die echt? Nederlander? | |
Patroon | zaterdag 14 mei 2016 @ 11:34 |
Belg | |
kanovinnie | zaterdag 14 mei 2016 @ 11:44 |
Er is ook een topkanoer die zo heet ![]() Leef je verder nog? http://nos.nl/artikel/210(...)n-van-de-opvang.html | |
Patroon | zaterdag 14 mei 2016 @ 12:13 |
Gaat lekker hier.. in Wijnaldum is ook al een slang zoek http://www.powned.tv/nieu(...)s_zoek_in_fries.html | |
buzz1291 | zaterdag 14 mei 2016 @ 12:25 |
Lijkt meer op een vervlaamste naam uit het noord westelijke puntje van Frankrijk. Jolige voorvader die waarschijnlijk crepes en galettes verkocht. | |
buzz1291 | zaterdag 14 mei 2016 @ 12:30 |
Ja kijk, dat zei je er niet bij. Ik denken dat een bavette van zo'n taaie Franse koe was afgesneden. Maar ja indien het Australian (black) Angus was, is het een garantie voor goed vlees. En voor de bearnaise er gewoon wat maizena bij flikkeren, wordt het vanzelf dikker. Krijg honger, dus ga maar ff een krentebol in m'n murf stoppen. | |
buzz1291 | zaterdag 14 mei 2016 @ 12:31 |
Code rood daar n Friesland zo te lezen. Binnen blijven dus en dan maar hopen dat het niet ook code rood in huize Patroon is vandaag. Have fun. ![]() | |
No-P | zaterdag 14 mei 2016 @ 13:36 |
Morgen mijn eerste triathlon van het jaar, met 100km fietsen. Denk dat ik een laag voorwiel steek met deze wind; zit toch comfortabeler op zo'n afstand en fietsparcours is in zijn geheel over dijk langs het water (koning albert kanaal bij Maastricht). | |
Guppy | zaterdag 14 mei 2016 @ 14:17 |
Wauw! ![]() ![]() | |
Patroon | zaterdag 14 mei 2016 @ 15:18 |
Ik zou hoog voorwiel steken..zoveel maakt het niet uit is mijn ervaring. Wel is Aero voordeel aanzienlijk. | |
poiuytr | zaterdag 14 mei 2016 @ 15:33 |
Al lange tijd heb ik bij langste klim op Strava een segment staan wat niet eens die hoogtemeters bevatten. Mijn eigen rit kan ik natuurlijk flaggen of verwijderen, alleen rij daar nooit dus ik vind zonde. Kan het segment flaggen, maar dat heb ik al eens gedaan zonder resultaat. Hoe kan ik ervoor zorgen dat deze uit mijn record verwijdert wordt? | |
No-P | zaterdag 14 mei 2016 @ 16:17 |
Twijfel nog een beetje eerlijk gezegd. Bij afdalingen met 50+ durf ik met te harde wind niet meer te liggen op het tijdritstuur. Maar morgen is het een vlakke rit (op wat viaducten na), dus zal het goed gaan. Neem ze wel allebei mee en zie morgen wel. | |
ddx | zaterdag 14 mei 2016 @ 17:24 |
even supportticket aanmaken bij strava dat segment was dan zo'n nep klim die al gecorigeerd is. of gewoon een echte berg beklimmen dan heb je er geen last meer van ![]() | |
Z | zaterdag 14 mei 2016 @ 17:44 |
Wat DDX zegt. Had ik ook en nadat ik een echte "berg" beklom, was het weg. | |
Andyy | zondag 15 mei 2016 @ 09:48 |
Stuurbordjes ![]() Hoe verwachten ze dat je die vastmaakt als je een Garmin voor hebt uberhaupt? | |
kaasplankje | zondag 15 mei 2016 @ 10:01 |
hahaha ultimate toerderstruggle | |
Captain_Fabulous | zondag 15 mei 2016 @ 10:32 |
Houten kop van het songfestival zuipen, dus vanmiddag maar eens goed fietsen, benen als een natte krant, maar dat maakt natuurlijk niets uit. Bolle tourder-voordeel, ben toch altijd langzaam 😁 | |
Gripper | zondag 15 mei 2016 @ 11:50 |
Knip uit je stuurbordje halen. Precies dwars door die rfid tag heen zodat je nergens geregistreerd wordt ![]() | |
#ANONIEM | zondag 15 mei 2016 @ 12:07 |
Ha, same here. Maar morgen is minder wind ![]() | |
MarcoD | zondag 15 mei 2016 @ 12:09 |
Je kan ook die tag eraf trekken en willekeurig ergens opplakken | |
Andyy | zondag 15 mei 2016 @ 14:55 |
Ok, ik ben voorlopig niet meer op de fiets te vinden... | |
janatwork | zondag 15 mei 2016 @ 15:04 |
Nee, gedoe met werk, klussen, mijn bourgondische/alcoholistische leefstijl en een baby hebben mij al een jaar weerhouden van gestructureerd trainen. Nu ben ik weer viesdik, teringtraag en gesloopt na 75 kilometer. Lichtpuntje: Ik sport weer 3 keer in de week, ben de eerste kilo's al weer kwijt en begin fietsen ook weer leuk te vinden. Doel is nu om weer een beetje fit te zijn voor het crossseizoen. | |
Andyy | zondag 15 mei 2016 @ 15:08 |
Frame heeft een scheur ![]() ![]() | |
kanovinnie | zondag 15 mei 2016 @ 15:17 |
Die heb je toch net nieuw? | |
Andyy | zondag 15 mei 2016 @ 15:34 |
Jup.. | |
ratatat | zondag 15 mei 2016 @ 15:57 |
Van die aanrijding? | |
Andyy | zondag 15 mei 2016 @ 16:07 |
Dat was de stadsfiets. Deed net mee aan een tijdrit | |
the_critic | zondag 15 mei 2016 @ 16:29 |
Je Chinees? | |
Andyy | zondag 15 mei 2016 @ 16:38 |
![]() Die (maar dan met Schwalbe one's, sram red crankstel en ander stuurtje). Chinees is al verkocht | |
Patroon | zondag 15 mei 2016 @ 16:45 |
Andy, de man die meer fietsen koopt in een jaar, dan Patty in zijn hele leven.. | |
Fretwork | zondag 15 mei 2016 @ 16:46 |
Kut zeg, behoorlijk pech. Waar zit de breuk? | |
kanovinnie | zondag 15 mei 2016 @ 16:54 |
Ben je op je muil gegaan ofzo dan? | |
MarcoD | zondag 15 mei 2016 @ 17:01 |
andy kan beter gaan wandelen... | |
Patroon | zondag 15 mei 2016 @ 17:47 |
Gisteren een prima elite/amateur criterium gereden. Waar ik deze week nog wat liep te janken, ging het gisteren echt top. Had ik ook ff nodig. Uiteindelijk nietzeggend 36e gefinished, maar gevoel was top en aardig wat goede elite renners aan de start. 15 rondes voor het einde nog bezocht weg te komen en mee te springen met een groepje, maar zonder succes.
| |
Andyy | zondag 15 mei 2016 @ 17:52 |
Ja, bij een tijdrit. Was binnen en laaste stuk was buiten. In de laatste bocht gevallen, was blijkbaar gaan regenen. Ik startte als tweede, jongen voor me ging ook onderuit en volgens mij was het afgelast na mijn val. Ze gingen de eindstreep verplaatsen naar binnen, alleen had ik daar niks aan ![]() Het was wel een KNWU rit Seatstay, weet niet hoe je het vertaald naar het Nederlands | |
Dagoduck | zondag 15 mei 2016 @ 17:55 |
Staande achtervork. | |
kaasplankje | zondag 15 mei 2016 @ 18:00 |
zonde andyy nouja kan je weer wat nieuws kopen | |
Andyy | zondag 15 mei 2016 @ 18:06 |
![]() Zou ik hier nog wat mee kunnen? Ze hebben ons (de eerste twee) immers laten starten in een "gevaarlijke" conditie | |
kaasplankje | zondag 15 mei 2016 @ 18:07 |
ff met je advocaat overleggen | |
KolonelBroodje | zondag 15 mei 2016 @ 18:14 |
Netjes! ![]() Morgen in Annen? Misschien dat ik ook nog even langs ga om te kijken. | |
buzz1291 | zondag 15 mei 2016 @ 18:40 |
Ik had vanmiddag ook een hartslag van 195.... Ik keek naar Max. ![]() | |
Oksel | zondag 15 mei 2016 @ 20:51 |
Morgen hele dag DK. Eerst zelf rijden.. daarna in zo'n geil hesje beetje nutteloos zijn bij een of ander kruispunt. Crank uit elkaar gekregen, met enorme hefboom. Ding zat muurvast. Lagers versleten van trapas. Zijn pas 5000 oud. Zelfde lagers als op mijn Bianchi. Die zijn prima en 15000 oud. Zit 't verschil 'm dan wellicht in de lagercups? Bij mn Chinees zijn dat Chinese.. bij m'n Bianchi die van Campa denk ik. Wellicht kleine afwijking in maat ofzo..? Denk dat ik meteen maar ff andere lagercups monteer. | |
dop | zondag 15 mei 2016 @ 21:15 |
gaat meestal stuk als er vocht en vuil in komt. kan het water goed weg bij je chinees? [ Bericht 0% gewijzigd door dop op 15-05-2016 21:35:59 ] | |
No-P | zondag 15 mei 2016 @ 22:25 |
Na het zwemmen al wat vermoeid op de fiets gestapt. Kwestie van even een paar kilometer herstellen en na een paar kilometer begon het beter te draaien. De wegen waren op sommige plekken slecht, met 2x een vervelende drempel. Daar lagen verschillende bidons en bidonhouders die eraf waren geslagen. De eerste 60km gingen met ongeveer 35.5 per uur. Daarna was de koek op; niet trainen is niet presteren. Met 34.8 gemiddeld het fietsparcours afgegaan en nog redelijk uit kunnen lopen. Uiteindelijk in de middenmoot gefinisht. | |
Oksel | zondag 15 mei 2016 @ 23:04 |
Halve neem ik aan? Doe dat gekke zwemmen en lopen dan niet man. Daar heb je boten en fietsen voor. | |
Oksel | zondag 15 mei 2016 @ 23:05 |
Nee. Denk het niet. Gewoon door carbon en staal heen gaatje boren? Hoeveel mm? | |
kaasplankje | maandag 16 mei 2016 @ 07:34 |
Als het goed is zit er in het midden alleen carbon en aan de zijkanten een alu ring met schroefdraad. Je boort dan in het midden een gaatje van 3mm onder precies naast dat plastic deeltje onder je bracket waar de derailleurkabels overheen lopen. | |
muzas | maandag 16 mei 2016 @ 08:24 |
zou een mooie rode alu trek pakken. Die kunnen wel tegen een stootje. | |
dop | maandag 16 mei 2016 @ 08:43 |
haal eerst de lagers er maar eens uit , als het vocht is zie je dat meestal meteen. kun je gelijk van binnen uit kijken waar je het beste kunt boren. 3mm van kaas is te klein vind ik , dan kan door de oppervlaktespanning toch nog water in het bracket achter blijven. maar je kunt met 3mm beginnen en als je merkt dat er dan toch telkens water in zit kun je hem nog iets opboren. | |
Fretwork | maandag 16 mei 2016 @ 09:31 |
Foei | |
ultra_ivo | maandag 16 mei 2016 @ 10:37 |
De 400 was een rit met 2 gezichten voor mij. Het eerste stuk ging soepel, gewoon met de groep kunnen meerijden op het vlakke. Scheelt natuurlijk dat ik de route perfec tken daardoor kwam ik vanzelf een paar keer van voren te zitten als er weer eens iemand op kop verkeerd reed. Tweede stuk (enige stuk met wind in de rug) ook samen kunnen rijden met iemand waarvan de telefoon regelmatig uitviel. Daarna de controle in Kamp Lintfort. Lang gezeten met 2 andere deelnemers. Ik merkte wel dat ik weinig trek had. Daarna werd ik snel gelost. Smerige zijwind en veel vals plat op dit stuk. Met als resultaat dat de ruime voorsprong op het sluitingsschema al fors opgebruikt was tegen de tijd dat ik aan de heuvels begon. En heuvels zaten er veel in dit keer, meer dan bij de laatste editie die ik organiseerde. Uiteindelijk aangekomen met 20 minuten tijsdreserve, dat terwijl ik na 150km 2uur40 tijdsreserve had. 2uur20 toegegeven op het uiterste schema voor de laatste 250km. Helemaal top ben ik ook niet, al een paar dagen snotterig en ik merkte tijdens de rit dat ik weinig zin had in eten. | |
poiuytr | maandag 16 mei 2016 @ 11:36 |
Hoe kan ik zien of mijn buitenbanden "op" beginnen te raken? Heb nu 500km gefietst op mijn racer, geen idee hoeveel kerel voor mij op de racer heeft afgelegd. Als ik wat foto's maak van het loopvlak en zijwangen van voor en achter kunnen jullie basis daarvan zeggen hoever mijn banden zijn? | |
KolonelBroodje | maandag 16 mei 2016 @ 11:42 |
Jawel dat moet wel lukken, in ieder geval of ze aan vervanging toe zijn of niet. Ik vervang ze zelf meestal als het canvas te zien is, dan is de kans op lek rijden ook groter. Ik rij er denk ik zo'n 5000 km op. | |
#ANONIEM | maandag 16 mei 2016 @ 12:13 |
Er komt zo iemand kijken voor de trek. Ben benieuwd ![]() | |
Guppy | maandag 16 mei 2016 @ 12:56 |
Lekker fietsweer ![]() | |
Patroon | maandag 16 mei 2016 @ 13:12 |
Tot het canvas te zien is? ![]() Ik vervang ze echt een stuk eerder, als het loopvlak achter begint af te vlakken gaan ze al weg. Denk zo'n 3000km | |
KolonelBroodje | maandag 16 mei 2016 @ 13:18 |
Maar ik ben een toerder en jij niet ![]() | |
#ANONIEM | maandag 16 mei 2016 @ 13:20 |
Oude fiets verkocht ![]() | |
Patroon | maandag 16 mei 2016 @ 14:23 |
Heb gewoon een hekel aan lek rijden,ook met training. | |
Oksel | maandag 16 mei 2016 @ 14:56 |
DK uitgereden.. #41. Mooi rondje. Weinig wind. Klimmetjes verteerde ik goed. Lekker gereden. | |
poiuytr | maandag 16 mei 2016 @ 15:30 |
Daarom stonden al die borden er dus gisterenavond. Lagen paar verse stukken asfalt in. | |
Oksel | maandag 16 mei 2016 @ 15:39 |
Ja.. mooi hoor. Strak. | |
Guppy | maandag 16 mei 2016 @ 16:15 |
Ik vind het overigens serieus lastig om in te schatten wat ik aan moet trekken. Vandaag had ik de lange-broek-memo duidelijk gemist ![]() Bij hardlopen is er een soort ongeschreven regel, kleed je alsof het 10 graden warmer is. Bij 15 graden is kort-kort dus prima te doen. Is er bij fietsen ook zoiets? | |
Blik | maandag 16 mei 2016 @ 16:20 |
Meningen verschillen een beetje. Maar de stelregel is wel dat bij zonnig weer 15-20 graden de grens is voor kort-kort. Iedereen is daar wel een beetje anders in, en het ligt ook wel een beetje aan de rit die je gaat maken. Ik had zaterdag in ieder geval arm en beenstukken aan en daar had ik geen spijt van. Bij hardlopen kun je al veel eerder in kort-kort gaan, minder afkoeling door de wind, je bent meestal korter onderweg. | |
poiuytr | maandag 16 mei 2016 @ 17:22 |
Ik hou vaak met de volgende factoren rekening a) temperatuur b) wind c) evt. regen d) lengte van de rit. Als je 1uur gaat fietsen is wat anders dan 5uur, je hebt dan te maken met verschillende temperaturen, helemaal 's middags en 's avonds. Onder de 17-18 graden zie je mijn niet snel in kort-kort overigens. Ben liever te warm gekleed dan de te koud, maar dat is voor iedereen persoonlijk. Als het bijvoorbeeld hard waait en het is 18 graden met af en toe zon, heb ik arm en beenstukken aan met korte broek en Gabba jacket. Is het 18 graden bijna geen wind en mooi zonnig; kort-kort vaak zorg ik dan ook dat ik armstukken mee heb. Ik kan kou bijv. beter aan de aan de benen hebben dan aan het bovenlichaam. Ook kwestie van ervaring hoe te kleden. Als je twijfelt kun je het natuurlijk altijd hier vragen. | |
#ANONIEM | maandag 16 mei 2016 @ 20:07 |
http://www.ebay.co.uk/itm(...)946029635&rmvSB=true![]() [ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2016 20:08:23 ] | |
Gripper | maandag 16 mei 2016 @ 20:16 |
Ik weet niet hoe compleet je fiets garderobe al is, maar dit soort weer is ideaal voor arm en beenstukken (of kniestukken) Je kan dan als het s ochtends fris is met die dingen aan van huis gaan. En als t dan s middags wat warmer wordt, passen ze opgerold zo in de achterzakken. Ideale accessoires! | |
poiuytr | maandag 16 mei 2016 @ 20:29 |
Hier dan een paar foto's van mijn banden, in welke staat schatten jullie ze?Maar even in een spoiler gezet. In voor en achterband zitten wel een paar puntjes (eennalaatste foto)op sommige plekken. Voor de rest als ik zelf moet schatten zijn deze banden 6/10. Maar ik kan er echt compleet naast zitten. Bij een mountainbike is dat veel makkelijker omdat je dan naar de noppen en zijwang kijkt. | |
Z | maandag 16 mei 2016 @ 20:36 |
Ze ogen best nog rond. | |
Patroon | maandag 16 mei 2016 @ 20:39 |
Die kunnen beide nog wel. Op de voorband zie je 2 puntjes. Als die weg zijn, zijn ze op. Achterband is ander merk. Volgens mij Continental Grand Prix ofzo. Die kunnen ook nog wel, hard rubber. Slijt niet zo hard, maar ook minder grip bij nat weer. | |
dop | maandag 16 mei 2016 @ 20:49 |
zoals Patroon zegt zie alleen veel insnijdingen met steentjes en of stukjes glas. als je die er af en toe uitpeutert met een puntig iets dan ga je minder risico op lek hebben. grotere scheuren kun je met seconde lijm ook verlijmen voor is "Grand Prix S II", achter is de "Grand Prix" iets slijtvaster en goedkoper maar minder grip | |
Tommeke | maandag 16 mei 2016 @ 21:18 |
Ik had ook DK vandaag. Voelde me niet fit, toch gestart. De eerste ronde ging wel lekker, maar ik kwam er niet echt doorheen. Ben halfkoers maar afgestapt, had totaal geen jus in de benen, last van m'n keel en ook geen moraal. | |
ratatat | maandag 16 mei 2016 @ 21:47 |
Al die kleine scheurtjes in de GP4000s, kunnen die kwaad? En enig idee waardoor dat komt? Lijkt alsof ze zijn uitgedroogd, al weet ik niet of dat een ding is bij banden. Je ziet ze op deze foto als je inzoomt:
[ Bericht 0% gewijzigd door ratatat op 16-05-2016 21:58:34 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 17 mei 2016 @ 08:46 |
De nieuwe Campagnologroep is al op een paar plaatsen te koop. Ik ben benieuwd naar de eerste reviews. | |
kanovinnie | dinsdag 17 mei 2016 @ 08:54 |
http://www.nu.nl/sport/42(...)zitvlakblessure.html Het verbaasd me eigenlijk dat een profrenner er dusdanig last van krijgt. Je zou zeggen dat die perfect op de fiets zitten met een perfect zadel etc | |
muzas | dinsdag 17 mei 2016 @ 09:04 |
Mjah ontstekinkje aan bijv. haarzakje ofzo kun je altijd oplopen he? Dat staat los van je positie. Maar kan wel goed pijn doen... | |
Z | dinsdag 17 mei 2016 @ 09:55 |
Dat bestaat toch alleen maar ik boekjes? De "perfecte zit". | |
kanovinnie | dinsdag 17 mei 2016 @ 10:05 |
Ik neem aan dat je wel weet wat ik bedoel? | |
#ANONIEM | dinsdag 17 mei 2016 @ 10:07 |
Als je eenmaal ergens last van hebt heb je als profrenner wel een extra groot probleem. Drie weken achter elkaar 5 uur per dag op een fiets zitten, die anus heeft dus totaal geen mogelijkheid te herstellen. | |
Z | dinsdag 17 mei 2016 @ 10:09 |
Jajajaja, wat een passieve agressiviteit op de maandag dinsdagochtend. Reed Tony Martin laatst ook niet met een gat in z'n broek vanwege last van z'n kont? | |
Z | dinsdag 17 mei 2016 @ 10:10 |
https://www.instagram.com/p/7_5g3Fk6Ou/ | |
kanovinnie | dinsdag 17 mei 2016 @ 10:11 |
Nee, die schijnt een stuk schuurpapier op z'n zadel te leggen om zo zichzelf te forceren om zo stil mogelijk te blijven zitten. | |
kaasplankje | dinsdag 17 mei 2016 @ 10:24 |
een renner zit niet op zijn anus en tony martin is gek | |
#ANONIEM | dinsdag 17 mei 2016 @ 10:25 |
![]() | |
kaasplankje | dinsdag 17 mei 2016 @ 10:28 |
Ja ik dacht nl. dat hij dat 1x had gedaan bij wijze van experiment. Maar hij doet dat dus vaker. Best spelen met vuur aangezien je poepgat daar niet ver bij vandaan zit en je dus behoorlijke kans hebt op wondinfectie. | |
#ANONIEM | dinsdag 17 mei 2016 @ 10:31 |
Ik had het over je eerste zin. Natuurlijk zit een renner niet op zijn anus. Wat betreft punt twee: http://cyclingtips.com/20(...)-trial-tech/#image-4 Geen idee van wie de fiets is, maar Martin is dus niet de enige die op zoek is naar extra grip. | |
kaasplankje | dinsdag 17 mei 2016 @ 10:34 |
Clubmaatje had zo de binnenkant van zijn dijen opengeschuurd, weet ff niet meer hoe dat kwam. Duurde 2 maanden vooraleer die wond dicht was. | |
Patroon | dinsdag 17 mei 2016 @ 11:04 |
Blijft een mens he. Krijgt okk weinig tijd om te herstellen. Het is bij mij ook niet altijd top daar, maar ik kan makkelijk ff rustdagje pakken of koers maar 2u. Dat is wat anders dan bij profs. | |
Captain_Fabulous | dinsdag 17 mei 2016 @ 13:22 |
Oscar Freire had kennelijk behoorlijk vaak last van z'n zitvlak, ik las ergens een verhaal dat ie een hele collecie zadels had met allemaal gaten erin gemaakt, vor z'n verschillende blessures daar. Klinkt haast te mooi om te geloven alleen... Zondag trainen ging leker chaotisch, ik moest eerst nog naar de super voor wat verjaarddagsfeest dingetjes(dochter) pleurt de uitlaat van onder m'n auto half op straat. Gelukkig vlak bij huis, dus heel voorzichtig en heel lawaaierig naar huis terug gereden, en maar op de fiets naar de dichstbijzijnde AH geraced die open was, 8,5 km verder. Terug met fietstassen vol sap en taart, en daarna nog een lusje in de omgeving gedaan.Dus eerst twee stukken op volle kracht direct vanaf begin, en laatste deel meer op bolle tourders tempo. Is wel een realistische training voor vakantietochten, dan rij ik ook niet de hele dag hetzelfde tempo, dus laten we het positief bekijken ![]() Oh ja, en de voiture is afgeschreven, een auto uit '97 en bijna 300k op de teller, ga ik niet voor 900 euro nieuwe uitlaten op laten zetten...rust zacht, Citroen ZX. Die reis naar Oostenrijk in februarie is denk ik toch de doodsteek geweest voor hem. ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 17 mei 2016 @ 13:27 |
Ik heb een nieuwe garmin houder nodig. Suggesties? Mijn vorige is zondag overleden. | |
ratatat | dinsdag 17 mei 2016 @ 13:34 |
Kan je niet die hidemybell voor ons gaan testen? ![]() | |
muzas | dinsdag 17 mei 2016 @ 13:37 |
Ik rij er al een tijdje mee hoor | |
kaasplankje | dinsdag 17 mei 2016 @ 13:37 |
ik roep altijd EN NOU OPDONDEREN GVD geen bel nodig | |
kaasplankje | dinsdag 17 mei 2016 @ 13:38 |
Jammer fabiola, en nu? Een dacia? | |
ratatat | dinsdag 17 mei 2016 @ 13:40 |
Is het wat? En gaat die bel niet vol water zitten als het regent? | |
kanovinnie | dinsdag 17 mei 2016 @ 13:42 |
Het lijkt mij niet echt heel handig. Of heb ik het mis? | |
kaasplankje | dinsdag 17 mei 2016 @ 13:45 |
Als je geen garmin hebt lijkt me dit ook niet heel handig. | |
RealBizkit666 | dinsdag 17 mei 2016 @ 13:45 |
Er zitten gaatjes in waar het water uit kan. ![]() | |
muzas | dinsdag 17 mei 2016 @ 13:45 |
Nee hoor. Werkt prima. Goed harde bel ook. Waarom niet? het is gewoon een bel maar dan onder je garmin. ff met je wijsvinger langs het lipje omhoog en *ping*. | |
Captain_Fabulous | dinsdag 17 mei 2016 @ 13:46 |
Whatever stationwagen in de prijsklasse die ik kan betalen, uit het tweedehands circuit, de meeste waarde geeft voor m'n pesos denk ik maar. Mijn interesse voor auto's is vrijwel 0, ik ga ze pas leuk vinden vanaf een ton ofzo. Dus ik ben daar vrij pragmatisch in. Er moet een fiets achterin kunnen, of veel bagage, liefst beide tegelijk. Dan zijn we al tevreden. Een bestelbus vind ik echter te praktisch, dus dat niet. | |
kaasplankje | dinsdag 17 mei 2016 @ 13:47 |
Ik heb zo een mooie gouden retro bel op mijn stadfiets alleen past die niet op een oversized stuur. PIIINNNNGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG doet ie | |
kanovinnie | dinsdag 17 mei 2016 @ 13:53 |
Omdat je zo ver van je stuur af moet. Terwijl juist de belsituaties ook de momenten zijn dat je je handen aan het stuur wilt hebben. | |
kaasplankje | dinsdag 17 mei 2016 @ 13:58 |
Interesse voor auto's 0? Je bent toch een man? Dan zijn we al tevreden? Wie we? ![]() ![]() | |
muzas | dinsdag 17 mei 2016 @ 13:59 |
Ook als je de bel op je stuur hebt, heb je je handen niet bij de remmen. Dus die situaties zijn nagenoeg gelijk. en kan linkerhand gewoon aan het stuur houden. Gevaarlijke of noodsituaties is bellen sowieso niet aan de orde... Dan inderdaad handjes op de remmen. Maar ook dat verschilt wederom niet met een normale bel. En 'ver'.. net zo ver als je garmin... non-issue. Voor mij althans. Maar he, ieder die het een kutding lijkt moet 'm vooral niet aanschaffen ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 17 mei 2016 @ 14:05 |
Ik koop 'm al hoor, je hoeft niet boos te worden | |
kanovinnie | dinsdag 17 mei 2016 @ 14:05 |
Gepost vanuit mijn Berlingo Groetjes Kaasplankje | |
kaasplankje | dinsdag 17 mei 2016 @ 14:06 |
hey ik heb tegenwoordig een huracan | |
Captain_Fabulous | dinsdag 17 mei 2016 @ 14:11 |
Als ie niet minstens twee keer m'n jaarsalaris kost is het dus gewoon een ding met vier wielen, dat je ergens naar toe brengt. Kwijlen over een carrosserie bewaar ik voor Aston Martins, of andere mooie vormen. Het verschil tussen een Astra en een Focus of een Megane vind ik het meest oninteressante dat er is op deze aarde. Nou ja, voetbal is nog minder interessant, vooruit. 'WE' willen een automaat, maar uiteindelijk bepaal ik wat er komt. Ik ben nu aan het nadenken, wat ik daar van vindt, dat automaat rijden. | |
muzas | dinsdag 17 mei 2016 @ 14:13 |
Automaat is #genot. Zeker in de file. | |
RealBizkit666 | dinsdag 17 mei 2016 @ 14:15 |
VW Passat Variant. Met DSG. Dan kan degene die automaat wil rijden dat doen. En degene die zelf wilt schakelen kan dat ook. | |
kanovinnie | dinsdag 17 mei 2016 @ 14:17 |
Dit. Maar ik zou wel liever cruisecontrol ofzo hebben dan een automaat. Beetje afhankelijk van het budget ook. | |
kanovinnie | dinsdag 17 mei 2016 @ 14:18 |
Zelf schakelen is er dan niet echt meer bij he? Beetje aan de flippers flipperen alsof je in een F1 wagen zit ![]() | |
kaasplankje | dinsdag 17 mei 2016 @ 14:19 |
Die gaan allemaal stuk. | |
Captain_Fabulous | dinsdag 17 mei 2016 @ 14:20 |
Tussen 3 en 4 duizend qua budget. We gebruiken hem alleen in het weekend en voor vakanties, praktisch gezien, dus het hoeft niet zo nieuw. Ik ben wat Focussen aan het checken want die hebben wel een goeie technische reputatie, en ik heb vroeger een Escort gehad, en die was leuk, dus een Ford heeft een licht streepje voor. En ik zie Focussen voor rond de 2500, maar dat weet ik zo net niet. In elk geval, bij auto's onder de 4000 calculeer ik in dat de eerste APK minstens 500 kost qua nieuwe remmen, oid. | |
muzas | dinsdag 17 mei 2016 @ 14:21 |
De software schijnt niet heel betrouwbaar te zijn ![]() | |
Gripper | dinsdag 17 mei 2016 @ 14:21 |
Oh ja een Bel. Zaterdag tijdens de chouffe moet ik ook weer tienmiljoen keer roepen "a droite s'il vous plait" op dat steile ding bij het Parc a Gibier. | |
RealBizkit666 | dinsdag 17 mei 2016 @ 14:22 |
Je kunt ook met de pook schakelen hoor. ![]() | |
muzas | dinsdag 17 mei 2016 @ 14:23 |
HOESIER BIER ![]() Zin in. Zijn trouwes allemaal hollanders joh... gewoon in je moerstaal roepen. | |
kaasplankje | dinsdag 17 mei 2016 @ 14:23 |
En de turbo's van VW die gaan ook allemaal stuk. | |
RealBizkit666 | dinsdag 17 mei 2016 @ 14:24 |
Gelukkig maar dat andere merken geen problemen hebben. ![]() | |
ratatat | dinsdag 17 mei 2016 @ 14:26 |
Die Duitse auto's staan er toch redelijk om bekend dat ze niet meer zo goed zijn in waar ze om bekend staan. ![]() | |
muzas | dinsdag 17 mei 2016 @ 14:26 |
Je hebt trouwens automaten en automaten.... Heb een keer in zo'n golf variant ecodinges ding gereden... Reed 50 in z'n 6 ![]() Zet je 'm op sport... rijd ie 50 in zn 2 ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 17 mei 2016 @ 14:39 |
Auto's ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 17 mei 2016 @ 14:41 |
Gewoon een Alfa kopen joh. Past ook mooi bij een Italiaans frame. | |
muzas | dinsdag 17 mei 2016 @ 14:42 |
Roesten al in de folder | |
#ANONIEM | dinsdag 17 mei 2016 @ 14:43 |
Daarom moet je ook een carbon frame kopen. | |
Andyy | dinsdag 17 mei 2016 @ 15:04 |
Ik een Aventador SV, Huracan ![]() | |
Andyy | dinsdag 17 mei 2016 @ 15:06 |
Daarom in M/S rijden, kan je zelf de versnellingen bepalen. Auto van m'n ouders doet 50 in z'n 7 ![]() | |
Andyy | dinsdag 17 mei 2016 @ 15:06 |
Ik kwam er net achter dat m'n fiets met een creditcard was aangeschaft "Maar" 50 euro armer aan eigen risico ipv nieuw frame en alles zelf weer moeten opbouwen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 17 mei 2016 @ 15:08 |
Hoe zit dat dan? | |
#ANONIEM | dinsdag 17 mei 2016 @ 15:09 |
Aankoopverzekering. | |
Captain_Fabulous | dinsdag 17 mei 2016 @ 15:10 |
aankoopverzekering, als het stuk gaat krijg je je geld terug. Wist niet dat het ok voor vallen met je fiets gold alleen. | |
ratatat | dinsdag 17 mei 2016 @ 15:22 |
Al iets op het oog? | |
Andyy | dinsdag 17 mei 2016 @ 15:24 |
Eerst maar kijken wat en hoeveel ik terugkrijg Ik sta open voor suggesties, enige eisen zijn aero, carbon en geile kleuren ![]() | |
muzas | dinsdag 17 mei 2016 @ 15:28 |
![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 17 mei 2016 @ 15:31 |
Geinig artikeltje: http://road.cc/content/fe(...)test-design-blunders | |
Andyy | dinsdag 17 mei 2016 @ 15:31 |
Ik krijg niet 4x het bedrag terug he | |
kaasplankje | dinsdag 17 mei 2016 @ 19:03 |
Ja zeker. Vond zelf die dual control mtb shifters echt wel een geweldig idee. Ik had net voordat ze uitkwamen mijn centjes geïnvesteerd in een Sram X9 setje anders had ik ze zeker gekocht. Ik vond dat het goed werkte overigens. | |
Guppy | dinsdag 17 mei 2016 @ 19:11 |
Ja, nog even over auto's ![]() Ik heb een Volkswagen Polo. Allemaal niet al te groot dus, maar wel een hatchback, dus de achterkant kan plat en op zich is er dan nog wel aardig wat ruimte. Maar wat is nou de beste manier om de fiets mee te nemen? En vooral de veiligste manier, voor de fiets dan? Hoe dit aan te pakken? ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 17 mei 2016 @ 19:24 |
Achterbank plat, voorwiel eruit, derailleurkant boven. Mijn achterbank kan niet plat, dus ik moet binnenkort eens proberen of ik mijn fiets op de achterbank krijg ![]() | |
KolonelBroodje | dinsdag 17 mei 2016 @ 19:28 |
Dit inderdaad. Mocht het dan nog niet lukken dan kun je ook het achterwiel er nog uit halen. En een kleed onder je fiets leggen zodat die niet beschadigt. | |
#ANONIEM | dinsdag 17 mei 2016 @ 20:13 |
Lekker zonnetje! ![]() ![]() | |
muzas | dinsdag 17 mei 2016 @ 20:16 |
ff een 39 erop knallen Leo, aan je achterderrie te zien rij je met een behoorlijk scheve kettinglijn. (of je ketting is vies lang) En waarom geen 2e bidonhouder? | |
muzas | dinsdag 17 mei 2016 @ 20:17 |
p.s; sora triple met pornohoepels ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 17 mei 2016 @ 21:02 |
Mooi fietsje! | |
kanovinnie | dinsdag 17 mei 2016 @ 21:07 |
Ziet er mooi uit pik. Zou wel even een normaal zadeltasje monteren ipv zo'n hutkoffer maar dat is slechts mijn mening. Wat heb je er allemaal inzitten? | |
kanovinnie | dinsdag 17 mei 2016 @ 21:11 |
Dit. En eventueel je achterwiel er ook nog uit. Tip, eerst je voorwiel losmaken zodat die er uit kan. Dan je achterwiel er uithalen en dan kan je zo je voorwiel eruit halen. Dan sta je niet te kloten en hoef je je frame niet op de grond te leggen oid. Eventueel nog een kleed over je frame voordat je je wielen er op legt maar zelf geloof ik dat altijd wel. Met wielen erinzetten doe ik hetzelfde als hierboven, maar dan andersom. Dus eerst los het voorwiel erin, dan het achterwiel er goed in en dan je voorwiel vastmaken. | |
poiuytr | dinsdag 17 mei 2016 @ 21:39 |
In mijn studententijd was ik denk ik met je eens geweest, ben nu overigens ook nog half student ![]() ![]() Ik heb een Volkwagen Golf en gooi mijn fiets altijd achterin. Dat is ook de reden waarom ik destijds deze auto heb gekocht. Bij het uitzoeken zelfs een rolmaat meegenomen om het allemaal uit te meten. Haal overigens altijd mijn voorwiel eruit, dat pas wat makkelijker en soms het zadel. Bank van een Volkswagen heb je binnen paar seconden plat liggen, passagiersstoel naar voren en rechtop zetten dan denk dat je een eind moet komen. | |
RealBizkit666 | dinsdag 17 mei 2016 @ 21:49 |
Ik heb zelfs 2 fietsen (mijne en die van 42) op de achterbank van een Fiat Panda gekregen. Dan moet 1 fiets in een Polo ook wel lukken. | |
poiuytr | dinsdag 17 mei 2016 @ 21:56 |
Op elkaar stapelen moeten er 3/4 ook wel lukken. | |
RealBizkit666 | dinsdag 17 mei 2016 @ 21:58 |
De frames stonden netjes naast elkaar. ![]() |