Ja dat scheelt heel erg. Je valt op, want het totaalpakket klopt. En dat telt. Daarom ben ik ook blij met deze inzending. Net zoals bij Calm After the Storm is er begrepen dat het niet alleen maar om het spelen van een liedje gaat.quote:Op woensdag 11 mei 2016 01:29 schreef grazz het volgende:
[..]
Yes.
Hoe meer ik er over nadenk hoe meer ik geloof in een hoge notering. Denk wel dat de 2e helft nog beter was geweest, maar belangrijker: we vallen op. Een goed lied heeft geen goede startplek nodig. Calm after the storm valt ook vanaf elke startplek op.
Dat kan, ik heb sowieso niet veel met het Zweedse nummer, dus volg ik dat ook niet. Maar zoals ik al zei, is het maar de vraag of de stemmers zich er ook daadwerkelijk aan gaan storen.quote:Op woensdag 11 mei 2016 01:30 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Nee het is echt een kopie luister maar
Het probleem van Nederland is gewoonweg budget. Wij kunnen niet hetzelfde neerzetten als Zweden, Rusland etc qua visuals etc dus geniet van het moment, want ieder jaar een goed nummer sturen gaat niet gebeuren. Er doen immers meer landen meequote:Op woensdag 11 mei 2016 01:33 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja dat scheelt heel erg. Je valt op, want het totaalpakket klopt. En dat telt. Daarom ben ik ook blij met deze inzending. Net zoals bij Calm After the Storm is er begrepen dat het niet alleen maar om het spelen van een liedje gaat.
Dan maakt het mij eigenlijk niet eens zo uit hoe hoog hij uiteindelijk eindigt (liefst zo hoog mogelijk natuurlijk). Het is iets waar je tenminste trots op kan zijn. Als ze nou de komende jaren dat niveau nou eens vast blijven houden. En niet na 2014 het wel te begrijpen, opeens elke vorm van nadenken over je inzending uit het raam gooien, zoals vorig jaar
quote:Op woensdag 11 mei 2016 01:31 schreef Cyan9 het volgende:
Phew, ben weer bij.
Dussss we zijn doorrrrrrr! *hysterisch vlag wappert*
Nederland zal inderdaad nooit het budget van Rusland, Zweden, Armenië of Azerbeidzjan bij elkaar krijgen. Maar dat hoeft ook helemaal niet. De aankleding kost uiteraard geld, maar hoeft geen enorme smak te zijn. Met een klein budget moet je ook uit de voeten kunnen. Mits er gewoon over nagedacht worden.quote:Op woensdag 11 mei 2016 01:35 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Het probleem van Nederland is gewoonweg budget. Wij kunnen niet hetzelfde neerzetten als Zweden, Rusland etc qua visuals etc dus geniet van het moment, want ieder jaar een goed nummer sturen gooit naar werken. Er doen immers meer landen mee
Je zou het simpel kunnen noemen. Maar bij Conchita waren de visuals juist heel duidelijk aanwezig en vulde het, het liedje goed aan. Conchita stond daarbij wel vrij statig, maar de jurk en aankleding klopte er wel.quote:Op woensdag 11 mei 2016 01:47 schreef grazz het volgende:
Ach Oostenrijk en Denemarken wonnen recent ook met een vrij simpele staging. Loreen was ook eenvoudig, maar zo goed over nagedacht.
Nederland kan het ook echt wel. De staging van TCL was goud en winnaar waardig.quote:Op woensdag 11 mei 2016 01:51 schreef Redefine het volgende:
[..]
Je zou het simpel kunnen noemen. Maar bij Conchita waren de visuals juist heel duidelijk aanwezig en vulde het, het liedje goed aan. Conchita stond daarbij wel vrij statig, maar de jurk en aankleding klopte er wel.
Denemarken had dan juist weer een fluittist, zangeres op blote voeten, apart camerastandpunt etc. Dus dat zou ik niet simpel noemen.
Hooguit dat het niet per se veel geld hoeft te kosten.
Ja, maar meer in de zin dat je niet zoals Rusland of Zweden vorig jaar met hele dure visuele middelen hoeft aan te komen, kan dus ook zoals genoemde voorbeelden en uiteraard ook dat zal wat gaan kosten. Maar alleen een gitaartje, goed zingen en een goed lied daar red je het helaas niet meer mee. Dat visuele aspect gaat gelukkig nu goed en in 2014, maar we zijn er nog niet. Kan volgend jaar ook zomaar weer misgaan. AvroTros moet zich blijven bewijzen komende jaren.quote:Op woensdag 11 mei 2016 01:51 schreef Redefine het volgende:
[..]
Je zou het simpel kunnen noemen. Maar bij Conchita waren de visuals juist heel duidelijk aanwezig en vulde het, het liedje goed aan. Conchita stond daarbij wel vrij statig, maar de jurk en aankleding klopte er wel.
Denemarken had dan juist weer een fluittist, zangeres op blote voeten, apart camerastandpunt etc. Dus dat zou ik niet simpel noemen.
Hooguit dat het niet per se veel geld hoeft te kosten.
Dat is juist mijn punt ookquote:Op woensdag 11 mei 2016 01:53 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Nederland kan het ook echt wel. De staging van TCL was goud en winnaar waardig.
Ben ik het mee eens.quote:Op woensdag 11 mei 2016 01:54 schreef Em31 het volgende:
Het enige wat ik jammer vind aan zijn optreden is dat hij na de stilte zo in het publiek verdween, de camera leek 'm toen ook niet te vinden. Hopelijk zijn ze daar zelf ook niet tevreden over
Dat is precies wat ik bedoel. Niet denken, we zijn er wel met het liedje. Maar elk jaar je moeten bewijzen als AvroTros zijnde. En ja dan kan je de plank eens misslaan, maar onderken dat dan ook. Ga niet wijzen naar andere landen die onterecht door zouden zijn.quote:Op woensdag 11 mei 2016 01:58 schreef grazz het volgende:
[..]
Ja, maar meer in de zin dat je niet zoals Rusland of Zweden vorig jaar met hele dure visuele middelen hoeft aan te komen, kan dus ook zoals genoemde voorbeelden en uiteraard ook dat zal wat gaan kosten. Maar alleen een gitaartje, goed zingen en een goed lied daar red je het helaas niet meer mee. Dat visuele aspect gaat gelukkig nu goed en in 2014, maar we zijn er nog niet. Kan volgend jaar ook zomaar weer misgaan. AvroTros moet zich blijven bewijzen komende jaren.
Comments onder deze zijn ook mooi.quote:
"There was so much black leather on display at the semi-finals that we felt like we'd stumbled into a fetish night."quote:
Ook van Nederland, best geloofwaardig.quote:Op woensdag 11 mei 2016 02:36 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ze zijn fan van Azerbeidzjan, niet geloofwaardig.
Nice, ik verwacht puntenquote:Op woensdag 11 mei 2016 02:02 schreef Cyan9 het volgende:
Metro U.K. gebruikt verdacht veel foto's van Douwe voor z'n artikelen. 12 points incoming from the U.K.??
http://metro.co.uk/tag/eurovision-song-contest/
zo heerlijk om te lezenquote:Op woensdag 11 mei 2016 02:26 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Comments onder deze zijn ook mooi.![]()
Om je dood te lachen of te ergeren. Hoezo kan Nederland niet een fatsoenlijke act neerzetten? Nederland behoort tot de rijkste landen in Europa. Het is eerder tragisch dat wij er geen geld aan WILLEN besteden. Nederland zou als een van de founding fathers van het ESF gewoon genoeg geld moeten willen doneren, zodat een finaleplek zeker is. Alles komt gewoon weer neer op calvinisme en zuunigheidquote:Op woensdag 11 mei 2016 01:35 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Het probleem van Nederland is gewoonweg budget. Wij kunnen niet hetzelfde neerzetten als Zweden, Rusland etc qua visuals etc dus geniet van het moment, want ieder jaar een goed nummer sturen gaat niet gebeuren. Er doen immers meer landen mee
quote:Op woensdag 11 mei 2016 02:43 schreef Greys het volgende:
Joeeeee ik leef nog, net aan. Morgen meer. Is er een filmpje van het noemen van de finalisten? Heb in al het gejuich de reactie van Douwe gemist.
EN NU DUS TOT ZATERDAG WAKKER LIGGEN OF HIJ NIET ALS EERSTE MOET
Echt superpositief over Douwe Bob. Kom er maar in met die 12 punten zaterdag, UK!quote:
47% is wel echt extreem hoog hoor... Of douze points, of er zit iemand te spammenquote:Op woensdag 11 mei 2016 02:50 schreef grazz het volgende:
[..]
Nice, ik verwacht punten![]()
Ze hebben ook een poll. NL staat met 47% bovenaan op dit moment
http://metro.co.uk/2016/0(...)part-1-5873558/#mv-a
Zie je wel, ze leeft nog!quote:Op woensdag 11 mei 2016 02:43 schreef Greys het volgende:
Joeeeee ik leef nog, net aan. Morgen meer. Is er een filmpje van het noemen van de finalisten? Heb in al het gejuich de reactie van Douwe gemist.
Tjechie alweer vergeten? Als ze een baard zou laten groeien natuurlijk winnaar in de finale. Oh shit, ze heeft geen penis zoals meneer Wurstquote:Op woensdag 11 mei 2016 05:31 schreef TLC het volgende:
Er waren maar 2 artiesten gisteravond die echt zuiver zongen : DB en dat lieftallige Oosterrijkse meisje.
Echt de 2 beste van semi final 1![]()
quote:Op woensdag 11 mei 2016 02:43 schreef Greys het volgende:
Het ligt inderdaad aan de tweede semi, maar ik denk dat DB bij het publiek heel veel meer punten scoort dan verwacht. Nee, Rusland en Armenië gaan we niet voorbij. Oekraïne misschien ook niet, maar ik begin er vertrouwen in te krijgen dat we wel het best scorende West-Europese land gaan worden.quote:Op woensdag 11 mei 2016 07:24 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben blij met een top 10 plek, zeker met een vroege startplek.
Van Armenie, Rusland en Oostenrijk ga je het niet winnen, en dan heb je ook nog Frankrijk en Zweden. Uit de 2e halve finale verwacht ik nog steeds Letland en helaas ook Oekraine bij de top.
Top 10 zou echt al heel knap zijn
Ik kijk net op ESC-tracker.com en hij scoort een 4e plek qua downloads vooral in Scandinavie en de Baltische staten. Oostenrijk staat er net achter dus wellicht heb je een punt, Armenie doet in Itunes trouwens helemaal niks.quote:Op woensdag 11 mei 2016 07:26 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het ligt inderdaad aan de tweede semi, maar ik denk dat DB bij het publiek heel veel meer punten scoort dan verwacht. Nee, Rusland en Armenië gaan we niet voorbij. Oekraïne misschien ook niet, maar ik begin er vertrouwen in te krijgen dat we wel het best scorende West-Europese land gaan worden.
Na de tweede plaats van twee jaar terug voelt dat toch ook een beetje als een teleurstelling, ook al is het veel beter dan de kansen die hem eerst toegedicht werden.
PS: Heb je het een beetje leuk daar?
Dat kwam door Conchita Wurstquote:Op woensdag 11 mei 2016 01:13 schreef Poepz0r het volgende:
Common Linnets hadden 1ste moeten worden godverdommeKregen nog een award voor beste nummer naderhand en niet winnen lol
Tof, fijn dat het zo leuk is! Kun je in de zaal ook een beetje inschatten welke artiesten goed liggen bij het publiek?quote:Op woensdag 11 mei 2016 07:34 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik kijk net op ESC-tracker.com en hij scoort een 4e plek qua downloads vooral in Scandinavie en de Baltische staten. Oostenrijk staat er net achter dus wellicht heb je een punt, Armenie doet in Itunes trouwens helemaal niks.
Ja het is hier echt leuk, die show was zo gaaf om mee te maken. Vandaag gewoon cultureel bezig maar in de hele stad is het Songfestival aanwezig met optredens en een grote tent dus je kan er ook niet echt om heen
Qua startplek gok ik trouwens op 7 of 11, niet meteen achter of voor Zweden. Frankrijk zal plek 13 wel krijgen
Al stond Anouk zelfs op WiwiBloggs op 1quote:Op woensdag 11 mei 2016 07:58 schreef iBenny het volgende:
We kijken trouwens steeds naar TCL en hoe die het bij de bookmakers deden, wat het commentaar daarop was rond deze tijd, enz., enz.
Maar volgens mij zouden we eerder naar Anouk moeten kijken. En volgens mij lopen we daar iets op voor.
quote:kittyfleas38 minuten geleden (bewerkt)
I love him he's so gorgeous, great voice, come to Nashville! purple suit amazing! & "I love you too baby" like Elvis omg just noticed he's even got dimples. omg then he winked! I need a cold shower.
We zijn gestegen na deze semi van 11/12 naar 8. Maar zal wel weer een stukje dalen als de halve finale van morgen geweest is en het kaf van het koren is gescheiden.quote:Op woensdag 11 mei 2016 08:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat zeggen de bookies over onze kansen?
Veel te laagquote:Op woensdag 11 mei 2016 08:26 schreef Cee het volgende:
[..]
We zijn gestegen na deze semi van 11/12 naar 8. Maar zal wel weer een stukje dalen als de halve finale van morgen geweest is en het kaf van het koren is gescheiden.
Mwoah, er zijn altijd acts die volkomen van buitenaf komen. Het zou me niet verbazen als Oostenrijk ook gewoon top 10 gaat scoren zaterdag, die worden nu ook nog heel laag ingeschat, maar na gisteren lijkt mij dat ook niet helemaal terecht.quote:Op woensdag 11 mei 2016 08:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Veel te laag
Ook geen debiele stijging zoals met de Common Linnets dus.. Maar goed dat was ook wel een beetje een illusie
jawel we worden eerste!quote:Op woensdag 11 mei 2016 08:32 schreef Cee het volgende:
Nee, we zullen moeten vergelijken met Anouk, TCL gaan we niet evenaren of voorbij.
Zeker weten dat het niet Catch & Release is?quote:Op woensdag 11 mei 2016 09:31 schreef Greys het volgende:
Word net wakker in hotel, zet de tv aan, Zweedse nummer op mtv
Logisch als je het mij vraagt. En net onder de top 10 zou toch prachtig zijnquote:Op woensdag 11 mei 2016 08:32 schreef Cee het volgende:
Nee, we zullen moeten vergelijken met Anouk, TCL gaan we niet evenaren of voorbij.
Ik hoorde toch dat Uk, Baltische staten interesse heeft in Nederland .quote:Op woensdag 11 mei 2016 09:57 schreef aarontje112 het volgende:
Hmm, ik ben nog steeds enthousiast. Maar wordt alleen wat minder enthousiast als ik naar de iTuneslijstjes kijk. Rusland, Oostenrijk en Frankrijk en Zweden doen het veeeel beter dan Nederland, die alleen in eigen land in de top 100 staat. Dit is vaak wel een voorbode voor een goede notering. Maar goed, misschien zegt het dit jaar niks
iTunes is wel ingehaald door Spotify in veel landen, dat maakt het iets minder betrouwbaar. Al was het leuker geweest als die flink had gescoord natuurlijk.quote:Op woensdag 11 mei 2016 09:57 schreef aarontje112 het volgende:
Hmm, ik ben nog steeds enthousiast. Maar wordt alleen wat minder enthousiast als ik naar de iTuneslijstjes kijk. Rusland, Oostenrijk en Frankrijk en Zweden doen het veeeel beter dan Nederland, die alleen in eigen land in de top 100 staat. Dit is vaak wel een voorbode voor een goede notering. Maar goed, misschien zegt het dit jaar niks
Helemaal mee eens!quote:Op woensdag 11 mei 2016 09:56 schreef yvonne het volgende:
De EFS meet?! Was ouderwets keizelllig!!
Dawast
Het valt me inderdaad op dat die lijsten veel minder groot zijn als de afgelopen jaren. Dat betekent dat of de nummers van dit jaar veel minder populair zijn inderdaad of dat men massaal uitwijkt naar een ander medium voor de Songfestivalnummers. Ik gok eerder het laatste.quote:Op woensdag 11 mei 2016 10:04 schreef Fred_B het volgende:
[..]
iTunes is wel ingehaald door Spotify in veel landen, dat maakt het iets minder betrouwbaar. Al was het leuker geweest als die flink had gescoord natuurlijk.
Bij Oostenrijk heb ik zo m'n twijfels, vind het echt zo'n fanfavoriet. Zoals Estland (Rockefeller Street) en Servië vorig jaar. Die uiteindeljk niet veel verder komen dan een 15e plaats.quote:Op woensdag 11 mei 2016 10:22 schreef TheArt het volgende:
[..]
Het valt me inderdaad op dat die lijsten veel minder groot zijn als de afgelopen jaren. Dat betekent dat of de nummers van dit jaar veel minder populair zijn inderdaad of dat men massaal uitwijkt naar een ander medium voor de Songfestivalnummers. Ik gok eerder het laatste.
Oostenrijk doet het in de iTuneslijsten wel verrassend goed en gezien de waarschijnlijk goede loting gaan die wel in de top-10 eindigen.
ESF is ook goedquote:
Heel Azerbeidzjan komt niet in het filmpje voor.quote:
Ik vermoed dat Oostenrijk beter ligt bij de (iets) oudere kijker dan bij de hele jonge.quote:Op woensdag 11 mei 2016 11:07 schreef CarloV het volgende:
Dat itunes nog zo langzaam is, heeft er misschien ook te maken dat dit liedje aanspreekt bij een oudere generatie (in tegenstelling tot oostenrijk en consorten). Maar in middels wel in de top 100 van noorwegen en zweden. Ook had oostenrijk voor de semi al heel veel op het itunes lijstje staan, daar zullen nog wel wat landen nu bij komen die toen net buiten de top 200 zijn gevallen. Nederland begon met alleen zichzelf op het lijstje. Gewoon nog te vroeg om er iets zinnigs over te zeggen dit.
Dat zou kunnen, ik vind het voor oostenrijk een beetje moeilijk inschatten, ook met dat franstalige. Bij nederland is het duidelijk uit welk tijdperk zijn muziekstijl komt, dus op basis daarvan mijn uitspraak.quote:Op woensdag 11 mei 2016 11:10 schreef female81 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat Oostenrijk beter ligt bij de (iets) oudere kijker dan bij de hele jonge.
Jaquote:
En Duitsland is ook erg enthousiast.quote:Op woensdag 11 mei 2016 11:24 schreef Greys het volgende:
Oh en als ik alle buitenlandse media lees krijgen we zaterdag 12 punten van de UK.
Nee. We worden 5e, gok ik.quote:
Ik heb gezegd als hij naar de finale gaat, gaat hij daar hoofpg eindigen.quote:
Is ook idd kwestie van muzieksmaak. Niet eens omdat het Nederland is, maar ik vond zijn liedje ook het enige mooie. De rest zit allemaal zo'n standaard dreun onder. Zelfs Oostenrijk, daarvan vond ik het zonde dat er weer zo'n simpele beat onder zat, had zonder dat gedoe veel mooier liedje geweest.quote:Op woensdag 11 mei 2016 11:36 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Ben ik de enige die alles, behalve Douwe, uitermate slecht en oninteressant vond? Vond het echt een lange zit gisterenavond..
Deze halve finale had idd weinig vernieuwends.quote:Op woensdag 11 mei 2016 11:36 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Ben ik de enige die alles, behalve Douwe, uitermate slecht en oninteressant vond? Vond het echt een lange zit gisterenavond..
Nee, voor mij ook (al vond ik eentje nog wel leuk; Kroatië).quote:Op woensdag 11 mei 2016 11:36 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Dit, of in de camera kijken en zeggen tegen alle vrouwelijke en homokijkers: "I love you baby."quote:Op woensdag 11 mei 2016 11:41 schreef La_Moustache het volgende:
bij die stilte werd trouwens de laatste seconden toen Douwe 'come on' zei meegezongen door het publiek. hij moet meteen het publiek opzwepen , dan is die stilte echt een goede toevoeging
Ik hoopte echt dat San Marino door zou gaan. Alleen al vanwege het commentaar van Graham Norton tijdens de finalequote:Op woensdag 11 mei 2016 11:39 schreef yvonne het volgende:
[..]
Deze halve finale had idd weinig vernieuwends.
Ik vond die San Marino dude nog wel anders dan anders, maar geen echte bedreiging.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |