abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162069878
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:30 schreef Tayu het volgende:

[..]

Dat klopt wel. Maar dat beest is vast al deel van de familie geworden
Alsof katten dat zo zien :')

Ze hebben een plek om te slapen en krijgen dagelijks eten, that's it.

Heel erg voor de familie maar laten we niet doen alsof de kat nu getraumatiseerd is :')

En kinderen vergelijken met dieren :') x 999
De Turkse president Erdogan is een geitenneuker.
pi_162070000
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:31 schreef SR4 het volgende:

[..]

Alsof katten dat zo zien :')

Ze hebben een plek om te slapen en krijgen dagelijks eten, that's it.

Heel erg voor de familie maar laten we niet doen alsof de kat nu getraumatiseerd is :')

En kinderen vergelijken met dieren :') x 999
Nee, ik beredeneer het helemaal niet vanuit die kat. Ik weet niets van het gevoelsleven van een kat. Maar ik weet wel iets over hoe mensen zich kunnen hechten aan hun huisdier.

Sommige mensen spreken zelfs in termen als "kinderen" als ze het over hun huisdieren hebben.

En zonder daar een oordeel over te willen vellen, zegt dat wel iets over de emotionele binding die mensen voelen met hun huisdier. Soms zelfs heel sterk.
pi_162070031
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:33 schreef Tayu het volgende:

[..]

Nee, ik beredeneer het helemaal niet vanuit die kat. Ik weet niets van het gevoelsleven van een kat. Maar ik weet wel iets over hoe mensen zich kunnen hechten aan hun huisdier.

Sommige mensen spreken zelfs in termen als "kinderen" als ze het over hun huisdieren hebben.

En zonder daar een oordeel over te willen vellen, zegt dat wel iets over de emotionele binding die mensen voelen met hun huisdier. Soms zelfs heel sterk.
De schuldeiser heeft ook emotionele binding met zijn geld.
pi_162070125
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:34 schreef SR4 het volgende:

[..]

De schuldeiser heeft ook emotionele binding met zijn geld.
Je kunt geen emotionele binding hebben met materie. Ook een schuldeiser heeft dat niet.
pi_162070172
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:36 schreef Tayu het volgende:

[..]

Je kunt geen emotionele binding hebben met materie. Ook een schuldeiser heeft dat niet.
Tuurlijk kan dat.

Ik ben ook gehecht aan mijn auto _O_ _O_
pi_162070225
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:33 schreef Tayu het volgende:

[..]

Dan had deze meneer moeten zorgen dat het niet zover komt dat ze zijn kat meenemen..

Vanmiddag ook op Twitter meteen mensen die willen helpen en deze kat kopen en teruggeven aan die man. Je moet er verdomme geen eieren onder blijven leggen.
pi_162070391
Ach, je maakt deur open voor deurwaarder, geeft kat een schop en zegt tegen de man, daar gaat ie, succes met vangen.
pi_162070438
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:38 schreef vanBoeschoten het volgende:

[..]

Dan had deze meneer moeten zorgen dat het niet zover komt dat ze zijn kat meenemen..

Vanmiddag ook op Twitter meteen mensen die willen helpen en deze kat kopen en teruggeven aan die man. Je moet er verdomme geen eieren onder blijven leggen.
Je weet toch helemaal niet wat tot deze situatie heeft geleid? Ik ook niet trouwens. Maar ik weet wel dat het leven soms onverwachte verrassingen kan presenteren. Niet alles is eigen schuld, en niet alles had je van tevoren kunnen voorzien. Soms heb je gewoon enorme pech, zonder reden.
pi_162070463
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:42 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ach, je maakt deur open voor deurwaarder, geeft kat een schop en zegt tegen de man, daar gaat ie, succes met vangen.
Of je slacht de kat halal en geeft de deurwaarder de kop.
pi_162070549
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:43 schreef SR4 het volgende:

[..]

Of je slacht de kat halal en geeft de deurwaarder de kop.
Waarom, die kat komt vanzelf terug, de volgende keer doe je weer hetzelfde.
pi_162070839
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:43 schreef Tayu het volgende:

[..]

Je weet toch helemaal niet wat tot deze situatie heeft geleid? Ik ook niet trouwens. Maar ik weet wel dat het leven soms onverwachte verrassingen kan presenteren. Niet alles is eigen schuld, en niet alles had je van tevoren kunnen voorzien. Soms heb je gewoon enorme pech, zonder reden.
Dat weet ik ook niet, en je hebt gelijk over het leven.

Maar als je echt zo'n pech hebt kun je dit vaak wel voorkomen door open kaart te spelen en niet alles negeren tot ze de kat komen halen.. (al weet ik natuurlijk weer niet of het zo gegaan is).
pi_162071824
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:51 schreef vanBoeschoten het volgende:

[..]

Dat weet ik ook niet, en je hebt gelijk over het leven.

Maar als je echt zo'n pech hebt kun je dit vaak wel voorkomen door open kaart te spelen en niet alles negeren tot ze de kat komen halen.. (al weet ik natuurlijk weer niet of het zo gegaan is).
Dat van die kat is toch echt wel de bewuste deurlul aan te rekenen. Ik wil niet geloven dat dit maar normaal is.
pi_162072122
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 21:10 schreef Tayu het volgende:

[..]

Dat van die kat is toch echt wel de bewuste deurlul aan te rekenen. Ik wil niet geloven dat dit maar normaal is.
Wellicht, maar feit is dat t de man z'n eigen verantwoordelijk is uiteindelijk om z'n shit te betalen.
  Forum Admin dinsdag 10 mei 2016 @ 21:18:18 #114
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_162072330
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 21:15 schreef vanBoeschoten het volgende:

[..]

Wellicht, maar feit is dat t de man z'n eigen verantwoordelijk is uiteindelijk om z'n shit te betalen.
Uiteindelijk is er een (morele) grens waar je tegenaan loopt. Ik vind dat bij het in beslag nemen van huisdieren. Ook al zijn deze veel geld waard zijn.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_162072379
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 21:15 schreef vanBoeschoten het volgende:

[..]

Ik weet niet of het een man is? Misschien is het wel een vrouw. We weten helemaal niks, zelfs niet over de kat dan enkel dat het beest wit is en daarom vast heel waardevol.
pi_162072518
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 21:18 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Uiteindelijk is er een (morele) grens waar je tegenaan loopt. Ik vind dat bij het in beslag nemen van huisdieren. Ook al zijn deze veel geld waard zijn.
Dus dat. Misschien heb je wel een prachtig kindje met blondje haartjes en amandelkleurige oogjes. Brengt vast wel wat op op de veiling?
pi_162073875
quote:
Dus dat. Misschien heb je wel een prachtig kindje met blondje haartjes en amandelkleurige oogjes. Brengt vast wel wat op op de veiling?
Dit argument weer :')
pi_162074581
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 21:45 schreef SR4 het volgende:

[..]

Jij moet de juiste quotes bij de juiste mensen leren plaatsen. Zo moeilijk is dat niet.

Maar het is ronduit hufterig om quotes van users in de schoenen van andere users te schuiven.
pi_162075589
Ik hoop dat die gescheerd is.
pi_162075661
Typisch Nederland weer.

De dader(schuldenaar) is zielig enzovoort en het slachtoffer(schuldeiser) is gezichtloos en doet er eigenlijk niet zoveel toe.
pi_162075756
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 22:05 schreef Confetti het volgende:
Typisch Nederland weer.

De dader(schuldenaar) is zielig enzovoort en het slachtoffer(schuldeiser) is gezichtloos en doet er eigenlijk niet zoveel toe.
Zo werkt het nou eenmaal. Mensen met problemen kunnen daar nooit wat aan doen. Altijd de schuld van anderen.
pi_162076145
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 22:05 schreef Confetti het volgende:
Typisch Nederland weer.

Dat is onzin. Maar de opbrengst van een witte kat (ongeacht ras of wat dan ook, maar hij is wit!) gaat die schuldeiser niets verder helpen. Het helpt wel een gezin nog verder in de put, niet alleen financieel maar ook emotioneel.

Die kat zelf zal heus wel goed terechtkomen, daar gaat het niet om. Het gaat om hoeveel leed je een gezin wil berokkenen, en weegt dat werkelijk op?
pi_162076553
Wat zeik je nou toch de hele tijd met je wit?
pi_162076694
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 22:19 schreef vanBoeschoten het volgende:
Wat zeik je nou toch de hele tijd met je wit?
Lees het artikel.

Ik zeik niet over wit, dat is wat er in het artikel staat. Het ras is onbekend. Het beest is wit, en op basis daarvan denkt de deurwaarder dat het beest vast veel geld waard is.
pi_162078080
Die incasso-boys snappen er niets van, types die vinden dat je je moeder nog moet verkopen.

Mooie kat, een witte, eens even kijken wat die waard is.
pi_162081977
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 22:21 schreef Tayu het volgende:

[..]

Lees het artikel.

Ik zeik niet over wit, dat is wat er in het artikel staat. Het ras is onbekend. Het beest is wit, en op basis daarvan denkt de deurwaarder dat het beest vast veel geld waard is.
Dat doe ik, maar hij is deurwaarder en geen dierenarts.. wat boeit het hem toch wat voor ras het is, het is blijkbaar een raskat dus geld waard.

Als zo iemand van zo'n krantje dan vraagt wat voor kat het is wat moet ie dan zeggen?
pi_162082280
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 22:46 schreef luxerobots het volgende:
Die incasso-boys snappen er niets van, types die vinden dat je je moeder nog moet verkopen.

Mooie kat, een witte, eens even kijken wat die waard is.
Moet je maar geen schulden maken.
pi_162082381
Huisdieren zijn voor Nederlanders heiliger dan hun ouders die ze gewoon in het bejaardenhuis dumpen na een tijdje
pi_162082433
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 00:43 schreef SR4 het volgende:

[..]

Moet je maar geen schulden maken.
Niet alle mensen met schulden zijn onverstandig. Mensen kunnen bijvoorbeeld ziek worden, hun baan verliezen, te maken krijgen met een scheiding of een eigen bedrijf hebben dat in zwaar weer komt.

Ja, schulden moeten worden afgelost, maar enige coulance lijkt me op zijn plek. Je kan alles en iedereen wel uitknijpen.
pi_162082437
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 00:57 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Niet alle mensen met schulden zijn onverstandig. Mensen kunnen bijvoorbeeld ziek worden, hun baan verliezen, te maken krijgen met een scheiding of een eigen bedrijf hebben dat in zwaar weer komt.

Ja, schulden moeten worden afgelost, maar enige coulance lijkt me op zijn plek. Je kan alles en iedereen wel uitknijpen.
Moet je maar gezond eten en niet trouwen met lelijke vrouwen.
pi_162082447
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 00:58 schreef SR4 het volgende:

[..]

Moet je maar gezond eten en niet trouwen met lelijke vrouwen.
Goede tips!
pi_162082468
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 00:59 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Goede tips!
Sowieso in 2016 nog trouwen zonder huwelijkse voorwaarden :')

Dan verdien je het ook gewoon.
pi_162082471
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 01:01 schreef SR4 het volgende:

[..]

Sowieso in 2016 nog trouwen zonder huwelijkse voorwaarden :')

Dan verdien je het ook gewoon.
Dat kan juist ook weer een probleem zijn, als je als man niet de kostwinner bent.
pi_162082477
De scheidslijn tussen schulden hebben en geen schulden is vaak maar klein.
pi_162082502
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 01:01 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat kan juist ook weer een probleem zijn, als je als man niet de kostwinner bent.
Dan ben je gewoon een golddiggende hoer. Excuus voor het woord.
pi_162082520
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 01:05 schreef SR4 het volgende:

[..]

Dan ben je gewoon een golddiggende hoer. Excuus voor het woord.
Hoezo?
Ik snap deze niet..
Make my day!
pi_162084599
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 15:53 schreef SR4 het volgende:

[..]

Mijn naam als een verkleinwoord gebruiken om een punt te maken :') x 999

Voordat de deurwaarder komt is al heel wat gebeurd, dan heb je namelijk al heel veel brieven van het incassobureau ontvangen maar wil of kun je niet betalen.
Het slaat dan ook nergens op om brieven te betalen.

quote:
Vervolgens geeft de rechter toestemming aan de deurwaarder. Het gaat om mensen die niet kunnen of willen betalen, het is heel logisch dat je dan de kat afpakt als je zo de schulden kunt afbetalen.

Het is ook sneu voor een kleine onderneming als die z'n geld niet krijgt omdat mensen te veel zijn gehecht aan Poekie.
De rechter geeft toestemming om uit te winnen buiten de beslagvrije voet om, dat is iets van het bestaansminimum min 10%. Dat betreft de inkomsten, wat betreft de eigendommen geldt dat er wat basale zaken voor enigzins normaal leven behouden mogen worden, en de rest van waarde openbaar kan worden verkocht. Een kat hoort daar op zich wel bij, maar een openbare verkoop is ter uitwinning en niet ter bestraffing. Het moet dus een goede kans hebben om meer op te leveren dan dat het kost.

Wat deurwaarders echter vaak doen is beslag leggen op een huisdier, zodat mensen die daaraan gehecht zijn uit wanhoop een betalingsregeling afspreken waarmee ze onder de beslagvrije voet, het geachte absolute bestaansminimum, uitkomen. Daar zijn die wettelijke mogelijkheden helemaal niet voor, en bovendien leidt het er doorgaans alleen maar toe dat mensen andere schulden zoals huur en gas/elektra niet meer betalen, waardoor de ellende naar andere schuldeisers wordt verplaatst (schuldeisers die doorgaans niets kunnen doen aan het ontstaan van de problematische schuldsituatie itt de schuldeiser die de kat laat verkopen). De schuldenaar wordt dakloos en er wordt helemaal niets meer terugbetaald, maar die deurwaarder heeft nog een paar honderd euro binnengehaald met die betalingsregeling en dat is dan net genoeg om zijn eigen uren te betalen, voor de schuldeiser zelf blijft er niks over want die betalingsregeling kan niet volgehouden worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 11 mei 2016 @ 09:48:20 #138
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_162084805
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 22:00 schreef SR4 het volgende:

[..]

1 of andere fok user

geplukt uit OUD
Onacceptabel, dus weggehaald. voor verdere info --> NWS-FB
Laffe huichelaar
  woensdag 11 mei 2016 @ 10:18:32 #139
168739 Red_85
'echt wel'
pi_162085282
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 19:54 schreef SR4 het volgende:

[..]

Deurwaarders doen belangrijk werk, en zoals altijd worden ze afgezeken met het bekende "ze-zijn-vroeger-gepest"-argument die mensen die in de problemen (zijn ge)komen met de deurwaarder.
Nee. Deurwaarders hebben maar 1 ding in het oog en dat is geld. Over lijken desnoods. Denken niet logisch na.
Dus ja, vroegah gepest op school. Anders wil je dat werk toch niet doen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 11 mei 2016 @ 10:31:17 #140
168739 Red_85
'echt wel'
pi_162085513
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 19:59 schreef vanBoeschoten het volgende:

[..]

Ik ben vroeger niet gepest, en ben niet gefrustreerd maar had die kat ook laten veilen hoor :W

Dat gezeik van mensen tegenwoordig, grow up.
Ziek in je hoofd ben je. TV veil je maar, geen dieren. Of veil je je moeder ook?
Denk even logisch en menselijk na, mocht je dat nog kunnen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_162086696
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 10:31 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ziek in je hoofd ben je. TV veil je maar, geen dieren. Of veil je je moeder ook?
Denk even logisch en menselijk na, mocht je dat nog kunnen.
Fucking kleuter met je 'veil je je moeder ook?'. Denk zelf even logisch en menselijk na en besef dat een fucking kat iets anders is dan je moeder.

(Al zei jouw moeder vannacht dat ze best geveild wilde worden)

Als een of andere pauper schulden heeft gemaakt bij mij, en weigert dit op een fatsoenlijke manier op te lossen hoop ik ook dat die deurwaarder die kat meeneemt als ie genoeg geld waard is.
pi_162086870
quote:
16s.gif Op woensdag 11 mei 2016 11:35 schreef vanBoeschoten het volgende:

[..]

Fucking kleuter met je 'veil je je moeder ook?'. Denk zelf even logisch en menselijk na en besef dat een fucking kat iets anders is dan je moeder.

(Al zei jouw moeder vannacht dat ze best geveild wilde worden)

Als een of andere pauper schulden heeft gemaakt bij mij, en weigert dit op een fatsoenlijke manier op te lossen hoop ik ook dat die deurwaarder die kat meeneemt als ie genoeg geld waard is.
Denk zelf eens logisch na, een huisdier is iets anders dan gewone spullen.

Daarbij hebben niet alleen paupers schulden. Er zijn tal van factoren die kunnen leiden tot schulden waar je zelf maar weinig tegen kan doen. Ziekte, scheiding, werkloosheid etc.
pi_162086993
Sommige mensen zijn meer gehecht aan hun TV dan een domme kat.
Dus gewoon kat veilen.
  Eindredactie Games woensdag 11 mei 2016 @ 12:41:40 #144
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_162087910
quote:
4s.gif Op woensdag 11 mei 2016 11:57 schreef Leonos het volgende:
Sommige mensen zijn meer gehecht aan hun TV dan een domme kat.
Dus gewoon kat veilen.
Andere mensen zijn weer meer gehecht aan hun kat dan aan hun moeder.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_162087945
quote:
2s.gif Op woensdag 11 mei 2016 12:41 schreef 2dope het volgende:

[..]

Andere mensen zijn weer meer gehecht aan hun kat dan aan hun moeder.
Dat kan.
  woensdag 11 mei 2016 @ 12:47:24 #146
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162088019
quote:
Henry Overdevest is als mens behoorlijk mislukt. Een dier is geen voorwerp!

quote:
16s.gif Op woensdag 11 mei 2016 11:35 schreef vanBoeschoten het volgende:
Denk zelf even logisch en menselijk na en besef dat een fucking kat iets anders is dan je moeder.
Ja, een kat is iets anders dan je moeder maar jij bent nu de pot die de ketel verwijt...
Zijn punt is waarschijnlijk dat een kat leeft, dat je met een kat een persoonlijke relatie hebt etc.

quote:
Als een of andere pauper schulden heeft gemaakt
Het is hiermee duidelijk dat jij weinig verstand hebt van schuldproblematiek. Dat komt echt niet alleen bij paupers voor. Het loutere feit dat jij de behoefte voelt om over paupers te spreken zegt ook veel, laat ik daar maar niet over uitwijden.

[ Bericht 7% gewijzigd door Bram_van_Loon op 11-05-2016 13:08:08 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 11 mei 2016 @ 13:07:53 #147
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162088496
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 10:18 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nee. Deurwaarders hebben maar 1 ding in het oog en dat is geld. Over lijken desnoods. Denken niet logisch na.
Helaas hebben meer juristen daar last van. Ik denk aan die juristen die patenten opkopen met het doel die zo generiek mogelijk toe te passen en de bedrijven die wel daadwerkelijk hebben bijgedragen aan de wereld uit te kleden via de rechtszaal. Juristen en ethiek, het gaat niet altijd goed samen. :{
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 11 mei 2016 @ 13:16:08 #148
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_162088657
Oudste beroep ter wereld he, selling pussy for money :P
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
pi_162088675
"Het dier als ding

Tegenwoordig staat in de wet beschreven dat dieren geen zaken zijn. Vervolgens staat daar
echter achteraan dat “alle wetgeving die op zaken van toepassing is, ook van toepassing is op
dieren”. In het recht rond koop en verkoop is een dier dus nog steeds gewoon een ding. Er zijn
wel politieke plannen om dat te veranderen, maar dat zal niet op korte termijn leiden tot een
andere situatie rond de koop en verkoop van dieren. Vooralsnog betekent dit, dat het kopen van
een dier juridisch hetzelfde is als het kopen van een televisie, koelkast of auto. Er is een
koopovereenkomst, waarbij de ene partij zich verbindt om het product (in dit geval het dier) te
betalen en de andere partij zich verbindt om het product te leveren. In de wetten rond koop en
verkoop (het burgerlijk recht) wordt dus geen onderscheid gemaakt tussen dieren en andere
zaken."

Dieren kun je dus niet met mensen vergelijken.

Bron: http://www.licg.nl/33s/pr(...)onsumentenrecht.html
pi_162089694
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 16:00 schreef Dven het volgende:

Het is alleen een beetje raar dat er miljoenen aan winst wordt gemaakt over de rug van veel mensen die blijkbaar al geen cent te makken hebben.
mensen die geen cent te makken hebben, kopen geen raskatten. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')