Okee, en op basis van wat komt dat duel dan tot stand? Ik had verwacht dat de scene die erop volgde met Tommen en de HS op dat gesprek voort zouden borduren, maar dat deed het niet. Nogal onlogisch vond ik.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 14:27 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Broeder Lancel waarschijnlijk. Misschien een willekeurig personage dat we nog niet kennen. Hopelijk zetten ze een zekere grafdelver van de Quet Isle in.
Ook niet alle hoofdstukken uit het boek zijn even goed nee. Ook daar is Dany vrij saaiquote:Op dinsdag 10 mei 2016 14:20 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ik vind die hele verhaallijn van Dany al vanaf seizoen 1 niet leuk, en die kwam ook uit het boek.
Hmm, jamaar dan ga ik voor de Mountain juichen.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 14:34 schreef Nielsch het volgende:
Waarom sturen Cersei en Jamie niet gewoon The Zombie Mountain naar Dorne om die Sand Snakes te crushen? Het is niets voor die twee om af te wachten totdat The Small Council iets gaat doen.
Nee, de serie heeft ToJ tot nu toe pas half laten zien. Het is niet het gevecht onderaan de toren dat belangrijk was, maar wat er zich in de toren afspeelt en dat moeten we nog zien.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 14:20 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Niet echt. De serie heeft e ToJ zonder veel verlies overgeslagen. En dat het juist de ToJ was die Bran in zijn visioen van het verleden zag was niet bijzonder belangrijk.
Sand Snakes zijn minder belangrijk dan haar komende trial en het feit dat ze de grip op de troon begint te verliezen.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 14:34 schreef Nielsch het volgende:
Waarom sturen Cersei en Jamie niet gewoon The Zombie Mountain naar Dorne om die Sand Snakes te crushen? Het is niets voor die twee om af te wachten totdat The Small Council iets gaat doen.
Er werd inderdaad duidelijk naar gehint dat Bran en de Three Eyed Raven (Arngeir) terug zouden keren ja.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 14:39 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Nee, de serie heeft ToJ tot nu toe pas half laten zien. Het is niet het gevecht onderaan de toren dat belangrijk was, maar wat er zich in de toren afspeelt en dat moeten we nog zien.
Ik ben eens gaan YouTuben, maar ik zie heel veel filmpjes over History & Lore van allemaal rond de uur. Heb je een aanrader?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 13:31 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
R+L+J is zo goed als bevestigd in de serie, zoveel als daar naar gehint is.![]()
Ik denk toch echt dat, zoals iemand anders al aangaf, je gewoon teveel dingen mist hebt en daardoor niet ziet wat voor belang een hoop scenes hebben. Tower of Joy bijvoorbeeld is echt een ontzettend belangrijke scene. En ik heb de boeken ook niet gelezen. Ik zou echt aanraden om in ieder geval de History & Lore bonusvideos te kijken, die komen van de blurays, maar staan ook op Youtube. Ik denk dat je dan een hoop scenes een stuk meer kunt waarderen.
Behalve die van Tyrion. Dat leek echt nergens heen te gaan. Of ik heb ook wat gemist.
Ik heb inmiddels, uit nieuwsgierigheid, uitgezocht hoe 't zit en ook de bevestiging van Sean Bean in een interview gelezen, dus weet nu hoe 't zit. En 't is me helder dat je die theorie alléén maar met de boekenkennis kunt opdoen met of je dat nu lore noemt of wat anders, 't komt allemaal op 't zelfde neer, dat is allemaal verzamelde of gestructureerde boekenkennis want 't komt niet uit de tv-serie.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 13:31 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
R+L+J is zo goed als bevestigd in de serie, zoveel als daar naar gehint is.![]()
Ik denk toch echt dat, zoals iemand anders al aangaf, je gewoon teveel dingen mist hebt en daardoor niet ziet wat voor belang een hoop scenes hebben. Tower of Joy bijvoorbeeld is echt een ontzettend belangrijke scene. En ik heb de boeken ook niet gelezen. Ik zou echt aanraden om in ieder geval de History & Lore bonusvideos te kijken, die komen van de blurays, maar staan ook op Youtube. Ik denk dat je dan een hoop scenes een stuk meer kunt waarderen.
Behalve die van Tyrion. Dat leek echt nergens heen te gaan. Of ik heb ook wat gemist.
hier ook, per aflevering willen ze te veel verhaallijnen in proppen, en dat is jammer ze mogen de afleveringen wel iets langer maken (naar een uur ipv 50 minuten) eerste seizoen had je nog iets van 3-4 grote verhaallijnen per aflevering, nu lijken dat er 7-8 kleine verhaallijnen per aflevering,quote:Op dinsdag 10 mei 2016 12:38 schreef Karstman het volgende:
[..]
Nope, ik deel dat gevoel wel. Ik dacht dat het lag aan dat ik een soort GoT moe werd, maar deels ligt het denk ik ook aan dat ze teveel willen vertellen in te korte tijd. Waar het eerder een overdaad aan karakters was lijkt het nu een overdaad aan verhaallijnen te zijn. Ik hoop overigens wel dat dit allemaal opmaat is en dat we in de tweede helft van het seizoen wat versmelting van lijnen gaan krijgen en een behoorlijke klap actie.
Eens.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 15:03 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels, uit nieuwsgierigheid, uitgezocht hoe 't zit en ook de bevestiging van Sean Bean in een interview gelezen, dus weet nu hoe 't zit. En 't is me helder dat je die theorie alléén maar met de boekenkennis kunt opdoen met of je dat nu lore noemt of wat anders, 't komt allemaal op 't zelfde neer, dat is allemaal verzamelde of gestructureerde boekenkennis want 't komt niet uit de tv-serie.
De ToJ scene wordt heel belangrijk voor 't verhaal, zeker wat ik verwacht volgende week aan te treffen, goed ik weet 't al, maar ondanks dat iedereen roept dat de serie nu verder is, zijn de flashbacks die nu plaatsvinden en nog gaan vinden wel nog stukken uit de eerste boeken, dus is de serie nog helemaal niet compleet verder dan de boeken en vind ik 't jammer dat hier zoveel over 'gespeculeerd' (dat is natuurlijk niet speculeren) wordt op basis van die kennis uit het eerste boek (chapter 39).
Want voor een niet boekenlezer zegt de ToJ echt helemaal niets en betekent de aanwezigheid van die ridders ook niets en zal 't ze pas volgende week (vermoed ik) duidelijk worden hoe die puzzel in elkaar valt.
Dude, de reden dat iedereen, voornamelijk de boeklezers, zo lyrisch is over de TOJ, is omdat *niemand* weet wat er gaat gebeuren. Als je dat hoofdstuk waar je naar verwijst, gelezen hebt, weet je ook dat het enige wat daarin staat omschreven het gevecht is en dat Lyanna zich daar bevindt. Littlefinger heeft de rest van het verhaal, over hoe ze is ontvoerd in de serie ook verteld. In eerdere seizoenen is verteld over het tournee, waarbij Rheagar Lyanna heeft verkozen boven zijn vrouw. En als je dat hoofdstuk, waar je naar verwijst, zou begrijpen, zou je weten dat dat ijldromen van Ned waren, dus niet eens waar hoeven te zijn.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 15:03 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels, uit nieuwsgierigheid, uitgezocht hoe 't zit en ook de bevestiging van Sean Bean in een interview gelezen, dus weet nu hoe 't zit. En 't is me helder dat je die theorie alléén maar met de boekenkennis kunt opdoen met of je dat nu lore noemt of wat anders, 't komt allemaal op 't zelfde neer, dat is allemaal verzamelde of gestructureerde boekenkennis want 't komt niet uit de tv-serie.
De ToJ scene wordt heel belangrijk voor 't verhaal, zeker wat ik verwacht volgende week aan te treffen, goed ik weet 't al, maar ondanks dat iedereen roept dat de serie nu verder is, zijn de flashbacks die nu plaatsvinden en nog gaan vinden wel nog stukken uit de eerste boeken, dus is de serie nog helemaal niet compleet verder dan de boeken en vind ik 't jammer dat hier zoveel over 'gespeculeerd' (dat is natuurlijk niet speculeren) wordt op basis van die kennis uit het eerste boek (chapter 39).
Want voor een niet boekenlezer zegt de ToJ echt helemaal niets en betekent de aanwezigheid van die ridders ook niets en zal 't ze pas volgende week (vermoed ik) duidelijk worden hoe die puzzel in elkaar valt.
Dat had ik precies zoquote:Op dinsdag 10 mei 2016 11:59 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik had meer een afmaakverwachting bij Tommen en de High Sparrow. "Mag ik even gaan zitten? Zit anders even naast me?". Neeee doe het niiieeet! O.... gebeurde niks
quote:Op dinsdag 10 mei 2016 15:14 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]Weet jij eigenlijk wel wat spoiler betekent ?!? Want hier ga je weer door de bocht...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben er inmiddels wel klaar mee, zeker met jouw posts. Die sla ik standaard over.
Ga alsjeblieft terug naar en boekenspoiler draadje.“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
quote:Op dinsdag 10 mei 2016 15:19 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
[..]
Weet jij eigenlijk wel wat spoiler betekent ?!? Want hier ga je weer door de bocht...
Ik ben er inmiddels wel klaar mee, zeker met jouw posts. Die sla ik standaard over.
Ga alsjeblieft terug naar en boekenspoiler draadje.
geef je groot gelijk vriend, ik kijk hier ook bijna nooit meer door zulke postersquote:Op dinsdag 10 mei 2016 15:19 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
[..]
Weet jij eigenlijk wel wat spoiler betekent ?!? Want hier ga je weer door de bocht...
Ga alsjeblieft terug naar en boekenspoiler draadje.
Deze post is bullshit. Want ja in de serie is het zeker alleen nog maar achtergrond info, maar hier wordt het zeker neergezet als een huge plotpunt voor de toekomst. Wat het waarschijnlijk dus ook is.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 15:27 schreef JR-Style-93 het volgende:
Mensen die gaan janken over boekspoilers, terwijl dat op dit punt alleen achtergrondinformatie is
Ja maar als je niet al die achtergrondinformatie wil weten moet je er niet over gaan praten op een forum. Dan kijk je de serie en lees je er verder niks over. Dit topic is juist interessant omdat we hier dan kunnen speculeren over wat er komen gaat of achtergrondinformatie geven. (en voor Slayage om schijtlollige plaatjes te posten)quote:Op dinsdag 10 mei 2016 15:33 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Deze post is bullshit. Want ja in de serie is het zeker alleen nog maar achtergrond info, maar hier wordt het zeker neergezet als een huge plotpunt voor de toekomst. Wat het waarschijnlijk dus ook is.
Dan kun je wel roepen dat het in de serie achtergrond info is, maar zo wordt het hier niet behandeldEn het ging over "hier".
Mij zal t verder worst wezen want vind het geen echte spoiler. Grijs gebied tussen spoiler en speculatie. Maar feit blijft dat vanuit de serie je amper dit allemaal had kunnen weten zonder de boeken te hebben gelezen, of lore.
Gevaar blijft dat mensen hier speculeren met alleen serie kennis, maar ook mensen met boekkennis erbij. En die sturen natuurlijk vanwege meer info de speculaties nogal.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 15:36 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja maar als je niet al die achtergrondinformatie wil weten moet je er niet over gaan praten op een forum. Dan kijk je de serie en lees je er verder niks over. Dit topic is juist interessant omdat we hier dan kunnen speculeren over wat er komen gaat of achtergrondinformatie geven. (en voor Slayage om schijtlollige plaatjes te posten)
Ja maar dat is altijd lastig omdat niet iedereen het op dezelfde manier beleefd. Ook mensen die de boeken niet hebben gelezen, maar wel theorieën hebben gelezen kunnen daar al meer over meepraten. Iets wat je niet zou oppakken als je puur en alleen de serie kijkt en verder niks. Maar juist over die theorieën discussiëren is interessant.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 15:37 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Gevaar blijft dat mensen hier speculeren met alleen serie kennis, maar ook mensen met boekkennis erbij. En die sturen natuurlijk vanwege meer info de speculaties nogal.
Is de naam Tower of Joy genoemd in de serie, ja of nee? Puur de serie bedoel ik dan, op TV. Niet in Behind the throne, lore op dvd's etc.
Ik snap niet echt waarom het nog zo'n issue is nu de serie de boeken op bijna alle punten heeft ingehaaldquote:Op dinsdag 10 mei 2016 15:37 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Gevaar blijft dat mensen hier speculeren met alleen serie kennis, maar ook mensen met boekkennis erbij. En die sturen natuurlijk vanwege meer info de speculaties nogal.
Is de naam Tower of Joy genoemd in de serie, ja of nee? Puur de serie bedoel ik dan, op TV. Niet in Behind the throne, lore op dvd's etc.
Wat jij achtergrondinformatie noemt, is gewoon boekenspoilermateriaal.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 15:36 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja maar als je niet al die achtergrondinformatie wil weten moet je er niet over gaan praten op een forum. Dan kijk je de serie en lees je er verder niks over. Dit topic is juist interessant omdat we hier dan kunnen speculeren over wat er komen gaat of achtergrondinformatie geven. (en voor Slayage om schijtlollige plaatjes te posten)
Behalve op dit punt dus blijkbaar en daar ging t over.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 15:42 schreef wieisboos het volgende:
[..]
Ik snap niet echt waarom het nog zo'n issue is nu de serie de boeken op bijna alle punten heeft ingehaald
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |