Grappig, Ajax zoekt hetzelfde. Doen ze ook elk jaar. Kopieergedrag?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 08:04 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Lekker elk jaar een nieuwe spits halen
Ze gaan er over nadenken.quote:Op maandag 9 mei 2016 23:43 schreef Caland het volgende:
[..]
Fax jij het even naar Alkmaar, hebben die morgenochtend bij de koffie ook wat te lachen.
quote:Feyenoord houdt de komende tijd oren en ogen open op zoek naar versterkingen. 'We kijken om ons heen', zegt trainer Giovanni van Bronckhorst. 'We hebben wel in ons hoofd wat we willen.'
De club zoekt een spits en een buitenspeler en, afhankelijk van mutaties, wellicht ook nog verdedigers. De vraag is alleen wie de selectie moet gaan vorm geven. Technisch directeur Martin van Geel weet zich nog steeds niet gesteund door de voltallige raad van commissarissen, terwijl de invloedrijke aandeelhouders de Vrienden van Feyenoord (VvF) het vertrouwen in de td al veel langer hebben opgezegd.
Momenteel zijn twee van de vijf commissarissen sowieso tegen het aanblijven van Van Geel, van de rest is dat nog onduidelijk. De komende tijd zal de rvc gaan evalueren met de directie. Feyenoord investeerde in twee seizoenen meer dan zeventien miljoen euro en won de beker. Daartegenover staat een gapend gat met PSV en Ajax in de Eredivisie.
De vraag is nu hoe sterk Van Geel in het zadel zit. Als hij blijft, weet hij dat in ieder geval veertig procent van de commissarissen en 49 procent van de aandeelhouders tegen zijn. Dat is geen overtuigend mandaat. Veel ruimte om te investeren is er nu ook niet. De VvF willen wel helpen, maar vertrouwen hun geld niet toe aan de td van wie de meeste aankopen afgelopen seizoen voornamelijk op de bank zaten.
Om zijn elftal te versterken moet Van Geel dus eerst verkopen en dan nog kan hij niet alles herinvesteren. De club zal snel een oplossing moeten vinden, want op 26 juni begint de voorbereiding alweer. Dik een maand later trapt Feyenoord het seizoen af tegen landskampioen PSV in de wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal, een prijs die Feyenoord een keer eerder won in de historie, net zo lang geleden als de laatste landstitel: 1999.
Ze zoeken geen nieuwe trainer?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 10:48 schreef DonRaja het volgende:
Volgens Krabby zoeken ze een spits en buitenspeler. Ik ga in mezelf snijden als ze met figuren zoals Weghorst en Parami aan komen zetten.
[..]
Het is Feyenoord, waarschijnlijk komen ze met nog 3 verdedigende middenvelders op de proppen.quote:
Benieuwd waar ze mee op de proppen zullen komen. Een spits ben ik sowieso voor, al vind ik het jammer dat Achahbar kennelijk niet goed genoeg is om een serieuze optie voor de spits te zijn.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 10:48 schreef DonRaja het volgende:
Volgens Krabby zoeken ze een spits en buitenspeler. Ik ga in mezelf snijden als ze met figuren zoals Weghorst en Parami aan komen zetten.
[..]
Neuh, eerder iets voor de rechterkant. Bilal komt te kort en Toornstra is geen echte rechtsbuiten. Jammer dat R. Fernandes dan geen kans krijgt. Misschien is dat wat voor Sparta aankomend seizoen.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 11:46 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Benieuwd waar ze mee op de proppen zullen komen. Een spits ben ik sowieso voor, al vind ik het jammer dat Achahbar kennelijk niet goed genoeg is om een serieuze optie voor de spits te zijn.
Een vleugelspeler lijkt me vooral om een vertrek van Elia op te vangen?
Ligt aan de voorwaarden.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 11:32 schreef H.FR het volgende:
Je moet ook niet willen dat de VVF nu nog geld vrij maakt voor aankopen.
Dat snap ik ook wel. Helaas is de kans dat GvB volgend jaar wel lijn in het spel krijgt ongeveer net zo klein.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 11:34 schreef Scrummie het volgende:
[..]
De kans dat volgend jaar Gio niet voor de groep staat is echt 1% ofzo.
Oneens.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 12:00 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat snap ik ook wel. Helaas is de kans dat GvB volgend jaar wel lijn in het spel krijgt ongeveer net zo klein.
Het is meer hoop denk ik. Ik kan wel wat tactisch aardige zetten uit de eerste seizoenshelft terug halen maar daar heb je weinig aan als het spel wel dramatisch is.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 12:12 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik hoop van harte dag je gelijk krijgt. Waar baseer je je verwachting op?
Lijkt me wel.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 12:30 schreef Elan het volgende:
Mocht PSV Bruna verkopen voor een mooi bedrag , vangen wij dan nog knaken opleidingsvergoeding?
Ja koopt Ajax ook elk jaar een spits?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 08:30 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Grappig, Ajax zoekt hetzelfde. Doen ze ook elk jaar. Kopieergedrag?
Het helpt als Feyenoord een keertje iets meer dan 1,5 miljoen voor een spits zou betalen. Ze hopen steeds op een gok die enorm goed uitpakt zoals Pelle en Guidetti.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 14:51 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ja koopt Ajax ook elk jaar een spits?
Dit jaar Kramer kopen, blijkbaar al meteen afgekeurd, jaar daarvoor Kazim waar we ook alweer afscheid van hebben genomen en dan nu weer oo zoek naar een spits. Het is wel wat treurig
Een spits van 3 tot 4 miljoen is ook nog steeds een gok. En 6 miljoen kan Feyenoord niet uitgeven voor 1 speler.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 16:03 schreef IkBenNietFries het volgende:
[..]
Het helpt als Feyenoord een keertje iets meer dan 1,5 miljoen voor een spits zou betalen. Ze hopen steeds op een gok die enorm goed uitpakt zoals Pelle en Guidetti.
Een spits voor 6 miljoen is ook een gok.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 16:09 schreef satecl het volgende:
[..]
Een spits van 3 tot 4 miljoen is ook nog steeds een gok. En 6 miljoen kan Feyenoord niet uitgeven voor 1 speler.
Kun je nagaan.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 16:56 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Een spits voor 6 miljoen is ook een gok.
10 miljoen tegenwoordig al. Die Jansen en Haller willen ze ook voor 10 mil verpatsen. God mag weten of die zich staande houden in de top 3quote:Op dinsdag 10 mei 2016 16:56 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Maar als die faalt zijn we wel verlost van Mr. Yellow.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 16:56 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
verlostquote:Op dinsdag 10 mei 2016 18:25 schreef eight het volgende:
[..]
Maar als die faalt zijn we wel verlost van Mr. Yellow.
Je gaat toch niet ontkennen dat zijn huidige aankoopbeleid vrij ruk is?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 18:37 schreef TVKijkert het volgende:
[..]
verlost
Yellow verdient wel iets meer krediet.
Op basis van wat? Kijk eens naar zijn werkervaring als TD. Telkens wanneer van Geel geld te besteden had ging het mis, bij elke club.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 18:37 schreef TVKijkert het volgende:
[..]
verlost
Yellow verdient wel iets meer krediet.
Willemquote:Van Hanegem is dol op Rotterdam, sinds zijn periode bij Feyenoord is de ‘De Kromme’ nooit meer los gekomen van de stad. ‘Rotterdam, wat een stad, het is me gewoon overkomen, Feyenoord wilde me en daarna ben ik nooit meer echt losgekomen van de stad en zijn bewoners. Het hoort voor altijd bij mijn leven en bij wie ik ben.’ Aldus van Hanegem in de Vara Gids.
Van Hanegem woonde in zijn periode bij Feyenoord heel simpel in een flatje aan de Molenvliet. In die tijd woonde van Hanegem bij veel Feyenoorders in de buurt. Dat de spelers en supporters zo dicht bij elkaar op de lip zaten voelde goed volgens van Hanegem. ‘We woonden inderdaad gewoon in een flatje. Dat had Feyenoord voor me geregeld. Achter me woonden Gerard Meijer, onze verzorger, en Rinus Israel. Van Rinus wist ik dat hij een voorbeeldige prof was, want elke avond ging daar op tijd het licht uit en de gordijnen dicht. Aan de overkant woonden Franz Hasil en trainer Ernst Happel. Coen Moulijn en Eddy Pieters Graafland hadden een winkel in de buurt. Dat vond je gewoon, dat je allemaal bij elkaar in de buurt woonde, tussen je supporters, tussen de echte Rotterdammers. Je zat bovenop elkaars lip, iedere dag, maar dat voelde juist wel goed.’
Willem van Hanegem is door zijn periode bij Feyenoord verliefd geworden op Rotterdam en voornamelijk door de mensen daar in Rotterdam. Daarom gaat van Hanegem af en toe nog graag naar café ’t Vinkje in Charlois. ‘Alle wereldproblemen komen er voorbij en die worden ook direct opgelost. Voor ieder probleempje bij Feyenoord hebben ze een oplossing, dat vind ik wel mooi. Binnenkort ga ik weer. Heerlijk! Je weet van tevoren precies wat je krijgt, en dat is het nou net. Ik zoek dat bewust op omdat ik het leuk vind. Hoe die Rotterdammers onder alle omstandigheden van hun club blijven houden, dat is zo authentiek en komt recht uit hun hart.’ Aldus van Hanegem in de Varagids.
Toch blijft het hoogtepunt in Rotterdam voor ‘De Kromme’ nog altijd de Kuip. Volgens van Hanegem is dat een magisch gevoel wat al begint bij de van Brienenoordbrug. ‘Als ik over de Van Brienenoordbrug rij, moet ik altijd kijken naar De Kuip. Ik krijg nog eens een ongeluk als ik niet uitkijk, ik zit altijd effe te turen naar dat stadion. Sowieso denk ik bij Rotterdam altijd als eerste aan de club, aan Feyenoord. Er zijn meer clubs waarmee ik iets heb, maar Feyenoord – dat zal iedereen begrijpen – daar kan niets tegenop. En het stadion is het huis van Feyenoord. Je wordt er als het ware naar toe gezogen, zo magisch is die plek. Dat heb ik niet zelf verzonnen, dat hebben meerdere mensen me ooit verteld en uitgelegd. Mensen uit Friesland, van de Veluwe en uit Brabant. Ik vroeg weleens waarom ze er toch elke wedstrijd weer waren. ‘Kunnen we niks aan doen’, zeiden ze dan. Ze werden het stadion ingetrokken, daar was niets tegen bestand.’
Over de nieuwe Kuip is van Hanegem duidelijk tegenover de Varagids. ‘Er komt nu een nieuwe Kuip. Jammer dat er jaren geleden geen start gemaakt is met de ‘vernieuwbouw’ van De Kuip. Dat had toch wel mijn voorkeur hoor. Maar ja, de tijd gaat voort, je moet mee. Het heeft iets droevigs, als ik het zo zeg, maar als je in Rotterdam om je heen kijkt, zie je dat de nieuwe tijd ook zijn aantrekkelijke kanten heeft. En toch, als ik er aan denk dat Feyenoord uit die Kuip vertrekt… Ik denk er toch liever maar niet aan.’
En wie zeg dat Woudenberg zo goed is?quote:Op maandag 9 mei 2016 22:56 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Nelom is echt drama man, wordt ook niet meer beter.
Want bij NEC goed spelen betekent dat je meteen beter bent dan onze aanvoerder?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 19:19 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Als je dit seizoen naar NEC hebt gekeken, weet je dat er genoeg potentie in die jongen zit.
Weghorst voor 3.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 19:26 schreef Jihawti het volgende:
Oh gelukkig, er wordt weer een spits gehaald. Ik gok op tien miljoen geruchten over goede spitsen die tien miljoen moeten gaan kosten, waarna Santos op de laatste dag wordt gekocht voor anderhalf.
Ik zit dit echt zo te lezen van onze aanvoerder???quote:Op dinsdag 10 mei 2016 19:28 schreef TC03 het volgende:
[..]
Want bij NEC goed spelen betekent dat je meteen beter bent dan onze aanvoerder?
Er zit een groot verschil tussen goed meekomen bij een degradatiekandidaat en aanzienlijk beter zijn dan wat we nu hebben.
Ik zeg niet dat Woudenberg slecht is, maar het lijkt me echt niet vanzelfsprekend dat hij beter is dan Nelom.
Alsjeblieft zegquote:
Bij winst zondag hadden ze in de play offs voor vEL gezeten.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 19:28 schreef TC03 het volgende:
[..]
Er zit een groot verschil tussen goed meekomen bij een degradatiekandidaat
Feyenoord moet zich niet meer meten met PSV en Ajax, qua begroting is dat ook niet eerlijkquote:Op dinsdag 10 mei 2016 19:54 schreef Gert het volgende:
[..]
Bij winst zondag hadden ze in de play offs voor vEL gezeten.
Het puntenverschil tussen Feyenoord en NEC was dit seizoen kleiner dan tussen Feyenoord en de neuzen.
Als je de laatste vijf jaar twee keer 2e en twee keer 3e wordt dan is het verschil ook weer niet zo groot als de begrotingen zouden doen vermoeden. Al is het gat dit seizoen wel enorm door die langdurige inzinking (waarna ineens geen wedstrijd meer werd verloren sinds Dickie om de hoek kwam kijken).quote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:17 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Feyenoord moet zich niet meer meten met PSV en Ajax, qua begroting is dat ook niet eerlijk
PSV draaide vorig seizoen een topseizoen. Maar los daarvan, de afgelopen seizoenen hebben zowel PSV als Ajax zeker niet goed gedraaid, dat zag je ook aan het puntenaantal. Dus ja, als PSV en Ajax voor hun doen slecht presteren, komt Feyenoord dichterbij. Het vreemde is wel dat ook in dat geval Feyenoord eigenlijk niets in de melk te brokkelen heeft. Kans op een kampioenschap hebben ze eigenlijk niet echt gehad.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:24 schreef Gert het volgende:
[..]
Als je de laatste vijf jaar twee keer 2e en twee keer 3e wordt dan is het verschil ook weer niet zo groot als de begrotingen zouden doen vermoeden. Al is het gat dit seizoen wel enorm door die langdurige inzinking (en daarna weer geen wedstrijd verliezen sinds Dickie om de hoek kwam kijken).
Dit seizoen zaten we idd heel ver van het kampioenschap verwijderd. Het voordeel is dat je je verwachtingspatroon hier gemakkelijk op kunt instellen. Ik moet er niet aan denken dat we het kampioenschap in het laatste half uur uit handen geven,dat zou pas écht pijn doen.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:27 schreef Shreyas het volgende:
[..]
PSV draaide vorig seizoen een topseizoen. Maar los daarvan, de afgelopen seizoenen hebben zowel PSV als Ajax zeker niet goed gedraaid, dat zag je ook aan het puntenaantal. Dus ja, als PSV en Ajax voor hun doen slecht presteren, komt Feyenoord dichterbij. Het vreemde is wel dat ook in dat geval Feyenoord eigenlijk niets in de melk te brokkelen heeft. Kans op een kampioenschap hebben ze eigenlijk niet echt gehad.
Waarom is dat vreemd, je zegt zelf al dat het verschil in begroting heel fors is.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:27 schreef Shreyas het volgende:
[..]
PSV draaide vorig seizoen een topseizoen. Maar los daarvan, de afgelopen seizoenen hebben zowel PSV als Ajax zeker niet goed gedraaid, dat zag je ook aan het puntenaantal. Dus ja, als PSV en Ajax voor hun doen slecht presteren, komt Feyenoord dichterbij. Het vreemde is wel dat ook in dat geval Feyenoord eigenlijk niets in de melk te brokkelen heeft. Kans op een kampioenschap hebben ze eigenlijk niet echt gehad.
Dit seizoen was het slechtste in jaren, ondanks wij netjes volgens begroting hebben gepresteerd en ook nog de beker hebben gewonnen.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:39 schreef Gert het volgende:
[..]
Waarom is dat vreemd, je zegt zelf al dat het verschil in begroting heel fors is.
Desondanks heeft Feyenoord er met Koeman twee keer behoorlijk dicht bij gezeten (6 en 4 punten van de kampioen) ondanks de tientallen miljoenen minder te besteden.
Dus 'niets in de melk te brokkelen' is overdreven. Maar feit is dat er kwaliteitsverschil is, met name in het constante presteren. Dat laatste was dit seizoen schrijnend.
Eens.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:45 schreef eight het volgende:
[..]
Dit seizoen was het slechtste in jaren, ondanks wij netjes volgens begroting hebben gepresteerd en ook nog de beker hebben gewonnen.
He is zeker pijnlijk om het kampioenschap zo uit handen te geven, ik zal dat ook niet ontkennen.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:36 schreef eight het volgende:
[..]
Dit seizoen zaten we idd heel ver van het kampioenschap verwijderd. Het voordeel is dat je je verwachtingspatroon hier gemakkelijk op kunt instellen. Ik moet er niet aan denken dat we het kampioenschap in het laatste half uur uit handen geven,dat zou pas écht pijn doen.
Misschien verzacht dat je leed dan wat.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:48 schreef Shreyas het volgende:
[..]
He is zeker pijnlijk om het kampioenschap zo uit handen te geven, ik zal dat ook niet ontkennen.
Neemt niet weg dat de afgelopen 17 jaar het kampioenschap eigenlijk altijd is gegaan tussen Ajax en PSV (met uitzondering van 1 keer AZ en 2 keer Twente).
Komt ook omdat Atletico Madrid niet steeds aankomt met de leuk presterende spelers van Real Valladolid.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:49 schreef Pleun2011 het volgende:
Verschil in begroting mag geen argument zijn voor het forse verschil tussen Feyenoord en die andere twee clubs. Atletico Madrid heeft ook een veel mindere begroting dan Real en Barcelona, maar doet nu toch al een paar jaar mee in de Europese top. Kwestie van een goed beleid, de juiste trainer en het scouten van spelers die passen bij de filosofie van de club. Dat laatste ontbreekt er bij Feyenoord meestal aan. Ik heb het idee dat er niet goed wordt nagedacht of potentiële aanwinsten wel passen bij de club.. types als Kramer, Jan Arie, Vejinovic.. het is allemaal slappe meuk.
Wat ik vorig jaar ook vreemd vond is dat Van Geel eerst achter Dijks aan zat (die past dan weer wel bij Feyenoord), maar toen dat niet lukte werd er geen andere linksback gehaald. Wat dan de gedachte is achter het transferbeleid is mij een raadsel, komt allemaal wat hap-snap over
Wat een domme vergelijking. Het verschil tussen 400 en 600 miljoen is veel kleiner dan het verschil tussen 40 en 60 miljoen in de voetballerij.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:49 schreef Pleun2011 het volgende:
Verschil in begroting mag geen argument zijn voor het forse verschil tussen Feyenoord en die andere twee clubs. Atletico Madrid heeft ook een veel mindere begroting dan Real en Barcelona, maar doet nu toch al een paar jaar mee in de Europese top. Kwestie van een goed beleid, de juiste trainer en het scouten van spelers die passen bij de filosofie van de club. Dat laatste ontbreekt er bij Feyenoord meestal aan. Ik heb het idee dat er niet goed wordt nagedacht of potentiële aanwinsten wel passen bij de club.. types als Kramer, Jan Arie, Vejinovic.. het is allemaal slappe meuk.
Wat ik vorig jaar ook vreemd vond is dat Van Geel eerst achter Dijks aan zat (die past dan weer wel bij Feyenoord), maar toen dat niet lukte werd er geen andere linksback gehaald. Wat dan de gedachte is achter het transferbeleid is mij een raadsel, komt allemaal wat hap-snap over
Ze doen het erg goed ja. Maar binnen Europa spelen ze veelal tegen clubs met vergelijkbare of mindere begrotingen. Als je in Spanje zelf kijkt dan is Altetico de laatste 40 jaar 3x kampioen geworden. Even vaak als Feyenoord.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:49 schreef Pleun2011 het volgende:
Verschil in begroting mag geen argument zijn voor het forse verschil tussen Feyenoord en die andere twee clubs. Atletico Madrid heeft ook een veel mindere begroting dan Real en Barcelona, maar doet nu toch al een paar jaar mee in de Europese top.
Atletico heeft een begroting van rond de 150 miljoen, tot voor kort in ieder geval. Dat is fors minder dan die twee andere clubsquote:Op dinsdag 10 mei 2016 21:01 schreef TVKijkert het volgende:
[..]
Wat een domme vergelijking. Het verschil tussen 400 en 600 miljoen is veel kleiner dan het verschil tussen 40 en 60 miljoen in de voetballerij.
Dat zie je maar weer aan Leicester.
Ik bedoel ook het Atletico sinds Simeone er zit. Die club heeft weliswaar het geld om goede spelers te halen, het is nog altijd veel moeilijker voor hen dan voor Barca en Real. Maar ik heb het idee dat er een helder beleid wordt gevoerd bij die club en dat ze een goed oog hebben voor de spelers die passen bij de filosofie van Simeone. Bij Feyenoord zie ik werkelijk helemaal niks.. geen visie bij de trainer.. geen visie bij de technisch directeur.. geen visie op de jeugd.. ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen maar ik zie de toekomst van Feyenoord op deze manier niet zo rooskleurig.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 21:03 schreef Gert het volgende:
[..]
Ze doen het erg goed ja. Maar binnen Europa spelen ze veelal tegen clubs met vergelijkbare of mindere begrotingen. Als je in Spanje zelf kijkt dan is Altetico de laatste 40 jaar 3x kampioen geworden. Even vaak als Feyenoord.
Je hebt niets aan een verdediger die de boel goed neerzet, als de speler die hij neerzet zijn man voorbij laat lopen.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:54 schreef Antaris het volgende:
Misschien denk ik iets te simpel, maar je hebt in een team maar 4 goede spelers nodig, een keeper, een verdediger dat alles achterin regelt, een goede middenvelder dat het verschil kan maken en uiteraard een spits (een redelijk probleem)
Ja want wij hadden goede verdedigers met BMI, De Vrij. In Clasie een middenvelder die het verschil kon maken én een goede spits met Guidetti/Pelle. En toen werden we kampio... Oh wacht...quote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:54 schreef Antaris het volgende:
Misschien denk ik iets te simpel, maar je hebt in een team maar 4 goede spelers nodig, een keeper, een verdediger dat alles achterin regelt, een goede middenvelder dat het verschil kan maken en uiteraard een spits (een redelijk probleem)
Snap je punt maar BMI kan er natuurlijk geen klote van.quote:Op woensdag 11 mei 2016 09:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja want wij hadden goede verdedigers met BMI, De Vrij. In Clasie een middenvelder die het verschil kon maken én een goede spits met Guidetti/Pelle. En toen werden we kampio... Oh wacht...
PSV en Ajax zijn dan nog altijd beter.quote:Op woensdag 11 mei 2016 09:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja want wij hadden goede verdedigers met BMI, De Vrij. In Clasie een middenvelder die het verschil kon maken én een goede spits met Guidetti/Pelle. En toen werden we kampio... Oh wacht...
dat maakt geen ruk uit...quote:Op woensdag 11 mei 2016 10:12 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
PSV en Ajax zijn dan nog altijd beter.
Het had in dat ene jaar waarin Feyenoord 2e werd en Ajax redelijk tegenviel moeten gebeuren.quote:Op woensdag 11 mei 2016 09:14 schreef Elan het volgende:
[..]
er moet nu een trainer (a la peter bosz of ron jans) staan die een duidelijke voetbalvisie heeft en het elftal gewoon lekker laat voetballen..quote:Op woensdag 11 mei 2016 10:19 schreef Bonkers. het volgende:
[..]
Het had in dat ene jaar waarin Feyenoord 2e werd en Ajax redelijk tegenviel moeten gebeuren.
Dan had je nu de aansluiting gehad, nu moet er weer 10 jaar gewacht worden.
Iemand als Fred Rutten bijvoorbeeld?quote:Op woensdag 11 mei 2016 10:23 schreef Calciumdude het volgende:
[..]
er moet nu een trainer (a la peter bosz of ron jans) staan die een duidelijke voetbalvisie heeft en het elftal gewoon lekker laat voetballen..
Gio is een beginnende trainer die zijn spelers nog niet in een bepaalde tactiek kan laten voetballen..
dat beginnende wist je van te voren , maar dat ie zo weinig toevoegde is mij toch nog erg tegengevallen...
vrees voor het aankomende seizoen wederom hetzelfde..
Dan nog had het een incident geweest.quote:Op woensdag 11 mei 2016 10:19 schreef Bonkers. het volgende:
[..]
Het had in dat ene jaar waarin Feyenoord 2e werd en Ajax redelijk tegenviel moeten gebeuren.
Dan had je nu de aansluiting gehad, nu moet er weer 10 jaar gewacht worden.
Er moet poen bij, anders kun je het schudden.quote:Op woensdag 11 mei 2016 10:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan nog had het een incident geweest.
In potentie is Feyenoord zoveel groter als PSV, tijd dat er een keer iemand komt die dat er uit haalt.
Maar goed, wanbeleid is eigenlijk structureel in Rotterdam Zuid. Geloof niet meer in titel ooit.
Tuurlijk wel, en daar teren we dan weer 20 jaar op.quote:Op woensdag 11 mei 2016 10:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan nog had het een incident geweest.
In potentie is Feyenoord zoveel groter als PSV, tijd dat er een keer iemand komt die dat er uit haalt.
Maar goed, wanbeleid is eigenlijk structureel in Rotterdam Zuid. Geloof niet meer in titel ooit.
inderdaad zo iemand, maar dan een die wel luistert naar andere opvattingen mbt fitheid van spelers.quote:
Geld op zich is het probleem niet. Dit seizoen niet eens zo heel veel minder uitgegeven dan onze 'concurrenten'. PSV en Ajax werken ook met salarisplafond. Onze jeugd is beter dan die van PSV.... Ergens diep in de fundamenten van de club gaat het gewoon structureel mis, want 25 jaar geleden hadden mensen ook al dit soort discussies.quote:Op woensdag 11 mei 2016 11:25 schreef Gert het volgende:
[..]
Er moet poen bij, anders kun je het schudden.
Ik denk dat het voor een deel ook momentum is, doordat PSV CL speelde waren ze interessant voor spelers van het kaliber Guardado en Van Ginkel. Aan de andere kant zijn die gasten natuurlijk ook slim gescout/binnen gehengeld.quote:Op woensdag 11 mei 2016 11:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Geld op zich is het probleem niet. Dit seizoen niet eens zo heel veel minder uitgegeven dan onze 'concurrenten'. PSV en Ajax werken ook met salarisplafond. Onze jeugd is beter dan die van PSV.... Ergens diep in de fundamenten van de club gaat het gewoon structureel mis, want 25 jaar geleden hadden mensen ook al dit soort discussies.
Natuurlijk is er fundamenteel veel mis, maar geld is daar ook gewoon een issue van. Ajax heeft 45 miljoen te spenderen aan salarissen, PSV 40, Feyenoord 25. Dat ga je ongeacht je salarisplafond gewoon merken in selectiebreedte, kwaliteit van je bank etc. Bovendien wordt er genoeg gespeeld met die zogenaamde plafonds met tekengelden of "exceptionele" situaties.quote:Op woensdag 11 mei 2016 11:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Geld op zich is het probleem niet. Dit seizoen niet eens zo heel veel minder uitgegeven dan onze 'concurrenten'. PSV en Ajax werken ook met salarisplafond. Onze jeugd is beter dan die van PSV.... Ergens diep in de fundamenten van de club gaat het gewoon structureel mis, want 25 jaar geleden hadden mensen ook al dit soort discussies.
Ajax en PSV hebben 40-45m te besteden aan salaris en Feyenoord maar 25?quote:Op woensdag 11 mei 2016 11:41 schreef nostra het volgende:
[..]
Natuurlijk is er fundamenteel veel mis, maar geld is daar ook gewoon een issue van. Ajax heeft 45 miljoen te spenderen aan salarissen, PSV 40, Feyenoord 25. Dat ga je ongeacht je salarisplafond gewoon merken in selectiebreedte, kwaliteit van je bank etc. Bovendien wordt er genoeg gespeeld met die zogenaamde plafonds met tekengelden of "exceptionele" situaties.
Bron?quote:Op woensdag 11 mei 2016 11:41 schreef nostra het volgende:
[..]
Natuurlijk is er fundamenteel veel mis, maar geld is daar ook gewoon een issue van. Ajax heeft 45 miljoen te spenderen aan salarissen, PSV 40, Feyenoord 25. D
Oh ja, hem 30M geven is het domste wat je kunt doen. Dan kun je nog beter naar Holland Casino gaan en aan de roulettetafel die 30 miljoen op rood zetten.quote:Op woensdag 11 mei 2016 11:36 schreef Elan het volgende:
Geloof oprecht als je V Geel 30 miljoen zou geven om te investeren hij het alsnog zou presteren om derde te worden
Ik voorspel 11 nieuwe spelers van elk 1,5-3,5 miljoen. 9 daarvan uit de eredivisie, 1 door langlopende contacten van een jeugdbegeleider, en 1 voormalig eredivisiespeler die gespot wordt door de kinderen van Gio Kuyt.quote:Op woensdag 11 mei 2016 11:36 schreef Elan het volgende:
Geloof oprecht als je V Geel 30 miljoen zou geven om te investeren hij het alsnog zou presteren om derde te worden
quote:Feyenoord kan zich opmaken voor een financiële meevaller met Lex Immers. De aanvallende middenvelder maakte dusdanig veel indruk tijdens zijn huurperiode bij Cardiff City, dat de top van het Championship in hem is geïnteresseerd.
Dat meldt De Telegraaf. Immers stapte tijdens de winterstop tijdelijk over naar Cardiff City en is een hit op het tweede niveau van Engeland. De krant schrijft dat 'van Londen tot het noorden van Engeland' de clubs geïnteresseerd zijn. Een terugkeer naar Feyenoord is geen optie.
De voorkeur van Immers ligt bij een permanente overstap van Feyenoord naar Cardiff City. "Maar tot dit weekeinde was er nog een transferembargo bij Cardiff City, zodat ik niet zeker ben hoe mijn toekomst eruit zou zien", aldus de middenvelder, waarvan een halfjaar geleden niemand bij Feyenoord nog dacht dat hij veel geld zou kunnen opleveren. Andere clubs hebben al contact met de Rotterdammers gelegd om een transfer te bespreken.
Die zien ook dat Feyenoord ver is gezakt sinds het vertrek van Lexgod Veelkansengenot.quote:
minimaal 5Mquote:Op woensdag 11 mei 2016 13:00 schreef onlogisch het volgende:
Je lacht je toch een slag in de rondte als je nog 2 miljoen voor deze hark weet te vangen
Daar ga je echt mee vooruit jaquote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:46 schreef PIETR het volgende:
Van Wolfswinkel wilde toch terug naar Nederland?
wat?quote:
Vanwege het halfjaartje Utrecht en al die wereld teams waar hij daarna heeft gespeeld?quote:Op woensdag 11 mei 2016 13:08 schreef TVKijkert het volgende:
[..]
wat?
wolfswinkel is echt een ONGELOFELIJKE stap vooruit tov kankerkramer
Alles is een stap voorwaarts t.o.v. Kramer. Hopelijk vertrekt ie deze transferwindow.quote:Op woensdag 11 mei 2016 13:08 schreef TVKijkert het volgende:
[..]
wat?
wolfswinkel is echt een ONGELOFELIJKE stap vooruit tov kramer
Dat werd toch al ooit geboden in de winter van 2015? Toen werd het nog afgewezen.quote:Op woensdag 11 mei 2016 13:00 schreef onlogisch het volgende:
Je lacht je toch een slag in de rondte als je nog 2 miljoen voor deze hark weet te vangen
dquote:Op woensdag 11 mei 2016 13:08 schreef TVKijkert het volgende:
[..]
wat?
wolfswinkel is echt een ONGELOFELIJKE stap vooruit tov kramer
Legde er 28 in bij Sporting, misschien is Portugese/Nederlandse competitie zijn plafond.quote:Op woensdag 11 mei 2016 13:12 schreef Fok-it het volgende:
[..]
d
Heeft echt stappen gezet ja bij norwich St Etienne en Betis ja
Werelds
Ik wil hem nog wel eens zien in Nederland inderdaad. Hij heeft nooit zoveel gescoord als De Jong, maar ging ook redelijk jong al naar Portugal. Ik denk dat ie het best goed zou kunnen doen hier.quote:Op woensdag 11 mei 2016 13:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Legde er 28 in bij Sporting, misschien is Portugese/Nederlandse competitie zijn plafond.
Echte topspits zit er toch niet in, laat maar komen.
PSV 40 mln: http://www.foxsports.nl/n(...)larissen-belastingenquote:
Je kunt ook 200 miljoen uitgeven en kansloos zijn voor het kampioenschap, zie Van Gaal.quote:Daarbij is er ook bijna 10 mio uitgegeven aan spelers, waarvan een groot deel overbodig dan wel slechte aankopen betrof.
Oké.quote:Op woensdag 11 mei 2016 13:21 schreef Gert het volgende:
[..]
PSV 40 mln: http://www.foxsports.nl/n(...)larissen-belastingen
Ajax 45 mln (vorig seizoen, en dit is voor al het personeel. Dus het bedrag voor spelerssalarsissen zal een paar miljoen lager liggen). http://www.rtlz.nl/sites/(...)erslag_2014-2015.pdf
Feyenoord 26 mln (vorig seizoen, en dit is voor al het personeel) http://www.feyenoord.nl/media/cf529edd6dc93d48058c82b4b808d908
[..]
Je kunt ook 200 miljoen uitgeven en kansloos zijn voor het kampioenschap, zie Van Gaal.
Maar over het algemeen lopen eindstanden waar ook in Europa aardig synchroon met de hoogte van de begrotingen. En we praten bij Feyenoord niet over een paar miljoen achterstand op de top-2 maar over enkele tientallen miljoenen (en ook vele tientallen procenten).
Dus Ajax en PSV hebben allebei maar 20 miljoen aan kosten naast de salarissen (60 en 65 miljoen begroting) en wij 24 miljoen (50 miljoen begroting)? Waar gaat dat geld allemaal heen? Niet naar een topsportklimaat in ieder geval.quote:Op woensdag 11 mei 2016 13:21 schreef Gert het volgende:
[..]
PSV 40 mln: http://www.foxsports.nl/n(...)larissen-belastingen
Ajax 45 mln (vorig seizoen, en dit is voor al het personeel. Dus het bedrag voor spelerssalarsissen zal een paar miljoen lager liggen). http://www.rtlz.nl/sites/(...)erslag_2014-2015.pdf
Feyenoord 26 mln (vorig seizoen, en dit is voor al het personeel) http://www.feyenoord.nl/media/cf529edd6dc93d48058c82b4b808d908
[..]
Je kunt ook 200 miljoen uitgeven en kansloos zijn voor het kampioenschap, zie Van Gaal.
Maar over het algemeen lopen eindstanden waar ook in Europa aardig synchroon met de hoogte van de begrotingen. En we praten bij Feyenoord niet over een paar miljoen achterstand op de top-2 maar over enkele tientallen miljoenen (en ook vele tientallen procenten).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |