Hier ben ik die moslima, Turk, allochtoon.quote:
Het is nergens verplicht om jezelf Nederlander te noemen en of te voelen, waar maak jij je nog druk om.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:36 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Hier ben ik die moslima, Turk, allochtoon.
Daar ben ik de Nederlandse, Europeaan, die rijke, etc.
Ik ben gewoon geen Nederlandse, omdat ik niet deel uitmaak van een familie die helemaal één is met Nederland qua culturen etc. Het is toch hartstikke logisch? Of verwacht men dit ook van Nederlanders die nu in Canada wonen ook? Zolang ik goed functioneer binnen de maatschappij en geen overlast veroorzaak hebben mensen hier niets over te zeiken.
Een ziekelijke vorm van cultuurrelativisme, zelfhaat en afkeer tegen patriotisme en nationalisme. Een soort pussy cultuur.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:34 schreef JubaUrbicus het volgende:
In Amerika voelt elke allochtoon zichzelf gewoon een Amerikaan, in Nederland niet. Wat doen we fout in Nederland?
Ik vind die brief behoorlijk infantiel.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:34 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ebru![]()
Haar brief is juist fantastisch. Ede is de weg kwijt door een Marokkaan in te schakelen om dit probleem op te lossen.
Dit.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:38 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik vind die brief behoorlijk infantiel.
Wat mij stoort, is dat heel Nederland met Ede moet bemoeien en men heel makkelijk conclusies trekt. Het is, met alle respect, een lokaal probleem.
Dat is mijn punt ook niet. Het is andersom enkel heel vreemd. Je niet iets voelen is logisch, maar jezelf iets voelen wat de ouders van je oma als laatsten waren, dat snap ik niet. Maar dat kan ik beter aan iemand vragen die dat ook zo voelt denk ik.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:36 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Hier ben ik die moslima, Turk, allochtoon.
Daar ben ik de Nederlandse, Europeaan, die rijke, etc.
Ik ben gewoon geen Nederlandse, omdat ik niet deel uitmaak van een familie die helemaal één is met Nederland qua cultuur etc. Het is toch hartstikke logisch? Of verwacht men dit ook van Nederlanders die nu in Canada wonen ook? Zolang ik goed functioneer binnen de maatschappij en geen overlast veroorzaak hebben mensen hier niets over te zeiken.
dat stoort je meer dan dat er marrokanen overgevlogen moeten worden om zich er mee te bemoeien?quote:Op maandag 9 mei 2016 22:38 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik vind die brief behoorlijk infantiel.
Wat mij stoort, is dat heel Nederland met Ede moet bemoeien en men heel makkelijk conclusies trekt. Het is, met alle respect, een lokaal probleem.
Het thuisland is dichterbij.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:34 schreef JubaUrbicus het volgende:
In Amerika voelt elke allochtoon zichzelf gewoon een Amerikaan, in Nederland niet. Wat doen we fout in Nederland?
Lang niet elke, hoor. Er zijn daar hele volksstammen Chinezen die verder níets met 'the U.S.A.' hebben.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:34 schreef JubaUrbicus het volgende:
In Amerika voelt elke allochtoon zichzelf gewoon een Amerikaan
ik denk dat het voor amerikanen en immigranten daar een grotere deal is. Daar heb je echt het "trotse amerikaan" idee. Ik ken een hoop trotse mensen, maar geen van die mensen haalt zijn trots uit het land waar hij woont.quote:
Eerlijk?quote:Op maandag 9 mei 2016 22:40 schreef Murdera het volgende:
[..]
dat stoort je meer dan dat er marrokanen overgevlogen moeten worden om zich er mee te bemoeien?
Mexicanen, Cubanen zet er ook maar bij.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:43 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Lang niet elke, hoor. Er zijn daar hele volksstammen Chinezen die verder níets met 'the U.S.A.' hebben.
waarom?quote:Op maandag 9 mei 2016 22:45 schreef skrn het volgende:
[..]
Eerlijk?
Ja.
Wat ik vooral vind, is dat lokale bestuurders en de lokale democratie de middelen moeten inzitten die ze kunnen inzetten. Mocht de burgemeester keihard falen, kan de Raad de burgemeester dwingen af te treden.
Spaanse taal rukt op in de USA.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:44 schreef Murdera het volgende:
[..]
ik denk dat het voor amerikanen en immigranten daar een grotere deal is. Daar heb je echt het "trotse amerikaan" idee. Ik ken een hoop trotse mensen, maar geen van die mensen haalt zijn trots uit het land waar hij woont.
Ik weet weinig van de details om te kunnen beoordelen of het raadplegen van de consul een goed idee is. Komt het initiatief van hem? Wie betaalt hem? Tegen welk tarief?quote:
als die vent zo instort snap ik best dat hij hulp vraagt binnen de overheid.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:49 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik weet weinig van de details om te kunnen beoordelen of het raadplegen van de consul een goed idee is. Komt het initiatief van hem? Wie betaalt hem? Tegen welk tarief?
Natuurlijk, het moet niet zo zijn dat de gemeente Ede 100% afhankelijk wordt van dat soort figuren, nee. Of afhankelijk zijn van een diener van een andere staat.
Laat alsjeblieft de gemeente Ede dit probleem aanpakken. De evaluatie kan later.
Ben er gevoelig voor. Komt door een domme collega van mij die Marokkanen ging bashen vandaag.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:37 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Het is nergens verplicht om jezelf Nederlander te noemen en of te voelen, waar maak jij je nog druk om.
vind t raar.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:53 schreef Murdera het volgende:
[..]
als die vent zo instort snap ik best dat hij hulp vraagt binnen de overheid.
Ik zeg niet dat het zomaar goed is, ik zeg vooral dat ik de bemoeienis buitengewoon vervelend is. En lieden die meteen gaan roepen dat de burgemeester moet aftreden, of blij zijn dat die burgemeester niet hun burgemeester is. Ja, dat vind ik schandalig, zeker als de dat doet als gemeenteraadslid van een andere gemeente.quote:Op maandag 9 mei 2016 23:04 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
vind t raar.
Dubbel wel. Het altijd maar willen praten en het zoeken van een compromis werkt niet bij deze culturen.
Nee, dat vraagt geen enkel weldenkend mens zich af.quote:Op zondag 8 mei 2016 14:58 schreef BansheeBoy het volgende:
Je kunt je tevens afvragen hoeveel respect eruit gaat vanuit de redactie van Powned als je je meest tedere verslaggeefster stuur.²
Maar het is zo lekker makkelijk scoren zoquote:Op maandag 9 mei 2016 23:09 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het zomaar goed is, ik zeg vooral dat ik de bemoeienis buitengewoon vervelend is. En lieden die meteen gaan roepen dat de burgemeester moet aftreden, of blij zijn dat die burgemeester niet hun burgemeester is. Ja, dat vind ik schandalig, zeker als de dat doet als gemeenteraadslid van een andere gemeente.
Nee, niet netjes. Gerichte kritiek tot daar aan toe, maar meteen aan stoelpoten zagen, belachelijk.
Toch is de Tunesische gemeenschap momenteel in Frankrijk veel meer gesloten dan de Algerijnse bijvoorbeeld. Ik weet niet. Vroeger vond ik Marokkanen echt opener. Maar ligt beetje wie je tegenkomt.quote:Op maandag 9 mei 2016 21:57 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Tunesiërs zijn dan totaal niet te vergelijken met Marokkanen qua mentaliteit, Tunesiers zijn over het algemeen seculier en hebben meer gemeen met democratische normen en waarden dan de Marokkanen. Marokkanen zijn ook meer gehecht aan hun religie en hun cultuur, en die is alles behalve seculier en democratisch.
Maar niemand van die kinderen die dat erven gaat er wonen. Weggegooid geld als je er dus helemaal voor krom ligt.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:02 schreef Piet_Piraat het volgende:
Turken doet dat net zo , hebben hun kinderen wat beter in de hand.
De familie die er nog woont is er goed mee dan.quote:Op maandag 9 mei 2016 23:25 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Maar niemand van die kinderen die dat erven gaat er wonen. Weggegooid geld als je er dus helemaal voor krom ligt.
De VS heeft verhoudingsgewijs een redelijk kleine moslimpopulatie en problemen met Marokkaanse jongeren kennen ze daar nauwelijks.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:34 schreef JubaUrbicus het volgende:
Wat raar. Net zeg je nog dat iemand niet voor alle Marokkanen kan spreken, maar als iemand dat dan op zodanige manier doet dat het in jouw straatje past, vind je dat geen probleem.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:03 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik nam deze mensen ook niet serieus, natuurlijk.
ik heb het over de fokkers die zeggen dat Marokkanen Marokko als beloofde land zien.quote:Op maandag 9 mei 2016 23:34 schreef probeer het volgende:
[..]
Wat raar. Net zeg je nog dat iemand niet voor alle Marokkanen kan spreken, maar als iemand dat dan op zodanige manier doet dat het in jouw straatje past, vind je dat geen probleem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |