abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162011137
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 12:04 schreef Atak het volgende:

[..]

Turkije heeft ook 3 miljoen vluchtelingen en ze zijn nog een arm land. Vind je het raar dat ze op water en brood moeten leven?
Ik weet niet wat de cijfers nu zijn, maar in de 2e helft van 2015 had Turkije maar zo'n 250.000 mensen in een opvangkamp zitten. Het grootste deel leefde/woonde gewoon in de grote steden en kost Turkije dus vrijwel niks.
  zondag 8 mei 2016 @ 16:20:24 #102
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162011509
Hoeveel vluchtelingen nemen de USA en de UK op? Zij zijn het meest verantwoordelijk voor IS. Nederland heeft hier ook een bijdrage aan geleverd (coalitie) dus moet daarom ook haar bijdrage leveren.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_162011896
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 16:11 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik weet niet wat de cijfers nu zijn, maar in de 2e helft van 2015 had Turkije maar zo'n 250.000 mensen in een opvangkamp zitten. Het grootste deel leefde/woonde gewoon in de grote steden en kost Turkije dus vrijwel niks.
Waar verblijven ze dan? Op straat?
  zondag 8 mei 2016 @ 18:36:57 #104
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_162016194
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 14:35 schreef SR4 het volgende:

[..]

Ja, het ligt aan jou.

De kosten uit dit artikel gaan om de tijdelijke noodopvanglocaties, deze zijn inmiddels allemaal gesloten. Het waren de locaties waar ze mensen voor een paar dagen huisvestten, dus niet hetzeflde als de AZC's.

Het verschil is dat er bij de AZC's minder beveiliging is en dat de asielzoekers verzekerd zijn.
Ok, maar wat is het dan dat zo veel geld kost? De beveiliging?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_162016355
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 11:06 schreef SR4 het volgende:
[..]
Heb je al gedacht aan:

- Huren van de opvanglocatie
- Eten
- Medicijnen
- Inhuren hulpverleners
- Inhuren beveiliging
Inhuren hulpverleners? Zijn dat diezelfde hulpverleners die heel hard roepen dat we er veel meer moeten en kunnen opvangen, dan snap ik het wel.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_162016691
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 18:36 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ok, maar wat is het dan dat zo veel geld kost? De beveiliging?
Onder andere.

Bij één van de opvanglocaties waar ik was waren er 24 uur per dag 8 beveiligers op 150 asielzoekers. Volgens deze website van een beveiligingsbedrijf, wat trouwens niet het bedrijf is dat daar de beveiliging regelde, zou dat neerkomen op 6240 euro per dag. En dan weet ik niet of de kosten voor apparatuur er nog bij komt en of het uurloon inclusief de leidinggevende is.

Er was 8 uur per dag een ambulanceverpleegkundige aanwezig voor het spreekuur. Volgens een kennis die in die sector werkt ben je daar al gauw 60 euro per uur aan kwijt, zou dus neerkomen op 480 euro per dag.

De huisarts heb ik geen idee van, die was er 3 uur per dag.

De ehbo'ers van het Rode Kruis kosten zo'n 7 euro per uur per persoon. De bezetting was 4 man op de dag en 2 man tijdens de nacht (8 uur lang), dus per dag 448 euro.

In totaal dus 7168 euro dus 47 euro per asielzoeker, heb je bijna de helft van je budget er al doorheen gejaagd. Dan moet je ook nog eten en medicijnen kopen, en soms moet er eentje door naar het ziekenhuis en dan werd er een taxi gebeld.
De Turkse president Erdogan is een geitenneuker.
pi_162016697
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 18:43 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Inhuren hulpverleners? Zijn dat diezelfde hulpverleners die heel hard roepen dat we er veel meer moeten en kunnen opvangen, dan snap ik het wel.
Weet jij dan welke hulpverleners er aanwezig waren? :|W
pi_162016726
In feite is het niet meer dan wat schuiven met belastinggeld van de landelijke overheid naar lokale overheid, iets wat wel vaker gebeurt.
pi_162016783
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 18:55 schreef MaGNeT het volgende:
In feite is het niet meer dan wat schuiven met belastinggeld van de landelijke overheid naar lokale overheid, iets wat wel vaker gebeurt.
'JA MAAR DAT GELD HADDE ZE BETER KENNE BESTEDE AAN DE OUDERE DIE LIGGE AL HELE DAGE IN HUN STRONDT'
pi_162016788
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 18:54 schreef SR4 het volgende:
Weet jij dan welke hulpverleners er aanwezig waren? :|W
Netjes ontweken. Maar wat hebben we eraan.
  zondag 8 mei 2016 @ 18:59:06 #111
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_162016823
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 11:06 schreef SR4 het volgende:

[..]

Heb je al gedacht aan:

- Huren van de opvanglocatie
- Eten
- Medicijnen
- Inhuren hulpverleners
- Inhuren beveiliging
Blijkbaar kan dat voor 44 euro. De verantwoordelijken in de gemeente Zoetermeer zoudne per direct ontslag moeten krijgen wegens belastinggeld over de balk smijten door meer dan het TIENVOUDIGE uit te geven :r :(
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_162016842
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 18:57 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Netjes ontweken. Maar wat hebben we eraan.
De mensen die betaald werden waren verpleegkundigen, arts, beveiligingspersoneel en wat rondlopende mensen van de gemeente die, als er geen asielzoekers waren, toch wel aan het werk waren.
pi_162016916
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 18:59 schreef SR4 het volgende:
De mensen die betaald werden waren verpleegkundigen, arts, beveiligingspersoneel en wat rondlopende mensen van de gemeente die, als er geen asielzoekers waren, toch wel aan het werk waren.
Als je het hebt over dit soort bedragen per asielzoeker, dan verdienen mensen eraan. En noem mij cynisch maar dat zijn ook de mensen die zo hard roepen dat we er nog veel meer op kunnen vangen. Zoals een oud Nederlands spreekwoord zegt; Follow the money!
  zondag 8 mei 2016 @ 19:02:34 #114
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_162016933
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 16:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hoeveel vluchtelingen nemen de USA en de UK op? Zij zijn het meest verantwoordelijk voor IS. Nederland heeft hier ook een bijdrage aan geleverd (coalitie) dus moet daarom ook haar bijdrage leveren.
Jij vindt ook dat Engeland en Frankrijk Duitsers had moeten opvangen tijdens de 2e wereldoorlog :')?????????????

O we zijn in oorlog met jullie, GEEFT NIET JOH, KOM BINNEN!

|:( Hoe DOM en NAIEF is iedereen toch gvd.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_162016938
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 18:59 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Blijkbaar kan dat voor 44 euro. De verantwoordelijken in de gemeente Zoetermeer zoudne per direct ontslag moeten krijgen wegens belastinggeld over de balk smijten door meer dan het TIENVOUDIGE uit te geven :r :(
Ik vind het een vreemd bedrag maar de opvang in Zoetermeer ging eerder dicht dan gepland. Het KAN zijn dat de gemeente bepaalde zaken (beveiliging, eten, hulpverlening) vooruit had betaald en dat ze de rekensom maakten van: betaald bedrag gedeeld door de feitelijke dagen van de asielzoekers.

Dan kan het nog wel een heel scheef beeld opleveren.
pi_162016974
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 19:02 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Als je het hebt over dit soort bedragen per asielzoeker, dan verdienen mensen eraan. En noem mij cynisch maar dat zijn ook de mensen die zo hard roepen dat we er nog veel meer op kunnen vangen. Zoals een oud Nederlands spreekwoord zegt; Follow the money!
De grootste kosten zitten in de beveiliging. Beveiligingsorganisaties zijn commerciële instellingen die geld moeten verdienen. Of ze nou als portier staan bij de nachtclub of in de noodopvang maakt weinig uit.

Daarbij is het de gemeente die het aantal beveiligers selecteert aan de hand van een veiligheidsanalyse van de politie, en het is ook een vorm van werkverschaffing.
  zondag 8 mei 2016 @ 19:05:11 #117
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_162017002
quote:

[..]

Onder andere.

Bij één van de opvanglocaties waar ik was waren er 24 uur per dag 8 beveiligers op 150 asielzoekers. Volgens deze website van een beveiligingsbedrijf, wat trouwens niet het bedrijf is dat daar de beveiliging regelde, zou dat neerkomen op 6240 euro per dag. En dan weet ik niet of de kosten voor apparatuur er nog bij komt en of het uurloon inclusief de leidinggevende is.

Er was 8 uur per dag een ambulanceverpleegkundige aanwezig voor het spreekuur. Volgens een kennis die in die sector werkt ben je daar al gauw 60 euro per uur aan kwijt, zou dus neerkomen op 480 euro per dag.

De ehbo'ers van het Rode Kruis kosten zo'n 7 euro per uur per persoon. De bezetting was 4 man op de dag en 2 man tijdens de nacht (8 uur lang), dus per dag 448 euro.

In totaal dus 7168 euro dus 47 euro per asielzoeker, heb je bijna de helft van je budget er al doorheen gejaagd. Dan moet je ook nog eten en medicijnen kopen, en soms moet er eentje door naar het ziekenhuis en dan werd er een taxi gebeld.
Als we zo rekenen gaat dus pak m beet 40 van die 100 euro al direct op aan beveiliging. Ik vind dat nogal veel als ik eerlijk ben. Sowieso... meer dan 1 bewaker per 20 asielzoekers.

Het zal vast nodig zijn, maar mijn gevoel zegt me: dat zijn er nogal veel.
pi_162017050
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 19:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als we zo rekenen gaat dus pak m beet 40 van die 100 euro al direct op aan beveiliging. Ik vind dat nogal veel als ik eerlijk ben. Sowieso... meer dan 1 bewaker per 20 asielzoekers.

Het zal vast nodig zijn, maar mijn gevoel zegt me: dat zijn er nogal veel.
Ik had niet het gevoel dat het enorm nodig was. Bij andere opvangcentra hadden we 4 beveiligers rond de klok en het ging ook prima.
  zondag 8 mei 2016 @ 19:07:45 #119
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_162017083
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 19:06 schreef SR4 het volgende:

[..]

Ik had niet het gevoel dat het enorm nodig was. Bij andere opvangcentra hadden we 4 beveiligers rond de klok en het ging ook prima.
Dan moet dus de conclusie zijn dat er veel geld onnodig wordt uitgegeven.

En wat er in Zoetermeer aan de hand is is natuurlijk helemaal een raadsel.
pi_162017093
Voor dat geld kun je veel meer doen in de regio maar de linkse kerk wilt zonodig al dat volk hierheen halen.
pi_162017314
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 19:07 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dan moet dus de conclusie zijn dat er veel geld onnodig wordt uitgegeven.

En wat er in Zoetermeer aan de hand is is natuurlijk helemaal een raadsel.
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 19:02 schreef SR4 het volgende:

[..]

Ik vind het een vreemd bedrag maar de opvang in Zoetermeer ging eerder dicht dan gepland. Het KAN zijn dat de gemeente bepaalde zaken (beveiliging, eten, hulpverlening) vooruit had betaald en dat ze de rekensom maakten van: betaald bedrag gedeeld door de feitelijke dagen van de asielzoekers.

pi_162017333
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 19:07 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Voor dat geld kun je veel meer doen in de regio maar de linkse kerk wilt zonodig al dat volk hierheen halen.
De gemeenten krijgen de asielzoekers toegewezen en die mogen het maar uitzoeken.
  zondag 8 mei 2016 @ 19:16:37 #123
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_162017388
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 19:07 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Wat versta jij precies onder "de regio"?
  zondag 8 mei 2016 @ 19:18:06 #124
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_162017454
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 19:02 schreef SR4 het volgende:

[..]

Hmm, dan zouden we het relatief hoge bedrag dus moeten toeschrijven aan financiele blunders van onder meer de gemeente Zoetermeer.
pi_162017475
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 19:16 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat versta jij precies onder "de regio"?
Nederland, want eigen volk eerst. Ofzo.
pi_162017503
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 19:18 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hmm, dan zouden we het relatief hoge bedrag dus moeten toeschrijven aan financiele blunders van onder meer de gemeente Zoetermeer.
Hoeft geen financiële blunder te zijn. De opvang is gewoon eerder gestopt.
  zondag 8 mei 2016 @ 19:21:03 #127
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_162017570
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 19:18 schreef SR4 het volgende:

[..]

Nederland, want eigen volk eerst. Ofzo.
Volgens mij bedoelt hij eerder opvang in landen zoals Turkije, en daar valt dan nog het nodige over te zeggen natuurlijk.
  zondag 8 mei 2016 @ 19:22:16 #128
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_162017611
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 19:19 schreef SR4 het volgende:

[..]

Hoeft geen financiële blunder te zijn. De opvang is gewoon eerder gestopt.
Dan is het toch gewoon slecht gepland, of mis ik nu iets?

Het lijkt mij dat een gemeenteraadslid die vervolgens moet uitleggen waar het geld is gebleven in grote problemen moet zitten.
pi_162019385
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 19:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dan is het toch gewoon slecht gepland, of mis ik nu iets?

Het lijkt mij dat een gemeenteraadslid die vervolgens moet uitleggen waar het geld is gebleven in grote problemen moet zitten.
De slechte planning is dan te wijten aan het COA.

Als je van de gemeente 'eist' dat ze 6 dagen asielzoekers opvangen en na 4 dagen haal je ze weg gaat er iets mis.

Dan blijven de kosten nog buitenproportioneel hoog natuurlijk :')
pi_162019581
quote:

[..]

Onder andere.

Dus per dag 1 beveiliger op 19 mensen, dagelijks gemiddeld 3 minuten verpleegkundige zorg per persoon, iets meer dan 1 minuut huisartsenzorg per persoon, 19 minuten EHBO per persoon per dag.
Dat scheelt in totaal wel weer een uur dagbesteding natuurlijk, maar ik vind het echt bizar veel?
pi_162019926
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 20:19 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dus per dag 1 beveiliger op 19 mensen, dagelijks gemiddeld 3 minuten verpleegkundige zorg per persoon, iets meer dan 1 minuut huisartsenzorg per persoon, 19 minuten EHBO per persoon per dag.
Dat scheelt in totaal wel weer een uur dagbesteding natuurlijk, maar ik vind het echt bizar veel?
Het is ook niet dat er 24 uur per dag EHBO nodig was, maar het is wel prettig als dat in de buurt is voor als er iets mis gaat. Huisarts werd wel volop gebruikt.
  zondag 8 mei 2016 @ 20:32:54 #132
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_162020055
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 20:12 schreef SR4 het volgende:

[..]

De slechte planning is dan te wijten aan het COA.

Als je van de gemeente 'eist' dat ze 6 dagen asielzoekers opvangen en na 4 dagen haal je ze weg gaat er iets mis.

Dan blijven de kosten nog buitenproportioneel hoog natuurlijk :')
Mja, los van waar het nu in zit en wie er precies voor verantwoordelijk is... het heeft er minimaal veel van weg dat eigenlijk niemand goed heeft nagedacht over een verstandige, praktische en effectieve begroting voor die opvang.

Als we puur kijken naar het bedrag onder de streep dan is 'dat moet goedkoper kunnen' geen heel gekke gedachte, lijkt me.
  maandag 9 mei 2016 @ 10:24:41 #133
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_162032314
Hoe lang pikken de mensen dit soort corruptie nog?
Er moet iemand verschrikkelijk veel verdienen op kosten van de belasting betaler.
We betalen al heel veel voor de megalomane projecten van "onze" incompetente overheid.
Daarnaast zorgt dezelfde incompetente overheid dat grote bedrijven bijna geen belasting betalen en wordt er gekort op zorg voor mensen die het het meest nodig hebben terwijl gelukszoekers worden geknuffeld.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  maandag 9 mei 2016 @ 10:29:12 #134
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_162032386
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 10:24 schreef Oud_student het volgende:
Hoe lang pikken de mensen dit soort corruptie nog?

Er moet iemand verschrikkelijk veel verdienen op kosten van de belasting betaler.
We betalen al heel veel voor de megalomane projecten van "onze" incompetente overheid.
Daarnaast zorgt dezelfde incompetente overheid dat grote bedrijven bijna geen belasting betalen en wordt er gekort op zorg voor mensen die het het meest nodig hebben terwijl gelukszoekers worden geknuffeld.
Hoewel corruptie en algeheel onverstandig financieel beleid natuurlijk bestreden moeten worden lijkt het mij niet juist om zulke zaken 1 op 1 te vergelijken.

Hoe we omgaan met grote bedrijven, hoe we omgaan met de zorg en hoe we omgaan met de opvang van vluchtelingen zijn totaal verschillende vraagstukken.

Het zou net zo maf zijn als we zouden zeggen 'zolang er nog mensen in armoede leven mogen we niets uitgeven aan cultuur'. Dan zijn we echt koeien en kippen aan het vergelijken. Dat zien als een tradeoff lijkt me echt onzin.
  maandag 9 mei 2016 @ 10:53:07 #135
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_162032806
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 10:29 schreef Molurus het volgende:

Hoewel corruptie en algeheel onverstandig financieel beleid natuurlijk bestreden moeten worden lijkt het mij niet juist om zulke zaken 1 op 1 te vergelijken.
Het is vaak onduidelijk waar het een begint en het ander ophoudt.
Beiden kosten iig veel geld dat wordt verspild (= niet uitgegeven ten dienste van de belastingbetaler + inefficiënt)
quote:
Hoe we omgaan met grote bedrijven, hoe we omgaan met de zorg en hoe we omgaan met de opvang van vluchtelingen zijn totaal verschillende vraagstukken.
Dat zou idd zo moeten zijn, maar dezelfde klasse van "bestuurders" met een mentaliteit die de mijne niet is ( om hetr maar eufemistisch te zeggen) beslissen daarover, dat is het gemeenschappelijke en gemeenschappelijk zijn ook de belangen en (vriendjes)politiek.
quote:
Het zou net zo maf zijn als we zouden zeggen 'zolang er nog mensen in armoede leven mogen we niets uitgeven aan cultuur'. Dan zijn we echt koeien en kippen aan het vergelijken. Dat zien als een tradeoff lijkt me echt onzin.
Als je een bepaald bedrag te besteden hebt, dan moet je of je het nu wil (of kan) wel een keuze maken tussen koeien en/of kippen. (een euro die je aan vluchtelingen uitgeeft kun je niet aan ouderenzorg besteden)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_162034697
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 14:23 schreef invalidusername het volgende:
36500 euro per jaar. Netto. Per persoon. Waar ik me inschrijven?
Aleppo, goede reis gewenst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')