abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 juni 2016 @ 06:43:47 #226
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_163180702
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 02:08 schreef Schieganger het volgende:
Snelle vraag: zit er iets aan wiskunde/rekenen gerelateerd aan toetsen bij de opleiding zoals die taaltoets die in het begin komt? Zoja moet ik mij daar even op voorbereiden...
Geen idee, ik zou even in de studiegids kijken, Heb zelf niet de opeiding docent Engels gedaan maar de educatieve master aan de Uni, zit anders in elkaar.
Kwak
  dinsdag 21 juni 2016 @ 19:41:35 #227
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_163195509
Oei oei oei, wat een pittig herexamen Engels havo zeg... Ik duim voor mijn twee herkansers... morgenochtend kan ik het ophalen en nakijken.
Kwak
pi_163195856
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 02:08 schreef Schieganger het volgende:
Snelle vraag: zit er iets aan wiskunde/rekenen gerelateerd aan toetsen bij de opleiding zoals die taaltoets die in het begin komt? Zoja moet ik mij daar even op voorbereiden...
Bij de HU en Nederlands in elk geval niet.
Of dat bij elke hogeschool en elke taal zo is weet ik niet..
pi_163236630
Herexamen geschiedenis vwo vond ik ook prut. Weer heel veel letterlijke kenmerkende aspecten die ze moeten benoemen. Ik heb daar zo'n hekel aan. Geschiedenis als opdreunversje.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_163239712
quote:
2s.gif Op donderdag 23 juni 2016 11:42 schreef Franny_G het volgende:
Herexamen geschiedenis vwo vond ik ook prut. Weer heel veel letterlijke kenmerkende aspecten die ze moeten benoemen. Ik heb daar zo'n hekel aan. Geschiedenis als opdreunversje.
In welk jaar ontdekte Columbus Amerika?
pi_163241425
Dat valt onder het kenmerkende aspect: 'het begin van de Europese overzeese expansie', zestiende eeuw. (Alhoewel dit strikt genomen natuurlijk niet zestiende eeuw is, dus daar kunnen ze dan nog een soort extra vraag van maken, over overgang late me, vroegmoderne tijd.)

Ja, dit is dus het kunstje, voor vwo-ers. -O- .

[ Bericht 24% gewijzigd door Franny_G op 23-06-2016 15:14:44 ]
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 23 juni 2016 @ 16:05:56 #232
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_163242777
quote:
2s.gif Op donderdag 23 juni 2016 15:08 schreef Franny_G het volgende:
Dat valt onder het kenmerkende aspect: 'het begin van de Europese overzeese expansie', zestiende eeuw. (Alhoewel dit strikt genomen natuurlijk niet zestiende eeuw is, dus daar kunnen ze dan nog een soort extra vraag van maken, over overgang late me, vroegmoderne tijd.)

Ja, dit is dus het kunstje, voor vwo-ers. -O- .
Oh bah. Ja mijn collega's zijn ook niet enthousiast.
Kwak
  donderdag 23 juni 2016 @ 20:33:46 #233
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_163248407
quote:
2s.gif Op donderdag 23 juni 2016 11:42 schreef Franny_G het volgende:
Kan je je lol op bij de examens maatschappijwetenschappen. Daar dien je zowel het kenmerkende aspect uit de vraag te vissen (wat wordt hier bedoeld?) als uit te leggen wat het betekent. En terwijl laatstgenoemde niet specifiek genoemd wordt.

Dat is echt gewoon letterlijk iemand leren hoe je een examen moet maken. "Nee, het staat inderdaad niet in de vraag, maar je mist wel punten als je het niet zegt."

Ik vraag me weleens af wat voor mensen de examens van Cito ontwikkelen, en wat die denken als ze een vraag in elkaar zetten.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_163249128
Dat lijkt inderdaad ook op hoe het bij gs is, Euribob. Ik ken de mensen die het examen geschiedenis maken. Heel aardige en ook bekwame mensen die echt hun best doen, maar die ook vastzitten aan het examenprogramma dat zij moeten toetsen, en waarover zij niets te zeggen hebben. Er zitten trouwens ook echt wel goede en leuke vragen bij hoor, en ook veel goed gevonden bronnenmateriaal. Maar dat nieuwe examenprogramma is erg lastig op een goede manier te examineren. Ik vind wel dat de examenmakers iets meer lef zouden mogen tonen, in het toch examineren van bepaalde vaardigheden, die ook in het programma zitten, maar waarvan zij zeggen dat het te moeilijk is om daar goede vragen bij te bedenken, die alle vwo-leerlingen in heel NL in principe moeten kunnen maken. Ik en met mij nog een boel mensen pleiten daar juist wel voor.

Maar een vakdidacticus in Leiden zei laatst nog toen we het erover hadden, dat je dat soort zaken dan maar vooral in je schoolexamen moet stoppen, en dat je je ook niet blind moet staren op het CE. We schrijven mee aan een methode voor de bovenbouw en daar bedenken we opdrachten voor die eigenlijk veel verder gaan dan wat op het centraal examen gevraagd wordt, maar waarvan wij vinden dat het wel recht doet aan hoe het nieuwe examenprogramma eigenlijk bedoeld was. Het is soms bijna een 'historische' strijd tussen rekkelijken en preciezen.

Ondertussen vind ik het heel onverstandig dat juist nu ons vak onder vuur ligt met het nieuwe onderwijsrapport wij zo aan het navelstaren zijn en het imago van ons vak ook niet beter wordt. Als een leerling moet uitleggen aan mensen die geen examen geschiedenis doen of dat lang geleden hebben gedaan dat zij '49 kenmerkende aspecten' uit hun hoofd moeten leren, dan vrees ik dat veel mensen denken: wat is dit voor onzinnig gedoe. Waar gaat dat vak over...
pi_163258256
Kogel is door de kerk: vanaf augustus aan de slag als wiskundedocent op het NHL *O*
  vrijdag 24 juni 2016 @ 15:57:00 #236
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_163269506
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 06:22 schreef Haushofer het volgende:
Kogel is door de kerk: vanaf augustus aan de slag als wiskundedocent op het NHL *O*
Gefeliciteerd hoor!
pi_163398372
Ook nog gefeliciteerd, Haushofer.

Even iets aan jullie voorleggen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_163398724
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2016 20:59:38 ]
pi_163399130
SPOILER
pi_163416603
Ik kom mij hier ook maar eens melden. Ik studeer nog, komend jaar mag ik mij officieel derdejaars noemen.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_163416665
quote:
17s.gif Op donderdag 30 juni 2016 19:07 schreef DevilsWhore het volgende:
Ik kom mij hier ook maar eens melden. Ik studeer nog, komend jaar mag ik mij officieel derdejaars noemen.
Noemen de leerlingen je mevrouw DevilsWhore, of gewoon DevilsWhore?
pi_163416696
quote:
3s.gif Op donderdag 30 juni 2016 19:10 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Noemen de leerlingen je mevrouw DevilsWhore, of gewoon DevilsWhore?
Mevrouw DeeWee.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_163432716
Wow, die rekentoets voor bovenbouw havo/vwo is een slagveld, geloof ik. Landelijk gemiddelde is een 4,7. :o . _O- .
  vrijdag 1 juli 2016 @ 13:44:45 #245
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_163434104
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 12:53 schreef Franny_G het volgende:
Wow, die rekentoets voor bovenbouw havo/vwo is een slagveld, geloof ik. Landelijk gemiddelde is een 4,7. :o . _O- .
De normering van de 2F-toets (vmbo) wijkt echt enorm af van het eerste tijdvak. In maart was 32 goed een 6, nu is dat al bij 27 goed in een paar varianten. Daar zal ook wel iets mee aan de hand geweest zijn.

Hoe kom je aan die landelijke gemiddeldes?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  vrijdag 1 juli 2016 @ 15:51:12 #246
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_163437351
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 12:53 schreef Franny_G het volgende:
Bij ons gaat ie op vwo prima, maar de havisten doen dezelfde toets als de vwo'ers en dat is een drama!
Kwak
pi_163439297
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 13:44 schreef hooibaal het volgende:

[..]

De normering van de 2F-toets (vmbo) wijkt echt enorm af van het eerste tijdvak. In maart was 32 goed een 6, nu is dat al bij 27 goed in een paar varianten. Daar zal ook wel iets mee aan de hand geweest zijn.

Hoe kom je aan die landelijke gemiddeldes?
We kregen een mail van de afdelingsleider die het gemiddelde van onze school noemde en het landelijk gemiddelde. Ik neem aan dat hij dat bij de resultaten kreeg meegestuurd.
pi_163540093
Vanaf zaterdag officieel werkloos. Helaas geen vervangende baan in het onderwijs gevonden. Kans bestaat dat ik iets compleet anders ga doen.
pi_163544329
-O- Wat naar. Hopelijk vind je snel een leuke baan. Binnen of buiten het onderwijs.
pi_163544925
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 18:40 schreef Friek_ het volgende:
Vanaf zaterdag officieel werkloos. Helaas geen vervangende baan in het onderwijs gevonden. Kans bestaat dat ik iets compleet anders ga doen.
Wat rot! :*

Ik zit nog steeds in de ziektewet (burn-out). Heb al sinds april niets van mijn werkgever gehoord, kreeg vanaf mid mei geen nieuwsbrieven meer en kan sinds een paar weken mijn werk-mail niet meer in.. denk dat ze me niet meer willen. Prima. Ik hen ook niet.

Als deze burn-out onder controle is, ga ik bij de bieb solliciteren denk ik. Het onderwijs kan me even gestolen worden.
Mon 'en!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')