Draaien stelt niet zoveel voor, die mic weet ik nog niet...quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:12 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Komt vanzelf wel
Het heeft mij ook ruim een jaar gekost voordat ik een DJ account aanvroeg hoor
Gewoon beginnen met muziekjes te verzamelen, denk een beetje na over wat voor soort shows/muziek je wilt gaan draaien.
Dan gewoon het diepe inspringen, en een account aanvragen bij Rob en gaan draaien
Is mij achteraf best goed bevallen, en geen idee waardoor ik ook zo terughoudend was om te draaien
sms 1 voor Mic openquote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:14 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Draaien stelt niet zoveel voor, die mic weet ik nog niet...
Ik had mijn mic weer aan de praat, een paar weken geleden. Maar een snelle offline test gisteravond voor ik ging draaien was ie weer deadtquote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:14 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Draaien stelt niet zoveel voor, die mic weet ik nog niet...
Heb je het verhaal van vanmiddag meegekregen?quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:15 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik had mijn mic weer aan de praat, een paar weken geleden. Maar een snelle offline test gisteravond voor ik ging draaien was ie weer deadt
je doet het hartstikke goedquote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:15 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, ja, schrijf eens wat teksten voor me...
Neequote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:16 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Heb je het verhaal van vanmiddag meegekregen?
Het klonk toch allemaal zo dof en zo?quote:
quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het klonk toch allemaal zo dof en zo?
Vanmiddag in eerste instantie ook, terwijl het verder technisch gezien prima ging.
Kwam Knokkels vanmiddag met de vraag hoe mijn microfoon gericht was, omdat het een cardioid is.
Bleek ik,dat ding verkeerd om in de shockmount geschroefd te hebben, nooit op voor of achterzijde gelet, terwijl ik het wel had moeten weten.
Dat maakte, nadat ik de mic een halve slag gedraaid had, dus het verschil.
Klonk weer helder, net als voordat ik de mic in de houder/shockmount had bevestigd.
Het vervelende is dat je jezelf nooit zo hoort als een ander, dus ik had geen idee dat het zo dof klonk...
Ik heb wel een popfilter, maar praat meestal net onder de mic door.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:21 schreef MaryMouse het volgende:
[..]Geweldig toch hoe gezamelijk de oplossing wordt gevonden
Ik heb bijv. geen popfilter, maar door de mic gewoon een kwartslag te draaien (dus aan de zijkant erin praten) klinkt het goed genoeg
Ja, was een slimme opmerking, labeltje op de mic moet naar je toe gericht zijn.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:21 schreef MaryMouse het volgende:
[..]Geweldig toch hoe gezamelijk de oplossing wordt gevonden
Ik heb bijv. geen popfilter, maar door de mic gewoon een kwartslag te draaien (dus aan de zijkant erin praten) klinkt het goed genoeg
Geen idee, maar dat zou erg handig zijn.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:24 schreef MaryMouse het volgende:
Ik weet trouwens niet of het in Mixxx mogelijk is, maar in SAM heb ik een tweede encoder geconfigureerd die naar mijn harddisk streamt. Zo kan ik testen, opname terug luisteren, fine tunen voor ik online ga testen
Met Mixxx kan je streamen en opnemen tegelijk.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:24 schreef MaryMouse het volgende:
Ik weet trouwens niet of het in Mixxx mogelijk is, maar in SAM heb ik een tweede encoder geconfigureerd die naar mijn harddisk streamt. Zo kan ik testen, opname terug luisteren, fine tunen voor ik online ga testen
Kan dus...quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:25 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Geen idee, maar dat zou erg handig zijn.
Ah ja, kwestie van aanvinken zie ik nu.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:25 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Met Mixxx kan je streamen en opnemen tegelijk.
Maar jezelf qua stem terughoren en dan beoordelen vind ik lastig...
Niet 'naar jezelf' luisteren maar achterover zitten, koptelefoon op, en gewoon denken dat je een willekeurige andere DJ helpt. Mijn stem klinkt voor mij ook nog steeds vreemd, ondanks dat ik mijzelf al aardig wat terug gehoord hebquote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:25 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Met Mixxx kan je streamen en opnemen tegelijk.
Maar jezelf qua stem terughoren en dan beoordelen vind ik lastig...
Zit er beetje uit de losse pols met te mixen nu.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:28 schreef Rafeiro het volgende:
Ik vind Mixxxx niet zo fijn, maar het enige dat ik met Linux werkend kreeg
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |