abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161999953
quote:
13s.gif Op zondag 8 mei 2016 00:21 schreef PolitiekGeaard het volgende:

[..]

Zinnen als 'De democratie die doet wat het volk wilt' kan ik nooit zoveel mee. Je ziet aan de schommelingen en verhoudingen van zowel de uitslagen als de peilingen dat Nederland, net zoals elk gezond land, vrij verdeeld is. Er is dus helemaal geen 'het Volk'.
Dat is waarom we een representatieve democratie hebben. Anders worden minderheden en sommige ideologieën nooit gehoord.

Mensen die altijd schreeuwen om erg veel meer verstrekkende directe democratische invloed zijn òf mensen die er op uit zijn om het huidige systeem op een ondemocratische manier te by-passen òf mensen die denken dat zij en 'het Volk' één zijn.

[..]

Lekker inhoudelijk weer, je draait je eigen topic de nek om, zoals altijd.
Die eentonige discussies komen me beetje de strot uit. Altijd "er komt geen revolutie", "het leven is te goed". Zo laat je wel zien dat jij geen inlevingsvermogen hebt met andere. Oftewel, mijn leven is goed, ergo iedereen hun leven in Nederland is goed. Zo'n simplistische logica, ben jij een maatschappelijk werker? Al die mensen aan de onderkant van de samenleving is afval en zitten in die situatie omdat ze minderwaardig afval zijn?

Al die kinderen in internaten en tehuizen zijn allemaal losers, hebben alles aan hun zelf te danken?
-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-<br />John F Kennedy
<a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank">http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/</a>
pi_162000027
Ik ben geen maatschappelijk werker en vind geen enkel mens afval. Tot zo ver mijn bijdrage aan dit topic.
Veel plezier verder.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2016 00:28:07 ]
pi_162000055
Het ligt er aan of een revolutie brede steun krijgt wat de uitslag is. In Duitsland, Iran en Rusland bijv. hadden de revoluties brede steun van de bevolking en het leger en werden er snel stappen gezet om de tegenstanders de mond te snoeren en uit de weg te ruimen.

In Egypte bijvoorbeeld niet, daar overspeelde Muhammed Morsi zijn hand. In Nederland zul je niet zo snel een revolutie krijgen, omdat het niet echt nodig is. Ons kiesstelsel biedt genoeg mogelijkheden voor bijv. de SP of PVV om een meerderheid in de tweede kamer (en dus de macht) te krijgen. Lukt ze dat al niet dan hebben ze sowieso geen brede steun van de bevolking en heeft een revolutie ook geen zin.
pi_162000079
Ook kinderen in internaten en tehuizen zijn niet allemaal losers, en hebben dan ook niet allemaal alles aan hun zelf te danken.

Nog even het laatste wat om één of andere reden (??? :? ) in mijn mond gelegd werd ontkrachten.

Had dit toch niet verwacht deze zaterdagavond.
pi_162000114
quote:
10s.gif Op zondag 8 mei 2016 00:27 schreef PolitiekGeaard het volgende:
Ik ben geen maatschappelijk werker en vind geen enkel mens afval. Tot zo ver mijn bijdrage aan dit topic.
Veel plezier verder.
Nee, daarom juist. Waarom dan die standaard argument van "er is geen reden om in opstand te komen, want het leven is hier veelste goed". Om vervolgens met statistieken aan te komen over hoe goed Nederland het doen in vergelijking met de rest van de wereld. Volgens die logica, als er iemand in je straat woont die 1 miljoen per maand verdiend, dat betekent dat iedereen in de straat een miljonair is? Want hey, het gemiddelde jaarinkomen van iedereen in de straat gaat dan opeens met 12 miljoen omhoog, toch?

Lijkt meer op chauvinisme, Hollanders staan nou eenmaal bekend vanwege hun arrogantie en zelfingenomen gedrag.
-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-<br />John F Kennedy
<a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank">http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/</a>
pi_162000121
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 23:58 schreef D1990 het volgende:

[..]

Apart, jij gaat er automatisch van uit dat na elke revolutie de oude elite weer aan de macht kwam. Werd na de Oktober Revolutie het tsardom weer ingevoerd dan? Werd na de Chinese Revolutie de revolutionaire orde weer omver geworpen door de krijgsheren? Nee? Dus dat is enkel jou mening, niet een feit.
Zijn 2 dingen, niet echt duidelijk gemaakt.
Ik zeg er zijn vele varianten bijv.
1) de ene elite wordt ingewisseld door de andere.
2) en dan ook nog vaak de ene elite wordt ingewisseld door een andere elite, er komt een extern conflict en vervolgens krijg je een restauratie.

Maar goed, ik zit niet te wachten op een revolutie en je wordt op een dag wakker en Baudet blijkt de baas te zijn in NL. Of één van zijn vrienden.
I´m back.
pi_162000144
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 00:31 schreef D1990 het volgende:

[..]

Nee, daarom juist. Waarom dan die standaard argument van "er is geen reden om in opstand te komen, want het leven is hier veelste goed". Om vervolgens met statistieken aan te komen over hoe goed Nederland het doen in vergelijking met de rest van de wereld. Volgens die logica, als er iemand in je straat woont die 1 miljoen per maand verdiend, dat betekent dat iedereen in de straat een miljonair is? Want hey, het gemiddelde jaarinkomen van iedereen in de straat gaat dan opeens met 12 miljoen omhoog, toch?

Lijkt meer op chauvinisme, Hollanders staan nou eenmaal bekend vanwege hun arrogantie en zelfingenomen gedrag.
Landelijk statistiek omtrent ongelijkheid gaat wel wat verder dan gewoon het gemiddelde nemen hoor.
pi_162000145
quote:
10s.gif Op zondag 8 mei 2016 00:30 schreef PolitiekGeaard het volgende:
Ook kinderen in internaten en tehuizen zijn niet allemaal losers, en hebben dan ook niet allemaal alles aan hun zelf te danken.

Nog even het laatste wat om één of andere reden (??? :? ) in mijn mond gelegd werd ontkrachten.

Had dit toch niet verwacht deze zaterdagavond.
Het is zondag, niet zaterdag. Goed begin van een nieuwe dag.

Maar volgens jou is de socio-economische mobiliteit toch allemaal perfect, al die kinderen in tehuizen zullen zonder belemmeringen dokters worden toch? Want hun krijgen evenveel kansen als ieder ander, toch?
  zondag 8 mei 2016 @ 00:33:27 #59
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162000151
Na de revolutie ga ik eerst ff op vakantie......
pi_162000210
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 00:33 schreef D1990 het volgende:

[..]

Het is zondag, niet zaterdag. Goed begin van een nieuwe dag.

Maar volgens jou is de socio-economische mobiliteit toch allemaal perfect, al die kinderen in tehuizen zullen zonder belemmeringen dokters worden toch? Want hun krijgen evenveel kansen als ieder ander, toch?
Tuurlijk is het in Nederland niet perfect, en kan er nog veel gedaan worden om dat te verbeteren. En ik denk ook dat het merendeel van de Nederlandse politiek, aangezien velen er altijd nog instappen om ideologische redenen, dat ook wel voor ogen heeft.

Een enorme revolutie zou dat allemaal veel slechter maken. Dan belanden al dat soort kinderen gewoon op staat. Weg sociale vangnetten.
pi_162000221
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 00:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zijn 2 dingen, niet echt duidelijk gemaakt.
Ik zeg er zijn vele varianten bijv.
1) de ene elite wordt ingewisseld door de andere.
2) en dan ook nog vaak de ene elite wordt ingewisseld door een andere elite, er komt een extern conflict en vervolgens krijg je een restauratie.

Maar goed, ik zit niet te wachten op een revolutie en je wordt op een dag wakker en Baudet blijkt de baas te zijn in NL. Of één van zijn vrienden.
Er zal altijd een elite zijn, tenzij je door een computer programma ala Matrix bestuurt wilt worden?

In sommige gevallen vind er een restauratie plaats, en in sommige gevallen niet. Dus kan beide kanten op.

En jij denkt dat iemand bereid zal zijn om voor hem te gaan vechten? Luisteren naar hem? Misschien. Maar je leven riskeren voor hem? Fuck nee. Mensen vechten liever voor iemand die zelf in een oorlog heeft gevochten, dat dwingt namelijk respect af. Aangezien diegene niet iets vraagt aan een ander wat hij zelf ook niet zou doen. Zoals onze huidige, geliefde oligarchen.
pi_162000243
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 00:36 schreef PolitiekGeaard het volgende:

[..]

Tuurlijk is het in Nederland niet perfect, en kan er nog veel gedaan worden om dat te verbeteren. En ik denk ook dat het merendeel van de Nederlandse politiek, aangezien velen er altijd nog instappen om ideologische redenen, dat ook wel voor ogen heeft.

Een enorme revolutie zou dat allemaal veel slechter maken. Dan belanden al dat soort kinderen gewoon op staat. Weg sociale vangnetten.
Denk je dat? Dat soort kinderen zouden juist profiteren, aangezien die ook meer geneigd zijn om te vechten. Oftewel, het zou status verhoging voor hun betekenen, aangezien hun dan een nieuwe leger kunnen vormen.
pi_162000286
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 00:37 schreef D1990 het volgende:

[..]

Denk je dat? Dat soort kinderen zouden juist profiteren, aangezien die ook meer geneigd zijn om te vechten. Oftewel, het zou status verhoging voor hun betekenen, aangezien hun dan een nieuwe leger kunnen vormen.
Vechten eindigt in revoluties vooral met de dood, nooit op status binnen een revolutie aangezien je vecht voor mensen die in zo'n revolutie wel status hebben kunnen bemachtigen. Zie bijvoorbeeld IS. Merendeel is gewoon kanonnenvoer.
pi_162000330
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 00:40 schreef PolitiekGeaard het volgende:

[..]

Vechten eindigt in revoluties vooral met de dood, nooit op status binnen een revolutie aangezien je vecht voor mensen die in zo'n revolutie wel status hebben kunnen bemachtigen. Zie bijvoorbeeld IS. Merendeel is gewoon kanonnenvoer.
Dus na een revolutie, is iedereen dood behalve de leiders? Kan je even met wat linkjes komen dat die theorie onderbouwt? Want kan me niet herinneren dat er na een oorlog alle soldaten van de winnende partij dood zijn.

Dat er (veel) mensen sterven is duidelijk, maar iedereen. Nee, tenzij het een nucleaire oorlog is ofzo.
pi_162000415
Ik vind het overigens wel frappant dat blijkbaar in jouw ogen een kind uit een internaat de mogelijke dood insturen humaner is dan ze de sociaal-economische ladder van Nederland te laten beklimmen. Aangezien dat eerste blijkbaar meer profiteert?

Ach ja, ieder zijn mening.
pi_162000743
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 01:00 schreef D1990 het volgende:

[..]

Ik ken namelijk een 45 jarige junk die een AOW kreeg, dus wat is je punt? En volgens mij gaat dit topic niet over een AOW. Dus is weer een typisch voorbeeld van Achja die probeert het topic te derailen.
AOW staat voor Algemene OuderdomsWet. Wat jij bedoelt is waarschijnlijk de Wet Werk en Inkomen naar Arbeidsvermogen.
  zondag 8 mei 2016 @ 01:03:50 #67
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_162000768
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 01:00 schreef D1990 het volgende:

[..]

Ik ken namelijk een 45 jarige junk die een AOW kreeg, dus wat is je punt? En volgens mij gaat dit topic niet over een AOW. Dus is weer een typisch voorbeeld van Achja die probeert het topic te derailen.
Nou nee hoor. Uit dit soort dingen blijkt gewoon dat je maar een beetje loopt te raaskallen over van alles en nog wat maar je geen idee hebt waar je het eigenlijk over hebt.
pi_162000771
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 01:02 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

AOW staat voor Algemene OuderdomsWet. Wat jij bedoelt is waarschijnlijk de Wet Werk en Inkomen naar Arbeidsvermogen.
Er stond toch echt AOW op haar specificatie. Maar wat is het titel van de topic? Staat daar AOW in? Nee? Dus waarom zolang doorpraten over de AOW?
  zondag 8 mei 2016 @ 01:05:42 #69
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_162000790
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 01:04 schreef D1990 het volgende:

[..]

Er stond toch echt AOW op haar specificatie. Maar wat is het titel van de topic? Staat daar AOW in? Nee? Dus waarom zolang doorpraten over de AOW?
Je bedoelt WAO. Is ook makkelijk verwarbaar met AOW.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  zondag 8 mei 2016 @ 01:06:02 #70
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_162000796
quote:

[..]

I rest my case...
pi_162000802
quote:

[..]

Als ze al langer arbeidsongeschikt is (voor 2004) kan het nog de WAO heten. Dat zou de verwarring verklaren.

Over een revolutie heb ik niet zoveel zinnigs te zeggen, dus kan ik net zo goed proberen de heersende discussie een beetje van input te voorzien. Vandaar.
pi_162000885
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 23:42 schreef Ryan3 het volgende:

Er zijn veel varianten op mogelijk natuurlijk.
Na de revoluties in de diverse communistische landen werd de ene elite afgezet om plaats te maken voor de volgende elite, die het volk net zo hard onderdrukte.
Dat is een politiek ideologische revolutie en dan moet de nieuwe ideologie gelden en dus wordt er massaal foute mensen afgerekend. Zeer bloedig.

In Tunesie heb ik na de revolutie gewoond een aantal jaar tot vrij recent en daar was het niet politiek ideologisch getint. Na het vluchten van Ben Ali was er de eerste twee jaar een pro revolutie en vroeger-was-alles fout wind die door het land waaide. Maar omdat de staat ernstig verzwakt was was het een teringbende en kreeg je politieke partijen langs ideologische kaders die verbaal en later hier en daar met de vuisten de boel gingen uitvechten. Tot de eerste politieke moorden door de polarisatie en toen was men revolutie moe en begonnde contra revolutie: men wil veiligheid.
En nu na de vorige verkiezingen regeert een partij die bij de (voorheen pro dictator) elite aansluit en ook politici heeft die jarenlang onder de dictator diende.

Voordeel in Tunesie is geweest dat de revolutie nooit politiek ideologisch is geworden en er een evenwicht is en daardoor de grote rivalen gedwongen werden door de stembusuitslagen zich met elkaar te verzoenen. Er is nooit een wet gekomen die bijv vroegere politici met vieze handen verbied weer de politiek in te gaan, itt andere landen. Inmiddels heeft het land de instabiliteit achter zich gelaten.

En de normale mensen lachen zich nu dood als je het nu zes jaar later een revolutie noemt en zeggen dat ze veiligheid willen en banen. Meer niet.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  zondag 8 mei 2016 @ 07:49:11 #73
66825 Reya
Fier Wallon
pi_162002264
Dicht. De reden lijkt me duidelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')