Ik zou in jouw geval naar Scheveningen gaanquote:Op zaterdag 7 mei 2016 15:12 schreef Chanty het volgende:
Ik zou niet weten welke visboer hier betrouwbaar is dus dan maar niet. Anders eet ik ook niet om de haverklap gerookte zalm.
Dat is wel een eindje rijden voor wat gerookte zalmquote:Op zaterdag 7 mei 2016 15:15 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik zou in jouw geval naar Scheveningen gaan. Daar heb je tentjes waar ze de vis terplekke staan schoon te maken. Stuur anders een DM naar moblo, ik geloof dat haar vader jarenlang visboer is of is geweest in Scheveningen dus die weet wel waar je moet zijn.
oh jummmmm ik moet echt chorizo kopen haha. En parma ham voor bij meloenquote:Op zaterdag 7 mei 2016 15:12 schreef Molo het volgende:
Sproetjes, chorizo gewoon in plakjes, op afbak stokbrood leggen en jn de oven doen tot brood en chorizo knapperig zijn
Ok ik weet dus meteen wat ik vanavond eet met een salade erbij![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
quote:Op zaterdag 7 mei 2016 20:04 schreef Molo het volgende:
Voor de chorizo liefhebbers
Dit kun je dus zo eten zonder gedoe
Afbakbroodjes door midden,plakken chorizo erop en kwartier ofzo in de oven op 180°Ik krijg er al maagzuur van als ik er naar kijk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
B had trouwens bloemen voor me gekocht voor moederdag.
quote:Op zaterdag 7 mei 2016 20:08 schreef Arja het volgende:
[..]
Ik krijg er al maagzuur van als ik er naar kijk!
B had trouwens bloemen voor me gekocht voor moederdag.
Mijne is ook niet romantisch. Hij zou me gerust een stofzuiger cadeau doen voor mijn verjaardag, als de oude stuk zou zijn. Kunnen we van die typische man/vrouw gesprekken over hebben. Dan zeg ik, ik wil geen praktisch cadeau en geen cadeau die je eigenlijk voor jezelf had willen kopen.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 20:29 schreef ikke_84 het volgende:
Haha arja ik dacht het zelfde![]()
Lief dat je bloemen krijgt voor moederdag.
Ik ben benieuwd of ik wat krijg. Man vroeg vandeweek of ze mij wat mee hadden gegeven op t kdv. Niet dus. Ik denk dus dat ik niks krijghij is zo niet romantisch, maar verder is het een schat
http://www.ikenmama.nl/salami-tijdens-zwangerschapquote:Op zaterdag 7 mei 2016 21:32 schreef Saarah het volgende:
Huh ik wist niet dat salami niet mocht. Heb dat dus ook al lustig gegeten...
Ik laat veel dingen staan: carpaccio, medium steak, gerookte zalm, lichtgekookt eitje of spiegeleitje, enz. Maar salami, dat wist ik echt niet.
quote:Op zaterdag 7 mei 2016 21:44 schreef Molo het volgende:
[..]
http://www.ikenmama.nl/salami-tijdens-zwangerschap
Briljante kutsite wel dat.
'je kunt ook iets anders eten dan salami. Bijvoorbeeld kaas'
Oh really???![]()
![]()
![]()
Ik heb net zelf een shake gemaakt van verse aardbeien, yoghurt, melk en roomijsquote:Op zaterdag 7 mei 2016 21:31 schreef Molo het volgende:
Zeikmodus:
Ik vind de 7-up eigenlijk veel te zoet.
Mineraalwater met munt en citroen (beide AH merk) zijn wel onwijs lekker
Maar ik hou dan ook niet van zoet dus dat is wellicht de crux
Ons principe is dat je niet iets koopt, maar iets maakt of doet. Vriend is niet bepaald creatief en Otje te jong om zelf los te gaan dus ik eindig al snel met een tekening, een kdv-knutsel en een ontbijtje op bed. Het gaat bij ons om de aandacht en het gebaaar.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 21:39 schreef Twinkle20 het volgende:
Mja en wij zijn dan weer zo'n stel waar moederdag en zulks ons een beetje gestolen kunnen worden. Voor de kinderen kopen we dan een cadeautje zodst zij iets hebben om te geven. En vaak is dat dan iets wat we toch al nodig hebben voor het huishouden o.i.d.
Wij zijn niet zo van dingen geven omdat het 'moet' .. vinden we voelen als geld weg gooien/over de balk smijten![]()
Op die website wordt verwezen naar toxo, maar daarvoor ben ik immuun. Maar mss is salami ook riskant voor listeria?quote:Op zaterdag 7 mei 2016 21:44 schreef Molo het volgende:
[..]
http://www.ikenmama.nl/salami-tijdens-zwangerschap
Briljante kutsite wel dat.
Oh really???![]()
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 7 mei 2016 21:44 schreef Molo het volgende:
Voor mij is moederdag symbolisch omdat ik al zo veel jaren moeder hoopte te worden, maar elke moederdag verdrietig was. En nu groeit er gewoon een meisje in mijn buikquote:Op zaterdag 7 mei 2016 21:39 schreef Twinkle20 het volgende:
Mja en wij zijn dan weer zo'n stel waar moederdag en zulks ons een beetje gestolen kunnen worden. Voor de kinderen kopen we dan een cadeautje zodst zij iets hebben om te geven. En vaak is dat dan iets wat we toch al nodig hebben voor het huishouden o.i.d.
Wij zijn niet zo van dingen geven omdat het 'moet' .. vinden we voelen als geld weg gooien/over de balk smijten![]()
Niceeeeeequote:Op zaterdag 7 mei 2016 21:52 schreef Arja het volgende:
[..]
Ik heb net zelf een shake gemaakt van verse aardbeien, yoghurt, melk en roomijs![]()
Ik weet ook al dat ik zo maagzuur ga krijgen.
Ja, al helpt het soms maar 20 minuten.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 21:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Niceeeeee
Ik zat te zeuren om ijs maar zit eigenlijk gewoon vol van salade en fruitsalade
Morgen wellicht ijsje halen. Zo heel af en toe mag dat vind ik
En rennies
Werken die beetje bij jou?
Je mag er best veel op een dag hè. Is maar tijdelijk dus je nieren gaan we niet aan.quote:
Het hele huis gestofzuigd lijkt me dan wel weer een prima moederdagverrassing.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 22:08 schreef ikke_84 het volgende:
Arja jou maneen stofzuiger zou de mijne dan weer niet mee aankomen haha
Dat is niet waar. Het gaat om de listeriabacterie en die is juist gevaarlijk voor de ongeboren baby. Maar je kunt prima vis eten mits echt vers.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 21:51 schreef Nouk84 het volgende:
Ik heb vandaag gewoon sushi gegeten, ook met zalm en tonijn. Biefstuk laat ik dan weer wel staan. Heb me laten vertellen dat je van vis alleen zelf ziek kan worden (de baby niet) en van vlees beiden. Alhoewel ik niet bang ben voor toxoplasmose (want katten) eet ik toch al niet graag biefstuk, dus geen moeite om te laten staan..
Ja dat bedoel ik eigenlijk te zeggen. Ik kwam weer eens niet lekker uit de verf qua woorden.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 21:52 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ons principe is dat je niet iets koopt, maar iets maakt of doet. Vriend is niet bepaald creatief en Otje te jong om zelf los te gaan dus ik eindig al snel met een tekening, een kdv-knutsel en een ontbijtje op bed. Het gaat bij ons om de aandacht en het gebaaar.
Misschien volendam in stadshart?quote:Op zaterdag 7 mei 2016 15:12 schreef Chanty het volgende:
Ik zou niet weten welke visboer hier betrouwbaar is dus dan maar niet. Anders eet ik ook niet om de haverklap gerookte zalm.
Misschien iddquote:
Fijn he. Echt prachtig als je er zo naar kijkt. <3quote:Op zaterdag 7 mei 2016 21:56 schreef Arja het volgende:
[..]
Voor mij is moederdag symbolisch omdat ik al zo veel jaren moeder hoopte te worden, maar elke moederdag verdrietig was. En nu groeit er gewoon een meisje in mijn buik![]()
En ik vind ook eigenlijk wel dat mijn man dan zijn waardering kan laten zien voor zijn kind dat ik met zo veel liefde draag
quote:Op zondag 8 mei 2016 07:38 schreef Burdie het volgende:
Mijn man en zoon "sneaken" net de trap af, waarbij ik ze iets hoor babbelen over Moederdag en ontbijt. Ben benieuwd waar ze zo mee boven komen (het knutselwerkje van de gastouder en nog iets, erg lang geheim blijven dingen hier niet
).
.
Zoogcompressen zijn niet bedoeld voor de mooi hequote:Op zondag 8 mei 2016 08:29 schreef Molo het volgende:
Ik zit me echt even kapot te lachen hier.
Ik had Kruidvat zoogcompressen gekocht tegen lekkende tetten. Maar die dingen hebben een 'anatomische vorm' lees ik nu.
Maak ik het pak open, zit er een soort kleine nep tepel op![]()
![]()
![]()
Net of dat mooi is in je BH met je zwangere toeter![]()
![]()
![]()
Gnork
Nee mooi is het zeker niet, maar dat boeit me ook nietquote:Op zondag 8 mei 2016 09:02 schreef Burdie het volgende:
[..]
Zoogcompressen zijn niet bedoeld voor de mooi he. Je bedoelt dat "kuiltje" neem ik aan? Die hoort aan de binnenkant, en valt over je tepel heen, dat zie je in de praktijk nauwelijks. Met het plakkertje plak je 'm vast in je beha. Zoogcompressen zijn sowieso niet charmant, maar dat is bv sowieso ook niet echt
.
Zulke dromen lijken me niet fijn neequote:Op zondag 8 mei 2016 09:26 schreef Quoi het volgende:
Wens de al-moeders een fijne moederdag! Al ben ik eigenlijk ook al moeder, maarja, wat doe je als 24w oude buikbaby? Ik heb daarom mezelf maar getracteerd op een nieuwe zonnebril (die meer kostte dan de kinderwagen)![]()
Met mijn eigen moeder ga ik altijd iets leuks doen. Vanmiddag gezellig ergens het terras op. Tot die tijd aan den verf!
Ik droomde trouwens dat het vliegtuig waar ik met mijn hoogzwangere buik in zat moeite had met opstijgen en doorschoof. Man, wat een crime
Ik ga toch straks als ik weer boven ben eens kijken hoe dat bultje of kuiltje nou moetquote:Op zondag 8 mei 2016 09:26 schreef lunamatic het volgende:
Ik heb een pak wegwerpzoogcompressen, die hebben wel een kuiltje maar geen plakkertje, en ik heb ook nog wasbare zoogcompressen van philips avent, maar die heb ik om eerlijk te zijn helemaal nog niet uit de verpakking gehaald. Heb ze in ieder geval nog niet nodig gehad.
Die oefenweeën zijn echt vervelend. Ik dacht gisteren serieus dat de bevalling begonnen was. Iedere paar minuten kramp die steeds iets erger leek te worden. Maar toen ik na een uur onder de douche ging staan trok het weer weg. Nu lijkt het weer te beginnen terwijl ik straks eigenlijk met broer en schoonzus heb afgesproken en daarna met schoonouders
Het is niet dat het duperveel pijn doet, maara gewoon iritant dat ik steeds denk dat de bevalling begint en het dan niet zo blijkt te zijn....
Ja, daar zit ik nu ook over te twijfelen inderdaad. Maar broer en schoonzus wonen aan de andere kant van het land en zijn toevallig een weekendje in de buurt, dus dat vind ik dan zo lullig. Schoonuders wonen vlakbij, dus die kunnen wat mij betreft ook wel een andere keer komen.quote:
Doe wat goed voelt, je bent één keer nu hoogzwanger, die familie is er over een paar maanden ook nog welquote:Op zondag 8 mei 2016 09:31 schreef lunamatic het volgende:
[..]
Ja, daar zit ik nu ook over te twijfelen inderdaad. Maar broer en schoonzus wonen aan de andere kant van het land en zijn toevallig een weekendje in de buurt, dus dat vind ik dan zo lullig. Schoonuders wonen vlakbij, dus die kunnen wat mij betreft ook wel een andere keer komen.
Dat vind ik niet zo aardig tegen Molo. Hirsutisme kun je niks aan doen.quote:Op zondag 8 mei 2016 09:39 schreef Chanty het volgende:
Dat je dit topic opent en meteen tegen een harige mannentepel aankijkt
Sorry hèquote:Op zondag 8 mei 2016 09:39 schreef Chanty het volgende:
Dank voor deze woordenquote:Op zondag 8 mei 2016 09:40 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Dat vind ik niet zo aardig tegen Molo. Hirsutisme kun je niks aan doen.
#hairythirdnipplerespect
#kringetje
#stilmooi
Dat ja.quote:Op zondag 8 mei 2016 09:39 schreef Chanty het volgende:
Tepel hier (lijkt meer op een dikke moedervlek, ik ben er pas twee jaar geleden achter gekomen dat het dat niet was toen mijn arts het me lachend verteldequote:Op zondag 8 mei 2016 09:44 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Dat ja.
Zouden er ook derde tepels inclusief borstweefsel zijn, dus dat ze ook melk geven? Drie keer stuwing
De combi-kinderwagen (met regenhoezen), maxi-cosi, luiertas en badstandaard worden nog thuisbezorgd. Ledikantje en commode nog niet gekocht/besteld vanwege mogelijke verhuizing. Wel mee naar huis gesleept: matras, hoeslakentjes, spuugdoekjes, luieremmer, doosje voor babydoekjes, kruiken, kruikenzakken, Bubble (Tummytub maar dan van ander merk), aankleedkussen, aankleedkussenhoezen en een Dooky cover.quote:Op zondag 8 mei 2016 06:44 schreef Heliotrope het volgende:
Oh, lekker rustig inderdaad! Ook al wat in huis of grotendeels op bestelling nog?
Ik vond het steeds echter worden toen er steeds meer kleine dingen in huis verspreid begonnen te liggen.
Oh ik moet er ook niet aan denken hoor.quote:[quote]Op zondag 8 mei 2016 06:58 schreef Molo het volgende:
Viviwraaaaaawwwrrrr (in mijn hoofd spreek je jouw naam zo uit), misschien nog verhuizen?
Ik vond verhuizen één van de vreselijkste dingen om te doen, liefst nooit meer en helemaal niet als ik zwanger ben
Vind het knap dat zoveel hier dat er 'even' bij doen hoor. Ik moet er niet aan denken
Goed bezig met je shoppenquote:Op zondag 8 mei 2016 10:00 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
De combi-kinderwagen (met regenhoezen), maxi-cosi, luiertas en badstandaard worden nog thuisbezorgd. Ledikantje en commode nog niet gekocht/besteld vanwege mogelijke verhuizing. Wel mee naar huis gesleept: matras, hoeslakentjes, spuugdoekjes, luieremmer, doosje voor babydoekjes, kruiken, kruikenzakken, Bubble (Tummytub maar dan van ander merk), aankleedkussen, aankleedkussenhoezen en een Dooky cover.
[..]
Oh ik moet er ook niet aan denken hoor.Ons plan was eigenlijk om pas in het nieuwe jaar serieus naar huizen te gaan kijken, maar nu zagen we per ongeluk een héél leuk huis op Funda en nu gaan we het dinsdag bezichtigen.
Daarom kocht ik altijd Natusan, die heeft dat niet ( of in elk geval 2 jaar geleden niet) en zit verder wel goed. Het plakkerige hebben ze ook niet allemaal en vond ik ook niet nodig.quote:Op zondag 8 mei 2016 08:29 schreef Molo het volgende:
Ik zit me echt even kapot te lachen hier.
Ik had Kruidvat zoogcompressen gekocht tegen lekkende tetten. Maar die dingen hebben een 'anatomische vorm' lees ik nu.
Maak ik het pak open, zit er een soort kleine nep tepel op![]()
![]()
![]()
Net of dat mooi is in je BH met je zwangere toeter![]()
![]()
![]()
Gnork
* Burdie pakt de hand van kwakz0r en reikt de andere hand uit naar...quote:Op zondag 8 mei 2016 09:40 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Dat vind ik niet zo aardig tegen Molo. Hirsutisme kun je niks aan doen.
#hairythirdnipplerespect
#kringetje
#stilmooi
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yup!quote:
Klinkt als een leuke Moederdag!quote:Op zondag 8 mei 2016 12:26 schreef dodoria het volgende:
Fijne moederdag iedereen! Het knutselwerkje van peuter was vrijdag bij het ophalen vergeten, dus dat komt maandag... Verder mocht Ik uitslapen vandaag, dat was cadeau genoeg voor deze mama! Verder lekker eten opgehaald bij een restaurant in de buurt en opgegeten als een picknick op t strand met man en peuter. Was heerlijk in het herfstige weer maar met een lekker warm dekentje was t goed te doen.
We nemen onze activiteiten dagdeel bij dagdeel. Toch nog wat dingen ondernomen dit weekend. Gisteren om 7 u thuis van pizza eten met vrienden en Ik was uitgeput...lol, Ik ben echt niks meer waard tegenwoordig!
Ultieme dieptepunt vanochtend: [spoiler] Buik is nu zo groot dat ik me niet meer goed kan afvegen op de wc...ik kan er gewoon niet bij! Heel erg kansloos dit... [\spoiler]
Morgen een ctg en nog een keer strippen maar. 40+6 dan.
Verhuizen vind ik altijd wel goed te doen, maar klussen dan weer niet als je zwanger bent, kinderen hebt of op enige andere manier beperkt wordt.... Diep respect voor degenen die dat wel even tussendoor doen!
Ja bij vorige was dit ook geen probleem voor mij :-(... Buik voelt nu wel meer in de weg dan toen, misschien omdat baby nog niet is ingedaald? Deze buik is ook echt anders dan bij mn vorige zwangerschap. Toen zaten de voetjes van baby onder mijn onderste ribben, die toen flink naar buiten zijn geduwd. Bij deze baby steken de billetjes uit over mn onderste ribben heen, wat dan vooral weer heel erg pijn doet aan de huid en de spieren/banden, die plaatselijk heel erg uitgerekt worden...quote:Op zondag 8 mei 2016 12:38 schreef _Ophelia_ het volgende:
Eehm, dat kon ik vorige probleemloos tot en met de 42 weken ...
quote:Op zondag 8 mei 2016 07:44 schreef Gaddle het volgende:
[..]
Fijn he. Echt prachtig als je er zo naar kijkt. <3
Is het ook, vooral omdat dit natuurlijk mijn eerste is. Bij een tweede kun je nog terugdenken aan eerdere ervaringen, maar nu weet ik gewoon niet wat ik moet denken als ik weer iets voel. De eerste keer dat ik dacht dat het misschien begonnen was raakte ik best wel een beetje in paniek (was toen ook 36+5, dus bang dat ik naar het ziekenhuis zou moeten), maar gisteren was ik er gelukkig vrij kalm onder.quote:Op zondag 8 mei 2016 13:48 schreef Arja het volgende:
Luna dat lijkt me ook zo spannend als je steeds denkt is het nou begonnen?
quote:Op zondag 8 mei 2016 13:48 schreef Arja het volgende:
Miss C ik zou daar ook van balen. Volgende keer duidelijke hints geven![]()
Luna dat lijkt me ook zo spannend als je steeds denkt is het nou begonnen?
Molo 34(!) weken boks 👊
Nog 4 dagen werken!
Met mij gaat het gelukkig beter. Volledig werken gaat er niet meer in zitten, maar ik doe weer kleine dingen. Ik heb gelukkig minder harde buiken, maar dan alleen als ik me echt rustig houd. Verder ik ben soort bang voor de 70kg grens. Dat gaat niet lang duren voordat ik daar aan zit. Komende week waarschijnlijk. Slapen wordt wat lastiger.quote:
Ik ben bang dat ik teveel aankom tijdens mn zwangerschap. 70kg is een psyogolische grens voor mij.quote:Op zondag 8 mei 2016 17:26 schreef Molo het volgende:
Heb ik wel vaker gehoord van zwangeren, last van rug.
Logisch op zich wel, rug krijgt flink wat te verduren.
Waarom is 70kg zo'n 'ding' voor je als ik vragen mag?
Ah ok.quote:Op zondag 8 mei 2016 17:32 schreef Gaddle het volgende:
[..]
Ik ben bang dat ik teveel aankom tijdens mn zwangerschap. 70kg is een psyogolische grens voor mij.![]()
Ik heb veel moeite met gewicht kwijt raken, dus meer zoiets wat er niet aan komt dat hoeft er ook niet af.
Die mensen mag je slaan, wist je dat? Het is wel belangrijk dat jij je rechten kent als zwangere vrouw.quote:Op zondag 8 mei 2016 17:21 schreef Gaddle het volgende:
[..]
Mensen zeggen echt de "leukste" dingen tegen mij. Wow wat heb jij grote borsten gekregen, dikke kont en zo van jij wordt dik. Nou dat wil je echt graag horen.![]()
Ik heb een hele lieve man. Hij geeft me nog steeds complimenten. Misschien wel meer dan eerst. Hij vindt mijn buik prachtig.quote:Op zondag 8 mei 2016 17:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Ah ok.
Ja ik kan er van alles rationeel tegen inbrengen maar snap ook wel dat dat niet binnen komt als je het anders voelt
Hoop wel dat je kunt (blijven) voelen hoe geweldig je lijf het doet en wat mooi het is dat het een kindje voortbrengt![]()
Prachtig is dat toch
Ik weet juist niet hoe het te labelen. Zeg dan "wat een mooie, zwangere buik"quote:Op zondag 8 mei 2016 18:34 schreef Molo het volgende:
Waarom zo negatief labelen? Je bent super mooi en een zwangere buik/vrouw is fascinerend en prachtig om te zien
Even een crosspost uit het dikke buiken topic:quote:
Ja he?! Ik ben er echt heel goed in denk ik! Vooral lichamelijk, het geestelijke gedeelte was deze zwangerschap niet altijd optimaalquote:Op zondag 8 mei 2016 19:19 schreef Roomsnoes het volgende:
Wat leuk zo over elkaar Ela! Je buik is precies even groot, alleen pietsjes hoger lijkt wel. Zwanger zijn staat je goed!
Hahaha Verucaquote:Op zondag 8 mei 2016 19:06 schreef Quoi het volgende:
Veruca met je artikel 2.1.1![]()
Had dit een uur geleden tegen me gezegd en ik had iemand geslagen. In plaats daarvan ben ik bijna boos weggelopen tijdens een familieborrel. Bijna.
Gaddle, goede woorden hierboven. Het is zó speciaal allemaal.
Omgekeerd word ik dus weer gallisch van de opmerking "hij is wel heel bescheiden hé, dat buikje?"
Ow ja das waar ookquote:Op maandag 9 mei 2016 06:38 schreef Chanty het volgende:
Molo dodoria zit aan de andere kant van de aardbol
Hopelijk gaat er snel iets gebeuren
quote:Op maandag 9 mei 2016 06:38 schreef Chanty het volgende:
Molo dodoria zit aan de andere kant van de aardbol
Hopelijk gaat er snel iets gebeuren
Hihi dat is al helemaal vreemd ja 😂 Bij mij gelukkig nog geen mannen, maar ook vrouwen moeten van mijn lijf afblijven. De eerste keren stond ik echt perplex dat iemand dat zomaar doet. Heb me voorgenomen om er de volgende keer iets van te zeggen. Als je het nou eerst even vraagt dan zou ik geen nee zeggen maar zomaar doen vind ik echt raarquote:Op maandag 9 mei 2016 07:51 schreef Quoi het volgende:
Het zijn trouwens vooral mannen die aan mijn buik zitten, ook nog eens!Ze hebben vast niet door hoe gek dat is.
En Dodoria, ik duim voor je dat het doorzet!
Hier ook vooral mannen, en ook vragen mannen veel meer en veel dieper door over zwangerschapsdingen. Ik vind het wel leuk juistquote:Op maandag 9 mei 2016 07:51 schreef Quoi het volgende:
Het zijn trouwens vooral mannen die aan mijn buik zitten, ook nog eens!Ze hebben vast niet door hoe gek dat is.
En Dodoria, ik duim voor je dat het doorzet!
Ja dat doe ik ook, ik doe zelf echt helemaal niks. Maar 1 persoon kan ook niet alles dus meer mensen inschakelen en dat kost ook tijd.quote:Op zondag 8 mei 2016 21:38 schreef dodoria het volgende:
Uni, fijn dat je al iets meer energie hebt! Kun je de verhuizing wat meer aan je man overlaten? Dat Jij je nu even lekker op je zelf richt en weer je energie in het nieuwe huis stopt als je daar je nesteldrang kunt botvieren?
Ik heb gelukkig nog niemand gehad die aan m'n buik zat. Ik zie ook niet zoveel mensenquote:Op maandag 9 mei 2016 07:53 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
[..]
Hihi dat is al helemaal vreemd ja 😂 Bij mij gelukkig nog geen mannen, maar ook vrouwen moeten van mijn lijf afblijven. De eerste keren stond ik echt perplex dat iemand dat zomaar doet. Heb me voorgenomen om er de volgende keer iets van te zeggen. Als je het nou eerst even vraagt dan zou ik geen nee zeggen maar zomaar doen vind ik echt raar
Dit inderdaad! Een collega riep vorige week nog iets soortgelijks naar mij nadat ze me een week niet gezien had. Maar ik weet hoe ze het bedoelt en dat er echt geen kwaad in zit maar alleen oprechte verbazing. Anderen zeiden tegen haar dat ze dat toch echt niet kon maken, maar ik vond het zelf helemaal niet ergquote:Op maandag 9 mei 2016 11:27 schreef elamanilo het volgende:
Groofs, het is soms ook wel bepalend hoe en wie de dingen zegt natuurlijk. Denk dat je schoonzus zo'n opmerking je echt niet kwalijk neemt hoor, volgens mij een hele oprechte opmerking en de intentie telt ook mee!
Wow nu nog op een luchtbed slapenquote:Op maandag 9 mei 2016 10:59 schreef Svane het volgende:
Hoi! Ik was op minivakantie en het was super! Echt heerlijk, nog even zo met zn drietjes op pad (en met vrienden!). Kamperen was wel een uitdaging hoor, 4 nachten kruipend de tent in, met z'n drietjes op een luchtbed van 1.35 breedBen behoorlijk gesloopt van al dat sjokken op het strand, maar nu VERLOF. Echt gek inderdaad, opeens niets te doen. Hier nog niet helemaal rustig want nog 2 klussers in huis dus ik kan nog niet in mn onderbroek op de bank chips eten.
![]()
Ik vind vooral opeens de 37 weken zo dichtbij komen! Niet dat ik dan de baby al verwacht maar aaaah in principe zou het dus over VIJFTIEN DAGEN al 'mogen', dat is waanzin.
Dodoria, bij jou wordt het nu wel echt spannend ook he. Maar er lijkt dus wel al enigszins iets te gebeuren, 2 cm in de pocket. Dat scheelt alweer een paar uur bevallen! Haha.
En Ela ik ben zooooooo nieuwsgierig wanneer jij aan de beurt bent en wie en hoe en en en.
Ja, dat zei ik ook net tegen man! Die eerste twee cm schelen so weer 4 uur bevallen (als t tegen zit). Of ik laat me gewoon nog 8 keer strippen... Als er iedere keer 1 cm bijkomt, dan valt na 10 keer die baby er gewoon uit toch?quote:Op maandag 9 mei 2016 10:59 schreef Svane het volgende:
Dodoria, bij jou wordt het nu wel echt spannend ook he. Maar er lijkt dus wel al enigszins iets te gebeuren, 2 cm in de pocket. Dat scheelt alweer een paar uur bevallen! Haha.
Aneurysma had hij toch? Als ik het goed onthouden heb. Sterkte joh, dat valt allemaal niet mee voor julliequote:Op maandag 9 mei 2016 12:21 schreef Twinkle20 het volgende:
Gaat lekker hiero .... Superoma (de oma van mijn man) kwakkelt al een paar weken met haar gezondheid en komt binnen niet al te lange tijd te overlijden. En nu krijg ik net een telefoontje dat de vader van mijn man vanochtend ook in het ziekenhuis mocht blijven na een reguliere controle (hij is hartpatient). Die gaat straks een keer onder het mes voor .... (?) iets engs aan zijn hart waarvan ik de naam niet meer weet. Gelukkig waren ze er op tijd bij. Maar ik vind het wel weer genoeg geweest.
Afgelopen week tijdens de 20-wekenecho kregen we de bevestiging dat het juist is dat er tijdens de pretecho 4 weken geleden een hamburger in den buik zit. Dus ik ga zo maar eens een begin maken aan het sorteren van de jommetjeskleding. Ik kan me er meer en meer goed bij neerleggen dat het echt bij 3 kindjes blijft in huize Twinkle.. ik ben er klaar mee om iedere keer weer mijn werkcarriere on hold te moeten zetten (voor mijn gevoel dan .. de wereld draait toch gewoon door
). Maar ik heb al een paar leuke bestemmingen. Een vriendin van mij die waarschijnlijk zwanger is van een jongetje komt bij mij shoppen. En al het andere krijgt vast ook wel een plekje
O en kamperen! We gaan dat eerst hier wel een keertje in de tuin uitproberen![]()
Man en ik zijn niet zo van het kamperen maar wat meer van luxe a la Center Parks achtige parken zeg maar. Maar als we het kind er een plezier mee kunnen doen door een dagje buiten te bivakkeren, dan doen we dat![]()
Haha dat gaan wij ook eens uitproberen.quote:Op maandag 9 mei 2016 14:08 schreef Molo het volgende:
Sterkte Twinkle!
Arja, gek gevoel is dat hè
Ik heb nog geen trap in ribben gehad, maar wellicht door dikke buik sowieso meer ruimte dan anderen daarvoor? Geen idee hoor, maar ik vind het wel best zo.
Ze trapt mijn man wel hard als hij zjjn gezicht op mijn buik legt en wat zegt![]()
Trollbaby, nu al
Ja dat plassen is bekend hier. Toiletpapier gaat een stuk harder ineensquote:Op maandag 9 mei 2016 14:15 schreef Arja het volgende:
[..]
Haha dat gaan wij ook eens uitproberen.
Ja, gek gevoel en het maakt het ook zo echt en zo dichtbij ineens.
Ik heb ook ineens minder last van maagzuur, maar moet wel vaker plassen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Nou er zijn er genoeg die we van gruwelen hoorquote:Op maandag 9 mei 2016 16:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wauw Molo! Dat vind ik dus echt onwijs mooi
Zekersquote:Op maandag 9 mei 2016 17:11 schreef Burdie het volgende:
[..]
Als je er zelf maar blij mee bent, toch?
Bij mij gelukkig ook geen ongewenst buikbetasters.quote:Op maandag 9 mei 2016 08:45 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Ja dat doe ik ook, ik doe zelf echt helemaal niks. Maar 1 persoon kan ook niet alles dus meer mensen inschakelen en dat kost ook tijd.
[..]
Ik heb gelukkig nog niemand gehad die aan m'n buik zat. Ik zie ook niet zoveel mensen. Vind het al vervelend als iemand plotseling een hand op m'n schouder legt ofzoiets. Nu tijdens zwangerschap helemaal.
Wat was de gekste vraag, Langst?quote:Op maandag 9 mei 2016 18:10 schreef Angst het volgende:
[..]
Bij mij gelukkig ook geen ongewenst buikbetasters.
Dat terwijl ik wel heel veel vragen krijg en ook hele gekke vragen (ik werk op een middelbare school)
een collega vroeg uitvoerig of mijn libido was veranderddquote:
Ik heb met die anderen niks te makenquote:Op maandag 9 mei 2016 16:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Nou er zijn er genoeg die we van gruwelen hoor![]()
Maar wij zijn er ook nog steeds blij mee en het is praktisch, je loopt er niet zoveel vuil tegenaan en het beschadigt ook niet gauw
Het gaat op zich wel. Ik had toch al opgezwollen voeten voor de warmte, dat is niet erger geworden. Ik denk dat de laatste loodjes ook zonder hitte wel zwaar zouden zijn en nu kan ik tenminste nog een beetje van de zon genieten.quote:Op maandag 9 mei 2016 20:34 schreef Fien10 het volgende:
Ziet er super netjes uit Molo!
Kunnen jullie het allemaal een beetje uithouden met de warmte? Hier heb ik gelukkig nergens last van. Zaterdag met het mooie weer nog 36km gefietst en gisteren en vandaag genoten van de zon. Morgen weer aan het werk. Ik tel echt af naar m'n verlof. Ik heb gewoon echt geen zin meer. Dat in de tuin hangen en in huis rommelen beviel me prima afgelopen week toen ik vakantie had. Nog 5 weekjes..
harde buiken heb ik ook sinds week 15, voornamelijk met inspanning en sex, hoewel dat natuurlijk ook inspanning is :´) Ik merk ook dat met de temperatuurverschillen ik meer harde buiken heb, even rustig zitten helptquote:Op maandag 9 mei 2016 21:21 schreef Burdie het volgende:
Afgezien van ietwat dikkere voeten vind ik het allemaal prima te doen met de warmte. Ik hou ook echt van warmte en zomer en zon.
Zijn er btw nog meer moeders die met 15/16 weken al harde buiken hebben? Ik had er de afgelopen dagen steeds een stuk of 5 per dag, meestal getriggerd door temperatuursverschillen. Ik maak me er niet zo druk over maar vind ze wel irritant.
Goede vraag!quote:Op dinsdag 10 mei 2016 04:58 schreef Twinkle20 het volgende:
Waaaaaarom ben ik op dit achterlijke tijdstip al wakker
Klopt, maar zwanger ga ik helemaal niet in de stoel liggen dus dat komt daarna wel weer. Hopelijk is het dan weer een beetje rustigquote:Op dinsdag 10 mei 2016 09:14 schreef Quoi het volgende:
, wat erg Nouk! Maar dit is ook geen pretje zo. Het lijkt me wel dat hoe langer je wacht, hoe gecompliceerder de ingreep en evt pijn (omdat ontstoken enzo).
Maar ik ben een onervaren geluksvogel op dat gebied. Ik heb ze niet en ze komen ook niet meer, volgens mijn tandarts.
Ja een spoednummer maar dat is het nietquote:Op dinsdag 10 mei 2016 09:38 schreef Molo het volgende:
Niet te bereiken?? Heb je maar één telefoonnummer? Hier heb ik er twee, vast en mobiel, beide altijd bereikbaar
Ah ok. Ik dacht al, leek me geen fijn idee, niet bereikbaar zijn. Maar noodnummer is er wel gelukkig dusquote:Op dinsdag 10 mei 2016 09:49 schreef Nazil het volgende:
[..]
Ja een spoednummer maar dat is het nietnet wel te pakken gekregen (joh, heb maar 6x geprobeerd ofzo) en ze dacht een uitgerekt spiertje. Als de pijn erger wordt wel direct dat andere telefoonnummer bellen.
Ja gelukkig wel. Ik vind het alleen irritant dat als ze telefonisch spreekuur hebben op 3 ochtenden tussen 9-12 dat ze dan constant "in gesprek" zijn. Je hoort dan zo'n bandje.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 09:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Ah ok. Ik dacht al, leek me geen fijn idee, niet bereikbaar zijn. Maar noodnummer is er wel gelukkig dus
Ja dat lijkt me ook vervelend...quote:Op dinsdag 10 mei 2016 09:56 schreef Nazil het volgende:
[..]
Ja gelukkig wel. Ik vind het alleen irritant dat als ze telefonisch spreekuur hebben op 3 ochtenden tussen 9-12 dat ze dan constant "in gesprek" zijn. Je hoort dan zo'n bandje.
Ja stuk of 4 vk's en een assistent voor de telefoon. Maar die beperkte telefonische spreekuren vind ik wel vervelend, ik heb vaak op donderdagmiddag een vraag, niet spoed maar gewoon iets onzeker of weet ik het, en dan mag je tot maandagochtend wachten.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 09:58 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja dat lijkt me ook vervelend...
Is het een grote praktijk?
Meh... en geen mogelijkheid om te mailen ofzo?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 10:38 schreef Nazil het volgende:
[..]
Ja stuk of 4 vk's en een assistent voor de telefoon. Maar die beperkte telefonische spreekuren vind ik wel vervelend, ik heb vaak op donderdagmiddag een vraag, niet spoed maar gewoon iets onzeker of weet ik het, en dan mag je tot maandagochtend wachten.
quote:Op dinsdag 10 mei 2016 11:09 schreef lunamatic het volgende:
oh en ik heb een lichte blaasontsteking. Had al een paar dagen wat steken in mijn blaas en nu ook wat steken aan de urinebuis, dus vanochtend toch maar urine weggebracht. De huisarts gaat het niet behandelen (want morgen 39 weken zwanger) , en de verloskundige weet ervan. Ik hoop zelf vooral dat ik er niet meer last van ga krijgen, maar ik zal wel wat extra drinken.
Oh dus ik ben niet de enige die dat vreemd vindt...quote:
Er is niet zoiets als een lichte blaasontsteking. Je hebt er wel een, of niet. Het kan wel dat de uitslag onduidelijk was, maar dat ligt aan de test, niet aan je blaas.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 11:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh dus ik ben niet de enige die dat vreemd vindt...
Waarom eigenlijk geen behandeling??
Ah ok, weer wat geleerdquote:Op dinsdag 10 mei 2016 11:21 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Er is niet zoiets als een lichte blaasontsteking. Je hebt er wel een, of niet. Het kan wel dat de uitslag onduidelijk was, maar dat ligt aan de test, niet aan je blaas.
Middel van eerste keus geef je niet rond de uitgerekende datum, en het volgende antibioticum is gelijk wat heftiger, dus geven ze misschien liever niet bij een twijfel-uitslag.
Dus, Lunatic, doen ze nog een vervolgtest? Dat ze je morgen weer bellen ofzo?
Nee, geen vervolgtest, maar ik heb wel instructies gekregen om terug te komen als de klachten verergeren of ik koorts krijg.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 11:21 schreef Lemijn het volgende:
Dus, Lunatic, doen ze nog een vervolgtest? Dat ze je morgen weer bellen ofzo?
ze hebben wel een mailadres maar volgens mij beantwoordt de assistente die, en die is alleen op telefonische spreekuren aanwezig.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 10:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Meh... en geen mogelijkheid om te mailen ofzo?
Klinkt kut in ieder geval ja...
Urineonderzoek bij de huisarts gaat niet van het eigen risico af.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 11:49 schreef WupWup het volgende:
Kan best zijn dat het overgaat, maar als je toch niet gaat behandelen gezien de termijn (een mij onbekend argument, maar vooruit), dan hoef je ook niet te testen. En een rekening te sturen naar je patiënt, want laboratoriumwerk gaat van je eigen risico. Maar goed, hou jezelf goed in de gaten inderdaad, drink veel, vitamine C en cranberry's kunnen helpen en bij koorts, bloed of rugpijn aan de bel trekken.
Zal ik doen! Bedankt voor je advies. Heb de cranberrypillen gelukkig gewoon meeverhuisd, dus hoef er niet eens voor naar de winkelquote:Op dinsdag 10 mei 2016 11:49 schreef WupWup het volgende:
Maar goed, hou jezelf goed in de gaten inderdaad, drink veel, vitamine C en cranberry's kunnen helpen en bij koorts, bloed of rugpijn aan de bel trekken.
Je hebt gelijk dat het wel vergoed wordt, sorry!quote:Op dinsdag 10 mei 2016 11:54 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Urineonderzoek bij de huisarts gaat niet van het eigen risico af.
Maar los daarvan wordt meestel eerst de gebrachte urine onderzocht, en daarna pas nagedacht. Dat is wel eens jammer en offtopic, sorry.
Ik heb dat inderdaad ook al zo vroeg gehad. Niet te druk maken en lekker je voeten in koud water doen. heerlijkquote:Op maandag 9 mei 2016 21:21 schreef Burdie het volgende:
Afgezien van ietwat dikkere voeten vind ik het allemaal prima te doen met de warmte. Ik hou ook echt van warmte en zomer en zon.
Zijn er btw nog meer moeders die met 15/16 weken al harde buiken hebben? Ik had er de afgelopen dagen steeds een stuk of 5 per dag, meestal getriggerd door temperatuursverschillen. Ik maak me er niet zo druk over maar vind ze wel irritant.
Typisch bij een jongenszwangerschapquote:Op dinsdag 10 mei 2016 13:20 schreef Quoi het volgende:
Ik heb echt een kapper om blij van te wordenBedolven onder de complimentjes en de krul zit er weer in. Sinds ik zwanger ben krult mijn haar dus enorm! Voor zolang het duurt probeer ik dat maar te accentueren.
Ah neeeeeeequote:Op dinsdag 10 mei 2016 13:27 schreef Burdie het volgende:
[..]
Typisch bij een jongenszwangerschap![]()
Had ik bij kuiken ook, ik heb echt hard gehuild toen na de bevalling de plukken haar door het doucheputje verdwenen en er een bosje droog vlas overbleef.
Daarvoor had ik geen vlassig bosje, neequote:Op dinsdag 10 mei 2016 13:29 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ah neeeeeeeHad je dat ervoor ook dan?
Ik had ervoor ook al erg dik haar en wat slag erin, maar dit is echt anders. Teruggaan naar mijn pre-pregnancy haar lijkt me dus niet zo erg. Alhoewel: zonder pil was het een ramp; slap en vettig.
Ja hoor dat kanquote:Op dinsdag 10 mei 2016 13:34 schreef Arja het volgende:
Fien, mijn baby heeft me nog nooit tegen de ribben getrapt. Maar zou best kunnen met jouw termijn. Kan ook goed dat het hoofdje al beneden ligt, maar kan nog draaien.
Waarom heb je een echo?
Mijn kind ligt volgens mij wel met het hoofd ingedaald, maar kan het dan nog zo zijn dat de benen wel steeds van positie wisselen? Soms liggen ze echt nog helemaal tot het uiterste puntje van mijn rechterzij en soms liggen ze weer meer omhoog, richting mijn borsten zeg maar.
Zeer herkenbaar. Er blijven zo weinig lighoudingen over. Gelukkig mag ik van Emmy nog wel op mijn rug liggen.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 13:37 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Die van mij ligt al head-down. Toch wel fijn, na twee lange stuitliggers (waarvan één met heupdysplasie). Billen bij mijn ribben en voeten ver in mijn rechterzij. Ze ligt ook al twee weken hetzelfde, denk ik en protesteert meteen als ik op mijn rechterzij of rug ga liggen.
Ik zit nog in de ontkenningsfase wat betreft het krijgen van een nog grotere toeter. Ik vind hem wel groot genoeg eigenlijk en kan me bijna niet voorstellen dat het nog groter kanquote:Op dinsdag 10 mei 2016 14:20 schreef Molo het volgende:
Hier alleen op rechter zij.
Linker zij is trappen en zwaar protest, rug ligt oncomfortabel inmiddels.
Ben benieuwd hoe dat straks met grotere toeter wordt
Ik heb net bericht dat ik kinkhoestvaccin mag declareren op werk (collega was besmet), dus chill. Scheelt toch weer moneyz
Ik heb nogal een postuur dus bij mij valt het nog niet zo enorm op denk ikquote:Op dinsdag 10 mei 2016 14:27 schreef Arja het volgende:
[..]
Ik zit nog in de ontkenningsfase wat betreft het krijgen van een nog grotere toeter. Ik vind hem wel groot genoeg eigenlijk en kan me bijna niet voorstellen dat het nog groter kan
Percentielen. P50 is een perfect gemiddeld kind. Bij P95 bijvoorbeeld (zoals ik had) zijn 95% van de babies kleiner.quote:
Wat is een Percentiel? Stel dat je bij 100 kinderen van een bepaalde zwangerschapsduur hun geboortegwicht bepaalt, dan zullen er lichte en zwaardere kinderen bij zijn. Het is voor te stellen dat je alle gewichten op volgorde zet opklimmend in gewicht. Het kind met het op 2 na lichtste gewicht is P2 en het kind met op 2 na het zwaarste gewicht is P98. Zo kan ieder gewicht in een Percentiel worden uitgedrukt. Eigenlijk is het 2,3 en 97,7 procent maar het wordt voor het gemak afgerond tot 2 en 98 procent.quote:
nee, ze is nu lekker middelmatigquote:Op dinsdag 10 mei 2016 15:17 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Zo, dat is flink SQ, is ze nogsteeds zo groot?
Die van mij waren allebei P70 bij de geboorte. Mijn dame houdt die lijn kwa lengte goed vol, mijn zoon zakte vrij snel naar P50.
Ik ben vooral bang voor de striae. De eerste scheurtjes zijn al begonnen en mijn huid staat soms al zo strak. En als ik dan bedenk dat ik nog 4-8 weken te gaan hebquote:Op dinsdag 10 mei 2016 14:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb nogal een postuur dus bij mij valt het nog niet zo enorm op denk ik
Merk wel de laatste week dat buik echt groeit, dus ja... waar het gaat eindigen, no one knows
Dat scheelt bij mij, heel mijn buik was al een en al striae paradijsquote:Op dinsdag 10 mei 2016 15:20 schreef Arja het volgende:
[..]
Ik ben vooral bang voor de striae. De eerste scheurtjes zijn al begonnen en mijn huid staat soms al zo strak. En als ik dan bedenk dat ik nog 4-8 weken te gaan heb
formaat van de moeder zegt niks, in mijn lichting kwamen de twee grootste baby's uit de twee slankste moedersquote:Op dinsdag 10 mei 2016 15:29 schreef Molo het volgende:
Ah dank voor de uitleg![]()
SQ, was dat bij jou tijdens groeiecho bekend geworden?
Hier is madame tot nu toe super gemiddeld, wat me steeds verbaast want vette moeder
Bedoel meer doordat ik net super positief uit glucose test kwam (net aan goed).quote:Op dinsdag 10 mei 2016 15:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
formaat van de moeder zegt niks, in mijn lichting kwamen de twee grootste baby's uit de twee slankste moeders![]()
Ja, groeiecho wegens zeer grote baarmoeder. Ik had vrij veel van alles. Water, placenta. Was op de dag van bevalling in 12 uur 8 kilo lichter
Ik heb dat ook wel eens een dagje. Morgen weer een dag om te proberen!quote:Op dinsdag 10 mei 2016 15:43 schreef Quoi het volgende:
Man o man, even een opruimklusje doen. Ik kom niet verder, want ben gewoon MOE. Hopelijk gaat die ellende niet nu alweer beginnen, want ik wil nog best wat dingetjes doen in huis.
Molo: *Blapppp*?
Ja MI van ineens 8 kilo die er via down under even uit komt kletteren, vliezen, vocht, kind, placenta en allesquote:Op dinsdag 10 mei 2016 15:43 schreef Quoi het volgende:
Man o man, even een opruimklusje doen. Ik kom niet verder, want ben gewoon MOE. Hopelijk gaat die ellende niet nu alweer beginnen, want ik wil nog best wat dingetjes doen in huis.
Nou ja, bmi >30 is wel een risicofactor voor zwangerschapsdiabetes > grote baby.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 15:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
formaat van de moeder zegt niks, in mijn lichting kwamen de twee grootste baby's uit de twee slankste moeders![]()
Ja, groeiecho wegens zeer grote baarmoeder. Ik had vrij veel van alles. Water, placenta. Was op de dag van bevalling in 12 uur 8 kilo lichter
Je zou ook alleen maar naar de kapper gaan..quote:Op dinsdag 10 mei 2016 15:43 schreef Quoi het volgende:
Klopt, ik bedoelde meer dat het niet hoogst opmerkelijk is dat een zwaardere moeder een normaal formaat baby draagt. Het risico is inderdaad wel wat groter, maar de grenswaarden voor diabaids zijn volgens mij vrij laag bij zwangeren. Dus als je daar "net onder" zit, dan zit je nog steeds gewoon goedquote:Op dinsdag 10 mei 2016 15:45 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Nou ja, bmi >30 is wel een risicofactor voor zwangerschapsdiabetes > grote baby.
Maar idd, mijn BMI ligt ver onder dat en toch P95 baby.
het komt gelukkig in etappesquote:Op dinsdag 10 mei 2016 15:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja MI van ineens 8 kilo die er via down under even uit komt kletteren, vliezen, vocht, kind, placenta en alles![]()
![]()
quote:Op dinsdag 10 mei 2016 15:47 schreef Arja het volgende:
[..]
Je zou ook alleen maar naar de kapper gaan..
Heb je (klus)vakantie?
Bij mij deed hij blappp recht in de verloskundige.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 15:49 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
het komt gelukkig in etappes
Maar de placenta doet wel ongeveer blappp ja
Ja klopt van die grenswaardenquote:Op dinsdag 10 mei 2016 15:48 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Klopt, ik bedoelde meer dat het niet hoogst opmerkelijk is dat een zwaardere moeder een normaal formaat baby draagt. Het risico is inderdaad wel wat groter, maar de grenswaarden voor diabaids zijn volgens mij vrij laag bij zwangeren. Dus als je daar "net onder" zit, dan zit je nog steeds gewoon goed
Ach, je was gelukkig toch an getrouwd enzo en ik ookquote:Op dinsdag 10 mei 2016 15:49 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 10 mei 2016 15:50 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Bij mij deed hij blappp recht in de verloskundige.
Mijn man kwam gister thuis toen ik one born every minute zat te kijken en trok helemaal wit weg toen hij voor het eerst van zijn leven hoorde dat een placenta ook nog soort van geboren moet worden en hoe groot die placenta is.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 15:49 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Vieze verhalen, meer meer meerquote:Op dinsdag 10 mei 2016 15:50 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
hahahaquote:Op dinsdag 10 mei 2016 15:50 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
nee nou ja en ook dat komt goedquote:Op dinsdag 10 mei 2016 15:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Ach, je was gelukkig toch an getrouwd enzo en ik ook
Voor het charmante moet je er niet aan beginnen nee
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
quote:Op dinsdag 10 mei 2016 15:52 schreef Arja het volgende:
[..]
Mijn man kwam gister thuis toen ik one born every minute zat te kijken en trok helemaal wit weg toen hij voor het eerst van zijn leven hoorde dat een placenta ook nog soort van geboren moet worden en hoe groot die placenta is.
Proest. Tijd dat iemand hem informeert over de vuistgrote stolsels die je na de bevalling nog kunt verliezen.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 15:52 schreef Arja het volgende:
[..]
Mijn man kwam gister thuis toen ik one born every minute zat te kijken en trok helemaal wit weg toen hij voor het eerst van zijn leven hoorde dat een placenta ook nog soort van geboren moet worden en hoe groot die placenta is.
quote:Op dinsdag 10 mei 2016 15:52 schreef Arja het volgende:
[..]
ja, nee, het vormt zich toch beter naar de doorgang dan zo'n schedel gelukkigquote:Op dinsdag 10 mei 2016 15:54 schreef groofskendezoveelste het volgende:
De geboorte van de placenta vond ik een raar gevoel, ongemakkelijk, maar niet echt pijnlijk.
Ja want toen ik dat vanmorgen zag, toen ik met tegenzin mijn werklaptop openklapte, was ik stikjaloers. Een hele dag en alleen maar naar de kapper dat leek me wel wat.quote:
quote:Op dinsdag 10 mei 2016 15:52 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
hahahaeen placentalancering
[..]
nee nou ja en ook dat komt goedDie ga ik straks oprollen net als hoe je handdoeken kunt oprollenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ik volledig uitgeworpen ben (autocorrect maakt er uitgewoond van.... thank you autocorrect...![]()
) kijk ik wel hoe het ermee staat en of er nog geld is voor wat straktrekwerk
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Zes-weken-menstruatie-met-volledige-borstvoedingsboks.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 15:55 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ja, en zes weken bloedverlies met aansluitend de eerste menstruatie alweer, ondanks volledige bv. Huil.
Die ondankbare taak heb ik ook maar direct op me genomen.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 15:54 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Proest. Tijd dat iemand hem informeert over de vuistgrote stolsels die je na de bevalling nog kunt verliezen.
Klopt. Na een uurtje stilzitten denk ik altijd: wat zal ik nu eens doen?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 15:54 schreef Arja het volgende:
[..]
Ja want toen ik dat vanmorgen zag, toen ik met tegenzin mijn werklaptop openklapte, was ik stikjaloers. Een hele dag en alleen maar naar de kapper dat leek me wel wat.
Maar volgens mij ben jij niet zo goed in luieren?
Ik wel. Het is een gave.
Vast wel jaquote:Op dinsdag 10 mei 2016 15:59 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Als ik operatief geholpen moet worden vraag ik of ze de boel meteen strak trekken, dan wordt het vast vergoed.
quote:Op dinsdag 10 mei 2016 16:01 schreef Arja het volgende:
Klopt q en zo hard heb ik niet eens gewerkt, want bijna alles is al af of overgedragen.
Nog 2 dagen!
Ik heb die gave ook!quote:Op dinsdag 10 mei 2016 15:54 schreef Arja het volgende:
Maar volgens mij ben jij niet zo goed in luieren?
Ik wel. Het is een gave.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |