#ANONIEM | zaterdag 7 mei 2016 @ 14:54 |
Ik stond eergisteren stil op een parkeerplaats, nog helemaal niks aan de hand de gehele rit (Was naar Wageningen gereden) En ik wil weer wegrijden, blokkeren z`n 1 en z`n 2, moest de parkeerplaats af in z`n 3 (Hele dot gas, koppeling laten slippen, ging echt net) Uiteindelijk kreeg ik hem via diezelfde 3e versnelling in z`n 2, en toen na een poosje ging 'ie ook weer in z`n 1. Nou heeft mijn vader gisterochtend gemeld dat ik geen olie meer in m`n versnellingsbak had zitten. En die heeft er 1 liter in gegooid en heeft er mee gereden en zei dat 'ie weer fijn schakelt maar dat die bak wel heet is geweest omdat er toch een poosje zonder olie mee is gereden (Wat 'ie daar mee bedoeld verder, geen idee) Ik er gistermiddag mee rijden met m`n ma, ging aardig, eerste versnelling deed weer een beetje lastig.. Ik zit op een gegeven moment in z`n 3, rij naar een rotonde toe, wil terug schakelen naar z`n 2, gaat niet.. Naar z`n 1 ging wel, dus dan maar in z`n 1 de rotonde op.. Uiteindelijk maar even naar Renault gereden en het verhaal uitgelegd en die zeiden dat er minimaal 2 a 2,5 liter in de bak moest omdat het anders niks zou uitmaken? Dus ik heb gister 2 liter 75w80 gekocht en Woensdag word de bak olie ververst. Maaaarrrrrr hóe kan het dat uit het niets die bak opeens hakerig begon te schakelen en het ook niet meer wou doen? Filmpje: Lijkt mij zeer sterk dat er opeens iets is gaan lekken toch? Mocht dit toch het geval zijn wáár moet ik het dan zoeken? Wil het wel oplossen, want het zo zonde zijn als ik hierdoor de Twingo weg zou moeten doen omdat er een andere bak onder moet. Iemand die mij kan helpen? Gaat om een Renault Twingo I uit 1998 | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 7 mei 2016 @ 15:00 |
1 liter is idd veel en veel te weinig. Heeft een niks in gezeten dan is de bak aan revisie toe omdat de lagers kapot zijn of tzt het begeven. Waar het is gebleven? Geen idee maar lek is ie dan wel | |
#ANONIEM | zaterdag 7 mei 2016 @ 15:04 |
M`n pa zei dat er niks meer in zat, en dat ik best een poosje blijkbaar heb gereden (Vanaf Amersfoort naar Hilversum zonder olie) En sja.. Waar het is gebleven? Inderdaad, ik weet het niet ![]() Daarom dat ik er niet meer mee ga rijden en Woensdag het lek laat opsporen en fixen en de olie laat vervangen, hopelijk valt het mee en kan ik er gewoon nog een paar 1000 kilometer bij schrijven, zou zonde zijn om een andere auto te moeten kopen, alweer. | |
Pizza_Boom | zaterdag 7 mei 2016 @ 15:20 |
Je kan natuurlijk ook een andere bak kopen, in plaats van heel de auto te vervangen. | |
#ANONIEM | zaterdag 7 mei 2016 @ 15:24 |
Een 2ehands bak voor een Twingo Phase I is 175-300 euro ongeveer, dan weet je dus nog niet wat je koopt. Een nieuwe bak (Althans, nieuw.. Gereviseerd) voor een Twingo Phase I zit volgens de leverancier waar mijn vader altijd onderdelen haalt op de 600 euro. Ik ga geen 2ehands onderdelen kopen van dat kaliber. Zal je net zien, betaal ik 200 euro voor zo`n bak, en dan heb ik 2 maanden later weer problemen, dat word hem gewoon niet. Dan koop ik voor de prijs van een nieuwe bak liever een andere auto. Vind het helemaal niet erg om onderhoud in een auto te steken, maar ik ga niet 2x de aanschafwaarde in 1x aftikken.. [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2016 15:25:09 ] | |
CoolGuy | zaterdag 7 mei 2016 @ 15:35 |
Jij wil voor 600 euro een auto kopen? | |
Mr.Ping | zaterdag 7 mei 2016 @ 16:15 |
Kun je niet beter wachten met de aanschaf van een auto tot je 1000 euro extra hebt om dit soort dingen te repareren. | |
Kriegel | zaterdag 7 mei 2016 @ 16:16 |
Z'n Twingo was 300, dus ja. ...En kennelijk toch niet zo perfect als ie dacht. | |
Pizza_Boom | zaterdag 7 mei 2016 @ 16:17 |
Dat was die Twingo ook, vandaar al het gezeik. Dan haal je een bak uit een rijdende auto... Pfff. Je weet bij een auto van 400 euro ook niet wat je koopt en, dat bewijs je nu maar weer, dat pakt ook niet altijd even goed uit. | |
#ANONIEM | zaterdag 7 mei 2016 @ 16:21 |
Mijn Twingo was 300 euro, en blijkbaar was'ie inderdaad niet zo denderend. Al zou dat ook kunnen komen door dat er opeens van rijstijl is veranderd. Vorige eigenaar reed in een jaar ongeveer 10,000 kilometer. Ik rij dit in 5,5 maand. Vorige eigenaar kwam niet verder dan 100 en schakelde altijd al heel erg vroeg. Ik ben iemand die wel doorrijd en af en toe wel een beetje doortrekt in toeren en hem vaak boven de 130 laat rijden op lange afstanden. | |
#ANONIEM | zaterdag 7 mei 2016 @ 16:21 |
Het zou ook gewoon kunnen dat met de oliewissel het hele probleem is opgelost. Maar als dit niet het geval is dan ga ik voorlopig in de auto van m`n ma rijden (Ford Ka uit `00 ![]() | |
Pizza_Boom | zaterdag 7 mei 2016 @ 16:28 |
Of je steekt die 300 euro in een tweedehands bak en je weet wat je aan dit hok hebt verder. Immers, je hebt een D riem laten doen, je weet hoe die rijdt, wat de problemen zijn (verder vrij weinig, toch?). Bij een auto van 1000 euro koop je ook andermans ellende. | |
#ANONIEM | zaterdag 7 mei 2016 @ 16:37 |
Daar heb je gelijk in. Heb immers ook de riem laten doen, weet hoe 'ie rijd. Verder heeft de auto geen problemen. Maar als ik een 2e hands bak koop (want dat is een beetje mijn hele punt) Weet ik ook niet wát ik koop. Dalijk koop ik er een voor 300, en die is met een paar weken óók aan vervanging toe, dan kan ik bezig blijven.. | |
dopfles1 | zaterdag 7 mei 2016 @ 16:54 |
gewoon een tweedehands bak in pleuren en hopen op het beste. Of werk zoeken en sparen tot je een fatsoenlijke auto kan kopen. | |
#ANONIEM | zaterdag 7 mei 2016 @ 16:59 |
Ik ga eerst het lek op laten zoeken, dan de olie verversen en kijken of het oke blijft. Dan ga ik niet op zoek naar een andere bak, maar ga ik sparen voor een andere auto. Ik vind het vervangen van een bak voor een auto van 300 euro het niet waard, dan blijf je op een gegeven moment bezig. | |
#ANONIEM | zaterdag 7 mei 2016 @ 17:17 |
ik heb hem net ff van de parkeerplaats afgereden, had er een kartonnetje onder liggen. Geen olie sporen, auto opgekrikt, kurkdroog bij de bak zelf (Waar je de olie aftapt zeg maar) Ik ga net een blokje rijden, meter of 200 door de straat om toch ff te kijken hoe en wat, kreeg hem de eerste keer niet lekker in z`n 1, moest eerst naar z`n 2 weer. Daarna geen problemen meer, ging verschrikkelijk soepel, heb een aantal keer goed geschakeld van 1 naar 2 en terug, ging zonder problemen. Heel apart in ieder geval. Laat hem nu lekker op z`n plek staan tot Woensdag en dan maar ff met z`n 2e ff kijken hoe en wat, kijken of er toch niet ergens wat zit, heb ook maar ff 2 liter extra olie gekocht, dus heb nu 4 liter olie liggen. Vorige eigenaar heeft (Samen met z`n moeder dan) In 1 jaar tijd nog geen 10,000 kilometer gereden. Ik rij dat bijna in een half jaar. Vorige eigenaar kwam niet boven de 100 op de snelweg omdat 'ie vond dat hij dan te rumoerig werd. Ik scheur hem vaak boven de 130. Vorige eigenaar reed er hooguit 1x per week mee, en z`n moeder 2x per week naar d`r werk in de stad. Ik rij er dagelijks mee, en zit ook 1-2x per week op de snelweg. | |
Sarasi | zaterdag 7 mei 2016 @ 17:25 |
Je vader is wel de beste monteur van Nederland zo te horen. ![]() | |
vannelle | zaterdag 7 mei 2016 @ 17:28 |
Kan het niet zo zijn dat de synchromesh naar de ballen is? | |
#ANONIEM | zaterdag 7 mei 2016 @ 17:35 |
Ik heb echt geen idee, maar waarom pakt'ie de ene keer wel redelijk op en de andere keer niet? * Vanmiddag schakelde hij op 1x na gewoon verschrikkelijk soepel. ** Gistermiddag bleef ik weer klote met eerst naar een andere versnelling schakelen omdat 'ie blokkeerde, ene keer kreeg ik hem er in, andere keer niet en moest het via via .. | |
#ANONIEM | zaterdag 7 mei 2016 @ 17:36 |
Sja.. Ik had altijd wel vertrouwen in hem, want hij heeft wel een hoop klanten die steeds bij hem terug komen en zeggen dat ie zulk goed werk levert. Maar bij mij levert 'ie blijkbaar maar half werk.. Bij Renault waren ze er in ieder geval niet van te spreken dat hij er maar 1 liter olie in gooide terwijl er minimaal 2,5 liter in moet. | |
Sounddragon | zaterdag 7 mei 2016 @ 18:32 |
Een bak voor zo'n ding kost 200¤ ofzo via autodemontage. Of je brengt deze naar de sloop en neemt een nieuwe gok voor 2 keer niks. Is trouwens exact hetzelfde met een auto van 2500¤ hoor. Auto's kopen is altijd een kwestie van mazzel hebben. Of pech, tis maar hoe je het bekijkt. Met een andere bak kun je misschien zomaar 50k probleemloos rijden. | |
vannelle | zaterdag 7 mei 2016 @ 19:03 |
Zou zo maar met toerental te maken kunnen hebben. | |
#ANONIEM | zaterdag 7 mei 2016 @ 19:07 |
Ja, maar dat is toch gek? Auto was nooit iets mis mee, en van de een op de andere minuut (Letterlijk) Schakelde de auto moeilijk, blokkerende versnellingen etc. Zou er iets anders achter zitten. Woensdag maar ff afwachten. | |
VTwelve | zaterdag 7 mei 2016 @ 21:13 |
Een lek lost zichzelf niet op. Als er iemand 300 euro vraagt voor de bak van een Twingo moet je de politie bellen want dat lijkt mij meer op criminaliteit dan handel. Kan je vader 'm misschien verwisselen? Er zijn genoeg particulieren die auto's slopen voor onderdeelverkoop. btw, een auto van 300 euro lijkt goedkoop, maar ik ben meer kwijt aan banden dus een auto van 400 euro met goeie banden is een stuk voordeliger, zo zit dat met onderhoud. Auto's kopen voor een stuiver is vragen om problemen en kosten. Als ik jou was zou ik een mooie Citroën XM (?) kopen. Dat was toch jouw ding? ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 7 mei 2016 @ 21:19 |
Ik ga lekker die Twingo laten fixen, stuk prettiger.. Anders blijf ik bezig met auto's kopen, auto is tot nu toe zeer betrouwbaar gebleken, tot de olie uit m`n bak was dan ![]() Een XM zou ik maar wat graag willen rijden, maar veel te duur in onderhoud.. Mijn jongensdroom wás een Citroen BX, tot ik er een had.. | |
Ou-Tannu | zaterdag 7 mei 2016 @ 21:26 |
gebarsten bak is pas mooi :/ die was ook lekker warm geworden.. | |
VTwelve | zaterdag 7 mei 2016 @ 22:33 |
Ik kan mij nog wel herinneren dat je het over de BX had, maar wat was er nou precies mee? | |
#ANONIEM | zaterdag 7 mei 2016 @ 22:43 |
man man man ![]() - 3 lekkages aan het hydraulische systeem. - Auto hield bij accelereren in. - Auto stonk de eerste 2 weken enorm naar benzine. - Heb er bij elkaar 600 kilometer mee gereden in 1 maand tijd en de auto stond in totaal 4 keer bij de garage. - Bij het schakelen naar z`n 2 was een luide "kloenk" te horen. Blij dat ik die auto niet meer heb. | |
daNpy | zaterdag 7 mei 2016 @ 22:46 |
Je vader hem heeft "gerepareerd" ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 7 mei 2016 @ 22:56 |
Ja hij had er ff 1 litertje bij gegooid. Maar morgen gaat m`n oom er 2 liter extra bijgooien wat ik gister gekocht heb, dan zit de bak vol en dan is hopelijk het probleem opgelost. | |
daNpy | zaterdag 7 mei 2016 @ 22:57 |
Ja, dat hoop ik ook.
| |
VTwelve | zaterdag 7 mei 2016 @ 22:58 |
Je hebt gewoon een ''bad egg'' uitgekozen. Volgende keer beter! En iets meer uitgeven waarschijnlijk, testrit maken en aankoopkeuring laten doen. | |
#ANONIEM | zaterdag 7 mei 2016 @ 23:01 |
En waarom vermoed jij van niet? Heb er bij elkaar 30 kilometer mee gereden die vrijdag toen 'ie opeens zo moeilijk begon te doen (Moest toch naar huis komen) Toen heeft m`n vader er 1 liter olie in gegooid en gezegd dat ik rustig en voorzichtig aan moest doen, en dat die bak heet is geworden (Nog steeds geen idee wat 'ie er mee bedoelde) Toen ben ik 2 liter Versnellingsbak olie gaan halen en dat word morgen bijgevuld. Hij schakelt de ene keer soepel naar z`n 1 en 2, en de andere keer gaat het of hakerig, of niet, en dan moet ik via z`n 3 schakelen. (3 - 4 - 5 en R gaan overigens verschrikkelijk soepel) Oh, en misschien ook wel handig om te melden, als ik naar z`n 5 schakel is er een doffe klop te horen, is er sinds een paar weken. | |
#ANONIEM | zaterdag 7 mei 2016 @ 23:02 |
Auto heeft het een half jaar zonder problemen gedaan, en de vorige eigenaar heeft er ook 1 jaar zonder problemen in gereden op een luchtfilter na wat vervangen moest worden. | |
daNpy | zaterdag 7 mei 2016 @ 23:02 |
Sjongejongejonge. Echt. | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 7 mei 2016 @ 23:04 |
Doe eens een gok. | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 7 mei 2016 @ 23:05 |
Dit bedenk ik nu pas, zn pa wou toch alles verversen tegelijk met de riem wissel. Zou hij zijn vergeten de bak olie bij te vullen na het aftappen ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 7 mei 2016 @ 23:07 |
Niet dat ik iets wil impliceren maar ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 7 mei 2016 @ 23:16 |
Ik heb 0,0 verstand van auto's | |
#ANONIEM | zaterdag 7 mei 2016 @ 23:16 |
Nee, mijn pa wilde niet alles verversen tegelijk na de riemwissel. Hij heeft alleen de riem gewisseld. | |
VTwelve | zaterdag 7 mei 2016 @ 23:17 |
Een lek dicht zichzelf niet. | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 7 mei 2016 @ 23:20 |
Als je alles bedoelt, dan valt daar ook de bak onder.... | |
#ANONIEM | zaterdag 7 mei 2016 @ 23:21 |
Hij doelde puur op de riem en tandwielen en m`n motorolie... Nogmaals, ik heb er verder geen verstand van, maar vind het wel zorgwekkend. | |
#ANONIEM | zaterdag 7 mei 2016 @ 23:21 |
Nee klopt, daarom gaan we morgen ff kijken hoe en wat. | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 7 mei 2016 @ 23:22 |
Een versnellingsbak is voorzien van tanden, en lagers, kleine, grote etc. Omdat de lagers én tandwielen een metaal contact maken, is er olie nodig, olie heeft namelijk meerdere eigenschappen; Koelen Afdichten Smeren Reinigen Geluiddempen Als een lager geen olie heeft gehad, maar wel gebruikt is (na 30km is het spul echt bloedheet), dan vervormt het en komt er een zwak punt in, die het gaat de begeven. De vraag is niet als het gebeurd, maar wanneer. Ik kan je het vertellen, op het moment dat het echt niet uitkomt. | |
#ANONIEM | zaterdag 7 mei 2016 @ 23:24 |
En als die het begeeft dan is het einde verhaal? Als in, bakrevisie haalt niks meer uit, maar nieuwe bak is dan logisch? Kan ik dan opeens niet meer schakelen, of.. Wat gebeurd er dan? | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 7 mei 2016 @ 23:24 |
![]() Gevalletje gebrek aan olie ![]() gat in de bak, mogelijk ook gebrek aan smering | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 7 mei 2016 @ 23:26 |
revisie heeft dan geen nut meer, alles moet dan vervangen worden en dan is een ander goedkoper Ja dan kun je niet meer schakelen. Hence, waarschijnlijk kom je geen meter meer voorruit | |
#ANONIEM | zaterdag 7 mei 2016 @ 23:27 |
Oeii.... | |
#ANONIEM | zaterdag 7 mei 2016 @ 23:28 |
Nou, dan hoop ik niet dat dit maandag gebeurd.. Dan moet ik een kleine 400 kilometer rijden, dit kan ik niet afzeggen helaas, en in de auto van m`n moeder mag ik die afstand niet rijden.. | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 7 mei 2016 @ 23:30 |
Ben je lid van de anwb? Ik heb zo'n donker bruin vermoeden dat je ze dan nodig gaat hebben. Want dat gebeurd altijd op zulke dagen ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 7 mei 2016 @ 23:30 |
Ik ben nog geen lid van de ANWB nee.. | |
daNpy | zaterdag 7 mei 2016 @ 23:38 |
Wil je aub stoppen met dit soort topics openen als je toch nergens naar luistert? Dat er nog mensen hier serieus advies geven is al bewonderenswaardig maar wat je er telkens mee doet slaat helemaal nergens op. Ik zou maandag gelijk naar de sloop rijden (als je dat haalt) en vanaf daar lekker met de bus en trein gaan. Want auto rijden is niks voor jou, dat is wel duidelijk. | |
vannelle | zaterdag 7 mei 2016 @ 23:40 |
Domme opmerking, beetje jammer. Mogen we dat ook tegen jou zeggen als je een vraag stelt over iets waar je niks van weet of minder verstand van hebt? | |
#ANONIEM | zaterdag 7 mei 2016 @ 23:50 |
Ik heb geen verstand van auto's. Vind auto rijden super fijn om te doen. Heb weinig geld om een auto te onderhouden maar wil WEL graag gewoon kunnen rond rijden met de middelen die ik voorhanden heb. In dit geval een Twingo, een handige vader, een handige oom, en een budget van een paar tientjes per maand op dit moment. | |
Housekeeper | zaterdag 7 mei 2016 @ 23:50 |
Lijkt mij een verstandige investering ![]() ![]() Je gaat toch geen 400 km rijden met een dergelijk(nog onbekend) mankement? Dat is vragen om problemen ![]() | |
#ANONIEM | zondag 8 mei 2016 @ 00:01 |
Ik heb net een ANWB Europa Standaard abonnement afgesloten. | |
daNpy | zondag 8 mei 2016 @ 00:03 |
Check PoHi. Is niet het eerste topic en zeker het niet het laatste, daar TS geen geld heeft om zich een auto te veroorloven en niet luistert naar mensen die hem willen helpen. | |
Housekeeper | zondag 8 mei 2016 @ 00:06 |
![]() | |
#ANONIEM | zondag 8 mei 2016 @ 00:07 |
Ik luister nou dus blijkbaar WEL naar mensen ![]() Die auto moet gewoon gefixt worden simpel zat. | |
VTwelve | zondag 8 mei 2016 @ 00:15 |
http://www.marktplaats.nl(...)c624&previousPage=lr Deze ophalen, bak er uit, hoop onderdeeltjes, en door naar de sloop? | |
Ou-Tannu | zondag 8 mei 2016 @ 00:18 |
Zelf slopen mag niet meer, das dan wel weer jammer... maar goed zolang er nog een motor in zit zal die wel door een erkende sloper ingenomen worden | |
VTwelve | zondag 8 mei 2016 @ 00:21 |
Daar heb ik niets over gehoord? Ik heb vorig jaar nog een auto geëxporteerd. | |
Ou-Tannu | zondag 8 mei 2016 @ 00:22 |
slopen in eigen beheer ( en dan kenteken laten vernietigen ) mag niet meer ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zondag 8 mei 2016 @ 00:39 |
De bakolie wissel word toch woensdag ![]() [ Bericht 93% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2016 00:39:54 ] | |
Housekeeper | zondag 8 mei 2016 @ 00:42 |
Ik las net toch wat anders ![]() | |
#ANONIEM | zondag 8 mei 2016 @ 00:48 |
Dussssss op de een of andere manier is mijn vader er achter gekomen dat er over hem gesproken is hier. Nu is het contact dus helemaal over, en ben ik van alles met k*nk*r en een m*g**l en weet ik veel wat allemaal uitgemaakt. Dus dat zal wel. Nou hebben die man en ik vaker wel dan niet ruzie, maar dit had ik eigenlijk niet echt verwacht. Ik kon met m`n k*n*e* troep wel naar iemand anders toe in vervolg want daar word ik genaaid waar ik bij sta maar dat zou ik niet door hebben want ik zou een m*ng**l zijn en hij vind het sneu, misselijk, laag en weet ik veel wat allemaal dat ik hem niet meer vertrouw terwijl hij zich de k*nk*r staat te werken voor niks om m`n autootje goed te krijgen.. Maar goed, toen ik begon over dat er sinds die distributieriem wissel alleen maar problemen bij zijn gekomen werd ik geblokkeerd, prima. Dat gescheld zijn NIET mijn woorden trouwens. Maar goed, dat word dus invervolg toch maar een uurloon betalen bij een garage. | |
vannelle | zondag 8 mei 2016 @ 03:27 |
Ik ken zijn PoHi, maar ik zeik hem tenminste niet af. Hij stelt een vraag die daar niks mee te maken heeft dus een normale reactie kan best. Of moet ik ook jouw PoHi afgaan om te bepalen op welke manier ik antwoord ga geven op een vraag van jou? | |
vannelle | zondag 8 mei 2016 @ 03:29 |
Niet fijn, vind ik echt rot voor je. Maar vertelde hij er ook bij waarom hij gelijk had en de Fokkers niet? | |
#ANONIEM | zondag 8 mei 2016 @ 11:08 |
Nee, hij heeft er verder niks bij verteld. | |
Kriegel | zondag 8 mei 2016 @ 13:09 |
Waarom heb jij zulke gekke familie en vrienden altijd? Echt weer een dag uit het leven van Braddie dit. Maareh, dat is wel kut man, serieus. | |
Van_Poppel | zondag 8 mei 2016 @ 18:13 |
Ik lees dat je 25k (vooral privé ?) kilometers per jaar maakt. Is het dan niet handiger iets minder te rijden en met dat gespaarde geld een fatsoenlijke auto te kopen. Met die knakenbakken rijd je van reparatie naar reparatie. | |
Geelman | zondag 8 mei 2016 @ 18:27 |
Dan moet je wel geld hebben. | |
vannelle | zondag 8 mei 2016 @ 18:51 |
En als het noodzakelijke kilometers zijn dan is minder rijden zodat je kunt sparen ook niet echt een optie. | |
Van_Poppel | zondag 8 mei 2016 @ 18:54 |
MrBradge heeft geen woonwerk-verkeer...dan begrijp ik echt niet dat je 25k/jaar rijdt, zeker als je krap bij kas zit. | |
vannelle | zondag 8 mei 2016 @ 19:36 |
Lijkt mij dat de tijd van recreatief autorijden als je weinig geld hebt wel voorbij is. Dus ga ik er van uit dat de kilometers nodig waren. | |
dopfles1 | zondag 8 mei 2016 @ 19:42 |
Volwassen vader heb jij ![]() | |
dopfles1 | zondag 8 mei 2016 @ 19:43 |
ontopic: waarom zoekt TS niet een baan en gaat hij van dat geld naar een garage toe die zijn auto fixt en nakijkt? Of eerst nakijkt zodat hij weet of het slim is om de auto te repareren/naar de sloop te brengen.. | |
ErkendFokker | zondag 8 mei 2016 @ 19:52 |
Welke regio zit je eigenlijk? Ik heb wel een goede monteur in groningen. | |
DieselTank | zondag 8 mei 2016 @ 23:16 |
Op dat andere forum moeten ze echt een paar mensen een nekschot geven zeg de tering wat een volwassen babys zijn dat ![]() | |
bluemoon23 | zondag 8 mei 2016 @ 23:28 |
Ja, die baan, dat is een gevoelig punt bij Braddie ![]() ![]() | |
DieselTank | zondag 8 mei 2016 @ 23:46 |
Hij moet vrachtwagenchauffeur worden, dat lijkt een beetje op koerieren wat hij graag wilt. Wel een dashcam nemen he braddy | |
fathank | zondag 8 mei 2016 @ 23:54 |
Waarom moet je perse 400 km rijden als je geen baan hebt? | |
vannelle | maandag 9 mei 2016 @ 02:06 |
Slopen en exporteren lijkt ook zo op elkaar, het geeft niks dat je in de war bent. | |
#ANONIEM | maandag 9 mei 2016 @ 02:11 |
Ik heb net even snel een filmpje gemaakt om wat dingetjes te verduidelijken, namelijk: - Het blokkeren wat 'ie doet. - Rare harde tik geluiden bij vanaf neutraal naar links/rechts bewegen (Bij rechts hoor je echt een duidelijke tik alsof 'ie ergens tegen aan zit. Nou is dat natuurlijk normaal, maar zo hard lijkt me niet gezond.. Bij naar links bewegen valt het mee) - Klop geluid bij selecteren van de 5e versnelling. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2016 02:11:32 ] | |
vannelle | maandag 9 mei 2016 @ 02:26 |
Hier hebben we natuurlijk geen ene fuck aan. Schakelen bij stilstand en dan ook nog eens zonder draaiende motor is geen vergelijk met hoe het tijdens het rijden gaat. En ik heb je een pm gestuurd, ik wil je best helpen maar als je er voor kiest om te blijven klagen en geen antwoord te geven dan bekijk je het maar. | |
#ANONIEM | maandag 9 mei 2016 @ 02:35 |
Tijdens het rijden gaat het niet veel anders, oh enne ik had je PM niet gezien. En het gaat mij nu voornamelijk om de plof/klop die je hoort bij het schakelen naar z`n 5 en bij het tikken wat je hoort bij naar links en rechts, niet om het blokkeren.. Want dat is al bekend. [ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2016 02:42:04 ] | |
vannelle | maandag 9 mei 2016 @ 02:48 |
Toch twijfel ik of de olie het verschil maakt. Denk zelf van niet. Blijkbaar is er al schade en een druppel olie lost dat niet op denk ik. Al hoop ik natuurlijk van wel. Maar het gaat om iets mechanisch, die tandwielen draaien wel. Ben ik niet bang voor. Ook zonder olie draaien ze nog steeds alleen slijten ze dan harder. Ik denk serieus dat er door tekort aan olie mechanische schade is en dat als je deze auto wil blijven rijden er een andere bak onder moet. Economisch verantwoord? Nee. Maar als je echt die auto wil houden is het misschien het geld waard. Er is maar 1 persoon die dat kan beslissen en dat ben jij. Of er zit speling op de schakelstangen en ben je voor 2 tientjes klaar. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 9 mei 2016 @ 03:03 |
Als er een andere bak onder moet dan zet ik de auto wel te koop voor weinig of dergelijk. Want ik wil geen 2ehands bak er onderzetten met het risico dat het dalijk weer stuk is en ik wééér zo`n dure investering kan doen. De auto is verder prima, meer dan prima zelfs. Maar als het echt iets is wat duidt op de versnellingsbak en het daar van reviseren/vervangen, dan koop ik liever een andere auto. Althans, dan scheur ik wel een paar maanden in de Ford Ka(pot) Van m`n moeder en spaar ik door tot ik een redelijke auto kan kopen van wat meer dan 300-500 euro. Dat zegt natuurlijk ook niet zo heel veel maar wat ik al eerder aan gaf: Als ik een auto koop van 300 euro, dan is een reparatie van 300-400 euro een flinke klap geld in verhouding. Als ik een auto koop van 1000-1500 euro veranderd dat natuurlijk niks aan het bedrag, maar is het in verhouding een heel stuk minder geld. En ik vind het makkelijker om die 300 euro uit te geven aan een auto van 1000+ Dan eentje die mij ook maar 300 euro kostte. [ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2016 03:04:24 ] | |
vannelle | maandag 9 mei 2016 @ 03:12 |
Ik snap je redenatie, soms is het beter om gewoon te stoppen met een auto. Maar daar moet je wel een reden voor hebben dus ik zou als 1e het exacte probleem willen weten. En als je dat weet en weet wat het kost... Is het de moeite of het geld waard? Als je het probleem niet weet dan weet je ook niet wat je moet verhelpen of wat de kosten zijn. | |
Geelman | maandag 9 mei 2016 @ 08:00 |
Zucht... ![]() Wens = werkende auto Optie 1: 300 aanschaf + 300 reparatie = 600 euro Optie 2: 1000 aanschaf + 300 reparatie = 1300 euro Optie 2 is duurder, terwijl het resultaat hetzelfde is. Daarnaast schrijf je ook nog eens 200 euro op je Twingo af als je hem nu zou verkopen. | |
Catch22- | maandag 9 mei 2016 @ 08:13 |
Daarbij kost een auto jaarlijks geld aan onderhoud. Of hij nou 300 of 5000 euro kost. | |
Geelman | maandag 9 mei 2016 @ 08:22 |
En dat geld heeft Braddie niet! ![]() | |
Catch22- | maandag 9 mei 2016 @ 08:23 |
Nee maar hij krijgt natuurlijk maandelijkse sponsoring van de overheid dus dat betalen we met zijn allen. | |
Geelman | maandag 9 mei 2016 @ 08:24 |
Is geen vetpot, schijnbaar niet voldoende om een auto van te onderhouden. | |
FransDeens | maandag 9 mei 2016 @ 15:41 |
Ik gok dat het probleem in de schakelstangen zit en niet in de bak. | |
vannelle | maandag 9 mei 2016 @ 16:04 |
Dat noemde ik ook al en is zeker de moeite waard om te checken. | |
ErkendFokker | maandag 9 mei 2016 @ 16:22 |
Hoe komt die bak dan zonder olie | |
vannelle | maandag 9 mei 2016 @ 16:33 |
Heeft er mss sinds de aankoop niet in gezeten, wie zal het zeggen? | |
Taks999 | maandag 9 mei 2016 @ 16:37 |
Volgensmij haal je je een hoop problemen op de hals wat helemaal geen problemen zijn. Je weet de historie van die auto niet. Misschien heeft die Twingo door de jaren heen de bakolie eruit gezweet en opgegeven moment zit je met te weinig olie in je versnellingsbak. Gooi die bak vol met de juiste (en goede) hoeveelheid bakolie en kijk hoe het dan rijdt. Het is echt niet zo dat het gelijk stuk is met te weinig olie. Tuurlijk slijt alles dan gigantisch snel, maar dat betekent niet dat je direct naar een vervangende versnellingsbak moet kijken. | |
SR4 | maandag 9 mei 2016 @ 18:16 |
Je hebt voor 300 euro een auto gekocht die technisch in goede staat is. De bak is waarschijnlijk naar de klote, maar als je die vervangt weet je dat de rest ook nog prima is. Deze Twingo heeft kennelijk ook 20 (??) jaar lang gedaan met een bak, dus een tweedehands bak kan ook nog prima werken. De reden dat je huidige bak kapot is komt door het lekken, als je weet waar het lek zit en dat kunt oplossen kun je voor 200 euro een nieuwe bak halen en rijdt je Twingo weer prima. | |
SR4 | maandag 9 mei 2016 @ 18:18 |
Je staat met je hoofd op Autoweek en Fok, waarschijnlijk is je real life naam ook makkelijk te achterhalen, en dan ga je op een openbaar forum openlijk je vaders expertise in twijfel trekken, nota bene terwijl hij een gediplomeerd automonteur is en jou gratis helpt. Ik kan me er wel iets bij voorstellen ![]() Misschien is er wel een vriendelijke Fokker die je wilt helpen. | |
#ANONIEM | maandag 9 mei 2016 @ 18:34 |
Ik ga er woensdag achterkomen wat er precies aan de hand is. Heb ff een lijstje gemaakt met wat 'ie moet checken. Ashoezen. Keerringen. Schakelstang. En eventueel de koppeling, al is die voor 99% zeker nog gewoon goed. En als dat allemaal goed is en er is verder ook geen kleine lekkage ergens. Dan word er gewoon olie in de bak gegooid en gaan we weer karren. En als het tóch in de bak zit sja, weetje.. Dan haal ik maar een ruilbak als dat kan voor een paar tientjes > hooguit een euro of 100-150. [ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2016 18:37:04 ] | |
vannelle | maandag 9 mei 2016 @ 18:53 |
Godsakker, ashoezen en keerringen hebben geen ene moer te maken met de werking van je versnellingsbak. Heb je überhaupt wel een klein beetje een idee van wat er aan de hand is? En ik begrijp dat je pa alsnog wil helpen, dat vind ik dan wel weer tof. ![]() | |
dopfles1 | maandag 9 mei 2016 @ 18:57 |
Heeft je papa dit bedacht? ![]() | |
#ANONIEM | maandag 9 mei 2016 @ 18:59 |
Nee m`n pa wil niet alsnog helpen, is een oom.. En, hebben niks te maken met de werking van de bak? lk las dit op autoweek en dit zou ook met een lekkage te maken kunnen hebben? | |
vannelle | maandag 9 mei 2016 @ 19:06 |
Keerringen zouden een oorzaak kunnen zijn van een lekkage, ashoezen hoeven alleen het vet vet van de homokineet binnen te houden. Wel goed dat er naar gekeken wordt maar die hoezen hebben niks met lekkage te maken. Fijn dat je oom wil helpen als je pa echt niet meer wil. Ook ik heb via pm hulp aangeboden maar dat wordt dan onder aanwijzingen sleutelen, mijn lijf wil niet meer. ![]() Maar je zit niet zonder iig. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 9 mei 2016 @ 19:08 |
Nouja, zelfs al draait ie weer bij dan hoef ik van hem geen hulp meer, ben de eerst komende par maanden wel klaar met m`n vader. Maar er gaat naar gekeken worden dus ![]() Vind het tof van je dat je mij een bericht stuurde! | |
Chuck-N0rr1s | maandag 9 mei 2016 @ 20:45 |
Renault heeft bakken waar de binneste ashoezen de afdichtingen van de bak zijn. | |
Beetjegek | maandag 9 mei 2016 @ 21:59 |
Wie denkt er nou voor 300 euro dan ook kostenloos te kunnen rijden... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
vannelle | maandag 9 mei 2016 @ 22:29 |
Dat wist ik niet dus ga uit mezelf wel ff in het schaamhoekje zitten. | |
VTwelve | dinsdag 10 mei 2016 @ 00:38 |
Ben bang dat dit topic geen vervolg heeft. TS is geband. | |
DieselTank | dinsdag 10 mei 2016 @ 13:00 |
Op de andere forum is het topic ook al dicht. Maarja dat komt ook omdat ze soms een beetje zuur zijn. | |
eXplorer1 | dinsdag 10 mei 2016 @ 13:24 |
Waarom nu weer ![]() Lol, wat een topic, mag wel bij de toppers ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 10 mei 2016 @ 13:27 |
hij is al unbanded | |
Taks999 | dinsdag 10 mei 2016 @ 14:31 |
Niemand het met mij eens? | |
SR4 | dinsdag 10 mei 2016 @ 14:32 |
Ik wel, is een stuk goedkoper en als het probleem dan is opgelost maakt het ook geen reet uit. | |
vannelle | dinsdag 10 mei 2016 @ 14:40 |
Lees eens terug, dan zie je dat er in dezelfde trant is gereageerd. | |
#ANONIEM | dinsdag 10 mei 2016 @ 20:03 |
Ach man, je kan echt prima rijden voor 300 euro als je maar (En nu praat ik iedereen na) Goed onderhoud laat plegen / pleegt aan je auto. | |
Kriegel | dinsdag 10 mei 2016 @ 20:07 |
Maar dus niet als je een auto besluit weg te doen omdat een reparatie de (minimale) aanschafwaarde overstijgt. | |
Catch22- | dinsdag 10 mei 2016 @ 20:07 |
Hij kan niet werken want zielig | |
#ANONIEM | dinsdag 10 mei 2016 @ 20:09 |
Een auto van 300 Euro daar gooi je olie en benzine in wanneer nodig , verder rijden totdat ie instort, sloop bellen en de volgende kopen. | |
#ANONIEM | dinsdag 10 mei 2016 @ 20:16 |
Mja,kan het hier totaal niet meer oneens zijn..heb het de laatste jaren ook zo gedaan,je koopt ze met verse APK,hopen dat ie de volgende haalt,zo niet een ander kopen. (maar goed,ik had toen makkelijk lullen met 12km woon/werk verkeer per dag) | |
#ANONIEM | dinsdag 10 mei 2016 @ 20:18 |
Mja, als je in de positie bent wanneer dat makkelijker is dan een reparatie uitvoeren kan dat prima inderdaad. Het punt is alleen dat ik geen betere auto kán kopen voor die 300 euro dan deze. Heb er dan ook over na gedacht en mócht het moeten gebeuren dan laat ik hier een ruil bak in plaatsen en dan kar ik gewoon weer verder. Maar dat merk ik allemaal morgen, kan ook iets simpels zijn natuurlijk. | |
#ANONIEM | dinsdag 10 mei 2016 @ 20:18 |
Heb je pech heb je er 3 per jaar nodig, met wat geluk haalt ie een jaar en met veel geluk 2 jaar. | |
Tinos85 | dinsdag 10 mei 2016 @ 20:21 |
Ach deze TS heeft het nog makkelijker. Hij heeft de auto alleen voor de leuk, immers geen werk dus geen woon werkverkeer. | |
#ANONIEM | dinsdag 10 mei 2016 @ 20:23 |
Heb een ANWB Europa Standaard afgesloten, mocht er toch iets gebeuren met de auto een dezer dagen/weken/maanden. Je weet het nooit natuurlijk. | |
#ANONIEM | dinsdag 10 mei 2016 @ 20:24 |
Kerel,ik hoop het voor je | |
#ANONIEM | dinsdag 10 mei 2016 @ 20:25 |
Hoop het ook voor mezelf ![]() Ik verwacht eigenlijk niet dat het iets heel ingewikkelds is, maar goed, het sporadisch blokkeren van 1 en 2 met zowel draaiende motor, als stilstaand is toch best maf. | |
#ANONIEM | dinsdag 10 mei 2016 @ 20:27 |
Vraagje,ik heb niet alles doorgelezen...de Twingo,heb je die alleen gekocht of was daar iemand bij met wat kennis? | |
#ANONIEM | dinsdag 10 mei 2016 @ 20:31 |
Die heb ik alleen gekocht en hij is een poos bij een garage in onderhoud geweest en de auto was bij mij ook al redelijk bekend (Was van een vriend van mij) En kwam over als een vrij goed rijdende (en sturende) auto zonder gebreken op dat moment. * Auto is ook van 1999 tot 2009 bij de dealer onderhouden geweest en heeft een tectyl behandeling gehad een x aantal jaar geleden. Nou zegt dit niet heel veel. Maar dit i.c.m ook de redelijk lage km stand voor een Twingo in deze prijs (Kocht hem met 161 k op de klok) Zegt toch ook wel iets over hoe er mee om is gegaan lijkt mij? Nou heeft de auto een aantal eigenaren gehad (Ik ben de 5e) Maar door de 1e is de auto perfect onderhouden gebleven, de 2e heeft de auto ook keurig onderhouden.. De 3e deed eigenlijk niks anders dan de olie bijvullen en tanken en zo nu en dan een beurtje. De 4e eigenaar had de auto 62 dagen (Had hem van z`n moeder overgenomen, auto is daar in de familie gebleven) En heeft er niets mee gedaan behalve ritjes van +- 200 kilometer 1x per week en getankt. [ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2016 20:40:18 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 10 mei 2016 @ 20:40 |
Okee,het blijft altijd een gok met budget auto's,zelfs je pa kan kan sommige zaken niet voorzien. In het geval dat het niet gaat lukken met de Twingo en je een nieuwe auto gaat aanschaffen,lees je in over de zwakke punten op forums,bladen enz, en neem iemand mee met basis technische kennis betreffende auto's om mee te gaan kijken. Is never nooit een garantie maar je kunt al wat uitsluiten. | |
#ANONIEM | dinsdag 10 mei 2016 @ 20:41 |
Klopt zeer zeker. Mocht het niet gaan lukken met deze auto dan neem ik iemand mee die er wat meer verstand van heeft. (Al zal ik dan voorlopig even in een Ford Ka blijven rijden, van moeders, en sparen tot ik wat luxers en groters kan betalen* ) * Ik doel hiermee niet op een S-Klasse of E-Klasse. Maar bijvoorbeeld een Luxe 306 met Airco en Elektrische ramen, dat zou wel fijn zijn ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 10 mei 2016 @ 20:49 |
Betreffende je aanvulling op je vorige post..vorige eigenaren maakt niet heel veel uit,simpel iets..en dit is echt waar,afgelopen zaterdag een auto erbij gekocht,ik weet dat ie 9 of 11 eigenaren gehad heeft (moet ik even opzoeken). Het is een 98-er met meer als 350.000 op de klok. Ik heb toevallig zelf wat kennis met het betreffende model dus ik kan bepaalde zaken uitsluiten,dat zou je ook moeten uitzoeken als je weet wat je wilt hebben. | |
#ANONIEM | dinsdag 10 mei 2016 @ 20:52 |
Ja precies, als je maar weet wat je wilt hebben maakt een auto met hoge KM stand en veel eigenaren niet uit lijkt mij... Zeker een hoge KM stand lijkt mij eerder aantrekkelijker dan een lage, want hoge stand = veel snelweg dus is de motor vaak goed warm geworden en bij alleen maar stadsritjes komt zo`n blok natuurlijk niet lekker op temperatuur. Punt is dat ik niet echt weet wat ik wil. Als de Twingo het niet haalt zijn mijn eisen: < 1050 kg. - Airco - Elektrische Ramen - Stuurbekrachtiging - Hatchback. < 1500 euro - Minimaal B-Segmenter. - Minimaal 1998. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2016 20:54:27 ] | |
vaduz | dinsdag 10 mei 2016 @ 20:52 |
Daihatsu Charade ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 10 mei 2016 @ 20:54 |
Nog even editen, excuses. | |
Geelman | woensdag 11 mei 2016 @ 08:46 |
Kijk eens braad: https://www.autotrack.nl/tweedehands/renault/clio/15049235 Allemaal te vinden op Autotrack.nl ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 11 mei 2016 @ 08:54 |
161 K noem ik niet weinig voor een twingo | |
ErkendFokker | woensdag 11 mei 2016 @ 08:56 |
Ach, voor die prijs is het een relatief lage kilometerstand. Ik heb een 106 met nu 445500 km op de teller en die doet het ook nog. Het is gewoon hopen dat er niks stuk gaat in deze prijsklasse | |
#ANONIEM | woensdag 11 mei 2016 @ 12:44 |
Voor een auto van dit geld relatief gezien wel | |
#ANONIEM | woensdag 11 mei 2016 @ 12:48 |
nouja die kleine hatch zijn gemaakt om goedkoop te zijn | |
#ANONIEM | woensdag 11 mei 2016 @ 17:47 |
Even een copy paste van het autoweek forum: vanochtend naar de garage geweest en die zeiden Blijft heel vreemd: Iedereen zegt hetzelfde, er is niks met de bak, niks met de koppeling, dus met andere woorden, de hele wereld heeft er verstand van en ik (Die al bijna 10,000 km in die auto heeft gereden in 6 maanden tijd) Is gek omdat die auto opeens anders is gaan schakelen. Sterker nog: Vanmiddag nadat 'ie daar bij de garage was, stukje gereden, ik kom van een rotonde af, schakel van 3 naar 2 en dat ging niet, ook terug naar 3 ging niet, dus gevarenlichten aan, auto aan de kant gezet en na een minuut de auto via z`n 2 naar z`n 1 gekregen en weer wezen rijden, terug naar de garage. Daar werd gezegd dat ze hoofdpijn van mij kregen omdat er écht niets aan de hand was en die auto gewoon goed rijd/schakelt Ben vanmiddag naar een auto onderdelenzaak geweest en heb gevraagd om een nieuwe schakelstang, niet meer te bestellen.. Moet ik dus van de sloop halen, vind ik een beetje riskant, maar ach, wat moet dat moet. Ik wil het wel fixen, maar ik kan niet onderbouwen wáárom ik het wil laten maken omdat als ik er iemand anders in laat rijden ze het niet / amper merken en het gewoon onder het kopje "normale slijtage" of nog leuker " Je moet anders schakelen " (Hand anders houden, pook verder naar links, minder toeren maken ) Laten vallen. [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2016 17:48:02 ] | |
ErkendFokker | woensdag 11 mei 2016 @ 17:55 |
kan best dat het af en toe niet wil, af en toe wel. Ligt niet per se aan jou | |
DX11 | woensdag 11 mei 2016 @ 18:30 |
Is de olie nou ondertussen uberhaubt wel aangevuld tot het niveau wat het zou moeten zijn of zit er nog steeds 1 liter in? | |
#ANONIEM | woensdag 11 mei 2016 @ 18:59 |
Olie is aangevuld tot wat het zou moeten zijn | |
#ANONIEM | woensdag 11 mei 2016 @ 19:04 |
Kijken of de bak lekt dan en voorlopig doorrijden tot ie niet meer werkt. | |
#ANONIEM | woensdag 11 mei 2016 @ 19:11 |
Bak lekt niet. We hebben de auto op de brug gehad en bak helemaal nagelopen op lekkages, en die waren niet te vinden. | |
Geelman | woensdag 11 mei 2016 @ 19:27 |
Dus er is niets mis met de bak? | |
DX11 | woensdag 11 mei 2016 @ 19:29 |
Dus die paar missende liters waren er al heel lang uit? En dat vind de garage absoluut geen reden voor zorgen? | |
CafeRoker | woensdag 11 mei 2016 @ 20:10 |
Uit de oude versnelling trekken, terug in de oude en dan door naar de nieuwe wil wel eens helpen. | |
powerflux | woensdag 11 mei 2016 @ 20:11 |
en hoeveel was daar voor nodig? | |
DX11 | woensdag 11 mei 2016 @ 20:20 |
En dubbel koppelen kan ook helpen toch? Dus koppeling in, pook naar vrij, koppeling uit, in en daarna weer inschakelen. Ik moet dat soms ook doen voordat ik hem in de achteruit krijg. Geen idee waarom / hoe het werkt, maar ik vind het prima verder. | |
kaassouffle | woensdag 11 mei 2016 @ 20:38 |
Moest bij mijn 'nieuwe' auto wennen dat ik bij afremmen en terugschakelen niet te snel koppeling mee moest intrappen, want dan koppelt hij super stroef (bijv 3 > 2). Komt dan gewoon doordat ik nog teveel toeren maak. Eerst verder afremmen en dus later koppeling in. Had er ook naar gevraagd bij de garage en die lieten me meerijden zodat ik mee kon kijken met monteur. Blijft nog lastig omdat zo'n monteur anders rijd dan jijzelf. (En ik keek niet echt naar hoe vroeg/laat die monteur de koppeling intrapte, dus was nog ff vogelen) ![]() | |
Sarasi | woensdag 11 mei 2016 @ 20:50 |
Een garage die bij je tweede bezoek daar al aangeeft hoofdpijn van je te krijgen? Was het soms de garage van je vader? ![]() | |
DX11 | woensdag 11 mei 2016 @ 20:53 |
Hou er even rekening mee dat Braddie het ALTIJD voor elkaar krijgt IEDEREEN op de kast te krijgen en te irriteren. Dat zal hij dus ook (misschien onbewust) bij de garage gedaan hebben, helaas.. | |
dopfles1 | woensdag 11 mei 2016 @ 20:55 |
dit ja. | |
dopfles1 | woensdag 11 mei 2016 @ 20:58 |
mooie prater die braddie | |
Mr.Ping | woensdag 11 mei 2016 @ 21:27 |
Ik snap zijn Twingo liefde wel, deze is ook zo leuk.![]() | |
CafeRoker | woensdag 11 mei 2016 @ 21:42 |
Ik heb gewoon het hele filmpje afgekeken. Ik hoopte namelijk dat hij zo op die camera gefocussed was dat hij tegen een lantaarnpaal aan zou lopen, maar nee hoor.. ![]() | |
RainofDeath | woensdag 11 mei 2016 @ 22:21 |
Synchromesh(es) stuk/versleten. Deal with it. Bij een auto van ¤300 moet je dit accepteren. Kun je dat niet? Andere auto kopen. Kun je dat niet betalen? Dan moet je geen auto rijden. Klaar, stop met zeuren! | |
Tinos85 | donderdag 12 mei 2016 @ 00:23 |
Braddie, hoeveelste vlog#1 is dit nu al? Waarom verwijder je de rest steeds? | |
#ANONIEM | donderdag 12 mei 2016 @ 00:23 |
Ik moet hem als ik van 3 naar 2 wil schakelen naar z`n vrij gooien en weer in z`n 3, en dan is het te hopen dat ik via de 3 weer richting 2 kan.. | |
#ANONIEM | donderdag 12 mei 2016 @ 00:24 |
Het was meer een soort grap van die garage houder, maar ik zag duidelijk aan z`n houding dat hij het niet tof vond dat ik na een rit van 10 minuten terug kwam met de melding dat 'ie toch echt niet lekker schakelde terwijl er 2 mensen in hadden gereden.. | |
#ANONIEM | donderdag 12 mei 2016 @ 00:25 |
Filmpje gemaakt van een kleine 4 minuten waarin duidelijk word in hoe verre het probleem is. | |
#ANONIEM | donderdag 12 mei 2016 @ 00:26 |
Leer gewoon schakelen zonder koppeling. | |
#ANONIEM | donderdag 12 mei 2016 @ 00:28 |
![]() ![]() | |
leolinedance | donderdag 12 mei 2016 @ 00:30 |
Goed beeld lekker duidelijk ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 12 mei 2016 @ 00:33 |
Ja, sorry ![]() Maar het gaat voornamelijk om op de momenten dat het niet gaat en ik zeg ook duidelijk bij welke snelheden etc etc, en zeg ook hoe ik schakel.. Zodat er toch een "beetje " Een beeld ontstaat van wat er nou aan de hand is en wat er gebeurd onder het rijden. | |
#ANONIEM | donderdag 12 mei 2016 @ 00:39 |
Double clutchen heet dat. | |
#ANONIEM | donderdag 12 mei 2016 @ 00:42 |
![]() Schakelen zonder koppeling. Double Clutchen heet dat.. Want de naam impliceert niet dat je daarvoor een koppeling nodig hebt? ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 12 mei 2016 @ 00:45 |
Omhoog zonder koppeling kan sowieso, terug is wat lastiger met wat handigheid lukt dat ook wel. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2016 00:46:31 ] | |
ErkendFokker | donderdag 12 mei 2016 @ 07:40 |
Maar dat is niet double clutchen pannekoek | |
#ANONIEM | donderdag 12 mei 2016 @ 07:43 |
Klutsen in de versnellingsbak dan. | |
ErkendFokker | donderdag 12 mei 2016 @ 07:45 |
![]() | |
Henkerbedenker | donderdag 12 mei 2016 @ 07:51 |
Even de clutch kwijt? (Kon t niet laten..) | |
Smacked_Actor | donderdag 12 mei 2016 @ 07:56 |
Vermakelijk topic weer wel, kudos. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 12 mei 2016 @ 07:58 |
Braddie zorgt altijd weer voor bijzondere problemen. | |
FransDeens | donderdag 12 mei 2016 @ 08:02 |
Inderdaad fascinerend hoe iemand het steeds weer voor elkaar krijgt. Hoog entertainementgehalte, dat wel. | |
DX11 | donderdag 12 mei 2016 @ 09:06 |
Braddie, ALS je dan wil filmen hoe je schakelt, doe het dan met een lampje erbij en op de pook gericht. Ik heb ook ooit zo'n filmpje gemaakt ter verduidelijking omdat iemand iets niet snapte (dat je niet altijd kan terugschakelen met hoge snelheid). Is toch een stuk duidelijker filmpje zo? En nog relevant ook voor jou. | |
#ANONIEM | donderdag 12 mei 2016 @ 11:05 |
Heb net dit filmpje in elkaar geflanst: | |
CafeRoker | donderdag 12 mei 2016 @ 11:40 |
Als ik dat filmpje zo zie schakelt hij misschien niet perfect, maar is hij met af en toe eens extra heen en weer rammelen prima rijdbaar. Dat is niet verkeerd voor een auto van 300 euro. ik begrijp de garage wel een beetje | |
VTwelve | donderdag 12 mei 2016 @ 12:02 |
Dus, hij schakelt gewoon met een beetje gefriemel? Wat verwacht je voor 300 euro. Dat betaal ik per maand aan onderhoud/onderdelen. | |
Catch22- | donderdag 12 mei 2016 @ 13:07 |
Wat rij jij ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 12 mei 2016 @ 13:09 |
Hij rijdt een onverwoestbare tank en rijdt elke maand een Twingo met een dagwaarde van ¤300 aan. ![]() | |
VTwelve | donderdag 12 mei 2016 @ 14:02 |
Beetje overdreven maar ik heb een hoop oude barrels die ik (probeer) rijdend te houden. | |
Catch22- | donderdag 12 mei 2016 @ 14:03 |
wel keiveel korting bij de brezan zeker? ![]() | |
VTwelve | donderdag 12 mei 2016 @ 14:04 |
Ik kreeg korting op Slick50 maar dat blijkt dus niet te werken, dus alsnog weggegooid geld. | |
#ANONIEM | donderdag 12 mei 2016 @ 17:02 |
Ik heb geen idee hoe het bij een Twingo zit qua bakbediening,kabel of stangen. Bij m'n ouwe Golf Mk2 schakelde ie als een mes in een bak water,ging nergens over. Zoiets gekocht en het was weer helemaal oke. http://www.bolku.nl/Webwi(...)hakelmechanisme.html Geen idee of het voor je Twingo te verkrijgen is. | |
ErkendFokker | donderdag 12 mei 2016 @ 17:11 |
Schakelstangen moeten echt nog wel te krijgen zijn. Waarschijnlijk via ebay wel. Bogijn ook al geprobeerd? http://www.bogijn.nl/onde(...)nellingsbak-diversen Wel even checken op je kenteken of het allemaal klopt. | |
daNpy | donderdag 12 mei 2016 @ 17:18 |
Waarom denkt iedereen nog steeds dat "de problemen" aan de auto liggen? | |
#ANONIEM | donderdag 12 mei 2016 @ 17:22 |
Soort van positieve insteek,ik ken TS niet persoonlijk,alleen z'n topics. Het kan ook gewoon een technisch iets zijn. | |
#ANONIEM | donderdag 12 mei 2016 @ 18:12 |
Omdat het onzin is dat een auto van de eerste op de andere seconde (letterlijk) Anders is gaan schakelen en dit dan aan de bestuurder ligt ![]() | |
Mr.Ping | donderdag 12 mei 2016 @ 20:51 |
Ben je met de monteurs meegereden? Ik heb eens gehad met een BMW E46 dat hij lastig van 1 naar 2 ging bij koud weer, op mijn verzoek heeft de garage dunnere olie in de bak gedaan en ik heb nooit meer last gehad. | |
Mr.Ping | donderdag 12 mei 2016 @ 20:52 |
. [ Bericht 99% gewijzigd door Mr.Ping op 12-05-2016 20:52:40 ] | |
#ANONIEM | donderdag 12 mei 2016 @ 21:13 |
Nee, ben niet met de monteurs meegereden, dom van me.. Maar goed, dacht dat het wel goed zat. | |
#ANONIEM | donderdag 12 mei 2016 @ 21:14 |
Als de auto vanaf het begin zo zou hebben geschakeld had ik het ook geen probleem gevonden. Maar de auto is uit het niets zo gaan schakelen (Heen gaat prima, terug is kut) Dus dan vind ik het NIET acceptabel. | |
#ANONIEM | donderdag 12 mei 2016 @ 21:15 |
Als ik een auto koop van 300 euro en hij schakelt vanaf moment 1 dat ik rij gewoon met "een beetje gefriemel" Vind ik dat niet erg en maakt het mij niet uit. Als een auto na ruim 8500 kilometer van de een op de andere seconde (letterlijk) Moeite heeft met terugschakelen vind ik dat WEL erg. | |
CafeRoker | donderdag 12 mei 2016 @ 21:25 |
Tja. Auto's slijten. En je hebt blijkbaar zonder olie rondgereden. Auto's van 300 euro beoordeel je naar normen van auto's van 300 euro en niet naar hoe ze ooit zijn geweest. En als je het niet zelf kunt fixen en ook een bescheiden budget heb je niet zo veel te willen. Of je dat nu acceptabel vind of niet. En eigenlijk zie ik het punt ook niet. Ja, hij heeft geleden door het oliegebrek en gelukkig rijdt hij nog redelijk. Ik zou een vreugdedansje maken en een bek als een twingo trekken. Dat geld voor schakelstangen of wat dan ook kun je beter aan wimpertjes en een bus roze verf voor het ding uitgeven. Daar stijgt de inruilwaarde tenminste nog door. | |
powerflux | donderdag 12 mei 2016 @ 21:34 |
Misschien heb je in 8500KM de synchro's zelf wel kapotgemaakt. | |
Mr.Ping | donderdag 12 mei 2016 @ 21:36 |
Dit filmpje is van 1 mei: ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 12 mei 2016 @ 21:41 |
En dan schakelt 'ie van de een op de andere seconde niet meer fatsoenlijk? | |
#ANONIEM | donderdag 12 mei 2016 @ 21:43 |
Toen schakelde de auto nog als een mes door boter, niks aan het handje. Ben absoluut geen trapper, wilde alleen weten hoe snel de auto op de 100 zat en heb het meteen gefilmd. Auto schakelde om precies te zijn tot 5 mei 17:10 nog keurig, 17:12 niet meer. | |
#ANONIEM | donderdag 12 mei 2016 @ 21:45 |
Ik heb blijkbaar NIET zonder olie gereden, want de auto werd de 6e bijgevuld met 1 litertje olie. En toen ik er gister mee naar de garage ging de 11e (Gister dus) Bleek dat de bak vol zat. Ook was er nergens een lekkage te vinden en was alles nog tip top in orde. Wat wel zou kunnen is dat het oude olie is? | |
CafeRoker | donderdag 12 mei 2016 @ 21:49 |
ik ben even de draad kwijtgeraakt. Waar wil je nu precies naartoe? | |
Geelman | donderdag 12 mei 2016 @ 21:50 |
Ga nou eens naar een goede garage! | |
#ANONIEM | donderdag 12 mei 2016 @ 21:54 |
Ik BEN naar een goede garage toe geweest hier in de buurt en die zei dat er niks qua lekkage te vinden was en dat de auto verder ook geen sporen van olie had of dergelijk (Ja en er werd gemeld door 2 monteurs die ik er mee heb laten rijden, dat de auto gewoon goed schakelt, en dat als'ie toevallig een keer niet lekker in z`n 1 of 2 gaat dat ik de pook dan maar iets verder naar links moet houden ) | |
powerflux | donderdag 12 mei 2016 @ 21:56 |
Ja, er hoeft niet veel kapot te zijn om een aanzienlijk probleem te vormen. | |
Mr.Ping | donderdag 12 mei 2016 @ 21:59 |
Ja maar inspecteur Ping denkt dat toen ook te weinig olie in de bak zat. Als je hem dan op z'n flikker geeft dan kan het slijten weleens hard gaat. | |
#ANONIEM | donderdag 12 mei 2016 @ 22:02 |
Ja maar lieve mensen, er zat BLIJKBAAR helemaal niet te weinig/geen olie in de bak. Blijkt dat monteur 1 de bak niet heeft kunnen peilen en er wél 1 liter heeft ingegooid voor de zekerheid. (De 6e) Vervolgens hebben monteur 2 en 3 onder de auto gekeken en hebben gekeken en geconstateerd dat ik helemaal NIET met te weinig olie heb gereden maar dat er ZELFS voordat die liter er bij kwam er nog gewoon RUIM VOLDOENDE olie in de bak zat. | |
Mr.Ping | donderdag 12 mei 2016 @ 22:16 |
Is monteur 1 weer aardig tegen je? | |
vaginabeheerder | donderdag 12 mei 2016 @ 22:21 |
Ik heb een keer een gereviseerde bak gekocht in Rotterdam voor 400 euro. Het bedrijf heet eurotransmissie of zo iets, je moet dan wel je oude bak inleveren. | |
#ANONIEM | donderdag 12 mei 2016 @ 22:22 |
Nee monteur 1 ben ik wel klaar mee. | |
#ANONIEM | donderdag 12 mei 2016 @ 22:41 |
Gewoon rijden met dat ding. | |
#ANONIEM | donderdag 12 mei 2016 @ 23:00 |
Ik blijf er ook gewoon lekker mee rijden, heb een wegenwacht europa pakket afgesloten, mocht ik die nodig hebben merk ik dat gauw genoeg. En anders is het prima zo. Mocht 'ie het lang volhouden dan houd 'ie het lang vol, en mocht volgende week die bak opeens kappen dan is dat ook duidelijk. | |
#ANONIEM | donderdag 12 mei 2016 @ 23:04 |
Je hebt al distributieriem zinloos laten vervangen, je remblokken, schijven voor en banden, in welke staat zijn die? | |
#ANONIEM | donderdag 12 mei 2016 @ 23:19 |
Mwa "Zinloos" is het niet.. Misschien niet de meeste verstandige zet, maar zinloos vind ik het niet. Remblokken/schrijven zijn in goede staat, banden hebben nog ruim voldoende profiel. | |
Henkerbedenker | vrijdag 13 mei 2016 @ 00:53 |
Had je wel geld voor anwb dan? Das duurder dan een waterpompje toch? | |
#ANONIEM | vrijdag 13 mei 2016 @ 01:00 |
Het blijft een bijzonder persoon, bij de ANWB zijn ze er blij mee. | |
Geelman | vrijdag 13 mei 2016 @ 09:11 |
Je bent dus nog geen stap verder. | |
#ANONIEM | vrijdag 13 mei 2016 @ 09:16 |
Het ding rijdt nog. | |
daNpy | vrijdag 13 mei 2016 @ 10:45 |
Da's al heel wat ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 13 mei 2016 @ 10:49 |
Ze zijn best wel taai die Renaults. | |
daNpy | vrijdag 13 mei 2016 @ 10:50 |
Mishandeling door huisvrouwen doorstaan ze aardig ja. | |
#ANONIEM | vrijdag 13 mei 2016 @ 10:55 |
Ondanks de slechte naam zijn die Twingo 's best wel degelijk. Wanneer er bejaarde in de bak heb geroerd dan gaat het ook naar de kloten. | |
VTwelve | vrijdag 13 mei 2016 @ 13:17 |
9 pagina's verder... | |
#ANONIEM | vrijdag 13 mei 2016 @ 15:53 |
10... De boosdoener is gevonden! ![]() Schakelstang ![]() Na dit weekend maar even bestellen en kijken of het een beetje makkelijke te fixen valt. | |
#ANONIEM | vrijdag 13 mei 2016 @ 16:35 |
Maar dat had je op je lijstje staan, hebben ze daar bij de garage niet naar kunnen kijken? Of was er toen niks waar te nemen? | |
#ANONIEM | vrijdag 13 mei 2016 @ 16:40 |
Bij de garage hebben ze er mee gereden, die zeiden dat er niks aan de hand was en dat als de Twingo niet lekker in z`n versnelling ging ik de pook maar iets verder naar links moest duwen ![]() Het oordeel van vanmiddag was in ieder geval dat het een buitengewoon goede Twingo is met buitengewoon goede versnellingsbak en koppeling en dat het 100% zeker de schakelstang is. Kwestie van de olie verversen, nieuwe schakelstang en de auto heeft nergens meer last van. | |
#ANONIEM | vrijdag 13 mei 2016 @ 17:05 |
Zoek als de sodemieter een stuk hout en klop het af. | |
#ANONIEM | vrijdag 13 mei 2016 @ 17:14 |
Ik zit achter een houten bureau heb genoeg geklopt ![]() | |
DX11 | vrijdag 13 mei 2016 @ 17:38 |
Dat zij je ook bij je BX toen voordat hij half ontplofte. | |
#ANONIEM | vrijdag 13 mei 2016 @ 17:39 |
Dat zijn niet mijn woorden, maar de woorden van degene die er mee heeft gereden. En die BX is nooit "ontploft" Die heeft alleen achterlijk veel problemen gehad met de hydraulica. (De nieuwe eigenaar heeft de auto voorzien van een paar nieuwe leidingen en de auto rijd nog / weer ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2016 17:39:58 ] | |
jitzzzze | vrijdag 13 mei 2016 @ 17:47 |
Contradictie ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 13 mei 2016 @ 17:59 |
Een Twingo kan nooit goed zijn? ![]() | |
Geelman | vrijdag 13 mei 2016 @ 18:01 |
Lijkt me een contradictie. | |
#ANONIEM | vrijdag 13 mei 2016 @ 18:11 |
Bagger uitstraling maar er zullen best wel goede exemplaren rond rijden. | |
DX11 | vrijdag 13 mei 2016 @ 18:18 |
Ik vind een milieudelict veroorzaken wel mee tellen als half ontploft eigenlijk. | |
#ANONIEM | vrijdag 13 mei 2016 @ 18:20 |
Ik heb in 1 maand tijd en 3 ritten (1x lelystad, 1x ijsselstein, 1x tubergen, bij elkaar +- 350 kilometer) 5x bij de garage gestaan, 3x met hydraulica problemen. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2016 18:20:32 ] | |
#ANONIEM | vrijdag 13 mei 2016 @ 18:36 |
Ga er niet te diep op in,het gaat over de Twingo,niet de BX. | |
Mr.Ping | vrijdag 13 mei 2016 @ 18:43 |
Mooi man! ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 13 mei 2016 @ 18:54 |
![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 13 mei 2016 @ 19:55 |
Nu komt de bonusvraag, welke beunhaas gaat die schakelstang monteren? | |
Mr.Ping | vrijdag 13 mei 2016 @ 20:47 |
Er staat vast wel een DIY op YouTube. | |
Geelman | vrijdag 13 mei 2016 @ 23:11 |
Nogal logisch als de leidingen lek zijn. Wil nog niet zeggen dat een auto slecht is. | |
#ANONIEM | vrijdag 13 mei 2016 @ 23:41 |
Braddie topics stellen nooit teleur ![]() | |
kaassouffle | zaterdag 14 mei 2016 @ 09:49 |
Oordeel van wie ? Was je weer naar de (een andere) garage ? | |
Sounddragon | zaterdag 14 mei 2016 @ 10:08 |
Degene die dat oordeel velde wil hem vast graag overnemen. | |
Beetjegek | zondag 15 mei 2016 @ 15:46 |
Buitengewoon goed voor ¤300 ja. Blijft nog steeds een grafbak. We kijken met liefde uit naar de volgende topic over het o zo geweldige twingootje ![]() | |
CafeRoker | zondag 15 mei 2016 @ 16:33 |
Is hydraulicaprobleem een eufemisme voor 'de remmen zijn gaar'? | |
vannelle | zondag 15 mei 2016 @ 17:52 |
Voor een BX (waar deze opmerking over gaat) niet persé. | |
#ANONIEM | zondag 15 mei 2016 @ 17:59 |
Bij een BX? Ja Remmen, vering, stuurbekrachtiging. Dat nokt er mee zodra het hydraulische systeem gaat lekken. Want je remmen gaat ook via die hydrauliekpomp, je hebt nog wel wat vloeistof in je leidingen zitten en je hebt natuurlijk ook je remblokken/schijven etc, maar de remdruk zelf word geregeld via de voorraadbol bij een BX waar de LHM in zit. [ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2016 18:00:35 ] |