Hangt er denkelijk van af wie er een licentie heeft gekregen, ik zou niet weten of Dessel Sport die heeft.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 00:12 schreef berko13 het volgende:
Als Moeskroen niet toegelaten wordt in het profvoetbal, wie wordt dan opgevist uit het amateurvoetbal?
10. Dessel
11. Seraing
12. Virton
13. Geel
14. Deinze
15. Patro Eisden
16. Heist
17. Coxyde
Niet echt iets professioneel voetbal waardig tussen hé
Of gaan ze Beerschot toelaten ?? (5700 abonnementen in 3de en kampioen gespeeld)
Seraing en Virton hebben wel een licentie, geloof ikquote:Op zaterdag 7 mei 2016 00:24 schreef J.B. het volgende:
[..]
Hangt er denkelijk van af wie er een licentie heeft gekregen, ik zou niet weten of Dessel Sport die heeft.
quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:37 schreef Frutsel het volgende:
Ok...
![]()
Das al iets duidelijker... maar de nr's 2+3+4 als je weer alle punten samen neemt gaan naar de Eerste Klasse?
Antwerp, WS Brussel en Union krijgen voorlopig geen proflicentiequote:Op zaterdag 7 mei 2016 00:38 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Seraing en Virton hebben wel een licentie, geloof ik
Seraing, Virton en Geel zouden dus in aanmerking komen.quote:Cercle Brugge, Lierse, Roeselare, Seraing United, ASV Geel, Lommel United, Eupen en Tubeke zijn er wel al zeker van dat ze volgend seizoen mogen aantreden in zowel 1A als 1B. Virton mag dan weer alleen in 1B voetballen.
Seraing is als 2de ploeg in Luik minstens een even grote traditieclub met een vrij degelijke achterban dan Beerschot hoor.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 00:55 schreef berko13 het volgende:
In het profvoetbal heb je toch minstens 8.000 plaatsen nodig waarvan minstens 5.000 zitplaatsen
Seraing
[ afbeelding ]
Virton
[ afbeelding ]
Lijken me niet echt klaar voor profvoetbal.![]()
Gewoon normaal doen in Antwerpen op het kiel heb je een degelijk stadion en een achterban
[ afbeelding ]
Kan de voetbalbond voor één keer zijn verstand gebruiken aub.![]()
Of dat Decuyper het stamnummer van WS had gekocht om zo Antwerp in eerste te krijgen.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 08:58 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Seraing is als 2de ploeg in Luik minstens een even grote traditieclub met een vrij degelijke achterban dan Beerschot hoor.
En Virton zou eigenlijk als enige ploeg uit de provincie Luxemburg toch ook meer potentieel moeten hebben dan wat er tot nu toe uitgekomen is.
Wat mij wel nog verbaasde is dat we volgend seizoen geen White Star Beerschot in eerste zien trouwens ...
Ergens heeft ie ook wel gelijk he ... Voor z'n komst stelde White Star nog minder voor en was de financiele put al even diep ...quote:Op maandag 9 mei 2016 18:00 schreef J.B. het volgende:
En White Star stopt er maar meteen helemaal mee![]()
White Star: "Onze strijd stopt hier"
http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/lagere_klasse/1.2651773
Bico geeft aan iedereen de schuld, behalve zichzelf
Mwah, mij lijkt chronische ambras met Molenbeek vanwege het stadion toch wel een nieuwe ontwikkeling. Dat hij subsidiegelden die voor de jeugd waren bedoeld aan andere dingen heeft uitgegeven lijkt me ook niet bepaald uitstralen dat het een gezonde club zou zijn.quote:Op maandag 9 mei 2016 19:12 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ergens heeft ie ook wel gelijk he ... Voor z'n komst stelde White Star nog minder voor en was de financiele put al even diep ...
Dus als je eerste competitieronde wint in 1B kun je vanaf januari 14 wedstrijden lang spelers sparen. Wat een idioteriequote:Op zaterdag 7 mei 2016 01:05 schreef Idisrom het volgende:
[..]Volgens mij is de hele 1B klasse volgend jaar niet spannend genoeg om een beetje toeschouwers te trekken.
Niet helemaal denk ik, want je moet wel zorgen dat je bij de eerste 4 eindigt i.v.m. playoff II; indien je niet erin slaagt te promoveren dus.quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:45 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dus als je eerste competitieronde wint in 1B kun je vanaf januari 14 wedstrijden lang spelers sparen. Wat een idioterie
Ik snap er geen reet van.quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:27 schreef J.B. het volgende:
[..]
Niet helemaal denk ik, want je moet wel zorgen dat je bij de eerste 4 eindigt i.v.m. playoff II; indien je niet erin slaagt te promoveren dus.
Met De Fauw, Simons en Vormer in de basis.quote:Op zondag 15 mei 2016 16:52 schreef J.B. het volgende:
Na 11 jaar, en een afgetekende 4-0 zege tegen Anderlecht, is Brugge weer kampioen
De Fauw viel in na applauswissel voor Simons.quote:Op zondag 15 mei 2016 17:05 schreef TC03 het volgende:
[..]
Met De Fauw, Simons en Vormer in de basis.
Ik denk eerlijk gezegd dat een Genk en Luik volgend jaar zeker kans maken. Beide teams gaan volgend jaar sowieso sterker zijn en ze beschikken allebei over een top coach naar belgische normen: Maes en Ferrera. Dit jaar was voor beiden een opbouw naar volgend seizoen.quote:Op zondag 15 mei 2016 17:36 schreef berko13 het volgende:
3 verschillende kampioen op 3 jaar is wel goed voor een competitie, zo blijft de top wat gewaagd aan elkaar en houdt het lekker spannend. Volgend jaar nog eens Genk of Luik?
quote:Aanvoerder Simons: "Ik ga met Club de Champions League in"
Timmy Simons draagt ook volgend seizoen het truitje van Club Brugge. De 39-jarige aanvoerder van Club heeft op het Brugse titelfeest laten weten dat hij volgend seizoen met Club in de Champions League zal aantreden.
Het contract van Timmy Simons (39) loopt in juni af, maar de Club-aanvoerder heeft nooit onder stoelen of banken gestoken dat hij graag nog een jaartje in Brugse loondienst wil voetballen.
Tijdens de titelfestiviteiten nam Simons alle twijfels weg. "Ik ga met Club volgend jaar de Champions League in", was zijn boodschap.
http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/Jupiler_Pro_League/1.2657365
Hoezo?quote:Op maandag 16 mei 2016 08:45 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wat een treurnis die Belgische competitie. De tering!
Maar wel Europees sterker dan onze Mickey Mouse Liga.quote:Op maandag 16 mei 2016 08:45 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Stadion blijkt het probleem niet te zijn, flinke financiële problemen wel. Wat wil die Bico nu ook eigenlijk? De ene week roept hij dat WS Brussel ermee stopt en de volgende week trekt hij weer naar de rechtbankquote:Wat was dan wel het probleem? "Het arbitragecollege stelt een aantal ernstige en duidelijke feiten vast met betrekking tot de continuïteit van de club voor het seizoen 2016-2017. Het beheer van WS Brussel laat te wensen over en er zijn heel wat financiële problemen", klinkt het bij het BAS.
"Er is een manifest gebrek aan financiële, rekenkundige en administratieve nauwkeurigheid", stelt het BAS, dat ook heel wat schulden ontdekt heeft en vreest dat WS Brussel niet voldoende middelen heeft om die schulden af te betalen.
je weet toch dat Club Brugge supporters en supporters van ADO Den Haag broeders zijn?quote:Op maandag 16 mei 2016 08:45 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik denk niet dat er bij Gent of bij analisten iemand is die twijfelt aan Hein, samen met Preud'homme gewoon de 2 beste Belgische coachesquote:Op dinsdag 17 mei 2016 19:21 schreef Gtaboy107 het volgende:
WS Brussel![]()
![]()
Wat een club is dat zeg... Gent is ook wel hard onderuit gegaan zeg, ligt het dan toch aan de CL of aan de tactiek van Hein?
Ze hebben in de winterstop met Boussoufa het paard van Troje binnengehaald, die het evenwicht en de rust in het team verstoord heeft. Dat samen met het vertrek van Benito Raman (die weldegelijk als invaller zijn grote waarde in het systeem van HVH had) heeft wellicht de omslag gemaakt bij Gent gemaakt na de winterstop.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 19:52 schreef berko13 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er bij Gent of bij analisten iemand is die twijfelt aan Hein, samen met Preud'homme gewoon de 2 beste Belgische coaches
Alleen betaalt Gent inderdaad misschien de prijs dat ze voor nieuwjaar top waren (in die periode was Brugge nog lekker rustig aan het roteren) en bij de wintertransfers was er ook met onrust met het bestuur zo wilde hij Poulain van Kortrijk maar bestuur hield dat tegen en hij ging dan naar Brugge en hij kreeg Boussoufa maar die transfer was hij eerst tegen.
Komt wel goed met Hein en Gent volgend seizoen als Hein meer inspraak krijgt deze zomer bij transfers, tenzij Anderlecht hem nog zou komen halen
Ach hou toch op man, de Nederlandse competitie is niet sterker.quote:Op maandag 16 mei 2016 08:45 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wordt ongetwijfeld vervolgd ...quote:Club Brugge-fans openen aanval op Anderlecht én Gent en dienen klacht in bij Europese Unie
Financiële doping in het Belgische voetbal. We hebben alles gehad... Een fanclub van Club Brugge dient eerstdaags een klacht in bij de Europese Unie. De blauw-zwarte aanhang beschuldigt stad Gent en stad Brussel van illegale staatssteun aan respectievelijk KAA Gent en RSC Anderlecht.
Alles kadert in de stadiondossiers. Volgens de fans van Club Brugge krijgen KAA Gent en RSC Anderlecht financiële doping. Advocaat Walter Van Steenbrugge is alvast overtuigd dat hij de blauw-zwarte slag thuis kan halen.
De fanclub van de landskampioen dient een klacht in bij de Europese Raad voor Mededinging. Dat meldt Het Laatste Nieuws. Dat orgaan moet erop toezien dat regels voor alle bedrijven in één sector hetzelfde zijn. In het Vlaams: voor alle voetbalclubs.
Dus concreet: overheidssteun moet voor iedereen hetzelfde zijn. En net dat principe werd volgens de fans van Club Brugge geschonden. Eén ding is zeker: het onderzoek van de EU zal maanden duren en kan heel zwaar worden voor Gent en Anderlecht.
Van Steenbrugge berekende immers dat de Buffalo's in totaal zo'n 58 miljoen euro aan staatssteun ontvingen, terwijl stad Brussel ook Anderlecht op eenzelfde manier wil steunen.
Wat als?
Als de Europese Unie die denkwijze volgt - waar Van Steenbrugge dus heilig van overtuigd is - zal Anderlecht zich moeten terugtrekken uit het Eurostadion. Voor Gent is het verdict zwaarder, het stadion staat er immers al...
Dus concreet: overheidssteun moet voor iedereen hetzelfde zijn. En net dat principe werd volgens de fans van Club Brugge geschonden. Eén ding is zeker: het onderzoek van de EU zal maanden duren en kan heel zwaar worden voor Gent en Anderlecht.
Van Steenbrugge berekende immers dat de Buffalo's in totaal zo'n 58 miljoen euro aan staatssteun ontvingen, terwijl stad Brussel ook Anderlecht op eenzelfde manier wil steunen.
Wat als?
Als de Europese Unie die denkwijze volgt - waar Van Steenbrugge dus heilig van overtuigd is - zal Anderlecht zich moeten terugtrekken uit het Eurostadion. Voor Gent is het verdict zwaarder, het stadion staat er immers al...
https://www.voetbalkrant.(...)aa-gent?ref=popular#
Vlaanderen op niveau van Denemarken, Noorwegen, Zwitserland.....quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:02 schreef berko13 het volgende:
[..]
Wordt ongetwijfeld vervolgd ...![]()
Overigens ben ik ook wel tegen dat nieuwe stadion in Brussel:
- Het is een publiek geheim dat de Brusselse politiek één grote maffiabende is en je weet nu al dat er ongetwijfeld grote zakken met geld rondgaan om er alles aan te doen dit project er door te krijgen tegen 2020.
- Zou slecht zijn voor de Belgische competitie omdat dit de verhoudingen tussen de topclubs volledig scheef gaat trekken. Enkel Club Brugge kan dan misschien nog een beetje concurreren met Anderlecht (als hun stadion er komt met 40.000 - 45.000 capaciteit) maar Gent, Genk en Standard zullen er niet meer aan te pas komen. Niet gezond voor een competitie. Anderlecht moet gewoon op eigen kracht een stadion op maat bouwen van 35.000 - 40.000 man.
- Ik ben anti rode duivels, ik ben meer voorstander om naar het voorbeeld van Wales en Schotland een eigen nationale ploeg te maken voor Vlaanderen, Brussel en Wallonië apart en die wedstrijden te laten doorgaan in clubstadions en deze stadions te upgraden.
![]()
Alles beter dan een land zonder identiteit, toch?quote:Op zondag 29 mei 2016 02:01 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Vlaanderen op niveau van Denemarken, Noorwegen, Zwitserland.....
Brussel op niveau van San Marino, Gibraltar en Liechtenstein....
Wallonië op niveau van Albanië
Top idee!
Gunde het Charleroi wel maar Genk is beter voor de coëfficiënt. Die zijn alle voorrondes beschermd.quote:Op zondag 29 mei 2016 22:31 schreef J.B. het volgende:
De tweede finale van de play-offs om Europees voetbal was vandaag. Als gevolg van een 5-1 thuisoverwinning op Charleroi heeft Genk daarin als laatste ploeg een Europees ticket weten te bemachtigen. Drie van de vijf Genkse doelpunten werden gemaakt door Karelis, en de overwinning was voldoende om de 2-0 nederlaag in Charleroi uit te wissen.
Ik snap die klacht van Van Steenbrugge eigenlijk niet. Club Brugge is zelf 2x financieel gered geweest door een stadion dat ze cadeau kregen van de stad Brugge. 1x met het Olympiastadion (dat hen toen echt effectief van het faillissement redde) en met de uitbreiding ervan bij Euro 2000 ...quote:
Shit, ligt de competitie al weer stil.quote:Op maandag 6 juni 2016 04:49 schreef TLC het volgende:
Jeej weer de Derby der Lage Landen op 9 November
Zucht, Interland voetbal moet ook kunnen. Maar ik zou het wel gegroepeerd willen zienquote:Op maandag 6 juni 2016 05:06 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Shit, ligt de competitie al weer stil.
Met Gibraltar erbij in de poule van voorronde wk 2018 is het nog niet zeker of het doorgaatquote:Op maandag 6 juni 2016 04:49 schreef TLC het volgende:
Jeej weer de Derby der Lage Landen op 9 November
Ik hoop van wel, ik vind het altijd de mooiste interland die helaas veels te weinig gespeeld wordt.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 12:35 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Met Gibraltar erbij in de poule van voorronde wk 2018 is het nog niet zeker of het doorgaat
Hij werd er keihard uitgesprint in de eerste helft en had toen een penalty tegen moeten krijgen maar de scheids floot nietquote:
Ja, ik kijk ook wat uit naar de prestaties van deze club.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 17:04 schreef Sjoerd102 het volgende:
Eupen juist prachtige club. Schitterend stadion qua ligging
Hoezo qua ligging schitterend ? Ligt bovenop een berg, maar is toch echt niets bijzonders.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 17:04 schreef Sjoerd102 het volgende:
Eupen juist prachtige club. Schitterend stadion qua ligging
8 miljoen cashen voor iemand die Belgische competitie niet oversteeg , mooi toch ?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 08:28 schreef jorienvdherik het volgende:
Heb vorig seizoen niks gezien. Dit seizoen wil ik meer volgen.
Waarom gaat defour na 1 jaar alweer weg?
"Respect werkt langs beide kanten"quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 04:35 schreef BramKVO het volgende:
[..]
8 miljoen cashen voor iemand die Belgische competitie niet oversteeg , mooi toch ?
[quote]
Tja, hij was gehaald voor 5 jaar en spraken beide over een gouden samenwerking.
Dit is dan ook weer raar.
Ik hoop gewoon dat Club Brugge deze kans grijptquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 02:08 schreef capuchon_jongen het volgende:
-----------------------------
Club Brugge loot wel kut zeg in de CL :'')
In de EL krijgen we Ajax - Standard , beetje een BeNeliga gevoel
Alleen klopt het "Beerschot is bestolen" verhaal uit die wedstrijd totaal niet. De handsbal waarvoor Beerschot een penalty claimt was een bal waarbij de arm tegen het lichaam was. Daar fluit geen enkele scheidsrechter voor. En na de eerste helft had het evengoed verdiend 0-2 of 0-3 kunnen staan. Maar het pleit wel voor hen dat ze daarna zeer sterk uit de rust kwamen ...quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:49 schreef berko13 het volgende:
https://www.voetbalkrant.(...)en-beerschot-wilrijk
Mooie woorden van de Cercle trainer over Beerschot.
Jammer dat we niet doorstoten in de beker, maar ik denk dat Beerschot klaar is voor de 4de promotie op een rij.
Wat staat erquote:Op zondag 28 augustus 2016 17:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
[ afbeelding ]
Sympathiek spandoek richting Standard in Brugge.
Jullie toekomst is zoals jullie stad: grijs, miserabel en debiel.quote:
quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Jullie toekomst is zoals jullie stad: grijs, miserabel en debiel.
Ik vraag mij af wat iemand als Preud'Homme die toch ook geboren en getogen is in Luik daarvan vond ...quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Jullie toekomst is zoals jullie stad: grijs, miserabel en debiel.
Marginaal. Maar ja, uit den antwaarp heeft men dat graag hèquote:Op zondag 28 augustus 2016 22:45 schreef berko13 het volgende:
Mooi spandoek, al vond ik die van Charleroi vorig jaar nog beter.
[ afbeelding ]
Standard ultra's zijn illegalen met syfilis.
Beerschot ? Wie is dat ? Aaaah, je bedoelt Beerschot Wilrijk Germinal Ekeren Antwerpen ?quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:49 schreef berko13 het volgende:
https://www.voetbalkrant.(...)en-beerschot-wilrijk
Mooie woorden van de Cercle trainer over Beerschot.
Jammer dat we niet doorstoten in de beker, maar ik denk dat Beerschot klaar is voor de 4de promotie op een rij.
Ratten stemmen rechts!quote:Op woensdag 31 augustus 2016 03:55 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Marginaal. Maar ja, uit den antwaarp heeft men dat graag hè
quote:Op maandag 29 augustus 2016 17:53 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik vraag mij af wat iemand als Preud'Homme die toch ook geboren en getogen is in Luik daarvan vond ...
Het zijn Antwerpenaars voor iets hè : ze zijn altijd de beste en de fout ligt nooit bij hen. Ook niet in het feit dat ze ( door megalomaan wanbeleid) al jaren geen club in de hoogste afdeling hebben.quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:54 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Alleen klopt het "Beerschot is bestolen" verhaal uit die wedstrijd totaal niet. De handsbal waarvoor Beerschot een penalty claimt was een bal waarbij de arm tegen het lichaam was. Daar fluit geen enkele scheidsrechter voor. En na de eerste helft had het evengoed verdiend 0-2 of 0-3 kunnen staan.
België dan dus niet meer rechtstreeks op tv te volgen vanuit de Nederlandse huiskamer.quote:Vanaf september 2018 zullen alle interlands van de Rode Duivels te zien zijn op VTM. De zender kocht de uitzendrechten voor de kwalificatiewedstrijden van de nationale ploeg voor het EK 2020 en het WK 2022.
De openbare omroep VRT grijpt naast de uitzendrechten voor de Rode Duivels: vanaf 2018 zijn de matchen van ons nationaal elftal te zien op VTM. De Europese voetbalbond UEFA gaat in zee met MEDIALAAN, het bedrijf achter VTM. In totaal gaat het om 40 wedstrijden van de Rode Duivels: de kwalificaties voor het EK 2020 en het WK 2022, en alle vriendschappelijke wedstrijden.
“Ik ben ongelooflijk blij dat na meer dan 10 jaar de Rode Duivels vanaf 2018 opnieuw naar VTM terugkeren. Voetbal is voor VTM NIEUWS enorm belangrijk", zegt algemeen hoofdredacteur Kris Hoflack. "Met het verwerven van deze rechten hopen we onze kijkers nog meer en beter te verwennen met voetbal van het allerhoogste niveau.”
“We zijn zeer tevreden dat we het succes van de Rode Duivels mogen toevoegen aan ons programma-aanbod", vindt ook programmadirecteur Ricus Jansegers. "Voetbal is bij uitstek live beleving en verbindende televisie en past in dat opzicht volledig bij VTM.”
Nieuwigheid
VTM pakt ook uit met een nieuwigheid: de ‘UEFA Nations League’. In dit gloednieuwe landentoernooi nemen naast België nog 54 landen mee. De competitie gaat grotendeels door tijdens de oneven jaren, wanneer er geen EK of WK is.
quote:Racing Genk heeft zondag bekendgemaakt een einde te maken aan de samenwerking met coach Albert Stuivenberg. De Nederlander was sinds het begin van 2017 hoofdcoach bij de Limburgers. Genk geeft aan dat de tegenvallende sportieve prestaties dit seizoen de reden van zijn ontslag zijn. Assistent Jos Daerden neemt voorlopig over. Het ontslag van Stuivenberg is het negende dit seizoen al in de Jupiler Pro League.
Stuivenberg kende een sterke start als coach van Racing Genk. De Nederlander miste dan wel op een puntje na play-off I, hij slaagde er in play-off II in zijn team met attractief voetbal naar mooie resultaten te leiden. In de finale voor het Europees ticket moesten de Limburgers wel de duimen leggen voor KV Oostende. In de Europa League presteerde Genk intussen ook uitstekend. Stuivenberg en co klopten op weg naar de kwartfinales het Roemeense Astra Giurgiu en AA Gent, om bij de laatste acht nipt uitgeschakeld te worden door het Spaanse Celta de Vigo.
Dit seizoen liep het een pak moeizamer in de Luminus Arena. Racing Genk staat na achttien wedstrijden op een tegenvallende negende plaats, met 23 punten. Zaterdagavond raakte het in eigen huis niet verder dan een 1-1 gelijkspel tegen rode lantaarn Eupen.
Waar zit Stanley Menzo op dit ogenblik?quote:Op donderdag 10 mei 2018 12:49 schreef J.B. het volgende:
Een flinke kick: de kampioen van 1997, Lierse SK, is failliet en speelt het restant van het seizoen niet meer uit:
Lierse SK vraagt faillissement aan, wedstrijden Play-off 2 worden niet meer gespeeld
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180509_03505664
Menzo is aan het rentenieren in Zuid-Afrikaquote:Op donderdag 10 mei 2018 13:47 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Waar zit Stanley Menzo op dit ogenblik?
Volgens mij is het alleen maar bergafwaarts gegaan, nadat hij zelf het trainerschap bij Cambuur opzegde om assistent te worden bij Vitesse.
Winnen, dus 4 punten los en nog twee wedstrijden te gaan.quote:Op donderdag 10 mei 2018 18:21 schreef hhh38 het volgende:
Is Club Brugge het nou compleet aan het vergooien?
Maar de volgende wedstrijd wel naar Standard ...quote:Op donderdag 10 mei 2018 19:47 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Winnen, dus 4 punten los en nog twee wedstrijden te gaan.
Gelijkspel daar is al voldoende toch? Ik denk dat de verloren wedstrijd tegen Anderlecht een onverwacht geschenk blijkt te zijn voor Club, nu is het weer 'wij tegen de rest'. En dan komen er toch andere krachten boven bij spelers.quote:Op donderdag 10 mei 2018 19:50 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Maar de volgende wedstrijd wel naar Standard ...
Lijkt me een saai potje. Hup Liege.quote:Op zondag 22 juli 2018 18:12 schreef PSVCL het volgende:
20:00
Club vs Luik ,op Ziggo sport.
Belgische supercup
Alvast wennen aan het niveau van eredivisiequote:Op zondag 22 juli 2018 18:28 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Lijkt me een saai potje. Hup Liege.
Die heeft ze ook maar ¤1,5 mln gekost, was erg goed voor Jong Oranje eerder dit jaar. Vaag dat niet een club als AZ een hengel naar hem heeft uitgegooidquote:
Misschien vindt ie zich zelf te goed voor de subtop in NL? , als de topclubs uitblijven dan maar naar een Belgische topclubquote:Op zondag 22 juli 2018 20:43 schreef Brammess het volgende:
[..]
Die heeft ze ook maar ¤1,5 mln gekost, was erg goed voor Jong Oranje eerder dit jaar. Vaag dat niet een club als AZ een hengel naar hem heeft uitgegooid
Interessant doen.quote:Op zondag 22 juli 2018 21:35 schreef Bolasie het volgende:
Die rode banden voor de trainers blijft zo achterlijk.
Heb er zelfs niet zo op gelet...quote:Op zondag 22 juli 2018 21:35 schreef Bolasie het volgende:
Die rode banden voor de trainers blijft zo achterlijk.
Naast dat het zo lijkt is het ook nog eens zo. Hitler Huub zou een perfecte trainer zijn voor de Belgische competitie.quote:Op zondag 22 juli 2018 22:38 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Lijkt net of er een stel nazi's langs de lijn staan met zo'n band.
De hele wedstrijd was op tv.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 22:21 schreef PSVCL het volgende:
Luik 3-2 Gent , (de 1e competitie wedstrijd) ,de laatste minuten te zien op ziggo.
Ajax is gewaarschuwd
Mooi, kan Siem de Jong eindelijk weer wedstrijdritme op doen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 21:01 schreef PSVCL het volgende:
Luik op ziggo
Kunnen er helemaal niks van
ajax wint met een g team
Lolquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 21:19 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Mooi, kan Siem de Jong eindelijk weer wedstrijdritme op doen.
Volgens Aad wordt het een lastig potje.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 21:56 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Lol
Als je denkt dat de Eredivisie van een laag niveau is moet je effe schakelen naar Ziggo,Ajax kan zich alvast voorbereiden op de laatste kwalificatie ronde.
Hij is gek manquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 21:59 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Volgens Aad wordt het een lastig potje.
Carcela kan een beetje ballen ,viel net pas inquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 22:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wat een zaadpot, al zitten er geloof ik enkele basiskrachten op bank oid.
CSKA uitquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 22:19 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Elke dag een andere mening![]()
Lestienne speelt er wel, die vond ik wel goed bij PSV.
Sneu wel met zijn ouders toen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 00:06 schreef PSVCL het volgende:
[..]
CSKA uit![]()
Helaas te weinig in actie gezien voor PSV
Triest ja ,in korte periode beide ouders verliezen dan ben je mentaal gelijk afgeschreven voor het seizoen .quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 00:10 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Sneu wel met zijn ouders toen.
We hebben alle coëfficientpunten hard nodig dit jaar, dus hopen dat Ajax er snel uit ligt is dan niet zo zinvol aangezien Ajax en PSV eens beide tegelijk een goed jaar moeten hebben.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 00:23 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Triest ja ,in korte periode beide ouders verliezen dan ben je mentaal gelijk afgeschreven voor het seizoen .
Gun hem wel een hattrick tegen Ajax
Ajax op dinsdag, PSV woensdag..quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 00:24 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
We hebben alle coëfficientpunten hard nodig dit jaar, dus hopen dat Ajax er snel uit ligt is dan niet zo zinvol aangezien Ajax en PSV eens beide tegelijk een goed jaar moeten hebben.
Ajax en PSV tegelijk in de CL was de laatste keer 2006? Toen overwinterden ze beide nog volgens mij.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 00:51 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Ajax op dinsdag, PSV woensdag..
Waren wel mooie tijden ja.
Effe opgezocht ,2006 idd..quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 01:49 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ajax en PSV tegelijk in de CL was de laatste keer 2006? Toen overwinterden ze beide nog volgens mij.
Kijk even naar die poules, en dan vooral van Ajaxquote:Op zaterdag 4 augustus 2018 02:31 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Effe opgezocht ,2006 idd..
Ajax zat in een poule met Arsenal,Fc Thun en Praag.
De 8e finale geven ze een 2-0 voorsepong weg tegen Inter
PSV bij Schalke04 ,Fener en AC..4x tegen Milan gespeeld dat seizoen
![]()
Hopelijk groeien beide clubs weer terug naar dat niveau.Ajax geeft eindelijk geld uit voor kwaliteit ,PSV is de laatste jaren stabiel voert goed beleid en heeft aardig wat talent in de breedte.
Goede ontwikkeling
moest lachenquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 21:01 schreef PSVCL het volgende:
Luik op ziggo
Kunnen er helemaal niks van
ajax wint met een g team
AC en Arsenal van toen was wel even wat anders dan nu. Toch was de rest in die poules inderdaad ook niet ongunstig.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 11:12 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Kijk even naar die poules, en dan vooral van Ajaxdaar kom je nu nooit meer in terecht.
Eigenlijk zou Nederland dan moeten doorgroeien naar de plek waar Rusland nu staat op de coëfficientlijst zodat je als kampioen in pot 1 komt (waar PSV een paar jaar geleden nog van heeft geprofiteerd), maar die kans acht ik 0,0 zolang onze subtop niet eens kan winnen van clubs als Kairat Almanak.
Ja maar ik doelde meer erop dat ze zowel Praag als FC Thun kregen, nu krijg je er daar maximaal maar eentje van natuurlijkquote:Op zaterdag 4 augustus 2018 11:15 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
AC en Arsenal van toen was wel even wat anders dan nu. Toch was de rest in die poules inderdaad ook niet ongunstig.
Wat ik ook geweldig vond was toen Ajax die dubbele poulefase overleefde. 2x weggespeeld worden door Valencia en alsnog de tweede pouleronde overleven
Ik vind het maar schandalig ookquote:Op zaterdag 4 augustus 2018 11:17 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja maar ik doelde meer erop dat ze zowel Praag als FC Thun kregen, nu krijg je er daar maximaal maar eentje van natuurlijkzelfs als je in pot 2 zit.
In die tijd had je natuurlijk dat alle grote competities maar twee directe tickets hadden en twee voorronde-tickets en nu allemaal 4 direct dus is het helemaal onmogelijk om zo'n sterke poule te ontlopen.
Wedstrijd daardoor afgelopen. De totale afgang voor Anderlecht ...quote:Op vrijdag 12 april 2019 21:15 schreef TheArt het volgende:
Die van Anderlecht zijn de hele boel aan het verbouwen daar.
Als het niet vandaag al is...quote:Op vrijdag 12 april 2019 21:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Wedstrijd daardoor afgelopen. De totale afgang voor Anderlecht ...
Morgen vliegt Rutten buiten ...
Alleen wat fakkels toch?quote:Op vrijdag 12 april 2019 21:15 schreef TheArt het volgende:
Die van Anderlecht zijn de hele boel aan het verbouwen daar.
Rutten heeft welgeteld 1 goed seizoen gehad bij Twente, daarna bij alle clubs was t niks.quote:Op vrijdag 12 april 2019 21:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Wedstrijd daardoor afgelopen. De totale afgang voor Anderlecht ...
Morgen vliegt Rutten buiten ...
Nu ja "een minder seizoen" ... Ze staan op het punt om voor het eerst in 56 jaar geen Europees voetbal te halen ...quote:Op vrijdag 12 april 2019 23:47 schreef Pleun2011 het volgende:
Die Belgen met hun berichtgeving.. Vuurpijlen? Rookbommen? Vuurbommen? Nee, idioten..gewoon fakkels.
Typisch gedrag van verwende supportertjes trouwens.. Anderlecht draait een keer een minder seizoen..het is wat..dan draai je wel door ja.
Nou wat verschrikkelijk.. kom op joh..de wereld vergaat niet. Verwende kutsupportertjes die niet met tegenslag kunnen omgaan.quote:Op vrijdag 12 april 2019 23:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Nu ja "een minder seizoen" ... Ze staan op het punt om voor het eerst in 56 jaar geen Europees voetbal te halen ...
Gelukkig is de forfaitnederlaag 5-0 daar.quote:Op zaterdag 13 april 2019 12:08 schreef Zorro het volgende:
Als Anderlecht een reglementaire 3-0 nederlaag krijgt hebben ze er nog voordeel van ook. In de wedstrijd zou dat een veel hogere uitslag zijn geworden.
En het lijkt ook geen incident te zijn na veel pech o.i.d., maar vooral het gevolg van de transferpolitiek.quote:Op vrijdag 12 april 2019 23:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Nu ja "een minder seizoen" ... Ze staan op het punt om voor het eerst in 56 jaar geen Europees voetbal te halen ...
Terwijl Verschueren alle schuld nu richting de spelers schuift. Volgens mij kunnen die gewoon niet beter ...quote:Op zondag 14 april 2019 12:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
En het lijkt ook geen incident te zijn na veel pech o.i.d., maar vooral het gevolg van de transferpolitiek.
In elk geval niet heel veel beter.quote:Op zondag 14 april 2019 13:35 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Terwijl Verschueren alle schuld nu richting de spelers schuift. Volgens mij kunnen die gewoon niet beter ...
Die hebben een reeks oefenwedstrijden in aanloop naar de bekerfinale.quote:Op dinsdag 16 april 2019 10:02 schreef de_boswachter het volgende:
Zo saai dat einde van die Belgische competitie.... heel treurig.
Vraag me af hoe bijvoorbeeld een KV Mechelen dat nu doet. Zijn inmiddels al een aantal weken klaar. Trainen die spelers nog? Of hebben die 3 maanden vakantie? Raar.
Ohja die spelen nog de bekerfinale inderdaad....quote:Op dinsdag 16 april 2019 10:49 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Die hebben een reeks oefenwedstrijden in aanloop naar de bekerfinale.
Lokeren traint nog en speelt een paar keer tegen Mechelen ook.
Die kunnen straks mooi tegen FC Twente spelen.quote:Op dinsdag 16 april 2019 10:02 schreef de_boswachter het volgende:
Zo saai dat einde van die Belgische competitie.... heel treurig.
Vraag me af hoe bijvoorbeeld een KV Mechelen dat nu doet. Zijn inmiddels al een aantal weken klaar. Trainen die spelers nog? Of hebben die 3 maanden vakantie? Raar.
Lokeren traint idd nog, maat vorig jaar zag je bv dat de spelers van Cercle Brugge, toen kampioen in 1B een wel zeer uitgebreide vakantie namen ...quote:Op dinsdag 16 april 2019 10:49 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Die hebben een reeks oefenwedstrijden in aanloop naar de bekerfinale.
Lokeren traint nog en speelt een paar keer tegen Mechelen ook.
https://sporza.be/nl/2019(...)rlecht-oefencentrum/quote:De politie is vanochtend binnengevallen op het oefencentrum van Anderlecht in Neerpede. Een 30-tal agenten zijn afgestapt. De zaak heeft niets te maken met "Operatie Zero", maar kadert in een onderzoek naar witwaspraktijken bij transfers.
quote:Hoe zit het nu met de verdeling van de Europese tickets na de triomf van KV Mechelen en met de ‘Propere Handen’-affaire die nog altijd als een Zwaard van Damocles boven Malinwa hangt? Alle scenario’s op een rij.
Optie 1: KVM wordt vrijgesproken in Operatie Propere Handen
KV Mechelen plaatst zich rechtstreeks voor de groepsfase van de Europa League. Voorts dezelfde situatie als dat de Buffalo’s de beker zouden winnen: de nummer vier uit play-off 1 speelt tegen de winnaar uit play-off 2 voor het laatste EL-ticket.
Optie 2: KVM wordt veroordeeld in Operatie Propere Handen
KV Mechelen wordt uitgesloten voor Europees voetbal. Het ticket voor de rechtstreekse plaatsing voor de Europa League-groepsfase gaat daardoor naar de nummer drie uit play-off 1. De nummer vijf uit play-off 1 speelt tegen de winnaar van play-off 2 voor het laatste ticket voor de Europa League. Zo zou Anderlecht, met AA Gent als belangrijkste concurrent, toch nog kans maken op Europees voetbal.
Amateur wordt het sowieso niet. Door het feit dat ze kampioen zijn in 1B zullen ze bij degradatie teruggezet worden naar 1B ipv 1ste Amateur ...quote:
Door hun nogal agressieve aanpak zouden ze hun proflicentie kunnen verliezen.quote:Op woensdag 1 mei 2019 19:45 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Amateur wordt het sowieso niet. Door het feit dat ze kampioen zijn in 1B zullen ze bij degradatie teruggezet worden naar 1B ipv 1ste Amateur ...
Maar Anderlecht komt wel voor ...quote:Op zondag 5 mei 2019 14:45 schreef Zorro het volgende:
Anderlecht - Standard is alweer genot. 10 minuten bezig en alweer rood voor Anderlecht
En de VAR ziet niet dat hij de bal met de hand aan heeft genomenquote:Op zondag 5 mei 2019 15:09 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Maar Anderlecht komt wel voor ...
Als je die herhaling ziet is dat onvoorstelbaar eigenlijk ...quote:Op zondag 5 mei 2019 15:24 schreef Tim86 het volgende:
[..]
En de VAR ziet niet dat hij de bal met de hand aan heeft genomen
En KV Mechelen wordt uiteindelijk bestraft en degradeert, ze worden vervangen door Beerschot. KVM mag ook niet Europees spelen, AA Gent mag dat nu wel.quote:Op woensdag 1 mei 2019 19:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
Bij Waasland Beveren kan je er nog over discussiëren, maar op basis van wat er bekend is gemaakt, lijkt het me evident dat zeker KV Mechelen gestraft wordt.
quote:KV Mechelen hoeft komend seizoen toch niet op het tweede niveau van België uit te komen en mag ook gewoon Europees voetbal spelen. Het Belgisch Arbitragehof voor de Sport (BAS) heeft de beslissing van de tuchtcommissie van de Belgische voetbalbond (KBVB) woensdag teruggedraaid.
Mechelen promoveerde afgelopen seizoen naar het hoogste niveau en won bovendien de beker van België. Als gevolg van een slepende matchfixingzaak kon door al die successen weer een streep. Begin juni besliste de KBVB namelijk dat Malinwa niet mocht promoveren, niet in Europa mocht uitkomen en ook niet in het Belgische bekertoernooi.
Aanleiding was het vermeende aandeel van KV Mechelen in het Belgische omkoopschandaal dat aan het licht kwam dankzij Operatie Propere Handen. Bestuurders van de club zouden hebben geprobeerd het duel met Waasland-Beveren op de laatste speeldag van het seizoen 2017/18 te manipuleren om degradatie te voorkomen, al lukte dat laatste uiteindelijk niet.
Mechelen ging in beroep bij het BAS. Met succes, zo blijkt nu. Het vonnis kan alleen nog worden aangevochten bij een burgerlijke rechtbank, maar het lijkt er dus op dat de bekerwinnaar in Europa mag uitkomen én op het hoogste niveau. Waasland-Beveren ontspringt de dans eveneens. SC Lokeren degradeert en ook Beerschot-Wilrijk komt uit op het tweede niveau.
https://www.vi.nl/nieuws/(...)g-in-matchfixingzaak
Het ergste is eigenlijk dat het BAS zich helemaal niet uitlaat over de grond van de zaak, maar gewoon over een procedurefout. Een fout in het bondsreglement. Waardoor KVM niet gestraft kan worden.quote:Op woensdag 10 juli 2019 16:08 schreef J.B. het volgende:
Manmanman, wat een klucht weerZijn er nog uitspraken van de bond die wel stand houden bij het BAS?
KV Mechelen is overduidelijk schuldig, maar ontsnapt door een techniciteit. Soit, als die fout gemaakt is, dan is die fout gemaakt, maar de arrogantie waarmee KVM nu plots uitpakt is vrij walgelijk.quote:Op woensdag 10 juli 2019 20:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Het ergste is eigenlijk dat het BAS zich helemaal niet uitlaat over de grond van de zaak, maar gewoon over een procedurefout. Een fout in het bondsreglement. Waardoor KVM niet gestraft kan worden.
Laat ons hopen dat men nog een manier kan vinden om ze te straffen en ze de competitie met 20 punten achterstand mogen aanvatten ofzoiets ...quote:Op donderdag 11 juli 2019 00:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
KV Mechelen is overduidelijk schuldig, maar ontsnapt door een techniciteit. Soit, als die fout gemaakt is, dan is die fout gemaakt, maar de arrogantie waarmee KVM nu plots uitpakt is vrij walgelijk.
Komt door het wanbeleid van Luc Devroe. Heel veel spelertjes willen of kunnen niet weg die eerder door hem zijn gehaald en dus zit je met bijna veertig man opgescheept.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 12:39 schreef jorienvdherik het volgende:
De selectie van Anderlecht is toch veels te groot?
https://www.rsca.be/nl/teams/a-team
[ afbeelding ]
Veel spelers op de transfermarkt die ze maar niet kwijtraken door de hoge salarissen.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 12:39 schreef jorienvdherik het volgende:
De selectie van Anderlecht is toch veels te groot?
https://www.rsca.be/nl/teams/a-team
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 23 juli 2019 13:10 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Komt door het wanbeleid van Luc Devroe. Heel veel spelertjes willen of kunnen niet weg die eerder door hem zijn gehaald en dus zit je met bijna veertig man opgescheept.
Bedankt voor jullie reactie, ik startte gisteravond een game met Anderlecht in FM, en kwam er niet wijs uit, wie nu goede spelers zijn of jeugdspelers.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 13:12 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Veel spelers op de transfermarkt die ze maar niet kwijtraken door de hoge salarissen.
Lawrence, Milic, Chipciu, Makarenko, Trebel, Saief, Santini,Sa, Musonda...
En op deze lijst staan ook flink wat jeugdspelers waarvan ze nog wat gaan verhuren.
Was wel een mooie goal van Vlappie. Wel buitenspel dus terecht afgekeurd.quote:Op zondag 28 juli 2019 14:45 schreef Bolasie het volgende:
En weer Vlap. Vlappie in Oranje.
Of toch niet.
4-3-3 met Zulj op 6 en Gerkens als false 9quote:Op maandag 29 juli 2019 14:37 schreef jorienvdherik het volgende:
Weet iemand een opstelling met foto van de posities?
https://sporza.be/nl/matc(...)erlecht-kv-oostende/
Hoe speelde Anderlecht precies?
Blijft vreemd hoe ze het doen, spelen verschrikkelijk goed voetbal in de eerste helft maar gaan daarna gewoon roemloos ten onder ... (voor de 4de keer op rij al eigenlijk)quote:Op zaterdag 17 augustus 2019 19:38 schreef Bolasie het volgende:
Anderlecht gaat vrolijk verder waar het mee bezig is. Twee punten uit de mogelijke twaalf.
Vraag me af of je de match hebt gezien, want “verschrikkelijk goed voetbal” is wel een stevig overstatement. Kortrijk durfde vooral niets in de eerste helft.quote:Op zondag 18 augustus 2019 11:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Blijft vreemd hoe ze het doen, spelen verschrikkelijk goed voetbal in de eerste helft maar gaan daarna gewoon roemloos ten onder ... (voor de 4de keer op rij al eigenlijk)
Van deze match heb ik enkel maar 't verslag gezien, maar tegen KV Mechelen was hun spel bij vlagen zéér goed ...quote:Op maandag 19 augustus 2019 13:20 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
Vraag me af of je de match hebt gezien, want “verschrikkelijk goed voetbal” is wel een stevig overstatement. Kortrijk durfde vooral niets in de eerste helft.
En opruiming,quote:Op donderdag 22 augustus 2019 12:49 schreef KennyPowers het volgende:
Anderlecht moet zich herpakken na de 2 op 12. Het staat voor een belangrijke match tegen Genk en pakt de zaken iets anders aan. Vincent Kompany wordt vanaf nu ook de vaste kapitein en zal zich meer als speler gedragen op matchdagen. Simon Davies zal aan de zijlijn de tactiek bepalen en de wissels doen.
Als FCB supporter moet ik hier wel om lachenquote:
Als oude Anderlecht fan moet ik er ook wel om lachen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2019 13:03 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Als FCB supporter moet ik hier wel om lachen![]()
wowquote:Op dinsdag 17 september 2019 01:33 schreef berko13 het volgende:
Als je de Play Offs van vorig seizoen meetelt, won Anderlecht 2 keer de voorbije 17 matchen.
Play Off 1
Genk 3-0 Anderlecht
Anderlecht 2-3 Club Brugge
Anderlecht 1-2 Antwerp
Standard Luik 5-0 Anderlecht (wedstrijd stopgezet --> forfaitnederlaag)
Anderlecht 0-0 Gent
Club Brugge 1-0 Anderlecht
Anderlecht 2-1 Standard Luik
Antwerp 1-1 Anderlecht
Anderlecht 1-1 Genk
Gent 2-1 Anderlecht
Jupiler Pro League 2019/20
Anderlecht 1-2 Oostende
Moeskroen 0-0 Anderlecht
Anderlecht 0-0 Mechelen
Kortrijk 4-2 Anderlecht
Genk 1-0 Anderlecht
Anderlecht 1-0 Standard Luik
Anderlecht 1-2 Antwerp
Twee keer tegen Standard.
Opvallend is dat Preud'homme als coach daar nog nooit heeft gewonnen.
Ik zag het net. Het Belgische voetbal volg ik niet zo, maar ik zie bij Anderlecht ook niet echt bijzondere spelers. 5 punten is wel heel slechtquote:
Zeer treffende omschrijvingquote:Man van de Match: Net als vorige week behoedde Hendrik Van Crombrugge zijn ploeg voor een historische afslachting. De doelman dacht dat hij bij Eupen in een schietkraam stond, maar bij Anderlecht is het misschien nog erger.
Bij de eerste goal van Diatta stompte hij de bal wel netjes voor zijn voeten. Vond dat wel een fout.quote:Op zondag 22 september 2019 22:35 schreef J.B. het volgende:
Club Brugge speelt Anderlecht tureluurs, maar is nog mild met de score
https://sporza.be/nl/matc(...)b-brugge-anderlecht/
[..]
Zeer treffende omschrijving
Ik niet, was op die kleine afstand al een prestatie dat hij hem eruit hield. Het was overigens een eigen doelpunt omdat de bal via de paal tegen z'n achterste het doel in vloog.quote:Op zondag 22 september 2019 22:44 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Bij de eerste goal van Diatta stompte hij de bal wel netjes voor zijn voeten. Vond dat wel een fout.
Haha 5x zoveel verlies met Kompany dan zonder Kompanyquote:Op zondag 1 december 2019 16:28 schreef Van_Poppel het volgende:
Anderlecht glijdt steeds verder af. Vandaag verloor het Project Kompany met 3-2 van Oostende. PO1 halen zal nog een lastige klus worden.
Dit laatste weekeinde pakte wel goed uit voor Anderlecht, ook door het verlies van Zutte Waregem.quote:
Die gaat PO 1 wel halen.quote:Op maandag 23 december 2019 08:21 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dit laatste weekeinde pakte wel goed uit voor Anderlecht, ook door het verlies van Zutte Waregem.
quote:'Vlap ontsnapt aan megaschoonmaak Anderlecht: zeventien spelers weg'
Anderlecht wil in de komende twee transferperiodes tenminste zeventien spelers laten vertrekken. De Belgische topclub presenteerde onlangs al een uitgebreid toekomstplan en maakte toen ook bekend de selectie flink te willen opschonen. Het Laatste Nieuws schrijft nu te weten om welke spelers het gaat. Michel Vlap ontspringt de dans.
Vlap kwam afgelopen zomer voor zeven miljoen euro over van SC Heerenveen. De aanvallende middenvelder was daarmee de grote aankoop van de nieuwe trainer Vincent Kompany, die inmiddels een paar stapjes terug heeft gedaan en zich vooral focust op zijn spelersloopbaan bij de Belgische topclub. Vlap overtuigde slechts sporadisch, maar krijgt van Anderlecht langer de kans om zich te bewijzen in Brussel.
Voor twaalf andere huidige contractspelers geldt dat niet. Anderlecht kampt met ernstige financiële tekorten en neemt daarom geen halve maatregelen. Doelman Davy Roef, verdediger Thierry Lutonda, middenvelders Hotman El Kababri, Alexis Saelemaekers, Alexandru Chipciu, Yevhen Makarenko, Pieter Gerkens, Kenny Saief, Adrien Trebel en aanvallers Isaac Thelin, Andy Najar en Knowledge Musona zijn naar verluidt allen op de transferlijst geplaatst.
Daarnaast hebben ook vijf spelers die momenteel worden verhuurd te horen gekregen dat er geen toekomst is voor hen bij Anderlecht. Het gaat daarbij om Bubacarr Sanneh, Ognjen Vranjes, Antonio Milic, Sven Kums en James Lawrence. Belgische media melden dat de massale uittocht bij Anderlecht inmiddels op gang begint te komen. Musona lijkt op weg naar Mamelodi Sundowns, Thelin onderhandelt met FC Kopenhagen en voor Chipciu bestaat serieuze belangstelling uit Turkije.
TL;DRquote:Pro League wil meer geld en stelt beslissing over tv-rechten Belgische competitie uit
De Pro League moest vandaag beslissen waar en hoe het Belgische voetbal van deze zomer tot 2024 of 2025 zal worden uitgezonden. “Maar op basis van de huidige stand van zaken konden de rechten niet worden toegewezen”, reageerde de Pro League. Wellicht voldeden de biedingen financieel niet aan de verwachtingen, de Pro League hoopt meer dan 100 miljoen euro binnen te halen.
De Algemene Vergadering van de Pro League heeft vandaag kennis genomen van de biedingen op de mediarechten voor de Belgische voetbalcompetitie vanaf volgende zomer. Maar die heeft deze rechten niet toe te wijzen op basis van de huidige stand van zaken en plant vervolggesprekken met de bieders in de huidige procedure.
Er lagen voorstellen op tafel, waardoor de profclubs er met zo’n 15 procent op zouden vooruitgaan (het vorige contract leverde 80 miljoen euro op). Maar het jaarlijkse bedrag van ongeveer 92 miljoen euro lag wel onder het streefdoel. De profclubs zijn er rotsvast van overtuigd dat hun voetbalproduct meer waard is en gingen daarom niet akkoord met de bieding.
In de tussentijd heeft de Algemene Vergadering aan het management gevraagd de mogelijkheid te onderzoeken om een nieuwe tender op te starten, dit in overleg met de Belgische Mededingsautoriteiten.
Uitstel dus. Het nieuws gisteren dat de topclubs in België en Nederland een stap dichter zijn bij het opzetten van een BeNeLiga kan een invloed hebben gehad. Wellicht wordt in februari een tweede tenderprocedure gelanceerd in de hoop dat dat een lucratievere deal oplevert.
Trust the process
Genk en Pro League-voorzitter Peter Croonen reageerde kort voor de microfoons van VRT en VTM. “We kijken of het nodig zou zijn om een nieuwe tender op te starten, of dat opportuun is. We hebben vertrouwen in het proces, er zijn nog mensen in het voetbal die dat zeggen (lacht). Maar we zijn nog volop in proces, dus eigenlijk valt er niks meer te communiceren vandaag. Het is in het belang van de oefening die we vandaag aan het maken zijn. We willen de communicatie beperken.”
BRON
quote:Op zondag 23 februari 2020 11:48 schreef Idisrom het volgende:
De nummer 6, KRC Genk, en de nummer 7, KV Mechelen wonnen gisteren beide de 27-ste competitieronde.
Ik zie Anderlecht de play-offs niet meer halen dit seizoen.
Na 23 december is het blijkbaar niet veel beter gegaan met Anderlecht.quote:
Eentje die alleen maar onwaarschijnlijker wordt, nu al 12/12 en vanavond moest zelfs nr 2 AA Gent eraan geloven ... In 4 wedstrijden van 9 punten achter naar 3 punten voor op Waasland-Beveren ...quote:Op zondag 23 februari 2020 20:01 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ondertussen is Cercle onderaan het klassement aan een onwaarschijnlijke reeks richting redding bezig ...
René van der Gijp heeft er nog een paar jaar bij Lokeren gespeeld in zijn jonge jaren.quote:Op maandag 20 april 2020 13:35 schreef Sjoerd102 het volgende:
https://sporza.be/nl/2020(...)lliet~1587379184575/
Standard Luik zal zich wel kunnen redden, is meer door slordig heden.quote:Op vrijdag 10 april 2020 18:50 schreef Sjoerd102 het volgende:
Standard wellicht terug naar de amateurs
https://sporza.be/nl/2020(...)ssing~1586517562125/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |