abonnement Unibet Coolblue
pi_162449328
Club Brugge is kampioen geworden met een verschil van 7 punten. ik dacht dat dit het grootste verschil was sinds het play off systeem maar Anderlecht deed veel beter in 2009-2010

2009-2010 Anderlecht (18 punten voorsprong op Gent)
2010-2011 Racing Genk (0 verschil met Standard)
2011-2012 Anderlecht (4 punten verschil met Club Brugge)
2012-2013 Anderlecht (2 punten verschil met SV Zulte Waregem)
2013-2014 Anderlecht ( 2 punten verschil met Standard)
2014-2015 AA Gent (.2 verschil met Club Brugge)
2015-2016 Club Brugge (7 punten verschil met Anderlecht)
pi_162511784
Zo moet het Eurostadion er straks uitzien: "Als we begin 2017 kunnen starten, zitten we nog altijd op schema"

http://www.hln.be/hln/nl/(...)tijd-op-schema.dhtml

Ik ben benieuwd of het stadion er ooit komt. Ontwerp is wel vrij standaard en saai mijns inziens, maar zoveel manoeuvreerruimte heb je natuurlijk ook niet bij een voetbalstadion.
pi_162536297
quote:
Club Brugge-fans openen aanval op Anderlecht én Gent en dienen klacht in bij Europese Unie



Financiële doping in het Belgische voetbal. We hebben alles gehad... Een fanclub van Club Brugge dient eerstdaags een klacht in bij de Europese Unie. De blauw-zwarte aanhang beschuldigt stad Gent en stad Brussel van illegale staatssteun aan respectievelijk KAA Gent en RSC Anderlecht.

Alles kadert in de stadiondossiers. Volgens de fans van Club Brugge krijgen KAA Gent en RSC Anderlecht financiële doping. Advocaat Walter Van Steenbrugge is alvast overtuigd dat hij de blauw-zwarte slag thuis kan halen.
De fanclub van de landskampioen dient een klacht in bij de Europese Raad voor Mededinging. Dat meldt Het Laatste Nieuws. Dat orgaan moet erop toezien dat regels voor alle bedrijven in één sector hetzelfde zijn. In het Vlaams: voor alle voetbalclubs.

Dus concreet: overheidssteun moet voor iedereen hetzelfde zijn. En net dat principe werd volgens de fans van Club Brugge geschonden. Eén ding is zeker: het onderzoek van de EU zal maanden duren en kan heel zwaar worden voor Gent en Anderlecht.
Van Steenbrugge berekende immers dat de Buffalo's in totaal zo'n 58 miljoen euro aan staatssteun ontvingen, terwijl stad Brussel ook Anderlecht op eenzelfde manier wil steunen.
Wat als?

Als de Europese Unie die denkwijze volgt - waar Van Steenbrugge dus heilig van overtuigd is - zal Anderlecht zich moeten terugtrekken uit het Eurostadion. Voor Gent is het verdict zwaarder, het stadion staat er immers al...



Dus concreet: overheidssteun moet voor iedereen hetzelfde zijn. En net dat principe werd volgens de fans van Club Brugge geschonden. Eén ding is zeker: het onderzoek van de EU zal maanden duren en kan heel zwaar worden voor Gent en Anderlecht.
Van Steenbrugge berekende immers dat de Buffalo's in totaal zo'n 58 miljoen euro aan staatssteun ontvingen, terwijl stad Brussel ook Anderlecht op eenzelfde manier wil steunen.
Wat als?

Als de Europese Unie die denkwijze volgt - waar Van Steenbrugge dus heilig van overtuigd is - zal Anderlecht zich moeten terugtrekken uit het Eurostadion. Voor Gent is het verdict zwaarder, het stadion staat er immers al...

https://www.voetbalkrant.(...)aa-gent?ref=popular#
Wordt ongetwijfeld vervolgd ... :P

Overigens ben ik ook wel tegen dat nieuwe stadion in Brussel:

- Het is een publiek geheim dat de Brusselse politiek één grote maffiabende is en je weet nu al dat er ongetwijfeld grote zakken met geld rondgaan om er alles aan te doen dit project er door te krijgen tegen 2020.

- Zou slecht zijn voor de Belgische competitie omdat dit de verhoudingen tussen de topclubs volledig scheef gaat trekken. Enkel Club Brugge kan dan misschien nog een beetje concurreren met Anderlecht (als hun stadion er komt met 40.000 - 45.000 capaciteit) maar Gent, Genk en Standard zullen er niet meer aan te pas komen. Niet gezond voor een competitie. Anderlecht moet gewoon op eigen kracht een stadion op maat bouwen van 35.000 - 40.000 man.

- Ik ben anti rode duivels, ik ben meer voorstander om naar het voorbeeld van Wales en Schotland een eigen nationale ploeg te maken voor Vlaanderen, Brussel en Wallonië apart en die wedstrijden te laten doorgaan in clubstadions en deze stadions te upgraden.

:D :Y
pi_162582323
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 12:02 schreef berko13 het volgende:

[..]

Wordt ongetwijfeld vervolgd ... :P

Overigens ben ik ook wel tegen dat nieuwe stadion in Brussel:

- Het is een publiek geheim dat de Brusselse politiek één grote maffiabende is en je weet nu al dat er ongetwijfeld grote zakken met geld rondgaan om er alles aan te doen dit project er door te krijgen tegen 2020.

- Zou slecht zijn voor de Belgische competitie omdat dit de verhoudingen tussen de topclubs volledig scheef gaat trekken. Enkel Club Brugge kan dan misschien nog een beetje concurreren met Anderlecht (als hun stadion er komt met 40.000 - 45.000 capaciteit) maar Gent, Genk en Standard zullen er niet meer aan te pas komen. Niet gezond voor een competitie. Anderlecht moet gewoon op eigen kracht een stadion op maat bouwen van 35.000 - 40.000 man.

- Ik ben anti rode duivels, ik ben meer voorstander om naar het voorbeeld van Wales en Schotland een eigen nationale ploeg te maken voor Vlaanderen, Brussel en Wallonië apart en die wedstrijden te laten doorgaan in clubstadions en deze stadions te upgraden.

:D :Y
Vlaanderen op niveau van Denemarken, Noorwegen, Zwitserland.....
Brussel op niveau van San Marino, Gibraltar en Liechtenstein....
Wallonië op niveau van Albanië

Top idee!
pi_162590900
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 02:01 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Vlaanderen op niveau van Denemarken, Noorwegen, Zwitserland.....
Brussel op niveau van San Marino, Gibraltar en Liechtenstein....
Wallonië op niveau van Albanië

Top idee!
Alles beter dan een land zonder identiteit, toch?

Wat zijn eigenlijk de 3 meest gezongen liedjes bij wedstrijden van de rode duivels?
pi_162606787
De tweede finale van de play-offs om Europees voetbal was vandaag. Als gevolg van een 5-1 thuisoverwinning op Charleroi heeft Genk daarin als laatste ploeg een Europees ticket weten te bemachtigen. Drie van de vijf Genkse doelpunten werden gemaakt door Karelis, en de overwinning was voldoende om de 2-0 nederlaag in Charleroi uit te wissen.
pi_162608017

Preud'homme doet er nog een jaartje bij.
pi_162608073
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 22:31 schreef J.B. het volgende:
De tweede finale van de play-offs om Europees voetbal was vandaag. Als gevolg van een 5-1 thuisoverwinning op Charleroi heeft Genk daarin als laatste ploeg een Europees ticket weten te bemachtigen. Drie van de vijf Genkse doelpunten werden gemaakt door Karelis, en de overwinning was voldoende om de 2-0 nederlaag in Charleroi uit te wissen.
Gunde het Charleroi wel maar Genk is beter voor de coëfficiënt. Die zijn alle voorrondes beschermd.
pi_162760979
  zondag 5 juni 2016 @ 18:22:02 #60
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_162766498
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 13:18 schreef berko13 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik snap die klacht van Van Steenbrugge eigenlijk niet. Club Brugge is zelf 2x financieel gered geweest door een stadion dat ze cadeau kregen van de stad Brugge. 1x met het Olympiastadion (dat hen toen echt effectief van het faillissement redde) en met de uitbreiding ervan bij Euro 2000 ...

Dat het ondertussen fel verouderd is, is ook een feit, maar het verleden moet je toch ook niet vergeten.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_162780701
Jeej weer de Derby der Lage Landen op 9 November *O*
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_162780718
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 04:49 schreef TLC het volgende:
Jeej weer de Derby der Lage Landen op 9 November *O*
Shit, ligt de competitie al weer stil.
pi_162828059
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 05:06 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Shit, ligt de competitie al weer stil.
Zucht, Interland voetbal moet ook kunnen. Maar ik zou het wel gegroepeerd willen zien
pi_162887606
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 04:49 schreef TLC het volgende:
Jeej weer de Derby der Lage Landen op 9 November *O*
Met Gibraltar erbij in de poule van voorronde wk 2018 is het nog niet zeker of het doorgaat
pi_162896717
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 12:35 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Met Gibraltar erbij in de poule van voorronde wk 2018 is het nog niet zeker of het doorgaat
Ik hoop van wel, ik vind het altijd de mooiste interland die helaas veels te weinig gespeeld wordt.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_164097115
We zijn weer begonnen met KV Mechelen - Club Brugge

Geweldige pot
pi_164097136
De opstelling:
pi_164097235
koekoek
pi_164097252
GOLLLLLLLL Izquierdo
pi_164097317
die keeper :')
pi_164097354
DJ Cools 2-0 alweer
pi_164098204
Die Simons is inmiddels al 50
pi_164098329
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 21:39 schreef Bolasie het volgende:
Die Simons is inmiddels al 50
Hij werd er keihard uitgesprint in de eerste helft en had toen een penalty tegen moeten krijgen maar de scheids floot niet

gelachen
pi_164098409
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 21:39 schreef Bolasie het volgende:
Die Simons is inmiddels al 50
Vrijwel even oud als onze Totti
pi_164098462
Vormer redt
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')