Het is dus wel goed voor je cv maar inhoudelijk niet geweldig? In dat geval is het het overwegen waard.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 23:08 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Neu.
Recruiters willen er wel op geilen. Het is ook wel écht goed voor je ontwikkeling (i.t.t. een simpele commissie of rechtswinkelwerk). Als je nog een beetje een kindje bent en niet echt jezelf hebt moeten redden is het wel aardig.
Ik ben echter een fantastische baas en heb het derhalve niet nodig. Wellicht dat ik het in m'n master doe, maar dan om een LL.M. naar een ander recht te behalen.
Het is goed voor je cv, maar vooral erg tof voor jezelf als mens. Half jaar lang lol maken zonder je druk te maken over punten of geld.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 23:36 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Het is dus wel goed voor je cv maar inhoudelijk niet geweldig? In dat geval is het het overwegen waard.
Je hebt dus eveneens geen rechtswinkelwerk gedaan? Dacht dat dat toch wel als een standaardvereiste gezien werd.
Welk ander rechtsgebied G?
Paxposts zijn troll.
Het is toch vrij lastig om dat te regelen als je daarvoor nog geen praktijkervaring hebt opgedaan?quote:Op zondag 15 mei 2016 10:52 schreef DoubleDip het volgende:
Rechtswinkel is echt geen harde eis hoor. Zou zeggen dat het beter is om bijv. een relevante bijbaan of stage gehad of gedaan te hebben.
Publicatie tijdens je bachelor?quote:Op zondag 15 mei 2016 11:39 schreef eriksd het volgende:
Of een mooie publicatie. Dan kan je bij mij niet meer stuk.
Maakt niet uit lijkt me, je moet ergens beginnen. Denk dat de Rechtswinkel binnen komen een stuk makkelijker is dan een stage of bijbaan vinden die met je studie te maken heeft.quote:Op zondag 15 mei 2016 14:37 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Het is toch vrij lastig om dat te regelen als je daarvoor nog geen praktijkervaring hebt opgedaan?
Ja dat bedoel ik, het is toch een goede stepping stone. Stages en bijbanen zijn veelal bedoeld voor ouderejaars en rechtswinkel kan al vanaf tweede jaar toch?quote:Op zondag 15 mei 2016 14:39 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Maakt niet uit lijkt me, je moet ergens beginnen. Denk dat de Rechtswinkel binnen komen een stuk makkelijker is dan een stage of bijbaan vinden die met je studie te maken heeft.
Ja klopt, enige eis is dat je je P moet hebben. Stages gaat zo'n beetje vanaf het derde jaar, al vereisen best veel kantoren dat je in je master zit.quote:Op zondag 15 mei 2016 14:56 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik, het is toch een goede stepping stone. Stages en bijbanen zijn veelal bedoeld voor ouderejaars en rechtswinkel kan al vanaf tweede jaar toch?
En belastingwinkel? Je hebt op de UvA pas in derde jaar belastingvakken.quote:Op zondag 15 mei 2016 14:58 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Ja klopt, enige eis is dat je je P moet hebben. Stages gaat zo'n beetje vanaf het derde jaar, al vereisen best veel kantoren dat je in je master zit.
Geen idee, hier is bij de Rechtswinkel ook gewoon een afdeling Belastingrecht. Vanaf jaar 2 krijg je direct fiscale vakken dus dat zal vermoedelijk geen groot probleem zijn. Hoe het in jouw stad zit weet ik natuurlijk niet.quote:Op zondag 15 mei 2016 15:01 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
En belastingwinkel? Je hebt op de UvA pas in derde jaar belastingvakken.
Hij zegt net dat je bij de UvA pas vanaf derde jaar belastingvakken krijgt.. waarom betrek je het dan weer gelijk op Leiden?quote:Op zondag 15 mei 2016 15:02 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Geen idee, hier is bij de Rechtswinkel ook gewoon een afdeling Belastingrecht. Vanaf jaar 2 krijg je direct fiscale vakken dus dat zal vermoedelijk geen groot probleem zijn. Hoe het in jouw stad zit weet ik natuurlijk niet.
Ze vertelt alleen hoe het in Leiden werkt, nadat ze zegt dat ze niet weet hoe het op de UvA zit.quote:Op zondag 15 mei 2016 16:36 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Hij zegt net dat je bij de UvA pas vanaf derde jaar belastingvakken krijgt.. waarom betrek je het dan weer gelijk op Leiden?
Wat ben je toch een troll.quote:Op zondag 15 mei 2016 16:36 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Hij zegt net dat je bij de UvA pas vanaf derde jaar belastingvakken krijgt.. waarom betrek je het dan weer gelijk op Leiden?
Sure, als je wil opvallen.quote:
Ik lees prima wat er staat, ik zie ook wel dat er staat 'ik weet niet hoe het in andere steden zit', maar we weten ondertussen allemaal dat Leiden fantastisch is en super moeilijk. Is alleen niet relevant.quote:Op zondag 15 mei 2016 17:15 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Ze vertelt alleen hoe het in Leiden werkt, nadat ze zegt dat ze niet weet hoe het op de UvA zit.
Ik begrijp dat je dolgraag DD (of/en mij, zie eerder in dit topic) op haar/onze vingers wil tikken, maar het zou je sieren als je goed leest wat er staat. Mag je wel verwachten van een jurist in spe, toch?
Heb jij dat gedaan?quote:
Wat ben je toch een troll.quote:Op zondag 15 mei 2016 17:52 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik lees prima wat er staat, ik zie ook wel dat er staat 'ik weet niet hoe het in andere steden zit', maar we weten ondertussen allemaal dat Leiden fantastisch is en super moeilijk. Is alleen niet relevant.
En ga niet zo zielig in een slachtofferrol kruipen zeg.. 'je wilt ons maar al te graag op de vingers tikken'Je moet jezelf niet belangrijker maken dan je bent..
Neuh, ik heb lekker lopen fluimen. Maargoed, als je iets wil wat opvalt dan zou ik mijn CV sowieso niet als voorbeeld nemen.quote:Op zondag 15 mei 2016 17:52 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik lees prima wat er staat, ik zie ook wel dat er staat 'ik weet niet hoe het in andere steden zit', maar we weten ondertussen allemaal dat Leiden fantastisch is en super moeilijk. Is alleen niet relevant.
En ga niet zo zielig in een slachtofferrol kruipen zeg.. 'je wilt ons maar al te graag op de vingers tikken'Je moet jezelf niet belangrijker maken dan je bent..
[..]
Heb jij dat gedaan?
Joa, af en toe wel. Valt er tenminste nog wat te beleven. Die dramaverhalen van de overige topicbezoekers over jarenlange bachelor's en andere studievertragingen en elke week een andere richting in je leven zijn ook niet alles..quote:
okquote:Op zondag 15 mei 2016 17:56 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Joa, af en toe wel. Valt er tenminste nog wat te beleven. Die dramaverhalen van de overige topicbezoekers over jarenlange bachelor's en andere studievertragingen en elke week een andere richting in je leven zijn ook niet alles..
Nee ok ok. Maar enkel het doel je 'CV doen opvallen' staat mij eigenlijk al tegenquote:Op zondag 15 mei 2016 17:55 schreef eriksd het volgende:
[..]
Neuh, ik heb lekker lopen fluimen. Maargoed, als je iets wil wat opvalt dan zou ik mijn CV sowieso niet als voorbeeld nemen.
Zeg dan dat het niet zo is? Jij gebruikt dit topic als dagboek waarin je je strugles met andere mensen en/of tentamens deelt en elk jaar weer een andere richting kiest.quote:
okquote:Op zondag 15 mei 2016 17:58 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Zeg dan dat het niet zo is? Jij gebruikt dit topic als dagboek waarin je je strugles met andere mensen en/of tentamens deelt en elk jaar weer een andere richting kiest.
Tja, dan kun je beter iemand hebben die de boel een beetje luchtig houdt door te relativeren. Bij voorkeur een bijzonder intelligent en charismatisch persoon als ik zelf.
Fixed.quote:Op zondag 15 mei 2016 17:58 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Zeg dan dat het niet zo is? Jij gebruikt dit topic als dagboek waarin je je strugles met andere mensen en/of tentamens deelt en elk jaar weer een andere richting kiest.
Tja, dan kun je beter iemand hebben die de boel een beetje luchtig houdt opblaast door te relativeren brallen. Bij voorkeur een bijzonder intelligent en charismatisch vervelend en arrogant persoon als ik zelf.
Uiteraard ben ik wel van mening dat bij dat relativeren mensen in hun waarde moeten worden gelaten. In het verleden heb ik wel eens wat op de man gespeeld, maar dat laat ik nu wel...
Jajajajaja, dat mocht je natuurlijk willenquote:
quote:
Hmm, dit riekt naar samenzwering!quote:
Nou, daar heeft ze wel gelijk in hoor. 2-1, dus het is zo.quote:Op zondag 15 mei 2016 18:03 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Jajajajaja, dat mocht je natuurlijk willen
Ja, daarom ben ik dus tegenstander van democratie.quote:Op zondag 15 mei 2016 18:04 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Nou, daar heeft ze wel gelijk in hoor. 2-1, dus het is zo.
Bijzonder dat jij weet hoe hoog onze IQ-scores zijn.quote:Op zondag 15 mei 2016 18:05 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja, daarom ben ik dus tegenstander van democratie.
Of ze moeten de grens voor stemgerechtigdheid stellen op een IQ van 130. Dan ben ik veilig en jullie sowieso niet
Voor 20 euro?quote:Op zondag 15 mei 2016 18:07 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Bijzonder dat jij weet hoe hoog onze IQ-scores zijn.
Ik ga kebab eten, tot later.
Naja, een en ander valt wel af te leiden uit iemand die 5 jaar over haar moeilijke bachelor doet en de ander die elk jaar onbezonnen aan een nieuw avontuur begintquote:Op zondag 15 mei 2016 18:07 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Bijzonder dat jij weet hoe hoog onze IQ-scores zijn.
Ik ga kebab eten, tot later.
Wedden dat ze lager zijn dan 130 voor 20 euro? Dat lijkt me snel geld verdienenquote:
Vast. Alles is dicht hè, want zondag. Morgen ook want 1 dag voor 17 mei en dinsdag ook want 17 mei.quote:
oh okequote:Op zondag 15 mei 2016 18:08 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Naja, een en ander valt wel af te leiden uit iemand die 5 jaar over haar moeilijke bachelor doet en de ander die elk jaar onbezonnen aan een nieuw avontuur begint
feestquote:Op zondag 15 mei 2016 18:11 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Vast. Alles is dicht hè, want zondag. Morgen ook want 1 dag voor 17 mei en dinsdag ook want 17 mei.
Hehe. Scheelt enorm dat ik gratis kan slapen bij vrienden/bekenden, anders was ik vast nog veel meer kwijt dan Hawaii onder de streepquote:
Ik app je wel even de beste die ze verkopen. Maar kopenhagen is zeker meer tijd waard dan die 5 minuten die je er was.quote:Op zondag 15 mei 2016 18:15 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Hehe. Scheelt enorm dat ik gratis kan slapen bij vrienden/bekenden, anders was ik vast nog veel meer kwijt dan Hawaii onder de streep
Verder mooi land hoor. Kopenhagen is ook tofben iig een koelkastmagneetje rijker, nu die van Oslo nog.
Oslo is een van de lelijkste steden van Europaquote:Op zondag 15 mei 2016 18:15 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Hehe. Scheelt enorm dat ik gratis kan slapen bij vrienden/bekenden, anders was ik vast nog veel meer kwijt dan Hawaii onder de streep
Verder mooi land hoor. Kopenhagen is ook tofben iig een koelkastmagneetje rijker, nu die van Oslo nog.
achja. Het is nog altijd beter dan charloi. En het heeft zo zijn charmes. En 90% van de inwoners is model. Dus ach..quote:Op zondag 15 mei 2016 18:30 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Oslo is een van de lelijkste steden van Europa
Gewoon lelijke stad. Veel van dat sgorriemorrie met van die hoofddoeken ook.quote:Op zondag 15 mei 2016 18:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
achja. Het is nog altijd beter dan charloi. En het heeft zo zijn charmes. En 90% van de inwoners is model. Dus ach..
ik moet zeggen dat het me niet opviel...quote:Op zondag 15 mei 2016 18:56 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Gewoon lelijke stad. Veel van dat sgorriemorrie met van die hoofddoeken ook.
6 uurtjes en ik heb genoeg gelopen.quote:Op zondag 15 mei 2016 18:27 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik app je wel even de beste die ze verkopen. Maar kopenhagen is zeker meer tijd waard dan die 5 minuten die je er was.
Zalm is niet zo duur in Scandinavië (want streekproduct). In Finland was een big mac menu iets van 8 en onbeperkt zalm iets van 5 (in een klein bouwvakkersrestaurantje in een steegje, maar het eten was facking lekker).quote:Op zondag 15 mei 2016 19:48 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
6 uurtjes en ik heb genoeg gelopen.
Kebab was 'maar' omgerekend iets van ¤8,- btw, maar wel huge en veel te veel knoflooksaus waartegen je een U zegt
In verhouding met NL maakt 't niet veel uit. Dat wordt de komende week kebab eten.
oh okequote:Op zondag 15 mei 2016 19:50 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Zalm is niet zo duur in Scandinavië (want streekproduct). In Finland was een big mac menu iets van 8 en onbeperkt zalm iets van 5 (in een klein bouwvakkersrestaurantje in een steegje, maar het eten was facking lekker).
Gewoon beetje logisch nadenken he, met je hoge IQ.quote:
Hoe hoog is jouw IQ eigenlijk?quote:Op zondag 15 mei 2016 20:09 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Gewoon beetje logisch nadenken he, met je hoge IQ.
Vrij hoog, niet extreem hoog.quote:
oh okequote:Op zondag 15 mei 2016 20:09 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Gewoon beetje logisch nadenken he, met je hoge IQ.
Kan niet man. Ik kan nu iets onaardig zeggen, maar laten we het er op houden dat ze m'n type niet is. En ik natuurlijk al een monster lekkere chick heb.quote:Op zondag 15 mei 2016 20:26 schreef eriksd het volgende:
Misschien moeten Bart en Doubledip eens afspreken. Die chemie, dat moet toch tot iets moois leiden.
De kans dat het hoger is dan jouw IQ is wel vrij grootquote:
Ja, DD. Superbenieuwd! En hoe gaat de stage?quote:Op zondag 15 mei 2016 20:33 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Zeg DD, hoe is het met je? Gaat het goed met je studie?
Prima hoor. Al kan ik aan het eind van het jaar betere voorspellingen doen over de studie. Stage gaat iig goed. In de zomer hoop ik alvast wat ideeën op te doen voor de scriptie. Wel wat ideeën nu, maar nog niet heel duidelijk. Maar ik heb nog even, scriptie schrijven ga ik vermoedelijk pas vanaf februari echt kunnen doen. In de zomer ga ik wat vakken doornemen voor een goede start in september. Want ja, ik blijf gewoon waar ik zit. Vind het toch wel zonde om over te stappen. Al doe ik er vier jaar over, liever niet.quote:Op zondag 15 mei 2016 20:33 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Zeg DD, hoe is het met je? Gaat het goed met je studie?
Je zou natuurlijk onderzoeker kunnen worden. Of docent.quote:Op zondag 15 mei 2016 20:45 schreef eriksd het volgende:
Scriptie schrijven, dat was leuk. Liefste zou ik de helft van de week lekker stukken schrijven en de andere helft adviseren.
Stukken schrijven is chill, maar laatst moest ik een stuk schrijven met gigantisch veel beperkingen. Dat is wel poep.quote:Op zondag 15 mei 2016 20:45 schreef eriksd het volgende:
Scriptie schrijven, dat was leuk. Liefste zou ik de helft van de week lekker stukken schrijven en de andere helft adviseren.
quote:Op zondag 15 mei 2016 20:47 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Stukken schrijven is chill, maar laatst moest ik een stuk schrijven met gigantisch veel beperkingen. Dat is wel poep.
Moet ik eerst wat vlieguren maken en geduld hebben voor mensen. Nu neem ik het woord na 2 minuten over om na 10 minuten in een tirade over de overheid te vervallen.quote:Op zondag 15 mei 2016 20:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
Je zou natuurlijk onderzoeker kunnen worden. Of docent.
Ach, ik heb genoeg werkgroepen meegemaakt die vervielen tot een preek over de stopera of verheerlijking van LSD gebruik. Dus ach.quote:Op zondag 15 mei 2016 20:53 schreef eriksd het volgende:
[..]
Moet ik eerst wat vlieguren maken en geduld hebben voor mensen. Nu neem ik het woord na 2 minuten over om na 10 minuten in een tirade over de overheid te vervallen.
Geschikt als docentquote:Op zondag 15 mei 2016 20:53 schreef eriksd het volgende:
[..]
Moet ik eerst wat vlieguren maken en geduld hebben voor mensen. Nu neem ik het woord na 2 minuten over om na 10 minuten in een tirade over de overheid te vervallen.
Is wat jongen.. heb je met je motor op het voetpad staan lullen?quote:Op zondag 15 mei 2016 21:05 schreef Yreal het volgende:
Ik krijg nou net een verkeersboete binnen met
"niet de rijbaan gebruiken als bestuurder van een motorvoertuig (stilstaand)"
Que?
Man man, ik snap uberhaupt niet wat dit nou is. Het valt niet onder stilstaan op een verkeerde plek, rijden op een verkeerde plek of fout parkeren.quote:Op zondag 15 mei 2016 22:23 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Is wat jongen.. heb je met je motor op het voetpad staan lullen?
Wist niet dat dat uberhaupt voorkomt. Waar kun je als bachelorstudent in gepubliceerd worden dan want Folia ofzo telt niet.quote:
Het studentenkrantje met een review over studentenkantinequote:Op zondag 15 mei 2016 22:38 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Wist niet dat dat uberhaupt voorkomt. Waar kun je als bachelorstudent in gepubliceerd worden dan want Folia ofzo telt niet.
Hahaha, goeie grap.quote:Op zondag 15 mei 2016 22:38 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Wist niet dat dat uberhaupt voorkomt. Waar kun je als bachelorstudent in gepubliceerd worden dan want Folia ofzo telt niet.
DD, heb je abo op AA?quote:Op zondag 15 mei 2016 22:42 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Hahaha, goeie grap.
Ars Aequi ofzo als je goed bent, maar dan moet je wel echt heel goed zijn.
Volgens mij wel, maar ik lees/las m eigenlijk nooit. Heel af en toe een leuk artikeltje, maar meeste die ik op papier heb zitten nog in plastic. Toen een digitaal abbo gedaan maar volgens mij heb ik die niet meer. Ofzo.quote:Op zondag 15 mei 2016 22:44 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
DD, heb je abo op AA?
Valt mij op dat er de laatste 5/6 edities ofzo helemaal geen studentenartikels meer in staan. Vond dat juist wel leuk.
Digitaal studentenabo is gewoon gratis. Ik heb hem op papier, maar ga hem per volgend jaar opzeggen. Eerst had je nog interessante artikelen van veelbelovende studenten. Nu heb je alleen nog maar dino's die hun vakgebied uitkauwen. Daar betaal ik niet voorquote:Op zondag 15 mei 2016 22:51 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Volgens mij wel, maar ik lees/las m eigenlijk nooit. Heel af en toe een leuk artikeltje, maar meeste die ik op papier heb zitten nog in plastic. Toen een digitaal abbo gedaan maar volgens mij heb ik die niet meer. Ofzo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |